Se afstemningsresultater: Hvilken sæson bliver den sidste med den nye struktur?

Stemmeafgivere
198. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • 2016-2017

    19 9.60%
  • 2017-2018

    47 23.74%
  • 2018-2019

    46 23.23%
  • 2019-2020

    26 13.13%
  • 2020-2021

    19 9.60%
  • 2021-2022

    10 5.05%
  • 2022-2023

    1 0.51%
  • 2023-2024

    1 0.51%
  • 2024-2025

    1 0.51%
  • 2025-2026 eller senere

    28 14.14%
Viser resultater 1 til 15 af 176

Emner: Hvor længe holder den nye ligastruktur?

  1. #28
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,427

    Re: Hvor længe holder den nye ligastruktur?

    Citat Oprindeligt indsendt af Djcasp Se meddelelser
    Jeg kan simpelthen ikke forstå hvad i alverden folk piver over i forhold til den nye struktur?
    Der er ikke meget mere udmattende end det der ad hominem-"Forstår ikke hvad I piver over" som svar på et forsøg på at argumentere for sin sag, men siden du kommenterer konkrete ting, så lad os tage dem her, i alle fald dem jeg selv er citeret for:
    Citat Oprindeligt indsendt af Djcasp Se meddelelser
    Lad os tage kritik punkterne én for én:
    1:Nummer 7 kan komme i Europa League, mens nummer 4 ikke kan.
    Dette er således ikke korrekt: Vinderen af nedrykningsspillet skal derefter spille én playoff-kamp om Europa League-kvalifikation mod det bedste hold fra mesterskabsslutspillet, som ikke har sikret sig en europæisk plads. Dette ændrer selvfølgelig ikke på at nummer 5 og 6 ikke kan komme i Europa League....men kan de det i dag? For mig at se, så gør det bare at der stadig er en spændende gulerod sidst i sæsonen også for de lavere rangerede hold.
    Ja, den spændende gulerod er jo helt åbenlyst hele strukturens nøje udtænkte og på forhånd varslede twist, så det har de fleste formentlig luret er hele pointen.

    Det problem jeg har med det er ikke, at det er uinteressant. Det er, som nævnt ovenover, at det er urimeligt for de hold, der har kvalificeret sig fair & square til europæisk deltagelse via ligaen. Og så, at det er at spille hasard med den europæiske konkurrencedygtighed, man påstår at gøre alt dette for: "... målet er også at skærpe Danmarks konkurrenceevne i UEFA’s turneringer."

    Og nej, nr. 5 eller 6 kunne ikke komme i Europa League inden. Men det kunne nr. 7 da vel heller ikke via en playoffkamp, alene ud fra den kvalitet det er at være det mindst ringe af alle de svagere hold?
    Citat Oprindeligt indsendt af Djcasp Se meddelelser
    2:På den måde er Løngbye det første hold i verdenshistorien, der er blevet oppe trods 0-4-34 i kampe, og 2-172 i målscore
    Korrekt, men skulle vi nu ikke lige tage en slapper, hvor realistisk er dét scenarie? Lad os vende den om og sige at i den nuværende struktur taber nummer 12 alle deres kampe undtagen 3 uafgjorte mod nummer 11 og to uafgjorte og ét nederlag mod nummer 10. Nummer 12 har således 5 point.
    Nummer 11 spiller 3 kampe uafgjort mod nummer 10 og taber resten (undtagen de tre mod nummer 12). Nummer 11 har således 6 point.
    Nummer 10 taber alle deres kampe, undtagen de førnævnte resultater. Nummer 10 har således 8 point. Ergo har nummer 10 overlevet i Superligaen med 1-5-27. Det tror jeg heller aldrig er sket før.
    Mellem os: Jeg tror heller ikke, det er sket før at nogen har tabt 100% af deres ligakampe 5-0. Det var såmænd bare en situation, der var stillet på spidsen. Og sådan set mest med som et kuriosum, der skal understrege pointen: At man i teorien kan redde livet i ligaen efter at have sine første 34 kampe. OM man så kan lide den mulighed eller ej.
    Citat Oprindeligt indsendt af Djcasp Se meddelelser
    3: Her er det helt grundlæggende problem ved nedrykningsspillet, at sejre tidligere i sæsonen ikke er så meget som en brøkdel værd i forhold til sejre i knockoutspillet. Jeg er ikke i tvivl om, at det nok skal blive meget festligt at man kan undgå nedrykning uden at have vundet en eneste kamp i hele sæsonen. Jeg forstår ikke helt udmeldingen her, især ikke eftersom ALLE grundspillets point tages med over i nedrykningsspillet.
    Virkelig ikke? Det er ellers meget klart: Når først vi er i knockoutsystemet, spiller det præcis ingen rolle om man har fået 2, 10 eller 25 points mere end dem man møder i ligaen, hvis man taber til dem. Det er en revolvere-ved-daggry-afgørelse i stedet for en afgørelse over en hel sæson. Igen: Så kan man lide det eller lade være.
    Citat Oprindeligt indsendt af Djcasp Se meddelelser
    Giv dog den nye struktur en chance. Det er som om folk tror at den nye struktur er vedtaget i DBU over 4 flasker rødvin: "Ja lad os gøre det for fanden, det bliver skidesjovt". Der er ananlyseret, diskuteret og vedtaget et gennemarbejdet forslag.
    Vi slipper jo ikke for den, så vi er nødt til at give den en chance. Det gør ikke, at man ikke kan have en holdning til den. Eller 'pive', om man vil ;-)

  2. De følgende 11 brugere er enige:


Threaded View


Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. FCK.DK nede hvor længe
    By King Glostrup in forum De korte linier
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 29.11.09, 01:07
  2. Hvor længe har vi kontrakt med ...?
    By RSC Paraguay in forum De korte linier
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 26.09.05, 23:01
  3. Hvor længe holder Backe i FCK??
    By Helstad in forum De korte linier
    Svar: 9
    Sidste Meddelelse: 19.10.04, 00:42
  4. Hvor længe holder Per og Anton?
    By Anders in forum De korte linier
    Svar: 18
    Sidste Meddelelse: 25.08.04, 19:55
  5. Hvor længe har du fulgt FCK ?
    By Karsten CF1 in forum De korte linier
    Svar: 66
    Sidste Meddelelse: 16.12.03, 21:11

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •