Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste
Viser resultater 16 til 30 af 42

Emner: FCK i et vadested (ang. trupsammensætning efterår '06)

  1. #16
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    185

    Re: FCK i et vadested (ang. trupsammensætning)

    Jeg er faktisk meget enig i meget af det du skriver, jeg har i flere andre indläg råbt på "stjerner" ístedet for "gode" spillere, og hvad mener jeg så med det, jo hvorfor give 8 mil for berglund når man kan give 20 for en angriber som er bedre og skarpere, hvorfor give 7-8 for hutch når man kan give 20 for en der er meget bedre, vi har efterhånden en del spillere som har styrken til CL, Jesper Christiansen, Lars Jacobsen, Hange, Gravgaard, Silber, Linde, Grönkjär, Albäck, Dvs. efter min mening mangler vi en Venstre back, En lidt offensiv midt type og en striker som alle skal have et höjere niveau end dem vi har nu.
    Vi behöver blandt andet en angriber som scorer på f.eks. 75 % af sine chancer istedet for at dem som vi har nu der scorer på måske 30-40 % af deres, det er jo her den helt store forskel ligger og ordet EFFEKTIVITET har väret oppe og vende mange gange, og det ord koster penge, mere end 10 mio, så hvis vi er klar til at lägge belöb i Grönkjär klassen og mere til så kan vi köbe den bomber vi alle har sukket efter.

  2. #17
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    555

    Re: FCK i et vadested (ang. trupsammensætning)

    ›Jeg er faktisk meget enig i meget af det du skriver, jeg har i
    ›flere andre indläg råbt på "stjerner" ístedet for
    ›"gode" spillere, og hvad mener jeg så med det, jo
    ›hvorfor give 8 mil for berglund når man kan give 20 for en
    ›angriber som er bedre og skarpere, hvorfor give 7-8 for hutch når
    ›man kan give 20 for en der er meget bedre, vi har efterhånden en
    ›del spillere som har styrken til CL, Jesper Christiansen, Lars
    ›Jacobsen, Hange, Gravgaard, Silber, Linde, Grönkjär, Albäck, Dvs.
    ›efter min mening mangler vi en Venstre back, En lidt offensiv
    ›midt type og en striker som alle skal have et höjere niveau end
    ›dem vi har nu.
    ›Vi behöver blandt andet en angriber som scorer på f.eks. 75 % af
    ›sine chancer istedet for at dem som vi har nu der scorer på måske
    ›30-40 % af deres, det er jo her den helt store forskel ligger og
    ›ordet EFFEKTIVITET har väret oppe og vende mange gange, og det
    ›ord koster penge, mere end 10 mio, så hvis vi er klar til at
    ›lägge belöb i Grönkjär klassen og mere til så kan vi köbe den
    ›bomber vi alle har sukket efter.



    Synes det var enormt ærgeligt at se forsvaret især ved det første mål fejle. Desværre pga en personlig fejl af Bergdølmo som ikke holdt sig på linie med de øvrige.
    Sad og tænke på hvad en Wendt kunne have gjort dér - i hvert fald virker det en smule hovedløst at have 9 mand på banen med rigtig gode kvaliteter og så 1-2 som risikerer at falde igennem flere gange i løbet af en kamp.
    Så har man reelt ikke passet godt nok på sin investering når 10-20 pct. kan ødelægge det for de sidste 80-90 pct.

    Nå ja..i kampen var det desværre også tydeligt at vi mangler en mere skarp angriber end vi har pt - om ikke andet så mangler vi desideret bare en angriber mere i truppen - en skarp Santos kunne også have lavet ravage i Ajax´s forsvar. Det er også lidt dårlig stil at sælge ham før så vigtig en kamp uden at have en fuldgod erstatning klar i kulissen.

  3. #18
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    152

    Re: Vejen frem er kvalitative spillerindkøb samt holde på spillerne i en længere periode


    ›KAN ÉN I DENNE TRÅD SÅLEDES NÆVNE BLOT 3 SPILLERE, DER I DE
    ›SENESTE 10 ÅR HAR SPILLET I FCK I MINDST 50 MÅNEDER I FCK ??


    Lad være med at spørge om sådan noget. Folk svarer bare. Kan du fx sige

    Michael Mio
    Christian Lønstrup
    Bo Svensson
    Sibusiso Zuma
    Hjalte Bo Nørregaard
    Kim Madsen
    Todi Jónsson

    ... Og der er sikkert flere.

  4. #19
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    38

    Re: FCK i et vadested (ang. trupsammensætning)

    Jeg er som udgangspunkt enig med de indlaegsholdere, som holder paa, at FCK skal fastholde den nuvaerende strategi med at udvikle holdet gradvist via indkoeb af gode, men "affordable" spillere. Tror ikke paa strategien med indkoeb af store stjerner, da det dels vil vaere svaert at realisere p.g.a. Superligaens svage status og dels er en betragtelig oekonomisk risiko.

    Imidlertid er det afgoerende punkt - efter min mening - at FCK/KB/B1903 regelmaessigt formaar SELV at udvikle deciderede klassespillere. D.v.s. spillere paa et betydeligt hoejere nivaeu end mandskabets gennemsnit. Historisk set har naesten alle store klubber, med Chelsea som en markant undtagelse, foerst formaaet at tage et afgoerede skridt fremad i udviklingen, naar de har haft en generation med flere egen-producerede stjerner. Det er som oftest ikke muligt at koebe disse spillere, da omkostningerne vil vaere saa hoeje, at det gaar udover kvaliteten hos den resterende spillertrup.

    I moderne tid er denne teori blevet bekraeftet mange gange. Liverpool blev Englands (og Europas) bedste hold i 70erne og 80erne baseret paa et fundament af talenter som Kevin Keegan, Emlyn Hughes og Roger Hunt. Manchester United fik foerst en renaissance i 90erne, da de selv avlede spillere som Beckham, Scholes og Giggs. Milan's gyldne 90er-hold havde Baresi og Maldini som de mest lysende stjerner (i tilgift til flere andre Milano-drenge), Barcelonas Dream Team i 90erne havde ganske vist nogle vaesentlige imports paa holdet, men fundamentet bestod af katalanere fra ungdomsraekkerne. Osv, osv.

    Konklusionen er saaledes, at FCK paa en eller anden maade maa skabe grobund for at udvikle og, ikke mindst, holde saa laenge som muligt paa de stoerste talenter, saa de kan udgoere fundamentet for, at klubben tager det naeste skridt opad udviklingsrampen. Og her taenker jeg ikke paa gennemsnitlige holdspillere som Hjalte, Bo Svensson, Bech, Kvist, m.fl. Men derimod paa stjerner i svoeb som Niclas Bendtner og Morten Nielsen, som er blevet udskreget som FCK's stoerste talenter de senere aar, men som begge allerede er tabt for klubben. Der er selvfoelgelig ingen garanti for, at de to sidstnaevnte - og fremtidige talenter - udlever deres potentiale 100%, men muligheden foreligger, saa chancen boer tages. Ogsaa selvom det kraever relativt dyre langtidskontrakter i en tidlig udviklingsfase og medfoerer de risici, som er relateret til talentintegrering.

    /Hansen

  5. Den følgende bruger er enig i dette:

  6. #20
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    1,237

    Re: FCK i et vadested (ang. trupsammensætning)

    Som flere andre også har påpeget, så er jeg ikke enig af den ene grund, at vi i mine øjne har et hold, der er godt nok til at vinde nogle kampe i uefa-cuppen.

    Det bliver på ingen måde nemt at kvalificere sig til gruppespillet, men lykkes det, så mener jeg bestemt, at vi har et hold, der udfordrer til at være et af de hold, der går videre fra gruppen..
    “We`ll be coming down the road.
    Wien you hear the noise...”


    FCK Allstar:

    --------------Wiland-----------------
    Pospech--Antonsson--Hange--Wendt
    Sionko---linde---Mykland---Grøn
    --------Zuma------Allbæck------

  7. Den følgende bruger er enig i dette:
    Ege

  8. #21
    Tilmeldingsdato
    May 2006
    Indlæg
    49

    Re: FCK i et vadested-vader vi meget forkert er Brøndby bedre end os

    Uden Linderoth, Gravgaard & Grønkjær er vi ikke bedre end Brøndby.

    Vi har spillet 7 SASliga/pokalkampe i træk mod Brøndby uden at slå dem

    Forår 05
    3-o sejr i Parken

    derefter o-1 nederlag i Brøndby (pokal)
    2-2 hjemme i Parken (pokal)
    turn. o - et eller andet ude i det vilde vesten

    efterår 05
    1-1 i Brøndby

    forår 06
    o-1 i pokalen
    o-3 i turn ude i Brøndby
    o-o i tur hjemme i Parken

    Så lad os lige slå Brøndby et par gange i turneringen - før vi føler os alt for overlegne, og uden vores bedste spillere ingen succes, med Bergvold istedet for Grønkjær, Bertolt istedet for Linderoth og Thomassen istedet for Gravgaard ville vi ikke kunne slå Brøndby -Bergvold vinder ingen nærkampe, Lantz ville dominere en midtbane fuldstændig mod Morten Bertholt,

    men ellers er jeg enig, det koster penge (investering i gode spillere) at tjene penge (indtægter fra CL) har Østergaard engang sagt, lad os håbe han /ledelsen engang også har en rigtig rigtig god trup, men vi er på rette vej

    Ud med Bergdölmo, Silberbauer, Berglund og ind med f.eks Wendt, Grahn og f.eks Peter Løvenkrands (eller Zuma), så ville vi have et fantastisk hold.

  9. #22
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,689

    Re: FCK i et vadested-vader vi meget forkert er Brøndby bedre end os

    ›Uden Linderoth, Gravgaard & Grønkjær er vi ikke bedre end Brøndby.

    ›Vi har spillet 7 SASliga/pokalkampe i træk mod Brøndby uden at slå dem

    *snip resten*

    Nu har sidste års turnering jo vist, at det ikke udelukkende drejer sig om at kunne slå Brøndby men at kunne have det højeste bundniveau. Og det tyder alt stadig på at FCK har, med mindre BIF er blevet bedre til at fedte sig til points på de dage hvor tingene ikke kører, sådan som det sidst skete i 2004/05.

    Målet i sig selv for FCK skal ikke være at blive mestre med en overlegen margin, for det siger højst lidt om hvor ringe modstanden eventuelt måtte have været, målet må stadig være at have et så højt bundniveau at topniveauet kan blive forbedret efterfølgende. Måske ikke i den hjemlige turnering, hvor kun kampe mod BIF kan give noget af den rette matchning, men i givet fald i europæiske kampe, hvor man bør være professionelle nok til at sørge for at være skærpede og koncentrerede hele vejen igennem. Og det er ikke Ajax-kampene jeg tænker på, nok mere i kategorien MyPa, Djurgården og Mallorca.
    Mvh.
    Esmis

    -smølle 01:36
    Esmis: du er for begavet og har for meget vid til at være indifferent, og desuden har du briller. Moderne briller, endda. Du er hardcore FC om du vil det eller ej :-)

  10. #23
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    1,641

    Re: FCK i et vadested-vader vi meget forkert er Brøndby bedre end os

    Jeg havde nu meget gerne set et lokalderby i denne weekend - det
    var blevet en massakre.

    -orb
    If wars can be started by lies - they can be stopped by truth. (Julian Assange)

  11. #24
    Tilmeldingsdato
    Aug 2005
    Indlæg
    615

    Re: FCK i et vadested (ang. trupsammensætning)

    nu blir det sagt noget om nordiske spillere hentet eruopa er bedre end dem hentet i norge... jeg kan sige sarrinnen... så er det 2 ud af 6 og altså 33% hvilket jo er ca det samme som kvaliteten af hentet i norge, hvis man skal benytte din statestik.
    Jeg er lige glad hvor spillerne hentes. bare at de har de fornødne kvaliteter, og at de kan tilføre holdet noget...

    for mig er vores største problem at der kun er 11 startende. hvis vi skal kunne noget i europa skal vi have 5-8 super indskiftere.. men der er ingen i den klasse der vil finde sig i at sidde på bænken i den danske liga...
    vores indskiftere er simpelhen for dårlige set fra europæisk syns punkt. der er pt kun 2 der efter min mening kan bruges europæisk, det er wendt og pimpong.. og måske med tiden dan T. resten mangler meget fra at være på det niveau.
    written by Zeez

  12. #25
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    794

    Re: FCK i et vadested-vader vi meget forkert er Brøndby bedre end os

    ›Ud med Bergdölmo, Silberbauer, Berglund og ind med f.eks Wendt,
    Grahn og f.eks Peter Løvenkrands (eller Zuma), så ville vi have
    ›et fantastisk hold.
    ?????
    IMO er Silber 2 klasser over Grahn hvis vi snakker bundniveau. På primadonnaskalaen ligger Grahn suverænt øverst af de to.
    Det kan godt være, at Grahn en gang i mellem (lad os sige 5 gange på en sæson, formodet 3 kampe skadet eller sparet: 5/30= 16,7 % af alle kampe) spiller fænomenalt, altså over superliganiveau. For det gør han engang i mellem. Men hvor godt spillede Silber ikke lige inden Sebastian Svärd skadede ham i efteråret? Der var han IMO en af vores allerbedste.

    Hermed ikke sagt at Silber er god nok, jeg mener stadig han er et af vores svageste punkter. Det jeg mener er, at Grahn som lappeløsning på kanten ikke ville være et hak bedre.
    Næ nej, en Martin Jørgensen, eller Morten Gamst ville forstærke vores hold væsentligt. Ja jeg ved godt de begge koster kassen, men det er hvad der skal til.

  13. #26
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    470

    Re: FCK i et vadested (ang. trupsammensætning)

    "Du mener man skal investere 390 mio kr. for i best case at tjene
    15 mio? Med den usikkerhed der er i fodbold, giver det en helt
    formidabel chance for at gaa konkurs og lukke klubben. "

    Faktisk skrev jeg ikke, at man, i best case, ville tjene 15 mio.
    Jeg skrev, at det overskud man, i det tænkte scenarie, kunne få på CL-deltagelser over 10 år var 15 mio. De 15 mio var faktisk mindre end det overskud det nuværende hold ville skabe.
    Men dette underskud ville så rigeligt blive dække via øgede tilskuer/sponsor/tv-indtægter (samt øgede indtægter fra de år hvor CL-kvallen kikser, men erstattes af UEFA-gruppespil).

    Min pointe var, at vi ved at foretage denne investering ville få et særdeles seværdigt hold der opfylder vores europæiske ambitioner samtidig med, at det ville give et samlet økonomisk plus.

    Om de nævnte antagelser vedr. stjerneholde er "best case" som du åbenbart mener? Tjaeh, jeg synes det virker ganske realistisk med 4.5 CL-deltagelser på 10 år med det nævnte hold. Et hold som Rosenborg formåede, med at langt svagere hold, at kvalle sig ind i CL 7-8 gange på 10 år.

    "Lad os sige man foretog investeringen og trak Arsenal, Milan og
    Valencia i kval runden, saa er vi vist lige vidt. "

    Nej man ville ikke være lige vidt.

    Med det nuværende hold vil FCK have ca. 10-15 % mod hold som de ovenfor nævnte, men måske 20-25 % med "stjerneholdet".

    Derudover vil der være en hel del seedede hold som vi nu har 20-30 % imod (f.eks. Ajax) som vi realistisk ville have 50/50 mod med "stjerneholdet".

    Over en 10-års periode (hvor man jo ikke hver gang vil trække Milan) vil disse ændrede chancer betyde en hel del for hvor mange CL-deltagelser det bliver til.

    "Naeh, vejen frem maa vaere at goere holdet 5-10% bedre hvert aar
    hele tiden paa et nivaeu hvor deltagelsen i SAS ligaen kan holde
    skuden flydende, og saa med tiden vaere gode nok til naesten
    garanteret UEFA gruppespil. Hvis vi kommer derhen kan man saa
    begynde at vurdere, om der er basis for det naeste skridt op til
    50/50 chance for CL. "

    Problemet er, at det bliver svært langsomt at gøre holdet 5-10 % bedre, da de nødvendige stjerner næppe gider vente 4-5 år på at holdet blive stærkt nok til CL.

  14. #27
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    470

    Re: FCK i et vadested (ang. trupsammensætning)

    "Jeg er faktisk meget enig i meget af det du skriver, jeg har i
    flere andre indläg råbt på "stjerner" ístedet for
    "gode" spillere, og hvad mener jeg så med det, jo
    hvorfor give 8 mil for berglund når man kan give 20 for en
    angriber som er bedre og skarpere......Vi behöver blandt andet en angriber som scorer på f.eks. 75 % af
    sine chancer istedet for at dem som vi har nu der scorer på måske
    30-40 % af deres, det er jo her den helt store forskel ligger og
    ordet EFFEKTIVITET....."

    Meget enig i ovenstående.

    Og hermed begiver vi os over i (endnu) een af mine kæpheste, systemet.

    En af de store svagheder ved 4-4-2-systemet - hvis man vil have europæisk niveau - er, at angribere med europæisk niveau er dyrere end spillere på andre pladser og at man skal bruge 2 af disse forholdsmæssigt dyrere spillere i 4-4-2-systemet.

    Mit ønskesystem er landsholdets, dvs. 4-2-3-1.

    I dette system er det kun nødvendigt med een decideret forward. Og dette betyder også, at det vil være billigere at skabe et hold i europæisk klasse med dette system fremfor 4-4-2, ganske simpelt fordi de gode spillere på alle andre pladser end forwarden er billigere (og desuden er der også flere danske spillere i europæisk klasse på andre pladser end forward-pladsen).

    Dette ville jo betyde, at man, istedet for febrilsk at SKULLE købe en dyr forward her og nu, kunne ændre system, og hente f.eks. en Claus Jensen forholdsvist billigt hjem og spille offensiv midt. Og så bruge Allbäck på den enlige forward-plads indtil chancen byder sig og man kan få et rigtigt "catch" til forward-pladsen.

  15. #28
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    49

    Re: FCK i et vadested (ang. trupsammensætning)

    Jeg mener at det helt store problem er at vi mangler modstand til daglig. I de fleste af vores kampe er modstanderne alt for ringe til at give tilstrækkelig træning til vores nuværende og endnu mere vores evt. fremtidige superhold. superfck! Vores ellers meget kompetente spillere synker efter min mening stille og roligt ned til et niveau lidt over suppen - ses på at vi ofte kun vinder et eller to nul i sidste sæson.

  16. Den følgende bruger er enig i dette:

  17. #29
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    9

    Re: FCK i et vadested (ang. trupsammensætning)

    Jeg er meget enig i det du skriver og vil i tillæg huske folk på at hvis FCK får et "klassehold" så vil holdet de første par år forhåbentligt også vinde en del kampe i UEFA cup'en og derved senere få opbygget en del point på kontoen så de bliver seedet i CHL kval. og derved ikke trække de stærke hold fra de store ligaer. Det er mit håb for denne sæson.

    Det er det Rosenborg har gjort i mange mange år og kvalificeret sig til CHL med et middelmådigt hold der i flere år ikke har været stærkere end de bedste danske selvom Rosenborg var i topform når de spillede kval. kampe da de i Norge er midt i sæsonen. Så vidt jeg husker spillede Snifferne lige op med Rosenborg i 3. kval runde for flere år siden. Og der havde BIF altså ikke et skræmmende hold. Nuværende FCK hold er det stærkeste set på dansk jord siden en forstadsklub for mange år siden havde stammen på det danske landshold og tabte UEFA cup semifinalen.

    Jeg er stor fortaler for at "vores" 3 års målsætning er at komme så langt i UEFA cup'en som muligt og få skrabet så mange point sammen så vi fremover kan blive seedet og have en reel chance for at kvilificere os til CHL. Dette er ikke ensbetydende med at vi ikke skal forsøge at kvalificere os til CHL for de skal vi og spille vores chance, men det er nok mere teoretisk end realistisk at vi som ikke seedet kommer i CHL. I år fik vi en god lodtrækning; den kunne have set meget værre ud (og jeg tror stadigvæk vi har en chance i Amsterdam - vi skal vel også snart have heldet på vores side og snart lavet en "EC sentation" istedet for bare at spille godt mod gode hold og så tabe). Pt. har vi vel ikke engang point nok til at blive seedet til UEFA cup. Vær opmærksom på at vi ikke er i gruppespil endnu i UEFA cup men stadigvæk kun i første kval. runde hvor vi sidste år røg ud til HSV.

  18. #30
    Tilmeldingsdato
    Sep 2003
    Indlæg
    1,398

    Re: FCK i et vadested (ang. trupsammensætning)

    ›Jeg mener at det helt store problem er at vi mangler modstand til
    ›daglig. I de fleste af vores kampe er modstanderne alt for ringe
    ›til at give tilstrækkelig træning til vores nuværende og endnu
    ›mere vores evt. fremtidige superhold. superfck! Vores ellers
    ›meget kompetente spillere synker efter min mening stille og
    ›roligt ned til et niveau lidt over suppen - ses på at vi ofte kun
    ›vinder et eller to nul i sidste sæson.

    Hvis det var mangel på modstand, hvorfor fan spiller vi så uafgjort mod OB ??

    Jeg har ikke gidet starte en tråd om emnet, men jeg syntes det er fuldstændig latterligt at høre den plade blive spillet.

    Hvis vi er så pisseoverlegne, så burde vi køre alle andre mandskaber over, og det har vi ikke gjort, og går det som det plejer ender det vel med at vi skal høre på de blågule igen.

    Den der med at synke ned, fortæller vel mere om vores mandskabs manglende vilje og proffesionel indstilling ?

    Så indtil jeg ser FCK være overlegne i ligaen, holder jeg mig til den fraktion som ikke giver de andre ligamandskaber skylden for vores egne manglende evner, og det syntes jeg ærlig talt at flere skulle tage at gøre.

    My opinion.

    :-)

    Mvh Thomas
    Bær over med mig jeg bor på VESTEGNEN.....!
    King Glostrup's Avatar

  19. De følgende 4 brugere er enige:

Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Efterår på Stamværtshuset
    By Stamværtshuset in forum De korte linier
    Svar: 8
    Sidste Meddelelse: 09.10.08, 15:29
  2. Hjælp nipserstat - ang. Camarthen-FCK
    By Qlawz in forum De korte linier
    Svar: 5
    Sidste Meddelelse: 23.08.05, 13:50
  3. Bechs efterår
    By Andreas Hansen in forum De korte linier
    Svar: 26
    Sidste Meddelelse: 02.05.05, 17:18

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •