Side 2 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste
Viser resultater 16 til 30 af 50

Emner: Optakts og kamptråd: Brøndby IF - FC København

  1. #16
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    465

    Re: Optakts og kamptråd: Brøndby IF - FC København

    ›Super optakt igen igen igen Mads740, en fornøjelse !
    ›Viser de kampen i sportscafeen ???

    Mon ikke??
    BAH!
    SYKE's Avatar

  2. #17
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    743

    Re: Optakts og kamptråd: Brøndby IF - FC København

    ›For at afspore den her debat om skattetryk og andre fornøjelige
    ›ting vil jeg da lige smide et bud (faktisk 2 bud) ind på
    ›holdopstillingen som den lader til at blive på baggrund af dagens
    ›træning, ikke de store overraskelser: JC--- Pospa, Laursen,
    ›Gravgaard, Wendt--- Sionko, Silberbauer, Kvist, Hutchinson---
    ›Nordstrand, Allbäck. Det var den mest benyttede men der blev også
    ›prøvet en der så sådan her ud: JC--- Pospa, Laursen, Gravgaard,
    ›Wendt--- Kvist, Silberbauer, Nørregaard, Hutchinson---
    ›Nordstrand, Ailton. Umiddelbart lød tilråbene fra Ståle absolut
    ›mest begejstret da de prøvede den førstnævnte model.

    ›Vi ses ude i betonforstaden...

    ›Henrik1265

    Hmm...så må drømmen om vores to brasilianere leve lidt endnu. Junior er måske heller ikke helt fit men han SKAL have spilletid. Det er den af vores angribere jeg har mest tiltro til for tiden. Og jeg tror også det er den skarpeste. Ham og Nord kunne også være en godt startopstilling.

  3. De følgende 2 brugere er enige:

  4. #18
    Tilmeldingsdato
    Sep 2003
    Indlæg
    2

    Re: Optakts og kamptråd: Brøndby IF - FC København

    >I den forbindelse er Flemming ude med en jammer om skatten og hvor svært den gør det at fastholde og tiltrække spillere.
    > Med den famøse forskerskat in mente, så synes den kritik mig noget unuanceret.

    Kommentaren om problemer med fastholdelse af talenter er oprindeligt givet til Berlingske, og handler slet ikke om fodbold eller fodboldspillere, men om danske virksomheders rekrutteringsproblemer og fastholdelsen af talentfulde erhvervsfolk.

  5. #19
    Tilmeldingsdato
    May 2002
    Indlæg
    496

    Re: Optakts og kamptråd: Brøndby IF - FC København

    ›Nu skal det retfærdigvis påpeges, at kritikken af
    ›indkomstskatterne fremsættes i forbindelse med et påstået problem
    ›med at fastholde talenter i Danmark. Nu var jeg dog ikke klar
    ›over, at FCK/KB ligefrem gik og blev rippet i stor stil af
    ›udenlandske talentjægere. Men det kunne selvfølgelig forklare,
    ›hvorfor vi så sjældent har nogen af de unge talenter i truppen.
    ›Man ønsker måske simpelthen at holde dem skjult for flokkene af
    ›gribbe af talentjægere fra lavbeskattede lande?

    Nu optaktentråden allerede er delvist afsporet af en skattedebat så lad mig lige slå fast, at de unge folk Don Ø piver over han ikke kan fastholde altså ikke er fodboldspillere. Derimod er der tale om lovende folk i forretningsverdenen, der søger udenlands for at undgå det danske skattetryk. Det fremgår af denne artikel, som 180 grader har snuppet deres fra: http://www.business.dk/article/20080...spil/80515132/

    ›Nå men for nu ikke at afspore tråden til en skatte- og/eller
    ›talentdebat, så vil jeg også tilslutte mig koret af taknemmelige
    ›røster over dit korstog for at højne standarden i disse
    ›optaktstråde.

    Ening
    I don't know what he was doing wearing white boots - a centre-back in white boots is a disgrace! Certainly it was in my playing days.
    But he can carry on wearing them if he scores goals like that.
    Spurs's Avatar

  6. #20
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    2,741

    Re: Optakts og kamptråd: Brøndby IF - FC København

    ›Der var engang noget med at man skal betale den
    ›"sparede" skat tilbage hvis man bliver ved at
    ›"forske" mener jeg. (Eller er det kun for hjemvendte
    ›danskere?)

    For nu lige at give mit sidste ord i skattesnakken:

    Nej, man skal ikke længere betale den sparede skat tilbage. Ordningen er ændret til at være en 3-årig gavebod hvorefter millionærerne overgår til at betale den samme høje indkomstskat som os andre (omend danskere stadig skal have været 5 år i udlandet før de 'vender hjem' til lav skat for at det gælder for dem).
    http://www.skm.dk/tal_statistik/skat...ifter/671.html

    Venligst,
    Bo N K

    PS - Som man i øvrigt kan læse, skal man faktisk være forsker for at få nedsat skat. Med mindre man altså bare får en høj løn - hvilket, bizart nok, i sig selv berettiger til lavere skat.

  7. #21
    Tilmeldingsdato
    Sep 2006
    Indlæg
    1,578

    Re: Optakts og kamptråd: Brøndby IF - FC København

    Manden har haft hovedet i Sverige siden årsskiftet og det har helt sikkert kunne ses i hans spil. Man kan ikke pille ved hans rutine, men hjerte symes jeg ikke man har kunne se i laaaang tid.

    Imo har Mackan været indirekte med til at Ailton ikke har fået sin mere end fortjente chance i dette forår, og det er sgu synd for Ailton.

    Jeg mener ikke at Allbäck har skilt sig fra resten af holdet som over en bred kam har underpræsteret i dette forår. Og jeg mener i særdeleshed at Allbäck har holdt ved sin stil der blandt andet involverer at kæmpe røven ud af bukserne.
    På det seneste er der så i tilgift kommet lidt mål på kontoen og det gør vel netop at Ståle har en valid grund til at fastholde ham på holdet, upåagtet af hvor mange chancer vi andre måtte mene at Ailton fortjener?
    Jeg vil netop mene at Allbäck om nogen er en holdspiller og det er jeg ikke helt sikker på at Ståle mener at Ailton er og ingen er vel i tvivl om hvilken type spillere "chefen" foretrækker.

    Jeg synes det er ganske glimrende at Ailton får mere regelmæssig spilletid end de utaknemmelige 10 mins opgaver, men f.eks. i morgen der foretrækker jeg Allbäck som den ene af de to angribere ud fra de tidligere fremhævede kvaliteter. Om Ailton så burde være makker er en anden snak.

  8. #22
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    837

    Re: Optakts og kamptråd: Brøndby IF - FC København

    Jeg takker ærbødigt. Mente jo nok at der var noget med bl.a. Bisgaard.

  9. #23
    Tilmeldingsdato
    Oct 2007
    Indlæg
    172

    Re: Optakts og kamptråd: Brøndby IF - FC København

    Jeg håber inderligt at Ståle stiller med

    JC

    ZP MG UL OW

    LS MS WK AH

    JJ AA



    Jeg håber fandme ikke at Allback skal starte inde. Men de 3 andre angribere vi har er jo klasse. Morten har en god spilforståelse, Junior er effektiv og Ailton kan lave det uventet.

    Jeg er faktisk lidt ligeglad med at hvem der starter i angrebet, så længe det består af MN AA, JJ AA eller MN JJ og ikke allback og en midtbanespiller fx AH. (Hader den opstilling)

  10. De følgende 3 brugere er enige:

  11. #24
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    1,719

    Re: Optakts og kamptråd: Brøndby IF - FC København

    ›Så er det sgu godt vi har denne indkomstskat! For et år mere at
    ›Ståles favorisering af Mackan er sgu ikke godt for klebben!

    Enig, men vi slipper jo nok ikke for, at han starter inde også i dag, Allbäck. Forårets suverænt ringeste angriber. Både hvad angår det spillemæssige som det effektive (mål/assists).
    Til gengæld dejligt at Nordstrand har fundet formen. Af de ni mål, vi har scoret i de sidste tre gode kampe, har Nordstrand været involveret i de seks. Heraf én scoring (straffe) og to direkte assists. Man kunne bare ønske at han ville være en anelse mere selvisk og sparkede på kassen i stedet for at vælge pasningen i 50/50 situationer.

    I øvrigt. Det er forårets pt. nr. 3 (København) på besøg hos nr. 6. Og midt i al scoringskrisesnakken, er det værd at nævne, at København faktisk nu er det mest scorende hold i foråret. Klart endda, 24 mål mod Midtjyllands og Esbjergs 21. Men bortset fra det, så synes nøglen til forårssejr over Brøndby stadig at være at forhindre dem i at score. Brøndby har fået point(s) i de ni ligakampe, de har scoret i, men tabt de fire kampe, hvor de ikke har scoret.
    Et par andre detaljer: Det er forårets suverænt mest afsluttende hold, der mødes (København 228 forsøg, Brøndby 221), så det burde jo borge for om ikke mange mål, så pænt med chancer. Var det ikke lige fordi, det også er de to hold, der i foråret har givet færrest afslutningsmuligheder til modstanderen (København 122 imod, Brøndby 142). At der trods de relativt få chancer imod alligevel er gået pænt med mål ind på begge i foråret (15) kan bl.a. hænge sammen med, at Jesper Christiansen og Stephan Andersen ikke tager allerhelvedes meget. Redningsprocenter på 70-71. Kun målmændene i Nordsjælland, AGF og Viborg er "ringere"!

    Men ellers nok en af de mest uinteressante "nyklassikere" i mange år. Ingen af holdene har noget reelt at spille for, og TV3 er nede på sølle to timers optakt til kampen! Ligesom efterårets kamp på Brøndby Stadion kommer der ret sikkert under 20k. Hell, måske vi endda kommer ned omkring det laveste siden april 1995 til en BIF-FCK superligakamp, godt 15.000 tilskuere.

    Og i øvrigt også herfra voldsomt anerkendende knipsen i retning af Mads740's strålende optaktsservice.
    Cheers,
    Holger
    - født på en sommernat i sprællemandens tegn
    Holger's Avatar

  12. De følgende 4 brugere er enige:

  13. #25
    Tilmeldingsdato
    Jul 2006
    Indlæg
    1,728

    Re: Optakts og kamptråd: Brøndby IF - FC København

    Den samme opstilling fra kampen mod viborg hvor kvist dog nupper hjaltes plads... På spørgsmålet om hvorfor Ailton ikke starter inde siger ståle at allback har været rigtig skarp... WTF ?!

  14. De følgende 2 brugere er enige:

  15. #26
    Tilmeldingsdato
    Jul 2006
    Indlæg
    196

    Re: Optakts og kamptråd: Brøndby IF - FC København

    ›Den samme opstilling fra kampen mod viborg hvor kvist dog nupper
    ›hjaltes plads... På spørgsmålet om hvorfor Ailton ikke starter
    ›inde siger ståle at allback har været rigtig skarp... WTF ?!
    Sort snak fra Ståle. Men man må også sige, at Aílton har været ret god i joker-rollen de to sidste kampe, så måske er det egentligt acceptabelt?
    "Hutchinson ... og der kommer målet! ... Ja, ja, ja! ... Marcus Allbäck bringer den det sidste stykke; FCK er foran mod Manchester United!"
    - Carsten Werge, d. 01.11-06

  16. #27
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    143

    Re: Optakts og kamptråd: Brøndby IF - FC København

    ››Den samme opstilling fra kampen mod viborg hvor kvist dog nupper
    ››hjaltes plads... På spørgsmålet om hvorfor Ailton ikke starter
    ››inde siger ståle at allback har været rigtig skarp... WTF ?!
    ›Sort snak fra Ståle. Men man må også sige, at Aílton har været
    ›ret god i joker-rollen de to sidste kampe, så måske er det
    ›egentligt acceptabelt?

    Ja.. Bare giv Ailton 20 min. pr kamp, så skal han nok slå igennem. Det er jo gået perfekt indtil videre!1

  17. #28
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    459

    Re: Optakts og kamptråd: Brøndby IF - FC København

    Aaiton starter ude i stedet for manden som næsten intet har vist de sidste 15 kampe og som er væk om 10 dage...

    Endnu en uforståelig disposition af vores træner.

  18. De følgende 5 brugere er enige:

  19. #29
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    3,109

    Re: Optakts og kamptråd: Brøndby IF - FC København

    ›Aaiton starter ude i stedet for manden som næsten intet har vist
    ›de sidste 15 kampe og som er væk om 10 dage...

    ›Endnu en uforståelig disposition af vores træner.

    Men som alligevel dog klarede udligningen for os :)

  20. #30
    Tilmeldingsdato
    Jul 2006
    Indlæg
    1,728

    Re: Optakts og kamptråd: Brøndby IF - FC København

    Der var kun en ting der var værre end dommeren idag og det var fck.

    Flot presspil i hele første halvlej hvor det så går fuldstændig i stå i anden som vi har set det mange gange før, en hel håbløs Laursen som er et større fejlkøb end Ailton og er tungere i røven end anton, masser af adresseløse lange afleveringer fra de 2 midterforsvarer.

    Træner de egentaget angrebsspil ? Det ser satme ikke sådan ud med det langsomme lorte spil... Tag jer nu sammen for helved og så find en ny træner som starter med de bedste spillere inde og ikke hvem han spiser frokost med ! Det er simpelthen pinligt mod et så dårligt brøndby hold.

    Nu må der snart komme en udrensing, også på bænken.
    Sidst redigeret af cleansation : 18.05.08 kl. 16:14

Side 2 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Optakts- og kamptråd: OB - København
    By rmjdk in forum De korte linier
    Svar: 46
    Sidste Meddelelse: 07.12.09, 19:42
  2. Svar: 101
    Sidste Meddelelse: 20.05.09, 01:48
  3. Optakts- og kamptråd: OB - F.C. København
    By rmjdk in forum De korte linier
    Svar: 89
    Sidste Meddelelse: 14.05.09, 16:29
  4. Optakts- og kamptråd: OB - FC København
    By østersø007 in forum De korte linier
    Svar: 75
    Sidste Meddelelse: 15.04.08, 12:20
  5. Optakts- og kamptråd: Næstved - FC København
    By Spurs in forum De korte linier
    Svar: 36
    Sidste Meddelelse: 10.03.08, 07:50

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •