Viser resultater 1 til 14 af 14

Emner: Kontraktlængde

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,471

    Kontraktlængde

    Jeg ved ikke helt hvilket forum det skal placeres under, men da det har med kommende transferer at gøre, tænkte jeg, at dette var det mest sandsynlige.

    Jeg studser lidt over kontraktlængden med hhv. Johan Absalonsen og Johnny Thomsen, som begge har kontraktudløb i sommeren 2013. Det er relativt korte kontrakter, og det kan selvfølgelig læses som udtryk for forskellige ting. Man kan naturligvis satse på at forlænge, hvis en spiller bliver en succes - omvendt åbner det (succes) også en risiko for, at de smutter ligeså hurtigt, som de er blevet en succes (lad os bare sige stamspiller). To år er ret lidt, hvis man tænker på en af de styrker, FCK binder sit koncept op på, nemlig kontinuerligt og sikkert at bygge på. Hvis det (korte kontrakter) er et udtryk for den fremtidige strategi på området, har jeg svært ved at se, at udskiftningen ikke vil komme til at bryde med netop det kontinuerlige og sikre.

    Som evigt frygtende det værste for det, jeg holder af, kan jeg ikke undlade at bevæge mig om det forhold, at noget så diffust som "et eller andet" efter splittelsen af Parken og FCK gør, at CV ikke har mulighed for at tilbyde længere kontrakter. Men jeg håber det selvføglelig ikke.

  2. Den følgende bruger er enig i dette:
    rsj

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    376

    Re: Kontraktlængde

    er vel bare et udtryk for at de skal være bredde spillere?

  4. De følgende 3 brugere er enige:

  5. #3
    Tilmeldingsdato
    Jan 2007
    Indlæg
    1,224

    Re: Kontraktlængde

    Hvad jeg dog ikke forstår et at spillere som Zanka,Vingaard og Kvist ikke er blevet tilbudt forlængelser endnu da de udløber 2012!!!?? Og en spiller som Pospech burde have været ordnet i 2009 eller starten af 2010

    Kan selvfølgelig også være de er, uden at pressen har fået fat idet :D

  6. De følgende 3 brugere er enige:

  7. #4
    Tilmeldingsdato
    Dec 2004
    Indlæg
    732

    Re: Kontraktlængde

    ›Hvad jeg dog ikke forstår et at spillere som Zanka,Vingaard og
    ›Kvist ikke er blevet tilbudt forlængelser endnu da de udløber
    ›2012!!!?? Og en spiller som Pospech burde have været ordnet i
    ›2009 eller starten af 2010

    Kan selvfølgelig også være de er, uden at pressen har fået fat idet :D

    Hvis det er tilfældet, at Zanka, Vingaard og Kvist er blevet forlagt et udspil til en kontraktforlængelse, tror jeg godt du kan regne med, at klubben har i sinde at holde det bag lukkede døre :)

  8. #5
    Tilmeldingsdato
    May 2006
    Indlæg
    133

    Re: Kontraktlængde

    Kontraktlægden kan også ses som en ny tid vi alle går i møde.
    Finanskrisen har gjort at det er klubberne der har mulighed for at holde lønningerne nede, kontraktlængden nede så man ikke ender i en situation som BIF.
    De hænger på lange dyre kontrakter på spillere der ikke har slået til.....

    Hvis man så dertil ligger at vi nok kommer til at have sportslig succes de næste 3-4 år pga af vores placering på ranglisterne og vil have en lettere vej til CL så bliver FCK en klub folk vil gerne vil spille for, fremfor at skifte til en mellem/bund klub i en af de større ligaer......

    Jeg tror vi får et større udvalg, og hvem siger ikke at vi om 2-år kan hente "større" navne og dermed ikke hænger på en kontrakt med spillere som så kommer i overskud?

    /Simon
    FORZA FCK

  9. De følgende 3 brugere er enige:

  10. #6
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    189

    Re: Kontraktlængde

    Jeg tror, at kontrakterne er skruet sammen, så klubben har mulighed for at forlænge aftalerne efter en bestemt dato, hvor "prøveperioden" er overstået. Pris og tid er aftalt på forhånd. Hvis det er tilfældet, kan det jo blive en win/win situation for både spiller og klub:
    Hvis spilleren ikke bliver en succes i løbet af to år, så er det "farvel og tak". Hvis spilleren virkelig bliver værdifuld, kan klubben efter en fastsat dato vælge at forlænge aftalen med f.eks. 1 - 2 år.

    Alternativt kan man (som Simon skriver) vælge at se Absalonsen og J.T som nogle kompetente og relativt billige vikarer, indtil de virkelige scoops kommer? (klubben "køber sig tid").

  11. Den følgende bruger er enig i dette:

  12. #7
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    781

    Re: Kontraktlængde

    Tror mere du skal se de transfers i lyset af det snarlige trænerskifte. Leje af spiller med potentiale (med forkøbsret) og frie transfers af 2 spillere i periferien af det danske landshold. Ståle har jo også udtalt at en af hans fornemste opgaver er at aflevere en harmonisk trup. Som vi kender Ståle er det ensbetydende med en trup hvor der er flere muligheder på samtlige pladser. Kommende kontraktforlængelser (især Pospech, Antonsson) er formentlig noget næste træner skal indover. Dette vindue må siges at have bragt godt råmateriale til den samlede masse...men altså, for lige at pointere, strategien er tilpasset det faktum at vi skifter træner!
    Olsen
    Ankersen Zanka Johansson Augustinsson
    Kvist Delaney
    Falk Verbic
    Cornelius Santander

  13. Den følgende bruger er enig i dette:

  14. #8
    Tilmeldingsdato
    Jan 2007
    Indlæg
    1,224

    Re: Kontraktlængde

    Altså de 3 spillere Zanka,Kvist og Vingaard vil jo være direkte dumt ikke at prøve at forlænge med... i dagens marked er de 3 vil 75 mio kr værd eller ?

  15. #9
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,131

    Re: Kontraktlængde

    ›Altså de 3 spillere Zanka,Kvist og Vingaard vil jo være direkte
    ›dumt ikke at prøve at forlænge med... i dagens marked er de 3 vil
    ›75 mio kr værd eller ?

    3 x 75 mio er rasende optimistisk for ikke at sige naivt, no offense. Men lad os da endelig forlænge med dem, hvis vi kan.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  16. Den følgende bruger er enig i dette:

  17. #10
    Tilmeldingsdato
    May 2008
    Indlæg
    108

    Re: Kontraktlængde

    ››Altså de 3 spillere Zanka,Kvist og Vingaard vil jo være direkte
    ››dumt ikke at prøve at forlænge med... i dagens marked er de 3 vil
    ››75 mio kr værd eller ?

    ›3 x 75 mio er rasende optimistisk for ikke at sige naivt, no
    ›offense. Men lad os da endelig forlænge med dem, hvis vi kan.

    Kan ikke forestille mig andet end at der menes at de har en samlet værdi på 75 mio... Hvilket ikke lyder helt forkert i mine ører.


  18. #11
    Tilmeldingsdato
    Apr 2007
    Indlæg
    371

    Re: Kontraktlængde

    Jeg er forholdvis sikker på, at de 3 spillere, i klubbens nuværende situation, er mere værd end 75 mio. tilsammen, det på trods af deres snarlige kontraktudløb. Det skal dog siges, at jeg er enig i, at de ikke alle 3 har et prisskilt på 75 mio. kr. Et sted imellem vil jeg mene er mere realistisk. Der er trods alt tale om tre stamspillere, som stadig har deres bedste år tilgode. Det tillagt det foranstående CL-eventyr, tror jeg betyder vi nærmer os 100 mio. For alle tre..

    Edit: Jeg er forresten enig; Forlæng!

  19. Den følgende bruger er enig i dette:

  20. #12
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    854

    Re: Kontraktlængde

    Jeg tror bare vi skal se det som en naturlig ting. Vores brand bliver større og dermed behøver vi ikke være så bange for udløb - vi kommer alligevel ikke til at sælge mange spillere. Så bare lad os få tilpas korte kontrakter med de spillere som ikke har så mange flere "gode år" i sig...
    "Men det er fodbold. Vi er neanderthalere alle sammen." - Zanka

  21. #13
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,471

    Re: Kontraktlængde

    Hvor er jeg dog glad for, at mine bange anelser intet havde på sig.

  22. #14
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    854

    Re: Kontraktlængde

    ›Hvor er jeg dog glad for, at mine bange anelser intet havde på sig.

    Det er enten utrolig ironi og god stil. Eller, bare utrolig dejligt. I hvert fald så længe vi har CV...
    "Men det er fodbold. Vi er neanderthalere alle sammen." - Zanka

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •