Side 6 af 6 FørsteFørste ... 3456
Viser resultater 76 til 86 af 86

Emner: Christian Grindheim

  1. #76
    Tilmeldingsdato
    Apr 2010
    Indlæg
    146

    Re: Christian Grindheim

    Jeg tænkte selv tanken i forhold til det nævnte regnestykke..

    Man går ud af disse forhandlinger med et overskud på 29 mio. kroner, så er spørgsmålet dog om det er udelukkende salget af Kvist, som gør dette eller om man har talt transferen om Grindheim med i regnestykket.. Tidligere omtalte en bruger herinde, at når man køber en spiller, så laver man følgende udregning:

    3 årig kontrakt til Grindheim af 6 mio. kroner = 2 mio kroner pr. år..

    Så bliver Kvist solgt for 31 mio. kroner for at få stykket til at gå op..

    Det korte og det lange er at det er svært at sige, hvad Kvist er blevet solgt for før at klubben melder noget offentligt ud, hvilket vel ikke sker?

    Men børsen er trods alt en ret god kilde til den slags..

    Derudover tror jeg ikke at vi er blevet markant svækket ved at hente Grindheim over Kvist. Grindheim er klart over det niveau, som findes i Superligaen, hvilket alt andet end lige er vores første fokus, da Champions League i de kommende år vil blive afgjort af Superligaen..

    Men hvornår har FCK sidst hentet en spiller, som har spillet 43 landskampe for sit land, mens han har en alder af 27 år?? Nogen bud?

    EDIT: Selvom adgangen til Champions League bliver direkte via Superligaen, så skal vi stadigvæk klarer os godt i Champions League for at fastholde vores position..

  2. #77
    Tilmeldingsdato
    Apr 2007
    Indlæg
    371

    Re: Christian Grindheim

    ›Men hvornår har FCK sidst hentet en spiller, som har spillet 43
    ›landskampe for sit land, mens han har en alder af 27 år?? Nogen
    ›bud?

    Den eneste jeg lige kan komme i tanke om, der nærmer sig de stats, det er jo Mr. Grønkjær. Han var dog 29 år på daværende tidspunkt + lidt flere landskampe. Dette understreger vel også at der er tale om en klasse signing.

  3. De følgende 2 brugere er enige:

  4. #78
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    794

    Re: Christian Grindheim

    ››Men hvornår har FCK sidst hentet en spiller, som har spillet 43
    ››landskampe for sit land, mens han har en alder af 27 år?? Nogen
    ››bud?

    ›Den eneste jeg lige kan komme i tanke om, der nærmer sig de
    ›stats, det er jo Mr. Grønkjær. Han var dog 29 år på daværende
    ›tidspunkt + lidt flere landskampe. Dette understreger vel også at
    ›der er tale om en klasse signing.

    I mine øjne er den store forskel dog, at Grindheim har været fast mand siden han var 19 år gammel i Haugesund, uden undtagelse. Det er altså en spiller, der slog til fra starten i både Vålerenga og Heerenveen. Og han har været mere eller mindre fast på det norske landshold siden sin debut.

    Det er med andre ord ikke en spiller, der er kommet til, fordi han har floppet, eller savnet spilletid. Han er kommet til, fordi han vil spille CL. Det er en gigantisk forskel fra tidligere indkøb. Nu mener vores nye spillere altså, at CL er en given faktor, og at det er nok til at tippe balancen i vores favør ift. en fransk/tysk midterklub.

  5. Den følgende bruger er enig i dette:

  6. #79
    Tilmeldingsdato
    May 2004
    Indlæg
    68

    Re: Christian Grindheim

    Den eneste jeg lige kan komme i tanke om, der nærmer sig de stats, det er jo Mr. Grønkjær. Han var dog 29 år på daværende tidspunkt + lidt flere landskampe. Dette understreger vel også at der er tale om en klasse signing.
    Rolig nu.. Man kan vist ikke helt sammen ligne de to herrers CV'er.. Chelsea og Heerenveen.. Ikke just i samme liga. Men jeg håber og tror da Grindheim er en god signing.. Det er slet ikke det.
    En Kristen Gentleman

  7. De følgende 2 brugere er enige:

  8. #80
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    485

    Re: Christian Grindheim

    ›Det er vel netop den strategi, som vi betaler for i dette vindue.
    ›Vi har holdt fast på dygtige spillere, og det gav os en
    ›kanon-sæson og nu løber kontrakterne ud. Alternativet er jo ikke
    ›at beholde dem. Alternativet var at sælge dem for en eller flere
    ›sæsoner siden. Tingene hænger jo sammen.

    ›ougar

    Overordnet set kan man da godt sige, at den sportslige ledelse også har til formål at arbejde for at sikre kontinuitet og udvikling i truppen. Det kan man gøre på flere måder - blandt andet ved kontraktforlængelser. Det kunne man jo have gjort - som man har gjort med N´doye f.eks.

    Det kan naturligvis ikke altid lade sig gøre i virkelighedens verden. Jeg skriver jo netop her, at jeg ikke bebrejder CV. Der er en anden part her, som måske ikke vil blive.

    Men det ændrer jo ikke ved, at det kan medføre en masse ustabilitet, når man lige pludselig skifte et halvt hold. Og at en del af formlen bag FCKs succes i de senere år er, at man har haft en stille og rolig udvikling i spillertruppen.
    Jeg er overbevist om, at FCK nok skal ramme niveauet igen. Jeg tror bare, at det kommer til at tage noget tid. Og det synes jeg er ærgeligt - lige netop på dette tidspunkt.

  9. Den følgende bruger er enig i dette:

  10. #81
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    647

    Re: Christian Grindheim

    Enig. Anton var jo i efteråret ude at sige, at han gerne ville forlænge med fck, men ikke havde hørt noget fra klubben Antonsson: Det vil være en drøm at blive i FCK Det er jo pisse ærgeligt, at man nølede, men jeg tror CV har lært lektien denne sommer på den hårde måde, hvilket Damens forlængelse måske afspejler.

  11. Den følgende bruger er enig i dette:

  12. #82
    Tilmeldingsdato
    Jul 2006
    Indlæg
    1,728

    Re: Christian Grindheim

    ›Han ser lidt kvapset ud i ansigtet. Ved ikke om billederne på
    ›FCK.dk er taget fra en uheldig vinket men han ser ud til at have
    ›dobbelthage...

    Fra et gammelt interview

    - Hvis man ser mig, er der vel ikke mange der tror, at jeg er en løbemaskine. Skægget har jeg fordi jeg har en genetisk arv. Jeg har fået min mors dobbelthage. Sorry, mor! Folk tror jeg er fed, men det er jeg ikke. Oveni det har jeg en lidt kejtet løbestil. Jeg er blevet bedt om at ændre den, for jeg bliver så stiv i ryggen af den, men det tror jeg ikke, at jeg kan, sagde Christian Grindheim i et interview med norske Aftenposten i 2005.


    - Jeg havner ofte i "clinch", både i kamp og til træning. Sådan er min spillestil. Jeg skal nå det der tændingsniveau for at præstere. Jeg smider gerne en bemærkning til modstanderen og, beder dem om at rejse sig og stoppe med at tude. Jeg er et røvhul på banen. Men efter kampen er det "shake hands", lød det fra midtbanespilleren.
    Han lyder som en slags spiller jeg har savnet lige siden Linderoth, kan ikke vente til at se ham mod Mike Jensen.
    Sidst redigeret af cleansation : 17.06.11 kl. 13:56


  13. #83
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    885

    Re: Christian Grindheim

    ›Enig. Anton var jo i efteråret ude at sige, at han gerne ville
    Antonsson: Det vil være en
    ›drøm at blive i FCK
    Det er jo pisse ærgeligt, at man
    ›nølede, men jeg tror CV har lært lektien denne sommer på den
    ›hårde måde, hvilket Damens forlængelse måske afspejler.


    Den holder nok ikke helt med nøl - det var nærmere spind fra Anton's side for at gøre eurpæiske klubber opmærksomme på, at hans kontrakt snart ville udløbe i tilfælde af han spillede godt i CL.

  14. Den følgende bruger er enig i dette:
    Ras

  15. #84
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    647

    Re: Christian Grindheim

    ›Den holder nok ikke helt med nøl - det var nærmere spind fra
    ›Anton's side for at gøre eurpæiske klubber opmærksomme på, at
    ›hans kontrakt snart ville udløbe i tilfælde af han spillede godt
    ›i CL.

    Jaja man kan altid spekulere. Men hvis det var spin, så stod han i en ret dårlig situation overfor den arbejdsgiver han stadig skulle arbejde for et år, når han i medierne erklærer sin kærlighed til klubben og beder om en ny kontrakt, men overfor chefen siger: "ja jeg ved godt det ikke passede og at du har givet mig kontraktforlængelsestilbud, men en lille løgn skader vel ikke?". Anton siger igen i et senere interview, at han blev kontaktet lige inden jul, men først havde samtaler efter jul med cv. Jeg tror nærmere CV nølede lidt for længe, og Anton fandt ud af, at han med cl succesen kunne nå et lille eventyr og samtidig sikre sig en god pensionstilværelse.

    Hvis man ser bort fra antons konkrete sag, så tror jeg nu alligevel CV har fået øjnene op for, at kontraktforlængelser er en rigtig god ting at fokusere på i tide - som i eksemplet m Damen.

  16. #85
    Tilmeldingsdato
    Jun 2007
    Indlæg
    160

    Re: Christian Grindheim

    ›Hvis man ser bort fra antons konkrete sag, så tror jeg nu
    ›alligevel CV har fået øjnene op for, at kontraktforlængelser er
    ›en rigtig god ting at fokusere på i tide - som i eksemplet m
    ›Damen.

    Det tror jeg nu CV har været klar over siden han startede sin karriere som sportsdirektør. Det er jo ren logik, at det er bedst at have styr på situationer omkring forlængelse af kontrakter så hurtigt som muligt, inden andre klubber får interesse for spilleren, eller inden spilleren får interesse for andre klubber (hvis der er tale om spillere man meget gerne vil beholde selvfølelig, ellers kan der jo være klogt at se tiden lidt an). Jeg tror ikke vi kan dømme ham ud fra Anton sagen. Hvad der helt præcist er sket omrking forhandlingerne med Anton ved ingen af os, og jeg har personligt heller ikke noget godt bud.

  17. De følgende 2 brugere er enige:

  18. #86
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,149

    Re: Christian Grindheim

    ›Han ser lidt kvapset ud i ansigtet. Ved ikke om billederne på
    ›FCK.dk er taget fra en uheldig vinket men han ser ud til at have
    ›dobbelthage...
    Denne kommentar blev jeg mobbet grundigt for....

    Efter i dag og efter hans første kampe må man sige ta hans kvapsede ansigt ikke kun er en tilfældighed. MAnden er tung, klodset og totalt ude af form. Han skal seriøst pines af den fysiske stab og hvis han ikke taber sig skal han afsted til vinter...

  19. De følgende 2 brugere er enige:

Side 6 af 6 FørsteFørste ... 3456

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Christian Poulsen??
    By DG-FC in forum De korte linier
    Svar: 14
    Sidste Meddelelse: 11.02.05, 18:23
  2. Christian Andersen
    By cokeboy in forum De korte linier
    Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 13.12.04, 21:54
  3. Christian Andersen
    By madsen45 in forum De korte linier
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 29.05.04, 17:09

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •