Side 2 af 2 FørsteFørste 12
Viser resultater 16 til 23 af 23

Emner: Er strategien rigtig ift. kontraktudløb?

  1. #16
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    1,149

    Re: Er strategien rigtig ift. kontraktudløb?

    ›LogeLars det her er ikke et personligt angreb, men hvordan kan du
    ›skrive sådan noget? Du virker til at være en rimelig erfaren og
    ›aktiv bruger.. Har du set ikke fulgt med? 10 millioner om året i
    ›gennemsnit er da at skyde helt ved siden af?

    Jeg kender ikke Grønkjærs løn i FCK, og den kan godt have ligget under 10 millioner, men næppe mange kroner under. Når jeg skriver gennemsnitligt, er det kun Grønkjærs gennemsnitlige løn, inkl. sign on fee mv. jeg tænker på - ikke truppens gennemsnitlige løn.

    Jeg formoder stærkt, at Grønkjær var ligaens bedst lønnede spiller- ja modsat al verdens historier om, at Jan K. skulle være det -, og jeg ved fra en bekendt, der arbejder i administrationen i OB, og som jeg stoler på, hvad en spiller som Djemba Djemba i runde tal tjener - og det er langt over, hvad journalisterne ellers gætter på. Derfor tror jeg oprigtigt, at vores bedste spiller gennem tiden har haft en løn tæt på de 10 millioner. Hvad resten af truppen tjener, har næppe afskåret ledelsen fra at belønne Grønkjær behørigt for at vende hjem.

  2. #17
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    3,147

    Re: Er strategien rigtig ift. kontraktudløb?

    Citat Oprindeligt indsendt af LogeLars
    Jeg kender ikke Grønkjærs løn i FCK, og den kan godt have ligget under 10 millioner, men næppe mange kroner under. Når jeg skriver gennemsnitligt, er det kun Grønkjærs gennemsnitlige løn, inkl. sign on fee mv. jeg tænker på - ikke truppens gennemsnitlige løn.

    Jeg formoder stærkt, at Grønkjær var ligaens bedst lønnede spiller- ja modsat al verdens historier om, at Jan K. skulle være det -, og jeg ved fra en bekendt, der arbejder i administrationen i OB, og som jeg stoler på, hvad en spiller som Djemba Djemba i runde tal tjener - og det er langt over, hvad journalisterne ellers gætter på. Derfor tror jeg oprigtigt, at vores bedste spiller gennem tiden har haft en løn tæt på de 10 millioner.
    Du må tro, som du vil, men Ekstra Bladets to år gamle oversigt står stadig som det mest autorative bud på Grønkjærs løn, og Superligaens topniveau. Som du kan se, er opgørelsen lavet på baggrund af interviews med folk, der kender til lønningsniveauet personligt, så selv om der sagtens kan være udsving og fejlskud, må de forventes at være nogenlunde i nærheden af de faktiske tal.

    Somd et fremgår, indeholder EB's bud på Grønkjærs løn også sign-on fee og værdi af evt. hus og bil. Til gengæld, kan der sagtens være visse bonusser, eksempelvis for europæisk kvalifikation, mesterskab og andet der ikke er med. Selv hvis disse er betragtelige, som en evt. CL-kvalifikationsbonus må forventes at være, nærmer vi os ikke de 10 mio. kroner du formoder.

    Citat Oprindeligt indsendt af LogeLars
    Hvad resten af truppen tjener, har næppe afskåret ledelsen fra at belønne Grønkjær behørigt for at vende hjem.
    Hvad resten af truppen tjener, har ikke afskåret, men forhåbentlig haft indflydelse på hvad den sportslige ledelse har været villige til at betale Grønkjær. Selv om Grønkjær var god, og et større navn end hvad der fandtes i truppen allerede, ville de ikke være godt for truppens harmoni, hvis en enkelt spiller pludselig fuldstændig sprængte lønskalaen. Desuden må det formodes at Grønkjær var villig til at tage en mindre løn end det sportslige niveau kunne berettige til, alt i det at han selv fravalgte udlandet, og desuden må formodes at være nogenlunde stillet efter at have spillet fodbold i absolutte topklubber mens markedet var allermest ophedet.

    Hvad angår din ven og de oplysninger, tror jeg læner mig mere op ad Ekstra Bladets vurdering end af "LogeLars' bekendte, der arbejder i Odense, siger at..." i fremtidige diskussioner ;-)
    What a coach does is attempt to increase the index of probability when it comes to winning a match. As a coach all you can [do] is deny fortune as much of its role as you possibly can ~ Juanma Lillo
    Mads740's Avatar

  3. De følgende 7 brugere er enige:

  4. #18
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    1,149

    Re: Er strategien rigtig ift. kontraktudløb?

    ›Hvad angår din ven og de oplysninger, tror jeg læner mig mere op
    ›ad Ekstra Bladets vurdering end af "LogeLars' bekendte, der
    ›arbejder i Odense, siger at..." i fremtidige diskussioner
    ›;-)

    Og dermed kommer vi ikke videre :-) Men tror du så oprigtigt, at Djemba-Djemba har taget til takke med 3 millioner kr.?

  5. #19
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    3,147

    Re: Er strategien rigtig ift. kontraktudløb?

    Og dermed kommer vi ikke videre :-) Men tror du så oprigtigt, at Djemba-Djemba har taget til takke med 3 millioner kr.?
    Ja, det tror jeg da. Husk på, at da Djemba-Djemba kom til OB, skete det efter en lang og meget lidt klædelig nedtur. Efter gennembruddet i Nantes, skiftede han til United i 2003, men røg videre efter to sæsoner uden skyggen af succes og kun en snes kampe for holdet. I Aston Villa blev det ikke bedre, og i 2007 blev han lånt ud til Burnley. Efter Villa rev kontrakten i stykker, gik det til Qatar, hvor han spillede i et år, inden OB så slog til.

    Det var altså en spiller uden nævneværdig succes i cirka fem år, og med et skidt ry, der skrev under med OB dengang, og en spiller som, formoder jeg, fravalgte Qatars søde oliemillioner til fordel for at kunne rejse sig sportsligt.

    Jeg tror i øvrigt at du overser, at Djemba-Djemba forlængede med OB kort efter den opgørelse er lavet, og det er ganske sandsynligt at han fik en lønforhøjelse i den forbindelse. Men de tre millioner forekommer ganske sandsynligt, for en spiller der dengang var en kasseret tosse med disciplinære problemer og et stort talent, og ikke, som han udviklede sig for OB i den første tid, en af suppens allerbedste spillere.
    Sidst redigeret af Mads740 : 31.08.11 kl. 19:36
    What a coach does is attempt to increase the index of probability when it comes to winning a match. As a coach all you can [do] is deny fortune as much of its role as you possibly can ~ Juanma Lillo
    Mads740's Avatar

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #20
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    45

    Re: Er strategien rigtig ift. kontraktudløb?

    ››LogeLars det her er ikke et personligt angreb, men hvordan kan du
    ››skrive sådan noget? Du virker til at være en rimelig erfaren og
    ››aktiv bruger.. Har du set ikke fulgt med? 10 millioner om året i
    ››gennemsnit er da at skyde helt ved siden af?

    ›Jeg kender ikke Grønkjærs løn i FCK, og den kan godt have ligget
    ›under 10 millioner, men næppe mange kroner under. Når jeg skriver
    ›gennemsnitligt, er det kun Grønkjærs gennemsnitlige løn, inkl.
    ›sign on fee mv. jeg tænker på - ikke truppens gennemsnitlige løn.

    ›Jeg formoder stærkt, at Grønkjær var ligaens bedst lønnede
    ›spiller- ja modsat al verdens historier om, at Jan K. skulle være
    ›det -, og jeg ved fra en bekendt, der arbejder i administrationen
    ›i OB, og som jeg stoler på, hvad en spiller som Djemba Djemba i
    ›runde tal tjener - og det er langt over, hvad journalisterne
    ›ellers gætter på. Derfor tror jeg oprigtigt, at vores bedste
    ›spiller gennem tiden har haft en løn tæt på de 10 millioner. Hvad
    ›resten af truppen tjener, har næppe afskåret ledelsen fra at
    ›belønne Grønkjær behørigt for at vende hjem.

    Det virker til at du gerne vil misforstå så meget som muligt, jeg mener selvfølgelig Grønkjærs gennemsnitlige løn og ikke hele truppens.. Bare så vi har det på plads..

  8. #21
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    1,149

    Re: Er strategien rigtig ift. kontraktudløb?

    Måske ikke det helt rigtige sted at bringe Zankas skade på banen, men har ikke fundet et bedre sted.

    Zanka forventes ude i op til 9 mdr.:

    http://www.fck.dk/nyhedsvisning/?newsid=11823

    Det bliver spændende at se, hvad det betyder for Zankas fremtid. Zanka må alt andet lige stå svækket i forhold til en god kontrakt i en ny klub. Ærgeligt for både FCK og Zanka, at han blev skadet, men måske styrker det CVs muligheder for at forlænge et år eller to med ham.

    Vingaard er måske lidt i samme båd.

  9. Den følgende bruger er enig i dette:

  10. #22
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    1,149

    Re: Er strategien rigtig ift. kontraktudløb?

    Zanka ligner på ingen måde en mand, der vil forlænge sin kontrakt.

    Sakset fra sporten.dk:
    Mellem seks og ni måneder skal han vente. Det kan resultere i, at han allerede har spillet sin sidste kamp for FC København.

    - Det er worst case. Det vil være en meget irriterende afslutning på noget meget fantastisk. Det kommer til at gøre ondt, og jeg vil gøre alt, jeg kan for at nå at spille for FCK igen.

    http://www.sporten.dk/superligaen/sk...adig-brandvarm

  11. #23
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    647

    Re: Er strategien rigtig ift. kontraktudløb?

    "der endnu ikke har været i dialog med sportsdirektør Carsten V. Jensen om en eventuel forlængelse."

    http://www.tipsbladet.dk/nyhed/super...r-sig-comeback

    Hmm.. Hvis man gerne vil forlænge med Vingaard, så virker det temmelig spøjst at man går og venter på at hans kontrakt løber ud. Nu siger han godt nok, at han vil tænke over det i juleferien, men burde man ikke sende ham et kontraktoplæg? Samme forløb med anton, bortset fra at anton sidste år på denne tid havde været ude at sige, at han gerne ville forlænge, men intet havde hørt fra cv. Da cl succesen kom fik han forståeligt nok lyst til et sydeuropæisk eventyr.

  12. De følgende 6 brugere er enige:

Side 2 af 2 FørsteFørste 12

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Trøjer, på den fede måde..
    By Mattsson#1988 in forum De korte linier
    Svar: 22
    Sidste Meddelelse: 05.04.07, 09:59
  2. Fastfood på den sunde måde
    By Woody II in forum Mad
    Svar: 26
    Sidste Meddelelse: 25.01.07, 21:09
  3. Svar: 26
    Sidste Meddelelse: 17.10.05, 09:48
  4. Den rigtige Vestegn...
    By Morten-1985 in forum Diverse
    Svar: 2
    Sidste Meddelelse: 16.03.05, 23:32
  5. Haaaahaaaahaaa!!!!! Bif-tv På Den Fede Måde!!!!
    By Don J. in forum De korte linier
    Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 12.08.03, 23:09

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •