Se afstemningsresultater: Skal vi have fans med på udebane

Stemmeafgivere
516. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • Ja

    241 46.71%
  • nej

    226 43.80%
  • ved ikke

    49 9.50%
Side 2 af 13 FørsteFørste 1234512 ... SidsteSidste
Viser resultater 16 til 30 af 186

Emner: Skal der FCK-fans med på udebane?

  1. #16
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    304

    Re: Skal der FCK-fans med på udebane?

    Citat Oprindeligt indsendt af SanderseN Se meddelelser
    Inkompetent er måske et mere passende ord, for der er så uendelig mange beviser på at det ikke hjælper at blive endnu hårdere. Folk tager på neutral og holder fest der, hvor det endda er meget nemmere at få pyro med ind. Sker det så at stadion afviser opstår der bare ballade. Det ved vi alle jo, så hvorfor ikke gå den vej som allekesperter peger på, og gå i dialog. Der har været flere gange hvor UC og S12 har meldt ud at pyro IKKE skal på banen, så aftal dog et samarbejde til det næste møde, med henblik på at få det her stoppet, i stedet for at man lukker sig ned som jeg kunne forestille mig FCk gør til de møder. Da jeg aldrig har deltaget i et af de møder ved jeg selvfølgelig ikke hvordan FCK agerer, men jeg kunne let forestille mig at der med deres nye attitude bliver sagt regler er regler de skal følges slut. Der er virkelig nogen som kæmper en vanvittig kamp for at få disse mennesker til at forstå at det ikke nytter noget at lave hårdere regler og straffe.
    Der er efterhånden også UENDELIGE mange beviser for at dialogen ikke virker, grantet det var ikke "BIF" igår, men jeg ser hellere ingen tegn på at det går det modsatte retning. og du har ret det ser ikke ud til at de sanktioner der er sat op hjælper, så det eneste jeg nu kan se der virker er at helt lukke ned. slut med udebane fans, slut med stemningstribunen.

  2. #17
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    1,639

    Re: Skal der FCK-fans med på udebane?

    Citat Oprindeligt indsendt af Bushen Se meddelelser
    Der er efterhånden også UENDELIGE mange beviser for at dialogen ikke virker, grantet det var ikke "BIF" igår, men jeg ser hellere ingen tegn på at det går det modsatte retning. og du har ret det ser ikke ud til at de sanktioner der er sat op hjælper, så det eneste jeg nu kan se der virker er at helt lukke ned. slut med udebane fans, slut med stemningstribunen.
    Hvad I alverden ville det hjælpe at lukke stemningstribunen?
    Heste spiller ikke golf.
    - tommo - Rolle Raus medlem nr. 00001.

  3. De følgende 2 brugere er enige:

  4. #18
    Tilmeldingsdato
    Jan 2012
    Indlæg
    38

    Re: Skal der FCK-fans med på udebane?

    Ja vi kunen jo bare kigge på away kortet til sektionen, der mødte ikke særlig mange op på sektionen indtil det blev fjernet igen. Men nu har udebaneafsnittene jo ikke været lukket for hold i Danmark så vidt jeg husker (Er kun 18 så grænser for hvor lang tid jeg har fulgt med) men vi kan jo også se på Hannover kampen i parken. De formåede da bare at købe billetter til neutral og så startede de ellers deres egen fest med lys der b.la. også blev kylet ned mod nogle vagter så vidt jeg kunne se.

    Bushen, hvad har vi så eksperter for? De har forket i dette, og hvis du læser nogle af deres bøger vil du se hvordan dialogen har virket i adskillige situationer. Her hentyder jeg selvfølgelig til Jonas Havelund, og ham den anden ejg ikke kan huske navnet på. B.la. et Em i Holland og Belgien hvor dialog kun blev brugt det ene sted som vist kun endte med 5 anholdelser hvor de det andet sted kom kampklædte, hvor det endte med 9xx anholdte. Det kan godt være at i tror at alle på S12 går ind for kast med pyro, mend et er langt fra sandheden. Det skal stoppes og det er vi rigrig rigtig mange som er enige om, og derfor mener jeg at repræsentanterne for S12, FCKFC og FCK skal finde en løsning på hvordan. Jeg har den ikke, men lukning af udebaneafsnittet tror jeg simpelthen ikke på hjælper.

  5. Den følgende bruger er enig i dette:

  6. #19
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    301

    Re: Skal der FCK-fans med på udebane?

    Citat Oprindeligt indsendt af SanderseN Se meddelelser
    Der har været flere gange hvor UC og S12 har meldt ud at pyro IKKE skal på banen, så aftal dog et samarbejde til det næste møde

    Så har UC og S12 jo misforstået noget helt grundlæggende:

    - Pyro hører til nytårsaften eller hvis man er i havsnød. Det er forbudt og har ikke noget at gøre til en fodboldkamp.
    - Selv hvis det var tilladt på tribunerne, har det jo vist sig gang på gang, at der er nogen der ikke kan stå for fristelsen til at kaste med det. Om det så er på banen eller blandt andre tilskuere.
    - Fyrværkeri bør helt generelt heller ikke håndteres af folk, der er kraftigt påvirkede af alkohol eller det der er værre.

    Mht. det du skriver om dialog, er det vist snart prøvet mange gange. Men det virker på mig som om pyrofolkets forståelse af dialog, er at deres krav efterkmmes, uden at man vil give sig på nogen områder, og når det så ikke går på den måde, har man uendeligt ondt af at hele verden, ganske uretfærdigt, er imod en, og svarer igen med flere ulovligheder.
    Sidst redigeret af SuperSteen : 05.03.12 kl. 11:43 Årsag: slåfejl

  7. De følgende 8 brugere er enige:

  8. #20
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,548

    Re: Skal der FCK-fans med på udebane?

    På den korte bane er FCK nødt til at drage den konsekvens, at udeafsnittet lukkes for FCK-tilhængere. Vi kan ikke risikere pointstraf pga. uroligheder i en sæson, hvor direkte adgang til CL står på spil.

    På længere sigt er et landsdækkende register af fodboldballademagere en nødvendighed. FCK Away var et nødvendigt tiltag, men det fungerer ikke godt nok i praksis.

  9. De følgende 3 brugere er enige:

  10. #21
    Tilmeldingsdato
    Mar 2006
    Indlæg
    318

    Re: Skal der FCK-fans med på udebane?

    Citat Oprindeligt indsendt af SanderseN Se meddelelser
    Ja vi kunen jo bare kigge på away kortet til sektionen, der mødte ikke særlig mange op på sektionen indtil det blev fjernet igen. Men nu har udebaneafsnittene jo ikke været lukket for hold i Danmark så vidt jeg husker (Er kun 18 så grænser for hvor lang tid jeg har fulgt med) men vi kan jo også se på Hannover kampen i parken. De formåede da bare at købe billetter til neutral og så startede de ellers deres egen fest med lys der b.la. også blev kylet ned mod nogle vagter så vidt jeg kunne se.

    Bushen, hvad har vi så eksperter for? De har forket i dette, og hvis du læser nogle af deres bøger vil du se hvordan dialogen har virket i adskillige situationer. Her hentyder jeg selvfølgelig til Jonas Havelund, og ham den anden ejg ikke kan huske navnet på. B.la. et Em i Holland og Belgien hvor dialog kun blev brugt det ene sted som vist kun endte med 5 anholdelser hvor de det andet sted kom kampklædte, hvor det endte med 9xx anholdte. Det kan godt være at i tror at alle på S12 går ind for kast med pyro, mend et er langt fra sandheden. Det skal stoppes og det er vi rigrig rigtig mange som er enige om, og derfor mener jeg at repræsentanterne for S12, FCKFC og FCK skal finde en løsning på hvordan. Jeg har den ikke, men lukning af udebaneafsnittet tror jeg simpelthen ikke på hjælper.
    Jeg vidste Hannover kampen ville blive trukket frem. Men den er kun et eksempel på at vores billet salg i Danmark er langt efter det i England. Derovre var det aldrig sket. Og mht de såkaldte fan forskere, hvad har de egentlig bidraget med? Udover at tjene penge på bøger om "farlige hooligans" til dem selv. De siger jo ikke andet end, "Jeg har mødt veluddannede hooligans" og "Dialog er vejen frem". Men de kommer aldrig med konkrete beviser på deres påstande. Dialog er altid en god ting, men jeg kan simpelthen ikke tolerere den blackmail som klubberne bliver udsat for. "Hvis vi ikke får vores vilje laver nogen (underforstået os) ballade på neutral tribune, udenfor stadion osv".
    Fan af postmoderne fodbold...

  11. #22
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,221

    Re: Skal der FCK-fans med på udebane?

    Citat Oprindeligt indsendt af SanderseN Se meddelelser
    Jeg vil gerne vædde med at alle de tosser der stemmer nej er nogen som alligevel aldrig tager på udebaneture, men i vil helt vildt gerne sidde hjemme i sofaen og brokke jer over de mennesker som bruger alle deres penge på at støtte holdet. Det her er blevet kørt helt vildt op, fordi der bliver kastet et par blits på banen, så kommer Hr. og fru. Danmark straks igang med udeluk dem alle, luk sektionen, tæv dem, brænd dem. Faktum er jo bare at der højest blev kastet 5 ganstande på banen, dvs. 5 mennesker. Synes i så stadig at sektionen skal lukkes? Det kunne jo lige så godt være folk fra FCKFC's bus der gjorde dette.
    Dit indlæg viser desværre, at du (sammen med mange andre) åbenbart slet ikke har forstået problematikken. Det handler jo ikke om de par genstande der kastedes på banen, men derimod OGSÅ om alle de lys der ikke blev kastet på banen. Disse og den generelle opførsel hos nogle medrejsende fans er et enormt problem, som en stor gruppering åbenbart ikke kan forstå.

    Igår hørte vi om problemer på vejen til stadion, storm på indgang, uroligheder på tribuner i form af bl.a. et utal af lys, smadrede toiletter og sikker en del mere. Uden at vide hvilke personer der er de skyldige, så står vi som klub/fanklub med et kæmpe problem. Og ovenpå gårsdagens hændelser, og her mener jeg IKKE kun de par lys som røg på banen, var et kæmpe selvmål i forhold til protesten mod fangetransport og andre restriktioner. Vi/I er simpelthen nået til et punkt, hvor vi har ødelagt alle muligheder for os selv, og enhver strafaktion fra FCK, politi osv vil vre svær at argumentere imod.

    Jeg kan sige så meget, at jeg har ikke stemt nej i denne afstemning, men jeg er bestemt en af dem som sidder hjemme i sofaen en dag som i år. Og det skyldes ikke min manglende lyst til at tage til bold, men derimod den gruppering som pt. gør det umuligt at gå til bold på aways i fred og fordragelighed.

    Jeg må endnu engang (drillende) citere Ace20:"Personligt ville jeg bare ønske, at vi fik flere fans i FCK pga. fodbolden og ikke pga. det cirkusunderholdning....."
    Ligenu har vi en kultur blandt nogle fans, at lys, ballade osv hører til på en away. Disse elementer skal imo fjernes.

    PS.
    Glæder mig til en udmelding fra FCKFC og UC. Ligenu er der larmende tavshed.

  12. De følgende 4 brugere er enige:

  13. #23
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    304

    Re: Skal der FCK-fans med på udebane?

    Citat Oprindeligt indsendt af Tommo Se meddelelser
    Hvad I alverden ville det hjælpe at lukke stemningstribunen?

    Ret mig meget gerne, hvis der ikke har været lys til de sidste par kampe i efteråret?

  14. #24
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    296

    Re: Skal der FCK-fans med på udebane?

    De der absolut skal fyre deres latterlige barnagtige pyro af under udekampene, kan umuligt være ægte FCK fans. Deres gerninger skader jo klubben, holdet og de sande FCK fans.
    Det må da være Brøndby fans i forklædning, hvorfor jeg ikke forstår at de ikke bliver udpeget af de sande FCK fans!
    Skrid fra vores udebaneafsnit, forbandede Brøndby svin!

  15. Den følgende bruger er enig i dette:

  16. #25
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,769

    Re: Skal der FCK-fans med på udebane?

    1) Dialog har været forsøgt

    2) Nu må tuderiet over at man ikke må bruge pyro stoppe. I er selv skyld i 0 tolerance, det er så barnligt at gøre noget ulovligt og så råbe op om rettigheder og dialog.
    - Til næste kamp tæver jeg en der bruger pyro!
    - Jeg bliver anholdt og får en bøde!
    - Som konsekvens af at jeg synes det er urimelig, at jeg skal straffes for at tæve en klovn, så tæver jeg 2 til kampen efter!
    - Bliver jeg nu anholdt og skal betale endnu en bøde, så går jeg da helt amok og tæver hele Parken. Fordi jeg skal ikke følge regler, bare fordi samfundet siger det og ingen skal kontrollere mig.
    - Nu begynder jeg så at tude og vil i dialog - ikke fordi jeg vil stoppe - men fordi jeg vil trække tiden ud, så jeg kan nå at tæve endnu flere!

    3) Løsning - den er fanme ærgeligt - men nødvendig. Udebaneture stoppes indtil man har fundet en måde at transportere og checke fans. I Holland bruger man også fangetransporter... det virker! Jeg kan i øvrigt slet ikke se problemet med denne transportform, jeg godtager at andre kan, men er ikke enig.

    4) PS - de argumenter med hvem der bruger flest penge på udeture er langt ude i skoven. Jeg er ret sikker på, at I ikke selv mener, at dem der betaler mest skal have mest at skulle ha sagt. I så fald, skal demokratiet også byggges op om, dem der ligger flest penge i skattekisten skal have flest stemmer og dem der intet ligger, har intet at skulle ha' sagt!
    Sidst redigeret af superestrella : 05.03.12 kl. 12:29


  17. #26
    Tilmeldingsdato
    Feb 2012
    Indlæg
    78

    Re: Skal der FCK-fans med på udebane?

    Citat Oprindeligt indsendt af SuperSteen Se meddelelser
    Så har UC og S12 jo misforstået noget helt grundlæggende:

    - Pyro hører til nytårsaften eller hvis man er i havsnød. Det er forbudt og har ikke noget at gøre til en fodboldkamp.
    - Selv hvis det var tilladt på tribunerne, har det jo vist sig gang på gang, at der er nogen der ikke kan stå for fristelsen til at kaste med det. Om det så er på banen eller blandt andre tilskuere.
    - Fyrværkeri bør helt generelt heller ikke håndteres af folk, der er kraftigt påvirkede af alkohol eller det der er værre.

    Mht. det du skriver om dialog, er det vist snart prøvet mange gange. Men det virker på mig som om pyrofolkets forståelse af dialog, er at deres krav efterkmmes, uden at man vil give sig på nogen områder, og når det så ikke går på den måde, har man uendeligt ondt af at hele verden, ganske uretfærdigt, er imod en, og svarer igen med flere ulovligheder.
    Hvis fyrværkeri ikke skal håndteres af fulde mennesker, så er det sgu da sjovt man kun skal fyre det af den dag på året hvor folk generelt er mest spritstive. Det hænger altså dårligt sammen. Det virker til at du mener fyrværkeri kun høre til nytårsaften pga. det er den kulturforståelse som du har og meget udbredt. At have fyrværkeri på stadion er derfor ikke mere forkert, det er blot en anden form for kultur som er mindre udbredt. Det gør dog ikke kulturen forkert eller dårlig. Desuden har den jo været brugt af os (som i FCK fans) og andre i Danmark før det blev forbudt, det er så blevet langt mere udbredt bagefter. At der så er et lov som prøver at bekæmpe denne form for fodboldkultur er så hvad det er og dem som bruger det må tage de konsekvenser der er ved det.

    Fyrværkeri bliver brugt til at fejre begivenheder (ikke kun nytårsaften eller mål/spiller/klub på et givent stadion). Jeg kan ikke se hvorfor det er mere rigtigt at bruge det til den ene begivenhed frem for den anden. Folk skal selvfølgelig bruge det med omtanke, det siger sig selv. Det skal folk som er spritstive og fyrer fyrværkeri af nytårsaften også. På rådhuspladsen er der jo også sket ulykker hvert år, hvor der også har været fyrværkeri på kørebanen, kastet efter folk og anden idiotisk opførelse, men skal fyrværkeri nytårsaften forbydes fordi der nogle folk som ikke kan finde ud af det? Derudover vil det at forbyde udebansfans på stadion pga. pyro svare til at forbyde kransekage (eller andre kulturfænomener som har med nytår at gøre) nytårsaften fordi folk kaster med fyrværkeri til nytår.

    Jeg vil meget gerne have en god forklaring på hvorfor den ene fyrværkerikultur er mere rigtig end den anden? Nu ved jeg ikke om du fyrer fyrvækeri af nytårsaften, men hvis det blev ulovligt ville det så også være dybt forkert hvis de folk som ville fejre nytår fyrerede fyrværkeri af? Hvis ikke så har jeg svært ved at se forskellen på det og så fyre af på stadion. Hvis du gør, så synes jeg det giver et forklaringsproblem hvorfor så er ok nu.

    Lovgivning afgøre ikke om en handling er moralsk rigtigt eller ej. Det gør alt efter overbevisning enten dit sindelag eller konsekvenser af handlinger eller en kombination af disse. Jeg opfordre ikke til ulovligheder, det må stå for folks egne regning og gør man noget kriminelt må man være i stand til acceptere sin straf. Jeg siger blot at der ikke er lighedstegn med korrekt moralske handlinger og en evt. lovgivning. Derudover siger jeg ikke at det er korrekt at smide fyrværkeri på banen, det er jo klart spiller skal have lov til spille i uden der kommer genstande på banen som intet har med spillet at gøre.

  18. De følgende 3 brugere er enige:

  19. #27
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    485

    Re: Skal der FCK-fans med på udebane?

    Tonen i udmeldingerne fra klubben har også lige fået en tak opad...: http://fck.dk/nyhedsvisning/?newsid=12429

  20. #28
    Tilmeldingsdato
    May 2007
    Indlæg
    70

    Re: Skal der FCK-fans med på udebane?

    Citat Oprindeligt indsendt af monty burns Se meddelelser
    Og mht de såkaldte fan forskere, hvad har de egentlig bidraget med? Udover at tjene penge på bøger om "farlige hooligans" til dem selv. De siger jo ikke andet end, "Jeg har mødt veluddannede hooligans" og "Dialog er vejen frem". Men de kommer aldrig med konkrete beviser på deres påstande.
    Har du læst deres forskningsartikler?
    Stoler du heller ikke på forskere i samfundsforhold, hvis du er uenig i deres påstande?
    "Dette er det sykeste jeg har sett noengang! ALDRI sett Rosenborg blitt så jævlig rævkjørt"

    "Jeg veit ærlig talt ikke hva som er verst - spillet vårt eller FCKs sløsing med sjanser. Det kunne jo stått 7-0 til FCK ved pause uten at noen kunne sagt at det hadde vært ett urettferdig resultat."

  21. #29
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,769

    Re: Skal der FCK-fans med på udebane?

    Metal

    Gode argumenter og sagligt indlæg. Dog kan man i mine øjen ikke sammeligne nytårsaften med en søndag på tribunerne. Som et samfund har man lovliggjort fyrværkeri en aften om året. Desuden kan man få tilladelse til at fyre det af på andre tidspunkter. Det har Tivoli og da mine forældre fejrede sølvbryllup, søgte og fik vi godkendt at fyre et antal raketter af!

    Er det ene mere eller mindre farligt end det andet. Der er jeg ikke ekspert, dog kan man sige, at det aldrig er forsvarligt at holde fyrvækeri i hænderne eller kaste det et sted hen, hvor der opholder sig andre mennekser og endelig så er det benyttet fyrværkeri ikke lovligt (til dette formål i det mindste).

    Så kommer det helt store problem. Brugen af pyro har konsekvens for alle - det værende dem som benytter sig af det, dem der ikke gør og sågar også dem som er imod disse ulovligheder (lyder farfar-agtigt, men det er nu engang bare ulovligt). Det er simpelthen ikke fair, at jeg skal tages til gidsel for noget andre gør og som jeg samtidig er imod!

  22. De følgende 2 brugere er enige:

  23. #30
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    353

    Re: Skal der FCK-fans med på udebane?

    Citat Oprindeligt indsendt af Metal Se meddelelser

    Jeg vil meget gerne have en god forklaring på hvorfor den ene fyrværkerikultur er mere rigtig end den anden?
    Nu var det ikke til mig, men den er så let at jeg gerne svarer den: Den ene slags er lovlig, det er den anden ikke. Vil du diskutere lovgivningen, skal du overveje at tage fat i dine lokale politikere. Du får nok ikke ændret loven, ved konstant at bryde den.

    Men jeg kunne godt tænke mig svar på et andet spørgsmål: Hvem skal betale de omkostninger der er, når en lille gruppe vælger at sætte sig ud over fællesskabet? De omkostninger jeg tænker på er bl.a. erstatning af det der bliver ødelagt, bøder og i absolut yderste konsekvens: misset CL deltagelse.

    Der bliver med 100% sikkerhed indført nultolerance fra i dag, og jeg bakker det op. Nu er jeg sgu ved at være træt af det pis. Og jeg vil allerede nu advare om, at man risikerer at blive slemt forbrændt, hvis man står ved siden af mig når man antænder sit lort. Jeg lever med at det samme gælder mig, men så har jeg i hvert fald gjort noget. Nu skal det have konsekvenser, og det nytter ikke noget at udpege nogen, så må man gå en anden vej.
    - We'll Sing on our own! -

  24. De følgende 4 brugere er enige:

Side 2 af 13 FørsteFørste 1234512 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 09.03.12, 08:34
  2. Synes du FCK skal betale for FCK-fans' hærværk?
    By ougar in forum De korte linier
    Svar: 19
    Sidste Meddelelse: 19.03.07, 11:35
  3. Hvad skal du se på udebane i CL?
    By FCowboys in forum De korte linier
    Svar: 48
    Sidste Meddelelse: 27.08.06, 09:18
  4. FCK fans skal ikke regne med store gaver fra Don Ø !!!
    By Manolo in forum De korte linier
    Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 08.12.03, 10:35
  5. Recepten der skal til for at kurere vores "syge" fans
    By See See Rider in forum De korte linier
    Svar: 2
    Sidste Meddelelse: 18.09.03, 17:22

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •