Side 140 af 141 FørsteFørste ... 4090130137138139140141 SidsteSidste
Viser resultater 2,086 til 2,100 af 2108

Emner: Til- og afgange: Vinter 2013/2014

  1. #2086
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    1,482

    Re: Til- og afgange: Vinter 2013/2014

    Citat Oprindeligt indsendt af /Simon Se meddelelser
    Hvorfor tror du egentlig det? Det er ved at være en temmelig ridset plade at næste vindue, så sker der nok noget, når CV vågner og forholder sig til virkeligheden. Noget af det mest frustrerende ved den nuværende situation er jo hvor aldeles indlysende risici man valgte at løbe i vinterpausen.

    Det var helt oplagt at Jørgensen kunne risikere et skadesplaget forår, og at vi derfor kunne se tynde ud på både kanter og i angrebet uden ham.

    Det var helt oplagt at Ragnars afgang ville kunne mærkes på stabiliteten i forsvaret.

    Det var helt oplagt at en trup med kun Cornelius og Vetokele som kvalificerede, rigtige angribere kunne give offensive problemer.

    Det var helt oplagt at Bolanos og Braaten nok ikke ville gå et forrygende forår i møde.

    Det mest irriterende ved forårsstarten har - som sagt - været, at der ikke rigtig er sket noget, som enhver ikke kunne have sagt sig selv var en overhængende risiko i vinterpausens løb. Og det giver ikke ligefrem den store tro på at det bliver meget bedre til sommer.

    /Simon
    Er helt enig. Men paradoksalt nok er det på positionen hvor vi styrkede os (forlængede med Kim C) at vi har givet point væk. Vi har 3 'kvalificerede' målmænd men alligevel var det Willands drop i AGF der kostede (ja den rammer en knold, men Willand burde kunne få en hånd på alligevel), og Busks forfærdelige kamp mod FCM der kostede point (hele holdet falder sammen da Busk dropper første gang, anden gang falder alle former for boldsikkerhed og rutine for samtlige spillere, og ender i 5-1 katastrofe resultat). I OB-kampen redder Willand vores røv flere gange mens det offensive hygger med popcorn.

    Så alt imens vi havde nogle problemer der kunne forudses, har vi også haft problemer med andre positioner som skulle have trådt i karakter. Bl.a. Claudemir som spillede sig op, samt Delaney og Gislasson som var de helt store profiler i efteråret, men som på ingen måde har formålet at leve op til de forventninger der var til dem i de første kampe.
    - En anden helt oplagt problemstilling som vi heldigvis ikke har fået at mærke er Venstre back...

    TL;DR: Vi har ikke garderet os på de pladser vi var skrøbelige, og været uheldige med drop - men samtidig har flere af efterårets profiler været skygger af sig selv. Men at prøve at forudse hvad der sker til sommer skal og burde ende med Tilgang: Mussis og Høgli Afgang: Bola, evt. Marvin. De åbenlyse problemer lader i hvert fald ikke til at være ens betydende med udredning og den nødvendige tilgang.
    Sidst redigeret af Wonderboy : 11.03.14 kl. 11:46

  2. #2087
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,127

    Re: Til- og afgange: Vinter 2013/2014

    Citat Oprindeligt indsendt af scoring Se meddelelser
    Sådan har det været, at være FCK fan de sidste par transfervinduer. Jeg vælger at tro på at Ståle ikke havde nok tid til at hente nok spillere i sommers, og at vinterens transfervindue i høj grad gik på Mussis og Corner handlen. Vinduet vidnede dog om at vi har store planer - og de store udskiftninger kommer som regel i sommerpauserne hvor der er lang pause og alle hold bygger op på ny. Vi må holde os til håbet om at Ståle har en plan.

    Remember Simon, Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies.
    Udover at FCK har udvidet jagtmarkerne - hvilket bestemt er spændende og har været længe savnet - hvad er det så for nogle tegn på store planer, du mener, vi så i vintervinduet?
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  3. #2088
    Slush er offline Sun Lolly er det bedste!.
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    1,626

    Re: Til- og afgange: Vinter 2013/2014

    Imo har CV+Ståle fejlet med deres satsning på kun sælge ud, uden at få de fornødet handler i hus.
    Når man nu har stået i pressen, og brølet om hævet budgetter og man vil købe sig til guld. (Hej Hørsholt)
    Så klinger det her transfervindue, nok som det ringeste af sin salgs i uendelige tider.

    Det er et stort -03 til alle i den sportslige ledelse herfra, mussis handlen fair nok den trak i langdrag.
    Men blev klaret af eksterne folk, Corner var det mellem Ståle og Ole den snak faldt på plads?

    Vi kan vel spørge os selv endnu engang, om CV virkelig er den rette mand til at sidde og lave det han nu end laver.

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #2089
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    1,482

    Re: Til- og afgange: Vinter 2013/2014

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Udover at FCK har udvidet jagtmarkerne - hvilket bestemt er spændende og har været længe savnet - hvad er det så for nogle tegn på store planer, du mener, vi så i vintervinduet?
    Johan Lange som udviklingscheft i SoE må siges at været i skidt mod et mere helstøbt fundament i ungdomsafdelingen, yderligere som du nævner har CV købt Højer en one-way ticket til Argentina, og vi har prøvet at få Zanka hjem (hvilket jeg tror endte med en ret skuffet Ståle).

    Men det er skisme da også svært at lave nogle ordentlige indkøb når vi havde:
    George, Santin, Papa, Adi, Marvin, Bola siddende som 'bænke varmere' i efteråret. Det er altså en løntung forsamling hvor halvdelen kun var til at vinde reserveholdsligaen.
    Sidst redigeret af Wonderboy : 11.03.14 kl. 12:01

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #2090
    Tilmeldingsdato
    Feb 2012
    Indlæg
    1,771

    Re: Til- og afgange: Vinter 2013/2014

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Udover at FCK har udvidet jagtmarkerne - hvilket bestemt er spændende og har været længe savnet - hvad er det så for nogle tegn på store planer, du mener, vi så i vintervinduet?
    Nu kan jeg kun analysere ud fra rygter - og kan desværre ikke tage hensyn til hvad der rent faktisk er sandt og hvad vi har be- og afkræftet.

    1. Som du selv nævner er Sydamerika (Mussis) og Asien (Wu-lei) kommet ind i billedet + at vi har lavet en hel ny post til evaluering af arbejdet i klubben (Lange).

    2. Vi bruger et rekordhøjt beløb for at hente Corner. Før det køb, blev det rygtet at vi ville bruge 20-25 mio. på Allah i Tippeligaen. (de forhøjede investeringer)

    3. Vi går efter føreholdets største profil Erik S.

    4. Vi har forhåndssikret os 2 spillere: Høgli og Mussis, så der er nok tid til at fokusere på andre positioner.

    5. Så går jeg bare ud fra at den store udrensning i vinterens vindue, betyder større tilgang senere. Dette er selvfølgelig min egen tro, og ikke som sådan et bevis på noget.
    "Vi i FCK får altid skudt i skoene, at vi er så pokkers arrogante, men faktum er, at vi ikke er nær så arrogante som alle andre ville have været i vores sko" - Niels Christian Holmstrøm

  8. De følgende 4 brugere er enige:

  9. #2091
    Tilmeldingsdato
    Dec 2008
    Indlæg
    949

    Re: Til- og afgange: Vinter 2013/2014

    I forhold til hvornår man forstærker sig mest afhænger det jo af markedet..OG det er velkendt at det internationale vindue bliver brugt langt flittigere om sommeren end om vinteren. Det gør at spillere og penge indgår i flere store handler om sommeren og dermed sættes hele systemet igang nedad og når til os på et tidspunkt i fødekæden. Så selvom det er smartest for en dansk klub at spillere skifter om vinteren, er det ikke der at der som regel er det bedste marked:-)

  10. De følgende 2 brugere er enige:

  11. #2092
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    5,315

    Re: Til- og afgange: Vinter 2013/2014

    Citat Oprindeligt indsendt af scoring Se meddelelser
    Sådan har det været, at være FCK fan de sidste par transfervinduer. Jeg vælger at tro på at Ståle ikke havde nok tid til at hente nok spillere i sommers, og at vinterens transfervindue i høj grad gik på Mussis og Corner handlen.
    Man kan jo vælge at tro på så meget, men hvis det virkelig skulle hænge sådan sammen at man simpelthen løb tør for båndbredde i vintervinduet, fordi det var så uhyre krævende at hente Mussis og Cornelius (og ikke at hente Zanka), så synes jeg ærlig talt heller ikke det efterlader billedet af at man har et professionelt setup.

    Jeg synes også det er lidt uforståeligt at der argumenteres så vedholdende og ihærdigt for at det lige præcis for FCK åbenbart er så sindssygt vanskeligt at få ting til at ske i transfervinduerne. Uanset om lejlighedsforklaringen så er at vintervinduet ikke er det bedste (når det er vinter er sommeren bedst - og omvendt), at der ikke har været tid nok, at udrensningen først skal være næste gang osv.

    Man kan jo notere sig at det sidste sommer lykkedes BØF at hente Hradecky, Ørnskov, Nørgaard, Kahlenberg, Hasani, Szymanowski og Zohore i ét og samme vindue. Ikke færre end syv udmærkede spillere som har været kraftigt medvirkende til at BØF nu igen ånder os i nakken og med den nuværende vektor er på vej forbi os. Sat op imod den målestok der bruges på CV af visse skribenter herinde, så er der jo simpelthen tale om en intet mindre end overmenneskelig præstation af Per Rud, fhv. pedel og altmuligmand i Herfølge. I hvert fald hvis baseline er at CV skam gør det ok efter omstændighederne.

    /Simon
    Hader stadig bøf som var det 1998
    /Simon's Avatar


  12. #2093
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    499

    Re: Til- og afgange: Vinter 2013/2014

    Citat Oprindeligt indsendt af /Simon Se meddelelser
    Man kan jo notere sig at det sidste sommer lykkedes BØF at hente Hradecky, Ørnskov, Nørgaard, Kahlenberg, Hasani, Szymanowski og Zohore i ét og samme vindue. Ikke færre end syv spillere som har været kraftigt medvirkende til at BØF nu igen ånder os i nakken og med den nuværende vektor er på vej forbi os. Sat op imod den målestok der bruges på CV af visse skribenter herinde, så er der jo simpelthen tale om en intet mindre end overmenneskelig præstation af Per Rud, fhv. pedel og altmuligmand i Herfølge. I hvert fald hvis baseline er at CV skam gør det ok efter omstændighederne.

    /Simon
    Når det så er sagt, så pynter alt sgu på en mødding..
    Ud af de 7 spillere du nævner, så er der kun 2 jeg ville se i den flotte hvide trøje, Hradecky og Szymanowski hvor sidst nævnte kun er pga. vores kanter har fejlet i foråret..
    Hradecky er simpelthen en klassekeeper og for fanden hvor ville jeg gerne ha haft ham til KBH..

    Men jeg håber virkelig at CV er på vej på pension eller ihvertfald bare væk fra den sportslige sektor.. IMO har han simpelthen været for nedadgående de sidste 3-4 år..
    og specielt efter den udmelding i sommers, hvor den sportslige sektor ville få et økonomisk boost.. ja det er sikkert svært at handle for en klub som FCK, og ja det da flot de har udvidet jagtmarkerne til Argentina.. det holder bare ikke hvis alle signings først kommer til sommer efter vi er blevet nummer 4 i ligaen pga. mærkelige afgange (Pourie) og manglede tilgange VB, og kanterne ( Nico's knæ åbenbart er lavet af det sammen som Soc. politikeres rygrad) og så er det pludselig endnu sværere at få "store" profiler til lille DK. Udsigten til EuroLeague er heller ikke liiiigefrem tillokkende..

  13. #2094
    Tilmeldingsdato
    Feb 2012
    Indlæg
    1,771

    Re: Til- og afgange: Vinter 2013/2014

    Citat Oprindeligt indsendt af Bigtimebowler Se meddelelser
    Når det så er sagt, så pynter alt sgu på en mødding..
    Ud af de 7 spillere du nævner, så er der kun 2 jeg ville se i den flotte hvide trøje, Hradecky og Szymanowski hvor sidst nævnte kun er pga. vores kanter har fejlet i foråret..
    Hradecky er simpelthen en klassekeeper og for fanden hvor ville jeg gerne ha haft ham til KBH..
    Hvis det ikke var pga. hans fortid, havde Kahlenberg så sandelig også pyntet. Den erfaring, ro og autoritet han har bidraget med har været prikken over i'et på BIFs 'genopstandelse'. Noget vi havde håbet at Mellberg ville komme med, men det er bare noget andet når det er en midtbane mand der har bolden hele tiden, og dirigerer hvor han vil have folk hen, og ligger den ene sukkerbold efter den anden.
    Sidst redigeret af scoring : 11.03.14 kl. 15:28
    "Vi i FCK får altid skudt i skoene, at vi er så pokkers arrogante, men faktum er, at vi ikke er nær så arrogante som alle andre ville have været i vores sko" - Niels Christian Holmstrøm

  14. De følgende 5 brugere er enige:

  15. #2095
    Tilmeldingsdato
    Jun 2008
    Indlæg
    240

    Re: Til- og afgange: Vinter 2013/2014

    Citat Oprindeligt indsendt af Slush Se meddelelser
    Imo har CV+Ståle fejlet med deres satsning på kun sælge ud, uden at få de fornødet handler i hus.
    Når man nu har stået i pressen, og brølet om hævet budgetter og man vil købe sig til guld. (Hej Hørsholt)
    Så klinger det her transfervindue, nok som det ringeste af sin salgs i uendelige tider.

    Det er et stort -03 til alle i den sportslige ledelse herfra, mussis handlen fair nok den trak i langdrag.
    Men blev klaret af eksterne folk, Corner var det mellem Ståle og Ole den snak faldt på plads?

    Vi kan vel spørge os selv endnu engang, om CV virkelig er den rette mand til at sidde og lave det han nu end laver.
    Jeg synes ikke, at der er noget at spørge sig selv om. Der er gentagen evidens for at tiden er løbet fra CV i FC København. Transfervindue efter transfervindue, for ikke at tale om tiden mellem transfervinduerne. Hans arbejde og visioner (som disse er kommet til udtryk over de seneste år) klarer ikke længere cuttet. Jeg ved ikke, hvorfor han skal sidde så sikkert i sædet. Klebånd?

    Men jeg er enig i dine overordnede konklusioner. Hvad skal det til for, at spille fandango om øgede budgetter, når man så fejler totalt i det førstkommende transfervindue, som man ellers har haft lang tid til at analysere på og forberede.

    De ting, som stort set alle føjer til positiv siden, stiller jeg endda spørgsmålstegn ved. Jeg er ikke sikker på, at Cornelius er 30 millioner værd (foruden sikkert en klækkelig sign on, vi ikke har hørt om). Og jeg er heller ikke sikker på at en eller anden lettere uskolet (i europæisk sammenhæng) argentinsk energispiller er hvad holdet primært mangler. Slet ikke til de penge. Og hvorfor skal man gå og vente et halvt år på manden.

    Yup, -03.

  16. De følgende 4 brugere er enige:

  17. #2096
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,426

    Re: Til- og afgange: Vinter 2013/2014

    Citat Oprindeligt indsendt af scoring Se meddelelser
    Nu snakker jeg om transfervinduets længde, der er betydeligt længere i sommerens transfervindue (er det 3 måneder kontra 1?).
    Lad os nu ikke igen blive forvirrede omkring transfervinduers længde ;-) Som vi ser med Mussis og Høgli, er der jo intet i vejen for at have kontrakter og indkøb på plads længe inden transfervinduerne åbner.

    Det er der bare ikke den store tradition for i København ...

  18. De følgende 6 brugere er enige:

  19. #2097
    Tilmeldingsdato
    Jul 2013
    Indlæg
    33

    Re: Til- og afgange: Vinter 2013/2014

    Citat Oprindeligt indsendt af Luffe Se meddelelser
    Så kan vi vist slutte denne debat: http://www.fck.dk/#/nyhed/2014/03/11...fck-til-sommer

    FØJ FCK!!! CV Du er da den mest elendige sporstschef in the world.... Tom Høgli!!?? endnu en afdanket Nordmand som erstatning, why on earth kan Mellberg have en plads på vores hold, men der kan ikke være plads til Jacobsen, der om nogen er en klubmand... Ækelt at være vidne til.

  20. #2098
    Tilmeldingsdato
    Jul 2006
    Indlæg
    1,728

    Re: Til- og afgange: Vinter 2013/2014

    Citat Oprindeligt indsendt af Pr4nkster Se meddelelser
    FØJ FCK!!! CV Du er da den mest elendige sporstschef in the world.... Tom Høgli!!?? endnu en afdanket Nordmand som erstatning, why on earth kan Mellberg have en plads på vores hold, men der kan ikke være plads til Jacobsen, der om nogen er en klubmand... Ækelt at være vidne til.
    Tom Høgli + Remmer, som jeg allerede nu mener er bedre en Lars Jacobsen og hans evige arrogante forsvarspil lyder fint for mig. Når næste års sæson går igang er Lars Jacobsen næsten 35 år, han kan ikke forvente at få en ligeså god kontrakt som han har nu.
    never had the makings of a varsity athlete
    cleansation's Avatar

  21. De følgende 3 brugere er enige:

  22. #2099
    Tilmeldingsdato
    Dec 2008
    Indlæg
    949

    Re: Til- og afgange: Vinter 2013/2014

    Citat Oprindeligt indsendt af Pr4nkster Se meddelelser
    FØJ FCK!!! CV Du er da den mest elendige sporstschef in the world.... Tom Høgli!!?? endnu en afdanket Nordmand som erstatning, why on earth kan Mellberg have en plads på vores hold, men der kan ikke være plads til Jacobsen, der om nogen er en klubmand... Ækelt at være vidne til.
    1. Fordi Mellberg er klasse
    2. Man spiller ikke fordi man er klubmand. I det tilfælde bør CV jo også sidde forevigt som sportsdirektør(hvilket han nok også gør...)...
    3. Skal Bolanos også spille hver gang så...(en stor del af klubben siden 2010...)
    4. Kan du helt konkret give en analyse af hvordan du vurderer at Tom Høgli er afdanket ?
    5. Mellberg og Lars J spiller, til din orientering, ikke samme plads og du kan derfor ikke tale om hvorvidt de kan/skal spille samtidig...

    Det var såmænd bare det ...


  23. #2100
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    393

    Re: Til- og afgange: Vinter 2013/2014

    Derudover føler jeg mig også overbevist om, at vi vil forsøge at hente en venstreback mere. Det er simpelthen for lidt men én mand til hver back, men henter vi en ekstra venstreback har vi halvanden spiller til hver position, med Høgli der dækker begge pladser.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Ny udebanetrøje 2013/2014
    By scaleo in forum De korte linier
    Svar: 29
    Sidste Meddelelse: 31.08.13, 12:57
  2. Til- og afgange: Vinter 2012/2013 Part II
    By madebysoren in forum Transferforum
    Svar: 184
    Sidste Meddelelse: 13.03.13, 13:17
  3. Til- og afgange: Vinter 2012/2013
    By rmjdk in forum Transferforum
    Svar: 350
    Sidste Meddelelse: 12.01.13, 13:01
  4. Til- og afgange 3: Vinter Vengeance
    By David_T in forum Transferforum
    Svar: 426
    Sidste Meddelelse: 28.04.10, 08:21

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •