Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste
Viser resultater 16 til 30 af 44

Emner: Optakts- og kamptråd: F.C. København-AaB (20.5.15 kl 20.00)

  1. #16
    Tilmeldingsdato
    Jul 2014
    Indlæg
    1,193

    Re: Optakts- Og kamptråd: F.C. København AaB(Aalborg BK)(20.5.15) kl 20.00

    I lørdags gæstede William Kvist P1 til en snak om livet som professionel fodboldspiller. Jeg kan desværre ikke huske navnet på udsendelsen, hvorfor jeg ikke kan linke til en Podcast. Ej heller kan jeg transkribere de eksakte udtalelser, da han blev spurgt til FCK. Men han sagde noget lignende dette:

    "Jeg elsker at bo og være i København, og jeg elskede at spille i FCK, hvor jeg har spillet, siden jeg var otte år. Det er en fantastisk følelse at gå rundt i København og snakke med alle de FCK fans, som jeg har et godt forhold til. Det er fedt, at de stadig kan huske mig. Jeg kan sagtens se mig selv vende tilbage til FCK og være en del af klubben igen. Men det bliver bare ikke nu. Jeg har stadig en masse mål, jeg gerne vil nå i udlandet, og jeg føler stadig, at jeg har masser af give af."

    "... jeg har jo fundet ud af, at de englændere er nogle rigtig fine fyre, så min første prioritet er helt sikkert at finde en klub i England, som enten spiller Premier League eller har udsigt til det."

    Med andre ord tror jeg aldrig nogensinde, at vi kommer til at se William Kvist i FCM. Men at FCM prøver, er jo ingen overraskelse. De har selvtillid i disse tider og har jo også prøvet med både Lasse Vibe, Uffe Bech og Anders Lindegaard.

  2. De følgende 2 brugere er enige:

  3. #17
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,433

    Re: Optakts- Og kamptråd: F.C. København AaB(Aalborg BK)(20.5.15) kl 20.00

    Citat Oprindeligt indsendt af Lokomotiv Luxus Se meddelelser
    "... jeg har jo fundet ud af, at de englændere er nogle rigtig fine fyre, så min første prioritet er helt sikkert at finde en klub i England, som enten spiller Premier League eller har udsigt til det."
    Det er tilfældet for Brentford, som har både FCM-ejer Benham og FCM-direktør Ankersen i dobbeltroller. Det kunne måske forklare hvorfor han efter sigende skal snakke med dem.

    Skulle det ikke være tilfældet, så har jeg mest af alt ondt af Kvist, hvis udlandskarriere allerede nu vel må kaldes et klart flop, selv uden at blive afkortet med en retur til røvsyge Herning.

    Anyway, det er som nævnt en afsporing af AaB-tråden. Men det er alligevel bare mere spændende at overveje hvad der skal ske i næste sæson end i resten af denne.

  4. De følgende 4 brugere er enige:

  5. #18
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    1,200

    Re: Optakts- Og kamptråd: F.C. København AaB(Aalborg BK)(20.5.15) kl 20.00

    Citat Oprindeligt indsendt af Lokomotiv Luxus Se meddelelser
    I lørdags gæstede William Kvist P1 til en snak om livet som professionel fodboldspiller. Jeg kan desværre ikke huske navnet på udsendelsen, hvorfor jeg ikke kan linke til en Podcast. Ej heller kan jeg transkribere de eksakte udtalelser, da han blev spurgt til FCK. Men han sagde noget lignende dette:
    http://www.dr.dk/p1/ugens-gaest-p1/ugens-gaest-73/

    Vh. Simon
    While them that defend what they cannot see
    With a killer’s pride, security
    It blows the minds most bitterly
    For them that think death’s honesty
    Won’t fall upon them naturally
    Life sometimes must get lonely

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #19
    Tilmeldingsdato
    Jul 2009
    Indlæg
    474

    Re: Optakts- Og kamptråd: F.C. København AaB(Aalborg BK)(20.5.15) kl 20.00

    Startopstilling....
    Nej, ikke den Mike Jensen
    MikeJensen's Avatar

  8. Den følgende bruger er enig i dette:

  9. #20
    Tilmeldingsdato
    Dec 2008
    Indlæg
    949

    Re: Optakts- Og kamptråd: F.C. København AaB(Aalborg BK)(20.5.15) kl 20.00

    JEG så Rurik Gislasson score !!!!!


  10. #21
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,892

    Re: Optakts- Og kamptråd: F.C. København AaB(Aalborg BK)(20.5.15) kl 20.00

    Mesterskab eller ej... lige over 8000 tilskuere i Parken. DET er satme sløjt. Sat lidt på spidsen, så virker al den opgradering med wifi osv., at være skønne spildte kræfter.


  11. #22
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    309

    Re: Optakts- Og kamptråd: F.C. København AaB(Aalborg BK)(20.5.15) kl 20.00

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    Mesterskab eller ej... lige over 8000 tilskuere i Parken. DET er satme sløjt. Sat lidt på spidsen, så virker al den opgradering med wifi osv., at være skønne spildte kræfter.
    ... sat så meget på spidsen, at den ikke er en gyldig slutning. Wifi gør ikke at folk kommer i PARKEN. Helhedsoplevelsen gør at folk kommer i PARKEN. Og den er bare sløv i øjeblikket.

    Men man kan vel konstatere at den danske liga har brug for fornyelse appropos struktur ændringer. Ingen af holdene har reelt noget at spille for 3 runder før sæsonafslutning. Jeg er tilhænger af slutspilsmodellen. Lad os få nogle dramaer i stedet for nogle dødsejlere. Det gør ligaen bedre når man tvinges til at præstere hver gang.

  12. #23
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,347

    Re: Optakts- Og kamptråd: F.C. København AaB(Aalborg BK)(20.5.15) kl 20.00

    Der er mange forklaringer på det sløve tilskuertal, men dem kan folk godt selv finde frem til, så 8000 er sløvt, men alligevel forståeligt.

    Jeg synes kampen var meget overraskende. Aab leverer en enorm svag præstation hvor selv det mindste pres fremprovokerede et boldtab. De havde en rigtig god mulighed i starten, men herefter bød de ikke ind med mere. Det var nærmest surrealistisk at Aab ikke bød ind med mere kvalitet. De havde lige 5-10 minutter i anden halvleg hvor det gik lidt bedre, men mere blev det ellers ikke til. Så måske de virkelig bare ikke ville sende mesterskabet til FCM.
    Vores eget spil var bedre end imod FCM, men der var tit for mange berøringer til at kunne skabe de helt store chancer. Vi mangler helt klart noget offensiv kvalitet for selvom De Ridder og Sigurdarson egentlig leverede nogle gode ting, så var det sjældent farligt - især afslutningerne haltede.
    Vores midtbane dominerede hele kampen og Aab havde store problemet med at komme forbi den, så det var ganske udmærket. CP fungerede fint i forsvaret og det var helt rart at have to boldsikre midtstoppere. Man kan formode at han i hovedstødsdueller måske vil have det sværere, men imod Aab var dette ikke et tema overhovedet.
    Som sådan leverer vi en ganske fin kamp imod et umådelig tamt Aab hold, men når modstanderen spiller så dårligt, burde vi have scoret mere og være farligere. Især fordi Helenius havde en hovedstødschance der med lidt præcision kunne have gået ind.
    Men det er svært at brokke sig når nu man vinder en så vigtig sejr mhb. at holde brøndby bag os.

    Dommeren kan dog ikke se sig fri fra, at få en kommentar med på vejen. Der var ikke de store fejl og især situationen med KEP og Amartey håndterer han fint (selvom Amartey skulle have været advaret og KEP nok skulle være smidt ud). Det ændrer dog ikke på, at han i nogle ganske nemme situationer træffer nogle mærkelige afgørelser. Amarteys advarsel for film er højest besynderlig, da han bliver skubbet ud af balance (og senere får Enevoldsen et frispark efter han falder i en løbeduel med Høgli). KEP brokker sig vel til 5 advarsler og burde have været smidt ud når han brokker sig så meget. Enevoldsen burde have modtaget sin anden advarsel, da han kommer for sent ind i en tackling mod Amartey og rammer ham på foden, men her ser han ikke engang frisparket.
    Måske jeg hænger for meget i detaljerne, men det er bare så lang tid siden jeg har set en dommer dømme en bare nogenlunde fejlfri kamp og i en kamp uden de store udfordringer burde det være muligt at positionere sig ordentligt så man kan se situationerne.


  13. #24
    Tilmeldingsdato
    Jul 2009
    Indlæg
    474

    Re: Optakts- Og kamptråd: F.C. København AaB(Aalborg BK)(20.5.15) kl 20.00

    Kampen i dag går næppe over i minderne, til trods for at vi fik en velfortjent sejr over sidste års mestre, og holdt Brøndby på afstand.
    8.127 tilskuere til en kamp mod AaB er til gengæld skidt. For pokker hvor jeg håber at spillet snart bliver bedre, så flere vil i parken igen.
    Nej, ikke den Mike Jensen
    MikeJensen's Avatar

  14. De følgende 2 brugere er enige:

  15. #25
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    781

    Re: Optakts- Og kamptråd: F.C. København AaB(Aalborg BK)(20.5.15) kl 20.00

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    Mesterskab eller ej... lige over 8000 tilskuere i Parken. DET er satme sløjt. Sat lidt på spidsen, så virker al den opgradering med wifi osv., at være skønne spildte kræfter.
    8000 er bare ikke godt nok. Hvis så mange har andet at lave sent på sæsonen med sølvmedaljer på spil, ligger det vel ligefor at konstatere at Københavns fanbase slet og ret simpelthen ikke er stor nok. Ikke stor nok til et storbyhold, ikke stor nok til en mesterskabsbejler. Og slet ikke stor nok til et hold der har ambitioner i Europa. Føj for satan...
    Olsen
    Ankersen Zanka Johansson Augustinsson
    Kvist Delaney
    Falk Verbic
    Cornelius Santander

  16. De følgende 2 brugere er enige:

  17. #26
    Tilmeldingsdato
    May 2014
    Indlæg
    27

    Re: Optakts- Og kamptråd: F.C. København AaB(Aalborg BK)(20.5.15) kl 20.00

    Citat Oprindeligt indsendt af SantoZuma Se meddelelser
    8000 er bare ikke godt nok. Hvis så mange har andet at lave sent på sæsonen med sølvmedaljer på spil, ligger det vel ligefor at konstatere at Københavns fanbase slet og ret simpelthen ikke er stor nok. Ikke stor nok til et storbyhold, ikke stor nok til en mesterskabsbejler. Og slet ikke stor nok til et hold der har ambitioner i Europa. Føj for satan...
    Der er jo bare mange marginaltilskuere. De kommer så ikke når man spiller en semi-ligegyldig kamp (medmindre man tror at bif kan indhente os), kl. 20 på en onsdag , og slet ikke når holdet spiller så dårligt. Den slags tilskuere findes jo allevegne - også i stor stil på vestegnen - men ja, 8100 er sgu sløjt.

  18. De følgende 5 brugere er enige:

  19. #27
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,347

    Re: Optakts- Og kamptråd: F.C. København AaB(Aalborg BK)(20.5.15) kl 20.00

    Jeg tror også at det lave tilskuertal netop skal ses i lyset af de seneste par kampe. Vi har lige for alvor smidt mesterskabet til fcm. Man har længe vist, at det nok ikke blev i år, men chancen for gummiben og deslige stadig til stede.
    Nu er der ikke meget tilbage at opleve i den her sæson. De store profiler er ude med skader og bredden på holdet er så slidt, at bænken primært er besat af unge talenter. Den bold vi for tiden spiller er heller ikke ligefrem inspirerende og det ender tit med at blive decideret kedeligt når der er så få chancer eller optakt til chancer.
    For mange er det bare en kæmpe skuffelse at smide mesterskabet til nogle bøvede bonderøve, så mon ikke tilskuertaller stiger igen når skuffelsen har lagt sig, samt at kampen ikke spilles på en hverdag. Det er bare svært at geare sig op til, at dukke op i Parken et par dage efter det hele endegyldigt er tabt på gulvet, for at se en flok halvmotiverede spillere kradse de sidste point sammen, så de kan smutte på ferie (ikke at det var tilfældet i dag, men det kunne man sagtens have forventet).

    Forstå mig ret, jeg synes at 8000 til en ligakamp er rigtig lavt, men jeg kan samtidig ikke fortænke folk i ikke at være dukket op i aftes. Det eneste der motiverer mig for, at dukke op er stemningen og atmosfæren og for at føle jeg støtter holdet. Alt det der med wifi, pauseklovne og lignende er irrelevant for mit vedkommende og selve fodboldoplevelsen er dårligere end hvis man ser den på tv. Så jeg synes det er forståeligt at man en onsdag aften ikke gider dukke op til en fodboldkamp i en liga hvor det hele er afgjort (for vores vedkommende) og der ikke er mere tilbage at jagte. Det er ikke første gang og nok heller ikke sidste, at vi ender med at ramme et lavt tilskuertal på hjemmebane.

  20. De følgende 5 brugere er enige:

  21. #28
    Tilmeldingsdato
    Aug 2005
    Indlæg
    1,010

    Re: Optakts- Og kamptråd: F.C. København AaB(Aalborg BK)(20.5.15) kl 20.00

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    Mesterskab eller ej... lige over 8000 tilskuere i Parken. DET er satme sløjt. Sat lidt på spidsen, så virker al den opgradering med wifi osv., at være skønne spildte kræfter.
    Spillet har været ad helvedes til siden efteråret hvor Ariel kom til og før det var der et helt år med sløj fodbold. Ganske vist har vi vundet flere kampe end vi har tabt men det har fandeme været kedeligt. Der er ingen seværdige spillere udover Nicolai Jørgensen når han gider, spillet flyder aldrig, man får aldrig nogle lækre kombinationer at se, der er intet flair i spillet. Dem der kommer på stadion er dem der virkelig gider FCK, dem der virkelig gider møde op og støtte holdet eller dem der bare elsker at se fodbold live. Der er åbenbart ikke flere ud af de mange mennesker der bor i KBH der gider se FCK spille. Sådan er det når underholdningsniveauet er lavt. Det er sørgerligt at stå i Parken og se at stadion er mere end halvtomt og at kun den yderste del af Nedre C gider råbe med på "Everywhere we go", men sådan er situationen bare lige nu. Spillet er drønkedeligt, priserne på øl og mad er latterligt høje og vi er ikke i nærheden af et mesterskab. Så er det, i hvert fald for mig, svært at forvente meget større engagement fra fansne end det vi ser nu.
    Det har været endnu en skodsæson, hvor kun pokaltitlen har været et højdepunkt. Udover det har det været en ørkenvandring af røvkedelig fodbold med en masse tonsere og fejlkøb på de offensive pladser. Defensiven har været solid og velspillende, omend der stadig har været lidt for mange hjerneblødninger IMO. Men offensivt har ingen præsteret. Kun Nicolai Jørgensen og Ludwig har reelt præsteret på et jævnt højt niveau. Vi har vel reelt set ikke købt en eneste offensiv spiller der virkelig har slået igennem siden Nicolai Jørgensen. Ingen af dem har være seværdige eller bidraget noget til vores spil. Bedste offensive spiller siden Nicolai er Ludwig og han er en fucking venstreback. Det er sgu ikke svært at forstå hvordan tilskuertallet er faldet. Næste sæson vil bevise om ansættelsen af Ståle var en fejl eller ej. Indtil videre har han stabiliseret defensiven og foretaget en kæmpe udskiftning i truppen, noget som var nødvendigt. Sæsonen 2015/2016 vil vise om han kan føre os tilbage til toppen eller om de år vi vandt virkelig bare var fordi vi havde en meget bedre trup end konkurrenterne.
    Sidst redigeret af Ventspilsner : 21.05.15 kl. 13:04

  22. De følgende 7 brugere er enige:

  23. #29
    Tilmeldingsdato
    Aug 2005
    Indlæg
    422

    Re: Optakts- Og kamptråd: F.C. København AaB(Aalborg BK)(20.5.15) kl 20.00

    Måske på en billig bagrund, men gjorde Christian Poulsen det ikke fint?

    Jeg havde i hvert fald ikke den nervøsitet, som når Pelle spiller ved siden af Zanka.

    Så godt set af Ståle, at det ikke var Amartey, der spillede cb i dag. :)

    Jønch..
    "When angry, count to four; when very angry, swear" ~ Mark Twain ~
    Jønch's Avatar


  24. #30
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,650

    Re: Optakts- Og kamptråd: F.C. København AaB(Aalborg BK)(20.5.15) kl 20.00

    Citat Oprindeligt indsendt af Ventspilsner Se meddelelser
    Spillet har været ad helvedes til siden efteråret hvor Ariel kom til og før det var der et helt år med sløj fodbold. Ganske vist har vi vundet flere kampe end vi har tabt men det har fandeme været kedeligt. Der er ingen seværdige spillere udover Nicolai Jørgensen når han gider, spillet flyder aldrig, man får aldrig nogle lækre kombinationer at se, der er intet flair i spillet. Dem der kommer på stadion er dem der virkelig gider FCK, dem der virkelig gider møde op og støtte holdet eller dem der bare elsker at se fodbold live. Der er åbenbart ikke flere ud af de mange mennesker der bor i KBH der gider se FCK spille. Sådan er det når underholdningsniveauet er lavt. Det er sørgerligt at stå i Parken og se at stadion er mere end halvtomt og at kun den yderste del af Nedre C gider råbe med på "Everywhere we go", men sådan er situationen bare lige nu. Spillet er drønkedeligt, priserne på øl og mad er latterligt høje og vi er ikke i nærheden af et mesterskab. Så er det, i hvert fald for mig, svært at forvente meget større engagement fra fansne end det vi ser nu.
    Det har været endnu en skodsæson, hvor kun pokaltitlen har været et højdepunkt. Udover det har det været en ørkenvandring af røvkedelig fodbold med en masse tonsere og fejlkøb på de offensive pladser. Defensiven har været solid og velspillende, omend der stadig har været lidt for mange hjerneblødninger IMO. Men offensivt har ingen præsteret. Kun Nicolai Jørgnesn og Ludwig har reelt præsteret på et jævnt højt nivea. Vi har vel reelt set ikke købt en eneste offensiv spiller der virkelig har slået igennem siden Nicolai Jørgensen. Ingen af dem har være seværdige eller bidraget noget til vores spil. Bedste offensive spiller siden Nicolai er Ludwig og han er en fucking venstreback. Det er sgu ikke svært at forstå hvordan tilskuertallet er faldet. Næste sæson vil bevise om ansættelsen af Ståle var en fejl eller ej. Indtil videre har han stabiliseret defensiven og foretaget en kæmpe udskiftning i truppen, noget som var nødvendigt. Sæsonen 2015/2016 vil vise om han kan føre os tilbage til toppen eller om de år vi vandt virkelig bare var fordi vi havde en meget bedre trup end konkurrenterne.
    Du har fuldstændig ret.

    Jeg syntes slet ikke det er overraskende med det lave tilskure antal. Som du selv nævner har spillet siden Ariël var drønkedeligt. Vi har vel reelt kun spillet god fodbold i det første halve år Ariel var i klubben, hvor vi kørte alle hold over i superligaen. Siden da har det været en lang ørkenvandring med kedeligt fodbold. Jeg syntes godt man burde forvente mere af en klub som FCK end "bare" at have en god defensiv.

    Jeg syntes faktisk det er lidt underligt at vores offensiv i så mange år har været så elendigt. Ingen offensiv sammenhæng, ingen offensiv relationer spillerne imellem. Det virker meget tilfældigt det hele når vi taler offensiven.

  25. De følgende 4 brugere er enige:

Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Optakts- og kamptråd: AaB – FC København (13.09.14 kl.20.35)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 76
    Sidste Meddelelse: 16.09.14, 09:13
  2. Optakts- og kamptråd: BIF – FC København (28.09.13 kl.16)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 127
    Sidste Meddelelse: 01.10.13, 09:58
  3. Optakts- og kamptråd: FC København – AGF (18.08.13 kl.19)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 62
    Sidste Meddelelse: 19.08.13, 22:35
  4. Optakts- og kamptråd: FC København – AGF(12.08.12 kl.19)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 15
    Sidste Meddelelse: 13.08.12, 17:55
  5. Optakts- og kamptråd: AGF - F.C. København
    By zan in forum De korte linier
    Svar: 60
    Sidste Meddelelse: 22.04.09, 15:46

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •