Side 15 af 31 FørsteFørste ... 51213141516171825 ... SidsteSidste
Viser resultater 211 til 225 af 463

Emner: Hvad kan gøre DIN oplevelse bedre i Parken?

  1. #211
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Hvad kan gøre DIN oplevelse bedre i Parken ?

    Mythbusters lavede en række tests ift. hvad der var mest hygieinisk ift. hvordan man tørrer hænder efter toiletbesøg, med hhv. blæser, papirservietter, lufttørring og ikke vaske hænder. Og naturligvis med og uden sæbe som variable på alle tests. Det mest hygieiniske var med sæbe (duh) og med papirservietter. Det mindst hygieiniske var at kun vaske hænder med vand, og derefter tørre dem med blæser. Man havde flere bakterier på hænderne der, end hvis man helt undlod at vaske hænder. Fordi bakterier skal bruge fugt og varme for at trives, og det får de i høj grad i den forbindelse.

  2. #212
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Hvad kan gøre DIN oplevelse bedre i Parken ?

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Det mindst hygieiniske var at kun vaske hænder med vand, og derefter tørre dem med blæser. Man havde flere bakterier på hænderne der, end hvis man helt undlod at vaske hænder. Fordi bakterier skal bruge fugt og varme for at trives, og det får de i høj grad i den forbindelse.
    Dyson tørreren anvender vist ikke varme. Og så tvivler jeg på, at bakterierne når at formere sig i den korte tid en håndvask + tørring tager og så betyder fugten og varmen ikke det store mht. antallet af bakterier. Antallet af bakterier afhænger i høj grad af, om man får tørret sine hænder ordentligt efter man har vasket dem.

  3. #213
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Hvad kan gøre DIN oplevelse bedre i Parken ?

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Dyson tørreren anvender vist ikke varme. Og så tvivler jeg på, at bakterierne når at formere sig i den korte tid en håndvask + tørring tager og så betyder fugten og varmen ikke det store mht. antallet af bakterier. Antallet af bakterier afhænger i høj grad af, om man får tørret sine hænder ordentligt efter man har vasket dem.
    Medmindre du har videnskabeligt belæg for dette, foretrækker jeg at gå efter henvisningerne fra videnskabelige forsøg. ;-) Dyson bruger den omkringliggende lufttemperatur, som i dette tilfælde vil være omkring 20 grader. For størstedelen af alle bakteriekulturer er 20 grader inden for den skala, hvorvidt de har mulighed for at formere sig. For visse bakteriekulturer er denne temperatur ideel for maksimal formeringshastighed, hvilket i nogle tilfælde kan betyde en fordobling af antallet af bakterier inden for 20 minutter.

    Da huden er ujævn med riller, m.m., vil fugt kunne gemme sig i disse afkroge, og dermed vil det give de optimale betingelser for bakterieformering. Den resterende fugt efter hhv. en alm. tørring med blæser eller med papir efterlader nok til at bakterierne kan formere sig. Dog er mængden af fugt mindre efter en papirtørring end efter en tørring med håndblæser. Det mest hygieiniske er derfor at vaske hænder med sæbe, og derefter tørre dem med papir.

  4. #214
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Hvad kan gøre DIN oplevelse bedre i Parken ?

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Medmindre du har videnskabeligt belæg for dette, foretrækker jeg at gå efter henvisningerne fra videnskabelige forsøg. ;-) Dyson bruger den omkringliggende lufttemperatur, som i dette tilfælde vil være omkring 20 grader. For størstedelen af alle bakteriekulturer er 20 grader inden for den skala, hvorvidt de har mulighed for at formere sig. For visse bakteriekulturer er denne temperatur ideel for maksimal formeringshastighed, hvilket i nogle tilfælde kan betyde en fordobling af antallet af bakterier inden for 20 minutter.

    Da huden er ujævn med riller, m.m., vil fugt kunne gemme sig i disse afkroge, og dermed vil det give de optimale betingelser for bakterieformering. Den resterende fugt efter hhv. en alm. tørring med blæser eller med papir efterlader nok til at bakterierne kan formere sig. Dog er mængden af fugt mindre efter en papirtørring end efter en tørring med håndblæser. Det mest hygieiniske er derfor at vaske hænder med sæbe, og derefter tørre dem med papir.
    Går der 20 minutter fra du har vasket dine hænder til du tørrer dem? Der går vel et par sekunder, så nej, formeringer er ikke en nævneværdig faktor.
    Hvis 20 grader var tilstrækkeligt, hvorfor anvender man så varmeskabe når man skal dyrke bakterier? Og hvorfor sættes disse gerne på 35-37 grader? Bakteriers optimale væksttemperatur varierer væsentligt, men dem vi interesserer os for er dem der kan smitte os og disse foretrækker nu generelt temperaturer omkring de 37 grader.
    Så længe dine hænder bliver tørre efter du har vasket dem, så gør det næppe den store forskel hvordan de blev tørre. Det er klart, at hvis du er kirurg eller har hevet en norovirus til dig, så er det andre parametre man vurderer efter, men som en blæser der skal ophænges på Parkens toiletter, er der ikke være den store forskel.
    Jeg anfægter skam ikke, at papir er den mest hygiejniske løsning, men på et stort offentligt toilet, er det ikke altid den bedste løsning af åbenlyse årsager.

    Og her er der videnskabeligt belæg: http://onlinelibrary.wiley.com/doi/1...0.04838.x/full.

  5. #215
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Hvad kan gøre DIN oplevelse bedre i Parken ?

    Min oplevelse i Parken kunne virkelig blive forbedret af ikke at glo på VI ER DANSKERNE over en 70-meters-bande og et kæmpe flag af Holger Danske ovenover. Men så kan jeg jo bare fortsat lade være med at gå til landskampe ...



    Efter alt det nonsens om vikingeindslag på trøjerne, hyldest til "de frygtløse tempelriddere" og "WE WILL RISE AGAIN" skrevet på det nye tøj og skilte på stadion, er jeg sgu snart lidt nervøs for hvor unionen har fundet deres nye marketingafdeling. For hvem hulen bruger ellers Holger Danske og tempelriddere som symbol for tiden?


  6. #216
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    702

    Re: Hvad kan gøre DIN oplevelse bedre i Parken ?

    Efter alt det nonsens om vikingeindslag på trøjerne, hyldest til "de frygtløse tempelriddere" og "WE WILL RISE AGAIN"?
    Bare en lille note: Tempelridderne havde ikke noget ordenskapitel eller nogen særlig indflydelse i øvrigt i Danmark. Inspirationen til misforståelsen - udover Dan Brown - stammer formentlig mest fra den ikoniske tv-serie fra 70'erne, "Draculas Ring" og forskellige børnefilm.

    Forskellige danske kongers eventyr med (tyndt) religiøst grundlag i Baltikum kan også være baggrund for fejlidentifikationen. Dannebrog, Svantevit og alt det der. Den Tyske Orden (ikke tempelriddere) havde et udbredt virke i Østeuropa og vi hjalp dem (og solgte Estland til dem).


    "We Will Rise Again" er en Scorpion-sang, så det er vel rimeligt at tro at inspirationen til alt det her samlet set stammer fra en overrislet samtale med Daniel Agger i en tattoo shop.
    Mvh,
    Bopa


  7. #217
    Tilmeldingsdato
    Dec 2004
    Indlæg
    732

    Re: Hvad kan gøre DIN oplevelse bedre i Parken ?

    Synes sgu egenlig at Holger Danske er fed nok. Men 'Vi er danskerne' er godt nok ren jydecringe når det er bedst.

  8. #218
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Hvad kan gøre DIN oplevelse bedre i Parken ?

    Citat Oprindeligt indsendt af Emilo Se meddelelser
    Synes sgu egenlig at Holger Danske er fed nok.
    Jeg havde nok selv foretrukket den klassiske, mere androgyne originaludgave fra Skævinge kirke, hvor han står i en nederdel, med slanke ben, hipsterskæg og en faaabulous hat ...



    ... frem for den fugtige og rimelig deprimerende 1900-tals-statue fra kælderen i Helsingør.

  9. De følgende 10 brugere er enige:

  10. #219
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    702

    Re: Hvad kan gøre DIN oplevelse bedre i Parken ?

    Citat Oprindeligt indsendt af Emilo Se meddelelser
    Synes sgu egenlig at Holger Danske er fed nok.
    Nu er vores opfattelse af Holger Danske noget præget af den bitre hr. Skæg under Kronborg. Personligt foretrækker jeg dette portræt af en mere jovial lansefætter i kjole&tights fra et kalkmaleri i Skævinge:



    Men OK, dette lalleglade portræt egner sig mindre til at ledsage et inspirerende LinkedIn-citat i gotisk skrift på overkroppen, måske.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Mvh,
    Bopa

  11. De følgende 4 brugere er enige:

  12. #220
    Tilmeldingsdato
    Dec 2004
    Indlæg
    732

    Re: Hvad kan gøre DIN oplevelse bedre i Parken ?

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Jeg havde nok selv foretrukket den klassiske, mere androgyne originaludgave fra Skævinge kirke, hvor han står i en nederdel, med slanke ben, hipsterskæg og en faaabulous hat ...



    ... frem for den fugtige og rimelig deprimerende 1900-tals-statue fra kælderen i Helsingør.
    Flotte ben og well kept bryn. I'm on.

  13. Den følgende bruger er enig i dette:

  14. #221
    Tilmeldingsdato
    Jul 2009
    Indlæg
    474

    Re: Hvad kan gøre DIN oplevelse bedre i Parken ?

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Går der 20 minutter fra du har vasket dine hænder til du tørrer dem? Der går vel et par sekunder, så nej, formeringer er ikke en nævneværdig faktor.
    Hvis 20 grader var tilstrækkeligt, hvorfor anvender man så varmeskabe når man skal dyrke bakterier? Og hvorfor sættes disse gerne på 35-37 grader? Bakteriers optimale væksttemperatur varierer væsentligt, men dem vi interesserer os for er dem der kan smitte os og disse foretrækker nu generelt temperaturer omkring de 37 grader.
    Så længe dine hænder bliver tørre efter du har vasket dem, så gør det næppe den store forskel hvordan de blev tørre. Det er klart, at hvis du er kirurg eller har hevet en norovirus til dig, så er det andre parametre man vurderer efter, men som en blæser der skal ophænges på Parkens toiletter, er der ikke være den store forskel.
    Jeg anfægter skam ikke, at papir er den mest hygiejniske løsning, men på et stort offentligt toilet, er det ikke altid den bedste løsning af åbenlyse årsager.

    Og her er der videnskabeligt belæg: http://onlinelibrary.wiley.com/doi/1...0.04838.x/full.
    Nu er det vel mindre end 50% der vasker hænder efter kortere toilet besøg i PARKEN, så kan det ikke være ret ligegyldigt hvor uhygiejnisk diverse forslag er, da det uanset er ganske uhygiejnisk at opholde sig i PARKEN nær toiletfaciliteterne.

    PS: Mon ikke at mængden af håndvask ville stige ved indførsel af varmt vand?
    Nej, ikke den Mike Jensen
    MikeJensen's Avatar

  15. De følgende 7 brugere er enige:

  16. #222
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Hvad kan gøre DIN oplevelse bedre i Parken ?

    Citat Oprindeligt indsendt af MikeJensen Se meddelelser
    Nu er det vel mindre end 50% der vasker hænder efter kortere toilet besøg i PARKEN, så kan det ikke være ret ligegyldigt hvor uhygiejnisk diverse forslag er, da det uanset er ganske uhygiejnisk at opholde sig i PARKEN nær toiletfaciliteterne.

    PS: Mon ikke at mængden af håndvask ville stige ved indførsel af varmt vand?
    Det er meget muligt og det er generelt et problem med offentlige toiletter. Om ikke andet så er det da fint med bedre faciliteter til dem der nu vasker deres hænder alligevel - også selvom vandet er koldt.

  17. Den følgende bruger er enig i dette:

  18. #223
    Tilmeldingsdato
    Jul 2009
    Indlæg
    474

    Re: Hvad kan gøre DIN oplevelse bedre i Parken ?

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Det er meget muligt og det er generelt et problem med offentlige toiletter. Om ikke andet så er det da fint med bedre faciliteter til dem der nu vasker deres hænder alligevel - også selvom vandet er koldt.
    Selvfølgelig. Som en del af, hvad jeg forventer og oplever er, minioriteten, kunne det være rart med en bedre løsning. :)
    Nej, ikke den Mike Jensen
    MikeJensen's Avatar

  19. #224
    Tilmeldingsdato
    Jul 2007
    Indlæg
    293

    Re: Hvad kan gøre DIN oplevelse bedre i Parken ?

    En kortlæser, der er i stand til at læse det sæsonkort, som man har på sin smartphone.

    Jeg kom ti minutter i kampstart til C9, og nåede frem til indgangen fem minutter før kickoff - altså med rigelig tid til at nå op på min plads på ØC. Men kortlæseren virkede ikke. Så stewarden mente, at jeg skulle gå ned til billetvognen ved shoppen for at få en billet. Det krævede, at jeg skulle hidse mig helt urimeligt meget op og kræve en overordnet tilkaldt, før hun alligevel lukkede mig ind. To andre - noget mere autoritetstro typer - traskede af sted uden at kny.

    Næste gang tager jeg naturligvis mit fysiske kort med. Men det er virkelig dårlig service at indføre en elektronisk tjeneste og så afvise folk, når det ikke virker.

    vh/LM
    HØJERE. LÆNGERE. HÅRDERE.
    Brede Phanaticos 4Ever
    Medlem #3

  20. #225
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007
    Indlæg
    943

    Re: Hvad kan gøre DIN oplevelse bedre i Parken ?

    Citat Oprindeligt indsendt af Langemand Se meddelelser
    En kortlæser, der er i stand til at læse det sæsonkort, som man har på sin smartphone.

    Jeg kom ti minutter i kampstart til C9, og nåede frem til indgangen fem minutter før kickoff - altså med rigelig tid til at nå op på min plads på ØC. Men kortlæseren virkede ikke. Så stewarden mente, at jeg skulle gå ned til billetvognen ved shoppen for at få en billet. Det krævede, at jeg skulle hidse mig helt urimeligt meget op og kræve en overordnet tilkaldt, før hun alligevel lukkede mig ind. To andre - noget mere autoritetstro typer - traskede af sted uden at kny.

    Næste gang tager jeg naturligvis mit fysiske kort med. Men det er virkelig dårlig service at indføre en elektronisk tjeneste og så afvise folk, når det ikke virker.

    vh/LM
    Prøvede du at skrue helt op for lysstyrken på din telefon? Det har før hjulpet mig...

  21. De følgende 4 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Hvad kan gøre DIN oplevelse bedre i Parken?
    By Daniello/UC in forum De korte linier
    Svar: 62
    Sidste Meddelelse: 17.09.12, 11:14
  2. Positiv oplevelse - fra en Brøndbyfan i Parken
    By dengulehær in forum De korte linier
    Svar: 49
    Sidste Meddelelse: 09.09.09, 18:43
  3. Tak for en fed oplevelse (Storskærm i Parken)
    By Silver in forum De korte linier
    Svar: 28
    Sidste Meddelelse: 17.05.04, 19:49
  4. Tænketank for bedre stemning i Parken
    By Blå in forum De korte linier
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 14.12.03, 00:00

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •