Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste
Viser resultater 16 til 30 af 35

Emner: Optakts- og kamptråd: F.C. København - F.C. Midtjylland (23.04.17)

  1. #16
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,550

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København - F.C. Midtjylland (23.04.17)

    Ja, banen var blevet pænere, men spillerne skøjtede rundt. Meget underligt.

    FCK spillede i øvrigt en forfærdelig 2. halvleg. Set i det lys er resultatet fornemt.

  2. #17
    Tilmeldingsdato
    Aug 2015
    Indlæg
    726

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København - F.C. Midtjylland (23.04.17)

    Til dem der spurgte efter filen på Twitter:



  3. #18
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,606

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København - F.C. Midtjylland (23.04.17)

    Lad os huske ovenstående GIF, næste gang Rothmann, Tøffe eller lign. lukker lort ud om FCK, udebaneforhold, osv.

  4. De følgende 3 brugere er enige:

  5. #19
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,234

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København - F.C. Midtjylland (23.04.17)

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Ja, banen var blevet pænere, men spillerne skøjtede rundt. Meget underligt.

    FCK spillede i øvrigt en forfærdelig 2. halvleg. Set i det lys er resultatet fornemt.
    Helt enig.

    Vi havde virkelig ringe styr på defensiven i dag. Om det var forsvaret, midtbanen eller en blanding der var skylden, har jeg svært ved at vurdere. Presset sad i hvert fald ikke i skabet i dag.

    Noget af skylden ligger dog i, at Duelund spiller en klassekamp. Det er bortset fra enkelte Ajaxspillere, det bedste jeg har set fra en modstander i 2017. Desværre er det nok hverken en spiller vi har mulighed for at hente, eller en spiller der passer ind hos os taktisk.

  6. De følgende 2 brugere er enige:

  7. #20
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,631

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København - F.C. Midtjylland (23.04.17)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Helt enig.

    Vi havde virkelig ringe styr på defensiven i dag. Om det var forsvaret, midtbanen eller en blanding der var skylden, har jeg svært ved at vurdere. Presset sad i hvert fald ikke i skabet i dag.

    Noget af skylden ligger dog i, at Duelund spiller en klassekamp. Det er bortset fra enkelte Ajaxspillere, det bedste jeg har set fra en modstander i 2017. Desværre er det nok hverken en spiller vi har mulighed for at hente, eller en spiller der passer ind hos os taktisk.
    Som Ståle også sagde efter kampen. Jeg tror meget er det er psykologisk. Mesterskabet er jo nærmest i hus. Det må fandeme være svært at sætte sig op selvom der er en rekord der hedder "ubesejret" i horisonten. Vi så jo tydeligt reaktionen op til Brøndby kampen, som vi jo godt kunne "sætte" os op til.

    Når det så er sagt så tror jeg vi får en meget svær sæson næste sæson med den spillerafgang vi kommer til at få

  8. De følgende 4 brugere er enige:

  9. #21
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,243

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København - F.C. Midtjylland (23.04.17)

    Hvad var "score of justice" i dagens kamp? 3-5?

  10. #22
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    2,169

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København - F.C. Midtjylland (23.04.17)

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Hvad var "score of justice" i dagens kamp? 3-5?
    Jeg tror omkring 1-4, vores 2. mål skulle jo være frispark, og det nedsatte desuden deres moral, så det 3. kunne scores, så de to gælder næppe...
    Time flies like an arrow - fruit flies like a banana

    Landslollet burde ved førstkommende lejlighed
    kollektivt have moonet emiren af (røv)Qatar


    Jeg håber, at en af landsholdets bedste spillere i 2034 har taget navneforandring til Khashoggi


  11. De følgende 7 brugere er enige:

  12. #23
    Tilmeldingsdato
    May 2012
    Indlæg
    854

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København - F.C. Midtjylland (23.04.17)

    I forhold til koks i forsvaret, skal vi jo lige huske at vi spiller mod ligaens bedste angriber. - Kan der ikke komme en .gif med en montage af hans vidunderlige temninger, flotte afspil og ikke mindst han evne til at ramme målet? (KAFF?)

  13. #24
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    1,482

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København - F.C. Midtjylland (23.04.17)

    PA er vågnet helt op efter han for nogle runder siden fik en røffel herinde (og selvfølgelig derfor), jeg synes det er voldsomt forfriskende at se på! Toppen af kransekagen er selvfølgelig hans super tur, og mål! Ren Messi....

    Derudover synes jeg at Yus viser nogle gode egenskaber på toppen, selvom det kun bliver for en kort bemærkning. Det satte i hvert fald nogle tanker igang her, og jeg håber lidt at vi prøver ham på toppen igen, nu hvor alt mere eller mindre er afgjort (og Corner alligevel har karantæne mod Lyngby).

    + Matic, Corner og Ludde
    ++ Robin
    - Stopperne, Verbic

    3 (næsten ligegyldige) point, og endnu en sejr til samlingen!

  14. #25
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,405

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København - F.C. Midtjylland (23.04.17)

    Citat Oprindeligt indsendt af Wonderboy Se meddelelser
    PA er vågnet helt op efter han for nogle runder siden fik en røffel herinde (og selvfølgelig derfor), jeg synes det er voldsomt forfriskende at se på! Toppen af kransekagen er selvfølgelig hans super tur, og mål! Ren Messi....

    Derudover synes jeg at Yus viser nogle gode egenskaber på toppen, selvom det kun bliver for en kort bemærkning. Det satte i hvert fald nogle tanker igang her, og jeg håber lidt at vi prøver ham på toppen igen, nu hvor alt mere eller mindre er afgjort (og Corner alligevel har karantæne mod Lyngby).

    + Matic, Corner og Ludde
    ++ Robin
    - Stopperne, Verbic

    3 (næsten ligegyldige) point, og endnu en sejr til samlingen!
    Enig i alt hvad du skriver.

    Vil dog også give topkarakter til Ludde, som var vild idag.

    Undrer mig dog over dit plus til Matic.
    Der var flere situationer hvor han så decideret skidt ud. Han bliver til tider overmatchet og er ikke konsekvent nok i hans indgreb.
    Man vil så frygtelig gerne have den mand til at fungere - men det er i min optik ikke rigtig godt. Endnu.

    Zan

  15. Den følgende bruger er enig i dette:

  16. #26
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    1,482

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København - F.C. Midtjylland (23.04.17)

    Matic spiller langt fra en fejlfri kamp, men han kæmper stenhårdt og bryder deres pres ufattelig mange gange, ved at løbe frem i banen. Oveni hatten så er hans returløb stadig 100%, og han giver ikke en tomme væk i duellerne, selvom han står overfor 2-3 spillere.
    Han er ikke 'sikker', men han er møg vigtig.

  17. De følgende 8 brugere er enige:

  18. #27
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,343

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København - F.C. Midtjylland (23.04.17)

    Kampen blev noget bølgende, hvor begge hold forsøgte med et relativt højt presspil, hvilket resulterede i en del opspilsfejl. I første halvleg var vi bedst, mens Midtjylland var bedst i anden halvleg (fraset slutningen naturligvis).

    Vi ville umiddelbart helst have Midtjylland over kanterne, da vores kanter stod mere centralt og man sideforskød ikke meget for at lukke kanterne ned. Midtjylland havde det stik modsat, da de gerne ville undgå at vi brød igennem på kanterne, ligesom de også umiddelbart stod dybere end os.
    Kampen blev dog noget rodet og mere flydende, så helt stringent blev taktikken ikke helt fra nogle af mandskaberne og jeg synes begge hold var gode til at presse hinanden. Derfor endte det med, at det var de individuelle aktioner der gjorde forskellen. Det skal da også nævnes, at Midtjylland savnede Jakob Poulsen og især deres dødbolde havde derfor meget lav kvalitet.

    Det var på mange måde en jævnbyrdig kamp og begge hold havde store chancer – hvilket jo ikke er noget vi normalt er vant til, men det var godt at se, at Robin stadig er skarp på stregen.

    Defensiven var noget usikker. Zanka lavede en del fejl og vi var heldige med, at ligaens angiveligt bedste angriber ikke kunne ramme målet (i øvrigt vil jeg gerne se, hvilke parametre hvor Onuachu er ligaens bedste). Det er dog svært at klandre defensiven for Midtjyllands scoring, da det er en rigtig god aflevering og Robin kommer ikke optimalt ud til den, da han glider. Det er en risiko, man nok må leve med, når man vil spille med så høj forsvarskæde. Man kan dog fremhæve, at forsvaret ikke er helt afstemt i tilbageløbet, da Erik løber før nogle af de andre og dermed ophæver offsidefælden. Løbet virkede dog godt timet, så det er ikke sikkert, at Midtjyllandspilleren havde været offside selvom Erik ikke havde løbet. Det er dog problematisk, at det er Erik der løber tilbage, når det er Zanka der bliver løbet i ryggen, da det giver angriberen en stor fordel i løbeduellen mod Zanka.

    Ludwig spillede en stærk første halvleg hvor han sammen med Toutouh splittede Midtjylland ad. I takt med at Midtjylland kom bedre med i anden halvleg og fik bedre styr på deres defensiv kom han ikke helt så meget med frem, men stadig en rigtig god præstation.
    Ankersen spillede en fin defensiv kamp, mens det haltede lidt offensivt. Det er tydeligt at vi foretrækker at spille gennem venstre side og Verbic er også mere centralt placeret når vi angriber, hvilket gør at Ankersen er mere alene, ligesom Verbic ikke udnyttede Ankersens gode overlap. Jeg synes derfor ikke man kan klandre Ankersen for noget i den her kamp, ligesom han også får scoret et flot mål.

    Den centrale midtbane skulle igen slide for føden og kunne ikke bidrage helt så meget offensivt. Jeg synes dog at både Kvist og Matic leverer nogle solide præstationer og jeg synes Matic trådte mere i karakter og havde bedre held med hans aktioner, selvom han stadig mangler en smule, når han går tæt på sin modstander. Til gengæld synes jeg at presspillet i øjeblikket bliver bedre fra kamp til kamp og de er blevet langt bedre til at variere presset, så man ikke ender med hovedløst at jagte bolden eller står for passivt, dækker af og afventer.

    Toutouh gjorde det rigtig godt i første halvleg, hvor samarbejdet med Ludwig fungerede godt. I anden halvleg var det mere sparsommeligt med aktioner fra hans side, men han bidrog godt defensivt i hele kampen, ligesom han for en kort stund måtte spille inde centralt.
    Verbic leverede en mere blandet præstation. Hans samarbejde med Ankersen fungerede ikke helt så godt, især fordi Verbic gerne vil lave et træk for meget end for lidt. Han overså et par gode overlap fra Ankersen og hans løb var ikke helt så gode i dag – på et tidspunkt løber han sammen med Cornelius og det er næppe her, han skal søge bolden.

    Cornelius er virkelig inde i en god stime og han spiller en rigtig god kamp igen. Den albue han smækker i hovedet på Kian Hansen så dog ikke for god ud. Det er dog rart at han er kommet væk fra at begå alt for mange frispark, uden at han forsvinder i presset.
    Pavlovic leverer en præstation over middel (i forhold til det man normalt ser fra ham), men der er stadig et godt stykke endnu. Han fik umiddelbart mere ud af sit pres end vanligt og vandt også et par dueller, men han falder stadig for meget ud af kampene. Det lader til at hans løb ikke er helt afstemt, men jeg synes han er på rette vej.

    Dommerpræstationen var en af de mere besynderlige. Generelt gjorde han det fint, men umiddelbart mistede han overblikket til tider, hvilket resulterede i nogle mærkelige vurderinger. Han overså nogle åbenlyse frispark (fx da Ludwig sparkede Onuachu over skinnebenet) og så forstår han ikke at anvende fordelsreglen. Jeg synes ikke det var en hårdt spillet kamp, selvom der på et tidspunkt var fin intensitet, så det var ikke fordi, han var presset til det yderste. I øvrigt virkede det til, at spillerne ’fik mere snor’ i anden halvleg, hvilket jeg synes passede fint til kampen. Han havde i øvrigt nogle skarpe ’hands’ kendelser.

    Alt i alt var det en fin og seværdig kamp hvor begge hold bidragede til underholdningen. I League of Justice er resultatet næppe retvisende, men det er svært at pege på et område hvor Midtjylland var overlegne og når man kigger på den spillemæssige kvalitet passer resultatet fint.

  19. De følgende 6 brugere er enige:

  20. #28
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    129

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København - F.C. Midtjylland (23.04.17)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kaff Se meddelelser
    Til dem der spurgte efter filen på Twitter:

    Lidt nærigt af Santander at tage singe egne popcorn med i Parken? Det kan selvfølgelig være det skal være Kims :)

  21. Den følgende bruger er enig i dette:

  22. #29
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    32

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København - F.C. Midtjylland (23.04.17)

    Citat Oprindeligt indsendt af angatyr Se meddelelser
    Lidt nærigt af Santander at tage singe egne popcorn med i Parken? Det kan selvfølgelig være det skal være Kims :)
    Det er dem som få´s på A-tribunen på 2.sal..

  23. Den følgende bruger er enig i dette:

  24. #30
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    129

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København - F.C. Midtjylland (23.04.17)

    Citat Oprindeligt indsendt af SimonV Se meddelelser
    Det er dem som få´s på A-tribunen på 2.sal..
    Ah, my bad. Det er mange år siden jeg har været på A.

  25. De følgende 2 brugere er enige:

Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 44
    Sidste Meddelelse: 02.11.16, 13:41
  2. Svar: 31
    Sidste Meddelelse: 03.05.16, 08:32
  3. Svar: 97
    Sidste Meddelelse: 07.04.15, 19:26
  4. Optakts- og kamptråd: FC Midtjylland - F.C. København
    By Fck-fan in forum De korte linier
    Svar: 45
    Sidste Meddelelse: 26.08.09, 20:45
  5. Optakts- og kamptråd: F.C. København - FC Midtjylland
    By Fck-fan in forum De korte linier
    Svar: 60
    Sidste Meddelelse: 25.04.09, 09:26

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •