Se afstemningsresultater: Kampens resultat?

Stemmeafgivere
59. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • Derby Sejr!

    30 50.85%
  • Uafgjort!

    11 18.64%
  • Derby Nederlag!

    18 30.51%
Side 10 af 11 FørsteFørste ... 7891011 SidsteSidste
Viser resultater 136 til 150 af 159

Emner: Optakts- og derbytråd: FC København – BIF (05.11.17 kl.12)

  1. #136
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    368

    Re: Optakts- og derbytråd: FC København – BIF (05.11.17 kl.12)

    Citat Oprindeligt indsendt af copenhagener Se meddelelser
    FC Nordsjælland gjorde det da godt med deres tiki taka-bold i CL ;-) "ironi muligvis anvendt"

    RED: https://www.uefa.com/uefachampionsle...hes/index.html
    De spillede da uafgjort mod Juventus ;)

    FCN's målscore i superligasæsonen 2011/12 var 49-22 hvilket er det færrest antal scorede mål af mesterhold i dette årtusinde. Gad vide hvorfor journalisterne var så begejstrede dengang.
    Øvre C'er

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #137
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    203

    Re: Optakts- og derbytråd: FC København – BIF (05.11.17 kl.12)

    Citat Oprindeligt indsendt af tor340 Se meddelelser
    De spillede da uafgjort mod Juventus ;)

    FCN's målscore i superligasæsonen 2011/12 var 49-22 hvilket er det færrest antal scorede mål af mesterhold i dette årtusinde. Gad vide hvorfor journalisterne var så begejstrede dengang.
    Det er fordi humanistisk metode viser det gælder om at score færrest mål.

    https://da.wikipedia.org/wiki/Fotbollsallsvenskan_1998

  4. De følgende 3 brugere er enige:

  5. #138
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,536

    Re: Optakts- og derbytråd: FC København – BIF (05.11.17 kl.12)

    Citat Oprindeligt indsendt af Malingo Se meddelelser
    Det er fordi humanistisk metode viser det gælder om at score færrest mål.

    https://da.wikipedia.org/wiki/Fotbollsallsvenskan_1998
    Det er en sjov og simpel logik der florerer herinde.. Små hold kan ikke spille tiki taka mod store hold og vinde.. Javel.. og i forlængelse af denne konklusion, synes den logiske udledning så at være, at Hjulmand aldrig kan få europæisk succes i FCK med sin "naive tiki taka" taktik.

    Må jeg minde om, at Hjulmand med sin "tiki taka" taktik adskillige gange har slået os, som jo har et LANGT større spillerbudget end FCN. Alene afledt deraf, må man jo så bare konkludere, at vi med Hjulmand ved roret velsagtens ville kunne slå hold som Brugge, Panathinaikos, Rubin Kazan etc. (selvom jeg godt ved tingene er mere komplicerede og nuancerede end som så).

    Vi kan alle blive enige om at FCN sejlede rundt i CL, men det var altså på et tidspunkt, hvor de samtidig havde svært ved at få tingene til at hænge sammen i den hjemlige superliga. Så tror jeg da fanden at de bliver kørt over af hold som Juventus, Shaktar og Chelsea. Jeg gad godt at se vores nuværende hold i en CL-gruppe med samme hold. Hvor mange tror på at vi ville slippe meget bedre afsted fra sådan en gruppe?

    FCN var dengang direkte kvalificeret til CL-gruppespil qua deres mesterskab, og skulle således ikke igennem en hård CL-kvalifikation for at nå gruppespillet. Med de afgange de havde over sommeren, hvor blandt andet Bjelland forsvandt, må man bare konstatere at holdet og materialet langt fra havde klasse til CL. Alene at give Hjulmands taktik skylden for det, er mildest talt søgt.

  6. De følgende 4 brugere er enige:

  7. #139
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,527

    Re: Optakts- og derbytråd: FC København – BIF (05.11.17 kl.12)

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Det er en sjov og simpel logik der florerer herinde.. Små hold kan ikke spille tiki taka mod store hold og vinde.. Javel.. og i forlængelse af denne konklusion, synes den logiske udledning så at være, at Hjulmand aldrig kan få europæisk succes i FCK med sin "naive tiki taka" taktik.

    Må jeg minde om, at Hjulmand med sin "tiki taka" taktik adskillige gange har slået os, som jo har et LANGT større spillerbudget end FCN. Alene afledt deraf, må man jo så bare konkludere, at vi med Hjulmand ved roret velsagtens ville kunne slå hold som Brugge, Panathinaikos, Rubin Kazan etc. (selvom jeg godt ved tingene er mere komplicerede og nuancerede end som så).

    Vi kan alle blive enige om at FCN sejlede rundt i CL, men det var altså på et tidspunkt, hvor de samtidig havde svært ved at få tingene til at hænge sammen i den hjemlige superliga. Så tror jeg da fanden at de bliver kørt over af hold som Juventus, Shaktar og Chelsea. Jeg gad godt at se vores nuværende hold i en CL-gruppe med samme hold. Hvor mange tror på at vi ville slippe meget bedre afsted fra sådan en gruppe?

    FCN var dengang direkte kvalificeret til CL-gruppespil qua deres mesterskab, og skulle således ikke igennem en hård CL-kvalifikation for at nå gruppespillet. Med de afgange de havde over sommeren, hvor blandt andet Bjelland forsvandt, må man bare konstatere at holdet og materialet langt fra havde klasse til CL. Alene at give Hjulmands taktik skylden for det, er mildest talt søgt.
    Diskussionen går hellere ikke på om Hjulmand med hans tiki taka stil kan slå FCK og lave resultater i Superligaen. Det kan de sagtens.

    Min påstand er bare at Hjulmand eller Zorniger eller andre skandinaviske hold aldrig ville kunne lave de resultater FCK har præsteret med Tiki taka fodbold. Og her taler jeg om at slå de store og mellemstore hold i Europa. Og netop den taktik Hjulmand lagde for dagen i CL var da i den grad hans skyld.

  8. De følgende 3 brugere er enige:

  9. #140
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    530

    Re: Optakts- og derbytråd: FC København – BIF (05.11.17 kl.12)

    Hjulmand spillede totalt naivt det år i CL uanfægtet om han havde spillermaterialet eller ej - hvilket førte til de store afklapsninger - er faktisk ret sikker på at det nuværende FCK med Ståles spillestil ville klare sig væsentligt bedre - men det er jo svært at gisne!

    Faktum er at FCN blev kørt over med deres spillestil og at det altid er træneres skyld, når et hold falder fuldstændigt igennem taktisk! Om Hjulmand kan fungere i FCK eller ej er jo en helt anden snak - det kunne han nok godt under de rigtige forhold, men hvis han ville lege Barcelona i CL med et dansk hold igen, så håber jeg aldrig han sidder i vores trænersæde!

  10. De følgende 5 brugere er enige:

  11. #141
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    203

    Re: Optakts- og derbytråd: FC København – BIF (05.11.17 kl.12)

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Må jeg minde om, at Hjulmand med sin "tiki taka" taktik adskillige gange har slået os, som jo har et LANGT større spillerbudget end FCN. Alene afledt deraf, må man jo så bare konkludere, at vi med Hjulmand ved roret velsagtens ville kunne slå hold som Brugge, Panathinaikos, Rubin Kazan etc. (selvom jeg godt ved tingene er mere komplicerede og nuancerede end som så).
    Med den ufejlbarlige logik bør vi hente Michael Hemmingsen i Næstved, de slår jo FCN hver gang. Er det ikke mere relevant at se på hvordan Hjulmand har klaret sig i Europa? Jeg mener statistikken hedder 1-3-10 og der er da ganske rigtigt nogle svære modstandere imellem, men af ryge ud til Elfsborg med FCN og Asteras Tripoli med Mainz imponere ikke mig.

    Vi kan alle blive enige om at FCN sejlede rundt i CL, men det var altså på et tidspunkt, hvor de samtidig havde svært ved at få tingene til at hænge sammen i den hjemlige superliga. Så tror jeg da fanden at de bliver kørt over af hold som Juventus, Shaktar og Chelsea. Jeg gad godt at se vores nuværende hold i en CL-gruppe med samme hold. Hvor mange tror på at vi ville slippe meget bedre afsted fra sådan en gruppe?
    De endte dog med 2. pladsen, CL-kval og solide 8 point til nummer 3.

    Jeg mener forøvrigt ikke Hjulmand spiller tiki-taka.

    Lige et spørgsmål til sidst, vi kan godt blive enige om at FCN har gjort det fint i denne sæson på trods af de mange afgange, men hvad plads havde de trup til at slutte på i sidste sæson og ville det være muligt at undgå en fyring i FCK, hvis man kun blev nummer 5 med det spillermateriale?

  12. Den følgende bruger er enig i dette:

  13. #142
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,536

    Re: Optakts- og derbytråd: FC København – BIF (05.11.17 kl.12)

    Citat Oprindeligt indsendt af Malingo Se meddelelser
    Med den ufejlbarlige logik bør vi hente Michael Hemmingsen i Næstved, de slår jo FCN hver gang. Er det ikke mere relevant at se på hvordan Hjulmand har klaret sig i Europa? Jeg mener statistikken hedder 1-3-10 og der er da ganske rigtigt nogle svære modstandere imellem, men af ryge ud til Elfsborg med FCN og Asteras Tripoli med Mainz imponere ikke mig.


    De endte dog med 2. pladsen, CL-kval og solide 8 point til nummer 3.

    Jeg mener forøvrigt ikke Hjulmand spiller tiki-taka.

    Lige et spørgsmål til sidst, vi kan godt blive enige om at FCN har gjort det fint i denne sæson på trods af de mange afgange, men hvad plads havde de trup til at slutte på i sidste sæson og ville det være muligt at undgå en fyring i FCK, hvis man kun blev nummer 5 med det spillermateriale?
    Jeg kan se at min pointe faldt totalt igennem her. Nu var det jer Hjulmand-kritikere der påstod, at man ikke kan spille en frisk og naiv omgang tiki taka bold mod større og dyrere hold og samtidig få et godt resultat med hjem. Den logik skyder jeg bare ned, ved at påpege at Hjulmand jo flere gange har slået os. Umiddelbart er forskellen i budgetter på os og FCN vel ikke større end den er på klubber som Brugge, Panathinaikos, Rubin Kazan, etc. og så FCK? Som jeg også skriver ved jeg jo godt at tingene er meget mere nuancerede end som så, men nu er det jer der hårdnakket påstår, at det bare kun kan lade sig gøre at få succes i Europa mod såkaldte større og dyrere hold end vores, ved at spille en defensiv 4-4-2. Det er jeg ganske enkelt ikke enig i.

    I øvrigt flot at hive Hjulmands europæiske meritter frem som argument.. Igen totalt uden nuancer og indsigt.. Ståle er røget ud med FCK til Jablonec og Qarabaq.. Deraf kan man vel så aflede at 4-4-2 ikke dur i Europa?

  14. #143
    Tilmeldingsdato
    May 2011
    Indlæg
    395

    Re: Optakts- og derbytråd: FC København – BIF (05.11.17 kl.12)

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    I øvrigt flot at hive Hjulmands europæiske meritter frem som argument.. Igen totalt uden nuancer og indsigt.. Ståle er røget ud med FCK til Jablonec og Qarabaq.. Deraf kan man vel så aflede at 4-4-2 ikke dur i Europa?
    Omvendt er vi også gået videre fra gruppespillet i CL, samt sidste sæson videre til 1/8-finalen i euro League, med 4-4-2, så pas nu på med at beskylde andre for ikke at have indsigt eller nuancere billedet.

    Medmindre det selvfølgelig var for at illustrere din pointe ;-)
    Sidst redigeret af Claus1985 : 09.11.17 kl. 12:27

  15. Den følgende bruger er enig i dette:

  16. #144
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    203

    Re: Optakts- og derbytråd: FC København – BIF (05.11.17 kl.12)

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Jeg kan se at min pointe faldt totalt igennem her. Nu var det jer Hjulmand-kritikere der påstod, at man ikke kan spille en frisk og naiv omgang tiki taka bold mod større og dyrere hold og samtidig få et godt resultat med hjem. Den logik skyder jeg bare ned, ved at påpege at Hjulmand jo flere gange har slået os. Umiddelbart er forskellen i budgetter på os og FCN vel ikke større end den er på klubber som Brugge, Panathinaikos, Rubin Kazan, etc. og så FCK? Som jeg også skriver ved jeg jo godt at tingene er meget mere nuancerede end som så, men nu er det jer der hårdnakket påstår, at det bare kun kan lade sig gøre at få succes i Europa mod såkaldte større og dyrere hold end vores, ved at spille en defensiv 4-4-2. Det er jeg ganske enkelt ikke enig i.

    I øvrigt flot at hive Hjulmands europæiske meritter frem som argument.. Igen totalt uden nuancer og indsigt.. Ståle er røget ud med FCK til Jablonec og Qarabaq.. Deraf kan man vel så aflede at 4-4-2 ikke dur i Europa?
    Jeg har brugt Hjulmands europæiske meritter til at påpege at hans internationale resultater er dårlige, hvilket jeg finder meget rimeligt. Jeg har aldrig skrevet noget om 442, det er en kobling du helt selv laver.

  17. #145
    Tilmeldingsdato
    Aug 2015
    Indlæg
    457

    Re: Optakts- og derbytråd: FC København – BIF (05.11.17 kl.12)

    Uden at det overhovedet skal være en undskyldning for vores egen elendighed så må det også
    bare konstateres at det er svært at vinde Superligaen mere end to år i træk. Det er faktisk kun sket to gange i Superligaens historie og aldrig mere end 3 i træk: Brøndby i 96, 97 og 98 og os i 09, 10 og 11. Det siger jo lidt om at den danske liga trods alt er for stærk til at man vader igennem den hele tiden. Det er jo ikke Moldova, Hviderusland osv. Hvor det samme hold nærmest kan tage 10 på stribe.

  18. De følgende 3 brugere er enige:

  19. #146
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,527

    Re: Optakts- og derbytråd: FC København – BIF (05.11.17 kl.12)

    Citat Oprindeligt indsendt af Romme Se meddelelser
    Uden at det overhovedet skal være en undskyldning for vores egen elendighed så må det også
    bare konstateres at det er svært at vinde Superligaen mere end to år i træk. Det er faktisk kun sket to gange i Superligaens historie og aldrig mere end 3 i træk: Brøndby i 96, 97 og 98 og os i 09, 10 og 11. Det siger jo lidt om at den danske liga trods alt er for stærk til at man vader igennem den hele tiden. Det er jo ikke Moldova, Hviderusland osv. Hvor det samme hold nærmest kan tage 10 på stribe.
    Du har helt ret.

    Mange FCK fans og medier er virkelig forvente. Nogle gange lyder det som om det altid bare er en selvfølge at FCK vinder ligaen ad libitum 10 år i streg ala Celtic eller noget. en "mellem" sæson er uundgåeligt og vil dukke op i ny og næ. Især taget betragtning at den danske superliga er en udviklingsliga og spillerne helt forståeligt vil til en større liga og teste dem selv af og tjene større penge.

    Man kan selvfølgelig så godt som muligt prøve at forberede spillerafgang hver 2-3 år, men det er ikke nemt upåagtet at FCK har en større økonomi end de andre danske klubber. Vi kan jo ikke bare købe et "færdigt" produkt ala Ronaldo :)

  20. De følgende 4 brugere er enige:

  21. #147
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,153

    Re: Optakts- og derbytråd: FC København – BIF (05.11.17 kl.12)

    Citat Oprindeligt indsendt af Romme Se meddelelser
    Uden at det overhovedet skal være en undskyldning for vores egen elendighed så må det også
    bare konstateres at det er svært at vinde Superligaen mere end to år i træk. Det er faktisk kun sket to gange i Superligaens historie og aldrig mere end 3 i træk: Brøndby i 96, 97 og 98 og os i 09, 10 og 11. Det siger jo lidt om at den danske liga trods alt er for stærk til at man vader igennem den hele tiden. Det er jo ikke Moldova, Hviderusland osv. Hvor det samme hold nærmest kan tage 10 på stribe.
    Læg dertil, at intet dansk hold vist har vundet DM året efter deltagelse i CL-gruppespillet

  22. De følgende 4 brugere er enige:

  23. #148
    Tilmeldingsdato
    Dec 2014
    Indlæg
    756

    Re: Optakts- og derbytråd: FC København – BIF (05.11.17 kl.12)

    Naturligvis er det svært. Ellers lå vi jo ikke nummer 5, 11 point efter førstepladsen. Der er 4 ikke formildende faktorer.

    1) Ståle lovede hele foråret dette ikke ville ske. NU siger han det var uomtvisteligt, det var ikke sangen før det gik galt.
    2) 11 point efter er for meget. Alt for meget.
    3) Vi har spillet rædderligt, langt dårligere end hvad der er acceptabelt.
    4) Ståle lovede hele foråret dette ikke ville ske. NU siger han det var uomtvisteligt, det var ikke sangen før det gik galt.

  24. De følgende 8 brugere er enige:

  25. #149
    Tilmeldingsdato
    Aug 2015
    Indlæg
    457

    Re: Optakts- og derbytråd: FC København – BIF (05.11.17 kl.12)

    Enig man har gjort alt hvad man kunne for at bryde statistikken. Dette er ikke lykkedes og det er utrolig ærgerligt for os. Men lad os nu se. FCM og BIF kan jo heller ikke blive ved med at vinde 5-7 kampe på stibe, det kan de jo ikke. Så går vi ind i et slutspil og er en 5-6 point fra 1 pladsen så er jeg overbevist om at vi napper guldet i sidste ende. Vi har mere rutine i sådanne situationer.

  26. #150
    Slush er offline Sun Lolly er det bedste!.
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    1,623

    Re: Optakts- og derbytråd: FC København – BIF (05.11.17 kl.12)

    Citat Oprindeligt indsendt af Romme Se meddelelser
    Enig man har gjort alt hvad man kunne for at bryde statistikken. Dette er ikke lykkedes og det er utrolig ærgerligt for os. Men lad os nu se. FCM og BIF kan jo heller ikke blive ved med at vinde 5-7 kampe på stibe, det kan de jo ikke. Så går vi ind i et slutspil og er en 5-6 point fra 1 pladsen så er jeg overbevist om at vi napper guldet i sidste ende. Vi har mere rutine i sådanne situationer.
    Tror hellere at vi skal holde fokus på bare at komme med i slutspillet, så godt kørende er vi ikke at det bare er en selvfølge vi havner i top seks.

  27. De følgende 3 brugere er enige:

Side 10 af 11 FørsteFørste ... 7891011 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Optakts- og kamptråd: BIF – FC København (17.04.17 kl.16)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 145
    Sidste Meddelelse: 29.04.17, 11:35
  2. Svar: 21
    Sidste Meddelelse: 22.11.16, 00:26
  3. Optakts- og kamptråd: FC København – FCM (15.08.14 kl.19.30)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 104
    Sidste Meddelelse: 20.08.14, 12:00
  4. Optakts- og kamptråd: FCM – FC København (11.05.14 kl.17)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 69
    Sidste Meddelelse: 12.05.14, 21:18
  5. Optakts- og kamptråd: OB - København
    By rmjdk in forum De korte linier
    Svar: 46
    Sidste Meddelelse: 07.12.09, 19:42

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •