Side 52 af 85 FørsteFørste ... 2424950515253545562 ... SidsteSidste
Viser resultater 766 til 780 af 1270

Emner: Til- og afgange: Vinter 17/18

  1. #766
    Tilmeldingsdato
    Dec 2014
    Indlæg
    754

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Citat Oprindeligt indsendt af Honse Se meddelelser
    Du har ret. Vi havde for ganske nyligt en masse spillere af egen avl på førsteholdet. Men de er stort set alle sammen blevet solgt de sidste 3 vinduer. Og da vi i samme korte periode også har solgt alle de største talenter der skulle overtage, så kan virkeligheden i næste sæson sagtens være at vi kun har Kvist tilbage af egen avl hvis Amankwaa forlader os. Det kan betyde at vi til næste års europæiske kampagne har mindst 3 tomme pladser i truppen.
    Vi har vel ikke tomme pladser? Holse, Roerslev, Røjkjær og Wind er da alle så tæt på at være blandt de første 22, at de godt kan dække pladserne. Holse har trods alt startet en udekamp i Moskva.

  2. #767
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Citat Oprindeligt indsendt af Honse Se meddelelser
    Du har ret. Vi havde for ganske nyligt en masse spillere af egen avl på førsteholdet. Men de er stort set alle sammen blevet solgt de sidste 3 vinduer. Og da vi i samme korte periode også har solgt alle de største talenter der skulle overtage, så kan virkeligheden i næste sæson sagtens være at vi kun har Kvist tilbage af egen avl hvis Amankwaa forlader os. Det kan betyde at vi til næste års europæiske kampagne har mindst 3 tomme pladser i truppen.
    Jeg er ikke uenig i, at det er ganske problematisk både mht kvoten af hjemmelavede spillere men da bestemt også mht akademiet generelt. Det er formentlig ikke meningen med ungdomsarbejdet, at de største talenter skal sælges før de har fået debut. Jeg ved ikke, hvad løsningen er. Jeg ved ikke, om der overhovedet er en løsning. Det ser jo ikke ud til, at vi er de eneste med det problem. Både BIF, OB, EFB og FCM, som Gladbach så sent som denne uge prøver at fiske en ung lovende back i, har jo samme problem.

    Måske er der nogen her på sidelinjen som ved lidt om ungdomsarbejdet, kontrakter til de unge spillere, karriereplanlægning for vores spillere osv, som måske kan gøre os klogere? Og som måske har et forslag til en løsning?

    Jeg opponerede i min første post blot imod ideen om, at den lange vej til 1. holdet skulle være en stor grund til Nartey og Victor Jensens skifte. For det har jeg i hvert fald intet hørt om.

  3. #768
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Citat Oprindeligt indsendt af Something Se meddelelser
    Vi har vel ikke tomme pladser? Holse, Roerslev, Røjkjær og Wind er da alle så tæt på at være blandt de første 22, at de godt kan dække pladserne. Holse har trods alt startet en udekamp i Moskva.
    Nu har jeg ikke styr på reglerne. Men hvis der er et antal pladser som skal dækkes ind af homegrown spillere uanset alder, så er det et problem at pladserne nu skal dækkes af Røjkjær og Wind som måske aldrig kommer i nærheden af spilletid, fremfor Kvist, Amankwaa osv.

    Hvis jeg har forstået reglerne forkert, så ignorer blot denne post.

  4. #769
    Tilmeldingsdato
    Dec 2014
    Indlæg
    754

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Vi kan stille med op til 25 mand til de europæiske turneringer, de 4 skal være FCK drenge og andre 4 opdraget i DK.
    Pt har vi Amankwaa, Kvist, Holse, Røjkjær, Wind og Roerslev som homegrowns - jeg tror Toutouh kom for sent til, ellers tæller han også.
    De danske, er så Stephan, Falk, Thomsen og måske Ankersen, Kusk og Touhouh.

    Det er ikke tyndere end at vi kan stille 17 udlændinge uanset hvad vi ellers har i truppen, og så supplere dem med Kvist, Stephan, Thomsen og Falk, samt hvad der ellers er retur af danskere. Så minumum en 21 mands trup til de europæiske turneringer

    Jeg savner dog både flere ungdomsspillere fra FCK, de er lidt sjovere at heppe på, og balancen ville se bedre ud, hvis et par af de mange unge faktisk kunne gøre en positiv forskel.

  5. #770
    Tilmeldingsdato
    May 2014
    Indlæg
    308

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Citat Oprindeligt indsendt af Something Se meddelelser
    Vi kan stille med op til 25 mand til de europæiske turneringer, de 4 skal være FCK drenge og andre 4 opdraget i DK.
    Pt har vi Amankwaa, Kvist, Holse, Røjkjær, Wind og Roerslev som homegrowns - jeg tror Toutouh kom for sent til, ellers tæller han også.
    De danske, er så Stephan, Falk, Thomsen og måske Ankersen, Kusk og Touhouh.

    Det er ikke tyndere end at vi kan stille 17 udlændinge uanset hvad vi ellers har i truppen, og så supplere dem med Kvist, Stephan, Thomsen og Falk, samt hvad der ellers er retur af danskere. Så minumum en 21 mands trup til de europæiske turneringer

    Jeg savner dog både flere ungdomsspillere fra FCK, de er lidt sjovere at heppe på, og balancen ville se bedre ud, hvis et par af de mange unge faktisk kunne gøre en positiv forskel.
    Røjkjær er først officielt homegrown den 30-06-2019. Man skal spille tre år i klubben, inden sin 21-års fødselsdag, for at kunne være berettiget som homegrown.

  6. #771
    Tilmeldingsdato
    May 2014
    Indlæg
    308

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Jeg tror at klubben lærte meget af Zohore-"historien", hvor at han blev smidt ind alt for tidligt, fordi at han havde nogle åbenlyse fysiske fordele, og fordi at han havde spillet godt i en periode på ungdomsholdet. Uanset hvad andre klubber gør, så kan man altså ikke komme udenom, at det er et kolossalt pres at lægge på en 16-19-årig knægt, at skulle ind og spille for 3 point i FCK.

    Man har set mange cases, med spillere der er bragt alt for tidligt, som efterfølgende er faldet fuldstændigt igennem, og vi bliver også nødt til at huske på, hvor lang tid Delaney var undervejs, og om det i virkeligheden også havde været bedre, hvis man havde ventet med at bringe ham til han var 19 år. Det er selvfølgelig svært at argumentere imod Delaneys karriere so far, men måske han havde slået hurtigere igennem, hvis han ikke allerede var blevet bragt som 17-årig.

    Vi har flere spillere i alderen 17-19 år, som nok skal få chancen i og omkring førsteholdstruppen, men jeg tror som sagt, at man hellere vil vente til de er så klar som muligt (á la Corner), og ikke lave en 16-årig-får-debut-vi-ser-ham-aldrig-igen-situation.

  7. Den følgende bruger er enig i dette:

  8. #772
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    813

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Citat Oprindeligt indsendt af Honse Se meddelelser
    Du har ret. Vi havde for ganske nyligt en masse spillere af egen avl på førsteholdet. Men de er stort set alle sammen blevet solgt de sidste 3 vinduer. Og da vi i samme korte periode også har solgt alle de største talenter der skulle overtage, så kan virkeligheden i næste sæson sagtens være at vi kun har Kvist tilbage af egen avl hvis Amankwaa forlader os. Det kan betyde at vi til næste års europæiske kampagne har mindst 3 tomme pladser i truppen.
    (Min fremhævning)

    Arh, den holder altså ikke. Ret mig, hvis jeg tager fejl, men er det ikke kun Nikolas Nartey og Victor Jensen, vi har været nødt til at sælge til en udenlandsk klub i den periode? Og de er mig bekendt begge stadig 17 år og havde på ingen måde være realistiske arvtagere til Zanka, Delaney og Cornelius nu. Så er der Joel Felix og Jonatan Frimann, men her synes jeg ikke det er så klart, hvor tæt de var eller kunne være kommet på førsteholdet, og hvad salgsbegrundelsen egentlig var.

    Problemet er ikke, at vi et par gange om året må sælge en teenager, som potentielt og med den rette klub og udvikling kan nå verdenseliten i stil med Christian Eriksen, som også tog afsted til Ajax i en meget tidlig alder. Det er kun helt fair (og økonomisk fornuftigt) at lade de sjældne talenter få chancen i udlandet, selvom det er ærgerligt for os.

    Problemet er, at tilsyneladende ingen af de øvrige 30-40 (?) spillere, vi løbende har i vores ungdomsafdeling, ikke formår at slå igennem i øjeblikket. De rette aftagere for typer som Zanka, Delaney og Cornelius var vel nærmere spillere som Frederik Bay, Brandur Hendriksson, Marcus Mathisen, Mikkel Wohlgemuth, Mads Aaquist, Yones Felfel, Jakob Busk og Julian Kristoffersen. Spillere, som har været kørt i stilling til førsteholdet, men som er dumpet med et brag og sendt videre. Mads Roerslev kunne også nævnes, men han er forhåbentlig ikke helt afskrevet endnu.

    Det er Ståles og talentafdelingens sande udfordring: Hvorfor pokker er det de seneste par ikke lykkedes at levere bare et par enkelte spillere med rette kvalitet/mentalitet til at kunne begå sig på førsteholdet? I det mindste bare som gode rotationsspillere, som Zanka, Delaney og Kvist også var i starten, før de brød igennem.

  9. De følgende 2 brugere er enige:

  10. #773
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    I al beskedenhed vil jeg gerne gøre opmærksom på en ung midterforsvarer, vi har rendende i vores U-19 trup, og som tit har været med på A-truppens træningslejre de seneste år. Luka Racic er 99'er, og blev af Tipsbladet beskrevet på flg. måde i forbindelse med U-17 EM for snart 2 år siden:

    På landsholdet spiller han i det centrale forsvar, men han kan også spille på midtbanen, den danske forsvarsstyrmand fra FC København, og det vidner om en fleksibel, nærmest komplet spiller. Når Luka Racic fører bolden frem fra forsvaret, er det med en selvsikkerhed og snilde, som de færreste forsvarsspillere kan mestre, og Racic fremstår teknisk og spillemæssigt begavet. Defensivt er han også stærk. FCK’eren er aggressiv og skåner ikke sig selv, men timer sine indgreb perfekt uden at være overmodig. Der er stadig langt til toppen, men fortsætter Luka Racic den gode udvikling, han er i, skriver han sig ind i gruppen af store forsvarsspillere i FC København.
    På seneste træningslejr i sommers var han også med A-truppen, og selv om han brækkede hånden dernede, var det ikke nok til at holde ham fra at træne videre med holdet, blot med en skinne på.

    Køber man en ny midterforsvarer i dette vindue, vil det nok kræve et salg til sommer, inden Racic kan rykke op, og stille og roligt paces frem. Så det kræver lidt, inden man kan rykke ham op i A-truppen.

  11. De følgende 2 brugere er enige:

  12. #774
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    I al beskedenhed vil jeg gerne gøre opmærksom på en ung midterforsvarer, vi har rendende i vores U-19 trup, og som tit har været med på A-truppens træningslejre de seneste år. Luka Racic er 99'er, og blev af Tipsbladet beskrevet på flg. måde i forbindelse med U-17 EM for snart 2 år siden:



    På seneste træningslejr i sommers var han også med A-truppen, og selv om han brækkede hånden dernede, var det ikke nok til at holde ham fra at træne videre med holdet, blot med en skinne på.

    Køber man en ny midterforsvarer i dette vindue, vil det nok kræve et salg til sommer, inden Racic kan rykke op, og stille og roligt paces frem. Så det kræver lidt, inden man kan rykke ham op i A-truppen.
    Han lyder jo enormt spændende.. Med hans alder burde han så småt kunne begynde at gøre sig gældende.. Med den form Vavro og Luftner viste i efteråret var det lige præcis sådan en spiller jeg godt kunne tænke mig man turde at give chancen, men der virker Ståle simpelthen for forsigtig. Når ikke vores største talenter bliver bragt i spil i sådan en situation, hvornår gør de så? Det kunne være spændende at se hvordan han reagerede når han blev matchet på dette niveau.

    Jeg husker da Ajax smed De Ligt i aktion mod os. To vigtige kampe, hvor den danske presse fokuserede meget på hans manglende erfaring. I Ajax var de ret kolde.. Hvis man er god nok, så spiller man.. De Ligt gjorde de fremragende i de to kampe og var vidst nok kun 17 år på det givne tidspunkt..

  13. De følgende 2 brugere er enige:

  14. #775
    Tilmeldingsdato
    Oct 2016
    Indlæg
    1,183

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Han lyder jo enormt spændende.. Med hans alder burde han så småt kunne begynde at gøre sig gældende.. Med den form Vavro og Luftner viste i efteråret var det lige præcis sådan en spiller jeg godt kunne tænke mig man turde at give chancen, men der virker Ståle simpelthen for forsigtig. Når ikke vores største talenter bliver bragt i spil i sådan en situation, hvornår gør de så? Det kunne være spændende at se hvordan han reagerede når han blev matchet på dette niveau.

    Jeg husker da Ajax smed De Ligt i aktion mod os. To vigtige kampe, hvor den danske presse fokuserede meget på hans manglende erfaring. I Ajax var de ret kolde.. Hvis man er god nok, så spiller man.. De Ligt gjorde de fremragende i de to kampe og var vidst nok kun 17 år på det givne tidspunkt..
    Kan vi ikke stoppe med at sammenligne FCK og Ajax? Det er to klubber, der kører på vidt forskellige forretningsmodeller og budgetter samt med store forskelle i opland/rekrutteringspotentiale og historie. To af spillerne fra EL-kampene (Sanchez og Klaassen) mod FCK blev solgt for sammenlagt 500 mio. kroner i sommer. Alene dette faktum viser jo, hvor skæv sammenligningen er.

  15. De følgende 4 brugere er enige:

  16. #776
    Tilmeldingsdato
    Nov 2010
    Indlæg
    690

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Jeg synes Ståle har vist at han har et godt øje for talent. Der er jo ikke en eneste af de talenter, han ikke gav chancen, som har formået at slå igennem på FCK niveau senere i deres karriere. Dette viser med al tydelighed at han har haft ret i hans vurderinger.

    Derimod gav han masser af tillid til både Zanka, Delaney og Cornelius i en ung alder.

    Alt dette viser at Ståle giver chancen til unge spillere hvis de har talentet. Problemet er nærmere at vores talentafdeling ikke leverer talenter på et højt niveau. Dette er ikke Ståles skyld! (Eller ihvertfald ikke i hans rolle som cheftræner)

  17. De følgende 3 brugere er enige:

  18. #777
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Citat Oprindeligt indsendt af pouljensen Se meddelelser
    Jeg synes Ståle har vist at han har et godt øje for talent. Der er jo ikke en eneste af de talenter, han ikke gav chancen, som har formået at slå igennem på FCK niveau senere i deres karriere. Dette viser med al tydelighed at han har haft ret i hans vurderinger.

    Derimod gav han masser af tillid til både Zanka, Delaney og Cornelius i en ung alder.

    Alt dette viser at Ståle giver chancen til unge spillere hvis de har talentet. Problemet er nærmere at vores talentafdeling ikke leverer talenter på et højt niveau. Dette er ikke Ståles skyld! (Eller ihvertfald ikke i hans rolle som cheftræner)
    Når vi snakker om tidligere talenter, homegrowns og mangler. Er der nogle der har styr på hvordan det går Remmer i Molde? Hvis han holder niveau, så kunne han vel være en mulighed sammen med Rørkjær fra sommer! Måske sigter jeg en smule lavt, men han har et fatstisk indlæg og er en god spiller... som måske mangler fart eller husker jeg forkert. 28 kampe og 5 assister hos Molde er vel ikke så skidt

  19. Den følgende bruger er enig i dette:

  20. #778
    Tilmeldingsdato
    Apr 2008
    Indlæg
    1,079

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Når vi snakker om tidligere talenter, homegrowns og mangler. Er der nogle der har styr på hvordan det går Remmer i Molde? Hvis han holder niveau, så kunne han vel være en mulighed sammen med Rørkjær fra sommer! Måske sigter jeg en smule lavt, men han har et fatstisk indlæg og er en god spiller... som måske mangler fart eller husker jeg forkert. 28 kampe og 5 assister hos Molde er vel ikke så skidt
    Så ville det da kun skulle være som HG spiller. Synes han mangler fart og evnen til at sætte en mand medmindre han har fået de evner i Norge.

  21. #779
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,863

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Citat Oprindeligt indsendt af phillipo Se meddelelser
    Så ville det da kun skulle være som HG spiller. Synes han mangler fart og evnen til at sætte en mand medmindre han har fået de evner i Norge.
    Derudover er en manglende udtagelse til ligalandsholdet vel også et lille pejlemærke. Det er jo ikke fordi dansk fodbold spytter den ene stjerneback ud efter den anden. Sagt med al respekt for de få vi har.

  22. #780
    Slush er offline Sun Lolly er det bedste!.
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    1,622

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Han lyder jo enormt spændende.. Med hans alder burde han så småt kunne begynde at gøre sig gældende.. Med den form Vavro og Luftner viste i efteråret var det lige præcis sådan en spiller jeg godt kunne tænke mig man turde at give chancen, men der virker Ståle simpelthen for forsigtig. Når ikke vores største talenter bliver bragt i spil i sådan en situation, hvornår gør de så? Det kunne være spændende at se hvordan han reagerede når han blev matchet på dette niveau.

    Jeg husker da Ajax smed De Ligt i aktion mod os. To vigtige kampe, hvor den danske presse fokuserede meget på hans manglende erfaring. I Ajax var de ret kolde.. Hvis man er god nok, så spiller man.. De Ligt gjorde de fremragende i de to kampe og var vidst nok kun 17 år på det givne tidspunkt..
    Når vi matematisk har sikret os en top seks placering, eller et mesterskab.
    Med mindre Ståle har lovet de etableret spillere skal holde sig varme til en random slutrunde.
    Så nu gerne vi brugte flere af vores u-spillere, de kan bringe noget stolthed og fightervilje med sig.

    Mht. De ligt, og Ajax modellen tvivler jeg på at Ståle er manden der løfter den opgave, måske en enkelt spiller på et hold der fungere. Det hedder vel køb dig til succes og så spil en u19 spiller ind når ovenstående er klaret iht. mesterskab/top 6

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange: Vinter 2016/17
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 479
    Sidste Meddelelse: 14.03.17, 10:25
  2. Til- og afgange 9: Vinter 2012
    By Killer in forum Transferforum
    Svar: 561
    Sidste Meddelelse: 20.04.12, 11:33
  3. Til og Afgange 7: Vinter 2011
    By David_T in forum Transferforum
    Svar: 267
    Sidste Meddelelse: 21.03.11, 09:04
  4. Til- og afgange 3: Vinter Vengeance
    By David_T in forum Transferforum
    Svar: 426
    Sidste Meddelelse: 28.04.10, 08:21

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •