Se afstemningsresultater: Kampens resultat

Stemmeafgivere
125. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FCK vinder

    77 61.60%
  • FCK vinder med 3 mål eller derover

    36 28.80%
  • Uafgjort

    4 3.20%
  • Helsingør vinder

    8 6.40%
Side 8 af 10 FørsteFørste ... 5678910 SidsteSidste
Viser resultater 106 til 120 af 142

Emner: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Helsingør (12/03-2018 kl. 19:00)

  1. #106
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: 4 billetter til mandagskampen bortgives

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Nu har jeg aldrig spillet fodbold på seniorniveau, så jeg ved ikke om mekanismerne er de samme. Men jeg har spillet andet boldspil på pænt niveau, og jeg kender ganske udmærket fra mig selv, at hvis man er så overlegen som vi var i første halvleg og man så går ned i kadence, så kan det være ufatteligt svært (tæt på umuligt) at komme op i gear igen.
    Som jeg så det, så var det præcis det der skete i går. Vi var så overlegne, at spillerne troede den var hjemme ved pausen. Så kom man aldrig op i gear igen og blev rystet af Helsingørs to hurtige mål samt det usikre målmandsspil. Ved 3-2 og 3-3 blev vi nærmest paniske og spillede ikke som et hold, fordi man var bange for hvad målmanden kunne lave af fejl. Det vil ikke ske "normalt".

    Det er selvfølgelig helt utilgiveligt at gå på banen i 2. halvleg med den attitude, men det gør at jeg ikke er ekstremt bekymret. Nu må vi selvfølgelig se, hvordan det ser ud i næste kamp. Men umiddelbart kan jeg ikke se sådan et lignende sammenbrud ske i andre kampe. Måske kan vi blive spillet ud af brættet, men som det skete i går, så var imo et spørgsmål om ikke at være klar på at spille pga ren undervurdering af modstanderne. Det vil næppe ske mod bedre hold.
    Jeg er meget enig kasper. Jeg tror også at en meget stor del af gårsdagens kamp kan tilskrives at vi tog for let på opgaven og forventede at kunne spaserer den hjem til 5-0. Kort og godt, vi undervurderede helsingør, og så bliver det en kamp som er op af bakke, hvor det føles som at kæden kammer over konstant. På den måde, var kampen ikke langt fra det klassiske pokalkampsudtryk, vi vel alle havde forventet.
    Sidst redigeret af djurlander : 13.03.18 kl. 11:31

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #107
    Tilmeldingsdato
    Sep 2013
    Indlæg
    247

    Re: 4 billetter til mandagskampen bortgives

    3 point og videre, er ikke nervøs efter lige netop denne kamp.

  4. #108
    Tilmeldingsdato
    Apr 2007
    Indlæg
    234

    Re: 4 billetter til mandagskampen bortgives

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Måske underspiller jeg chancen, fordi jeg er bange for at blive skuffet. Men jeg ser det nu ikke som vanvittigt sikkert, at FCM eller BIF henter pokalen. Hvis de har en hård tvekamp om guldet, så kan pokalen blive nedprioriteret. Jeg tror f.eks. godt, at BIF kan dumme sig i næste runde ude mod SønderjyskE. Og FCM ser jeg slet slet ikke som værende så stærk, at det er givet de kommer i finalen eller for den sags skyld vinder den, hvis de gør.

    Selv hvis FCM/BIF vinder pokalen, så skal vi altså også lige blive nr 4 (selvom det ser godt ud, er den trods alt ikke stensikker) OG vinde den afgørende kamp om den europæiske plads. En kamp, hvor der vil være et absurd stort pres på vores hold.

    Der er selvfølgelig også en lille chance for at hente FCN.....

    Jeg vil tro vores chance for europæisk spil næste år er under 50%. Ståle/klubben/du sætter tydeligvis chancen som værende væsentlig højere. Jeg håber virkelig, at I har ret.
    Hmm der er vel reelt "kun" 9 point op til FCN og da vi selv har dem 2 gange, så skal de altså blot tabe én af de 4 kampe mod FCM og BIF. Det er jo ikke urealistisk.
    Det vil selvfølgelig kræve at vi ikke selv sætter tilsvarende til samt vinder de 2 kampe mod dem... Den del er nok mere usandsynlig - men det er bestemt ikke umuligt.

    Venligst
    FP

  5. De følgende 5 brugere er enige:

  6. #109
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: 4 billetter til mandagskampen bortgives

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Er der nogen der har styr på hvor mange afgørende scoringer santander har lavet i fck trøjen? Altså et slags point / mål snit? Ougar to the rescue maybe?
    Det kan jeg fint fiske frem. Men det afhænger jo lidt af definitionen på "afgørende scoring". Er 1-0 scoringen i en 2-2 kamp afgørende?

    I alt har Federico scoret 31 mål for København i superligaen. De 10 af dem har været kampens sidste mål i uafgjorte (5 stk) eller 1-målssejre (5 stk). Derudover har han scoret til 1-0 i 1 runde i år i 1-1 kampen mod AaB.

    Han har kun scoret 5 mål i år, men de har alle været ret afgørende (FCKs sidste og pointgivende):

    Runde Modstander Resultat Santander-scoring
    1 AaB 1-1 1-0
    5 ACH 1-1 1-1
    19 AaB 1-1 1-1
    24 AGF 1-0 1-0
    25 FCH 4-3 4-3

    I alt har 16 af Federicos 31 mål været "afgørende" - forstået på den måde, at det ville koste point at fjerne dem. 15 mål har været i kampe, hvor vi alligevel ville have vundet. 0 mål har været i nederlag.

    Hvordan det ser ud i forhold til andre spillere, det har jeg ikke kigget på.
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  7. De følgende 8 brugere er enige:

  8. #110
    Tilmeldingsdato
    Dec 2006
    Indlæg
    173

    Re: 4 billetter til mandagskampen bortgives

    Citat Oprindeligt indsendt af Something Se meddelelser
    Jeg ser kampen anderledes end dig tror jeg. Jeg er ikke som sådan bekymret for attituden vi kommer ud med. Det kan justeres af Ståle og spillerne til næste gang.
    Det der bekymrer mig er, at vi står i en situation hvor alt går galt og hvor der tydeligt skal gøres noget anderledes, men de ledere vi har på banen magter ikke den justering. De lader stå til, og ryger ned i afgrunden sammen med de andre. Roy Keane, Delaney og Linderoth havde savet en eller anden midt over ved stillingen 3-2, så havde de skreget holdet ørerne fulde, sørget for bedre beskyttelse foran forsvaret og så havde de genetableret presset på boldholderen både ved at løbe mere selv men også ved at råbe de andre ørerne fulde.
    Den markante vokale og fysiske ledelse manglede i går, og hvis det ikke ligger i blodet på dem at reagere sådan ved kriser, så synes jeg oprigtigt det er bekymrende.
    Jeg så en Boilesen smadre ham brasilianeren udover sidelinjen med fuld kraft i slutminutterne som i det efterfølgende angreb resulterede i Santas afgørende mål. Så ja de andre fejlede på dette parameter, men jeg synes igen at Boilesen går forrest og viser anfører og lederinstinktet. (On a side note - Hvis man så Tot - Juve i sidste uge lavede de lidt samme trick med at spille over stregen og lave nogle svinske frispark for at ændre fokus og kampbilledet.)

  9. #111
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: 4 billetter til mandagskampen bortgives

    Citat Oprindeligt indsendt af JRoos15 Se meddelelser
    Jeg så en Boilesen smadre ham brasilianeren udover sidelinjen med fuld kraft i slutminutterne som i det efterfølgende angreb resulterede i Santas afgørende mål. Så ja de andre fejlede på dette parameter, men jeg synes igen at Boilesen går forrest og viser anfører og lederinstinktet. (On a side note - Hvis man så Tot - Juve i sidste uge lavede de lidt samme trick med at spille over stregen og lave nogle svinske frispark for at ændre fokus og kampbilledet.)
    Det var Fischer, der gik i ryggen på Douglas, som nok smed sig rimelig meget (han havde også filmet kort tid forinden) og det fik Fischer til at råbe ham i hovedet, da han lå ned. Bevares han filmede nok, men det er ikke videre sympatisk at stå og råb en modspiller i hovedet når vedkommende ligger ned. Så må andre vurdere om det er anførerværdigt. Forstå mig ret, det er noget ganske andet, hvis det var et derby med fuld smadder, men det her var en kamp mod ligaens nummer 14 uden spor af intensitet.

    Men Boilesen gik ikke forrest i går. På ingen måde. Han var blandt banens dårligste.

  10. De følgende 9 brugere er enige:

  11. #112
    Tilmeldingsdato
    Jun 2014
    Indlæg
    89

    Re: 4 billetter til mandagskampen bortgives

    Citat Oprindeligt indsendt af JRoos15 Se meddelelser
    Jeg så en Boilesen smadre ham brasilianeren udover sidelinjen med fuld kraft i slutminutterne
    Jeg tror nu det var Fischer. Boilesen ligner mest en, som er bange for de andre spillere.

  12. #113
    Tilmeldingsdato
    Jun 2014
    Indlæg
    89

    Re: 4 billetter til mandagskampen bortgives

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Men Boilesen gik ikke forrest i går. På ingen måde. Han var blandt banens dårligste.
    Med tanke på det store talent som vi ved manden har, og på den vindermentalitet, som vi også må gå ud fra, at han besidder, så synes jeg, at det er ekstremt skuffende, hvad vi har fået fra ham, siden at han kom til København

  13. #114
    Tilmeldingsdato
    Dec 2014
    Indlæg
    754

    Re: 4 billetter til mandagskampen bortgives

    Citat Oprindeligt indsendt af Thomas Stage Se meddelelser
    Med tanke på det store talent som vi ved manden har, og på den vindermentalitet, som vi også må gå ud fra, at han besidder, så synes jeg, at det er ekstremt skuffende, hvad vi har fået fra ham, siden at han kom til København
    Det synes jeg er lidt hårdt. Men jeg husker et indlæg fra efteråret, hvor det blev påpeget, at Boilesen ikke viste det niveau en FCK profil skal vise. Det var ikke en populær påstand, men jeg synes den har vist sig at være rigtig. Han er god, kan nogle dejlige ting, han kan sagtens være en del af en startopstilling i FCK, endda en der kan nå et meget meget højt niveau. Men jeg tror ikke han bliver en topprofil for os. Mindre kan gøre det, men så er der andre der skal træde til.

  14. Den følgende bruger er enig i dette:

  15. #115
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: 4 billetter til mandagskampen bortgives

    Har folk ikke for meget Ludde i hoved, når de vurderer boile? Boile bliver aldrig den der helt vildt angrebsivrige venstreback. Til gengæld er hans spilforståele og teknik sublim. Hans samspil med Verbic endte jo bl.a. med at være helt vildt godt. Forhåbentlig kan det også det med Falk og Fischer med tiden. Jeg er ikke så bekymret og betragter ham som en vigtig spiller for os. Når bengtsson stempler ind, så er det i hvert fald en massiv svækkelse.

  16. De følgende 10 brugere er enige:

  17. #116
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,505

    Re: 4 billetter til mandagskampen bortgives

    Citat Oprindeligt indsendt af Thomas Stage Se meddelelser
    Med tanke på det store talent som vi ved manden har, og på den vindermentalitet, som vi også må gå ud fra, at han besidder, så synes jeg, at det er ekstremt skuffende, hvad vi har fået fra ham, siden at han kom til København
    "Ekstremt skuffende" ligefrem? Helt uenig. Boilesen er en af holdets bedste boldspillere. Han er tekniker, ikke en smadremand, men det er klart, at kan man bedst lide spillere, der er fysik fremfor teknik, så er han da en skuffende spiller. Meeeeen.........

  18. De følgende 9 brugere er enige:

  19. #117
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    617

    Re: 4 billetter til mandagskampen bortgives

    I samme øjeblik kampen blev fløjtet af gik Boilesen ned og gav Laszlo K en kæmpe krammer. Det siger for mig meget om Boilesens personlighed.


  20. #118
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    1,482

    Mere FFSS, mindre targetman!

    Før udskiftningen af Bay igår var det helt tydeligt, at Helsingør pressede højt og med overtal når vi angreb over venstresiden, således at de pressede vores opspil 'indad', mens de i højresiden pressede udad. Det blev som sagt ændret da Bay gik ud, da der alligevel blev lidt for meget plads til PA.
    Men i tråd med diskussionen om Boilesen skal det også ses i lyset af, at han ofte bliver mødt tidligt og presset hurtigt, netop så han ikke får så meget indflydelse på spillet.

    Jeg synes dog at han er en forrygende spiller, der desværre har fået alt for meget ansvar for opspillet, og som tilmed bliver fokuseret af modstanderen. Desværre for os formår resten af holdet ikke at udnytte den ekstra opmærksomhed der ofte er på venstresiden.

    Jeg tror det vil lette vores spil hvis vi dropper at spille med to 'tunge' angribere, og istedet går over til FFSS som den angribende kvartet. Det skyldes at vi ikke får angriberne nok med i spillet når de begge står som spidsangribere, og alt kreativt derfor skal startes af midtbanen. Hvilket især er et problem mod hold der presser højt, da vi ofte ser vores kanter påbegynde deres dribleture lige over midten, eller som jeg nævnte tidligere, bliver nødt til at spille tilbage til back'en, som så presset modtager bolden. Herfra prøver vi så at sætte spillet, da vores midtbane (særligt med Kvist) ikke har offensive ambitioner/kvaliteter til at agere playmakere (hvilket bliver yderligere forstærket af at både Santander og Pieros står for langt fremme, og ikke tilbyder sig nok i spillet). Det bliver således ofte overladt til backs at sætte spillet, og der er simpelthen ikke nok forståelse I opspillet til for alvor at udnytte den plads det skaber for resten af holdet.

    Jeg ville rigtig gerne se FFSS(Falk, Fischer, Skov, Santa) med Zeca og Gregus centralt på et godt græstæppe, måske endda på kunstgræs. Jeg er fuldstændig overbevist om at den dynamik spillerne har imellem sig, vil være meget mere naturlig og effektiv end noget andet hold vi kan sætte pt.

    Forhåbentlig sker det mod Silkeborg, efter Fischers kæmpe blunder ved 3-2 målet igår, hvor han endnu engang viser at han ikke er helt med på de defensive pligter som kanten skal udvise i København. Noget han næsten går fri af ved at spille på toppen.
    Sidst redigeret af Wonderboy : 14.03.18 kl. 08:20

  21. De følgende 2 brugere er enige:

  22. #119
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: 4 billetter til mandagskampen bortgives

    Citat Oprindeligt indsendt af Fred Perry Se meddelelser
    Hmm der er vel reelt "kun" 9 point op til FCN og da vi selv har dem 2 gange, så skal de altså blot tabe én af de 4 kampe mod FCM og BIF. Det er jo ikke urealistisk.
    Det vil selvfølgelig kræve at vi ikke selv sætter tilsvarende til samt vinder de 2 kampe mod dem... Den del er nok mere usandsynlig - men det er bestemt ikke umuligt.

    Venligst
    FP
    Næ umuligt er det ikke.

    Du kan jo se mit indlæg efter det citerede og selv sætte nogle procenter på.

    Mit bud gav knap 50% sandsynlighed for europæisk spil.

  23. #120
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    232

    Re: Mere FFSS, mindre targetman!

    Citat Oprindeligt indsendt af Wonderboy Se meddelelser
    Før udskiftningen af Bay igår var det helt tydeligt, at Helsingør pressede højt og med overtal når vi angreb over venstresiden, således at de pressede vores opspil 'indad', mens de i højresiden pressede udad. Det blev som sagt ændret da Bay gik ud, da der alligevel blev lidt for meget plads til PA.
    Men i tråd med diskussionen om Boilesen skal det også ses i lyset af, at han ofte bliver mødt tidligt og presset hurtigt, netop så han ikke får så meget indflydelse på spillet.

    Jeg synes dog at han er en forrygende spiller, der desværre har fået alt for meget ansvar for opspillet, og som tilmed bliver fokuseret af modstanderen. Desværre for os formår resten af holdet ikke at udnytte den ekstra opmærksomhed der ofte er på venstresiden.

    Jeg tror det vil lette vores spil hvis vi dropper at spille med to 'tunge' angribere, og istedet går over til FFSS som den angribende kvartet. Det skyldes at vi ikke får angriberne nok med i spillet når de begge står som spidsangribere, og alt kreativt derfor skal startes af midtbanen. Hvilket især er et problem mod hold der presser højt, da vi ofte ser vores kanter påbegynde deres dribleture lige over midten, eller som jeg nævnte tidligere, bliver nødt til at spille tilbage til back'en, som så presset modtager bolden. Herfra prøver vi så at sætte spillet, da vores midtbane (særligt med Kvist) ikke har offensive ambitioner/kvaliteter til at agere playmakere (hvilket bliver yderligere forstærket af at både Santander og Pieros står for langt fremme, og ikke tilbyder sig nok i spillet). Det bliver således ofte overladt til backs at sætte spillet, og der er simpelthen ikke nok forståelse I opspillet til for alvor at udnytte den plads det skaber for resten af holdet.

    Jeg ville rigtig gerne se FFSS med Zeca og Gregus centralt på et godt græstæppe, måske endda på kunstgræs. Jeg er fuldstændig overbevist om at den dynamik spillerne har imellem sig, vil være meget mere naturlig og effektiv end noget andet hold vi kan sætte pt.

    Forhåbentlig sker det mod Silkeborg, efter Fischers kæmpe blunder ved 3-2 målet igår, hvor han endnu engang viser at han ikke er helt med på de defensive pligter som kanten skal udvise i København. Noget han næsten går fri af ved at spille på toppen.
    Jeg gætter på at du med FFSS mener Falk, Fischer, Santander, og Skov? Men de forkortelser uden forklaring kan godt give forvirring Jeg kunne jo sige at jeg langt heller ville se FFSS frem for FFSS og mene Fischer, Frederico, Sotiriou, og Skov.

  24. De følgende 4 brugere er enige:

Side 8 af 10 FørsteFørste ... 5678910 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 80
    Sidste Meddelelse: 06.03.18, 09:11
  2. Optakts- og kamptråd: Helsingør-FCK 17.9.2017
    By FCK4LIF3 in forum De korte linier
    Svar: 20
    Sidste Meddelelse: 18.09.17, 22:14
  3. Optakts- og kamptråd: AaB – FC København (30.03.14 kl.19)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 88
    Sidste Meddelelse: 01.04.14, 14:49
  4. Optakts- og kamptråd: FC København – AaB (11.11.12 kl.19)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 31
    Sidste Meddelelse: 17.11.12, 08:33
  5. FC København trak Helsingør i Pokalen
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 52
    Sidste Meddelelse: 27.09.09, 14:38

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •