Side 6 af 7 FørsteFørste ... 34567 SidsteSidste
Viser resultater 76 til 90 af 105

Emner: Hvad synes folk egentlig om, at vores klub støtter regimet i FAE ved at tage på træningslejr i Dubai?

  1. #76
    Tilmeldingsdato
    Oct 2016
    Indlæg
    1,183

    Re: Hvad synes folk egentlig om, at vores klub støtter regimet i FAE ved at tage på træningslejr i Dubai?

    https://www.fck.dk/nyhed/fck-rejser-...dubai-fremover

    Der har i forbindelse med denne vinters planlagte træningslejr til Dubai været meget debat og kritik fra FCK-fans omkring valget af destinationen i forhold til de problemer, der er omkring menneskerettigheder i Forenede Arabiske Emirater.

    F.C. Københavns sportslige ledelse med manager Ståle Solbakken i spidsen har på den baggrund valgt ikke at rejse på træningslejr til Dubai i de kommende år. Klubben er dog kontraktuelt bundet i forhold til denne vinters træningslejr, der derfor bliver gennemført.

    FCK har aldrig haft andre motiver end at træne optimalt op til forårssæsonen, men vi forstår og respekterer, at det er et stærkt ønske fra vores fans, at vi finder en anden løsning. Det har vi valgt at lytte til.


  2. #77
    Tilmeldingsdato
    Oct 2011
    Indlæg
    875

    Re: Hvad synes folk egentlig om, at vores klub støtter regimet i FAE ved at tage på træningslejr i Dubai?

    Citat Oprindeligt indsendt af okoronkwo Se meddelelser
    Dejligt de lytter! Nu skal vi bare have ølpriserne ned ;-) (first world problems...)

  3. De følgende 5 brugere er enige:

  4. #78
    martinpagh er offline Martin Pagh Ludvigsen, CA
    Tilmeldingsdato
    Apr 2007
    Indlæg
    147

    Re: Hvad synes folk egentlig om, at vores klub støtter regimet i FAE ved at tage på træningslejr i Dubai?

    Drenge, klap jer selv på skulderen. Det er takket være os, at klubben har truffet den rigtige beslutning.

    Gad vide, hvor lang tid de har tænkt over det - det er jo ikke meget mere end 24 timer siden, Jes Mortensen kvajede sig med sine udtalelser. Men det har måske endda været en medvirkende faktor?

    Jeg er i hvert fald glad for, at klubben har truffet den rigtige beslutning.

  5. De følgende 11 brugere er enige:

  6. #79
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Hvad synes folk egentlig om, at vores klub støtter regimet i FAE ved at tage på træningslejr i Dubai?

    Citat Oprindeligt indsendt af Kong jensen Se meddelelser
    Antisemitismen lever da i bedste velgående herinde. Den arabiske stat får i hvert fald et par pæne ord med på vejen.
    Antisemitisme som moderne begreb relaterer sig kun til jøder - ikke arabere eller andre semitter. Selvom det havde været tilfældet, så havde det stadig ikke været antisemitisk at kritisere Dubai, ligesom det ikke er antisemitisk at kritisere Israel. I øvrigt så klæder 'whataboutery' ikke debatten.


  7. #80
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    119

    Re: Hvad synes folk egentlig om, at vores klub støtter regimet i FAE ved at tage på træningslejr i Dubai?

    Hvad er det næste så vi skal brokke os over? At Adidas får deres tøj produceret i Kina og vi derfor støtter deres regime ved at anvende Adidas?

  8. #81
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    343

    Re: Hvad synes folk egentlig om, at vores klub støtter regimet i FAE ved at tage på træningslejr i Dubai?

    Citat Oprindeligt indsendt af lars111 Se meddelelser
    Hvad er det næste så vi skal brokke os over? At Adidas får deres tøj produceret i Kina og vi derfor støtter deres regime ved at anvende Adidas?
    Gør du bare det.

  9. De følgende 4 brugere er enige:

  10. #82
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    119

    Re: Hvad synes folk egentlig om, at vores klub støtter regimet i FAE ved at tage på træningslejr i Dubai?

    Citat Oprindeligt indsendt af VillaMan Se meddelelser
    Gør du bare det.
    Jeg kunne ikke være mere ligeglad, men nu er der jo en masse i den her tråd der har sagt a, så må de vil også sige b.

  11. Den følgende bruger er enig i dette:

  12. #83
    Tilmeldingsdato
    Sep 2013
    Indlæg
    247

    Re: Hvad synes folk egentlig om, at vores klub støtter regimet i FAE ved at tage på træningslejr i Dubai?

    Citat Oprindeligt indsendt af lars111 Se meddelelser
    Jeg kunne ikke være mere ligeglad, men nu er der jo en masse i den her tråd der har sagt a, så må de vil også sige b.
    Haha ja, der er rigeligt at kaste sig over for keyboard-korsfarerne i denne tråd efter denne komplet ligegyldige sag, som de har fået blæst op.

  13. #84
    martinpagh er offline Martin Pagh Ludvigsen, CA
    Tilmeldingsdato
    Apr 2007
    Indlæg
    147

    Re: Hvad synes folk egentlig om, at vores klub støtter regimet i FAE ved at tage på træningslejr i Dubai?

    Citat Oprindeligt indsendt af lars111 Se meddelelser
    Jeg kunne ikke være mere ligeglad, men nu er der jo en masse i den her tråd der har sagt a, så må de vil også sige b.
    Og hvad med Hitler? Det kan jo være fuldstændig ligemeget om FCK dropper Dubai, hvis de ikke samtidig fordømmer Hitler og alle hans gerninger!

    Lars, her har du lidt læsning til weekenden. https://en.wikipedia.org/wiki/Whataboutism

  14. De følgende 13 brugere er enige:

  15. #85
    Tilmeldingsdato
    Dec 2014
    Indlæg
    754

    Re: Hvad synes folk egentlig om, at vores klub støtter regimet i FAE ved at tage på træningslejr i Dubai?

    Citat Oprindeligt indsendt af Vivid Se meddelelser
    Haha ja, der er rigeligt at kaste sig over for keyboard-korsfarerne i denne tråd efter denne komplet ligegyldige sag, som de har fået blæst op.
    Kald mig gerne keyboard-korsfarer. Især når missionen lykkedes eller hvis alternativet er at være ligeglad.


  16. #86
    martinpagh er offline Martin Pagh Ludvigsen, CA
    Tilmeldingsdato
    Apr 2007
    Indlæg
    147

    Re: Hvad synes folk egentlig om, at vores klub støtter regimet i FAE ved at tage på træningslejr i Dubai?

    Citat Oprindeligt indsendt af Vivid Se meddelelser
    Haha ja, der er rigeligt at kaste sig over for keyboard-korsfarerne i denne tråd efter denne komplet ligegyldige sag, som de har fået blæst op.
    Du kan være uenig i selve sagen og grunden til, at vi har lagt pres på klubben, men at kalde den komplet ligegyldig skriger til himlen; når det har så stor betydning for så mange fans og klubben over i købet giver efter for presset, er sagen objektivt set alt andet end ligegyldig.

    Og når sagen så oven i købet ikke er mere ligegyldig, end at du alligevel blander dig for at svine dine medfans lidt til og så lige lidt name-calling oven i, så er den måske heller ikke helt ligegyldig for dig?

  17. De følgende 13 brugere er enige:

  18. #87
    Tilmeldingsdato
    Sep 2013
    Indlæg
    247

    Re: Hvad synes folk egentlig om, at vores klub støtter regimet i FAE ved at tage på træningslejr i Dubai?

    Citat Oprindeligt indsendt af martinpagh Se meddelelser
    Du kan være uenig i selve sagen og grunden til, at vi har lagt pres på klubben, men at kalde den komplet ligegyldig skriger til himlen; når det har så stor betydning for så mange fans og klubben over i købet giver efter for presset, er sagen objektivt set alt andet end ligegyldig.

    Og når sagen så oven i købet ikke er mere ligegyldig, end at du alligevel blander dig for at svine dine medfans lidt til og så lige lidt name-calling oven i, så er den måske heller ikke helt ligegyldig for dig?
    Selve sagen er komplet ligegyldig, for ut., men folks reaktioner, hvor de konstant placerer dem og andre i offer-rollen, er mig ikke ligegyldig, da jeg ser den som et symptom på en uheldig tendens i samfundet.

    Jeg gyser allerede ved tanken for, hvad vi kommer til at se af sager i fremtiden fra folkene med "de rigtige meninger".

  19. #88
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    1,039

    Re: Hvad synes folk egentlig om, at vores klub støtter regimet i FAE ved at tage på træningslejr i Dubai?

    Citat Oprindeligt indsendt af Vivid Se meddelelser
    Selve sagen er komplet ligegyldig, for ut., men folks reaktioner, hvor de konstant placerer dem og andre i offer-rollen, er mig ikke ligegyldig, da jeg ser den som et symptom på en uheldig tendens i samfundet.

    Jeg gyser allerede ved tanken for, hvad vi kommer til at se af sager i fremtiden fra folkene med "de rigtige meninger".
    Jeg tror ikke der nogen i tråden der p.t. er slaver i Dubai. Mener du solidaritet, når du siger uheldig tendens i samfundet?

    Hjemme hos os diskuterer vi muligheden for at lave julekurve til folk der ikke har råd til at holde jul, men nu hvor jeg kan risikere at blive kaldt et symptom på en uheldig tendens i samfundet så må jeg lige tænke over det.
    Mvh. Morten
    GatoConBotas's Avatar


  20. #89
    Tilmeldingsdato
    Feb 2015
    Indlæg
    128

    Re: Hvad synes folk egentlig om, at vores klub støtter regimet i FAE ved at tage på træningslejr i Dubai?

    Citat Oprindeligt indsendt af Vivid Se meddelelser
    Selve sagen er komplet ligegyldig, for ut., men folks reaktioner, hvor de konstant placerer dem og andre i offer-rollen, er mig ikke ligegyldig, da jeg ser den som et symptom på en uheldig tendens i samfundet.

    Jeg gyser allerede ved tanken for, hvad vi kommer til at se af sager i fremtiden fra folkene med "de rigtige meninger".
    Det her har da intet at gøre med at placere sig selv i en offerrolle, det har noget at gøre med at man står ved sine principper, og de principper og det menneskesyn vores samfund bygger på. Som et firma med en milliardomsætning har man et samfundsmæssigt ansvar, om man vil det eller ej. Det var endda skrevet ned af FCK selv i et værdisæt!

  21. De følgende 9 brugere er enige:

  22. #90
    Tilmeldingsdato
    Sep 2013
    Indlæg
    247

    Re: Hvad synes folk egentlig om, at vores klub støtter regimet i FAE ved at tage på træningslejr i Dubai?

    Citat Oprindeligt indsendt af GatoConBotas Se meddelelser
    Hjemme hos os diskuterer vi muligheden for at lave julekurve til folk der ikke har råd til at holde jul, men nu hvor jeg kan risikere at blive kaldt et symptom på en uheldig tendens i samfundet så må jeg lige tænke over det.
    Den store forskel, som du øjensynligt ikke ser, er, at din indsamling ikke går ud over andre, så fortsæt du blot.

Side 6 af 7 FørsteFørste ... 34567 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Træningslejr i Dubai Vinter 2018
    By Frederik in forum De korte linier
    Svar: 126
    Sidste Meddelelse: 01.02.18, 13:36
  2. Hvem er egentlig vores rivaler?
    By Outpatient in forum De korte linier
    Svar: 16
    Sidste Meddelelse: 11.12.14, 21:54
  3. Svar: 8
    Sidste Meddelelse: 03.08.06, 12:12
  4. Svar: 64
    Sidste Meddelelse: 23.07.06, 00:12
  5. Nu må folk sgu tage sig sammen med deres pyromani
    By Bo N K in forum De korte linier
    Svar: 193
    Sidste Meddelelse: 20.03.04, 23:55

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •