Se afstemningsresultater: Hvem vinder kampen?

Stemmeafgivere
90. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FCK vinder

    71 78.89%
  • Uafgjort

    9 10.00%
  • FC Riga vinder

    10 11.11%
Side 4 af 7 FørsteFørste 1234567 SidsteSidste
Viser resultater 46 til 60 af 102

Emner: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. FC Riga (22/08-2019 kl. 19:45)

  1. #46
    Tilmeldingsdato
    Dec 2004
    Indlæg
    732

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. FC Riga (22/08-2019 kl. 19:45)

    Citat Oprindeligt indsendt af Vivid Se meddelelser
    Jeg er i branchen for forsikring af visse slags energiforretninger, så er på ingen måde inde i detaljer, men ved tilpas meget til, at det er normen.


    Edit: jeg tvivler stærk på, at forsikring af professionelle sportshold mod skader virker på samme mod som forsikring af foretningsforstyrrende scenarier i mere normale brancher. Og derfor er jeg ikke overbevist om, at du kan transponere din erfaring fra energi over på foldbold.

  2. De følgende 3 brugere er enige:

  3. #47
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. FC Riga (22/08-2019 kl. 19:45)

    Citat Oprindeligt indsendt af Vivid Se meddelelser
    Tabet er i givet fald heller ikke 15-16 mio, men langt mindre, da Santos kan sælges videre (sikkert til en forventet lavere pris). Jeg har ingen steder sagt, at man forsikrer sig ud af alting. Tværtimod er det kun de store bump og du kan roligt regne med, at det er tilfældet her.
    Det er jo stadig et udlæg på 15 mio som skal tages direkte fra kassen med likvide midler. Med den logik koster ingen spillere jo rigtig noget, da de samtidig er et aktiv der repræsenterer en værdi. Jeg tillader mig at holde fast i, at regnskabschefen har haft nogle hårde 8 dage, uanset hvordan vores spillere er forsikret :-)

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #48
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,842

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. FC Riga (22/08-2019 kl. 19:45)

    Hvis Vivid og Ougar ellers orker at lytte x-antal programmer med Hammer og Brækvand igennem på mediano.nu, så husker jeg, at Dan Hammer snakkede om forsikringer af spillere i forbindelse med skader. Som jeg husker det, nævnte Dan Hammer et scenarie der passer ret godt med det Vivid omtaler.

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #49
    Tilmeldingsdato
    Nov 2005
    Indlæg
    1,423

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. FC Riga (22/08-2019 kl. 19:45)

    https://www.fck.dk/nyhed/truppen-mod-riga-fc

    Truppen er udtaget, og Michael Santos er med. Pep Biel er i karantæne.

  8. Den følgende bruger er enig i dette:

  9. #50
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. FC Riga (22/08-2019 kl. 19:45)

    Citat Oprindeligt indsendt af Ståle Se meddelelser
    https://www.fck.dk/nyhed/truppen-mod-riga-fc

    Truppen er udtaget, og Michael Santos er med. Pep Biel er i karantæne.
    2 Guillermo Varela
    3 Pierre Bengtsson
    4 Sotirios Papagiannopoulos
    6 Jens Stage
    7 Viktor Fischer
    8 Nicolaj Thomsen
    9 Pieros Sotiriou
    10 Carlos Zeca
    11 Mohamed Daramy
    13 Sten Grytebust
    17 Karlo Bartolec
    18 Michael Santos
    19 Bryan Oviedo
    21 Kalle Johnsson
    25 Victor Nelsson
    26 Carlo Holse
    33 Rasmus Falk
    37 Ahmed Daghim

    Valget stod vel mellem Haahr og Santos (dejligt navn at have tilbage). Det er stadig en god trup, når man tænker på skaderne, men hold op hvor er vi ikke sammenspillet.

    Grytebust
    Varela-Papa-Nelsson-Bengtsson (eller Oviedo)
    Holse-Stage-Zeca-Falk
    Pieros-Fischer

    Santos få helt sikkert spilletid tror jeg. Learning by doing og vi har brug for at han lærer systemet at kende ASAP. Personligt havde jeg stillet med Falk centralt og Thomsen på vestre kant, vi skal have alt kreativitet ind. Dog er tiltroen til Thomsen ikke for stor og til gengæld er Stage startet fint.... han mangler bare hurtigere boldomgang.

    Det bliver spændene - men altså Riga er vejen til gruppespil, det må simpelthen lykkedes.

  10. #51
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. FC Riga (22/08-2019 kl. 19:45)

    Citat Oprindeligt indsendt af Vivid Se meddelelser
    Imponerende, som du altid er alvidende. Endda på områder du aldrig har beskæftiget dig med.
    Tak
    ...der svinger stort den ene vej.
    OK. Så de forsikrer sig ikke mod profit??? Godt at vide. Vigtig pointe.
    Og ja naturligvis æder en forsikringspræmie af profitten; det er ligesom hele præmissen.
    I nogle tilfælde, så behøver man ikke have beskæftiget sig med at område, for at kunne slutte sig til ting. Logik kommer man ofte langt med. Jeg skal dog nok dæmpe tonen (fra nu af...)

    Et eksempel:
    Forestil dig, at der er 20% chance hver måned for at jeg mister værdier for 1 million kroner - bare for at få pæne runde tal. Så kan jeg sikkert finde et forsikringsselskab, der godt vil forsikre det. De vil så tænke: "OK. Der er ca. 20% chance for tab på ca. 1 million. Bobobob, hvor meget risiko skal vi tage... Vi regner med 25% i stedet for at sikre os, og vi siger 1.2 million. OK. Kære kunde, vi forsikrer dig, mod en præmie på 300.000 om måneden. (25% af 1.2 million).

    Efter et år, så har jeg gennemsnitligt betalt 3.6 millioner i præmie og haft skader for gennemsnitligt 2.4 millioner kroner. Sådan er det naturligvis altid med forsikringer. De koster naturligvis mere i gennemsnit end skaderne - ellers gik forsikringsselskaberne jo nedenom. MEN når skaderne sker så tit, så er chancen for at skaderne overstige præmien meget lille. I mit eksempel, der er chancen for at man ender med skader for mere end de 3.6 millioner man betaler i præmie 20%. Og chancen for at man f.eks. i gennemsnit over 5 år samlet set sparer penge ved forsikring er 2%. Og chancen for at tjene over 5 millioner er 0.03% mens chancen for at tabe 5 millioner eller mere er 60% - skidt forsikring.

    Pointen er, at det er matematik og logik. Man skal ikke have beskæftiget sig med forsikringer eller fodboldklubber. Det giver ikke mening, at forsikre sig for små udgifter, som man selv kan dække, som sker ofte. Det fortæller matematikken. Og den HAR jeg beskæftiget mig med.

    Det kunne derimod give mening for FC København, at forsikre sig mod ting som f.eks. at misse Champions League. Så kunne man midle indtægterne ud i stedet for en lille chance for kæmpe gevinst. Men der er så lige lidt andre problemer der spiller ind :-)

    Men - for at komme dig i møde: Du har ret. Jeg aner ikke om FC København har forsikret sig. Men jeg ved, at det vil være tåbeligt, hvis de har - men den sidste matematisk udfordrede er jo ikke født endnu :-)

    Beklager tonen. Jeg er i dårligt humør og havde lige lyst til at være typisk nationen internetkriger :-)
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  11. De følgende 13 brugere er enige:

  12. #52
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    499

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. FC Riga (22/08-2019 kl. 19:45)

    Citat Oprindeligt indsendt af Serups Se meddelelser
    Er jeg den eneste, der for en stund fuldstændig glemte, at jeg havde klikket mig ind på en optaktstråd til en af sæsonens vigtigste kampe?

    Indrømmet, visse afstikkere er interessante, men spekulative diskussioner om fodboldklubsforsikringer var gabet, der i stedet fik mig til at forlade tråden for at tjekke oddsene for Pieros som første målscorer.

    ALLE MAND I PARKEN!
    Forsikringsmatematik er ALTID nice!

  13. De følgende 3 brugere er enige:

  14. #53
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. FC Riga (22/08-2019 kl. 19:45)

    Jeg har intet problem med, at optaktstråden udvikler sig til diskussioner af nye, uventede emner. Jeg har dog ikke andet at bidrage med til forsikringsdiskussionen end at påpege, at man normalt plejer at sige, at der er en chance for positive udfald, en risiko for negative udfald og sandsynlighed, hvis man vil bruge et neutralt udtryk. At snakke om en chance for at tabe en million kroner er som en knytnæve i skridtet på min indre sprogrøgter.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013


  15. #54
    Tilmeldingsdato
    Sep 2013
    Indlæg
    247

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. FC Riga (22/08-2019 kl. 19:45)

    Citat Oprindeligt indsendt af ougar Se meddelelser
    Beklager tonen. Jeg er i dårligt humør og havde lige lyst til at være typisk nationen internetkriger :-)
    Det giver derfor ikke så meget mening at fortsætte at diskutere med dig. Ærgeligt, kunne ellers have været interessant.

    Du opsætter desuden forudsætningerne, så det passer med din konklusion. Værdien af Winds og Doyes skade er ikke -2.4 mio, men netop en afvigende begivenhed, man ønsker at forsikre sig imod.

  16. Den følgende bruger er enig i dette:

  17. #55
    Tilmeldingsdato
    Jan 2018
    Indlæg
    86

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. FC Riga (22/08-2019 kl. 19:45)

    Jeres debat/diskussion/skænderi omkring forsikring af fodboldspillere er sikkert dødinteressant, hvis man har kendskab eller interesse for den slags. Det får nu ikke just min puls til at banke, men det gør aftenens kamp igen, og vil derfor prøve og sætte lidt fokus på den ;-)

    Jeg må indrømme, at jeg er yderst optimistisk. Riga er et hold vi skal slå på hjemmebane hver gang, og jeg tror ærligt heller ikke vi får de store problemer med at køre en 2-0'er eller måske endda 3-0'er hjem. Jeg er spændt på at se, om Ståle tør smide Santos i start-11'eren, men jeg har på fornemmelsen at han ikke gør det. Forestiller mig følgende startopstilling:

    Sten
    Varela Nelsson Papa Oviedo*
    Holse Stage Zeca Falk
    Fischer Pieros

    *Er lidt usikker på VB, da Pierre faktisk har gjort det ok, og Oviedo ikke har været super prangende hidtil. Men jeg håber på Oviedo, og tror han godt kan træde i karakter i dag.

    Tror i øvrigt, at Santos ryger ind fra 2. halvlegs start, hvis vi ikke er kommet foran, eller - Gud forbyde det, er kommet bagud. Spiller vi fremragende med Fischer og Pieros på toppen, så forestiller jeg mig at man piller Holse eller Falk ud og smider Fischer ned på kanten og Santos på toppen halvvejs i 2. halvleg. Min pointe = hvis Fischer og Pieros er godt kørende i dag, skal de ikke pilles ud. Ville være torskedumt.

    Mit bud: 3-0, Pieros første målscorer.
    Sidst redigeret af Dorffen : 22.08.19 kl. 08:27

  18. De følgende 8 brugere er enige:

  19. #56
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,534

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. FC Riga (22/08-2019 kl. 19:45)

    Er der egentlig nogle der har en ide om hvor mange vi bliver i aften? Er 20.000 højt sat?

  20. #57
    crekke er offline Og kategorien er en hest
    Tilmeldingsdato
    Jul 2004
    Indlæg
    674

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. FC Riga (22/08-2019 kl. 19:45)

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    Er der egentlig nogle der har en ide om hvor mange vi bliver i aften? Er 20.000 højt sat?
    Svært at gisne om!
    .. men sektionen er vist ikke udsolgt, og øvre er ikke åben. Tror max at der kommer 16-17k.
    /crekke

    There are only 10 types of people in the world -
    those who understand binary, and those who don't.

  21. De følgende 6 brugere er enige:

  22. #58
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,363

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. FC Riga (22/08-2019 kl. 19:45)

    Jeg er omvendt ikke særlig optimistisk. Vi skal omstille os til en stil, hvor vi ikke bare hurtigt kan rykke spillet frem ved at losse den op til N'Doye, der vinder sine dueller. Den centrale midtbane kommer sandsynligvis til at være Zeca og Stage, hvilket heller ikke just er fordrende for de kvikke vendinger, som er nødvendige for at fange modstanderen i ubalance, når de vover sig frem, og når de først har parkeret bussen, kan vi komme til at mangle redskaberne til at åbne deres forsvar, som vi så mod Røde Stjerne. Alt i alt har jeg svært ved at se, hvor målene skal komme fra, men forhåbentlig lykkes det at putte en enkelt ind.
    Selv før skaderne så jeg ikke Riga som en walkover, når man tager deres resultater i betragtning. Det ændrer ikke på, at det vil være en gigantisk skuffelse, hvis vi ikke formår at kvalificere os, men jeg tror, det bliver mere spændende, end det på papiret burde være.
    HIC SUNT LEONES

  23. De følgende 12 brugere er enige:

  24. #59
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    484

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. FC Riga (22/08-2019 kl. 19:45)

    Citat Oprindeligt indsendt af crekke Se meddelelser
    Svært at gisne om!
    .. men sektionen er vist ikke udsolgt, og øvre er ikke åben. Tror max at der kommer 16-17k.
    Jep det bliver noget i den stil eller mindre - der er ikke solgt særligt meget på C. Ærgerligt, for der er ikke noget tvivl om, at en kulisse i stil med sidste tirsdag mod Røde Stjerne ville have haft en betydning i en kamp mod et hold som Riga....

  25. #60
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. FC Riga (22/08-2019 kl. 19:45)

    Citat Oprindeligt indsendt af Vivid Se meddelelser
    Det giver derfor ikke så meget mening at fortsætte at diskutere med dig. Ærgeligt, kunne ellers have været interessant.

    Du opsætter desuden forudsætningerne, så det passer med din konklusion. Værdien af Winds og Doyes skade er ikke -2.4 mio, men netop en afvigende begivenhed, man ønsker at forsikre sig imod.
    Jeg har jo desværre ikke evnen til bare at lade ting ligge :-) Men jeg vil gøre det ukarakteristisk kort denne gang, og ignorere at jeg ødelægger optaktstråden endnu mere :-)

    Beløbet i mit eksempel er irrelevant. Bare gang udgift og præmie med den faktor du har lyst til. Humlen ligger i hyppigheden:

    Det har ikke nogen praktisk betydning, at bruge en forsikring til at udjævne en omkostning, som i forvejen er ret jævn. Det er jo netop ikke en "afvigende begivenhed".

    Vores "udgifter til skader" er ikke særlig varierende. Halv- og hel-lange skader til stamspillere, er noget, der typisk sker hvert år. Så uanset om vi er forsikrede eller ej, så er vores skadesudgifter som de nu er. Hvis vi er forsikrede og eventuelt har ekstra skader i år, så ville vi bare skulle betale mere i præmie næste år. Der er ikke andre kunder, at dele udgifter med :-) Og set over en ret kort årrække, så er udgiften nærmest konstant.

    God kamp i aften til alle. Jeg skal nok holde kæft nu :-)
    Sidst redigeret af ougar : 22.08.19 kl. 13:21
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  26. De følgende 6 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 58
    Sidste Meddelelse: 24.07.19, 14:51
  2. Svar: 41
    Sidste Meddelelse: 23.07.19, 14:54
  3. Svar: 29
    Sidste Meddelelse: 13.05.19, 20:40
  4. Svar: 74
    Sidste Meddelelse: 12.03.19, 20:13
  5. Svar: 84
    Sidste Meddelelse: 22.02.19, 11:56

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •