Side 113 af 115 FørsteFørste ... 1363103110111112113114115 SidsteSidste
Viser resultater 1,681 til 1,695 af 1721

Emner: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

  1. #1681
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    147

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Citat Oprindeligt indsendt af Honse Se meddelelser
    Nej, hans andel er nok den samme. Men det er lidt lettere for en køber at overtage hans aktier, end hans gæld. Det ligner meget at BIF bliver gjort klar til et salg.
    Forudsat at der ikke tegnes aktier udover den del der kommer fra gældskonverteringen, så vil hans ejerandel stige. Han ejer i dag 52% af aktierne og for at hans ejerandel ikke skal stige så skal han stå for 52% eller mindre af nytegningen. Jan Bechs del af gælden der konverteres til aktier udgør knap 80%

    Jeg har ikke lige gravet dybere i hvor meget hans andel kan tænkes at stige, men den vil stige.
    Frost

  2. De følgende 2 brugere er enige:

  3. #1682
    Tilmeldingsdato
    Mar 2005
    Indlæg
    352

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Det her er jo fantastisk underholdende læsning.

    Citat Oprindeligt indsendt af https://prospekt.brondby.com/file/Brondby%20IF%20-%20Prospekt2020.pdf
    Da Brøndby IF, baseret på den nuværende strategi, forventer at være i økonomisk ligevægt i regnskabsåret 2022, vil driften i den
    mellemliggende periode medføre behov for tilførsel af yderligere likviditet. Såfremt Udbuddet gennemføres med et provenu på
    minimum 136 mio. kr., er det Ledelsens vurdering at Brøndby IF har tilstrækkelig arbejdskapital og kapitalberedskab til at dække
    Brøndby IF’s nuværende aktivitets- og driftsniveau i en periode på op til 12 måneder. Selv ved et bruttoprovenu på mere end 136 mio.
    kr., kan der dog ikke gives sikkerhed for, at Brøndby IF indenfor de næste 12 måneder ikke vil få behov for tilførsel af yderligere kapital,
    hvilket vil kunne påvirke Brøndby IF’s virksomhed, driftsresultat og finansielle stilling negativt
    .
    .
    Kom til Brøndby med de rige
    "Vi vil ikke have flere bistandsklienter.
    Kom med millionærerne."

    Kjeld Rasmussen, borgmester i Brøndby.

  4. De følgende 3 brugere er enige:

  5. #1683
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,842

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Citat Oprindeligt indsendt af pouljensen Se meddelelser
    Her er jeg faktisk uenig. I Danmark er der FCM og FCK, og alt andet bør man med en mindre pengeindsprøjtning nemt kunne ligge bag sig. Europæisk fodbold er nemt at spille sig til i Danmark sammenlignet med mange andre lande. Talentudviklingen er i fremdrift, men så er den jo heller ikke bedre - hvilket også kommer til udtryk i den begrænset mængde af danskere der slår igennem i international fodbold. FCN, FCM og FCK har gode akademier efter danske forhold, men så er det altså heller ikke bedre end det. Vi svømmer jo ikke ligefrem i potentielle stjerner i de klubber, men skal snarere sætte vores lid til spillere som Nelsson, Kaufmann, Damsgaard, Dyhr osv. som er i den europæiske middelklasse. Jeg tror potentialet er langt større i dansk fodbold.
    1. At europæisk fodbold er nemt at spille sig i, hvis man er en dansk klub, er vidst en journalistisk sandhed, som i den grad mangler evidens. Det er rigtigt, at ligaens størrelse og FCK's succes har gjort det nemt at kvalificere sig til kvalifikationskampene, men egentlige kvalifikationer til gruppespillene - der hvor pengene er gemt - er bestemt ikke nemt. Hverken for danske klubber eller for klubber fra sammenlignelige ligaer. Det viser de sidste mange års resultater, og alt man behøver her er at læse Kiwis fremragende opdateringer af 'Danske hold i Europa'-tråden. for at se at klubber uden for top 10-ligaerne ikke kvalificere sig nemt til EL eller CL. BØF skal - præcist som FCM - bryde deres seedning mere end en gang for at kvalificere sig, og det vil sige, at de som minimum skal møde ét hold på FCK's niveau (eller bedre), før de er klar til et gruppespil. UEFA's ændring af CL og EL, der træder i kraft fra 2021, gør ikke disse kvalifikationer nemmere.

    2. Lytter man jævnligt til Medianos programmer om talentudvikling, så vil man netop opdage, at Brøndby i den grad er kørt bag om dansen med hensyn til talentudviklingen i Danmark, og ser man på u-landsholdene, så er det efterhånden begrænset, hvad BØF kan mønstre af spillere. En lang række klubber gør det langt bedre end dem, og en af de væsentligste årsager er, at de ikke kan konkurrerer med FCN og FCK om de bedste talenter i hovedstadsområdet, og at de bliver udfordret af Lyngby om 3. valgene, da vejen til førsteholdet her er meget kortere der. Derudover er det ikke småbeløb, der skal investeres fra Red Bulls side for at løfte udviklingen og gøre den rentabel. Det er to-cifrede millionbeløb hvert år i 7-10 år, før man begynder at se et output. Det siger alle der ved noget om talentudvikling.

    Der er endda evidens for det sidste. Det er først i disse år, at man endelig ser resultatet af 10 års målrettet talentarbejde i Danmark. Modsat hvad du siger, så er talentarbejdet i Danmark top 5-7 i Europa (i hvert fald hvis eksperterne på Mediano skal stå til troende), hvilket også viser sig i resultaterne for U15, U17 og U19-landsholdene. Specielt de helt unge årgange holder et ret højt niveau.

    3. Du overser min hovedpointe, nemlig at der er klubber i Skandinavien, hvor Red Bull vil kunne få langt, langt mere for pengene, og hvor den umiddelbare konkurrence er langt mindre. AGF er den oplagt mulighed i Danmark. De har et kæmpe potentiale, og de er placeret i Danmarks mest fodboldgale by. Deres infrastruktur er den bedste i landet, med et splinter nyt træningsanlæg til 25 mio. kr (eksperter kalder det det bedste i landet) og de får et helt nyt stadion til i omegnen af 500 mio. Samtidig laver de penge, og de er den klub i Danmark der pt. øger deres budgetter og omsætning mest procentvist. De sidste tal jeg så sagde at de havde øget deres budget fra ca. 40 mio til i omegnen af 60 på to år, og tallet er stigende.

    Tager man mit andet eksempel Oslo-klubben Vålerenga, så er det en klub i en by med 1 mio mennesker, hvor der ikke er konkurrence fra andre klubber. Talentudviklingen i Norge er svag og ustruktureret, præcist som den var i Østrig i begyndelsen af 00'erne, så vil Red Bull kunne få en klub billigt, og Vålerenga har desuden et nyt stadion og nye træningsfaciliteter at byde ind med.

    Min pointe er jo ikke, at det ikke kan lade sig gøre at flytte BØF - det kan det jo sagtens - men at det er for dyrt, i forhold til de investeringer der skal gøres, og den umiddelbare konkurrence klubben har. Lad os sige at Red Bull køber BØF, hvad koster det så? Klubben alene koster med stadion i omegnen af 200 mio. - det er i hvert fald de tal jeg har set i de her dage. Derudover skal der investeres i renoveringen af stadion og træningsanlæget. Det er vel konservativt sat 50 mio. Så kommer investeringerne i truppen for at kunne slå FCM og FCK og kvalificere sig til EL eller CL. Er vi igen konservative, så er det vel 50-60 mio om året. Læg dertil det parameter, at FCK og og FCM reagerer på investeringerne og øger deres budgetter tilsvarende (noget de faktisk allerede er igang med), ja så nærmer vi os hurtigt beløb i omegnen af 500 mio. over 3-4 år for at en satellitklub, hvor du ikke er sikret den succes du siger kommer nemt i Europa og i talentarbejdet. Det er mange penge, og min påstand er, at det vil være billigere og nemmere andre steder.
    Sidst redigeret af Devil : 24.01.20 kl. 12:56

  6. De følgende 12 brugere er enige:

  7. #1684
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,842

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Så ved man da BØF’s tilhængere har set realiteterne i øjnene. “Vi spiller bare lotto og vinder, og så giver vi alle pengene til BØF, og så behøver vi ikke sælge til Red Bull ... vi gør det hele den anden torsdag i næste uge!” https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...lubben/7972584

  8. De følgende 2 brugere er enige:

  9. #1685
    Tilmeldingsdato
    Feb 2004
    Indlæg
    16

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Må være sjove tider for jer :). Tænker dog at RB Brøndby må være en tvetydig fornøjelse. Det ville betyde at vi skulle sluge en masse kameler, men sikkert også at FCK mister tronen. Tror ikke Red Bull køber Brøndby uden at ligge mange penge, ligesom de har et stort netværk af sponsorer og know how.

  10. #1686
    Tilmeldingsdato
    Oct 2010
    Indlæg
    193

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Citat Oprindeligt indsendt af Devil Se meddelelser
    1. At europæisk fodbold er nemt at spille sig i, hvis man er en dansk klub, er vidst en journalistisk sandhed, som i den grad mangler evidens. Det er rigtigt, at ligaens størrelse og FCK's succes har gjort det nemt at kvalificere sig til kvalifikationskampene, men egentlige kvalifikationer til gruppespillene - der hvor pengene er gemt - er bestemt ikke nemt. Hverken for danske klubber eller for klubber fra sammenlignelige ligaer. Det viser de sidste mange års resultater, og alt man behøver her er at læse Kiwis fremragende opdateringer af 'Danske hold i Europa'-tråden. for at se at klubber uden for top 10-ligaerne ikke kvalificere sig nemt til EL eller CL. BØF skal - præcist som FCM - bryde deres seedning mere end en gang for at kvalificere sig, og det vil sige, at de som minimum skal møde ét hold på FCK's niveau (eller bedre), før de er klar til et gruppespil. UEFA's ændring af CL og EL, der træder i kraft fra 2021, gør ikke disse kvalifikationer nemmere.

    2. Lytter man jævnligt til Medianos programmer om talentudvikling, så vil man netop opdage, at Brøndby i den grad er kørt bag om dansen med hensyn til talentudviklingen i Danmark, og ser man på u-landsholdene, så er det efterhånden begrænset, hvad BØF kan mønstre af spillere. En lang række klubber gør det langt bedre end dem, og en af de væsentligste årsager er, at de ikke kan konkurrerer med FCN og FCK om de bedste talenter i hovedstadsområdet, og at de bliver udfordret af Lyngby om 3. valgene, da vejen til førsteholdet her er meget kortere der. Derudover er det ikke småbeløb, der skal investeres fra Red Bulls side for at løfte udviklingen og gøre den rentabel. Det er to-cifrede millionbeløb hvert år i 7-10 år, før man begynder at se et output. Det siger alle der ved noget om talentudvikling.

    Der er endda evidens for det sidste. Det er først i disse år, at man endelig ser resultatet af 10 års målrettet talentarbejde i Danmark. Modsat hvad du siger, så er talentarbejdet i Danmark top 5-7 i Europa (i hvert fald hvis eksperterne på Mediano skal stå til troende), hvilket også viser sig i resultaterne for U15, U17 og U19-landsholdene. Specielt de helt unge årgange holder et ret højt niveau.

    3. Du overser min hovedpointe, nemlig at der er klubber i Skandinavien, hvor Red Bull vil kunne få langt, langt mere for pengene, og hvor den umiddelbare konkurrence er langt mindre. AGF er den oplagt mulighed i Danmark. De har et kæmpe potentiale, og de er placeret i Danmarks mest fodboldgale by. Deres infrastruktur er den bedste i landet, med et splinter nyt træningsanlæg til 25 mio. kr (eksperter kalder det det bedste i landet) og de får et helt nyt stadion til i omegnen af 500 mio. Samtidig laver de penge, og de er den klub i Danmark der pt. øger deres budgetter og omsætning mest procentvist. De sidste tal jeg så sagde at de havde øget deres budget fra ca. 40 mio til i omegnen af 60 på to år, og tallet er stigende.

    Tager man mit andet eksempel Oslo-klubben Vålerenga, så er det en klub i en by med 1 mio mennesker, hvor der ikke er konkurrence fra andre klubber. Talentudviklingen i Norge er svag og ustruktureret, præcist som den var i Østrig i begyndelsen af 00'erne, så vil Red Bull kunne få en klub billigt, og Vålerenga har desuden et nyt stadion og nye træningsfaciliteter at byde ind med.

    Min pointe er jo ikke, at det ikke kan lade sig gøre at flytte BØF - det kan det jo sagtens - men at det er for dyrt, i forhold til de investeringer der skal gøres, og den umiddelbare konkurrence klubben har. Lad os sige at Red Bull køber BØF, hvad koster det så? Klubben alene koster med stadion i omegnen af 200 mio. - det er i hvert fald de tal jeg har set i de her dage. Derudover skal der investeres i renoveringen af stadion og træningsanlæget. Det er vel konservativt sat 50 mio. Så kommer investeringerne i truppen for at kunne slå FCM og FCK og kvalificere sig til EL eller CL. Er vi igen konservative, så er det vel 50-60 mio om året. Læg dertil det parameter, at FCK og og FCM reagerer på investeringerne og øger deres budgetter tilsvarende (noget de faktisk allerede er igang med), ja så nærmer vi os hurtigt beløb i omegnen af 500 mio. over 3-4 år for at en satellitklub, hvor du ikke er sikret den succes du siger kommer nemt i Europa og i talentarbejdet. Det er mange penge, og min påstand er, at det vil være billigere og nemmere andre steder.
    Hej Devil. Jeg har et par pointer, som du måske kan have overset. Ellers så ret endelig - du ved sikkert langt mere om denne indtil videre hypotetiske situation end jeg.

    1. Jeg tror at pointen i det indlæg, du citerer, er at du nemt kan nå Europa-pladserne i ligaen. Dvs du kan nemt få adgang til kvalifikationsrunderne. Hvorvidt RB derefter rent faktisk vil kvalificere sig er naturligvis rent gætværk, men de har i hvert fald opnået regelmæssig deltagelse med Salzburg - dog fra en klar førerposition i ligaen (sig mig endelig imod hvis jeg husker galt).

    2. Red Bull ejer Salzburg, Leipzig og Bragantino, så de har vel allerede overstået opstartsperioden (på 7-10 år) og investeret pengene. De kan sikkert købe en dansk fodboldklub og flyve en konkurrencedygtig 25-mandstrup ind i morgen tidlig. Igen, jeg er åben for at jeg har overset noget, eller at jeg bare har overdrevet deres evner i talentudvikling. Jeg ved ikke præcis, hvor gode de er eller hvor mange fodboldspillere, de udvikler p.t. (De ejer også en NY-klub, men jeg ved ikke hvordan talentarbejde fungerer i USA).

    3. Det kan sagtens være, at der er mere oplagte kandidater i Danmark end Brøndby. Men jeg tror, at Danmark er bedre at investere i end Sverige og - især - Norge. Og det hænger sammen med UEFA's koefficientliste: Danmark har allerede et hold, der leverer stabilt i de europæiske turneringer. Hvis Red Bull mener, at de kan skabe ét til, så kommer DK op på de pladser, der garanterer CL-deltagelse til mesterholdet (der tages forbehold for kommende ændringer i CL/EL/EL2), og så bliver hvert mesterskab pludselig mange penge værd, hvis man mener, man kan vinde det. Så kan man selvfølgelig spørge: Hvorfor investerer Red Bull ikke i et cypriotisk eller tjekkisk hold? Måske på grund af indtægter fra spillersalg? Jeg ved ikke, hvad topspillere bliver solgt for i de ligaer (Colsen?), men i FCK henter vi spillere fra Cypern og Tjekkiet og sælger spillere for 10 mio. euro til Italien. Så jeg tror, at Danmark er en oplagt investering pga. lettilgængelige CL-millioner og dyre spillersalg.

  11. #1687
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Eneste krav er, at du skal have mindst 4 home-grown spillere og i alt mindst 8 association-grown spillere i A-truppen på 25 spillere i europæiske turneringer. Altså 8 spillere, som er udviklet i Danmark, heraf mindst 4 af egen avl.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  12. De følgende 3 brugere er enige:

  13. #1688
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,842

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Citat Oprindeligt indsendt af Søndergaard Se meddelelser
    Hej Devil. Jeg har et par pointer, som du måske kan have overset. Ellers så ret endelig - du ved sikkert langt mere om denne indtil videre hypotetiske situation end jeg.

    1. Jeg tror at pointen i det indlæg, du citerer, er at du nemt kan nå Europa-pladserne i ligaen. Dvs du kan nemt få adgang til kvalifikationsrunderne. Hvorvidt RB derefter rent faktisk vil kvalificere sig er naturligvis rent gætværk, men de har i hvert fald opnået regelmæssig deltagelse med Salzburg - dog fra en klar førerposition i ligaen (sig mig endelig imod hvis jeg husker galt).

    2. Red Bull ejer Salzburg, Leipzig og Bragantino, så de har vel allerede overstået opstartsperioden (på 7-10 år) og investeret pengene. De kan sikkert købe en dansk fodboldklub og flyve en konkurrencedygtig 25-mandstrup ind i morgen tidlig. Igen, jeg er åben for at jeg har overset noget, eller at jeg bare har overdrevet deres evner i talentudvikling. Jeg ved ikke præcis, hvor gode de er eller hvor mange fodboldspillere, de udvikler p.t. (De ejer også en NY-klub, men jeg ved ikke hvordan talentarbejde fungerer i USA).

    3. Det kan sagtens være, at der er mere oplagte kandidater i Danmark end Brøndby. Men jeg tror, at Danmark er bedre at investere i end Sverige og - især - Norge. Og det hænger sammen med UEFA's koefficientliste: Danmark har allerede et hold, der leverer stabilt i de europæiske turneringer. Hvis Red Bull mener, at de kan skabe ét til, så kommer DK op på de pladser, der garanterer CL-deltagelse til mesterholdet (der tages forbehold for kommende ændringer i CL/EL/EL2), og så bliver hvert mesterskab pludselig mange penge værd, hvis man mener, man kan vinde det. Så kan man selvfølgelig spørge: Hvorfor investerer Red Bull ikke i et cypriotisk eller tjekkisk hold? Måske på grund af indtægter fra spillersalg? Jeg ved ikke, hvad topspillere bliver solgt for i de ligaer (Colsen?), men i FCK henter vi spillere fra Cypern og Tjekkiet og sælger spillere for 10 mio. euro til Italien. Så jeg tror, at Danmark er en oplagt investering pga. lettilgængelige CL-millioner og dyre spillersalg.
    Jeg ved bestemt ikke mere end andre;0)

    1. Det var så men også det jeg skrev i mit oprindelige indlæg. Der er bare ingen penge i kvalifikationsspilet, og som jeg skriver, så skal BØF bryde sin seedning flere gang for at komme i gruppespillet.

    2. Red Bull har helt sikkert en stor ekspertise, det ændre dog ikke på, at talentudviklingen i Danmark og hovedstaden er enormt konkurrencepræget. Det er ikke et nemt marked at komme ind på, modsat Østrig i start 00'erne eller en udpint østtysk provinsby. Hvis man kigger på Red Bulls køb af klubber, så har de det til fælles, at de alle er i områder hvor konkurrencen ikke er den største.

    3. Jeg er helt enig i alle dine pointer her.

  14. #1689
    Tilmeldingsdato
    Nov 2002
    Indlæg
    2,412

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Citat Oprindeligt indsendt af Devil Se meddelelser
    Der er bare ingen penge i kvalifikationsspilet,
    Det altså en sandhed med modifikationer. Forrige sæson, hvor København slog Atalanta ud, blev det til mere end 10 mio. i UEFA-indtægter alene i kvalifikationen. Hertil kommer billetsalg, merchandise samt F&B. Et konservativt bud er (afhængig af resultater selvfølgelig), at man kan sikre sig i omegnen af 15 mio i kvalifikationen.

    Den ubekendte her er naturligvis den nye EL2.
    Hejsa
    Elver's Avatar

  15. #1690
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Citat Oprindeligt indsendt af Elver Se meddelelser
    Det altså en sandhed med modifikationer. Forrige sæson, hvor København slog Atalanta ud, blev det til mere end 10 mio. i UEFA-indtægter alene i kvalifikationen.
    Arrh.. vi fik flg. i UEFA-indtægter fra kvalifikationen:
    215.000 € for 1. kvalrunde vs. KuPS
    225.000 € for 2. kvalrunde vs. Stjarnan
    220.000 € for 3. kvalrunde vs. CSKA Sofia
    Altså 660.000 € for de tre første kval-runder, altså knapt 5 mio. kr.
    Havde vi tabt til Atalanta, havde vi fået 235.000 €, altså 1,7 mio. kr. oveni. Så man kan få op til 6,7 mio. kr. for kvalifikationen uden at kvalificere sig til gruppespil.
    I stedet fik vi 2,92 mio. €, altså knapt 22 mio. kr. for at gå videre, og dermed samlet 27 mio. kr. for den succesfulde kvalifikation.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  16. Den følgende bruger er enig i dette:

  17. #1691
    Tilmeldingsdato
    Nov 2002
    Indlæg
    2,412

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Arrh.. vi fik flg. i UEFA-indtægter fra kvalifikationen:
    215.000 € for 1. kvalrunde vs. KuPS
    225.000 € for 2. kvalrunde vs. Stjarnan
    220.000 € for 3. kvalrunde vs. CSKA Sofia
    Altså 660.000 € for de tre første kval-runder, altså knapt 5 mio. kr.
    Havde vi tabt til Atalanta, havde vi fået 235.000 €, altså 1,7 mio. kr. oveni. Så man kan få op til 6,7 mio. kr. for kvalifikationen uden at kvalificere sig til gruppespil.
    I stedet fik vi 2,92 mio. €, altså knapt 22 mio. kr. for at gå videre, og dermed samlet 27 mio. kr. for den succesfulde kvalifikation.
    Så ved jeg ikke, hvor Tipsbladet får disse tal fra (inden vi mødte Atalanta):

    https://infogram.com/praemiepenge-i-el-1h7v4pkn8ol86k0
    Hejsa
    Elver's Avatar

  18. #1692
    Tilmeldingsdato
    Oct 2016
    Indlæg
    1,183

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Citat Oprindeligt indsendt af Elver Se meddelelser
    Så ved jeg ikke, hvor Tipsbladet får disse tal fra (inden vi mødte Atalanta):

    https://infogram.com/praemiepenge-i-el-1h7v4pkn8ol86k0
    Der er vel også nogle TV-penge osv. i kvalen, der først lægges oveni når sæsonen er slut?

  19. #1693
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    833

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Efter de seneste salg af profiler, har en begyndende fatalisme sneget sig ind hos nogle af de ellers så stålsatte kleb-folk.
    "Truppen er så elendig, at det er nu, man ville lave et nyt spil i Football Manager."
    https://www.bif-support.dk/sso/forum...er=last_answer

  20. De følgende 3 brugere er enige:

  21. #1694
    Tilmeldingsdato
    Mar 2005
    Indlæg
    352

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Tosserne ude vestpå italesætter selv den netop overståede emission som en succes: https://brondby.com/nyhed/2020/02/13...-og-strategien

    Fakta er dog noget anderledes vil jeg mene:
    Der er kun blevet hentet 129 mio. Dvs. langt fra de 156 som var målet.
    Ingen nye store investorer, så Jan Bech er stadig alene om at trække læsset.

    Når regnstykket gøres op ser det vel nogenlunde sådan ud:
    Gæld til Jan Bech og Jan Bech og TBC Holding: 93,2 mio.
    Yderligere gæld (plus hvad der evt. er trukket kassekreditten): 5,2 mio.
    Pris for emissionen: Ca. 5 mio.

    Tilbage er omkring 25-26 mio, som vel dårligt nok dækker renoveringen af stadion...
    .
    Kom til Brøndby med de rige
    "Vi vil ikke have flere bistandsklienter.
    Kom med millionærerne."

    Kjeld Rasmussen, borgmester i Brøndby.


  22. #1695
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Citat Oprindeligt indsendt af TheMustangMan Se meddelelser
    Tilbage er omkring 25-26 mio, som vel dårligt nok dækker renoveringen af stadion...
    Nej, især ikke med denne udtalte forventning til årets regnskab:
    For 2020 forventer ledelsen et negativt resultat før skat i niveauet 20-30 mio. kr.
    – og så endda inden at have opgjort hele regnskabet for 2019, hvor det forventede underskud er steget hver eneste gang der er kommet kvartalsrapport

    Inden emissionen hed det:
    Årsagen til kapitaludvidelsen er, at Brøndby IF ønsker at nedbringe sin rentebærende gæld og sikre det fornødne kapitalberedskab til at kunne gennemføre Selskabets strategi om at være den topklub, der leverer den bedste fan- og sponsoroplevelse i 3F Superligaen ved at fastholde et højt investerings- og omkostningsniveau i de kommende år i relation til Superligatruppen og Brøndby Masterclass samt i faciliteter og aktiviteter i og omkring Brøndby Stadion.
    Efter emissionen:

    Resultatet af udbuddet gør, at Brøndby IF kan nedbringe sin rentebærende gæld, styrke likviditetsberedskabet til understøttelse af den fremtidige drift samt påbegynde renoveringen af Sydsiden og den del af nordtribunen, som huser udeholdets fans, med henblik på at genetablere den fulde tilskuerkapacitet til glæde for fans og sponsorer.
    Hvor blev det høje investerings- og omkostningsniveau i de kommende år i relation til Superligatruppen og Brøndby Masterclass egentlig af?

    Alene at de påstår at have finansieret deres renovering er egentlig overraskende.

  23. De følgende 14 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Den totale trøjetråd
    By FC William in forum De lange linier
    Svar: 75
    Sidste Meddelelse: 27.03.20, 12:03
  2. Svar: 37
    Sidste Meddelelse: 12.01.11, 09:51
  3. Reminder om kaos tifo
    By michael_kruuse in forum De korte linier
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 11.08.09, 08:57
  4. Den store bif bortforklarningstråd
    By Pabres in forum De korte linier
    Svar: 44
    Sidste Meddelelse: 07.10.04, 01:06
  5. DBU/JBU har skabt kaos i Jylland
    By phdfodbold in forum De korte linier
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 21.02.04, 10:59

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •