Side 48 af 55 FørsteFørste ... 3845464748495051 ... SidsteSidste
Viser resultater 706 til 720 af 816

Emner: Dumme spørgsmål - kloge svar

  1. #706
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    42

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Citat Oprindeligt indsendt af ougar Se meddelelser
    Ja. Det virker lidt suspekt. Man kan eventuelt tage forbi hovedbiblioteket i København og spørge den gratis retshjælp. Der er åbent et par gange om ugen - aner dog ikke noget om hvordan det ser ud her under Corona.
    Tak for svarene tor340 og ougar. Jeg har ringet til Hovedbiblioteket og alle aktiviteter er indstillet på ubestemt tid. Vi prøver Erhvervsstyrelsen og en fagforening, som du nævner tor340. I øvrigt væsentligt med prøveperioden, der er overstået.
    Sidst redigeret af Karlsen-FC : 26.05.20 kl. 14:17

  2. #707
    Tilmeldingsdato
    Sep 2005
    Indlæg
    411

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Citat Oprindeligt indsendt af Karlsen-FC Se meddelelser
    Tak for svarene tor340 og ougar. Jeg har ringet til Hovedbiblioteket og alle aktiviteter er indstillet på ubestemt tid. Vi prøver Erhvervsstyrelsen og en fagforening, som du nævner tor340.
    Ellers er der måske en mulighed her, de har åbent også via telefon:

    https://www.rusklaw.dk/en/

  3. Den følgende bruger er enig i dette:

  4. #708
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    296

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Hej

    Fra arbejdsgivers side er opsigelsesvarslet efter endt prøvetid 3 mdr. og 1 mdr. fra arbejdstagers side efter FL.

    Pede

  5. #709
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    368

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Citat Oprindeligt indsendt af Pede Se meddelelser
    Hej

    Fra arbejdsgivers side er opsigelsesvarslet efter endt prøvetid 3 mdr. og 1 mdr. fra arbejdstagers side efter FL.

    Pede
    Ikke helt korrekt. De første 6 måneder er det 1 måned og prøvetiden tæller med.
    Øvre C'er

  6. #710
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,505

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    Ja, den side googlede jeg i sidste uge. Der er svaret jo bare, at de er gode venner med Dan R, har været fans længe og elsker at lave et webmagasin. Det kan også være, at det ikke bliver meget bedre end det. Og at de er gullashbaroner, som lever af formuen og salget af sweatshirts. Og at deres beefs er de sædvanlige blandt fans etc.

    Jeg tænkte bare, at historien måtte være noget mere.
    Det er blandt andet på grund af den slags: http://sidelinien.dk/forums/showthre...984#post691984, at jeg spurgte til, hvem de er. Jeg oplever, at de ofte roder sig ud i et eller andet.

  7. #711
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    Det er blandt andet på grund af den slags: http://sidelinien.dk/forums/showthre...984#post691984, at jeg spurgte til, hvem de er. Jeg oplever, at de ofte roder sig ud i et eller andet.
    Så som deres kommentar: "March ... Klasse!!!" om marchen i malmø hvor vi (fck fans at large) brillerede ved at kaste kanon slag ind i en skolegår med legende børn ?

  8. #712
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,505

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Så som deres kommentar: "March ... Klasse!!!" om marchen i malmø hvor vi (fck fans at large) brillerede ved at kaste kanon slag ind i en skolegår med legende børn ?
    Ja. Et meget godt eksempel på, at de på mig ofte virker rundforvirrede.

  9. #713
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    884

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Nogen der kan forkalre mig hvorfor virksomheder ikke selv bestemmer om andre virksomheder må bruge deres varemærker. Man hører ofte i copyrigth sager når store giganter lægger sag an mod mindre virksomheder(f.eks. jensn bøfhus mod jensesn fiskerestaurent) t de store virksomheder er nødt tila t forsvare ders varemærke og at vhis de ikke gør det mod minde virksomheder så mister de retten tila t gøre dt mod andre store virksomheder.. Hvorfor er det sådan? hvorkan kan en virksomhed ikke bare sige "de der må godt hedde det samme som os men det må de der ikke" hvis man ejer et varemærke burde man vel selv måtte bestemme hvem der må krænke det og vhem der ikke må?
    Europapokal

  10. #714
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Citat Oprindeligt indsendt af Kamelen Se meddelelser
    Nogen der kan forkalre mig hvorfor virksomheder ikke selv bestemmer om andre virksomheder må bruge deres varemærker. Man hører ofte i copyrigth sager når store giganter lægger sag an mod mindre virksomheder(f.eks. jensn bøfhus mod jensesn fiskerestaurent) t de store virksomheder er nødt tila t forsvare ders varemærke og at vhis de ikke gør det mod minde virksomheder så mister de retten tila t gøre dt mod andre store virksomheder.. Hvorfor er det sådan? hvorkan kan en virksomhed ikke bare sige "de der må godt hedde det samme som os men det må de der ikke" hvis man ejer et varemærke burde man vel selv måtte bestemme hvem der må krænke det og vhem der ikke må?
    Jeg er ikke jurist, så det her er blot et lægmandsgæt. En virksomhed er altid velkommen til at se gennem fingre med, om andre bruger dens navn, men hvis den en dag gerne vil forhindre, at en virksomhed gør det, er det sværere at argumentere for, hvis den tidligere har tilladt andre at gøre det. Det er et spørgsmål om præcedens.

    Det, gætter jeg på, er ræsonnementet, når de siger, "at de er nødt til det." Om det så reelt altid er derfor, at firmaer som McDonald's trækker McAllan i retten, tvivler jeg måske på. Mon ikke bare holdet af jurister hos de store firmaer ofte skyder på alt, der rør sig, fordi det er nemmere end at skulle vurdere hvert enkelt tilfælde - og fordi juristerne i øvrigt skal vise, at de bedriver noget for deres løn?
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  11. #715
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    884

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Endnu et spørgsmål. SÅ hvis folk der er på overførselsindkomst får 1000 kroner og alle andre for deres indefrosne feriepenge had betyder det for folk der har været på overførselsindkomst men som nu er i arbejde? Får de ingenting?
    Europapokal

  12. #716
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    493

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Citat Oprindeligt indsendt af Kamelen Se meddelelser
    Endnu et spørgsmål. SÅ hvis folk der er på overførselsindkomst får 1000 kroner og alle andre for deres indefrosne feriepenge had betyder det for folk der har været på overførselsindkomst men som nu er i arbejde? Får de ingenting?
    Matthæus 13:12

    Mvh Bjørn

  13. Den følgende bruger er enig i dette:

  14. #717
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Citat Oprindeligt indsendt af bagger Se meddelelser
    Matthæus 13:12

    Mvh Bjørn
    Alligevel frisk at gå ud fra, at folk har styr på deres bibelvers, som var vi i USA. Er det det med at stene ikke-jomfruer? ;-)
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  15. Den følgende bruger er enig i dette:

  16. #718
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Citat Oprindeligt indsendt af bagger Se meddelelser
    Matthæus 13:12
    ACAB?
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  17. #719
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    493

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Alligevel frisk at gå ud fra, at folk har styr på deres bibelvers, som var vi i USA. Er det det med at stene ikke-jomfruer? ;-)
    Prøv google.com :)

    Mvh Bjørn

  18. Den følgende bruger er enig i dette:

  19. #720
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Citat Oprindeligt indsendt af bagger Se meddelelser
    Prøv google.com :)

    Mvh Bjørn
    Du kunne jo også bruge citat-funktionen. :-)
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  20. Den følgende bruger er enig i dette:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 3 users browsing this thread. (0 members and 3 guests)

Lignende emner

  1. Rejsetråden (tips, links og oplevelser).
    By Caligula76 in forum Diverse
    Svar: 33
    Sidste Meddelelse: 01.12.19, 21:56
  2. Svar: 14
    Sidste Meddelelse: 22.08.07, 10:25
  3. Svar: 14
    Sidste Meddelelse: 30.11.06, 23:21

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •