Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
97. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FCK vinder

    33 34.02%
  • Uafgjort

    12 12.37%
  • FCM vinder

    52 53.61%
Side 8 af 9 FørsteFørste ... 56789 SidsteSidste
Viser resultater 106 til 120 af 134

Emner: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. FC Midtjylland (28/06-2020 kl. 18:00)

  1. #106
    Slush er offline Sun Lolly er det bedste!.
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    1,622

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. FC Midtjylland (28/06-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Manglende erfaring må ikke blive en undskyldning for, at flere af vores spillere ser ud som om, at de aldrig har spillet fodbold før. Generelt klarer vi det sjældent særlig godt at skulle afvige fra stærkeste startellever under Ståle. Vi ser det f.eks. til i pokalkampe, hvor vi ofte er udfordrede spillemæssigt mod selv inferiøre hold. Alle hold, der investerer energi i at presse højt, kan nemt bringe vores spil ud af balance. Alle de tekniske spillere, Ståle taler om, er ikke særligt gode under pres (Falk undtaget) - så måske er de slet ikke så gode.

    Noget andet er, at det jo rent faktisk godt kan lade sig gøre at skifte meget ud, uden at det påvirker spillet i væsentlig grad. Herhjemme ser vi det hos FCN og, ja, FCM. Jeg er med på, at de ikke spiller europæisk og måske derfor kan fokusere mere ensidigt på eget spil. Men så må træneren i FCK jo tage en snak med sportschefen og bede om flere af de samme typer, så omstillingen bliver nemmere.


    Vi mangler helt sikkert fysisk, men kan vi virkelig tilskrive skaderne den manglende speed? Fischer har lidt fut i fødderne, Santos lige så, men ellers er det vel ikke raketter, der har været skadet? Hurtighed lader ikke til at være noget, man kigger meget på, når man rekrutterer spillere i FCK.
    Tror det største issue, er at vi scouter forkert.
    Det er sjældent man finder spillere som reelt passer som en blomme i Ståles rigide system.

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #107
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    688

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. FC Midtjylland (28/06-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Er 100% enig. Der er så mange etablerede spillere, der ikke har levet op til deres forventede ansvar. Enten pga. skader (og dermed uforskyldt) eller bare præstationer eller udfald under niveau. Det er deres ansvar at gå forrest. Da vi hentede Kaufmann forventede vi at han som minimum havde N'Doye, Pieros og Santos at læne sig op ad de første 6 måneder. Men så bliver Pieros solgt. Så bliver N'Doye skadet. Og så underpræsterer Santos.. Så er det altså ikke nemt at være nordjysk bondedreng alene i storbyen..
    I et godt menneskeligt perspektiv synes jeg, at det er indlysende rigtigt, at en 19-årig dreng fra Hjørring ikke kan/skal redde FC Københavns offensiv.

    I et sports--/økonomisk perspektiv bliver det til gengæld anderledes. Med den økonomi vi har til rådighed, der skal en spiller der koster 20 mio. +, kunne præstere efter en kort indkøringsperiode.

    Vores sporslige kapacitet skal balancere med de økonomiske ressourcer, der er til rådighed, dvs. jo dyrere spiller vi investerer i, jo bedre skal de levere. Den gennemsnitlige spillerværdi for spillertruppen (A) ekskl. Daramy og Wind (egen avl) og ekskl. afskrivninger er 10,7 mio.

    Når vi køber spillere til den dobbelte værdi af gns. skal de kunne gå ind i startopstillingen relativ ubesværet for ellers er der ubalance mellem økonomiske kapacitet, sportsige kapacitet og de resultatkrav der er forudsætningen for budgettet. Så uanset hvor sympatisk Kaufmann virker og han kun er 19 år mm., så skal han til den pris kunne levere til en start 11'er.

    Ståle er en fodboldmæssig mastermind, men af og til, når jeg ser og analyserer sport, økonomi og deres sammenhæng i klubben, så er jeg ret sikker på, at han ikke har en doktorgrad i sportsøkonomi.

    For præciseringens skyld, så skulle Kaufmann ikke spille sammen med Pieros, han blev hentet i januar, fordi Pieros blev solgt.
    Goldbæks Højrefod

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #108
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    309

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. FC Midtjylland (28/06-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Goldbæks Højrefod Se meddelelser
    I et godt menneskeligt perspektiv synes jeg, at det er indlysende rigtigt, at en 19-årig dreng fra Hjørring ikke kan/skal redde FC Københavns offensiv.

    I et sports--/økonomisk perspektiv bliver det til gengæld anderledes. Med den økonomi vi har til rådighed, der skal en spiller der koster 20 mio. +, kunne præstere efter en kort indkøringsperiode.
    Jeg er uenig. Vi køber potentialet når vi køber en ung spiller, man køber ikke nødvendigvis evnen. Men dertil vil jeg sige, at hvis vi er parate til at betale 20 mio for et ungt talent, så bør vi være parat til at smide 30-40 mio for en etableret spiller.

    On another note, så må man bare sige at dem der var tiltænkt som bærende kræfter på holdet ikke har slået til, enten af evner eller skader. Bjelland, Fischer, N'Doye. Vi kunne have undværet én ud af de tre hvis de to andre havde udfyldt den rolle de var tiltænkt. Ståle og teamet må kigge på mere bæredygtige nøglespillere - det må være læringen. (Zeca er også nøglespiller, men ham kan og vil jeg ikke kritisere for dette missede mesterskab.)

    Mvh,
    Frederik

  6. De følgende 3 brugere er enige:

  7. #109
    Tilmeldingsdato
    Jul 2014
    Indlæg
    1,187

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. FC Midtjylland (28/06-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Slush Se meddelelser
    Tror det største issue, er at vi scouter forkert.
    Det er sjældent man finder spillere som reelt passer som en blomme i Ståles rigide system.
    Jeg er - som skrevet - helt enig i, at det er på indkøbsfronten, at vi taber mesterskabet i år. Du kan så diskutere, om det er pga. køb af spillere, der ikke passer i vores system og klub, eller om det er pga. indkøb af for mange spiller med beviselig skrøbelig fysik? Hvis du ser på vores ideelle startopstilling:

    Kalle
    Varela - Nilsson - Bjelland - Boilesen
    Biel - Falk - Zeca - Fischer
    Wind - Ndoye


    Mit eneste kritikpunkt til den startopstilling vil være, om der er fysik nok på midten samt fart nok i forsvaret. I min optik er vi på midten for afhængige af, at Zeca er så dygtig, at han kan dække hele området foran forsvaret alene. Han er jo dygtig, men det er ikke holdbart, når han ikke er med eller er i karantæne. Forsvarssituationen løses ved at få Zanka hjem. Så jeg synes egentlig ikke, at det er decideret dårlig scoutet hvad angår spillestil, men det er jo et kæmpe problem, når halvdelen af holdet ikke er kampdygtigt. FCM ville jo heller ikke vinde i år, hvis de havde haft Sviatchenko, Scholz, Oneyka, Evander og Kaba skadet hele sæsonen. Men de har været kampdygtige konstant, og det er vel også en del af at scoute spillere?

    Jeg stiller dog store spørgsmålstegn ved indkøbene af Santos (der ikke virker til at indgå særlig godt i spillet), Bartolec (der bare slet ikke har psyken til FCK) samt Oviedo (der bare ikke har niveauet).

  8. #110
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    1,148

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. FC Midtjylland (28/06-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Goldbæks Højrefod Se meddelelser
    I et godt menneskeligt perspektiv synes jeg, at det er indlysende rigtigt, at en 19-årig dreng fra Hjørring ikke kan/skal redde FC Københavns offensiv.

    I et sports--/økonomisk perspektiv bliver det til gengæld anderledes. Med den økonomi vi har til rådighed, der skal en spiller der koster 20 mio. +, kunne præstere efter en kort indkøringsperiode.

    Vores sporslige kapacitet skal balancere med de økonomiske ressourcer, der er til rådighed, dvs. jo dyrere spiller vi investerer i, jo bedre skal de levere. Den gennemsnitlige spillerværdi for spillertruppen (A) ekskl. Daramy og Wind (egen avl) og ekskl. afskrivninger er 10,7 mio.

    Når vi køber spillere til den dobbelte værdi af gns. skal de kunne gå ind i startopstillingen relativ ubesværet for ellers er der ubalance mellem økonomiske kapacitet, sportsige kapacitet og de resultatkrav der er forudsætningen for budgettet. Så uanset hvor sympatisk Kaufmann virker og han kun er 19 år mm., så skal han til den pris kunne levere til en start 11'er.

    Ståle er en fodboldmæssig mastermind, men af og til, når jeg ser og analyserer sport, økonomi og deres sammenhæng i klubben, så er jeg ret sikker på, at han ikke har en doktorgrad i sportsøkonomi.

    For præciseringens skyld, så skulle Kaufmann ikke spille sammen med Pieros, han blev hentet i januar, fordi Pieros blev solgt.
    Skulle Victor Jensen, der blev solgt til Ajax for endnu mere, end vi har givet for Kaufmann, kunne gå direkte ind på holdet i Ajax eller for den sags skyld i FCK, fordi han blev handlet til et stort beløb? Det giver jo ingen mening.

    Kaufmann er blevet købt dyrt, fordi han har et stort potentiale, ikke fordi han skulle slå igennem nu.


  9. #111
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    688

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. FC Midtjylland (28/06-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af LogeLars Se meddelelser
    Skulle Victor Jensen, der blev solgt til Ajax for endnu mere, end vi har givet for Kaufmann, kunne gå direkte ind på holdet i Ajax eller for den sags skyld i FCK, fordi han blev handlet til et stort beløb? Det giver jo ingen mening.

    Kaufmann er blevet købt dyrt, fordi han har et stort potentiale, ikke fordi han skulle slå igennem nu.
    Nej absolut ikke - den del handler om Ajax' økonomi og de har en helt anden budgetramme, som de arbejder ud fra. Deres regnskab har jeg ikke kigget ind i, men givet, at de køber etablerede spillere til en helt anden pris end prisen for Victor Jensen.
    Goldbæks Højrefod

  10. #112
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    688

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. FC Midtjylland (28/06-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Frederik Se meddelelser
    Jeg er uenig. Vi køber potentialet når vi køber en ung spiller, man køber ikke nødvendigvis evnen. Men dertil vil jeg sige, at hvis vi er parate til at betale 20 mio for et ungt talent, så bør vi være parat til at smide 30-40 mio for en etableret spiller.

    On another note, så må man bare sige at dem der var tiltænkt som bærende kræfter på holdet ikke har slået til, enten af evner eller skader. Bjelland, Fischer, N'Doye. Vi kunne have undværet én ud af de tre hvis de to andre havde udfyldt den rolle de var tiltænkt. Ståle og teamet må kigge på mere bæredygtige nøglespillere - det må være læringen. (Zeca er også nøglespiller, men ham kan og vil jeg ikke kritisere for dette missede mesterskab.)

    Mvh,
    Frederik
    Uanset om du køber potentiale, etableret spillerniveau eller andet, så i et sportsigt og økonomisk perspektiv, så skal der kigges på præstation pr. investeret krone og der skal være en balance.

    At vi køber Kaufmann for 20 mio. betyder ikke, at vi kan købe en etableret spiller for 40 mio. Tværtimod, når vi investerer 20 mio. i Kaufmann, så skal der to spiller investeringer under 10 mio. til for at balancere budgettet.
    Goldbæks Højrefod

  11. #113
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    1,148

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. FC Midtjylland (28/06-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Goldbæks Højrefod Se meddelelser
    Nej absolut ikke - den del handler om Ajax' økonomi og de har en helt anden budgetramme, som de arbejder ud fra. Deres regnskab har jeg ikke kigget ind i, men givet, at de køber etablerede spillere til en helt anden pris end prisen for Victor Jensen.
    Ståle har heller ikke hentet Kaufmann for, at Kaufmann skulle være en profil eller en etableret spiller allerede i foråret 2020.

  12. De følgende 7 brugere er enige:

  13. #114
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    688

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. FC Midtjylland (28/06-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af LogeLars Se meddelelser
    Ståle har heller ikke hentet Kaufmann for, at Kaufmann skulle være en profil eller en etableret spiller allerede i foråret 2020.
    Ikke i foråret i hvert fald, men det er jo så også en del af problemet, når vi bruger så store investeringer set ift. budgettet, på spiller, som vi ikke forventer skal præstere. Mens vi venter på at Kaufmann en dag skal præstere, skal klubben stadig vinde DM og deltage europæisk, det skal så til dels sikres af spillere vi har investeret mindre i. Det er der ubalancen opstår.

    Jeg er med på præmissen om at han ikke forventes at skulle præstere i dette forår, men problemet bliver balancen mellem sportslige kapacitet og den økonomi der er stillet til rådighed.
    Goldbæks Højrefod

  14. De følgende 2 brugere er enige:

  15. #115
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    309

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. FC Midtjylland (28/06-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Goldbæks Højrefod Se meddelelser
    Ikke i foråret i hvert fald, men det er jo så også en del af problemet, når vi bruger så store investeringer set ift. budgettet, på spiller, som vi ikke forventer skal præstere. Mens vi venter på at Kaufmann en dag skal præstere, skal klubben stadig vinde DM og deltage europæisk, det skal så til dels sikres af spillere vi har investeret mindre i. Det er der ubalancen opstår.

    Jeg er med på præmissen om at han ikke forventes at skulle præstere i dette forår, men problemet bliver balancen mellem sportslige kapacitet og den økonomi der er stillet til rådighed.
    Jeg tror, at den balance du efterspørger er helt fint hvis du udelukkende kigger på fordelingen - problemet er at de er bundet op på skadede spillere som Bjelland, N'Doye og Fischer. Tror balancen er rigtig, spillerne er ikke.

    Mvh,
    Frederik

  16. #116
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    296

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. FC Midtjylland (28/06-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Goldbæks Højrefod Se meddelelser
    I et godt menneskeligt perspektiv synes jeg, at det er indlysende rigtigt, at en 19-årig dreng fra Hjørring ikke kan/skal redde FC Københavns offensiv.

    I et sports--/økonomisk perspektiv bliver det til gengæld anderledes. Med den økonomi vi har til rådighed, der skal en spiller der koster 20 mio. +, kunne præstere efter en kort indkøringsperiode.

    Vores sporslige kapacitet skal balancere med de økonomiske ressourcer, der er til rådighed, dvs. jo dyrere spiller vi investerer i, jo bedre skal de levere. Den gennemsnitlige spillerværdi for spillertruppen (A) ekskl. Daramy og Wind (egen avl) og ekskl. afskrivninger er 10,7 mio.

    Når vi køber spillere til den dobbelte værdi af gns. skal de kunne gå ind i startopstillingen relativ ubesværet for ellers er der ubalance mellem økonomiske kapacitet, sportsige kapacitet og de resultatkrav der er forudsætningen for budgettet. Så uanset hvor sympatisk Kaufmann virker og han kun er 19 år mm., så skal han til den pris kunne levere til en start 11'er.

    Ståle er en fodboldmæssig mastermind, men af og til, når jeg ser og analyserer sport, økonomi og deres sammenhæng i klubben, så er jeg ret sikker på, at han ikke har en doktorgrad i sportsøkonomi.

    For præciseringens skyld, så skulle Kaufmann ikke spille sammen med Pieros, han blev hentet i januar, fordi Pieros blev solgt.
    Som bakspejlspilot må man stadig undre sig over forløbet med skader og indkøb.
    Det som jeg ikke har forstået er at Damen har haft dårlige knæ i et år nu. I sidste efterår tog man Bendtner ind som backup, men strittede ham ud igen i december.
    Angrebshierakiet hedder så N'Doye (skadet), Wind (Skadet) Pieros, Santos, Fischer (skadet)og Daramy (Mest brugt på kant).

    I januar sælger man sin 1. angriber (Pieros) og køber et ungt talent 6 mdr. før tid.
    Når man nu hører på vandrørene at der tidligt lå et bud på Pieros, og at man var villig til at sælge, hvorfor valgte man så ikke at forlænge med Bendtner i december?
    Argumentet fra Ståle var at han ville satse på andre spillere, og at han ikke kunne garantere Bendtner den fornødne spilletid. Det giver ingen mening for mig corona eller ej.

    Vi kan da ikke tabe en sæson på gulvet i december måned. I marts kommer der så noget helt uforudsigeligt. Turneringen lukker ned, men først ultimo april finder man ud af at Fischer skal opereres og Wind og N'Doye ligeså.
    Er det rettidig omhu?

    I bakspejlet virker det til at man afskrev sæsonen i december/januar og prøvede at spille nye ind til 20/21 sæsonen.

    Det er i mine øjne Ståles største transferfejl ikke at forlænge med Bendtner eller hente en tilsvarende rutineret angriber ind i januar uden skadeshistorik, og dermed forærer FCM mesterskabet i år.
    Tillykke til FCM med mesterskabet, da de inden sæsonen kunne hente Lasse Vibe og Anders Dreyer. Sidstnævnte burde havde været et emne til vores kant pga. speed teknik og skudstyrke.

  17. De følgende 4 brugere er enige:

  18. #117
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,505

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. FC Midtjylland (28/06-2020 kl. 18:00)

    Jeg tilmelder mig hver gang, til den der lodtrækning, og håber, at yngste arving og jeg vinder to pladser. Det gør jeg ikke mere. Jeg håber, hvis det fortsætter, at de mest aktive stemningsskabere fra Sektionen får de pladser, der er til rådighed. Jeg gider simpelt hen ikke at høre på "Jydesvin" og "Bonderøve", som det eneste, igennem en hel kamp.

  19. Den følgende bruger er enig i dette:

  20. #118
    Tilmeldingsdato
    Feb 2017
    Indlæg
    75

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. FC Midtjylland (28/06-2020 kl. 18:00)

    Generelt var det et ekstremt bøvet segment der kom ind; "FC skål" og Ståle-sange når man i 60. minut er i gang med at smide mesterskabet, krydret med en 20-30 gange bonderøve og jydesvin. Jesus. Det fungerede faktisk ret godt mod AaB med nogenlunde almindelige folk på tribunerne, men i går var virkelig galt.

  21. De følgende 2 brugere er enige:

  22. #119
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,505

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. FC Midtjylland (28/06-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Løven Se meddelelser
    Det er i mine øjne Ståles største transferfejl ikke at forlænge med Bendtner eller hente en tilsvarende rutineret angriber ind i januar uden skadeshistorik, og dermed forærer FCM mesterskabet i år.

    Tillykke til FCM med mesterskabet, da de inden sæsonen kunne hente Lasse Vibe og Anders Dreyer. Sidstnævnte burde havde været et emne til vores kant pga. speed teknik og skudstyrke.
    Altså ved vi, hvad Bendtner ville have for at fortsætte? Det kan jo være, at han ville have 5 år til 1M DKK om måneden, og at Ståle tænkte nah. Og ja. Dreyer ligner en sælger fra en radioforretning i Frederiksværk, men ser irriterende god ud. Om han ville passe ind hos os, tvivler jeg nu på.

  23. Den følgende bruger er enig i dette:

  24. #120
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,381

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. FC Midtjylland (28/06-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Løven Se meddelelser
    Det er i mine øjne Ståles største transferfejl ikke at forlænge med Bendtner eller hente en tilsvarende rutineret angriber ind i januar uden skadeshistorik, og dermed forærer FCM mesterskabet i år.
    Bendtner bidrog jo ikke med noget som helst brugbart. Han gjorde ikke noget væsen af sig i kampene, og har angiveligt heller ikke gjort det på træningsbanen.

    Der er en håndfuld der insisterer på at "det var en kæmpe fejl ikke at holde på ham"...

    Come on...

    Bendtner har bestemt bidraget med en masse til dansk fodbold (i udlandet og på landsholdet, på banen og udenfor...) - men de seneste år har tydeligt bevist, at det er slut. the end. finito.
    Det sker bare at forhenværende stjerne mister "evnerne" - der er mange eksempler derpå. Og Bendtner er desværre et af disse eksempler.

    Zan

  25. De følgende 10 brugere er enige:

Side 8 af 9 FørsteFørste ... 56789 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 50
    Sidste Meddelelse: 20.06.20, 20:02
  2. Svar: 88
    Sidste Meddelelse: 07.03.20, 03:24
  3. Svar: 115
    Sidste Meddelelse: 03.03.20, 10:07
  4. Svar: 35
    Sidste Meddelelse: 03.03.20, 08:35
  5. Svar: 86
    Sidste Meddelelse: 23.02.20, 11:22

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •