Side 60 af 184 FørsteFørste ... 10505758596061626370110160 ... SidsteSidste
Viser resultater 886 til 900 af 2758

Emner: Til- og afgange, sommeren 2020

  1. #886
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af jooness Se meddelelser
    Forstår ikke helt, at det er vores scoutingafdeling, der skal have på puklen for ikke at kunne finde bedre spillere i forbindelse med tilgangen af Wilczek.

    Er der noget, som vores trup og stab lige nu ikke har brug for flere af, så er det ikke et eller andet projekt hentet direkte fra Argentina eller Slovakiet på en 5-årig kontrakt og uden at kunne et ord engelsk.
    Scouting er jo ikke noget der kun foregår ift. “eksotiske” spillere. F.eks. har vi en scout, som har fokus på de nordiske lande. Og Ståle nævnte i interviewet med FCK TV, at han havde kigget på Wilczek med en Frederik, som jeg antager er Frederik Leth - vores tekniske scout.

    https://www.fck.dk/node/30544

    I interviewet nævnte Ståle også, at det var en mulighed, der opstod for 2-3 dage siden, hvor man fik et hint. Dvs. man har ikke haft Wilczek i kikkerten som sådan, men man har tydeligvis heller ikke haft kig på noget bedre, og scouting-afdelingen har selvfølgelig været inde over evalueringen af Wilczek. Hvis Wilczek flopper, vil det bare være endnu et argument for at kigge vores scouting efter i sømmene.

  2. De følgende 2 brugere er enige:

  3. #887
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    688

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Hvis Wilczek flopper, vil det bare være endnu et argument for at kigge vores scouting efter i sømmene.
    .. og stort set alle transfers fra sidste sæson kan jo indregnes i den ligning. 11 signings, 2 succes'er. Så får pengene hurtigt ben at gå på.
    Goldbæks Højrefod

  4. De følgende 3 brugere er enige:

  5. #888
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007
    Indlæg
    943

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af Andreas Hansen Se meddelelser
    Til orientering: Prisen er en del nærmere 6,7 mio. kr. for Wilczek end de to mio. kr., der tidligere var ude: https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...et-mange-penge
    Dertil kommer sign-on fee og løn i tre år, som beløber sig til 11-12 mio. kr.: https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...erloen/8238842

    I alt cirka 18 mio. kr.

    Til sammenligning var Damens lønniveau ifølge medierne 400.000 kr. om mdr.

    Dvs. 14 mio. kr., hvis vi beholdt Damen i tre år mere til fuldstændig samme løn, hvilket selvfølgelig er ret så urealistisk, taget Damens alder i betragtning.

    Så er Wilczek mindst fire mio. kr. mere værd end Damen?


    Wilczeks plusser i forhold til Damen:
    + alder (meeen fylder altså snart 33)
    + fysik (Ståle siger, at han har en "gudefysik", hvilket jeg ikke kan mindes, Ståle har sagt om nogen anden før)
    + pisse-Brøndby-max-af-faktor
    + skadeshistorik
    + forventet antal kampe, han kan spille fra start


    Damens plusser i forhold til Wilczek:
    + FCK-legende
    + kender klubben og spillemønstre, -strategi osv. 100%
    + højt elsket af fans og spillere
    + har bevist, at han løfter hele holdet OG Parken bare ved at blive skiftet ind
    + leverer i den grad i Europa. Wilczek er vel knap nok kommet til første runde med Brøndby...
    + imho en klart bedre spiller, men kender ikke Wilzcek godt nok. Synes bare, Damen fylder både i forsvaret og angrebet, hvor Wilzcek i mine øjne har det med at forsvinde ud af en kamp.

    6-5 til Damen med hans skadesituation som den delvist ubekendte faktor i Ståles beslutning. Helt ærligt: Jeg havde stadig foretrukket Damen et halvt til et helt år mere og så håbet, at Kaufmann, Daramy eller en tredje var blomstret ved siden af Vilde Wind. Omvendt: Hvis det SKAL være, og han virkelig passer ind i FCK's system, så kunne vi have fået værre spillere. Man kan ikke tage fra ham, at Wilczek er en af ligaens absolut mest farlige spillere, og beviste det så sent som i efteråret. Så selv om det var sløjt i det tyrkiske, er det i det mindste ikke en Bendtner-type, vi henter hjem.
    Jeg synes ikke man bare kan kalde den 6-5 til Damen. Man er klart nødt til at vægte for og imod. Og her er den helt store tunge på vægtskålen, jo hvor meget Damen kan spille og over hvor lang tid. Denne tipper klart til Kamils fordel qua hans alder og skadeshistorik. Og på baggrund af især dennes sæson påvirkning af skadede spillere må man sige at det vægter rigtig tungt. Om Kamil stadig er den rigtige mand ved jeg ikke - jeg skifter konstant mellem at tænke "det bøfsvin skal bare skride fra mit smukke fc" og tænke "hmm, bliver det 15 mål og nemmere sejre mod betonholdene i suppen, så går det måske an".

    Til sidst. Vi vi ALLE (fans og Ståle) hellere have haft Damen på en halv- eller helårlig kontrakt. Det var bare ikke en mulighed (måake ikke engang til den samme løn). Damen(s folk) ville have en længere kontrakt.
    Sidst redigeret af FCK4LIF3 : 06.08.20 kl. 19:32 Årsag: Par ord der mangler

  6. De følgende 8 brugere er enige:

  7. #889
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af FCK4LIF3 Se meddelelser
    Jeg synes ikke man bare kan kalde den 6-5 til Damen. Man er klart nødt til at vægte for og imod. Og her er den helt store tunge på vægtskålen, jo hvor meget Damen kan spille og over hvor lang tid. Denne tipper klart til Kamils fordel qua hans alder og skadeshistorik. Og på baggrund af især dennes sæson påvirkning af skadede spillere må man sige at det vægter rigtig tungt. Om Kamil stadig er den rigtige mand ved jeg ikke - jeg skifter konstant mellem at tænke "det bøfsvin skal bare skride fra mit smukke fc" og tænke "hmm, bliver det 15 mål og nemmere sejre mod betonholdene i suppen, så går det måske an".

    Til sidst. Vi vi ALLE (fans og Ståle) hellere have haft Damen på en halv- eller helårlig kontrakt. Det var bare ikke en mulighed (måake ikke engang til den samme løn). Damen(s folk) ville have en længere kontrakt.
    Helt enig i, at de ikke kan vægtes lige. Det var blot en hurtig optælling :)

    Som kommunikationsrådgiver må jeg sige, at Ståle har udført krisekommunikationen omkring Damen N'Doye til nærmest UG med kryds og slange. Det har jeg fagligt respekt for.

    Hvad der er op og ned i historien, ved jeg dog ikke. Det er tydeligt at høre, at Ståle syntes, Damens lønkrav var ublu - og måske også forslag til længde. Jeg tror dog ikke, at det er ved sidstnævnte, at skoen trykker. Ståle har intet talt om uenighed om længden på kontrakten, blot at Damen åbenbart var fornærmet, da forslaget om så i det mindste at spille kampen mod Istanbul blev bragt på banen.

    Så meget tyder på, at det var lønnen alene, som gjorde ondt på Damen. Han ville ikke godtage, at hans skadeshistorik skulle trække ham så langt ned i løn. Det udtaler han jo ret så direkte selv ved, at den ene dag er det ikke et problem, at han er halvskadet i en kamp. Den anden dag er det et kæmpeproblem.

    Her forstår jeg udmærket godt Ståle, og man fornemmer mere end mellem linjerne, at Damen er en trænermæssig udfordring. Han kan rigtig godt lide Damen N'Doye. Men han fylder i Ståles optik bare for meget - lønmæssigt som humørmæssigt - i forhold til, hvad han giver igen. Den benhårde kalkyle gik ikke op, og derfor lavede Ståle et - indrømmet - bold move. At droppe en klublegende for en Brøndbyskurk. Lønnen er mindst den samme. Aldersmæssigt er der to et halvt-ish års forskel. Og oven i kommer så en god slask millioner i sign-on-fee og ikke mindst transfer.

    Set udefra havde det umiddelbart givet mere mening at fortsætte med Damen i et halvt eller helt år og æde den høje løn så længe. Det havde stadig været langt billigere end Wilczek. Men Ståle ER stædig, og han havde behov for en spiller, han er nogenlunde sikker på kan starte inde, og som ikke har helt så meget brug for nursing, som man i den grad fornemmer, at Damen har.

    Og ja - jeg forstår sgu inderst inde godt Ståle. Jeg er stadig sur på ham, og havde hellere set, at FCK benyttede en halv mio. kr. på en støttepædagog til Damen og måske endnu en halv mio. kr. til en dedikeret fysisk træner, der kunne skræddersy specialprogrammer til den spiller, der notorisk er kendt for at dovne den til træning og så på magisk vis levere på banen. Det er der sgu noget herligt dekadent over.

    Men Wilczek er det kyniske valg. Det KAN gå godt. Men som andre i tråden er inde på, har vi jo set den Ståle-løsning flere gange før. Og vi skal helt tilbage til en anden tid for at se den løsning fungere i skikkelse af Mr. 32. End ikke B.T.'s sportsredaktør tror, det bliver en succes: https://www.bt.dk/superligaen/bts-fo...e-alene-end-nu
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  8. #890
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Må jeg spørge dig om vi skal til at køre kampagner om alt muligt Injustice i hele verden?. Om det kommer til PRIDE, BLM eller andre ting. Jeg syntes det skal holdes ude af sporten.
    Hvis vi lige ser forbi din fine omgang whataboutery, synes du så ikke at det er problematisk, at fodboldspillere ikke kan/tør stå ved deres seksualitet? Hvis man ikke gør en indsats, så bliver det jo ikke bedre.
    Vi skal ikke grave ret dybt i historien for at se eksempler på, at spillere blev diskrimineret udelukkende baseret på deres hudfarve. De havde altså ikke gjort eller sagt noget der kunne retfærdiggøre en dårlig behandling. Det eneste de havde gjort var, at blive født med en mørk hudfarve.
    Når nu både racisme og homofobi er et problem i sporten, synes du så ikke at kampagner i sporten giver god mening? At de forskellige forbund i det mindste prøver at gøre en indsats imod det? Eller er det ligemeget, så længe det ikke rammer dig?


  9. #891
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    528

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af jooness Se meddelelser

    Er der noget, som vores trup og stab lige nu ikke har brug for flere af, så er det ikke et eller andet projekt hentet direkte fra Argentina eller Slovakiet på en 5-årig kontrakt og uden at kunne et ord engelsk.

    Vi har RIGELIGT med projektspillere, som der er en del at arbejde med kulturelt, personligt, spillemæssigt og/eller taktisk: Varela, Bartolec, Stage, Pep Biel, Santos og Kaufmann. Og smid så Bjelland, Boilesen, Sigurdsson og Fischer, evt også Wind, ind på listen over spillere, som har krævet eller kræver lige lovlig meget tid af sundhedsafdelingen.

    Vi mangler virkelig et par plug-and-play-spillere, der ikke skal integreres eller bygges op over 1-1,5 år, men kan gå ind nu og i princippet spille 90 minutter hver fjerde dag, når det bliver påkrævet til september. Så kan man sige og mene meget om Wilczek, men - udover lidt potentiel fanbøvl at skulle arbejde med - så har jeg en fornemmelse af, at han fra første kamp vil kunne gå ind og levere, fordi han kender ligaen, er vant til at spille med et pres og generelt har haft en god fysik og evne til at tilpasse sig taktisk og spillemæssigt.
    "Plug n play spiller"....det må være dagens bedste oneliner om Wilczek!...håber du får ret..

    dog et lille caveat...når den nye sæson starter har man et VAR plugin og det skal Wilczek tage højde for i felterne.

  10. Den følgende bruger er enig i dette:

  11. #892
    Tilmeldingsdato
    May 2012
    Indlæg
    849

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Hvis vi lige ser forbi din fine omgang whataboutery, synes du så ikke at det er problematisk, at fodboldspillere ikke kan/tør stå ved deres seksualitet? Hvis man ikke gør en indsats, så bliver det jo ikke bedre.
    Vi skal ikke grave ret dybt i historien for at se eksempler på, at spillere blev diskrimineret udelukkende baseret på deres hudfarve. De havde altså ikke gjort eller sagt noget der kunne retfærdiggøre en dårlig behandling. Det eneste de havde gjort var, at blive født med en mørk hudfarve.
    Når nu både racisme og homofobi er et problem i sporten, synes du så ikke at kampagner i sporten giver god mening? At de forskellige forbund i det mindste prøver at gøre en indsats imod det? Eller er det ligemeget, så længe det ikke rammer dig?
    Selvfølgelig er det problematisk, det kan der vel næppe være to meninger om. - Men det at tvinge spillerne til at fremme et politisk budskab, er efter min mening i sig selv problematisk.

    I sig selv er det jo fint nok at snakke højt om at være modstander af racisme og homofobi. Problemet opstår når sporten bliver inddraget i anden politik. Tag som eksempel, Zanka som skal hylde det tyrkiske militær for nogle mildest talt humanitært tvivlsomme aktioner.
    Argumentet er det samme, i fører jeres politik, så fører vi vores. - Dette tillægger åbenlyst spillerne nogle holdninger de ikke nødvendigvis har.

    Hvis man kommer fra et land som Polen, eller nogle af de andre lande øst for "tæppet" har de fleste jo set hvordan sporten ofte har gået partiets ærinde, og som jeg læser det, var det mestendels det Wilczek var imod.

    Sportsligt må jeg også sige at jeg er ganske lunken, og især efter "stortransfer" og "transferbombe" udtalelserne.

  12. De følgende 2 brugere er enige:

  13. #893
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    711

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af David_T Se meddelelser


    Altså, lad ham bare score alle de mål han kan, jeg mener bare oprigtigt ikke at det her styrker os som hold. Helt uanfægtet af hans Brøndby fortid og at han bruger sin første dag som FCK spiller på at fortælle pressen at han skam har Brøndby i hjertet og vil du skide i havet.
    Det bliver han selvfølgelig nødt til at sige, og det er jeg ligeglad med, når bare han banker målene ind på stribe for os

    Mvh Torben

  14. De følgende 2 brugere er enige:

  15. #894
    Tilmeldingsdato
    Jan 2019
    Indlæg
    293

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Der begynder og florere flere rygter om Zanka og os i de store tyrkiske medier:

    TRT Spor: Den danske stopper Zanka, som Fenerbahçe ikke overvejede i den nye sæson, er i samtaler med Københavns klub.

    -oversat fra google translate da jeg ikke er så stærk i tyrkisk


    Feneronline: København ønsker at føje Zanka, der bærer en Fenerbahçe-shirt, til sin liste.
    Emre Belözoğlu finder spilleren utilstrækkelig
    -oversat fra google translate
    Sidst redigeret af boombastic : 07.08.20 kl. 00:02
    -𝘼𝙣𝙙𝙧𝙚𝙖𝙨
    boombastic's Avatar

  16. Den følgende bruger er enig i dette:

  17. #895
    Tilmeldingsdato
    May 2012
    Indlæg
    849

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af boombastic Se meddelelser
    Der begynder og florere flere rygter om Zanka og os i de store tyrkiske medier:

    TRT Spor: Den danske stopper Zanka, som Fenerbahçe ikke overvejede i den nye sæson, er i samtaler med Københavns klub.

    -oversat fra google translate da jeg ikke er så stærk i tyrkisk


    Feneronline: København ønsker at føje Zanka, der bærer en Fenerbahçe-shirt, til sin liste.
    Emre Belözoğlu finder spilleren utilstrækkelig
    -oversat fra google translate
    Hvis Ståle lander Zanka, så kan jeg leve med at vi må nøjes med Wilczek i angrebet. For at systemet kan fungere, er et fungerende forsvar et must, og det vil Zanka bidrage til!

  18. De følgende 9 brugere er enige:

  19. #896
    Tilmeldingsdato
    Jan 2019
    Indlæg
    293

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    En fyr ved navn Christiano Luxemburgo skriver også på Twitter at FCK har Mathias Ross fra Aab i kikkerten
    https://twitter.com/CphBicycleMan/st...89681413263360
    -𝘼𝙣𝙙𝙧𝙚𝙖𝙨
    boombastic's Avatar

  20. #897
    Tilmeldingsdato
    Jul 2014
    Indlæg
    1,187

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af boombastic Se meddelelser
    En fyr ved navn Christiano Luxemburgo skriver også på Twitter at FCK har Mathias Ross fra Aab i kikkerten
    https://twitter.com/CphBicycleMan/st...89681413263360
    Jeg har også skrevet i en anden tråd omkring, at nogle stykker på Twitter med AaB tilknytning har hørt på vandrørene, at Mathias Ross skulle være hot i fck.

    Dog er det her tweet fra august 2019. Og jeg tror meget mere på Zanka eller en tilsvarende profil. Det ene udelukker self ikke det andet, hvis Sotte er på vej ud af vagten, og Mathias Ross fx skal overtage for Nilsson, når han sælges næste år.

  21. De følgende 2 brugere er enige:

  22. #898
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,863

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af boombastic Se meddelelser
    Der begynder og florere flere rygter om Zanka og os i de store tyrkiske medier:

    TRT Spor: Den danske stopper Zanka, som Fenerbahçe ikke overvejede i den nye sæson, er i samtaler med Københavns klub.

    Nu har Ekstrabladet også fanget historien.

    https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...ed-fck/8240211
    -oversat fra google translate da jeg ikke er så stærk i tyrkisk


    Feneronline: København ønsker at føje Zanka, der bærer en Fenerbahçe-shirt, til sin liste.
    Emre Belözoğlu finder spilleren utilstrækkelig
    -oversat fra google translate
    Nu har Ekstrabladet fanget historien.

    https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...ed-fck/8240211

  23. Den følgende bruger er enig i dette:

  24. #899
    Tilmeldingsdato
    Nov 2010
    Indlæg
    690

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    Nu har Ekstrabladet fanget historien.

    https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...ed-fck/8240211
    Det ville godt nok være en vild transfer! En rigtig god fodboldspiller i en perfekt alder (30 år) og som kender systemet, kunne være klasse at bygge forsvaret op omkring ham de næste 3 år.


  25. #900
    Tilmeldingsdato
    Jul 2014
    Indlæg
    1,187

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af pouljensen Se meddelelser
    Det ville godt nok være en vild transfer! En rigtig god fodboldspiller i en perfekt alder (30 år) og som kender systemet, kunne være klasse at bygge forsvaret op omkring ham de næste 3 år.
    Enig, og det er jo lige præcis, hvad vores forsvar mangler. Jeg ville heller ikke frygte en lang kontrakt til Zanka. Bjelland casen har været dårlig, men Zanka har nogle helt andre forudsætninger. Han er hurtig og har en kongefysik, hvor han sjældent har siddet ude med længere skader. Samtidig så er han jo MR. FCK ift. at spille i en 4 back kæde og zone. Nilsson, ja selv Sotte, ville vokse ved siden af ham.

    Åh gud, hvor jeg dog håber, at både Sotte og Bjelland er på vej ud, og Zanka kommer ind sammen med Ross fra Aab eller Winther fra Lyngby. Men det er nok drømmetækning.


Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange, sommeren 2019
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2155
    Sidste Meddelelse: 24.06.20, 22:26
  2. Svar: 55
    Sidste Meddelelse: 08.02.20, 10:09
  3. Krystalkugle: Hvordan ender grundspillet 2019/2020
    By tobynator in forum De korte linier
    Svar: 54
    Sidste Meddelelse: 26.07.19, 19:08
  4. Til- og afgange, sommeren 2018
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2171
    Sidste Meddelelse: 05.11.18, 15:19
  5. Til- og afgange, sommeren 2013
    By Devil in forum Transferforum
    Svar: 190
    Sidste Meddelelse: 23.05.13, 12:52

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •