Side 11 af 56 FørsteFørste ... 89101112131421 ... SidsteSidste
Viser resultater 151 til 165 af 830

Emner: Ståles afløser

  1. #151
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Ståles afløser

    Jeg tror ikke, at Ståle har tabt truppen som sådan, men der skal da nok være nogle spillere, som ikke synes at Ståle eller hans form for fodbold er den fedeste. Her kan man så stille spørgsmålet, hvor mange af disse spillere, vi skal basere os på i fremtiden. Hvis jeg skal vælge mellem Bjelland og Ståle, vælger jeg trods alt Ståle hver eneste gang.

  2. #152
    Tilmeldingsdato
    Sep 2006
    Indlæg
    204

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    Men hvad nu hvis, vi slår det næste hold, hvis navn jeg ikke kan stave, på torsdag, men bliver gjort af Vejle på søndag og dermed ligger absolut sidst med 0 point efter tre kampe?
    Det er jo en virkelig sandsynlig mulighed, og meget skræmmende.
    Jeg kunne dog også godt forestille mig at Ståle stadig er i klubben på trods af man ryger ud af EL torsdag og bliver gjort af Vejle søndag.
    Fordi man naivt holder fast i troen og håbet om at Ståles er den rette mand til jobbet, simpelthen fordi der ikke sidder personer i ledelsen med kompetencer til at vurdere hvor galt det faktisk står til med holdet.

  3. De følgende 2 brugere er enige:

  4. #153
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,505

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af bad boy Se meddelelser
    Medmindre Ståle har tabt truppen er jeg dog mest tryg ved at lade Ståle vende det end ved at lade et tankeeksperiment forsøge og trygheden finder jeg i meritterne.
    Hvis det er rigtigt, at Fischer løber rundt og er tvivl om, hvorhen han skal løbe, er vi meget tæt på, at Ståle har tabt truppen. Ståle skal endda også slås med åbenbare fejlkøb/fejlcastede spillere, skader og en tydelig utilfreds spansktalende klikke. Uanset sine meritter.

    Men det helt store spørgsmål er jo, hvor meget kultur der er ødelagt, hvis vi fortsætter resten af sæsonen med det, vi har set de sidste 8-9 måneder i superligaen? Vi vil ende langt nede i tabellen. Vi vil have flere frustrerede spillere. Vi vil have færre salgbare spillere uden Europa og med afsæt i et hold, der slet ikke fungerer. Og det vil kræve mange €€€ at rydde op i truppen. Penge, vi helt givet har svært ved at finde da indtægterne på grund af manglende sportslig success og Coronarestriktioner vil være betragteligt færre end ellers.

    Uanset hvad, må vi vel forberede os på 3-4 år i mørke og mange-mange millioner i transferudgifter, hvis vi skal have en ny træner, der skal rydde, før han kan sætte sit eget hold. Har PSE de penge og den tålmodighed? Har vi fans tålmodigheden?

    Jeg er virkelig-virkelig utryg.

  5. De følgende 3 brugere er enige:

  6. #154
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Palle plankeværk Se meddelelser
    Fordi man naivt holder fast i troen og håbet om at Ståles er den rette mand til jobbet, simpelthen fordi der ikke sidder personer i ledelsen med kompetencer til at vurdere hvor galt det faktisk står til med holdet.
    Eller netop fordi der sidder folk i ledelsen, som kan se ud over deres frustration med resultater i ligaen og som rent faktisk ved hvad der sker på træningsbanen, i transferforhandlinger osv. Men sådan kan man jo se forskelligt på sagen....

    Skulle Ståle have været ude, så skulle det være sket dagen efter Man U kampen. Det gjorde man ikke (da man stoler på ham), så må man tage konsekvensen og holde fast og give ham nogle midler, så han reelt kan forstærke truppen og ikke bare lukke huller, som med de to indkøb indtil nu har været udtryk for.

  7. Den følgende bruger er enig i dette:

  8. #155
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,363

    Re: Ståles afløser

    Kunne der være et glimt af håb om at slippe af med Ståle uden omkostninger? Den 8. oktober spiller Norges landshold playoffsemifinale i EM-kvalen mod Serbien. Hvis de ryger ud, KUNNE det måske være, at 72-årige Lagerbäck valgte at takke af 15 måneder før kontraktudløb og bane vejen for Ståle som norsk landstræner. Han kunne forlade København uden at tabe ansigt og nok finde motivation i at træne det vel mest talentfulde norske landshold i mange år med Ødegaard og Haaland. Jeg vil i hvert fald krydse fingre for serbisk sejr :-)

    Alternativet er at vende hjem for at hjælpe HamKam og sønnike, der ligger absolut sidst i den norske 1. divisjon.
    HIC SUNT LEONES

  9. De følgende 5 brugere er enige:

  10. #156
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,505

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Skulle Ståle have været ude, så skulle det være sket dagen efter Man U kampen. Det gjorde man ikke (da man stoler på ham), så må man tage konsekvensen og holde fast og give ham nogle midler, så han reelt kan forstærke truppen og ikke bare lukke huller, som med de to indkøb indtil nu har været udtryk for.
    Men kan man købe et quick fix eller to? Vil Zanka og Delaney kunne rette op på holdet, skulle man kunne få fat i dem? Det er som om, at mange råber på Zanka og en god central midt/kant, og så er alting godt igen. Jeg tror, at det stikker dybere (denne gang). Vi har jo slet ikke et mesterhold. Æv.

  11. De følgende 3 brugere er enige:

  12. #157
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    Hvis det er rigtigt, at Fischer løber rundt og er tvivl om, hvorhen han skal løbe, er vi meget tæt på, at Ståle har tabt truppen.
    Skulle vi nu ikke lige tage en lille slapper og lade være med at drage forhastede konklusioner før vi rent faktisk har hørt bare lidt utilfredse pip fra truppen. Det kan også bare handle om en Fischer, som trods alt ikke har været ret meget på træningsbanen i meget meget lang tid. Det kan også handle om en Fischer, som godt kan lide at pege på andre, når han selv laver fejl. Lad nu være med at drage konklusioner om en tabt trup hver gang en spiller har en prut på tværs.

  13. Den følgende bruger er enig i dette:

  14. #158
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,505

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Skulle vi nu ikke lige tage en lille slapper og lade være med at drage forhastede konklusioner før vi rent faktisk har hørt bare lidt utilfredse pip fra truppen. Det kan også bare handle om en Fischer, som trods alt ikke har været ret meget på træningsbanen i meget meget lang tid. Det kan også handle om en Fischer, som godt kan lide at pege på andre, når han selv laver fejl. Lad nu være med at drage konklusioner om en tabt trup hver gang en spiller har en prut på tværs.
    Tiden vil vise, om du har ret.

  15. #159
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    131

    Re: Ståles afløser

    Jeg har tidligere over flere omgange forsvaret Ståle stærkt. Jeg mener han ad flere omgange har vist, at han formår at bygge et nyt mesterhold op efter vi har haft en krise eller store dele af et mesterhold er solgt.
    Jeg mener stadigvæk at hans europæiske resultater er unikke, det er utroligt hvad han her har præsteret ift. budgetterne os kontra vores modstandere (et argument der ofte bruges mod ham når det handler om den hjemlige liga).
    Men jeg må da indrømme, at det nu over lang tid har set ret sløjt ud, bla. som mange påpeger, grundet dårlige indkøb, som han må tage sin del af æren for.
    Der kommer jo også naturligt et tidspunkt hvor vi skal finde en erstatning for ham, og måske tiden er ved at være moden til at overveje hvem det kunne være. Jeg kan ikke længere forsvare ham så skråsikkert, som jeg har kunnet tidligere må jeg indrømme.
    Jeg syntes bare ikke vi skal handle i panik og smide ham ud, inden vi har en ordentlig erstatning på plads.
    Men hvem tænker i ville være friske emner?
    Jeg mener at der ved en tidligere lignende diskussion nogle år tilbage, kom den pointe frem, at vi er langt fra at kunne matche træner/manager-løsningerne sammenlignet med de europæiske klubber vi ellers kan lide at sammenligne os med fra eks Belgien, Schweiz etc. Er der nogen der ved om vi også her er kommet bedre med på budgettet? Eller skal vi nærmere kigge mod danskere/skandinavere som ville brænde for projektet eller være heldige at finde en ala Roy Hodgson igen? Og hvem er så i spil?

  16. #160
    Tilmeldingsdato
    Sep 2006
    Indlæg
    204

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Eller netop fordi der sidder folk i ledelsen, som kan se ud over deres frustration med resultater i ligaen og som rent faktisk ved hvad der sker på træningsbanen, i transferforhandlinger osv. Men sådan kan man jo se forskelligt på sagen....

    Skulle Ståle have været ude, så skulle det være sket dagen efter Man U kampen. Det gjorde man ikke (da man stoler på ham), så må man tage konsekvensen og holde fast og give ham nogle midler, så han reelt kan forstærke truppen og ikke bare lukke huller, som med de to indkøb indtil nu har været udtryk for.
    Resultaterne i ligaen er jo ikke kun lige de sidste 2 kampe, men hele året 2020 der har været håbløst. FCK er jo sindssygt heldige at gå videre fra EL gruppen og burde være bagud med et par mål efter første halvleg i Skotland. Kampene mod tyrkerne og Man u. giver jeg altså ikke meget for, under de givne omstændigheder. Så resultaterne er over en længere periode gået fra dårligt til håbløst.

    Hvad der sker på træningsbanen er åbenbart ikke det der gør at spillerene ved hvor de skal løbe hen eller hvad de skal gøre. Altså ved ledelsen så virkelig hvad der foregår på træningsbanen burde det måske være endnu tydeligere at Ståle har tabt truppen.
    Så ja man kan se forskelligt på tingene, men jeg ser gerne et hold der kan spille fodbold og ikke bare løber rundt uden koncept, det står træneren for.

    Jeg siger nej tak til at Ståle skal bruge flere penge på at købe ind, der har været rigeligt med fiaskoer og nulbonner til at han bør få flere penge til indkøb. Ståle har selv købt de spillere som mange mener er elendige og årsagen til at det går dårligt.

  17. De følgende 3 brugere er enige:

  18. #161
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    Tiden vil vise, om du har ret.
    Jo jo og der kan da godt være noget om det - dårlige resultater hjælper i hvert fald ikke på det. Men helt ærligt, så er der ikke rigtigt noget som peger i den retning. Og hvis der var, så tror jeg helt ærligt, at ledelsen har mod nok til at fyre ham.

  19. #162
    Tilmeldingsdato
    Sep 2006
    Indlæg
    204

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jo jo og der kan da godt være noget om det - dårlige resultater hjælper i hvert fald ikke på det. Men helt ærligt, så er der ikke rigtigt noget som peger i den retning. Og hvis der var, så tror jeg helt ærligt, at ledelsen har mod nok til at fyre ham.
    Du må kunne se noget jeg ikke kan se! For jeg kan ikke se andet end indikationer på at det går dårligt for holdet og langsomt bliver værre.

  20. Den følgende bruger er enig i dette:

  21. #163
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    647

    Re: Ståles afløser

    Og hvis man er meget usikker på tiden efter Ståle, så kan man trøste sig med følgende. De sidste 20 år, så har vi haft 4 trænere som har ledet klubben længere end 6 mdr (Roland Nielsson, Ariel, Backe, Hodgson). De har tilsammen har haft styrepinden i 7 år. På de 7 år fik de 4 trænere flere DM'er end Ståle har gjort i sine seneste 7 år. Og det er vel at mærke uden at have haft glæden af 7 års kontinuerligt arbejde med samme trup. Så hvis argumentet er, at kigge på historien, så behøver det altså ikke gå helt galt - fejlskud inkluderet.

    En anden ting er, at Ståle snart fylder 53. Han er absolut ikke pensionistmoden, men han er bestemt ikke et ungt trænertalent med frisk ideer. Og nye ideer det er, hvad vi har brug for nu. Jeg vil hellere risikere, at vi ansætter en kandidat, som måske var et fejlskud, end fortsættelse af de sidste års stilstand.

    Og det leder mig hen til at forsøge at bringe tråden on-topic igen:

    Jeg håber, vi går efter en international type med gennemslagskraft og egne ideer. Og da jeg overhovedet ikke kender trænermarkedet, så må man jo forholde sig til typen mere generelt. Af hensyn til spillestilen, så håber jeg ikke det bliver en klassisk norsk eller svensk kontrollerende træner. Det kunne være skønt med en uimponeret tysker, belgier eller englænder. Det er virkelig svært at få en type som Hodgson til Danmark - man må bare tage hatten af for Holmstrøm. Men det er sådan en type, eller niveauet under, som vi skal gå efter. Vi har sgu godt af at blive udfordret af nye tanker udefra, og på mange måder er vi jo landfaste med det europæiske kontinent i højere grad end vores nordiske naboer, og det ville da ikke gøre noget, hvis man også kunne se det på måden, vi spiller fodbold.
    Danmark til Valby Bakke

  22. De følgende 5 brugere er enige:

  23. #164
    Tilmeldingsdato
    Aug 2014
    Indlæg
    42

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Så må man tage konsekvensen og holde fast og give ham nogle midler, så han reelt kan forstærke truppen og ikke bare lukke huller, som med de to indkøb indtil nu har været udtryk for.
    Så du mener simpelthen ikke Ståle har fået nogle midler at købe for de sidste 3 år? Det er Ståles hold, taktik og stab, der fejler nu, og som har været i en nedadgående spiral de sidste 3 års tid.

  24. De følgende 7 brugere er enige:

  25. #165
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Palle plankeværk Se meddelelser
    Resultaterne i ligaen er jo ikke kun lige de sidste 2 kampe, men hele året 2020 der har været håbløst. FCK er jo sindssygt heldige at gå videre fra EL gruppen og burde være bagud med et par mål efter første halvleg i Skotland. Kampene mod tyrkerne og Man u. giver jeg altså ikke meget for, under de givne omstændigheder. Så resultaterne er over en længere periode gået fra dårligt til håbløst.

    Hvad der sker på træningsbanen er åbenbart ikke det der gør at spillerene ved hvor de skal løbe hen eller hvad de skal gøre. Altså ved ledelsen så virkelig hvad der foregår på træningsbanen burde det måske være endnu tydeligere at Ståle har tabt truppen.
    Så ja man kan se forskelligt på tingene, men jeg ser gerne et hold der kan spille fodbold og ikke bare løber rundt uden koncept, det står træneren for.

    Jeg siger nej tak til at Ståle skal bruge flere penge på at købe ind, der har været rigeligt med fiaskoer og nulbonner til at han bør få flere penge til indkøb. Ståle har selv købt de spillere som mange mener er elendige og årsagen til at det går dårligt.
    Det er sgu også svært, hvis de gode resultater enten er heldige eller ikke tæller, imens man ud fra en gang brok fra Fischer skråsikkert kan konkludere, at nu har man da tabt truppen.
    Skal vi ikke bare holde os til, at vi er uenige i det meste (udover at det ikke kører lige nu i ligaen) og så holde os til trådens formål, nemlig at finde Ståles afløser.

    Jeg tror stadig mest sandsynlige scenarie er Hjulmand i 2022 eller 2023

Side 11 af 56 FørsteFørste ... 89101112131421 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 6 users browsing this thread. (0 members and 6 guests)

Lignende emner

  1. Ståles taktik?
    By monty burns in forum De korte linier
    Svar: 16
    Sidste Meddelelse: 17.03.06, 18:22
  2. På Ståles debutaften...
    By Stamværtshuset in forum De korte linier
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 11.02.06, 18:26

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •