Side 12 af 56 FørsteFørste ... 2910111213141522 ... SidsteSidste
Viser resultater 166 til 180 af 830

Emner: Ståles afløser

  1. #166
    Tilmeldingsdato
    Apr 2008
    Indlæg
    1,079

    Re: Ståles afløser

    Er frækt valg på tidligere København spillere kunne være Bo Svensson som er træner i FC Liefering, der er samarbejdsklub med Red Bull Salzburg. Så er der en klar strategi, han kender klubben og ligaen også kunne han tage Christian Poulsen med hjem fra Ajax som hans assistent. Endnu en mand der kender klubben og ligaen og så er det to herrer som spillerne kan relatere til da de begge to har spillet på topniveau.

  2. De følgende 4 brugere er enige:

  3. #167
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Ambs Se meddelelser
    Så du mener simpelthen ikke Ståle har fået nogle midler at købe for de sidste 3 år? Det er Ståles hold, taktik og stab, der fejler nu, og som har været i en nedadgående spiral de sidste 3 års tid.
    Det har han da - måske halvdelen af det han har solgt for.....

    Anyway så var min pointe, at siden man ikke har fyret ham allerede, så må man også give ham midler til at forstærke yderligere. Ellers giver det ikke mening at beholde ham.

  4. #168
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Palle plankeværk Se meddelelser
    Du må kunne se noget jeg ikke kan se! For jeg kan ikke se andet end indikationer på at det går dårligt for holdet og langsomt bliver værre.
    Nu er der trods alt forskel på dårlige resultater og så at tabe holdet - og det var det, som diskussionen handlede om.

  5. #169
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Lau85 Se meddelelser
    Jeg har tidligere over flere omgange forsvaret Ståle stærkt. Jeg mener han ad flere omgange har vist, at han formår at bygge et nyt mesterhold op efter vi har haft en krise eller store dele af et mesterhold er solgt.
    Jeg mener stadigvæk at hans europæiske resultater er unikke, det er utroligt hvad han her har præsteret ift. budgetterne os kontra vores modstandere (et argument der ofte bruges mod ham når det handler om den hjemlige liga).
    Men jeg må da indrømme, at det nu over lang tid har set ret sløjt ud, bla. som mange påpeger, grundet dårlige indkøb, som han må tage sin del af æren for.
    Der kommer jo også naturligt et tidspunkt hvor vi skal finde en erstatning for ham, og måske tiden er ved at være moden til at overveje hvem det kunne være. Jeg kan ikke længere forsvare ham så skråsikkert, som jeg har kunnet tidligere må jeg indrømme.
    Jeg syntes bare ikke vi skal handle i panik og smide ham ud, inden vi har en ordentlig erstatning på plads.
    Men hvem tænker i ville være friske emner?
    Jeg mener at der ved en tidligere lignende diskussion nogle år tilbage, kom den pointe frem, at vi er langt fra at kunne matche træner/manager-løsningerne sammenlignet med de europæiske klubber vi ellers kan lide at sammenligne os med fra eks Belgien, Schweiz etc. Er der nogen der ved om vi også her er kommet bedre med på budgettet? Eller skal vi nærmere kigge mod danskere/skandinavere som ville brænde for projektet eller være heldige at finde en ala Roy Hodgson igen? Og hvem er så i spil?
    Jeg tror det er en omsonst diskussion, da Ståle på ingen måde er på vej ud.. Men skulla man vælge at skille sig af med Ståle, skal der en kapacitet ind, som kan levere nærmest fra dag 1. Jeg ser kun én der kan det i DK, og det er David Nielsen. Han har så meget passion og drive og så er han meget tydelig i hvad han vil.. Hans spillere ved præcis hvad de skal, og der er struktur over hans hold.. Uanset om han spiller 4-5-1, 4-4-2 eller 4-3-3.. Og så er han en fremragende motivator... Tænk hvis ligaens på papiret bedste hold også leverede deres bedste hver gang (ok det har vi så heller ikke længere, men kan måske hurtigt få det igen)...

    Hvis ikke vi kan få David skal der kigges mod Tyskland.. Og det skal selvfølgelig ikke være en tysker af den gamle skole, a la Felix Magath (det bliver det heller så længe Kvist sidder i bestyrelsen).. Men en ung, moderne tysk træner, kunne være spændende at få ind.. Men det er nok nemmere sagt end gjort, da hele fodboldeuropa jo nok kigger i den retning for tiden, så mon ikke de kompetente af slagsen er uden for vores rækkevidde..

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #170
    Tilmeldingsdato
    Jul 2014
    Indlæg
    1,187

    Re: Ståles afløser

    Blot for at nuancere, eller nok snarere uddybe, debatten omkring, hvorvidt vores aktionærer går op i fodbold, så udtalte Erik Skjærbæk, da Lars Seier købte sig ind, det følgende:

    "De skal bare spille bedre. Du behøver ikke putte penge i det. Nu har jeg ikke forstand på det, men hvis de bare spillede noget bedre, behøver vi ikke putte så mange penge i det."

    Det er altså manden, der skulle have mest at sige. Seier er engageret, men hans bud på trænere ville ikke være bedre end vores herinde. Kvist er en klubmand, men på direktørgangene mere end på banen. Bo Rygaard er også udpræget forretningsmand, som nærmest sætter en dyd i at udtale, hvor lidt han ved om fodbold, men hvor meget han til gengæld ved om at drive forretning.

    Så jeg gentager spørgsmålet. Hvem skulle internt stå for at rekruttere en ny træner? Hvem har kompetencerne?

  8. De følgende 2 brugere er enige:

  9. #171
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Jeg tror det er en omsonst diskussion, da Ståle på ingen måde er på vej ud.. Men skulla man vælge at skille sig af med Ståle, skal der en kapacitet ind, som kan levere nærmest fra dag 1. Jeg ser kun én der kan det i DK, og det er David Nielsen. Han har så meget passion og drive og så er han meget tydelig i hvad han vil.. Hans spillere ved præcis hvad de skal, og der er struktur over hans hold.. Uanset om han spiller 4-5-1, 4-4-2 eller 4-3-3.. Og så er han en fremragende motivator... Tænk hvis ligaens på papiret bedste hold også leverede deres bedste hver gang (ok det har vi så heller ikke længere, men kan måske hurtigt få det igen)...

    Hvis ikke vi kan få David skal der kigges mod Tyskland.. Og det skal selvfølgelig ikke være en tysker af den gamle skole, a la Felix Magath (det bliver det heller så længe Kvist sidder i bestyrelsen).. Men en ung, moderne tysk træner, kunne være spændende at få ind.. Men det er nok nemmere sagt end gjort, da hele fodboldeuropa jo nok kigger i den retning for tiden, så mon ikke de kompetente af slagsen er uden for vores rækkevidde..
    David Nielsen er slet ikke klar til FCK, hvilket AGFs seneste Europa League kamp også bevidner.

  10. De følgende 9 brugere er enige:

  11. #172
    Slush er offline Sun Lolly er det bedste!.
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    1,622

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jo jo og der kan da godt være noget om det - dårlige resultater hjælper i hvert fald ikke på det. Men helt ærligt, så er der ikke rigtigt noget som peger i den retning. Og hvis der var, så tror jeg helt ærligt, at ledelsen har mod nok til at fyre ham.
    Imo tror jeg ledelsen, tænker vi er fucked hvis vi fyrer ham da vi har sat alt på en hat da vi gjorde ham til manager og enerådig over FCK.
    Men de må sejle i deres egen sø, skibet her er sunket og spørgsmålet er vel blot hvor langt ned i vandet vi skal, før det faktisk går op for bestyrelsen af der skal ske ændringer her og nu.

  12. #173
    Tilmeldingsdato
    Aug 2014
    Indlæg
    42

    Re: Ståles afløser

    Korrektion, vi sejler desværre i deres sø ;-)

  13. Den følgende bruger er enig i dette:

  14. #174
    Tilmeldingsdato
    Apr 2008
    Indlæg
    1,079

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Hvis ikke vi kan få David skal der kigges mod Tyskland.. Og det skal selvfølgelig ikke være en tysker af den gamle skole, a la Felix Magath (det bliver det heller så længe Kvist sidder i bestyrelsen).. Men en ung, moderne tysk træner, kunne være spændende at få ind.. Men det er nok nemmere sagt end gjort, da hele fodboldeuropa jo nok kigger i den retning for tiden, så mon ikke de kompetente af slagsen er uden for vores rækkevidde..
    Har lige skrevet det ovenfor men tænker Bo Svensson ville være et oplagt valg. Han har sammenlagt været 12 år i Mainz (13 i Tyskland) og er nu træner i en klub med en meget klar taktik og strategi. Han kunne være det unge "tyske" trænertalent København står og savner.

  15. Den følgende bruger er enig i dette:

  16. #175
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Slush Se meddelelser
    Imo tror jeg ledelsen, tænker vi er fucked hvis vi fyrer ham da vi har sat alt på en hat da vi gjorde ham til manager og enerådig over FCK.
    Men de må sejle i deres egen sø, skibet her er sunket og spørgsmålet er vel blot hvor langt ned i vandet vi skal, før det faktisk går op for bestyrelsen af der skal ske ændringer her og nu.
    Der tror jeg helt ærligt, at du tager fejl. Man har setuppet, så man kan da bare fyre ham - det siger han sådan set også selv. Det kræver selvfølgelig, at man har afløseren og måske også en slags sportsdirektør klar til at tage over. Men det ville det kræve lige meget hvilken træner man smider på porten.

    Ud over at man rent faktisk stadig tror på ham (jeg ved godt, at den idé er meget fjern for flere herinde), så tror jeg der er to ting, som kan bremse en fyring.
    1) Økonomien pt.
    2) At Ståle er meget respekteret (og måske endda på venskabelig basis) med Skærbæk og måske især Seier.
    Men eftersom det er kyniske forretningsmænd vi har med at gøre, så tror jeg ærligt talt ikke, at punkt 2 har den store betydning.

  17. #176
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Slush Se meddelelser
    Imo tror jeg ledelsen, tænker vi er fucked hvis vi fyrer ham da vi har sat alt på en hat da vi gjorde ham til manager og enerådig over FCK.
    Men de må sejle i deres egen sø, skibet her er sunket og spørgsmålet er vel blot hvor langt ned i vandet vi skal, før det faktisk går op for bestyrelsen af der skal ske ændringer her og nu.
    Præcis.

    Personligt, ser jeg også gerne en ny træner med friske ideer og ikke bare en Ståle 2.0 klon. Men timing lige p.t. passer bare utroligt dårligt og kan kaste klubben ud i endnu mere kaos efter min mening. Men du har helt ret. Ledelsen har jo sat sig selv i en ultra svær situation pga. den konstruktion og unødig magt de har givet til Ståle. Men skriften stod næsten skrevet på væggen op til denne sæson start. Ikke meget har jo ændret sig i truppen siden sidste år.

    Ståle skal være glad for han kan trække "Europa" kortet frem i de tider det går dårligt "snart 1 år med dårligt spil". Også i Europa har vi altså i mange kampe set skidt ud spillemæssigt.

    Hold kæft en frustrerende tid vi går ind i. Og så i en sæson, hvor DM guld er = med EL deltagelse. SUK.

  18. Den følgende bruger er enig i dette:

  19. #177
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Ståles afløser

    Så skulle det næsten være hvad jeg tidligere har nævnt, nemlig duoen Bo Svensson og Christian Poulsen. Bo Svensson er pt. cheftræner i østrigske Liefering, som er en feeder-klub til Red Bull Leipzig og Red Bull Salzburg, og derfor består førsteholdet nærmest kun af teenagere, men alligevel ligger de pt. nr. 1 i 2. Bundesliga i Østrig. Med de spændende unge talenter, vi snart får udklækket fra U19, så kunne det være interessant at anvende en træner, som er vant til at få unge spillere til at præstere på seniorniveau.

    Dog kommer han til kort ift. at få spillere til at præstere under det pres, som ligger i at være en topklub. Og det er der, hvor CP kommer ind i billedet. Han er assistenttræner i Ajax, hvor der om noget er konstant pres på. Både i forhold til resultater, og i forhold til spillestil og kultur. CP har kontraktudløb til sommer, og kunne derfor være en mulighed. CP har i øjeblikket en væsentlig rolle i det nuværende Ajax-setup, hvad angår evnen til at kunne vejlede og støtte unge spillere, der netop er gået fra ungdomsbold til seniorbold. Jeg ved dog ikke, om CP eller Bo Svensson er i gang med at erhverve en P-træner licens endnu, hvilket er kravet for at kunne få dispensation for manglende P-træner licens i Superligaen.

    Men fælles for begge er at de kender kulturen i FCK, og kan videreføre vinderkulturen i klubben, mens de samtidigt kan videreudvikle på taktikken/spillestilen, og gøre klubben bedre til at føre unge spillere frem til at toppræstere hurtigt.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  20. De følgende 4 brugere er enige:

  21. #178
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,842

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Så skulle det næsten være hvad jeg tidligere har nævnt, nemlig duoen Bo Svensson og Christian Poulsen. Bo Svensson er pt. cheftræner i østrigske Liefering, som er en feeder-klub til Red Bull Leipzig og Red Bull Salzburg, og derfor består førsteholdet nærmest kun af teenagere, men alligevel ligger de pt. nr. 1 i 2. Bundesliga i Østrig. Med de spændende unge talenter, vi snart får udklækket fra U19, så kunne det være interessant at anvende en træner, som er vant til at få unge spillere til at præstere på seniorniveau.

    Dog kommer han til kort ift. at få spillere til at præstere under det pres, som ligger i at være en topklub. Og det er der, hvor CP kommer ind i billedet. Han er assistenttræner i Ajax, hvor der om noget er konstant pres på. Både i forhold til resultater, og i forhold til spillestil og kultur. CP har kontraktudløb til sommer, og kunne derfor være en mulighed. CP har i øjeblikket en væsentlig rolle i det nuværende Ajax-setup, hvad angår evnen til at kunne vejlede og støtte unge spillere, der netop er gået fra ungdomsbold til seniorbold. Jeg ved dog ikke, om CP eller Bo Svensson er i gang med at erhverve en P-træner licens endnu, hvilket er kravet for at kunne få dispensation for manglende P-træner licens i Superligaen.

    Men fælles for begge er at de kender kulturen i FCK, og kan videreføre vinderkulturen i klubben, mens de samtidigt kan videreudvikle på taktikken/spillestilen, og gøre klubben bedre til at føre unge spillere frem til at toppræstere hurtigt.
    I den pulje kunne man også smide Mike Tullberg. U19 træner i Dortmund og tydeligvis en der anses som en kæmpe trænertalent i Tyskland. Han skal ikke være førsteholdstræner, men jeg kunne godt tænke mig, at han blev tilknyttet vores talentudvikling.

  22. #179
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,363

    Re: Ståles afløser

    Hvis vi kvalificerer os til Europa League igen i år, hvilket slet ikke burde være umuligt, på trods af at holdet sejler, tror jeg også, at der skal rigtig meget til, før Ståle bliver smidt på porten. Men man har da lov at drømme om nye og bedre tider med en mere seværdig spillestil, og at vores økonomiske dominans bliver mere tydelig på banen.

    Svensson er et godt bud, selvom det vil være noget helt andet at stå i spidsen for et "voksent" stjernespækket (relativt set) FCK-hold, der skal vinde mesterskaber og ud i Europa, end et østrigsk ungdomshold (ældste mand i truppen er 20), der udelukkende har som mål at udvikle talenter til førsteholdet.

    Men jeg tror nu, at der masser af trænere med erfaring fra større klubber end vores, der for ti millioner om året kan lokkes til at blive en del af projektet her.
    Marco Silva? Mark van Bommel?

    EDIT: Jeg var lige for langsom. Enig med Kiwi ovenfor :-)
    HIC SUNT LEONES

  23. Den følgende bruger er enig i dette:
    rsj

  24. #180
    Tilmeldingsdato
    Apr 2008
    Indlæg
    1,079

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Så skulle det næsten være hvad jeg tidligere har nævnt, nemlig duoen Bo Svensson og Christian Poulsen. Bo Svensson er pt. cheftræner i østrigske Liefering, som er en feeder-klub til Red Bull Leipzig og Red Bull Salzburg, og derfor består førsteholdet nærmest kun af teenagere, men alligevel ligger de pt. nr. 1 i 2. Bundesliga i Østrig. Med de spændende unge talenter, vi snart får udklækket fra U19, så kunne det være interessant at anvende en træner, som er vant til at få unge spillere til at præstere på seniorniveau.

    Dog kommer han til kort ift. at få spillere til at præstere under det pres, som ligger i at være en topklub. Og det er der, hvor CP kommer ind i billedet. Han er assistenttræner i Ajax, hvor der om noget er konstant pres på. Både i forhold til resultater, og i forhold til spillestil og kultur. CP har kontraktudløb til sommer, og kunne derfor være en mulighed. CP har i øjeblikket en væsentlig rolle i det nuværende Ajax-setup, hvad angår evnen til at kunne vejlede og støtte unge spillere, der netop er gået fra ungdomsbold til seniorbold. Jeg ved dog ikke, om CP eller Bo Svensson er i gang med at erhverve en P-træner licens endnu, hvilket er kravet for at kunne få dispensation for manglende P-træner licens i Superligaen.

    Men fælles for begge er at de kender kulturen i FCK, og kan videreføre vinderkulturen i klubben, mens de samtidigt kan videreudvikle på taktikken/spillestilen, og gøre klubben bedre til at føre unge spillere frem til at toppræstere hurtigt.
    https://www.mediano.nu/oversigt/2020...asmus-monnerup

    Her kan man høre lidt om ham som træner. Det er fra d. 11 april

  25. Den følgende bruger er enig i dette:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Ståles taktik?
    By monty burns in forum De korte linier
    Svar: 16
    Sidste Meddelelse: 17.03.06, 18:22
  2. På Ståles debutaften...
    By Stamværtshuset in forum De korte linier
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 11.02.06, 18:26

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •