Viser resultater 1 til 15 af 830

Emner: Ståles afløser

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Mar 2013
    Indlæg
    497

    Re: Ståles afløser

    Mystik situation vi er havnet i.

    Du har Ståle Solbakken, der altid har spillet en 4-4-2 med hurtige, fysiske og dynamiske spillere. Selvsamme person har nu formået at skabe en trup, som på ingen måde besidder de kvaliteter og egenskaber, som tidligere har spillet en stor rolle i vores succes (og Ståles succes). Selvsamme Ståle, der aldrig har haft succes med andre formler, skal nu forsøge at implementere en mere teknisk funderet spillestil. Det tror jeg simpelthen ikke på vil lykkedes.

    Der er for mig at se to muligheder.

    1) Enten hiver man en sportsdirektør/head of scout/key account manager ind (eller hvad man beslutter sig for at kalde ham), og går tilbage til gamle dyder, hvor fysisk og fart er en nødvendighed. Der skal selvfølgelig ske udrensning. Hvis Ståle ikke bryder sig om dette, så må han jo finde en anden arbejdsgiver.

    2) Ellers må man smide Ståle på porten og få en træner ind, som tidligere i sin karriere (med gode resultater) har formået at skabe et teknisk fundament for sin tidligere arbejdsgiver.

    Nu vi har foretaget en "intern undersøgelse" af vores sundhedsstab, så skal der vidst også laves en af vores scoutingafdeling. Føj for satan hvor er det ringe. Det gode argumentet for afdelingen er typisk, at vi står i en meget kompleks situation, hvor man skal rekruttere spillere, som er på vej op og kan sælges videre... Men som med stor sandsynlighed ikke er gode nok til FCK nu og her. Jamen altså, det er jo en situation alle klubber med undtagelse af 5 på verdensplan står i. Matic, Pavlo, Luftner, Santos, Bartolec, Varela (som vel har været ok., men så heller ikke mere), Sotte, Grytebust, Oviedo, Biel, Kodro, Thomsen og Pusic. Der er edderbankeme brændt nogle seriøse penge af, uagtet at en eller flere kom på en fri transfer eller til en lav overgangssum. Derudover skal der selvfølgelig medregnes løn. Der er selvfølgelig også nogle flotte salg, men ovenstående liste er voldsomt bekymrende.

    Jeg har ikke medregnet Boilesen (som jeg godt kan lide) og Bjelland, da købene i sig selv gav god mening. Man havde nok ikke en forestilling om, at Bjelland ville levere et vandvittigt højt niveau i alle 4 år, men man havde nok kalkuleret med i hvert fald 2-3 år fornuftig fodbold. Ser ud til vi fik 1 enkelt sæson.

    Det er selvfølgelig svært at vurdere, om det udelukkende er Ståle som kegler rundt ift. transfers, men når man er øverste chef, så har man i hvert fald ansvaret.
    Sidst redigeret af Sreq : 27.09.20 kl. 21:47

  2. De følgende 5 brugere er enige:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Ståles afløser

    Jeg er stadig fucking deprimeret'

    EDIT: Så deprimeret at jeg endda skrev det i den forkerte tråd

  4. De følgende 7 brugere er enige:


Hybrid View


Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Ståles taktik?
    By monty burns in forum De korte linier
    Svar: 16
    Sidste Meddelelse: 17.03.06, 18:22
  2. På Ståles debutaften...
    By Stamværtshuset in forum De korte linier
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 11.02.06, 18:26

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •