Side 4 af 60 FørsteFørste 12345671454 ... SidsteSidste
Viser resultater 46 til 60 af 888

Emner: Til- og afgange: Vinter 20/21

  1. #46
    Tilmeldingsdato
    Feb 2020
    Indlæg
    230

    Re: Til- og afgange: Vinter 20/21

    Kunne i se Mikkel Duelund i FCK?

    Jeg ved han er skadetsplaget og FCM dreng men stadig hvis man kunne få ham for en slik?

    -Victor

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #47
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    356

    Re: Til- og afgange: Vinter 20/21

    Og han har spillet under Thorup før. Sidste instagram fra ham tyder på han er klar men ikke får lov at spille
    - Torben

  4. #48
    Tilmeldingsdato
    Feb 2020
    Indlæg
    230

    Re: Til- og afgange: Vinter 20/21

    Citat Oprindeligt indsendt af danebull Se meddelelser
    Og han har spillet under Thorup før. Sidste instagram fra ham tyder på han er klar men ikke får lov at spille
    Han er vist klar har dog siddet på bænken og fået 51 minutter indtil videre fordelt over 2 kampe

  5. #49
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007
    Indlæg
    943

    Re: Til- og afgange: Vinter 20/21

    Citat Oprindeligt indsendt af Absalons Radio Se meddelelser
    Kunne i se Mikkel Duelund i FCK?

    Jeg ved han er skadetsplaget og FCM dreng men stadig hvis man kunne få ham for en slik?

    -Victor
    Har vi ikke brændt nallerne nok på skadesplagede spillere? Vi skal bygge op og sikre sikker grund under fødderne - ikke bygge fundamentet på glasstolper. Lad fcm tage chancen og så må vi græde snot hvis han viser sig som en succes. Jeg er slet ikke klar til gamble før resten af truppen er på plads. Vi skal gå benhårdt efter at spille til PAR og ikke forsøge at slå satsede vindere fra baghjul.

  6. De følgende 9 brugere er enige:

  7. #50
    Tilmeldingsdato
    Jul 2014
    Indlæg
    106

    Re: Til- og afgange: Vinter 20/21

    Kan vi overhovedet regne med at der er noget der ligner et transferbudget? Jeg har min tvivl.

  8. De følgende 3 brugere er enige:

  9. #51
    Tilmeldingsdato
    Jan 2019
    Indlæg
    293

    Re: Til- og afgange: Vinter 20/21

    Citat Oprindeligt indsendt af Ninja_Henning Se meddelelser
    Kan vi overhovedet regne med at der er noget der ligner et transferbudget? Jeg har min tvivl.

    Altså Bo Rygaard har gentagnende gange sagt at der ikke bliver ændret på transfer budgettet på trods af Corona.

    Så mon ikke der nok skal være plads i budgettet til Duelund hvis man vil det, jeg er også ret sikker på det ikke er en små skade spiller ala Bjelland men at han brækkede anklen og har været holdt ude pga. det.
    -𝘼𝙣𝙙𝙧𝙚𝙖𝙨
    boombastic's Avatar

  10. Den følgende bruger er enig i dette:

  11. #52
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Til- og afgange: Vinter 20/21

    Citat Oprindeligt indsendt af boombastic Se meddelelser
    Altså Bo Rygaard har gentagnende gange sagt at der ikke bliver ændret på transfer budgettet på trods af Corona.

    Så mon ikke der nok skal være plads i budgettet til Duelund hvis man vil det, jeg er også ret sikker på det ikke er en små skade spiller ala Bjelland men at han brækkede anklen og har været holdt ude pga. det.
    Der er mange faktorer der spiller ind, når man skal prøve at gennemskue hvad vores budget er og hvad det ikke er. Rygaard udtalte senest i August, at pandemien ikke havde indflydelse på Ståles budget. Dengang var underskuddet anslået til at være 150-200 millioner. Dette er sidenhen ændret til først at være 200-250 millioner og senest (af det jeg har set) 280-310 millioner i underskud. Bare på den front alene er der dermed sket en massiv udvikling og hvis det alene ikke var nok, så har vi sidenhen hentet Marios, Ankersen og Zanka på lån (Wilczek kom lige omkring udmeldingen). Hvis det ikke drænede det sidste af budgettet, så kommer Ståles fyring oven i og den er vist anslået til at koste over 20 millioner. For at citere mig selv "Vi er i frit fald, vi er på røven".
    Så personligt tror jeg ikke vi skal gøre os forhåbninger om synderlige forstærkninger. Det var måske også en faktor for at man overhovedet hentede Thorup, der anses for at være pragmatisk.

    Om Duelund er realistisk ved jeg ikke. Kiev betalte vist 25-30 millioner for ham, han har stadig 2,5 år tilbage af sin kontrakt og er trods alt stadig en ung spiller, der nok har en ganske god hyre. De punkter taler i hvert fald imod.

  12. De følgende 3 brugere er enige:

  13. #53
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    688

    Re: Til- og afgange: Vinter 20/21

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    For at citere mig selv "Vi er i frit fald, vi er på røven".
    Jeg tror ikke, at det er så slemt.

    I den seneste selskabsmeddelelse vedr. forventninger til årets resultat, så er situationen pt. selvfølgelig alvorlig, men med fokus på den fremadrettede drift i PSE, virker den dog også håndterbar.

    Lige nu er de to største udfordringer, ubalancen mellem mellem den kortfristede gæld og omsætningsaktiverne som udviser et underskud på 200 mio. og så det faktum at soliditeten er nede på ca. 25 %, hvilket formentlig er 5 % fra det mindst acceptable og 10% fra at være på den sikre side.

    Det efterlader to konkrete opgaver, der skal løses. Gabet på 200 mio. skal dækkes og der skal ligge en troværdig plan for den fremtidige drift.

    Ift. at lukke gabet på 200 mio. ligner det en opgave der skal løses af de eksisterende ejere. 200 mio. er mange penge, men det er også en meget velhavende ejerkreds, for hvem det absolut er muligt at indskyde yderligere kapital. De skal nok bare blive enige om, hvem der indskyder hvor meget og dermed en forskydning af ejerandelene. Den sidste del kan have mange løsninger og vinkler og dermed få en proces til at trække ud. og formentlig skal det også overvejes om ikke der skal tilføres mere end den umiddelbart nødvendige kapital, hvis man også kigger ind i de lidt større opgaver, som klubben kigger ind i på det halv-lange sigt.

    Ift. at skabe en plan for sund drift fremadrettet, så er det i virkeligheden nok det mindste problem. Klubben/selskabet har en historik for en stærk drift med undtagelse af de år, hvor der har været behov for ekstraordinær nedskrivninger af selskabsværdier (kontorejendomme/fitnessDK).

    Så i en økonomisk kontekst skal det nok gå (situationen lige nu er at betragte som et bump på vejen) - penge til transfervinduet er alene et spørgsmål om vilje i den forretningsmæssige del af bestyrelsesarbejdet - så det bliver spændende at se. Vi vil i hvert fald få et signal om ejernes syn på- og ambitioner for den sportslige del af selskabet.

    I en mere hear-say-forståelse, så ligner det, at klubben bruger penge på at rydde op. Ståle kostede 27 mio. i fratrædelse, hvilket delvis forklarer de nye forventninger fra den seneste selskabsmeddelelse. Jess Thorup får 9 mio. om året, Ståle fik 10 mio. Det efterlader en margin på 1 mio. til den nye sportsdirektør. Det får vi næppe kvalitet for. Så skal direktøren have tilsvarende løn som JT, så får vi nu to personer, der tilsammen skal have 8 mio. mere om året - en øget belastning af driften og samtidig, så skal Ståle modtage 27 mio. i et fratrædelses-fee. Og så har vi endnu ikke købt en ny spiller eller solgt en spiller med potentielt tab.

    I det lys kan jeg godt forstå, at man konstant fortæller, at vi har en talentfuld trup, som vi bare får for lidt ud af. Det sender da et signal.

    Sportsligt er jeg enig i, at truppen består af mange gode fodboldspillere, som ville kunne gøre en positiv forskel på alle eller de fleste Superliga-hold. Problemet er sammensætningen af truppen, hvor spillerne ikke supplerer hinanden. Manglerne på fysik, fart, gennembrudskraft. dødbolde, dynamik er åbenlyse, uagtet at stort set alle spillere har nogle fine kompetencer, så efterlader de som trup også disse åbenlyse mangler.
    Sidst redigeret af Goldbæks Højrefod : 22.11.20 kl. 13:00
    Goldbæks Højrefod

  14. De følgende 3 brugere er enige:

  15. #54
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    392

    Re: Til- og afgange: Vinter 20/21

    Uden at vide det, men jeg tror nu altså heller ikke Thorup havde sagt ja til os helt uden et budget.

  16. De følgende 5 brugere er enige:

  17. #55
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Til- og afgange: Vinter 20/21

    Citat Oprindeligt indsendt af Goldbæks Højrefod Se meddelelser
    Jeg tror ikke, at det er så slemt.
    Jeg håber du har ret og at der er lys for enden af tunnelen. Jeg er dog ikke nået dertil, hvor jeg kan se det – hverken økonomisk eller sportsligt.

    Økonomien synes jeg virkelig ikke er ret god. Et underskud i et år er til at overleve, men der er trods alt ikke bare tale om et mindre underskud. Det ser heller ikke ud til at blive bedre i den nærmeste fremtid. Der tabes stadig penge som følge af pandemien, der kommer ingen indtægt fra Europa til foråret og vi er på ingen måde sikre på overhovedet at få muligheden for at kvalificere os til Europa i næste sæson. FCM er vel så småt begyndt at buldre derudaf, Sønderjyske ser ret solide ud, Brøndby har overrasket i sæsonens indledning og både Aab og AGF byder sig til i subtoppen. Jeg siger ikke at alle hold kan holde kadencen, for det kan de givetvis ikke, men man kan ikke ignorere at det ligner, der kommer til at være skærpet konkurrence i toppen. Alternativet er at vi kvalificerer os gennem pokalturneringen, men her har vi trukket FCM, som vi ikke gør det særlig godt imod. Et europæisk gruppespil til næste sæson virker derfor ikke ret oplagt.

    Et stort spillersalg kan selvfølgelig komme på tale, men det kommer næppe til at hjælpe os sportsligt. Trupsammensætningen er som du selv er inde på, ikke ret god og her tænker vi nok mere på forstærkninger end spillersalg, hvis den skal fungere. Det kan selvfølgelig være, at Thorup indfrier truppens potentiale og at vi hurtigt indhenter FCM’s forspring og bliver en konkurrent til mesterskabet. Det ligger bare ikke rigtigt i kortene.

    For at gøre ondt værre, så er den sportslige struktur stadig ikke på plads og dermed er der ingen plan fremadrettet. Thorup har hældt Ståles defensiv, og dermed en stor del af vores fundament, ud ad vinduet og vi skal nu starte fra bunden. Men hvem skal tegne klubben fremadrettet? Hvem står for transfers? Hvem har det overordnede ansvar for det sportslige? Skal vi til at supplere med flere unge spillere? Hvad er filosofien?

    Håndteres det hele rigtigt, hvilket det bestemt ikke har været indtil nu, så kan det godt være, det bare bliver et bump på vejen. Jeg synes dog ikke det ser sådan ud. Jeg synes mere vi er i frit fald og at der ikke er styr på ret meget.

  18. De følgende 3 brugere er enige:

  19. #56
    Tilmeldingsdato
    Sep 2005
    Indlæg
    411

    Re: Til- og afgange: Vinter 20/21

    Håndteres det hele rigtigt, hvilket det bestemt ikke har været indtil nu, så kan det godt være, det bare bliver et bump på vejen. Jeg synes dog ikke det ser sådan ud. Jeg synes mere vi er i frit fald og at der ikke er styr på ret meget.[/QUOTE]

    Det har ikke været håndteret rigtigt, der har ikke været styr på det og vi har været i frit fald i de sidste 15 måneder ish- det kommer til at tage et godt stykke tid før vi bare er nogenlunde ovenpå - desværre.

  20. #57
    Tilmeldingsdato
    Jun 2010
    Indlæg
    30

    Re: Til- og afgange: Vinter 20/21

    PC som ny sportsdirektør. Han tiltræder senest til april
    Hjalte du for lækker!!

  21. #58
    Tilmeldingsdato
    Nov 2018
    Indlæg
    453

    Re: Til- og afgange: Vinter 20/21

    Citat Oprindeligt indsendt af Mroos15 Se meddelelser
    PC som ny sportsdirektør. Han tiltræder senest til april
    Er lidt målløs...

  22. #59
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    296

    Re: Til- og afgange: Vinter 20/21

    Citat Oprindeligt indsendt af Jt80 Se meddelelser
    Er lidt målløs...
    Jeg siger at den var oplagt.
    Har løftet Randers fra at være elevator klub.
    Har fået styr på galehuset i AGF til top 4 klub.
    God til En af de få Sportsdirektører der god til Scouting, købmandskab, FCK DNA og har noget karisma.

    Jeg siger game on!

  23. De følgende 5 brugere er enige:

  24. #60
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    134

    Re: Til- og afgange: Vinter 20/21

    Jeg er mere positiv omkring PC end jeg er ved Thorup.

  25. De følgende 5 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange: Vinter 19/20
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 413
    Sidste Meddelelse: 01.02.20, 12:39
  2. Til- og afgange: Vinter 18/19
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 951
    Sidste Meddelelse: 07.02.19, 14:40
  3. Til- og afgange: Vinter 17/18
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 1269
    Sidste Meddelelse: 08.02.18, 08:30
  4. Til- og afgange: Vinter 2016/17
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 479
    Sidste Meddelelse: 14.03.17, 10:25
  5. Til og Afgange 7: Vinter 2011
    By David_T in forum Transferforum
    Svar: 267
    Sidste Meddelelse: 21.03.11, 09:04

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •