Se afstemningsresultater: Hvad er FCKs største selvmål i 2020?

Stemmeafgivere
184. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • Ankersens selvmål i kampen mod Rijeka

    57 30.98%
  • Træningslejr i Dubai 2021

    127 69.02%
Side 8 af 9 FørsteFørste ... 56789 SidsteSidste
Viser resultater 106 til 120 af 132

Emner: Træningslejr i Dubai 2021

  1. #106
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    131

    Re: Træningslejr i Dubai 2021

    Det er så trættende at få skudt i skoen, at ejer man eks en iPhone, så kan man ikke tillade sig at bede om bedre forhold andre steder i verden. Det er jo fuldstændig umuligt at efterleve en 100% ren livstil fri fra alle umoralske valg etc. Men jeg har kæmpe respekt for folk der i det mindste giver et par procenter af deres valg til "den gode sags tjeneste", ellers som i dette tilfælde prøver at påvirke FCK. De procenter man giver, kan med tiden blive til flere, og er vi mange der bidrager med et par procenter... Ja; mange bække små...

    Vi kan da sagtens forsøge at gøre de rette ting, men ikke alle 1000 på en og samme tid. Og ja jeg køber nok noget andet end iPhone næste gang, det har jeg overvejet længe. Men smed jeg min gamle model ud nu hvor den stadig virker fint, ville jeg nok få skudt i skoen at jeg ikke tænker på miljøet/er slave af forbrugssamfundet ;)

  2. De følgende 7 brugere er enige:

  3. #107
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Træningslejr i Dubai 2021

    Vi kan sagtens diskutere om en tur til Dubai er meget værre end så meget andet. Problemet er, at FCK tidligere har forsøgt at score point på den “rigtige” holdning, og så ser det selvfølgelig umanerlig grimt ud, når man trækker i land. Dette er 100% selvforskyldt. Hvad havde de dog forventet?

  4. De følgende 5 brugere er enige:

  5. #108
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,863

    Re: Træningslejr i Dubai 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Vi kan sagtens diskutere om en tur til Dubai er meget værre end så meget andet. Problemet er, at FCK tidligere har forsøgt at score point på den “rigtige” holdning, og så ser det selvfølgelig umanerlig grimt ud, når man trækker i land. Dette er 100% selvforskyldt. Hvad havde de dog forventet?
    Hertil er jeg fuldstændig enig. Det ser ikke godt ud, og beslutningen om at man ville tage til Dubai, på bagkant af tidligere udmeldinger, er himmelråbende idioti.

  6. De følgende 3 brugere er enige:

  7. #109
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,863

    Re: Træningslejr i Dubai 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af Lau85 Se meddelelser
    Det er så trættende at få skudt i skoen, at ejer man eks en iPhone, så kan man ikke tillade sig at bede om bedre forhold andre steder i verden. Det er jo fuldstændig umuligt at efterleve en 100% ren livstil fri fra alle umoralske valg etc. Men jeg har kæmpe respekt for folk der i det mindste giver et par procenter af deres valg til "den gode sags tjeneste", ellers som i dette tilfælde prøver at påvirke FCK. De procenter man giver, kan med tiden blive til flere, og er vi mange der bidrager med et par procenter... Ja; mange bække små...

    Vi kan da sagtens forsøge at gøre de rette ting, men ikke alle 1000 på en og samme tid. Og ja jeg køber nok noget andet end iPhone næste gang, det har jeg overvejet længe. Men smed jeg min gamle model ud nu hvor den stadig virker fint, ville jeg nok få skudt i skoen at jeg ikke tænker på miljøet/er slave af forbrugssamfundet ;)
    Du er afgjort slave af et forbrugssamfund, ligesom de fleste andre ;-)

    Nu når specielt EB og BT har været så aktive i forhold til at skrive om historien, bliver det spændende at følge derer gøren og laden ved VM i 2022.
    De vil jo ikke kunne sende journalister afsted, da de så vil være med til at støtte regimet økonomisk ved ophold i landet.

  8. De følgende 3 brugere er enige:

  9. #110
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    131

    Re: Træningslejr i Dubai 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    Du er afgjort slave af et forbrugssamfund, ligesom de fleste andre ;-)

    Nu når specielt EB og BT har været så aktive i forhold til at skrive om historien, bliver det spændende at følge derer gøren og laden ved VM i 2022.
    De vil jo ikke kunne sende journalister afsted, da de så vil være med til at støtte regimet økonomisk ved ophold i landet.
    Arh yes, den pointe er jeg bestemt med på. Bliver spændende at se deres hysteri/hykleri :)

  10. De følgende 2 brugere er enige:

  11. #111
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Træningslejr i Dubai 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af ersenio Se meddelelser
    Alt det er rigtigt men hvad skal de ellers gøre? Sender du penge til Nepal, Bangladesh eller Indien? Det er helt vildt så indskrænket man er i sit syn... vi kan alle være forarget men så skriv nogle breve til Jeppe Kofoed eller kronprinsen eller EUs udenrigstjeneste men hold dog for helvede vores klub af politisk aktivisme... FCK skal have de bedst mulige forhold og skal også have mulighed for at spille træningskampe mod de bedste hold, og hvis det er i Dubai, så er det i Dubai... hvis det var Kina så var det Kina.... jeg er fløjtende ligeglad når det handler om fck... hvis du spørger mig om UAE er et moralsk fornuftigt land, så kan jeg kan jeg klart sige nej...

    Hvis vi skal trække den helt derud så skal fck aldrig sælge spillere til man city eller spille i mod dem? De er jo ejet af regimet i UAE og hvis vi spiller imod dem så støtter vi regiment...

    Det samme med PSG hvor Qatar er i spil...

    Så må vi jo bare blive taberdømt i de kampe for fck skal jo kæmpe for migrantarbejdere
    Store dele af fanskaren ville da juble hvis vi trak PSG i CL.

  12. #112
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    647

    Re: Træningslejr i Dubai 2021

    "F.C. København skifter tilbage til Portugal som destination for vinterens træningslejr.
    Det sker efter der i løbet af fredagen er opstået nye muligheder i forhold til træningsfaciliteter og modstandere."

    https://www.fck.dk/nyhed/fck-rejser-...-traeningslejr

    Øh ok, så begrundelsen er, at der er opstået "nye muligheder"? Ikke at I er kommet i massiv modvind, og at folk vil have deres penge tilbage?

    Det satme tyndt. Først lykkes det ikke for Jes at fortælle klubben, at Dubai vil være årets kommunikative selvmål, og derefter sender han sådan en løgnagtig pressemeddelelse ud. Skriv det dog som det er: Vi begik en fejl, og vi har nu lyttet til kritikken. Jeg håber fandme PC kommer med noget integritet og snusfornuft, for Kvist og Jes er jo bare så pinligt langt under niveau.
    Danmark til Valby Bakke


  13. #113
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    711

    Re: Træningslejr i Dubai 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af Tops Se meddelelser
    "F.C. København skifter tilbage til Portugal som destination for vinterens træningslejr.
    Det sker efter der i løbet af fredagen er opstået nye muligheder i forhold til træningsfaciliteter og modstandere."

    https://www.fck.dk/nyhed/fck-rejser-...-traeningslejr

    Øh ok, så begrundelsen er, at der er opstået "nye muligheder"? Ikke at I er kommet i massiv modvind, og at folk vil have deres penge tilbage?

    Det satme tyndt. Først lykkes det ikke for Jes at fortælle klubben, at Dubai vil være årets kommunikative selvmål, og derefter sender han sådan en løgnagtig pressemeddelelse ud. Skriv det dog som det er: Vi begik en fejl, og vi har nu lyttet til kritikken. Jeg håber fandme PC kommer med noget integritet og snusfornuft, for Kvist og Jes er jo bare så pinligt langt under niveau.
    Jeg synes at det fremgår tydeligt mellem linierne, at der i overvejelserne også er lyttet til den kraftige kritik fra fans. Desuden er det betryggende, at ledelsen går benhårdt efter at indfri de sportslige ambitioner. Det ville jo ikke have været til at bære for de fleste fans, hvis de aflyste turen til Dubai, og blot valgte at blive hjemme, mens FCM i ubemærkethed fra medierne kunne skærpe formen yderligere mod stærke modstandere i Dubai. Jeg synes faktisk at William Kvist gør et godt stykke arbejde i en tid med konstant modvind fra presse og visse fans.

  14. #114
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    187

    Re: Træningslejr i Dubai 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af FCTorben Se meddelelser
    Jeg synes at det fremgår tydeligt mellem linierne, at der i overvejelserne også er lyttet til den kraftige kritik fra fans. Desuden er det betryggende, at ledelsen går benhårdt efter at indfri de sportslige ambitioner. Det ville jo ikke have været til at bære for de fleste fans, hvis de aflyste turen til Dubai, og blot valgte at blive hjemme, mens FCM i ubemærkethed fra medierne kunne skærpe formen yderligere mod stærke modstandere i Dubai. Jeg synes faktisk at William Kvist gør et godt stykke arbejde i en tid med konstant modvind fra presse og visse fans.
    Det kan næsten kun være William Kvist, der gemmer sig bag FCTorben...
    "Tro kan flytte dværge."

  15. De følgende 7 brugere er enige:

  16. #115
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    1,237

    Re: Træningslejr i Dubai 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af Tops Se meddelelser

    Øh ok, så begrundelsen er, at der er opstået "nye muligheder"? Ikke at I er kommet i massiv modvind, og at folk vil have deres penge tilbage?

    Skriv det dog som det er: Vi begik en fejl, og vi har nu lyttet til kritikken. Jeg håber fandme PC kommer med noget integritet og snusfornuft, for Kvist og Jes er jo bare så pinligt langt under niveau.
    Der er jo også den mulighed, at de faktisk er rimelig ligeglade med hvad fansene mener, og at de har skiftet position fordi der rent faktisk opstod “nye muligheder” og i lyset af kritikken var det det bedste valg. Ikke at det gør sagen bedre naturligvis - men jeg kan i hvert fald ikke gennemskue, hvad der løber igennem hovederne på dem derinde..
    “We`ll be coming down the road.
    Wien you hear the noise...”


    FCK Allstar:

    --------------Wiland-----------------
    Pospech--Antonsson--Hange--Wendt
    Sionko---linde---Mykland---Grøn
    --------Zuma------Allbæck------

  17. #116
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Træningslejr i Dubai 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af Tops Se meddelelser
    "F.C. København skifter tilbage til Portugal som destination for vinterens træningslejr.
    Det sker efter der i løbet af fredagen er opstået nye muligheder i forhold til træningsfaciliteter og modstandere."

    https://www.fck.dk/nyhed/fck-rejser-...-traeningslejr

    Øh ok, så begrundelsen er, at der er opstået "nye muligheder"? Ikke at I er kommet i massiv modvind, og at folk vil have deres penge tilbage?

    Det satme tyndt. Først lykkes det ikke for Jes at fortælle klubben, at Dubai vil være årets kommunikative selvmål, og derefter sender han sådan en løgnagtig pressemeddelelse ud. Skriv det dog som det er: Vi begik en fejl, og vi har nu lyttet til kritikken. Jeg håber fandme PC kommer med noget integritet og snusfornuft, for Kvist og Jes er jo bare så pinligt langt under niveau.
    Vi er fucking meget på røven.. Jeg er enig med Tops.. ;-)
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  18. De følgende 7 brugere er enige:

  19. #117
    MCN er offline 1/11-06 - jeg var der!
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    832

    Re: Træningslejr i Dubai 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af MBS Se meddelelser
    Der er jo også den mulighed, at de faktisk er rimelig ligeglade med hvad fansene mener, og at de har skiftet position fordi der rent faktisk opstod “nye muligheder” og i lyset af kritikken var det det bedste valg. Ikke at det gør sagen bedre naturligvis - men jeg kan i hvert fald ikke gennemskue, hvad der løber igennem hovederne på dem derinde..
    Mit bud er, at der ikke løber ret meget igennem hovederne. Jeg har aldrig ment at Jes er en særlig god pressechef og har aldrig forstået, hvorfor han er ansat. Tydeligt er det i hvertfald er der stadig er krise i organisationen, når de kan tro at en sådan undskyldning kan glide igennem. Der har sgu ikke været tænkt meget over sagerne.

    MCN

  20. #118
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    647

    Re: Træningslejr i Dubai 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af MCN Se meddelelser
    Mit bud er, at der ikke løber ret meget igennem hovederne. Jeg har aldrig ment at Jes er en særlig god pressechef og har aldrig forstået, hvorfor han er ansat. Tydeligt er det i hvertfald er der stadig er krise i organisationen, når de kan tro at en sådan undskyldning kan glide igennem. Der har sgu ikke været tænkt meget over sagerne.

    MCN
    Et bud er, at de har valgt den formulering, fordi Kvist var ude i sit topcharmerende kaffeinterview og sige, at der var ikke noget alternativ. Det var Dubai eller blive hjemme. Den har de så måske tænkt, at de skulle forklare sig ud af med, at der lige pludselig opstod "nye muligheder". Men ja, det er ikke til at vide hvad der løber hovederne på dem.
    Danmark til Valby Bakke

  21. #119
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Træningslejr i Dubai 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af Tops Se meddelelser
    Et bud er, at de har valgt den formulering, fordi Kvist var ude i sit topcharmerende kaffeinterview og sige, at der var ikke noget alternativ. Det var Dubai eller blive hjemme. Den har de så måske tænkt, at de skulle forklare sig ud af med, at der lige pludselig opstod "nye muligheder". Men ja, det er ikke til at vide hvad der løber hovederne på dem.
    Jeg må indrømme, at jeg er lidt rystet over FCK's kommunikative niveau her i 2020. Der bliver begået den ene eklatante brøler efter den anden. Der er slet ikke styr på hvilken historie, man fortæller om sig selv, og hvordan man framer historien.

    Vi taler altså om fejl på fejl her, der kunne have været undgået, hvis nogen med noget at sige i FCK kendte til krisekommunikation og til issue management på bare pixibogs-niveau.

    Først: Dubai eller ej er ikke en langhåret diskussion. Det er et direkte no-go for FCK, når man så sent som i 2019 direkte udtaler, at man ikke længere vil træne i Dubai, og at man i øvrigt i Parkens redegørelse lægger vægt på at respektere menneskerettighederne. Man VED, at man ligesom sidst vil blive ramt af massiv kritik. Og man MÅ vide, at man skal være mere forberedt end at sende Kvist endnu engang dårligt forberedt i kløerne på pressen.

    Alligevel vælger Kvist igen at dukke dårligt forberedt op med sin berømte kop kaffe i hånden (der, hvis nogen skulle være i tvivl, signalerer, at man ikke tager situationen alvorligt).

    Det valgte forsvar er en blanding af whataboutism med henvisning til, at der også er andre grumme lande som Tyrkiet og Polen, og så, at man ikke har andre valg, og at den er lukket. Indtil den altså kort efter ikke er. Samtidig gør det kun ondt værre, at Kvist selv i en video er citeret for at lægge kraftigt afstand til uansvarlige lande.

    Håbløst uforberedt på den slags ikke særligt overraskende spørgsmål begynder Kvist så på den klassiske og yderst svære disciplin med at prøve at skele mellem, hvad han SELV mener, og hvad KLUBBEN mener (hvilket så indirekte betyder, at han ikke mener det, han står og siger). Samtidig får han så på værste Kvist-vis indledt sig på en diskussion med journalisterne om, at man kan sammenligne Dubai og Qatar. Det stritter i ALLE retninger. Og bliver selvfølgelig toppet med ren idioti, når FCK kort efter alligevel pludselig kan rejse til Portugal.

    Det havde virkelig ikke krævet en kompliceret krisekommunikation at have fået den lort til at se pænere ud. Først og fremmest burde man naturligvis aldrig have truffet beslutningen om at rejse til Dubai. Den dør bør være hermetisk lukket i en rum tid med udsagnene i 2019. Der skal med andre ord enten komme en helt ny bestyrelse med et andet perspektiv eller ændres meget i forholdene i Dubai, før man overhovedet kan overveje Dubai igen.

    Når det er sagt, så burde man have gjort følgende for i det mindste ikke at gøre dumt værre:

    1) Finde en anden talsperson end Kvist. Både fordi Kvist allerede er stemplet som Komiske Kvist i den kulørte presse, og virkelig ikke er god til disciplinen, og så altså fordi hans egne udtalelser fire år tidligere kun gør situationen værre. Her ville Jes kunne benyttes i mangel på nuværende sportsdirektør.

    2) Give kraftigt udtryk for, at man er fuldt bekendt med, at den her beslutning afviger fra FCK's ønsker om at udøve samfundsansvar og sin tidligere udtalelse om ikke at rejse til Dubai. Hvorfor? Fordi man så i det mindste ejer historien og tager brodden af den kritik, man VED, man render ind i. Og så undgår man også at rode sig ud i whataboutism, og om Dubai nu også er så slem, som man ellers selv mente sidste år og for fire år siden.

    3) Sige, at man stadig håber på, at der dukker et alternativ op - i stedet for lukke den dør, som Kvist gjorde.

    4) Ærgre sig oprigtigt. Det skinner slet ikke nok igennem. Corona og den ekstraordinære situation skal naturligvis også nævnes, som det - dog - bliver gjort.

    Det havde ikke fået en idiotisk beslutning gjort mindre idiotisk. Og man havde ikke sluppet for kritik. Men det havde i det mindste kun gjort, at man mediemæssigt havde fokuseret på beslutningen og ikke på Komiske Kvists håndtering og klubbens egne modsigelser. Samtidig havde det også været lettere at breake nyheden om, at det alligevel bliver Portugal.
    Sidst redigeret af Andreas Hansen : 14.12.20 kl. 05:08
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.


  22. #120
    Tilmeldingsdato
    Apr 2008
    Indlæg
    1,079

    Re: Træningslejr i Dubai 2021


Side 8 af 9 FørsteFørste ... 56789 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Træningslejr/-kampe i Dubai 2019
    By Kiwi in forum De korte linier
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 03.02.19, 13:41
  2. Svar: 104
    Sidste Meddelelse: 12.01.19, 12:28
  3. Hvad synes du om klubbens træningslejr i Dubai?
    By FCK4LIF3 in forum De korte linier
    Svar: 18
    Sidste Meddelelse: 08.01.19, 18:59
  4. Ny TV-aftale 2015-2021
    By Thomas FC in forum De lange linier
    Svar: 27
    Sidste Meddelelse: 18.12.18, 12:37
  5. Træningslejr i Dubai Vinter 2018
    By Frederik in forum De korte linier
    Svar: 126
    Sidste Meddelelse: 01.02.18, 13:36

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •