Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
85. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • Lyngby vinder

    12 14.12%
  • Uafgjort

    5 5.88%
  • FCK vinder

    68 80.00%
Side 6 af 6 FørsteFørste ... 3456
Viser resultater 76 til 90 af 90

Emner: Optakts- og kamptråd: Lyngby BK vs. F.C. København (22/02-2021 kl. 19:00)

  1. #76
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Optakts- og kamptråd: Lyngby BK vs. F.C. København (22/02-2021 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Måske er det skuffelsen over aftenens pointtab der nager, men jeg har altså et lille surt opstød jeg er nødt til at komme af med.. Jeg synes desværre vi er på vej i en helt forkert retning med det hold her.. Hvad der i slutningen af efteråret lignede at vi var på vej i en mere offensiv og teknisk betonet retning, lader nu til at være afløst af noget der mest af alt ligner Jess Thorups FCM... Vi kaster lange indkast, nærmest hver gang vi har et indkast på modstanderens halvdel, og vi trækker gerne vores højreback over i venstre side, for at kaste det. Når vi kommer ud fra halvleg, lægger vi ikke skjul på, at nu skal der skrues ned for boldspillet og op for fysikken.. Herefter mister vi kontrollen med kampen...

    ... Jeg ved godt banerne er dårlige for tiden, men for fanden jeg er ikke enig i den retning her.. Jeg siger ikke det Thorups skyld.. Det kan lige så vel være de inputs der kommer fra de nye assistenter.. Jeg synes bare ikke det klæder os.. Heller ikke selvom vi har fået en del mål efter lange indkast allerede... Det er et primitivt udtryk der ikke klæder det hold, som skulle være ligaens lokomotiv.. Jeg vil langt hellere se hurtige igangsætninger og dynamik, end den her overdrevne fokus på dødbolde.. Paradoksalt nok lader det til, at arkitekten bag er spansk....
    Jeg er ganske enig i betragtningen. Jeg synes vi spiller mindre risikobetonet uden vi har fået lukket af bagtil. Der er kommet en del lange afleveringer, de yderste angribere holdes bredere og backerne står dybere. Midtbanen er i opspillet fladet lidt ud og vi ser ikke så mange offensive løb, ligesom presspillet er blevet mere passivt. Det var ikke den her slags spil der gjorde, at Thorups stil så så lovende ud.

    Omvendt må man sige, at de lange indkast altså fungerer og sagtens kan komplimentere det Thorup gjorde i starten – det er næppe de lange indkast der er årsagen bag det ovennævnte. Det er godt nok sjældent vi sætter et hurtigt angreb i gang efter et indkast. Snarere tværtimod har vi meget ofte været vidne til, at et indkast på egen banehalvdel kastes efter en targetmand (der sjældent kan stille noget op med de) eller at indkasttageren står med bolden og glor indtil en midtbanespiller, trækker væk fra sin position og kommer tæt på, hvorefter bolden alligevel ofte ryger tilbage til forsvaret. Det er en tendens jeg synes strækker sig langt tilbage. Med de lange indkast, der i dag næsten hver gang blev flækket videre (enten af os eller en modstander), kommer vi frem til chancer og vi skal bare være bedre til også at fange andenboldene.

  2. #77
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Optakts- og kamptråd: Lyngby BK vs. F.C. København (22/02-2021 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af qwert Se meddelelser
    Enig, han har trods alt overtaget et ret tvivlsomt hold, og vi har ikke engang haft et transfervindue, hvor han har kunne samarbejde med den nye sportsdirektør. Virker meget kortsigtet, hvis han allerede nu skulle være truet. Vi var vel alle enige om i starten af sæsonen, at det ikke blev til noget vildt i år. Inden i dag troede mange af os altså på, at det kunne lade sig gøre at spille med om guldet til det sidste - det er da okay fremskridt. Som jeg ser det er det først næste sæson, vi for alvor kan vurdere teamet på, og selv der er den svær for vi hænger godt nok på en masse dyr dødvægt fra Ståles tid, som vi næppe kommer af med.
    Kan vi ikke godt droppe det der med at kalde vores trup for "tvivlsom"?

    Reelt har vi siden sidste sæson kun mistet Damen og skilt os af med en håndfuld spillere, som ikke slog til, og som de færreste græder mange tårer over at have mistet.

    Til gengæld er Wind, Boilesen og Fischer endelig i omdrejninger igen efter lange skadespauser, og vores trup er forstærket med bl.a. Zanka, Lerager, Bundu, Anker og Wilczek.

    Vi kan da alle sammen ønske os ENDNU stærkere navne. Men tvivlsom? Vi taler altså om en forstærket trup uden langtidsskader, som sidste år vandt sølv og kom i kvartfinalen i EL, og hvor langt det meste af vores start 11'er har solid, international erfaring.

    SELVFØLGELIG skal en sådan trup kunne kæmpe med om guld - eller i al fald som absolut minimum gå efter sølvet.

    I dag var virkelig grum og resultatet er under al kritik. Jeg synes dog ikke, man kan klantre Jes for at smide mange point væk, hvis vi ser bort fra hans to første kampe, der bød på et par solide hjerneblødninger taktisk.

    14. marts må blive Store Statusdag, når vi har mødt Brøndby og FCM. I dag var bare Store Øv-dag.
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.


  3. #78
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    1,097

    Re: Optakts- og kamptråd: Lyngby BK vs. F.C. København (22/02-2021 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Jeg er ganske enig i betragtningen. Jeg synes vi spiller mindre risikobetonet uden vi har fået lukket af bagtil. Der er kommet en del lange afleveringer, de yderste angribere holdes bredere og backerne står dybere. Midtbanen er i opspillet fladet lidt ud og vi ser ikke så mange offensive løb, ligesom presspillet er blevet mere passivt. Det var ikke den her slags spil der gjorde, at Thorups stil så så lovende ud.

    Omvendt må man sige, at de lange indkast altså fungerer og sagtens kan komplimentere det Thorup gjorde i starten – det er næppe de lange indkast der er årsagen bag det ovennævnte. Det er godt nok sjældent vi sætter et hurtigt angreb i gang efter et indkast. Snarere tværtimod har vi meget ofte været vidne til, at et indkast på egen banehalvdel kastes efter en targetmand (der sjældent kan stille noget op med de) eller at indkasttageren står med bolden og glor indtil en midtbanespiller, trækker væk fra sin position og kommer tæt på, hvorefter bolden alligevel ofte ryger tilbage til forsvaret. Det er en tendens jeg synes strækker sig langt tilbage. Med de lange indkast, der i dag næsten hver gang blev flækket videre (enten af os eller en modstander), kommer vi frem til chancer og vi skal bare være bedre til også at fange andenboldene.
    Forskellen på efterårets lovende takter, med aggressivt pres, dynamisk teknisk offensivt spil og forårets mindre aggressive og mindre sammenhængende pres, samt mindre dynamiske opspil, ligger i Wind. Forskellen mellem at have Biel centralt deroppe og Wind ditto, er meget mindre løbekapacitet og aggressivitet. Vi formår ikke at ligge det høje pres på modstanderen, når Wind er i angrebet, det bliver for let for modstanderen at finde en medspiller i det område hvor Wind ikke ligger det aggressive pres. Så når vi spiller med Wind deroppe, skal vi forsvare på en anden måde. Og nej, jeg har ikke et bud og det frustrere mig, for jeg vil virkelig gerne have Wind på banen.
    Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe.

  4. De følgende 11 brugere er enige:

  5. #79
    Tilmeldingsdato
    Jul 2006
    Indlæg
    285

    Re: Optakts- og kamptråd: Lyngby BK vs. F.C. København (22/02-2021 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af skroder Se meddelelser
    Forskellen på efterårets lovende takter, med aggressivt pres, dynamisk teknisk offensivt spil og forårets mindre aggressive og mindre sammenhængende pres, samt mindre dynamiske opspil, ligger i Wind. Forskellen mellem at have Biel centralt deroppe og Wind ditto, er meget mindre løbekapacitet og aggressivitet. Vi formår ikke at ligge det høje pres på modstanderen, når Wind er i angrebet, det bliver for let for modstanderen at finde en medspiller i det område hvor Wind ikke ligger det aggressive pres. Så når vi spiller med Wind deroppe, skal vi forsvare på en anden måde. Og nej, jeg har ikke et bud og det frustrere mig, for jeg vil virkelig gerne have Wind på banen.

    Helt enig i analysen... med Wind og uden Daramy/Biel, så er FCK’s offensiv en tung kampvogn det skal en 15-20 sekunder på at vende sig hver gang... det er sgu ufatteligt at Wind ikke er hurtigere i tanke og handling... det er ret symptomalt at han pt kun er succesfuld på standardsituationer

    Desuden er Nelsson også årsag til at vores opspil går i stykker... tonser bold op eller en defenssiv aflevering... her har boile/bjelland bare meget mere at tilbyde
    Very Nice

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #80
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    2,164

    Re: Optakts- og kamptråd: Lyngby BK vs. F.C. København (22/02-2021 kl. 19:00)

    RAUS!
    Time flies like an arrow - fruit flies like a banana

    Landslollet burde ved førstkommende lejlighed
    kollektivt have moonet emiren af (røv)Qatar


    Jeg håber, at en af landsholdets bedste spillere i 2034 har taget navneforandring til Khashoggi


  8. #81
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Optakts- og kamptråd: Lyngby BK vs. F.C. København (22/02-2021 kl. 19:00)

    Er der en der kan forklare hvorfor VN mål ikke blev omstødt og anderkendt?

  9. De følgende 4 brugere er enige:

  10. #82
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Optakts- og kamptråd: Lyngby BK vs. F.C. København (22/02-2021 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af ersenio Se meddelelser
    Helt enig i analysen... med Wind og uden Daramy/Biel, så er FCK’s offensiv en tung kampvogn det skal en 15-20 sekunder på at vende sig hver gang... det er sgu ufatteligt at Wind ikke er hurtigere i tanke og handling... det er ret symptomalt at han pt kun er succesfuld på standardsituationer

    Desuden er Nelsson også årsag til at vores opspil går i stykker... tonser bold op eller en defenssiv aflevering... her har boile/bjelland bare meget mere at tilbyde
    Ikke hurtig i tanke og handling, kun god på standardsituationer… Har du set Wind spille? Wind har vel vist stort set det modsatte af det du beskriver der.

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Er der en der kan forklare hvorfor VN mål ikke blev omstødt og anderkendt?
    Det bliver svært at finde. Vi må vente på at VAR-billederne bliver frigivet – såfremt det sker. Det tog vist en dag at frigive billederne sidst Nelsson blev snydt, ligesom det vist også var tilfældet da Brøndby havde en kontroversiel offside-scoring.

  11. De følgende 2 brugere er enige:

  12. #83
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: Lyngby BK vs. F.C. København (22/02-2021 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Ikke hurtig i tanke og handling, kun god på standardsituationer… Har du set Wind spille? Wind har vel vist stort set det modsatte af det du beskriver der.
    Jeg er enig i, at den kritik af Wind er forfejlet. Vi finder næppe en mere fodboldklog og hurtigopfattende spiller i truppen.

    Jeg vil dog også sige, at Wind var for mig en kæmpe skuffelse i går. Han sætter ikke mange fødder rigtigt, vinder ikke så mange dueller og kommer slet ikke frem til chancer. Meget sigende kommer vores alle sammens nr 9 frem til langt mere i hans 15 min end Wind gør i hele kampen. Jeg vil dog nok tilskrive banen en del af vores udfordringer i går, da den ikke ligefrem indbød til hurtigt teknisk kombinationsspil. Vi kunne spille fint fodbold i starten og kommer frem til at par gode chancer (hvor Bundu reelt skal afgøre kampen) og derefter bliver banen håbløs. Det er formentlig også derfor, at vi i takt med, at vi kom længere hen i kampen, spillede mere og mere primitivt og satsede mere og mere på lange bolde bla. med Wilzcek. Vi skød os desværre selv i foden ved at sove i to situationen ved målene - ellers er der sådan set rimelig styr på tingene defensivt. Offensivt blev det meget svært på en tung, knoldet og langsom bane med et dybtstående Lyngbyhold.

    Skal man forøvrigt finde en positiv ting ved kampen, så må det være Daramys indhop. Han så hurtig og stærk ud fysisk og tog straks initiativ.

  13. De følgende 2 brugere er enige:

  14. #84
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    309

    Re: Optakts- og kamptråd: Lyngby BK vs. F.C. København (22/02-2021 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg er enig i, at den kritik af Wind er forfejlet. Vi finder næppe en mere fodboldklog og hurtigopfattende spiller i truppen.

    Jeg vil dog også sige, at Wind var for mig en kæmpe skuffelse i går. Han sætter ikke mange fødder rigtigt, vinder ikke så mange dueller og kommer slet ikke frem til chancer. Meget sigende kommer vores alle sammens nr 9 frem til langt mere i hans 15 min end Wind gør i hele kampen. Jeg vil dog nok tilskrive banen en del af vores udfordringer i går, da den ikke ligefrem indbød til hurtigt teknisk kombinationsspil. Vi kunne spille fint fodbold i starten og kommer frem til at par gode chancer (hvor Bundu reelt skal afgøre kampen) og derefter bliver banen håbløs. Det er formentlig også derfor, at vi i takt med, at vi kom længere hen i kampen, spillede mere og mere primitivt og satsede mere og mere på lange bolde bla. med Wilzcek. Vi skød os desværre selv i foden ved at sove i to situationen ved målene - ellers er der sådan set rimelig styr på tingene defensivt. Offensivt blev det meget svært på en tung, knoldet og langsom bane med et dybtstående Lyngbyhold.

    Skal man forøvrigt finde en positiv ting ved kampen, så må det være Daramys indhop. Han så hurtig og stærk ud fysisk og tog straks initiativ.
    God pointe. I bagklogskabens klare lys skulle man have satset anderledes end Wind i går - og måske Biel eller Wilzcek havde været et bedre alternativ så vi i det mindste enten fik aggressivt pres eller fysik. Wind leverede ikke rigtigt nogen af delene på denne tvivlsomme bane.

    /Frederik

  15. #85
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    1,097

    Re: Optakts- og kamptråd: Lyngby BK vs. F.C. København (22/02-2021 kl. 19:00)

    Jeg er helt enig i at Wind nok er den spiller i truppen som er hurtigst i tanke og handling på en fodboldbane. Det er løbepensum og fokus på opdækning eller at jagte bolden i førstepresset, han halter på. De skal simpelthen finde en måde hvorpå han kan bidrage i de faser af kampene, så vores aggresssive pres får en chance for succes.

    #9 på banen fra start? Det giver så hverken fysik eller aggressivt pres, det giver bare en dårligere opspilsstation, som er for langsom i opfattelsen af holdkammeraters løb, for dårlige pasninger, en relativt usynlig spiller i det etablerede spil og igen, en spiller som ikke har øje for opdækning eller jagt af bolden i det aggressive pres. Lose lose at bruge ham.
    Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe.

  16. De følgende 6 brugere er enige:

  17. #86
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: Lyngby BK vs. F.C. København (22/02-2021 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af skroder Se meddelelser
    Jeg er helt enig i at Wind nok er den spiller i truppen som er hurtigst i tanke og handling på en fodboldbane. Det er løbepensum og fokus på opdækning eller at jagte bolden i førstepresset, han halter på. De skal simpelthen finde en måde hvorpå han kan bidrage i de faser af kampene, så vores aggresssive pres får en chance for succes.
    Jeg synes ikke, at han er så dårlig i presset, som han gøres til. Han så vældig uheldig ud ved 1-1 i går, men ellers er han ret god til at presse den rigtige vej osv. Men der er vi måske uenige.
    Måske skulle vi bare droppe en smule af det meget offensive presspil, da det åbenlyst giver ret store problemer bag midtbanen, når modstanderne spiller sig ud af det.

    Citat Oprindeligt indsendt af skroder Se meddelelser
    #9 på banen fra start? Det giver så hverken fysik eller aggressivt pres, det giver bare en dårligere opspilsstation, som er for langsom i opfattelsen af holdkammeraters løb, for dårlige pasninger, en relativt usynlig spiller i det etablerede spil og igen, en spiller som ikke har øje for opdækning eller jagt af bolden i det aggressive pres. Lose lose at bruge ham.
    Nu har jeg vist ikke foreslået nr 9 fra start. Forøvrigt er jeg uenig i, at han ikke har øje for opdækning og pres, ligesom at han spillemæssigt imo også undervurderes herinde.

    Forøvrigt er det lidt sjovt, at man så længe har hørt brok herinde over, at Ståles angribere altid blev scoutet efter deres evner i presspillet. Og nu er det pludselig et kæmpe problem, at vores største stjerne offensivt i Wind ikke er den mest hidsige til at jagte bolde....det er en skør verden vi lever i :-)

  18. De følgende 2 brugere er enige:

  19. #87
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    1,097

    Re: Optakts- og kamptråd: Lyngby BK vs. F.C. København (22/02-2021 kl. 19:00)

    Jeg quotede ikke dig k@sper, det var Frederik som skrev om at bruge #9 for at få aggressivt pres og fysik.

    Men ja, vi er dybt uenige om Wind og #9s bidrag i førstepresset.
    Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe.

  20. #88
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Optakts- og kamptråd: Lyngby BK vs. F.C. København (22/02-2021 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Forøvrigt er det lidt sjovt, at man så længe har hørt brok herinde over, at Ståles angribere altid blev scoutet efter deres evner i presspillet. Og nu er det pludselig et kæmpe problem, at vores største stjerne offensivt i Wind ikke er den mest hidsige til at jagte bolde....det er en skør verden vi lever i :-)
    Jeg ved nu ikke om Ståles angribere altid blev scoutet efter evnerne i presspillet (næppe), men det er klart et problem, når man har en angriber der stort set kun bidrager i presspillet. Derudover er der stor forskel på hvor meget vi har gavnet af det høje aggressive pres, særligt under forskellige trænere.

  21. #89
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: Lyngby BK vs. F.C. København (22/02-2021 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af skroder Se meddelelser
    Men ja, vi er dybt uenige om Wind og #9s bidrag i førstepresset.
    Det er også fair nok. Jeg kan sagtens være forkert på den. Men såfremt de to herrer ikke får det til at fungere i presspillet, så må man finde på noget andet taktisk. Wind (som det nævnes andet steds) alt for god til ikke at spille.
    Om ikke andet så sælger man sikkert Wind til sommer og med Parmas meget sandsynlige nedrykning, så er Cornelius måske afløseren. Han passer måske bedre ind i taktikken med hårdt pres.

  22. #90
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,842

    Re: Optakts- og kamptråd: Lyngby BK vs. F.C. København (22/02-2021 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Det er også fair nok. Jeg kan sagtens være forkert på den. Men såfremt de to herrer ikke får det til at fungere i presspillet, så må man finde på noget andet taktisk. Wind (som det nævnes andet steds) alt for god til ikke at spille.
    Om ikke andet så sælger man sikkert Wind til sommer og med Parmas meget sandsynlige nedrykning, så er Cornelius måske afløseren. Han passer måske bedre ind i taktikken med hårdt pres.
    Sidste udmelding fra klubben omkring salg hedder sommeren 2022 for både Wind og Nelsson, blot for at få spekulationerne omkring Winds fremtid på plads. Det kom frem i en artikel på Tipsbladet i søndags. Pengene kan naturligvis blive for store, men det er planen.

Side 6 af 6 FørsteFørste ... 3456

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 51
    Sidste Meddelelse: 10.02.21, 17:05
  2. Svar: 108
    Sidste Meddelelse: 05.02.21, 12:34
  3. Optakts- og kamptråd: FC København – Lyngby BK (16.07.16 kl.18.30)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 34
    Sidste Meddelelse: 22.10.16, 19:44
  4. Optakts- og kamptråd: FC København - Lyngby BK 06.11.11 kl.16
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 28
    Sidste Meddelelse: 07.11.11, 21:18
  5. Optakts- og kamptråd: Lyngby - FC København
    By Dét er humor in forum De korte linier
    Svar: 24
    Sidste Meddelelse: 18.03.08, 14:27

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •