Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
91. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FCK vinder

    46 50.55%
  • Uafgjort

    21 23.08%
  • FCM vinder

    24 26.37%
Side 2 af 7 FørsteFørste 12345 ... SidsteSidste
Viser resultater 16 til 30 af 94

Emner: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Midtjylland (19/05-2021 kl. 20:00)

  1. #16
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    119

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Midtjylland (19/05-2021 kl. 20:00)

    Er det statistikken der siger vi ikke har tabt til dem i de seneste 10 ud af 12 kampe i Parken, der gør at vi taber til dem i aften?

    Jeg er tilfreds med alt andet end uafgjort i aften.

  2. #17
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    64

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Midtjylland (19/05-2021 kl. 20:00)

    Mon ikke det går sådan her:
    FCM taber til os, og spiller uafgjort mod AGF, dvs ender på 58 points
    BIF taber til FCN, og vinder over AGF, ender på 58 points
    Vi slår både FCM og Randers og slutter på 58 points!

    FCM Blair mester på målscore - ikke at jeg håber, at det går sådan, men på den anden side ville set være historisk ;-)

  3. #18
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    234

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Midtjylland (19/05-2021 kl. 20:00)

    Mit dømmescenarie (som jeg også ser meget sandsynligt) i denne runde er en uafgjort mod FCM og et BØF nederlag til Agf - så er FCM sikret guldet (med 3 points forspring og min +6 bedre målscore) og vi kan fortsat nå 2. Pladsen (mindre sandsynligt :-z).

  4. #19
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,566

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Midtjylland (19/05-2021 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af lars111 Se meddelelser
    Er det statistikken der siger vi ikke har tabt til dem i de seneste 10 ud af 12 kampe i Parken, der gør at vi taber til dem i aften?

    Jeg er tilfreds med alt andet end uafgjort i aften.
    Det skyldes måske nok mere, at vi har fået i alt 2 point i de sidste 8 Superliga-kampe (og røget ud af pokalen) og at Midtjylland i halvdelen af de kampe har scoret 4 mål - og man nok tænker at hjemmebanen giver en fordel, men det er jo ikke en anden sport hjemme end ude og de har TVÆRET os ud i Herning 9 gange i træk og scoret mindst 3 mål samtlige 9 gange - hvilket på stående fod - er den eneste negative rekord i Superligaen jeg lige kan komme på, at FC København sidder på. Og hver gang vi tænker, at NU er det afgørende, NU er vi tæt på, NU kan vi slå dem - så spiller vi en HORIBEL kamp og indkasserer 4 mål.

    Men jeg indrømmer blankt, at jeg bare bedst kan lide at være TP-typen :-) Og jeg er også tilfreds med alt andet end uafgjort i aften - bare det ikke bliver en sejr :-) Og så må det helst heller ikke blive ENDNU en ydmygelse. Et voldsomt ufortjent nederlag som i 2018 vil være optimalt. Så i princippet er jo faktisk optimist i dag. Jeg tror bestemt på, at det kan lykkes at tabe :-)
    Sidst redigeret af ougar : 19.05.21 kl. 09:53
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  5. De følgende 9 brugere er enige:

  6. #20
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,772

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Midtjylland (19/05-2021 kl. 20:00)

    BIF må hjertens gerne ligge nr 1 i det 95 min af sidste runde, så længe de ikke er nummer et efter slutfløjt.

    Jeg har for få dage siden kaldt det en tabermentalitet at håbe på nederlag til FCM - det var faktisk ikke særlig pænt gjort, så min uforbeholden undskyldning, det ændre dog ikke på, at jeg på ingen måder kan ønske et nederlag til vores største konkurrent. Jeg kan håbe på en 8-0 sejr, så vi bliver mestre, når FCM spillet uafgjort i deres sidste kamp og vi vinder 1-0 i det 97 min på et VAR generet straffespark, som dagen efter viser sig at være en fejl.

    Jeg siger - vind den kamp. Vi skal simpelthen gå efter mesterskabet, når det stadig er muligt og alternativt efter 2 pladsen. Det er ikke i vores hænder, men forhåbentlig er det stolpe ud for BØF i Horsens

  7. De følgende 9 brugere er enige:

  8. #21
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,849

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Midtjylland (19/05-2021 kl. 20:00)

    Hvis vi lige ser bort fra det urimeligt nervepirrende pointdrama, så er det her stadig viiiirkelig en spændende kamp set med FCK-briller i forhold til, hvor langt Jess' tropper er.

    Først tallene: Ser vi alene på pointhøsten i mesterskabsspillet, ser det særdeles positivt ud. Her ligger FCK klart nr. 1 med et snit på 2,13 point per kamp, mens FCM halter voldsomt efter med 1,75 og Brøndby nærmest kunne være nedrykningskandidat med sine pinlige 1,25. Tallene viser også med tydelighed, at FCM ikke er nær så skarpe i år (p.t. 1,9 point i snit sammenlagt over hele sæsonen - modsat 2,28 i sidste sæson), og at Brøndby har flyttet sig markant ved at gå fra 1,55 i snit i sidste sæson til foreløbig 1,83 trods det pauvre slutspil. Niels Frederiksen ligner desværre det perfekte match. Her har vi samlet set underpræsteret ved at gå fra 1,88 i snit til blot 1,73. Men snittet i slutspillet giver tro på mere og på klart bedre tider.

    Udfordringen er FCM. Havde vi ikke tabt to ud af tre opgør til dem - endda med 1-8 i samlet målscore - kunne vi have ligget i klar pole position til mesterskabet. Men fakta er, at de to ud af fire gange i denne sæson (altså inklusiv pokalkamp) har spillet os ud på røv og albuer og reelt været klasser bedre. 1-2-7 i vundne, uafgjorte og tabte kampe mod FCM er en grum-grum statistik - og vores enlige sejr ligger altså ti kampe tilbage. Det var d. 18. april 2019 i vores seneste mesterskabssæson.

    Nu møder vi dem så i, hvad vi må antage er let shaky forfatning. Mesterskabet er ikke særligt sikkert mere for midtjyderne, hvis de taber i aften, og siden deres storsejr mod os, har de kun vundet en ud af fire kampe. Omvendt er vi spille- og resultatmæssigt klart på vej frem. Vores forsvar så bedre ud mod Brøndby end længe, selv om vi stadig let kunne have fået to ekstra mål imod os i første halvleg, og vores angreb er stadig heller ikke hamrende giftigt. Et selvmål og et unødvendigt straffespark sikrede os sejren mod Brøndby, og vores topscorer er primært topscorer på grund af straffespark, som han så til gengæld har sat rekord i med otte ud af otte straffesparksscoringer i samme sæson.

    Til gengæld stråler vores overbefolkede midtbane virkelig. Zeca, Falk, Biel, Stage og Daramy er virkelig sprudlende og Lerager gør det også solidt, selv om han endnu mangler at sætte sit markante aftryk. Og Wind bør vel strengt taget også nævnes i puljen som mellemrumsspiller i et system uden klassiske spillere på toppen.

    Hvis Jess' tropper kan vinde overbevisende i aften - ikke i forhold til cifrene, men i forhold til spillet på banen - ser det virkelig lovende ud. Omvendt vil endnu en midtjysk rundbarbering udstille, at projektet p.t. nok rækker til reelt at være næstbedst i Danmark, men altså åbenbart ikke kan knække vores værste konkurrent selv i Parken med tilskuere.

    På sin vis kan den her kamp altså også meget vel blive ganske definerende for graden af udrensning i truppen til sommer. Vinder vi i aften og dermed de facto er "vinder" af mesterskabsspillet, vil det ikke virke helt så bidende nødvendigt at skifte for meget ud i de ellers udskældte tropper, og det vil købe JT (og PC) meget arbejdsro til at finpudse fremfor at revolutionere. Også selv om et helt transfervindue naturligvis langtfra afgøres af en kamp alene. Men den vil have betydning, hvis resultatet er markant og ikke et både/og. Den store test vil så derimod finde sted i Europa, hvor det ikke ligefrem er sædvane, at et dansk hold formår at charmere sig til flotte resultater.
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  9. De følgende 8 brugere er enige:

  10. #22
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,249

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Midtjylland (19/05-2021 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Mr. Jardex Se meddelelser
    Mit dømmescenarie (som jeg også ser meget sandsynligt) i denne runde er en uafgjort mod FCM og et BØF nederlag til Agf - så er FCM sikret guldet (med 3 points forspring og min +6 bedre målscore) og vi kan fortsat nå 2. Pladsen (mindre sandsynligt :-z).
    Mit drømmescenarie er at vi blir mestre.


  11. #23
    Tilmeldingsdato
    Aug 2010
    Indlæg
    285

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Midtjylland (19/05-2021 kl. 20:00)

    Tab og vind med samme sind, fristes man til at sige.
    Også punkter som kioskdrift, snerydning og andre ting fungerer rigtig godt, fortæller Bjerregaard.

  12. Den følgende bruger er enig i dette:

  13. #24
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    159

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Midtjylland (19/05-2021 kl. 20:00)

    Der vil være et eller andet poetisk over et BØf-nederlag i Fischers Horsens (AGF)

  14. #25
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,427

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Midtjylland (19/05-2021 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af hilarius Se meddelelser
    Hvad angår motivationen for fcn og gf, tror jeg ubetinget den kommer helt af sig selv, ved at de kommer til at være med til at afgøre det danske mesterskab. Det gælder desværre også randers : )
    Her så vi Farums motivation, da de kunne være med til afgøre nedrykningen af det dengang langt ringere Brøndbyhold.

    Et godt billede på den motivation, Farum sædvanligvis har haft, siden de for præcis ti år siden fik en nem sejr på Brøndby Stadion og gik forbi os i tabellen.

  15. De følgende 8 brugere er enige:

  16. #26
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,427

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Midtjylland (19/05-2021 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Claudemir Fanatic Se meddelelser
    Alle de, der tror på, at statistikken har afgjort BØF-FCN på forhånd, kan trygt slappe af. For så har statistikken også allerede sørget for, at vi ikke vinder over FCM.
    Der er lige en enkelt brist i det argument, selv hvis vi ser bort fra, at vi har slået FCM tre gange i Parken i den tid, der er gået, siden Farum sidst fik point i Brøndby i maj 2017.

    Nemlig, at uafgjort stadig åbner døren for Brøndbys guld og ikke ændrer noget på forudsætningerne, der hedder, at de skal vinde i Århus for at kunne komme forbi Midtjylland. Og uafgjort er netop resutatet af denne sæsons to møder med FCM i Parken, der endda blev spillet uden tilskuerfordelen. Så afslapningen er ikke helt zen-agtig ...

  17. Den følgende bruger er enig i dette:

  18. #27
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    299

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Midtjylland (19/05-2021 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    BIF må hjertens gerne ligge nr 1 i det 95 min af sidste runde, så længe de ikke er nummer et efter slutfløjt.

    Jeg har for få dage siden kaldt det en tabermentalitet at håbe på nederlag til FCM - det var faktisk ikke særlig pænt gjort, så min uforbeholden undskyldning, det ændre dog ikke på, at jeg på ingen måder kan ønske et nederlag til vores største konkurrent. Jeg kan håbe på en 8-0 sejr, så vi bliver mestre, når FCM spillet uafgjort i deres sidste kamp og vi vinder 1-0 i det 97 min på et VAR generet straffespark, som dagen efter viser sig at være en fejl.

    Jeg siger - vind den kamp. Vi skal simpelthen gå efter mesterskabet, når det stadig er muligt og alternativt efter 2 pladsen. Det er ikke i vores hænder, men forhåbentlig er det stolpe ud for BØF i Horsens
    Well Spoken. I øvrigt er Kamaldeen topmotiveret i sidste kamp mod BØF, hvor han ene mand kan vinde for sit hold. På tribunen sidder Man U. klar med checkhæftet og betaler 150 mio for en god præstation mod de gule.

  19. De følgende 2 brugere er enige:

  20. #28
    crekke er offline Og kategorien er en hest
    Tilmeldingsdato
    Jul 2004
    Indlæg
    675

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Midtjylland (19/05-2021 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Løven Se meddelelser
    .... På tribunen sidder Man U. klar med checkhæftet og betaler 150 mio for en god præstation mod de gule.
    Han er solgt ligegyldigt om han scorer selvmål og får rødt kort.
    /crekke

    There are only 10 types of people in the world -
    those who understand binary, and those who don't.

  21. De følgende 6 brugere er enige:

  22. #29
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,259

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Midtjylland (19/05-2021 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Mr. Jardex Se meddelelser
    Mit dømmescenarie (som jeg også ser meget sandsynligt) i denne runde er en uafgjort mod FCM og et BØF nederlag til Agf - så er FCM sikret guldet (med 3 points forspring og min +6 bedre målscore) og vi kan fortsat nå 2. Pladsen (mindre sandsynligt :-z).
    Jeg tror også, at uafgjort er ret realistisk. Det vil FCM nok være ok tilfredse med. Til gengæld ser jeg det som værende det værste resultat overhovedet. Med uafgjort har vi med al sandsynlighed tabt muligheden for 2. pladsen (BIF taber ikke begge kampe) og FCM kan stadig dumme sig hjemme mod AGF (eller BIF få foræret en kæmpe sejr mod FCN) og tabe guldet. Så foretrækker jeg enten at holde den umulige drøm i live med en sejr eller være mere sikre på at BIF ikke vinder guld med nederlag.

  23. De følgende 2 brugere er enige:

  24. #30
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    299

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Midtjylland (19/05-2021 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af crekke Se meddelelser
    Han er solgt ligegyldigt om han scorer selvmål og får rødt kort.
    Ja, til halv løn i Ajax. Jeg tænker at hvis man skruer fornufthatten på, kan man godt se at han kunne motiveres - også af den kamp.-)

  25. Den følgende bruger er enig i dette:

Side 2 af 7 FørsteFørste 12345 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 166
    Sidste Meddelelse: 05.05.21, 16:47
  2. Svar: 137
    Sidste Meddelelse: 28.04.21, 19:08
  3. Svar: 162
    Sidste Meddelelse: 25.04.21, 18:52
  4. Svar: 142
    Sidste Meddelelse: 18.03.21, 17:09
  5. Svar: 108
    Sidste Meddelelse: 05.02.21, 12:34

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •