Side 23 af 32 FørsteFørste ... 1320212223242526 ... SidsteSidste
Viser resultater 331 til 345 af 470

Emner: YouSee-tråden

  1. #331
    fckgo er offline Brandimprægner det her!
    Tilmeldingsdato
    Nov 2005
    Indlæg
    727

    Re: YouSee-tråden

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Personligt mener jeg, at monopol på sportsrettigheder burde forbydes. De samme kampe burde tilbydes flere aktører i samme marked. Hvis kun én ender med at byde, så fair nok, men så vil alle kampe stadig være samlet ét sted til gavn for forbrugerne. Det er klart, at det vil stille tv-stationerne i en mere usikker position, hvis de pludselig skal konkurrere på kvalitet, og det vil måske koste på aftalens værdi. Men sådan må det være.

    [edit] Og geoblokering af indhold burde heller ikke være tilladt. Det var faktisk tæt på at blive forbudt i EU-regi for nogle år siden, men rettighedshaverne fik trumfet deres vilje igennem.
    Jeg forstår tanken, der lyder besnærende. Men resultatet vil være langt færre tv-indtægter, da eksklusiviteten i rettighederne er det, som tv-stationerne hovedsageligt betaler for. Hvorfor skulle NENT betale kassen for rettigheder, hvis der er en risiko for, at alle kan se de samme kampe kvit og frit på DR? Det vil betyde færre penge til klubberne, og i den sidste ende vil det koste sportsligt for FCK i Europa. Den side af sagen skal altså også med ud over den idealistiske.

  2. #332
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,533

    Re: YouSee-tråden

    Citat Oprindeligt indsendt af fckgo Se meddelelser
    Men resultatet vil være langt færre tv-indtægter, da eksklusiviteten i rettighederne er det, som tv-stationerne hovedsageligt betaler for.
    Jeg forstår udfordringen, og ideelt set er det noget, man løser på internationalt niveau, så vilkårene er ens for alle. Mon ikke der kan findes en løsning, som i bedre grad end i dag sikrer en balance mellem konkurrence til forbrugernes gunst og indtjeningsmuligheder for rettighedshaverne? Alternativt ser jeg hellere, at man går all in på monopolet, men regulerer prisen, de må tage for produktet. Dette med at sprede turneringer ud på 2-3 tv-stationer og 4-5 kanaler holder ikke.

  3. Den følgende bruger er enig i dette:

  4. #333
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    40

    Re: YouSee-tråden

    Citat Oprindeligt indsendt af Onkel Sjus Se meddelelser
    Det ser desværre sådan ud. Men TV2 skal ikke have mine penge, så jeg håber at europæisk 3. division er en engangsforestilling, og at vi fremover spiller på et højere niveau. Og dermed slipper for TV2.
    Til info, så har TV2 også rettighederne til Europa League.

    Det bliver så spændende at se, om de smider de danske kampe over på hoved kanalen, når vi når gruppespillet.

  5. #334
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,555

    Re: YouSee-tråden

    Gud hvor er YouTV dog den mest elendige streaming tjeneste jeg har prøvet indtil videre.
    Både i vores kamp i søndags og igen i aften genstarter app’en konstant, mister forbindelse til min Chromecast og generelt hakker billedet bare rigtig meget…..

  6. #335
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    368

    Re: YouSee-tråden

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    Gud hvor er YouTV dog den mest elendige streaming tjeneste jeg har prøvet indtil videre.
    Både i vores kamp i søndags og igen i aften genstarter app’en konstant, mister forbindelse til min Chromecast og generelt hakker billedet bare rigtig meget…..
    Da jeg ikke kunne se 3+ i søndags tegnede jeg en gratis youtv mix3 i en måned og valgte 3+, tv2 sport-x og tv3 sport.
    Jeg så kampen på min pc uden problemer og jeg var overrasket over billedkvaliteten.
    Øvre C'er

  7. #336
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,397

    Re: YouSee-tråden

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    De fortjener det ikke rigtig, fordi de er en flok fuskere der nu prøver at vride skruen på os ved at tage 150 kr om måneden for noget, der i sidste sæson kostede 1.000 kr for et år – og nu er det endda uden Europa League-rettigheder.

    Men – hvis man ikke kan undvære at streame superliga fra Discovery, så kan man stadig få Eurosport Player i et år til 1.000 kr.:

    https://t.co/3OFDl0k2Lz
    Imens det får en vis omtale på grund af fodarbejde fra Discoverys medie- og pr-vante Morten Crone, at de sætter prisen ned på Discovery Plus fra 150 kr om måneden til 130, skal det nævnes, at det ovenstående link stadig fungerer til Eurosport Player. Selv efter prissænkningen er det billigere for en hel fodboldsæson, og man behøver ikke melde til og fra.

  8. Den følgende bruger er enig i dette:

  9. #337
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,533

    Re: YouSee-tråden

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Imens det får en vis omtale på grund af fodarbejde fra Discoverys medie- og pr-vante Morten Crone, at de sætter prisen ned på Discovery Plus fra 150 kr om måneden til 130, skal det nævnes, at det ovenstående link stadig fungerer til Eurosport Player. Selv efter prissænkningen er det billigere for en hel fodboldsæson, og man behøver ikke melde til og fra.
    Det er flabet, at de sænker prisen sølle 20 kr. for en i forvejen voldsomt alt for dyrt prissat service. Min påstand er, at der ikke er mange af Discoverys sportsrettigheder, vi danskere er villige til at betale for. Deres eneste reelle trækplaster i DK, udover periodiske begivenheder som OL (som jeg også tvivler på, hvor mange reelt ville betale for, hvis det blev udbudt som et særskilt produkt), er fodbold. Jeg tvivler f.eks. på, at der store penge at hente hos de danske cykelfans, selvom at Discovery har rettigheder til nogle af de store løb.

    Nu hvor Discovery har afgivet rettighederne til Premier League og Europa League, har de kun Superligaen og de engelske pokalturneringer, hvor rettighederne er delt med NENT, samt danske EM- og VM-kvalkampe et år endnu. Resten af deres rettigheder er ligegyldige for de fleste.

    Jeg foretrækker egentlig Discoverys fodbolddækning fremfor Viasats, men pt. vil det være bedst for alle, hvis de smider håndklædet.

  10. De følgende 3 brugere er enige:

  11. #338
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,555

    Re: YouSee-tråden

    Jeg overvejer at købe mig en Boxer Streaming TV pakke med sport.
    Pakken indeholder:

    Viaplay Total (med sport)
    Discovery+ (med sport)
    Tv2 PLAY (med sport)
    samt 24 forskellige TV kanaler.

    https://www.boxer.dk/streamingpakke/

    Hvis der er nogle der kunne være interesserede i en (dele ordning) send mig en PB.
    Selvfølgelig er det en forudsætning at vi deler antallet af enheder man kan logge ind på samt antal samtidige streams (som vidst er 2 i alle tjenester der medfølger)

  12. #339
    Z-ster er offline Den løftede pegefinger!!
    Tilmeldingsdato
    May 2020
    Indlæg
    129

    Re: YouSee-tråden

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    Jeg overvejer at købe mig en Boxer Streaming TV pakke med sport.
    Pakken indeholder:

    Viaplay Total (med sport)
    Discovery+ (med sport)
    Tv2 PLAY (med sport)
    samt 24 forskellige TV kanaler.

    https://www.boxer.dk/streamingpakke/

    Hvis der er nogle der kunne være interesserede i en (dele ordning) send mig en PB.
    Selvfølgelig er det en forudsætning at vi deler antallet af enheder man kan logge ind på samt antal samtidige streams (som vidst er 2 i alle tjenester der medfølger)
    Husk lige at man kun kan signe op på ovennævnte hvis man har boxer bredbånd!
    Ikke uvæsentligt.
    I øvrigt mener jeg at Hjalte Park burde destrueres!
    Z-ster's Avatar

  13. Den følgende bruger er enig i dette:

  14. #340
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,555

    Re: YouSee-tråden

    Citat Oprindeligt indsendt af Z-ster Se meddelelser
    Husk lige at man kun kan signe op på ovennævnte hvis man har boxer bredbånd!
    Ikke uvæsentligt.
    I know - irriterende.
    Men samme pris og hastighed som min nuværende udbyder (fastspeed)

  15. #341
    Tilmeldingsdato
    Oct 2017
    Indlæg
    95

    Re: YouSee-tråden

    Det som virkeligt pisser mig af er at jeg ikke kan finde en sport-tv pakke hvor jeg ikke også skal købe en masse lorte reality tv først.
    Jeg gider ikke betale for det pis. Kan jeg ikke bare få lov til at betale for fodbold og intet andet?

  16. De følgende 3 brugere er enige:

  17. #342
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,555

    Re: YouSee-tråden

    Citat Oprindeligt indsendt af Ssssppp Se meddelelser
    Det som virkeligt pisser mig af er at jeg ikke kan finde en sport-tv pakke hvor jeg ikke også skal købe en masse lorte reality tv først.
    Jeg gider ikke betale for det pis. Kan jeg ikke bare få lov til at betale for fodbold og intet andet?
    Desværre - det er jo det der er hele problemet. Både Discovery+ og Viaplay er fyldt til randen med ligegyldigt lort….

  18. De følgende 4 brugere er enige:

  19. #343
    Tilmeldingsdato
    Oct 2017
    Indlæg
    95

    Re: YouSee-tråden

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    Desværre - det er jo det der er hele problemet. Både Discovery+ og Viaplay er fyldt til randen med ligegyldigt lort….
    Når man tvinges til at købe noget lort for at få lov til at købe det man vil, så er der ikke nok konkurrence på et marked.

    Streaming markedet er modent til en isoleret sport kanal.
    Det er klart at dem der allerede sidder på markedet vil gøre alt for at undgå konkurrence og bide sig fast.
    Det betyder dog bare at det er firmaer som i det længere løb dør, lige som blockbuster, kodac osv.

    Viaplay og Discovery er dead man walking.

  20. #344
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    368

    Re: YouSee-tråden

    Jeg har desværre ikke mulighed for at tage på stadion længere så jeg er tvunget til at se kampene på TV eller PC.

    Så jeg har kigget på hvilke kanaler skal jeg abonnere på for at være sikker på at kunne se FCKs kampe.

    Superliga:
    3+ (Viasat)
    TV3 sport (Viasat)
    Canal 9 (Discovery)
    Eurosport 2 (Discovery)
    I sidste runde af grundspil og slutspil kan der behov for en-to kanal(er) mere

    Europa Conference League:
    TV2 sport (TV2)
    TV2 sport X (TV2)

    Og hvordan gør man så det billigst muligt?

    Discovery - der kan tegnes et års abonnement for 990. Link De har app til Smart TV, som er det jeg har.

    Viasat - Totalpakken koster 449 pr. måned (jeg er tvivl om man skal have live-tv med), men så er der også Champions League, Premier League mm. Lidt pebret hvis det kun er for at se FCK. De har app til Smart TV.

    TV2 - TV2play med sport koster 169 pr. måned, der er også La Liga og Serie A. De har app til Smart TV.

    Det er ca. 700 pr. måned for at følge FCK.

    Jeg kunne vælge en TV pakke (bland selv 10) fra YouSee, og vælge Viasat- og TV2-sportskanaler. Det koster 499 pr. måned og jeg skal stadig have Discovery, så det bliver samlet ca. 580 pr. måned. Men jeg gider ikke rigtigt at have alle de andre kanaler.

    Endelig kan jeg vælge youtv.dk (som har samme ejer som YouSee) hvor jeg kan vælge 3, 10, osv. kanaler og igen vælge Viasat- og TV2-sportskanaler. De har heller ikke Discovery. Ulempen er at de ikke har en app til Smart TV, så det skal ses på PC eller chromecastes til TVet. Men til gengæld er prisen 'kun' 299 for 10 kanaler (eller 399 for 20 kanaler), så samlet 380 pr. måned med Discovery. Jeg har prøvet 3 kanaler gratis i en måned og det virkede til at være ok kvalitet på PC - har ikke chromecast endnu.

    Er der nogen der har et alternativ?
    Øvre C'er

  21. #345
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,555

    Re: YouSee-tråden

    Citat Oprindeligt indsendt af tor340 Se meddelelser
    Jeg har desværre ikke mulighed for at tage på stadion længere så jeg er tvunget til at se kampene på TV eller PC.

    Så jeg har kigget på hvilke kanaler skal jeg abonnere på for at være sikker på at kunne se FCKs kampe.

    Superliga:
    3+ (Viasat)
    TV3 sport (Viasat)
    Canal 9 (Discovery)
    Eurosport 2 (Discovery)
    I sidste runde af grundspil og slutspil kan der behov for en-to kanal(er) mere

    Europa Conference League:
    TV2 sport (TV2)
    TV2 sport X (TV2)

    Og hvordan gør man så det billigst muligt?

    Discovery - der kan tegnes et års abonnement for 990. Link De har app til Smart TV, som er det jeg har.

    Viasat - Totalpakken koster 449 pr. måned (jeg er tvivl om man skal have live-tv med), men så er der også Champions League, Premier League mm. Lidt pebret hvis det kun er for at se FCK. De har app til Smart TV.

    TV2 - TV2play med sport koster 169 pr. måned, der er også La Liga og Serie A. De har app til Smart TV.

    Det er ca. 700 pr. måned for at følge FCK.

    Jeg kunne vælge en TV pakke (bland selv 10) fra YouSee, og vælge Viasat- og TV2-sportskanaler. Det koster 499 pr. måned og jeg skal stadig have Discovery, så det bliver samlet ca. 580 pr. måned. Men jeg gider ikke rigtigt at have alle de andre kanaler.

    Endelig kan jeg vælge youtv.dk (som har samme ejer som YouSee) hvor jeg kan vælge 3, 10, osv. kanaler og igen vælge Viasat- og TV2-sportskanaler. De har heller ikke Discovery. Ulempen er at de ikke har en app til Smart TV, så det skal ses på PC eller chromecastes til TVet. Men til gengæld er prisen 'kun' 299 for 10 kanaler (eller 399 for 20 kanaler), så samlet 380 pr. måned med Discovery. Jeg har prøvet 3 kanaler gratis i en måned og det virkede til at være ok kvalitet på PC - har ikke chromecast endnu.

    Er der nogen der har et alternativ?
    Hvis man alligevel vil have det hele, så har jeg ikke fundet noget billigere end Boxers streaming pakke (Sport) Den koster 549,-/md inkl. Viaplay Sport, Tv2 inkl. Sport og Discovery+ inkl. sport, samt nogle forskellige live kanaler.
    Den er jeg ved at bestille - Udover de af vores kampe jeg ikke ser på stadion så får jeg med denne pakke også mulighed for at se lidt CL, PL, Championship og meget andet. Så hvis man alligevel ynder at se mere end "bare" vores kampe så er det den billigste løsning hvis man ønsker at få ALT sport med.

    Alternativt en kombi med You TV (10 kanaler) og Discovery+ inkl. sport for 428 et alternativ...

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 3 users browsing this thread. (0 members and 3 guests)

Lignende emner

  1. Lørdagens TV-kamp, Canal 9 / Yousee WebTV
    By De Onde in forum De korte linier
    Svar: 5
    Sidste Meddelelse: 09.09.10, 21:31
  2. Svar: 31
    Sidste Meddelelse: 17.10.03, 08:32

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •