Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
81. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • Slovan Bratislava vinder

    7 8.64%
  • Uafgjort

    18 22.22%
  • FC København vinder

    56 69.14%
Side 3 af 3 FørsteFørste 123
Viser resultater 31 til 45 af 45

Emner: Optakts- og kamptråd: Slovan Bratislava vs. F.C. København (16/09-2021 kl. 18:45)

  1. #31
    Tilmeldingsdato
    May 2021
    Indlæg
    241

    Re: Optakts- og kamptråd: Slovan Bratislava vs. F.C. København (16/09-2021 kl. 18:45)

    Samme 11 som imod Randers. Spændt på at se hvordan Bøving klarer sig på udebane i Europa. Lad os starte godt ud med 3 point

  2. De følgende 4 brugere er enige:

  3. #32
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,516

    Re: Optakts- og kamptråd: Slovan Bratislava vs. F.C. København (16/09-2021 kl. 18:45)

    Jamen det var da en overraskende "nem" sejre. Slovan har jo nærmeste den ene chance de scorer på. God gennemført udekamp, hvor vi til og med også scorer 3 mål. Bravo :)

    Pls sæt nu FCM på plads på Søndag. Jeg orker ikke at se en Bo. H løbe op og ned af sidelinjen :)


  4. #33
    Tilmeldingsdato
    Jun 2013
    Indlæg
    432

    Re: Optakts- og kamptråd: Slovan Bratislava vs. F.C. København (16/09-2021 kl. 18:45)

    Jeg håber satme ikke Zeca har fået en hovedskade :s men en god udesejr på en svær bane :) Jeg synes bare det er så fedt at 3 af vores udskiftninger er spillere på 19 år eller under :) som har kvalitet ^^

  5. De følgende 7 brugere er enige:

  6. #34
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,757

    Re: Optakts- og kamptråd: Slovan Bratislava vs. F.C. København (16/09-2021 kl. 18:45)

    Solid sejr over et middelmådigt Bratislava hold på en fuldstændig elendig bane. Jeg synes vi griber kampen fornuftigt an mht spillet og taktikken, men jeg synes godt nok det er mærkeligt at vi slet ikke rotere i start 11.

    - vi har mange kampe over en sæson og alt hvile tæller i sidste ende
    - vi har et svært program, så også her kunne vi godt fordele spilletider lidt bedre
    - det er også vigtigt for trupspillere at føle sig som en del af holdet og at træneren kan stole på dem.

    Personligt havde jeg været helt tryg hvis Kalle, Ankersen og/eller Bengtsson var startet inde. Desuden kunne vi også godt bruge at se Gabrielsen få spilletid eller Johannesson 45 min. Det er helt personlig mening, men det er faktisk bekymrende at man ikke veksler mere.

    Grabara synes jeg faktisk ser lidt usikker ud i nogle situationer og han kunne sagtens have lavet straffe på en lidt tåbelig takling. Højlund er jeg modsat ved at blive større og større fan af, jeg synes han går uimponeret ind til de opgaver han får og jeg ville ikke være utryg med ham i startopstillingen imod mindre gode modstandere.

    Alt i alt var det dog en rigtig vigtig sejr og derfor kan jeg også godt forstå at man starter med stærkeste 11 - det var vigtigt at komme godt i gang, Bratislava var bare ikke specielt gode og banen elendig og så kunne jeg godt have accepteret flere reserver fra start

  7. De følgende 2 brugere er enige:

  8. #35
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,304

    Re: Optakts- og kamptråd: Slovan Bratislava vs. F.C. København (16/09-2021 kl. 18:45)

    En god begyndelse på det europæiske gruppespil, hvor resultatet nok var en del bedre en spillet. Vi tog en del med fra kampen mod Randers, hvor spillet heller ikke ligefrem flød, men hvor offensiven var effektiv og defensiven ikke havde de store udfordringer.

    Bratislava lignede mest et hold, der gerne ville spille bolden rundt i forsvaret og herefter slå direkte afleveringer ud til kanterne. Det var i hvert fald det der blev forsøgt mest, men typisk ville vi ikke særlig langt frem og meget af deres opspil endte med at være forceret og de kom ikke frem til det store.

    Vores opspil var mest centreret omkring Wind – det var i hvert fald her det blev farligst. Der var ikke så mange sideskift som mod Randers og der var igen mest fokus på den defensive organisation. Det giver selvfølgelig også god mening, når vi er så effektive med Wind og Biel i front. Derudover synes jeg ellers vi så ret svage ud. Vi havde mange boldtab og endte i perioder med blot at losse væk. Vi vandt ikke mange andenbolde og så generelt svage ud i duellerne. Vi kom langt bedre med i anden halvleg, hvor vi investerede mere i duellerne, men Bratislava så stadig stærkest ud her. På den måde minder kampen meget om vores andre europæiske udekampe.

    Banens beskaffenhed skal naturligvis nævnes i den sammenhæng og man må sige, at den ikke ligefrem lagde op til teknisk god fodbold, men i høj grad endte med at favorisere Bratislava – selvom ingen af holdene kan påstå at have haft gavn af den plæne.

    Et lyspunkt er igen, at vi ser væsentligt mere komfortable ud, når vi kommer til at stå dybt. Det er en massiv forbedring, men det ligner også, at det er kommet på bekostning af vores presspil, der i dag ganske enkelt var dårligt.

    Grabara havde ikke så meget at se til, men når han havde, så han ikke særlig sikker ud. Han var god i luften, men elendig med fødderne og er også virkelig tæt på at begå straffespark på Henty, der dog hoppede over ham. Var han blevet på fødderne er det svært at se noget andet udfald end straffespark.

    Diks spiller igen en noget svag kamp. Hans bedste aktion var da han fremtvang et straffespark og ellers var der ikke det store at komme efter. Defensivt lukkede han fint af og det kan snildt være, at fokusset primært lå her.
    Khocholava så stærk ud i mange dueller, men havde problemer med at håndtere Henty.
    Boilesen så igen stærk ud i særdeleshed når han havde bolden.
    VK spillede en fin kamp, hvor han også kom frem til en del aktioner offensivt. Der var dog store mangler i samarbejdet med Bøving, der hellere vil ind centralt.

    Stage gjorde vel næsten som han plejer efterhånden. Hang dog lidt efter i duellerne, men løbene kan man ikke klage over og han scorer igen.
    Zeca så bedst ud da vi løsnede strukturen en smule imod slutningen. Ellers havde han problemer i duellerne og fik ikke bidraget særlig meget i opspillet.
    Lerager så væsentligt bedre ud, hvor han fik bidraget med mange gode løb og også var en af vores bedste i duellerne. En midtbane med Zeca og Lerager bliver dog lidt for tung og får ikke for alvor sat deres præg når vi har bolden.
    Bøving har meget få gode aktioner og mislykkes med alt for meget. Han var i flere omgange i en god position til at udfordre, men jeg husker kun to forsøg og begge fejlede. Han startede anden halvleg bedre, hvor det lignede han turde gå mere i dueller, men det blev aldrig rigtig godt.

    Wind og Biel var virkelig gode i dag og sejren er i høj grad deres fortjeneste. Vores opspil afhæng primært af at Wind trak ned og kom tættere på midtbanen, ligesom Biels løb fortsat er i en anden liga. De er ligeledes involveret i alle mål i dag.

    Dommeren gjorde det ganske fint. Meget få fejl og gav vel de advarsler der skulle gives. Kun Bratislavas nummer 33 slap lidt let i en situation, men ellers er der ikke rigtigt noget at komme efter.

    Nu kan vi se fremad mod opgøret mod Midtjylland, som vi ikke fik sparet spillere til. Ligeledes skiftede vi forholdsvist sent ud – hvilket også er tilfældet for Midtjylland, der dog tog imod Ludogorets på hjemmebane. Det kan godt vise sig at være en ulempe, men ellers synes jeg godt vi kan være forhåbningsfulde forud for kampen.

  9. De følgende 6 brugere er enige:

  10. #36
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Optakts- og kamptråd: Slovan Bratislava vs. F.C. København (16/09-2021 kl. 18:45)

    Grunden til vi ikke sparer spillere er vel fordi, vi har pokalkampen efter FCM? Derefter er der en uge mellem FCM og næste Superligakamp. Det er vel ok.

  11. De følgende 2 brugere er enige:

  12. #37
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,757

    Re: Optakts- og kamptråd: Slovan Bratislava vs. F.C. København (16/09-2021 kl. 18:45)

    Citat Oprindeligt indsendt af h0ps Se meddelelser
    Grunden til vi ikke sparer spillere er vel fordi, vi har pokalkampen efter FCM? Derefter er der en uge mellem FCM og næste Superligakamp. Det er vel ok.
    Det kan sagtens være. Rotation har bare mange fordele og efter en vild vild start, så kunne Diks måske godt lige tanke energi på bænken, Ankersen kunne måske godt trænge til 90 min osv. JT ændre meget meget lidt på sin start formation (sådan never change a winning team mentalitet), men det er bare en lang sæson - så jeg synes der mangler mere rotation og tidligere udskiftninger

  13. #38
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Optakts- og kamptråd: Slovan Bratislava vs. F.C. København (16/09-2021 kl. 18:45)

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Det kan sagtens være. Rotation har bare mange fordele og efter en vild vild start, så kunne Diks måske godt lige tanke energi på bænken, Ankersen kunne måske godt trænge til 90 min osv. JT ændre meget meget lidt på sin start formation (sådan never change a winning team mentalitet), men det er bare en lang sæson - så jeg synes der mangler mere rotation og tidligere udskiftninger

    Det her var måske den vigtigste kamp i gruppespillet (antaget at vi er meget stærkere mod dem hjemme), så der skal nok være rig mulighed for at spare spillere senere. Men ja, Thorup er måske mindre tilbøjelig til at rotere, hvilket på den længere bane vil være skidt. Så noget der bliver interessant at se

  14. #39
    Tilmeldingsdato
    May 2021
    Indlæg
    241

    Re: Optakts- og kamptråd: Slovan Bratislava vs. F.C. København (16/09-2021 kl. 18:45)

    Thorup udtaler sig om rotation her eller manglen på samme

    https://beta.bold.dk/fodbold/nyheder...r-klar-til-fcm

  15. #40
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,757

    Re: Optakts- og kamptråd: Slovan Bratislava vs. F.C. København (16/09-2021 kl. 18:45)

    Citat Oprindeligt indsendt af Chmpen85 Se meddelelser
    Thorup udtaler sig om rotation her eller manglen på samme

    https://beta.bold.dk/fodbold/nyheder...r-klar-til-fcm
    Det skal han jo sige og helt ærligt - han har jo også ret pt :). Vi vinder jo, men jeg synes bare jeg har lagt mærke til lidt mindre energi. Det kan så skyldes de har mindre energi eller kampene ser lidt anerledes ud pga modstanderen lige er en tand bedre.

    JT udtalelser er i mine øjne bare en standard omgang:
    “spillerne vil spille” (øh ja og det gælder alle, så tænk på moralen hos hele holdet og ikke halvdelen).
    “Spillerne er 100% klar” (ja, men det bliver de formentlig ikke ved med, hvis de ikke får ro. Det er træner team’et opgave at justere og ikke spilleren selv, som nok er ret biased).
    “Vi tager EM-kamp ad gangen” (please not - se nu holistisk på det)

    Når det er sagt. Så er det min ide, st rotation giver mere over tid end ingen rotation overhovedet og som sagt - pt vinder vi jo alt og så kan man næppe brokke sig.

  16. #41
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    272

    Re: Optakts- og kamptråd: Slovan Bratislava vs. F.C. København (16/09-2021 kl. 18:45)

    Der er 5 kampe tilbage inden der igen er landskampspause. Her er modstanderne:
    FCM
    Nykøbing
    FCN
    Red Imps
    Viborg

    Mon ikke der kommer til at være rigelig rotation i hvert fald 2 måske 3 af de kampe. Jeg ser det som værende vigtigere at vi kom godt fra land i gruppespillet da en førsteplads i gruppen trods alt giver 2 ekstra hviledage i forhold til at man sidder over i den første knock-out runde

  17. De følgende 8 brugere er enige:

  18. #42
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,516

    Re: Optakts- og kamptråd: Slovan Bratislava vs. F.C. København (16/09-2021 kl. 18:45)

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Når det er sagt. Så er det min ide, st rotation giver mere over tid end ingen rotation overhovedet og som sagt - pt vinder vi jo alt og så kan man næppe brokke sig.
    Jeg havde egentlig også troet at JT ville spare flere spillere, men jeg kan egentlig godt lide den mentalitet, med der bare bliver kørt på med de samme spillere. Man må jo formode at de er i fremragende form :). Det var noget som jeg syntes har været et problem tidligere, hvor vores spillere bare så utrænet ud.

  19. #43
    Tilmeldingsdato
    Jun 2013
    Indlæg
    432

    Re: Optakts- og kamptråd: Slovan Bratislava vs. F.C. København (16/09-2021 kl. 18:45)

    Det bliver godt når Luther er klar og i form :) jeg synes stadig vi mangler fart for at variere lidt. Selvom jeg synes Bøving begynder at vise udemærkede takter :)

  20. De følgende 2 brugere er enige:

  21. #44
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,533

    Re: Optakts- og kamptråd: Slovan Bratislava vs. F.C. København (16/09-2021 kl. 18:45)

    Det er ikke nemt at være Thorup. Når han ændrer på holdet, er han Clue-Jess, og når han stiller med det samme hold tre gange i streg, er det også galt.

  22. De følgende 13 brugere er enige:

  23. #45
    Tilmeldingsdato
    Feb 2013
    Indlæg
    470

    Re: Optakts- og kamptråd: Slovan Bratislava vs. F.C. København (16/09-2021 kl. 18:45)

    ha ha - til gengæld er hyren vist i orden :-) cybamerc -

  24. Den følgende bruger er enig i dette:

Side 3 af 3 FørsteFørste 123

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 49
    Sidste Meddelelse: 16.08.21, 14:14
  2. Svar: 161
    Sidste Meddelelse: 21.07.21, 14:56
  3. Svar: 166
    Sidste Meddelelse: 05.05.21, 16:47
  4. Svar: 124
    Sidste Meddelelse: 02.03.21, 23:56
  5. Svar: 108
    Sidste Meddelelse: 05.02.21, 12:34

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •