Side 22 af 103 FørsteFørste ... 12192021222324253272 ... SidsteSidste
Viser resultater 316 til 330 af 1543

Emner: Til- og afgange: Vinter 21/22

  1. #316
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af Dane Se meddelelser
    Selvfølgelig skal vi ikke hente Brøndbys anfører. Slut.
    Enig. Han er - desværre - dygtig, og ville fodboldmæssigt være en super fin spiller at få ind og væk fra dem og en penis-transfer og alt muligt - men jeg følger København for at elske mit hold og hade Brøndby og jeg ORKER ikke at skulle forholde mig til, at jeg pludselig skal prøve at (og alligevel ikke kunne) holde af spillere, som jeg ser for mig i en grim gul trøje. Jeg ved det er moderne fodbold og alt det pis, men det forhindrer jo ikke mig i at forsøge at glemme at det er det. Jeg kan sagtens forstå argumenterne for, men argumenterne imod er bare vigtigere for mig - og naturligvis objektivt set klart bedre :-)
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar


  2. #317
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Okay. Lad os skyde tanken om Maxsø til hjørne, og lege videre med tanken om, at vi er i markedet efter en markant forstærkning til bagerste geled (personligt håber jeg at vinterens indkøbsliste omfatter en klasse venstre kant, angriber og CB). Er der nogen der kender status på Scholz i Japan? Spiller han, og ikke mindst, trives han?

    Det kunne være noget af et scoop at hente ham hjem..

  3. Den følgende bruger er enig i dette:

  4. #318
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007
    Indlæg
    943

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Nu vi taler om at hente Brøndbyspillere, kan vi så ikke hente Uhre og parkere ham på bænken på reserveholdet? Det ville være sjaw :-)

  5. De følgende 2 brugere er enige:

  6. #319
    Tilmeldingsdato
    Jul 2014
    Indlæg
    1,187

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Okay. Lad os skyde tanken om Maxsø til hjørne, og lege videre med tanken om, at vi er i markedet efter en markant forstærkning til bagerste geled (personligt håber jeg at vinterens indkøbsliste omfatter en klasse venstre kant, angriber og CB). Er der nogen der kender status på Scholz i Japan? Spiller han, og ikke mindst, trives han?

    Det kunne være noget af et scoop at hente ham hjem..
    Ifølge Transfermarkt har han spillet 87% af minutter siden skiftet, så han virker til at være fast mand. Jeg kender i øvrigt en smule til hans person fra folk tæt på ham. De siger alle, at han er typen, der sagtens kunne finde på at tage til FCK, selvom han har været i FCM. Han er iskold, så ingen betænkelighed der. I forlængelse er han dog også en eventyrer, så folk omkring ham siger, at han nok bliver ude og kommer til at spille obskure steder, så længe han kan, eller til perspektivet pludselig skulle ændre sig (at få børn fx.)
    Sidst redigeret af Lokomotiv Luxus : 01.12.21 kl. 11:58

  7. De følgende 2 brugere er enige:

  8. #320
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    297

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Jeg syntes vi mangler en angriber helt fremme. En anden type end Wind, men stadig med nogle af de samme kvaliteter.

    Wind kommer ikke nok med i boksen, og i hans rolle under Thorup scorer han ikke ligeså mange mål, men bidrager mere med assist og 3. assist, og i det opbyggende spil. Det er selvfølgelig også en kvalitet for holdet, men holdet mangler en type der ligesom Wind er stærk til at holde på bolden, men måske mere en klinisk afslutter både med fødderne men også på hovedet, som kan fodres med bolde fra Biel, Falk, Isak, VK, Diks (indsæt selv flere).

    Der har været en tendens til, at holdet er blevet presset tilbage i de sidste 10-15 min, og det sker tit når Wind tages ud. Derfor bør vi allerede nu hente en stærk angriber der kan holde på bolden med to modstandere på ryggen.

    Her er nogle af de spidskompetencer, som skal prioriteres.

    Fysisk stærk og hurtig.
    God med ryggen til målet (god teknik og stærk til at beskytte bolden)
    God i luftspillet.
    Dygtig afslutter.

    Her er tre bud:

    Stephen Odey. 23 år. 1.82 cm. Randers.
    Jeg syntes han passer mere eller mindre perfekt på den profil holdet mangler. Dog tror jeg det bliver svært at lande ham, når han lige er købt fri af Randers. Han blev vist købt fri for 5 mio. Vil han selv skifte allerede, og hvad mon Randers prissætter ham til nu? Tror vi skal over 20 mio selvom det virker højt for et Randers salg?

    Erik Botheim. 21 år. 1.80. Bodø/Glimt.
    Botheim har næsten hele pakken og kan faktisk også udfylde den lidt dybere rolle, som Wind gør. Han er god til at holde på bolden og god i det relationelle. Han arbejder hårdt og er en dygtig presspiller. Han er en god afslutter med begge ben og hovedet. Han har god fysik. Har en ok fart, men primært en god end pace. I Conference League har han scoret 4 mål og lavet 7 assist i 5 kampe. Voldsomt.

    https://youtu.be/hmpFOUK8Geg

    Mahktar Gueye. 23 år. 1.95. KV Oostende.
    Fysisk monster på 1.95. Han har en enorm fysik og bedømt ud fra video er han også relativt hurtig trods sin størrelse. Sparker som en hest. Han har scoret 9 mål i 15 kampe ud fra 77 procent spilletid i den stærke belgiske liga i denne sæson, hvilket må siges at være ret godt. Jeg er kan derfor også godt være tvivl om han er for dyr og svær at hente. Han står til 4M€ på transfermarkt, men hvad er hans reelle pris?

    https://youtu.be/AgEO0K1idSU

    https://youtu.be/0s8SjKtkJ1Q
    HSV fans: You did a great job supporting your team! Much better than Bayern, Schalke and Dortmund - Die Stimmung der Dänen war echt super - 4000 dänen machen mehr lärm als der rest!

  9. De følgende 2 brugere er enige:

  10. #321
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007
    Indlæg
    36

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Jeg er også af den overbevisning, at vi har brug for en ny angriber i stil med N'doye, Cornelius eller Santander.
    Jeg tror bare ikke, at vi henter en i vintervinduet.

    Hvis der bliver hentet en erfaren angriber, vil det betyde, at enten Wind eller Pep Biel kommer til at stå i en dårlig situation i forhold til et potentielt salg til sommer, hvis de ikke spiller fast hele foråret på deres bedste positioner. Pep er bedst på 10'eren. Wind er lidt sværere at placere.

    Jeg tror de begge er fortid til sommer, og så hentes der en angriber. 10'eren er vi dækket ind på.

    Ved mindre ejerne begynder at forstå, at et mesterskab potentielt kan være endnu mere værd end de penge, som kan hentes på salg. Pt. får vi nok ikke 150 mio. for Wind.
    Sidst redigeret af dennisp : 02.12.21 kl. 12:43

  11. #322
    Tilmeldingsdato
    Apr 2008
    Indlæg
    1,079

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af mikzki Se meddelelser
    Jeg syntes vi mangler en angriber helt fremme. En anden type end Wind, men stadig med nogle af de samme kvaliteter.

    Wind kommer ikke nok med i boksen, og i hans rolle under Thorup scorer han ikke ligeså mange mål, men bidrager mere med assist og 3. assist, og i det opbyggende spil. Det er selvfølgelig også en kvalitet for holdet, men holdet mangler en type der ligesom Wind er stærk til at holde på bolden, men måske mere en klinisk afslutter både med fødderne men også på hovedet, som kan fodres med bolde fra Biel, Falk, Isak, VK, Diks (indsæt selv flere).

    Der har været en tendens til, at holdet er blevet presset tilbage i de sidste 10-15 min, og det sker tit når Wind tages ud. Derfor bør vi allerede nu hente en stærk angriber der kan holde på bolden med to modstandere på ryggen.

    Her er nogle af de spidskompetencer, som skal prioriteres.

    Fysisk stærk og hurtig.
    God med ryggen til målet (god teknik og stærk til at beskytte bolden)
    God i luftspillet.
    Dygtig afslutter.

    Her er tre bud:

    Stephen Odey. 23 år. 1.82 cm. Randers.
    Jeg syntes han passer mere eller mindre perfekt på den profil holdet mangler. Dog tror jeg det bliver svært at lande ham, når han lige er købt fri af Randers. Han blev vist købt fri for 5 mio. Vil han selv skifte allerede, og hvad mon Randers prissætter ham til nu? Tror vi skal over 20 mio selvom det virker højt for et Randers salg?

    Erik Botheim. 21 år. 1.80. Bodø/Glimt.
    Botheim har næsten hele pakken og kan faktisk også udfylde den lidt dybere rolle, som Wind gør. Han er god til at holde på bolden og god i det relationelle. Han arbejder hårdt og er en dygtig presspiller. Han er en god afslutter med begge ben og hovedet. Han har god fysik. Har en ok fart, men primært en god end pace. I Conference League har han scoret 4 mål og lavet 7 assist i 5 kampe. Voldsomt.


    https://youtu.be/hmpFOUK8Geg

    Mahktar Gueye. 23 år. 1.95. KV Oostende.
    Fysisk monster på 1.95. Han har en enorm fysik og bedømt ud fra video er han også relativt hurtig trods sin størrelse. Sparker som en hest. Han har scoret 9 mål i 15 kampe ud fra 77 procent spilletid i den stærke belgiske liga i denne sæson, hvilket må siges at være ret godt. Jeg er kan derfor også godt være tvivl om han er for dyr og svær at hente. Han står til 4M€ på transfermarkt, men hvad er hans reelle pris?

    https://youtu.be/AgEO0K1idSU

    https://youtu.be/0s8SjKtkJ1Q
    Botheim er på vej til Lazio ifølge rygterne https://football-italia.net/lazio-bo...in-muriqi-out/
    men det afhænger selvfølge af at de kan sælge en før de kan købe Botheim. Jeg kender ham ikke så ved ikke om han er den rette til København men han ser spændende ud.

  12. #323
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af dennisp Se meddelelser
    Pt. får vi nok ikke 150 mio. for Wind.
    Med mindre Wind fyrer et helt vildt forår af, tror jeg, vi skal være lykkelige, hvis vi får 50 mio. for ham. Jeg holder meget af Wind, men han er jo en meget svær type at passe ind på et fodboldhold, og jeg kan slet ikke se ham klare sig i en af de store ligaer.

    Derfor håber jeg virkelig, vi køber en klasseangriber, der kan give ham konkurrence på pladsen. Dels fordi mesterskabet er vigtigere end at give Wind en salgsaffyringsrampe, dels fordi Winds indstilling i stigende grad lugter af, at han ikke rigtig gider at knokle for det.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  13. De følgende 9 brugere er enige:

  14. #324
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Med mindre Wind fyrer et helt vildt forår af, tror jeg, vi skal være lykkelige, hvis vi får 50 mio. for ham. Jeg holder meget af Wind, men han er jo en meget svær type at passe ind på et fodboldhold, og jeg kan slet ikke se ham klare sig i en af de store ligaer.

    Derfor håber jeg virkelig, vi køber en klasseangriber, der kan give ham konkurrence på pladsen. Dels fordi mesterskabet er vigtigere end at give Wind en salgsaffyringsrampe, dels fordi Winds indstilling i stigende grad lugter af, at han ikke rigtig gider at knokle for det.
    Enig

    Wind skal afsted til Sommer og hvis vi kan få 50 mill for ham så er det bare at sælge. Nu er det forholdsvis sjælden Wind falder igennem i en kamp. Han har jo nogle rigtig gode kvaliteter, men som Spidsangriber, nej. Som du er inde på så er det netop også det der gør ham svær at fitte ind i de store ligaer.

    Jeg tror sgu ikke vi får 50 mill for ham. Det er nok nærmere 35-45 mill, men en ting er sikkert Wind skal videre og vi skal have en ny Angriber gerne i dette vinter transfer.

  15. De følgende 3 brugere er enige:

  16. #325
    Tilmeldingsdato
    Jan 2005
    Indlæg
    113

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Kunne Nicolás Stefanelli fra AIK være et emne for os...han hat gjort det meget godt i nogle sæsoner

  17. #326
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af dennisp Se meddelelser
    Jeg er også af den overbevisning, at vi har brug for en ny angriber i stil med N'doye, Cornelius eller Santander.
    Jeg tror bare ikke, at vi henter en i vintervinduet.

    Hvis der bliver hentet en erfaren angriber, vil det betyde, at enten Wind eller Pep Biel kommer til at stå i en dårlig situation i forhold til et potentielt salg til sommer, hvis de ikke spiller fast hele foråret på deres bedste positioner. Pep er bedst på 10'eren. Wind er lidt sværere at placere.

    Jeg tror de begge er fortid til sommer, og så hentes der en angriber. 10'eren er vi dækket ind på.

    Ved mindre ejerne begynder at forstå, at et mesterskab potentielt kan være endnu mere værd end de penge, som kan hentes på salg. Pt. får vi nok ikke 150 mio. for Wind.
    Det kan jo sagtens være at den nye angriber skal sluses ind i løbet af foråret og først for alvor banke på til start 11 efter sommerferien.. Hvilket vil give super mening, da både Biel og Wind planlægges at blive solgt i sommerens vindue. Det vil altså give god mening ikke at skulle erstatte begge med ét, i et transfervindue hvor der er stor rift om spillerne.. Derfor giver det super god mening både på den korte bane (mere bredde til foråret) og den lange, at investere i en klasseangriber i vinterens vindue - det er simpelthen uhyre sjældent det lykkes at hente en ny angriber der bare præsterer fra dag 1..

  18. De følgende 8 brugere er enige:

  19. #327
    Tilmeldingsdato
    May 2002
    Indlæg
    653

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Et bud på en ny stor angriber kunne være Ercan Kara fra Rapid Wien, vi kender ham godt - fordi han scorede i mod os i træningskampen mod Rapid i sommers.

    Kontraktudløb til sommer.

    https://www.fck.dk/kamp/10-07-21/sk-...n-fc-kobenhavn
    https://www.youtube.com/watch?v=4qNkVpfc5iY
    https://www.transfermarkt.com/ercan-...spieler/320701
    Sidst redigeret af 5.LarsHøjer : 07.12.21 kl. 18:38

  20. Den følgende bruger er enig i dette:

  21. #328
    Tilmeldingsdato
    Jul 2013
    Indlæg
    141

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Jeg ved godt, at det er tåbelig spekulation, der aldrig bliver til virkelighed. Men kunne vi ikke bytte Roony med Daramy og en stor pose penge. Knægten skal ikke spilde sine evner på Ajax' talenthold.

    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/bene...ked-fra-chefen

  22. #329
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af dam78 Se meddelelser
    Jeg ved godt, at det er tåbelig spekulation, der aldrig bliver til virkelighed. Men kunne vi ikke bytte Roony med Daramy og en stor pose penge. Knægten skal ikke spilde sine evner på Ajax' talenthold.

    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/bene...ked-fra-chefen
    Den diskussion har været oppe for nylig (kan ikke huske, om det var i denne tråd), hvor der blev draget paralleller til Cornelius. Men det er helt utænkeligt, at Ajax allerede ville opgive Daramy (i hvert fald permanent), og hvis de endelig ville, er det nok også helt utænkeligt, at der ikke står en kø af større klubber end FCK parat til at give ham chancen for det halve af, hvad han kostede for et halvt år siden.

    Bortset fra det vil jeg hellere beholde Roony end at have Daramy tilbage. Roonys potentiale virker klart større.
    Sidst redigeret af Garneren : 07.12.21 kl. 22:12
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  23. De følgende 10 brugere er enige:

  24. #330
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Til- og afgange: Vinter 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Den diskussion har været oppe for nylig (kan ikke huske, om det var i denne tråd), hvor der blev draget paralleller til Cornelius. Men det er helt utænkeligt, at Ajax allerede ville opgive Daramy (i hvert fald permanent), og hvis de endelig ville, er det nok også helt utænkeligt, at der ikke står en kø af større klubber end FCK parat til at give ham chancen for det halve af, hvad han kostede for et halvt år siden.

    Bortset fra det vil jeg hellere beholde Roony end at have Daramy tilbage. Roonys potentiale virker klart større.
    Enig.

    At Daramy ikke brænder Ligaen af i Holland som han gjorde i sin sidste tid i Superligaen var vel forventet?. Jeg går da ud fra Ajax har gjort deres hjemmearbejde i henhold til Daramy. Ajax skal have tålmodighed med ham og, hvis de har det så er jeg sikker på Daramy nok skal få sit gennembrud i Ajax, men jeg mindes også at have nævnt tidligere at for Daramys egen udvikling så var det en fejl at tage afsted. For hans egen skyld burde han være blevet 1 år mere i KBH for at ødelægge ligaen og bygge yderligere på.

    Men ja, jeg forstår da også det dilemma han stod i. Kæmpe løn og Ajax, det er jo ikke lige noget man siger nej til.

    Håber alt det bedste for MO og håber han bliver en succes. Men nej han skal ikke Hjem. Jeg håber bare vi kan holde på Roony et par år endnu.

  25. De følgende 3 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 3 users browsing this thread. (0 members and 3 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange: Vinter 20/21
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 887
    Sidste Meddelelse: 22.03.21, 11:32
  2. Til- og afgange: Vinter 19/20
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 413
    Sidste Meddelelse: 01.02.20, 12:39
  3. Til- og afgange: Vinter 18/19
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 951
    Sidste Meddelelse: 07.02.19, 14:40
  4. Til- og afgange: Vinter 17/18
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 1269
    Sidste Meddelelse: 08.02.18, 08:30
  5. Til- og afgange 3: Vinter Vengeance
    By David_T in forum Transferforum
    Svar: 426
    Sidste Meddelelse: 28.04.10, 08:21

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •