Side 30 af 138 FørsteFørste ... 20272829303132334080130 ... SidsteSidste
Viser resultater 436 til 450 af 2067

Emner: Til- og afgange: Sommeren 2022

  1. #436
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg håber virkeligt, at vi tolker interviewet rigtigt. Det er lidt svært, når man ikke får spørgsmålet men blot "jeg tænker ikke, at det er mit sidste guld med FCK" og "jeg skal være der, når vi vinder guld næste år". Spørgsmålet kunne reelt have været, hvad Falk tænkte sidste sommer omkring at skifte væk eller blive.

    Efter Randerskampen så fik jeg i hvert fald personligt en vibe omkring Falk med, at det var hans sidste sæson her. Jeg synes hans reaktion efter slutfløjt (og egentlig også flere af holdkammeraternes reaktion mod ham) lignede noget "afslutning". Og jeg blev sådan set ikke mindre nervøs, da han blev skiftet relativt tidligt ud mod AAB i hvad jeg tænker lignede en hyldestudskiftning. - den kom først og var kun en enkelt udskiftning, imens de senere udskiftninger vist var flere spillere af gangen.

    Jeg håber, at jeg tager fejl, og at Falks reaktion især i Randers blot var tegn på en kæmpe lettelse og stolthed. Han er i hvert fald svært at undvære.
    Et ultimativt skræmmescenarie kan være en sæson uden Falk (der vil prøve udlandet), Boile (som man ikke kan blive enige med) og Zeca (som aldrig kommer i omdrejninger igen)
    Er helt enig. For mig var den tidlige udskiftning mod AaB også et farvel (og forhåbentlig på gensyn). For efterhånden nogle måneder - eller halve år - siden var der en ret fed podcast med Falks agent, som gjorde det klart, at Falk VILLE vinde guld med FCK, inden han søgte videre.

    Skal Falk gøre sig reelle drømme om landsholdet, kræver det vel også, at han spiller i en (hvilken som helst) udenlandsk klub. Det virker til at være adgangsbilletten i de her dage.
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  2. #437
    TopM er offline Bruger af detailvarer
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    421

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af Andreas Hansen Se meddelelser
    Er helt enig. For mig var den tidlige udskiftning mod AaB også et farvel (og forhåbentlig på gensyn). For efterhånden nogle måneder - eller halve år - siden var der en ret fed podcast med Falks agent, som gjorde det klart, at Falk VILLE vinde guld med FCK, inden han søgte videre.

    Skal Falk gøre sig reelle drømme om landsholdet, kræver det vel også, at han spiller i en (hvilken som helst) udenlandsk klub. Det virker til at være adgangsbilletten i de her dage.
    Falk sad med is på knæet efter udskiftningen, så tror ikke man skal lægge mere i det.

  3. De følgende 2 brugere er enige:

  4. #438
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af TopM Se meddelelser
    Falk sad med is på knæet efter udskiftningen, så tror ikke man skal lægge mere i det.
    OK - krydser fingre for, at han snupper en guldmedalje eller tre mere. Men tvivler desværre stærkt på det.
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  5. Den følgende bruger er enig i dette:

  6. #439
    Tilmeldingsdato
    Oct 2016
    Indlæg
    1,183

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    I og med at Silkeborg nu er sikre på minimum Conference League-gruppespil, kunne det vel være en oplagt destination for lejespillere, der dermed både kan få Superliga- og europæisk erfaring. Karamoko, Singh, måske endda Amoo, Bøving eller Mukairu, alt efter hvilke indkøb, der kommer. Endnu bedre ville være blot at sende dem afsted i den korte og travle efterårssæson.

  7. De følgende 4 brugere er enige:

  8. #440
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    Voldsom betragtning. Den må du uddybe.
    Du må gerne uddybe hvorfor det er en voldsom betragtning. Johannes er kiropraktor og dermed behandler. Af hvad jeg kan se, har han heller ingen erfaring. Set udefra virker han dermed ikke kvalificeret til stillingen, så det virker som en noget dum beslutning, når man sammenligner med de kvalifikationer som Ben Rosen har - så ville jeg foretrække at vi i stedet ledte efter en med lignende kvalifikationer.

  9. #441
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    612

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Du må gerne uddybe hvorfor det er en voldsom betragtning. Johannes er kiropraktor og dermed behandler. Af hvad jeg kan se, har han heller ingen erfaring. Set udefra virker han dermed ikke kvalificeret til stillingen, så det virker som en noget dum beslutning, når man sammenligner med de kvalifikationer som Ben Rosen har - så ville jeg foretrække at vi i stedet ledte efter en med lignende kvalifikationer.
    Jeg har en formodning om, at læsere af denne tråd forventer, det handler om spillertransfers, og at udskiftninger i behandlerstaben bør fylde mindre. Jeg ved ikke, hvor du burde poste din mening, men jeg synes ikke, det skal være her.

  10. De følgende 5 brugere er enige:

  11. #442
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Altså, hans CV indeholder bl.a.:
    - Underviser på SDU i anatomi
    - Fysisk træner på rugby 7s landshold (M/K)
    - Fysisk vejleder med ansvar for rehabilitering, load management og præstationsoptimering for DGI Verdensholdet
    - Tidl. anfører for det danske rugby-landshold

    Kenney, jeg er klar over at du anser klinisk biomekanik for at være på linje med homeøpati og astrologi, men det er sgu en smule trættende at høre på at du sviner folk til ved at kalde dem ukvalificerede, antyde at de ikke aner en skid om tingene, osv. Især med tanke på at de har rigtig meget om træningslære og træningsfysiologi på uddannelsen. Ikke at jeg gider en større videnskabsteoretisk diskussion, men at du så kategorisk holder på at kalde det en dum beslutning og at han skulle være ukvalificeret. Det synes jeg rent ud sagt er usagligt.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  12. De følgende 11 brugere er enige:

  13. #443
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Altså, hans CV indeholder bl.a.:
    - Underviser på SDU i anatomi
    - Fysisk træner på rugby 7s landshold (M/K)
    - Fysisk vejleder med ansvar for rehabilitering, load management og præstationsoptimering for DGI Verdensholdet
    - Tidl. anfører for det danske rugby-landshold

    Kenney, jeg er klar over at du anser klinisk biomekanik for at være på linje med homeøpati og astrologi, men det er sgu en smule trættende at høre på at du sviner folk til ved at kalde dem ukvalificerede, antyde at de ikke aner en skid om tingene, osv. Især med tanke på at de har rigtig meget om træningslære og træningsfysiologi på uddannelsen. Ikke at jeg gider en større videnskabsteoretisk diskussion, men at du så kategorisk holder på at kalde det en dum beslutning og at han skulle være ukvalificeret. Det synes jeg rent ud sagt er usagligt.
    Jeg har personligt intet imod, at man har en uddannelse i biomekanik. Jeg synes tværtimod, at det er en rigtig god idé. Problemet er, at det i min optik, er centreret omkring spinal manipulation (baseret på pseudovidenskab, manglende evidens, kendte bivirkninger, osv. er der skrevet om tidligere).

    Jeg har ikke selv taget uddannelsen, men af det jeg kan se, har de for 4 ECTS point i Øvelsesterapi og Træning. I så fald skal de fylde resten ud med valgfag. Formålet med uddannelsen er da heller ikke, at komme ud og være trænere - de skal være behandlere. Det er også den rolle, han har aktuelt. Om han så efterfølgende har taget kurser (kan jeg ikke se) eller om han er autodidakt kan jeg ikke afgøre, men det kan selvfølgelig have relevans. På hans CV er det primært sin rolle som fysisk træner i Rugby (som han også selv har spillet). Er det en tilstrækkelig baggrund for at være fysisk træner i landets største fodboldklub?
    Storskov var kandidat i humanfysiologi og da han blev hentet havde han ikke den store erfaring, fraset at være træningsfysiolog for en løber i en årrække. I min optik en bedre baggrund, men selvfølgelig ikke særlig erfaren.
    Ben Rosen havde en bachelorgrad i applied sport science og erfaring fra Southampton hvor han var sports scientist i to år og Malmø hvor han var head of fitness i seks år. Derudover også erfaring fra det danske landshold i fire år. Klart en bedre baggrund.

    Det kan sagtens være, at Johannes kan være en utrolig dygtig fysisk træner og jeg er næppe den bedste til at vurdere det - især fordi jeg er biased mod hjørnestenen i hans uddannelse og baggrund. I øvrigt har jeg bestemt ikke svinet ham til, men ment at han baseret på uddannelse og erfaring ikke er kvalificeret, især ikke når man sammenligner med Ben Rosen - en holdning jeg umiddelbart fastholder, selvom den selvfølgelig kan være forkert. Det er vel intet sammenlignet med hvad der bliver skrevet om forskellige spillere og trænere.

    Citat Oprindeligt indsendt af Luffe Se meddelelser
    Jeg har en formodning om, at læsere af denne tråd forventer, det handler om spillertransfers, og at udskiftninger i behandlerstaben bør fylde mindre. Jeg ved ikke, hvor du burde poste din mening, men jeg synes ikke, det skal være her.
    Det er muligt, men jeg håber da folk i så fald scroller videre. Personligt synes jeg, at staben omkring spillerne er næsten lige så vigtige. Spillerne er her i ganske kort tid, mens de ansatte i staben gerne skal være her i længere tid. De er en del af spillernes hverdag og er en del af kulturen og miljøet og skulle vel gerne være med til at fastholde det trods skiftende spillere og trænere/managere. Derudover går vi imod en tid med et formodentligt tæt kampprogram, hvor man må antage at den fysiske træner er uhyre vigtig - måske også derfor det blev diskuteret her, når vi er på udkig efter en.
    Sidst redigeret af Kenney : 27.05.22 kl. 23:54


  14. #444
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Hvis man må komme med en anbefaling til PC, må det næsten være at kigge på spillere, som enten ikke er fra lande, der er kvalificeret til VM, eller som ikke er i periferien til deres respektive landshold. Med det efterårsprogram, nogle spillere kigger ind i med klub- og landshold.. Jeg tror at dette VM kommer til at blive et af de mest skadesramte i nyere tid.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  15. De følgende 2 brugere er enige:

  16. #445
    Tilmeldingsdato
    Jan 2019
    Indlæg
    293

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Bare lige for at tilføje endnu et lag til Scholz
    så kommer han til FCM samme tidspunkt som Jess Thorup og er en spiller der vokser enormt under ham. Derfor ved Jess også hvad han kan forvente af ham som spiller og hvor hans styrker er henne, lidt ala da PC hentede Grabara og Diks til klubben.

    I den konstalation han havde i FCM var Sviatchenko duelspilleren og Scholz boldføreren og ved at vi har så dygtige duelspillere som Khocholava og måske Vavro er tanken nok at genskabe noget af det som han havde succes med tidligere.
    -𝘼𝙣𝙙𝙧𝙚𝙖𝙨
    boombastic's Avatar

  17. De følgende 3 brugere er enige:

  18. #446
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    149

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Vavro synes at skifte permanent. Prisen er angiveligt 5 mio. £.

    https://thelaziali.com/2022/05/30/co...g-vavro-lazio/

  19. De følgende 4 brugere er enige:

  20. #447
    Tilmeldingsdato
    Jan 2007
    Indlæg
    485

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af Lteam Se meddelelser
    Vavro synes at skifte permanent. Prisen er angiveligt 5 mio. £.

    https://thelaziali.com/2022/05/30/co...g-vavro-lazio/
    jeg synes jeg læste at fck max ville give 4mio euro, under alle omstændigheder skal han bare købes hjem!

  21. Den følgende bruger er enig i dette:

  22. #448
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    368

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af Lteam Se meddelelser
    Vavro synes at skifte permanent. Prisen er angiveligt 5 mio. £.

    https://thelaziali.com/2022/05/30/co...g-vavro-lazio/
    Det står ikke engang som rygte på bold.dk så mon ikke den historie er en and?

    Og så kom det på 1 minut efter ;) med reference til Corriere dello Sport i stedet for
    Sidst redigeret af tor340 : 31.05.22 kl. 06:17 Årsag: Nye oplysninger
    Øvre C'er

  23. #449
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,842

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af tor340 Se meddelelser
    Det står ikke engang som rygte på bold.dk så mon ikke den historie er en and?
    https://beta.bold.dk/fodbold/nyheder...oeb-for-37-mio

  24. De følgende 2 brugere er enige:

  25. #450
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,381

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Mit i al Vavro-euroforien, vil jeg citere en ven....

    "Man kan godt diskutere, om Vavro er 37 Mio værd. Eller måske rettere, om ikke vi kunne få 2-4 gode forsvarsspillere til den pris - og så skal én af dem bare lykkes."

    Det er naturligvis sat lidt på spidsen, men i min optik er der jo en pointe der bør tages alvorligt.

    Er Vavro-hype'en lige lovligt voldsom i forhold til hvad han egentlig har bevist? Og er det næsten 40 mio (!!) kroner værd...

    Zan

  26. De følgende 3 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange, sommeren 2020
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2757
    Sidste Meddelelse: 10.11.21, 14:44
  2. Til- og afgange: Sommeren 2021
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2884
    Sidste Meddelelse: 05.11.21, 10:21
  3. Til- og afgange, sommeren 2019
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2155
    Sidste Meddelelse: 24.06.20, 22:26
  4. Til- og afgange, sommeren 2018
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2171
    Sidste Meddelelse: 05.11.18, 15:19
  5. Til- og afgange, sommeren 2013
    By Devil in forum Transferforum
    Svar: 190
    Sidste Meddelelse: 23.05.13, 12:52

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •