Side 91 af 138 FørsteFørste ... 418188899091929394101 ... SidsteSidste
Viser resultater 1,351 til 1,365 af 2067

Emner: Til- og afgange: Sommeren 2022

  1. #1351
    Tilmeldingsdato
    Jan 2007
    Indlæg
    485

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Måske old news, Men Tipsbladet skriver i dag, at Dessers har takket nej til FCK for at tage til Cremonese. Ærgerligt at vi ikke kan slå sådan en klub om spillere :-(

    Gad vide om vores pludselige aktivitet med Daramy kommer af dette nej. BT (tror jeg) skrev at vi først tog kontakt til ham mandag - det kan sagtens have været som reaktion på et Dessers nej.
    Jeg håber virkelig, at Daramy går i orden. Men jeg frygter godt nok, at det ikke er som supplement til en ny angriber, men at Daramy hentes i stedet for en "rigtig" angriber. I så fald løser det stadig ikke vores umiddelbare største problem....

    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...italiensk-klub
    Det er vel ikke så underligt? Serie A om det så er en bundklub er da langt mere attraktivt end superligaen også selv hvis vi skulle kvalificere os til CL

  2. #1352
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af Chahboun Se meddelelser
    Det er vel ikke så underligt? Serie A om det så er en bundklub er da langt mere attraktivt end superligaen også selv hvis vi skulle kvalificere os til CL
    Åbenbart. Nu ved jeg ikke, hvilken løn man kan få i Cremonese, men det er da ærgerligt at gode muligheder for titler og næsten garanteret Europæisk gruppespil endda med chance for CL ikke kan slå et Italiensk bundhold i tiltrækning. I så fald så må vi jo også indse, at det må være ualmindelig svært at være sportsdirektør i danske topklubber med ambitioner om at udvikle sig. For det begrænser da godt nok tingene lidt, hvis vi nærmest kun kan hente unge talenter i Skandinavien, afdankede skandinaviske profiler og af og til en gammel kending som vil hjem.

  3. De følgende 5 brugere er enige:

  4. #1353
    Tilmeldingsdato
    Nov 2010
    Indlæg
    690

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Åbenbart. Nu ved jeg ikke, hvilken løn man kan få i Cremonese, men det er da ærgerligt at gode muligheder for titler og næsten garanteret Europæisk gruppespil endda med chance for CL ikke kan slå et Italiensk bundhold i tiltrækning. I så fald så må vi jo også indse, at det må være ualmindelig svært at være sportsdirektør i danske topklubber med ambitioner om at udvikle sig. For det begrænser da godt nok tingene lidt, hvis vi nærmest kun kan hente unge talenter i Skandinavien, afdankede skandinaviske profiler og af og til en gammel kending som vil hjem.
    Enig, men det er jo den virkelighed som FCK og PC arbejder under.

    Man kan selvføglelig prøve at tiltrække spillere, ved at tilbyde dem en god udviklingsplan, være et mellemstep før en stor liga, lidt europæisk bold (men helt ærligt hvad betyder 10 europæiske kampe i fothold til 38 kampe i serie A?) osv. - men det er meget op af bakke at tiltrække spillere især dem uden noget tilhørsforhold til Skandinavien.

  5. De følgende 2 brugere er enige:

  6. #1354
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Det gør givetvis en væsentlig forskel, at vi ikke er direkte kvalificeret til CL. Seks EL-gruppekampe kan nok ikke måle sig med knap 40 Serie A-kampe samt bedre vejr og mad.

    Hvis vi skulle overraske og slå Trabzonspor ud, kunne vi nok godt lokke Dessers til. Catch-22'en er så, at vi nok har brug for hans slags, for at det skal lykkes.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  7. Den følgende bruger er enig i dette:

  8. #1355
    Tilmeldingsdato
    Jan 2007
    Indlæg
    485

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Åbenbart. Nu ved jeg ikke, hvilken løn man kan få i Cremonese, men det er da ærgerligt at gode muligheder for titler og næsten garanteret Europæisk gruppespil endda med chance for CL ikke kan slå et Italiensk bundhold i tiltrækning. I så fald så må vi jo også indse, at det må være ualmindelig svært at være sportsdirektør i danske topklubber med ambitioner om at udvikle sig. For det begrænser da godt nok tingene lidt, hvis vi nærmest kun kan hente unge talenter i Skandinavien, afdankede skandinaviske profiler og af og til en gammel kending som vil hjem.
    Ja du nævner jo selv hvilke spillere vi kan hente, spillere som enten har tilhørsforhold til DK eller er sidst på karrierren, eller ude i noget a en deroute (babacar). Jeg er i øvrigt 100% på at selv bundklubberne i de største ligaer betaler væsenligt mere end os i løn, det kan vi slet ikke hamle op med.

    6 eller 10 kampe i CL eller EL er nok hellere ikke større end at møde hold som juventus, ac milan, inter, roma m.m. Selv bundholdene har jo masser af tilskuere. Jeg kan sku godt forstå det, man kan jo i øvrigt sætte det lidt i perspektiv. Hvor ville du selv helst spille? I toppen af Østrig eller bunden af italien? :P Og her har Østrig vel og mærke en stærkere liga end os :P

  9. Den følgende bruger er enig i dette:

  10. #1356
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Det gør givetvis en væsentlig forskel, at vi ikke er direkte kvalificeret til CL. Seks EL-gruppekampe kan nok ikke måle sig med knap 40 Serie A-kampe samt bedre vejr og mad.
    Hvis man går op i mad, og i øvrigt har budgettet til det - så er København vel faktisk helt utrolig interessant sådan rent kulinarisk. Den med vejret er sværere at argumentere imod :-)
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  11. De følgende 10 brugere er enige:

  12. #1357
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af Chahboun Se meddelelser
    Ja du nævner jo selv hvilke spillere vi kan hente, spillere som enten har tilhørsforhold til DK eller er sidst på karrierren, eller ude i noget a en deroute (babacar). Jeg er i øvrigt 100% på at selv bundklubberne i de største ligaer betaler væsenligt mere end os i løn, det kan vi slet ikke hamle op med.
    Det tror jeg absolut ikke. Vi kan hente folk på forsker-ordningen så de betaler en del mindre i skat end alle andre lande, og en lynhurtig googlen af lønniveauet i Serie A siger, at bortset fra top-5, så ligger niveauet i omegnen af 1-2 millioner € om året i gennemsnit og i bunden ½-1 million €. Så hvis Rasmus Falk kan få 750.000 om måneden, hvilket jo så er 1.2M€ om året - hvilket med forskerskat så svarer til ca. at få måske 1.5M€ i Italien - så vil jeg skyde på, at vi godt kan konkurrere med bundklubberne i de store ligaer - bortset fra England. Min googling siger at det Serie A lønniveau også passer ret fint med både Tyskland og Spanien.
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  13. De følgende 3 brugere er enige:

  14. #1358
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af pouljensen Se meddelelser
    Enig, men det er jo den virkelighed som FCK og PC arbejder under.

    Man kan selvføglelig prøve at tiltrække spillere, ved at tilbyde dem en god udviklingsplan, være et mellemstep før en stor liga, lidt europæisk bold (men helt ærligt hvad betyder 10 europæiske kampe i fothold til 38 kampe i serie A?) osv. - men det er meget op af bakke at tiltrække spillere især dem uden noget tilhørsforhold til Skandinavien.
    Kan se, at der er bred enighed om, at det desværre er den verden vi lever i (jeg kunne lige så godt have svaret på et af andre svar). Så for at lege djævlens advokat, så bør vi vel også give PC længere snor, hvis det virkelig er tilfældet? Så er Babacar måske bare bedste mulighed på daværende tidspunkt på angriberposten og Mukairu på kanten? :-)
    Og kigger vi på de databaserede bonderøve i Jylland, så er det heller ikke ligefrem fordi de kan vise en lang række fantastiske signings de sidste par år udover et par danskere, som skulle hjem.
    Måske er PC's job bare tæt på umuligt :)

  15. #1359
    Tilmeldingsdato
    Nov 2010
    Indlæg
    690

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Kan se, at der er bred enighed om, at det desværre er den verden vi lever i (jeg kunne lige så godt have svaret på et af andre svar). Så for at lege djævlens advokat, så bør vi vel også give PC længere snor, hvis det virkelig er tilfældet? Så er Babacar måske bare bedste mulighed på daværende tidspunkt på angriberposten og Mukairu på kanten? :-)
    Og kigger vi på de databaserede bonderøve i Jylland, så er det heller ikke ligefrem fordi de kan vise en lang række fantastiske signings de sidste par år udover et par danskere, som skulle hjem.
    Måske er PC's job bare tæt på umuligt :)
    Tror ikke der er så meget tvivl om at CV mæssigt er spillere som Babacar/Mukairu den slags spillere der er realistiske at hente. Det er de grænser som PC opererer i. Men jeg mener så, at selv indenfor de grænser, burde det være muligt at finde spillere der præsterer og passer bedre ind i FCK.

  16. #1360
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Kan se, at der er bred enighed om, at det desværre er den verden vi lever i (jeg kunne lige så godt have svaret på et af andre svar). Så for at lege djævlens advokat, så bør vi vel også give PC længere snor, hvis det virkelig er tilfældet? Så er Babacar måske bare bedste mulighed på daværende tidspunkt på angriberposten og Mukairu på kanten? :-)
    Og kigger vi på de databaserede bonderøve i Jylland, så er det heller ikke ligefrem fordi de kan vise en lang række fantastiske signings de sidste par år udover et par danskere, som skulle hjem.
    Måske er PC's job bare tæt på umuligt :)
    Bare lige mit input.

    Altså jeg tror de fleste er enige i at et sportsdirektør Job i FCK er vanskeligt, Men det giver jo ikke PC Blanko Check i fejltransfers på række. Et eller andet sted handler det jo om at have et bredt netværk og god scouting. Noget som jeg har sat spørgsmåltegn ved længe i klubben.

    PCs job er ikke nemt, nej, men de er nu engang vilkårende han har sagt ja til i Nordens største klub. Det kan ikke undgås at der sker fejlkøb/transfers, men hvor går grænsen?. 1, 2 ,3 ,4 Transfer vinduer?, før man rammer plet flere gange end man misser. Det kan vi jo, hver især have mange meninger om.

  17. De følgende 3 brugere er enige:

  18. #1361
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Bare lige mit input.

    Altså jeg tror de fleste er enige i at et sportsdirektør Job i FCK er vanskeligt, Men det giver jo ikke PC Blanko Check i fejltransfers på række. Et eller andet sted handler det jo om at have et bredt netværk og god scouting. Noget som jeg har sat spørgsmåltegn ved længe i klubben.

    PCs job er ikke nemt, nej, men de er nu engang vilkårende han har sagt ja til i Nordens største klub. Det kan ikke undgås at der sker fejlkøb/transfers, men hvor går grænsen?. 1, 2 ,3 ,4 Transfer vinduer?, før man rammer plet flere gange end man misser. Det kan vi jo, hver især have mange meninger om.
    Men hvorfra ved vi med sikkerhed, at alle de spillere, PC har købt og som ikke har slået igennem, er fejlkøb? Forstå mig ret: Der er uden tvivl noget galt, når så mange højt profilerede og/eller dyre indkøb sidder på bænken eller sågar på tribunen. Men flere af dem har jo spillet så lidt, at vi stort set intet grundlag har for en vurdering. Det kan jo også være træneren, der ikke er i stand til at forløse det potentiale, de har.

    Jeg tillader mig i hvert fald at holde igen med at konkludere noget som helst angående Singhs, Amoos og Karamokos niveau på det yderst spinkle grundlag, jeg har. Og Mukairu tillader jeg mig at gå i forsvar for, fordi han faktisk har vist, at han kan noget, men tydeligt har lidt under at blive flyttet over sin forkerte side.

    Noget er galt, ingen diskussion om det. Men om problemet ligger hos den ene eller anden - eller dem begge - er for mig ikke så tydeligt.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  19. Den følgende bruger er enig i dette:

  20. #1362
    Tilmeldingsdato
    Nov 2010
    Indlæg
    690

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Men hvorfra ved vi med sikkerhed, at alle de spillere, PC har købt og som ikke har slået igennem, er fejlkøb? Forstå mig ret: Der er uden tvivl noget galt, når så mange højt profilerede og/eller dyre indkøb sidder på bænken eller sågar på tribunen. Men flere af dem har jo spillet så lidt, at vi stort set intet grundlag har for en vurdering. Det kan jo også være træneren, der ikke er i stand til at forløse det potentiale, de har.

    Jeg tillader mig i hvert fald at holde igen med at konkludere noget som helst angående Singhs, Amoos og Karamokos niveau på det yderst spinkle grundlag, jeg har. Og Mukairu tillader jeg mig at gå i forsvar for, fordi han faktisk har vist, at han kan noget, men tydeligt har lidt under at blive flyttet over sin forkerte side.

    Noget er galt, ingen diskussion om det. Men om problemet ligger hos den ene eller anden - eller dem begge - er for mig ikke så tydeligt.
    Det er nu engang sportsdirektørens ansvar at tale med cheftræneren og hente spillere der passer ind i dennes filosofi og måde at ville spille fodbold på (jobbet handler jo ikke bare om at finde gode spillere, men at bidrage til en strategi). Hvis dette samarbejde ikke fungerer, eller sportsdirektøren mener vi skal gå andre veje er det også sportsdirektørens ansvar at presse på for at fyring af cheftræneren og finde en der passer bedre end i strategien. Det er ikke et nemt job, men det skal det heller ikke være da det er en af de mest attraktive fodboldpositioner i skandinavien.

  21. De følgende 3 brugere er enige:

  22. #1363
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Men hvorfra ved vi med sikkerhed, at alle de spillere, PC har købt og som ikke har slået igennem, er fejlkøb? Forstå mig ret: Der er uden tvivl noget galt, når så mange højt profilerede og/eller dyre indkøb sidder på bænken eller sågar på tribunen. Men flere af dem har jo spillet så lidt, at vi stort set intet grundlag har for en vurdering. Det kan jo også være træneren, der ikke er i stand til at forløse det potentiale, de har.

    Jeg tillader mig i hvert fald at holde igen med at konkludere noget som helst angående Singhs, Amoos og Karamokos niveau på det yderst spinkle grundlag, jeg har. Og Mukairu tillader jeg mig at gå i forsvar for, fordi han faktisk har vist, at han kan noget, men tydeligt har lidt under at blive flyttet over sin forkerte side.

    Noget er galt, ingen diskussion om det. Men om problemet ligger hos den ene eller anden - eller dem begge - er for mig ikke så tydeligt.
    Præcis, det er også derfor det er en svær diskussion. Der kan jo gå 6-12 måneder før en spiller er akklimatiseret, for så derefter at brænde ligaen af. Lige når det kommer til Sportsdirektør Jobbet, så skal PC eller hvem der nu sidder i det sæde i fremtiden jo have en vis mængde lang snor.

    Personligt syntes jeg dog vores scouting længe har haltet. Det er jo simpelthen så kritisk vi rammer rigtigt mere "ofte" og de er hurtigere til at vende sig til ligaen. Især når vi ofte står med store udskiftninger i truppen pga. salg etc.

  23. #1364
    Tilmeldingsdato
    Jul 2014
    Indlæg
    1,187

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Præcis, det er også derfor det er en svær diskussion. Der kan jo gå 6-12 måneder før en spiller er akklimatiseret, for så derefter at brænde ligaen af. Lige når det kommer til Sportsdirektør Jobbet, så skal PC eller hvem der nu sidder i det sæde i fremtiden jo have en vis mængde lang snor.

    Personligt syntes jeg dog vores scouting længe har haltet. Det er jo simpelthen så kritisk vi rammer rigtigt mere "ofte" og de er hurtigere til at vende sig til ligaen. Især når vi ofte står med store udskiftninger i truppen pga. salg etc.
    Mit take:

    Som jeg husker vintervinduet, både ved præsentationen ved hver enkelt spiller samt PCs evalueringsinterview, så blev det meget påtalt, at de offensive spillere nu gav JT flere strenge at spille på. Vi må altså konkludere, at det var et mål at bringe enorm diversitet ind: En stationær angriber i Babacar, fart og udfordringer i Mukairo og Amoo, link-up spiller i NJ samt et projekt i Karamoko.

    For mig vidner det om, at FCK i januar 2022 ikke havde en klar idé om, hvordan de gerne ville spille fodbold. Ja, faktisk virkede strategien til at være, at kunne spille på mange forskellige måder, så modstanderen aldrig vidste, hvordan vi kom ind til kampen. Det gav i den grad bagslag i foråret, hvor vi var dårlige offensivt i en lang periode. Nok fordi vores egne spillere sjovt nok heller ikke vidste, hvordan vi gerne ville spille, samt det faktum, at få spillere fik flere sammenhængende kampe.

    Forårets sidste 3 kampe lagde grobund for, hvordan FCK anno 2022 vil spille. Det betyder så, at flere af de nye spillere ikke kan bruges nu. Babacar er ikke bevægelig nok. NJ var ikke hurtig nok. Karamoko har ikke (endnu i hvert fald) relationsevnerne. Mukairo har vel Daramy potentiale, men er jo ikke en lille relationsspiller, og han bliver aldrig god, hvis han kun spiller engang imellem på højresiden. Amoo er bare skadet. Og derfor skal der nu ryddes op, selvom rodet kun er 6 mdr. gammelt.

    Jeg synes, at skylden tilfalder både PC og JT at bruge for lang tid på at ligge sig fast på, hvad vi gerne vil, så der kan købes ind og laves en strategi efter det. Med Daramys tilgang og rygter om ny 9'er ligner det, at vores spillestil optimalt set ligner den, som vi havde i den gode periode i august 2021. Med fart og udfordringer på kanterne, der strækker forsvaret, og så stærke relationsspillere i midten af banen. Det kan jeg også godt lide. Men så synes jeg, det kræver, at den sportslige sektor sætter det hold af spillere, som de tror på, inden for den strategi - og så tror 100 p. på det.

    I så fald ville køre med Daramy/Mukairo på venstrekanten, så vi kampen igennem kan beholde udfordringer og fart. En ny 9'er vil være førstevalg foran, mens Biel er bagved og Claesson har en fri rolle til at komme i feltet på den anden kant. Alternativerne her er Amoo og Roony. Der er mulighed for at gå over til falsk 9'er med Biel, hvis den nye 9'er ikke er med. Haraldsson, Falk, Lerager, Zeca og Isak er valgene på midten.

    Og så ville jeg udleje Bøving og Orri og af med Babacar, Singh, Karamoko.

  24. De følgende 4 brugere er enige:

  25. #1365
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Hvem har vi hentet fra Sydvest europa eller stort klubnavn de sidste 10-15 år som opfylder kravene “ikke scandinav” “ingen dansk forbindelse”, “ikke talent” og samtidigt er blevet en succes for fck? Zeca, Biel og Claudemir? Er der andre?
    Sidst redigeret af djurlander : 03.08.22 kl. 21:20

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange, sommeren 2020
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2757
    Sidste Meddelelse: 10.11.21, 14:44
  2. Til- og afgange: Sommeren 2021
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2884
    Sidste Meddelelse: 05.11.21, 10:21
  3. Til- og afgange, sommeren 2019
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2155
    Sidste Meddelelse: 24.06.20, 22:26
  4. Til- og afgange, sommeren 2018
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2171
    Sidste Meddelelse: 05.11.18, 15:19
  5. Til- og afgange, sommeren 2013
    By Devil in forum Transferforum
    Svar: 190
    Sidste Meddelelse: 23.05.13, 12:52

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •