Se afstemningsresultater: Skal Jess Thorup fyres?

Stemmeafgivere
402. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • Ja

    283 70.40%
  • Nej

    119 29.60%
Side 23 af 47 FørsteFørste ... 132021222324252633 ... SidsteSidste
Viser resultater 331 til 345 af 704

Emner: Skal Jess Thorup fyres?

  1. #331
    Tilmeldingsdato
    Jul 2013
    Indlæg
    141

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg er da ked af, at jeg er svær at diskutere med. Men når der slynges ideer ud, som at Boilesens svingende niveau nu skyldes kontraktforhandlinger for flere uger siden, så bliver jeg nødt til at reagere. Der bliver nødt til at være en modpol til de 95% herinde, som bare ønsker Thorups hoved på et fad, PC klynget op ved bymuren og Kvist druknet i en kaffekop.
    Det var da en temmelig arrogant og unuanceret måde at karakterisere indlæg fra medfans, som du er uenig med. Personligt har jeg været af den opfattelse, at Thorup skulle have lang snor. Det mener jeg også, at han efterhånden har fået.

    Thorup har bestemt tilført positive elementer til det offensive spil, som vi kan glæde os over, når sol, måne og stjerner står rigtigt. Men han har nu haft ansvaret i næsten to år, og han ikke formået at løfte det skræmmende lave bundniveau. Tværtimod ser vi det oftere og oftere. Det er mere end vanskeligt at få øje på en base, som holdet kan falde tilbage på, når alle stjernebillederne ikke står rigtigt. På den baggrund har jeg personligt mistet troen på, at Thorup er den rette mand, hvis holdet skal levere stabilt i ligaen og i Europa.

    Jeg vil også tilslutte mig koret, der mener, at hans personlighed er et problem - selvom han virker ekstremt sympatisk. Jeg synes, det var rammende, da BT's Transfervinduet i dag beskrev, hvordan Neestrup nærmest måtte nive Thorup bagi for at få ham til at reagere fysisk, da Randers udlignede til 1-1.Jeg skal ikke gøre mig klog på, om en mere ekstrovert træner på sidelinjen påvirker spillet positivt, og jeg ønsker mig ikke en Bo Henriksen-type, der skaber sig tosset. Et forstenet ansigt, der ligner et billede på apati, er dog heller ikke tiltalene.

    Jeg tror, at en træner både skal matche de faglige standarder og klubbens identitet. Hvad angår karisma og udstråling tænker jeg umiddelbart, at Thorup ville være et bedre match i Skattestyrelsen end i FCK.
    Sidst redigeret af dam78 : 15.08.22 kl. 19:10

  2. De følgende 6 brugere er enige:

  3. #332
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Nu ser jeg de fleste nævne CL sammen med en stadig nedadgående Trend af tabte kampe i Suppen der fører til JT får kniven. Det er sgu mere at vi bliver ydmyget af sekunda jydehold der har fået mit pis i kog, ikke at vi kan ryge ud i en CL play-off. Det er tæt, det er jo sket flere gange tidligere.

    Som jeg har nævnt tidligere, Når vi kan tabe til Horsens, Viborg, og Randers, så er det vel hellere ikke så usandsynligt vi kan tabe til FCN og Silkeborg og så står vi i en situation, hvor vi kan være 12-15 point bagefter 8 kampe inden i den nye sæson samt slået ud af CL. Alt dette lagt sammen, så skal man vidst være en PRO JT for ikke at det ikke fører til en fyreseddel.

    Nuvel det kan jo også være vi står her om nogle uger og der er CL på programmet og der er kommet et par sejre ind i Suppen. Så er JT måske lige pludselig Massiahs igen :)

    Som du selv siger, det kan gå hurtigt i fodbold, både til den positive eller negative side.
    Ok. Bliver "spændende" at se. Man kigger nok mindst lige så meget på holdet udtryk i kampene, hverdagen på træningsanlægget og om Thorup stadig har spillerne med sig. Men det er klart, at er vi pludselig 15 point efter, så kigger man nok på tingene. Heldigvis for Thorup så har vi lige så mange point som vores formodede konkurrenter, så panikken har nok ikke helt indfundet sig i samme grad i klubben som herinde.

    Jeg tør dog godt garantere, at han aldrig bliver Massiah herinde. Han kan vinde CL og superligaen med maksimumpoint og han vil stadig for mange FCK-fans være en bonderøv som ikke er FCK "værdig".... :)

  4. De følgende 2 brugere er enige:

  5. #333
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af dam78 Se meddelelser
    Det var da en temmelig arrogant og unuanceret måde at karakterisere indlæg fra medfans, som du er uenig med. Personligt har jeg været af den opfattelse, at Thorup skulle have lang snor. Det mener jeg også, at han efterhånden har fået.

    Thorup har bestemt tilført positive elementer til det offensive spil, som vi kan glæde os over, når sol, måne og stjerner står rigtigt. Men han har nu har haft ansvaret i næsten to år, og han ikke formået at løfte det skræmmende lave bundniveau. Tværtimod ser vi det oftere og oftere. Det er mere end vanskeligt at få øje på en base, som holdet kan falde tilbage på, når alle stjernebillederne ikke står rigtigt. På den baggrund har jeg personligt mistet troen på, at Thorup er den rette mand, hvis holdet skal levere stabilt i ligaen og i Europa.

    Jeg vil også tilslutte mig koret, der mener, at hans personlighed er et problem - selvom han virker ekstremt sympatisk. Jeg synes, det var rammende, da BT's Transfervinduet i dag beskrev, hvordan Neestrup nærmest måtte nive Thorup bagi for at få ham til at reagere fysisk, da Viborg udlignede til 1-1.Jeg skal ikke gøre mig klog på, om en mere ekstrovert træner på sidelinjen påvirker spillet positivt, og jeg ønsker mig ikke en Bo Henriksen-type, der skaber sig tosset. Et forstenet ansigt, der ligner et billede på apati, er dog heller ikke tiltalene.

    Jeg tror, at en træner både skal matche de faglige standarder og klubbens identitet. Hvad angår karisma og udstråling tænker jeg umiddelbart, at Thorup ville være et bedre match i Skattestyrelsen end i FCK.
    Overdrivelse fremmer forståelse - det er muligt, at "hoved på et fad" etc er at overdrive, men det er vel ikke helt skævt, at 95% i denne tråd ønsker ham fyret. Og dem som nævner PC og Kvist har samme holdning til dem.

    Jeg er sådan set meget enig i dine betragtninger omkring, at hans personlighed ikke er optimal her. Han skulle nok aldrig være ansat. Men nu er han her og selvom der har være nedture og alt for svingende spil, så har han imo præsteret ok og jeg synes at se en udvikling i spillet, hvorfor jeg ikke mener, at en fyring vil være særlig smart lige nu. Men fair nok, man kan jo se forskelligt på tingene. Jeg tager hellere chancen med Thorup noget længere tid, end at vi igen kastes ud i en periode med kaos (overgangstræner, ny spillestil, justering i trup, etc), hvilket med pæn sandsynlighed er alternativet.

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #334
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    688

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Det er helt enkelt – det her må stoppe nu. Så selvfølgelig skal JT ud. Hvornår, hvordan osv. det må afhænge af praktikken i den beslutning.

    Når han skal ud, skyldes det ikke - i min optik håbløse bemærkninger om - hvorvidt jeg kan lide JT eller ej, men at han simpelthen fra start har været fejlcastet og aldrig nogensinde, har haft den internationale køberhavner attitude eller kompetence, som det kræver.

    1. Fravær af spil koncept

    2. Manglende udvikling

    3. Fremstår taktisk meget langsomt reagerende/forstående

    Fraværet af spilkoncept er tydeligt
    Offensivt har jeg tidligere beskrevet vores koncept, hvordan vi koncentrerer vores spil i midten af banen og skaber løb omkring 10’eren og 9’eren, der falder ned i banen med modsatrettede løb mm. Udover, at det er ufattelig let at læse og dæmme op for, så begriber jeg ikke princippet i den måde at gribe angrebsspillet an på udover, at det er den korteste vej til målet.

    Et grundprincip i det boldbesiddende angrebsspil er at fastholde bolden i egne rækker, og på den måde gøre banen både bred og dyb. På den måde skal modstandernes organisation enten trækkes skævt, så der opstår åbninger eller der skabes områder, hvor man kan komme i overtal. Det forsvarende hold skal altid bestræbe sig på at gøre rummene små og helst presse modstanderne ind i de små områder centralt i banen. Vi spiller offensivt spil, der indretter sig efter, en optimering af det forsvarende holds organisation. Det er helt galt. På den måde kan det forsvarende hold meget let eliminere den individuelle fordel, som det offensive hold ellers kan opnå ved at sprede modstandernes defensive organisation.

    Da jeg sidste sommer kritiserede vores 4222 gjorde venlige mennesker mig opmærksom på, at trænerne nok var en del klogere end mig. Det er jeg sikker på, at de er - men ikke desto mindre skiftede de system efter fire kampe, så de har formentlig været enige. Endnu en gang, hele grundprincippet i vores angrebsspil er forkert – uanset hvilke spillere PC køber, så får vi ikke succes med den spillestil.

    Defensivt er det helt til hest. JT fremhæver hele tiden sidste sæsons defensiv. Men den defensiv hvilede ikke på et stærkt koncept. Vi spillede med en betondefensiv – eller som JT diplomatisk udtrykte det – vi dominerede kampene fra et lavt udgangspunkt. Det betød, at opbakningen spillerne imellem var meget lettere, for vi stod tæt og lavt. Spillerne har fået meget frihed til at falde ud af deres zoner, hvis de vurderer, at de kan vinde boldene. Det gør, at vi reelt ikke har en organisation/defensivt koncept og selv, når vi dominerer kampene på bolden, så står vi hele tiden lige foran en farlig kontra.

    Eksempel; i starten af kampen mod Randers taber Diks bolden højt oppe i banen. Han afventer i stedet for hurtigt at finde en defensiv position. Lerager prøver at tage bolden fra Randers-spilleren, men i stedet for at falde ned i en defensiv organisation og afvente, at vi lukker spilleren, satser han og bliver overløbet ude i højre side, næste mand Vavro gør det samme, hvor efter Kocho dukker op i højre side og gør det samme, og han ender med at begå frispark. En helt banal situation, som opstår ofte i alle kampe, som vi skulle have en defensiv organisation, der klarede i fællesskab, ender med en højre back alt for langt fremme i banen. En CM, og to CB ude i højre side og en god frisparkssituation til Randers. Det sker flere gange i kampene og det er muligt, at der i JT’s hoved findes en defensiv struktur, men den findes ikke i spillernes. Når han refererer til sidste sæson, er der ingen sammenligning.

    Den manglende udvikling
    Der er sket en masse forandring, men ikke udvikling. Jeg har respekt for, at man kan lide forandringerne og foretrækker dem, men vi er ikke blevet et bedre hold. I Ståles sidste sæson, spillede vi EL kvartfinale, det er vi ikke i nærheden at have holdet til her. Og spilkonceptet det viste PSV os, er lige til at spise og spytte knoglerne ud bagefter. 30 gode minutter på udebane – så var det slut.

    Når man sammenligner starten på 20/21 med nu, så er det ikke rimeligt. Spillerne havde grundet Corona og EL haft den længste sæson nogensinde, havde den korteste ferie nogensinde og opstarten bestod af tre træningsdage inden første kamp mod Odense. Keep in my mind.

    Den første sæson famlede JT meget i sine opstillinger og alle tilgav ham, det var forberedelse til sæsonen efter. Sidste sæson blev der skiftet system stort set efter, hvad der lykkedes weekenden forinden. Der blev købt et hav af angribere i vinter, som ikke længere passer, for nu har vi et nyt system, der kræver andre typer. Man kan ikke skabe udvikling, når man konsekvent sadler om. I klubbens hidtil 3o årige historie har der ikke før JT sammenlagt været rodet så meget rundt, som JT har gjort på to år. Det inkluderer de turbulente 90’ere. En forudsætning for udvikling er kontinuitet, hvor man hele tiden bygger på. En mand, der famler i blinde, kan ikke udvikle,

    Fremstår taktisk meget langsomt reagerende/forstående
    JT insisterer på hans ’koncept’ og når det ikke virker, skifter han groft sagt et par backs – han aner ikke, hvad han skal gøre, når modstanderne har læst os. Han er fuldstændig handlingslammet. Eksempel fra i fredags. Da vi kommer bagud 1-2 og kort efter 1-3, så i stedet for at stå ude ved sidelinjen og dirigere tropperne, så sidder han vendt skråt væk fra banen og taler med sine assistenttrænere i små 10 minutter. Det er side 1A i ledelsesbogen for trænere. Når skibet tager vand, så står kaptajnen på broen sammen med besætningen og sikrer, at alle er trygge ved at vide, hvad de skal gøre, og han dirigerer slagets gang.

    Uddelegering er fint og samtale og lytning er også godt, særligt på træningsbanen. Men JT skal også kunne kende en krisesituation, når den er der, så skal han stå der sammen med spillerne. De skal ikke være efterladt til deres egen skæbne ude på banen.

    Han kan aldrig forklare, hvad der gik galt i kampene. Helt grelt var interviewet med Mikkel Bischoff efter kampen i fredags, men det kunne have været efter en hvilken som helst kamp gennem de sidste to år. MB spørger, hvad der gik galt. JT svarer, bare jeg vidste det. MB viser en video og spørger, om ikke det er her, det går galt. JT svarer jo, det ser jo ikke godt ud. MB viser to videoer mere, hvor samme forløb gentager sig. MB fremstår uendelig mere kompetent. JT han ligner en boksebold i hænderne på Mike Tyson, i en situation, hvor han burde være helt på hjemmebane og lynhurtigt skal kunne gennemskue, hvad der er galt. Hvis ellers vi havde et koncept, så ville han hurtig kunne udpege fejlplaceringer mm.

    Uanset om vi kommer i CL, så skal JT ud – nu. Det her har stået på alt for længe. Om 20 år, når smerten over alt det møg JT byder os, er ved at foretage sig, kan vi formentlig grine af den her periode og dens kuriositeter – JT er ikke den eneste.

    Dream Team my …
    Sidst redigeret af Goldbæks Højrefod : 15.08.22 kl. 20:17
    Goldbæks Højrefod


  8. #335
    Tilmeldingsdato
    Mar 2007
    Indlæg
    226

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Det der pisser mig så gevaldigt af er at andre trænere har luret os og vores spillestil. Det falder tilbage på træneren ikke at have en plan A B eller C.
    At Horsens træner Jens Berthel ( Det er bonderøvens navn) kan stå og sige at så lukkede de vores kanter ned og bl.a. bl.a. det kan få mit pis i kog.
    Et par runder senere er vi så i Viborg og og kommer foran spiller godt mm. Friis (træneren) samler spillerne i en ring of death. De ændre game plan og flækker 2 kasser ind på ingen tid. Efter kampen udtaler anføreren at de ændrede lidt ting og vidste at FCK ikke havde en modreaktion.
    Jeg vil vove at det er ikke sket i nyere tid at vi er blevet luret på den måde - det falder af på JT.

    Fyr ham han er uduelig og er sikker på at der kommer en trodsreaktion med nyt blod på trænerbænken.
    Citat Per N. efter 4-2 nederlag til Horsens : Gilberto har slet ikke klasse og er ganske ordinær. (Sagt efter GIL har lavet 2 mål mod BIF)
    david.kjaer's Avatar

  9. De følgende 7 brugere er enige:

  10. #336
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    31

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af Goldbæks Højrefod Se meddelelser
    Det er helt enkelt – det her må stoppe nu. Så selvfølgelig skal JT ud. Hvornår, hvordan osv. det må afhænge af praktikken i den beslutning.

    Når han skal ud, skyldes det ikke - i min optik håbløse bemærkninger om - hvorvidt jeg kan lide JT eller ej, men at han simpelthen fra start har været fejlcastet og aldrig nogensinde, har haft den internationale køberhavner attitude eller kompetence, som det kræver.

    1. Fravær af spil koncept

    2. Manglende udvikling

    3. Fremstår taktisk meget langsomt reagerende/forstående

    Fraværet af spilkoncept er tydeligt]]
    Offensivt har jeg tidligere beskrevet vores koncept, hvordan vi koncentrerer vores spil i midten af banen og skaber løb omkring 10’eren og 9’eren, der falder ned i banen med modsatrettede løb mm. Udover, at det er ufattelig let at læse og dæmme op for, så begriber jeg ikke princippet i den måde at gribe angrebsspillet an på udover, at det er den korteste vej til målet.

    Et grundprincip i det boldbesiddende angrebsspil er at fastholde bolden i egne rækker, og på den måde gøre banen både bred og dyb. På den måde skal modstandernes organisation enten trækkes skævt, så de opstår åbninger eller der skabes områder, hvor man kan komme i overtal. Det forsvarende hold skal altid bestræbe sig på at gøre rummene små og helst presse modstanderne ind i de små områder centralt i banen. Vi spiller offensivt spil, der indretter sig efter, en optimering af det forsvarende holds organisation. Det er helt galt. På den måde kan det forsvarende hold meget let eliminere den individuelle fordel, som det offensive hold ellers kan opnå ved at sprede modstandernes defensive organisation.

    Da jeg sidste sommer kritiserede vores 4222 gjorde venlige mennesker mig opmærksom på, at trænerne nok var en del klogere end mig. Det er jeg sikker på, at de er - men ikke desto mindre skiftede de system efter fire kampe, så de har formentlig været enige. Endnu en gang, hele grundprincippet i vores angrebsspil er forkert – uanset hvilke spillere PC køber, så får vi ikke succes med den spillestil.

    Defensivt er det helt til hest. JT fremhæver hele tiden sidste sæsons defensiv. Men den defensiv hvilede ikke på et stærkt koncept. Vi spillede med en betondefensiv – eller som JT diplomatisk udtrykte – vi dominerede kampene fra et lavt udgangspunkt. Det betød at opbakningen spillerne imellem var meget lettere, for vi stod tæt og lavt. Spillerne har fået meget frihed til at falde ud af deres zoner, hvis de vurderer, at de kan vinde boldene. Det gør, at vi reelt ikke har en organisation/defensivt koncept og selv, når vi dominerer kampene på bolden, så står vi hele tiden lige foran en farlig kontra.

    Eksempel; i starten af kampen mod Randers taber Diks bolden højt oppe i banen. Han afventer i stedet for hurtigt at finde en defensiv position. Lerager prøver at tage bolden fra Randers-spilleren, men i stedet for at falde ned i en defensiv organisation og afvente, at vi lukker spilleren, satser han og bliver overløbet ude i højre side, næste mand Vavro gør det samme, hvor efter Kocho dukker op i højre side og gør det samme, og han ender med at begå frispark. En helt banal situation, som opstår ofte i alle kampe, som vi skulle have en defensiv organisation, der klarede i fællesskab, ender med en højre back alt for langt fremme i banen. En CM, og to CB ude i højre side og en god frisparkssituation til Randers. Det sker flere gange i kampene og det er muligt, at der i JT’s hoved findes en defensiv struktur, men den findes ikke i spillernes. Når han refererer til sidste sæson, er der ingen sammenligning.

    Den manglende udvikling
    Der er sket en masse forandring, men ikke udvikling. Jeg har respekt for, at man kan lide forandringerne og foretrækker dem, men vi er ikke blevet et bedre hold. I Ståles sidste sæson, spillede vi EL kvartfinale, det er vi ikke i nærheden, at have holdet til her. Og spilkonceptet det viste PSV os, er lige til at spise og spytte knoglerne ud bagefter. 30 gode minutter på udebane – så var det slut.

    Når man sammenligner starten på 20/21 med nu, så er det ikke rimeligt. Spillerne havde grundet Corona og EL haft den længste sæson nogensinde, havde den korteste ferie nogensinde og opstarten bestod af tre træningsdage inden første kamp mod Odense. Keep in my mind.

    Den første sæson famlede JT meget i sine opstillinger og alle tilgav ham, det var forberedelse til sæsonen efter. Sidste sæson blev der skiftet system stort efter, hvad der lykkedes weekenden forinden. Der blev købt et hav af angribere i vinter, som ikke længere passer, for nu har vi et nyt system, der kræver andre typer. Man kan ikke skabe udvikling, når man konsekvent sadler om. I klubbens hidtil 3o årige historie har der ikke før JT sammenlagt været rodet så meget rundt, som JT har gjort på to år. Det inkluderer de turbulente 90’ere. En forudsætning for udvikling er kontinuitet, hvor man hele tiden bygger på. En mand, der famler i blinde, kan ikke udvikle,

    Fremstår taktisk meget langsomt reagerende/forstående
    JT insisterer på hans ’koncept’ og når det ikke virker, skifter han groft sagt et par backs – han aner ikke, hvad han skal gøre, når modstanderne har læst os. Han er fuldstændig handlingslammet. Eksempel fra i fredags. Da vi kommer bagud 1-2 og kort efter 1-3, så i stedet for at stå ude ved sidelinjen og dirigere tropperne, så sidder han vendt skråt væk fra banen og taler med sine assistenttrænere i små 10 minutter. Det er side 1A i ledelsesbogen for trænere. Når skibet tager vand, så står kaptajnen på broen sammen med besætningen og sikrer, at alle er trygge ved at vide, hvad de skal gøre, og han dirigerer slagets gang.

    Uddelegering er fint og samtale og lytning er også godt, særligt på træningsbanen. Men JT skal også kunne kende en krisesituation, når den er der, så skal han stå der sammen med spillerne. De skal ikke være efterladt til deres egen skæbne ude på banen.

    Han kan aldrig forklare, hvad der gik galt i kampene. Helt grelt var interviewet med Mikkel Bischoff efter kampen i fredags, men det kunne have været efter en hvilken som helst kamp gennem de sidste to år. MB spørger, hvad der gik galt. JT svarer, bare jeg vidste det. MB viser en video og spørger, om ikke det er her, det går galt. JT svarer jo, det ser jo ikke godt ud. MB viser to videoer mere, hvor samme forløb gentager sig. MB fremstår uendelig mere kompetent. JT han ligner en boksebold i hænderne på Mike Tyson, i en situation, hvor han burde være helt på hjemmebane og lynhurtigt skal kunne gennemskue, hvad der er galt. Hvis ellers vi havde et koncept, så ville han hurtig kunne udpege fejlplaceringer mm.

    Uanset om vi kommer i CL, så skal JT ud – nu. Det her har stået på alt for længe. Om 20 år, når smerten over alt det møg JT byder os, er ved at foretage sig, kan vi formentlig grine af den her periode og dens kuriositeter – JT er ikke den eneste.

    Dream Team my …
    Fremragende skrevet, syntes du har ramt lige på sømmet, hvis bare vores ledelse havde samme opfattelse af situationen, det tvivler jeg så på de har, de virker lige så handlings lammede som Thorup, desværre.

  11. De følgende 7 brugere er enige:

  12. #337
    Tilmeldingsdato
    Apr 2019
    Indlæg
    543

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af Goldbæks Højrefod Se meddelelser
    Det er helt enkelt – det her må stoppe nu. Så selvfølgelig skal JT ud. Hvornår, hvordan osv. det må afhænge af praktikken i den beslutning.

    Når han skal ud, skyldes det ikke - i min optik håbløse bemærkninger om - hvorvidt jeg kan lide JT eller ej, men at han simpelthen fra start har været fejlcastet og aldrig nogensinde, har haft den internationale køberhavner attitude eller kompetence, som det kræver.

    1. Fravær af spil koncept

    2. Manglende udvikling

    3. Fremstår taktisk meget langsomt reagerende/forstående

    Fraværet af spilkoncept er tydeligt
    Offensivt har jeg tidligere beskrevet vores koncept, hvordan vi koncentrerer vores spil i midten af banen og skaber løb omkring 10’eren og 9’eren, der falder ned i banen med modsatrettede løb mm. Udover, at det er ufattelig let at læse og dæmme op for, så begriber jeg ikke princippet i den måde at gribe angrebsspillet an på udover, at det er den korteste vej til målet.

    Et grundprincip i det boldbesiddende angrebsspil er at fastholde bolden i egne rækker, og på den måde gøre banen både bred og dyb. På den måde skal modstandernes organisation enten trækkes skævt, så der opstår åbninger eller der skabes områder, hvor man kan komme i overtal. Det forsvarende hold skal altid bestræbe sig på at gøre rummene små og helst presse modstanderne ind i de små områder centralt i banen. Vi spiller offensivt spil, der indretter sig efter, en optimering af det forsvarende holds organisation. Det er helt galt. På den måde kan det forsvarende hold meget let eliminere den individuelle fordel, som det offensive hold ellers kan opnå ved at sprede modstandernes defensive organisation.

    Da jeg sidste sommer kritiserede vores 4222 gjorde venlige mennesker mig opmærksom på, at trænerne nok var en del klogere end mig. Det er jeg sikker på, at de er - men ikke desto mindre skiftede de system efter fire kampe, så de har formentlig været enige. Endnu en gang, hele grundprincippet i vores angrebsspil er forkert – uanset hvilke spillere PC køber, så får vi ikke succes med den spillestil.

    Defensivt er det helt til hest. JT fremhæver hele tiden sidste sæsons defensiv. Men den defensiv hvilede ikke på et stærkt koncept. Vi spillede med en betondefensiv – eller som JT diplomatisk udtrykte det – vi dominerede kampene fra et lavt udgangspunkt. Det betød, at opbakningen spillerne imellem var meget lettere, for vi stod tæt og lavt. Spillerne har fået meget frihed til at falde ud af deres zoner, hvis de vurderer, at de kan vinde boldene. Det gør, at vi reelt ikke har en organisation/defensivt koncept og selv, når vi dominerer kampene på bolden, så står vi hele tiden lige foran en farlig kontra.

    Eksempel; i starten af kampen mod Randers taber Diks bolden højt oppe i banen. Han afventer i stedet for hurtigt at finde en defensiv position. Lerager prøver at tage bolden fra Randers-spilleren, men i stedet for at falde ned i en defensiv organisation og afvente, at vi lukker spilleren, satser han og bliver overløbet ude i højre side, næste mand Vavro gør det samme, hvor efter Kocho dukker op i højre side og gør det samme, og han ender med at begå frispark. En helt banal situation, som opstår ofte i alle kampe, som vi skulle have en defensiv organisation, der klarede i fællesskab, ender med en højre back alt for langt fremme i banen. En CM, og to CB ude i højre side og en god frisparkssituation til Randers. Det sker flere gange i kampene og det er muligt, at der i JT’s hoved findes en defensiv struktur, men den findes ikke i spillernes. Når han refererer til sidste sæson, er der ingen sammenligning.

    Den manglende udvikling
    Der er sket en masse forandring, men ikke udvikling. Jeg har respekt for, at man kan lide forandringerne og foretrækker dem, men vi er ikke blevet et bedre hold. I Ståles sidste sæson, spillede vi EL kvartfinale, det er vi ikke i nærheden at have holdet til her. Og spilkonceptet det viste PSV os, er lige til at spise og spytte knoglerne ud bagefter. 30 gode minutter på udebane – så var det slut.

    Når man sammenligner starten på 20/21 med nu, så er det ikke rimeligt. Spillerne havde grundet Corona og EL haft den længste sæson nogensinde, havde den korteste ferie nogensinde og opstarten bestod af tre træningsdage inden første kamp mod Odense. Keep in my mind.

    Den første sæson famlede JT meget i sine opstillinger og alle tilgav ham, det var forberedelse til sæsonen efter. Sidste sæson blev der skiftet system stort set efter, hvad der lykkedes weekenden forinden. Der blev købt et hav af angribere i vinter, som ikke længere passer, for nu har vi et nyt system, der kræver andre typer. Man kan ikke skabe udvikling, når man konsekvent sadler om. I klubbens hidtil 3o årige historie har der ikke før JT sammenlagt været rodet så meget rundt, som JT har gjort på to år. Det inkluderer de turbulente 90’ere. En forudsætning for udvikling er kontinuitet, hvor man hele tiden bygger på. En mand, der famler i blinde, kan ikke udvikle,

    Fremstår taktisk meget langsomt reagerende/forstående
    JT insisterer på hans ’koncept’ og når det ikke virker, skifter han groft sagt et par backs – han aner ikke, hvad han skal gøre, når modstanderne har læst os. Han er fuldstændig handlingslammet. Eksempel fra i fredags. Da vi kommer bagud 1-2 og kort efter 1-3, så i stedet for at stå ude ved sidelinjen og dirigere tropperne, så sidder han vendt skråt væk fra banen og taler med sine assistenttrænere i små 10 minutter. Det er side 1A i ledelsesbogen for trænere. Når skibet tager vand, så står kaptajnen på broen sammen med besætningen og sikrer, at alle er trygge ved at vide, hvad de skal gøre, og han dirigerer slagets gang.

    Uddelegering er fint og samtale og lytning er også godt, særligt på træningsbanen. Men JT skal også kunne kende en krisesituation, når den er der, så skal han stå der sammen med spillerne. De skal ikke være efterladt til deres egen skæbne ude på banen.

    Han kan aldrig forklare, hvad der gik galt i kampene. Helt grelt var interviewet med Mikkel Bischoff efter kampen i fredags, men det kunne have været efter en hvilken som helst kamp gennem de sidste to år. MB spørger, hvad der gik galt. JT svarer, bare jeg vidste det. MB viser en video og spørger, om ikke det er her, det går galt. JT svarer jo, det ser jo ikke godt ud. MB viser to videoer mere, hvor samme forløb gentager sig. MB fremstår uendelig mere kompetent. JT han ligner en boksebold i hænderne på Mike Tyson, i en situation, hvor han burde være helt på hjemmebane og lynhurtigt skal kunne gennemskue, hvad der er galt. Hvis ellers vi havde et koncept, så ville han hurtig kunne udpege fejlplaceringer mm.

    Uanset om vi kommer i CL, så skal JT ud – nu. Det her har stået på alt for længe. Om 20 år, når smerten over alt det møg JT byder os, er ved at foretage sig, kan vi formentlig grine af den her periode og dens kuriositeter – JT er ikke den eneste.

    Dream Team my …
    Mange tak for et rigtig godt indlæg!

  13. De følgende 3 brugere er enige:

  14. #338
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    BT's Abolhosseini spekulerer i øvrigt i deres podcast i, at FCM går og venter på, at FCK skal fyre Thorup, så de kan ansætte ham. Det er jo en skør tanke, men på sin vis også oplagt, da Thorup utvivlsomt vil kunne sænke skuldrene på gågaden i Herning, mens FCM-ledelsen jo har oplevet Thorup sikre et mesterskab i mere overbevisende vis, end vi har. Men altså...
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  15. Den følgende bruger er enig i dette:

  16. #339
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007
    Indlæg
    943

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    BT's Abolhosseini spekulerer i øvrigt i deres podcast i, at FCM går og venter på, at FCK skal fyre Thorup, så de kan ansætte ham. Det er jo en skør tanke, men på sin vis også oplagt, da Thorup utvivlsomt vil kunne sænke skuldrene på gågaden i Herning, mens FCM-ledelsen jo har oplevet Thorup sikre et mesterskab i mere overbevisende vis, end vi har. Men altså...
    Desværre kan de jo nok komme til at vente længe. Man kan dog håbe på at de bliver så utålmodige, at de lægger et bud på 12 flødekager og PC ikke kan sige nej fordi han ikke har fået Desserts. Jeg tror at PC ville slå til hvis de kunne slippe gratis af med JT.

  17. De følgende 3 brugere er enige:

  18. #340
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    528

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af Goldbæks Højrefod Se meddelelser
    Det er helt enkelt – det her må stoppe nu. Så selvfølgelig skal JT ud. Hvornår, hvordan osv. det må afhænge af praktikken i den beslutning.

    Når han skal ud, skyldes det ikke - i min optik håbløse bemærkninger om - hvorvidt jeg kan lide JT eller ej, men at han simpelthen fra start har været fejlcastet og aldrig nogensinde, har haft den internationale køberhavner attitude eller kompetence, som det kræver.

    1. Fravær af spil koncept

    2. Manglende udvikling

    3. Fremstår taktisk meget langsomt reagerende/forstående

    Fraværet af spilkoncept er tydeligt
    Offensivt har jeg tidligere beskrevet vores koncept, hvordan vi koncentrerer vores spil i midten af banen og skaber løb omkring 10’eren og 9’eren, der falder ned i banen med modsatrettede løb mm. Udover, at det er ufattelig let at læse og dæmme op for, så begriber jeg ikke princippet i den måde at gribe angrebsspillet an på udover, at det er den korteste vej til målet.

    Et grundprincip i det boldbesiddende angrebsspil er at fastholde bolden i egne rækker, og på den måde gøre banen både bred og dyb. På den måde skal modstandernes organisation enten trækkes skævt, så der opstår åbninger eller der skabes områder, hvor man kan komme i overtal. Det forsvarende hold skal altid bestræbe sig på at gøre rummene små og helst presse modstanderne ind i de små områder centralt i banen. Vi spiller offensivt spil, der indretter sig efter, en optimering af det forsvarende holds organisation. Det er helt galt. På den måde kan det forsvarende hold meget let eliminere den individuelle fordel, som det offensive hold ellers kan opnå ved at sprede modstandernes defensive organisation.

    Da jeg sidste sommer kritiserede vores 4222 gjorde venlige mennesker mig opmærksom på, at trænerne nok var en del klogere end mig. Det er jeg sikker på, at de er - men ikke desto mindre skiftede de system efter fire kampe, så de har formentlig været enige. Endnu en gang, hele grundprincippet i vores angrebsspil er forkert – uanset hvilke spillere PC køber, så får vi ikke succes med den spillestil.

    Defensivt er det helt til hest. JT fremhæver hele tiden sidste sæsons defensiv. Men den defensiv hvilede ikke på et stærkt koncept. Vi spillede med en betondefensiv – eller som JT diplomatisk udtrykte det – vi dominerede kampene fra et lavt udgangspunkt. Det betød, at opbakningen spillerne imellem var meget lettere, for vi stod tæt og lavt. Spillerne har fået meget frihed til at falde ud af deres zoner, hvis de vurderer, at de kan vinde boldene. Det gør, at vi reelt ikke har en organisation/defensivt koncept og selv, når vi dominerer kampene på bolden, så står vi hele tiden lige foran en farlig kontra.

    Eksempel; i starten af kampen mod Randers taber Diks bolden højt oppe i banen. Han afventer i stedet for hurtigt at finde en defensiv position. Lerager prøver at tage bolden fra Randers-spilleren, men i stedet for at falde ned i en defensiv organisation og afvente, at vi lukker spilleren, satser han og bliver overløbet ude i højre side, næste mand Vavro gør det samme, hvor efter Kocho dukker op i højre side og gør det samme, og han ender med at begå frispark. En helt banal situation, som opstår ofte i alle kampe, som vi skulle have en defensiv organisation, der klarede i fællesskab, ender med en højre back alt for langt fremme i banen. En CM, og to CB ude i højre side og en god frisparkssituation til Randers. Det sker flere gange i kampene og det er muligt, at der i JT’s hoved findes en defensiv struktur, men den findes ikke i spillernes. Når han refererer til sidste sæson, er der ingen sammenligning.

    Den manglende udvikling
    Der er sket en masse forandring, men ikke udvikling. Jeg har respekt for, at man kan lide forandringerne og foretrækker dem, men vi er ikke blevet et bedre hold. I Ståles sidste sæson, spillede vi EL kvartfinale, det er vi ikke i nærheden at have holdet til her. Og spilkonceptet det viste PSV os, er lige til at spise og spytte knoglerne ud bagefter. 30 gode minutter på udebane – så var det slut.

    Når man sammenligner starten på 20/21 med nu, så er det ikke rimeligt. Spillerne havde grundet Corona og EL haft den længste sæson nogensinde, havde den korteste ferie nogensinde og opstarten bestod af tre træningsdage inden første kamp mod Odense. Keep in my mind.

    Den første sæson famlede JT meget i sine opstillinger og alle tilgav ham, det var forberedelse til sæsonen efter. Sidste sæson blev der skiftet system stort set efter, hvad der lykkedes weekenden forinden. Der blev købt et hav af angribere i vinter, som ikke længere passer, for nu har vi et nyt system, der kræver andre typer. Man kan ikke skabe udvikling, når man konsekvent sadler om. I klubbens hidtil 3o årige historie har der ikke før JT sammenlagt været rodet så meget rundt, som JT har gjort på to år. Det inkluderer de turbulente 90’ere. En forudsætning for udvikling er kontinuitet, hvor man hele tiden bygger på. En mand, der famler i blinde, kan ikke udvikle,

    Fremstår taktisk meget langsomt reagerende/forstående
    JT insisterer på hans ’koncept’ og når det ikke virker, skifter han groft sagt et par backs – han aner ikke, hvad han skal gøre, når modstanderne har læst os. Han er fuldstændig handlingslammet. Eksempel fra i fredags. Da vi kommer bagud 1-2 og kort efter 1-3, så i stedet for at stå ude ved sidelinjen og dirigere tropperne, så sidder han vendt skråt væk fra banen og taler med sine assistenttrænere i små 10 minutter. Det er side 1A i ledelsesbogen for trænere. Når skibet tager vand, så står kaptajnen på broen sammen med besætningen og sikrer, at alle er trygge ved at vide, hvad de skal gøre, og han dirigerer slagets gang.

    Uddelegering er fint og samtale og lytning er også godt, særligt på træningsbanen. Men JT skal også kunne kende en krisesituation, når den er der, så skal han stå der sammen med spillerne. De skal ikke være efterladt til deres egen skæbne ude på banen.

    Han kan aldrig forklare, hvad der gik galt i kampene. Helt grelt var interviewet med Mikkel Bischoff efter kampen i fredags, men det kunne have været efter en hvilken som helst kamp gennem de sidste to år. MB spørger, hvad der gik galt. JT svarer, bare jeg vidste det. MB viser en video og spørger, om ikke det er her, det går galt. JT svarer jo, det ser jo ikke godt ud. MB viser to videoer mere, hvor samme forløb gentager sig. MB fremstår uendelig mere kompetent. JT han ligner en boksebold i hænderne på Mike Tyson, i en situation, hvor han burde være helt på hjemmebane og lynhurtigt skal kunne gennemskue, hvad der er galt. Hvis ellers vi havde et koncept, så ville han hurtig kunne udpege fejlplaceringer mm.

    Uanset om vi kommer i CL, så skal JT ud – nu. Det her har stået på alt for længe. Om 20 år, når smerten over alt det møg JT byder os, er ved at foretage sig, kan vi formentlig grine af den her periode og dens kuriositeter – JT er ikke den eneste.

    Dream Team my …
    Respekt for det indlæg, som gevaldigt hæver barren sagligt.

    Egentlig virker alt for mange af PCs indkøb til offensiven ikke særlig heldige men alligevel er det tæt på uforståeligt at de skulle være så ringe som vi har set. Kan ikke undgå at tænke JT ikke får nok ud af spillermaterialet.
    Det som er mest utilfredsstillende er JTs tilsyneladende taktiske mangler: kan ikke sætte en klog taktik der rammer hvor modstanderen er svag og pga samme mangler kan han ikke skifte taktik under en kamp, det er bare mere af samme skuffe (eks skifter begge backs) og han har jo fornylig selv udtalt han reelt kun har een taktik som dog kan ændres en anelse. Samtidig udsmartes vi igen og igen af på papiret langt dårligere hold. Horribelt.

    Når man hører Kasper Hjulmand udlægge en kamp er der desværre en verden til forskel til JT. KH virker 100 pct bevidst om hvad et taktisk træk kan gøre og hvorfor og udnytter det og er forholdsvis hurtig til at ændre i planen.JT virker til sammenligning uvidende og på månen og det virker overhovedet ikke til spillerne på banen er instrueret i eks at spille Babacar i luften når han skiftes ind..det er bare mere nipseri langs jorden osv. Der må være meget mere i truppen hvis den bruges klogt men 2 år med JT gør det svært at bevare optimismen.

  19. De følgende 6 brugere er enige:

  20. #341
    Tilmeldingsdato
    Sep 2005
    Indlæg
    411

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    BT's Abolhosseini spekulerer i øvrigt i deres podcast i, at FCM går og venter på, at FCK skal fyre Thorup, så de kan ansætte ham. Det er jo en skør tanke, men på sin vis også oplagt, da Thorup utvivlsomt vil kunne sænke skuldrene på gågaden i Herning, mens FCM-ledelsen jo har oplevet Thorup sikre et mesterskab i mere overbevisende vis, end vi har. Men altså...
    Nu lytter jeg ikke til omtalte podcast (eller til andet som "dagbladet" BT beretter om )

    Men altså, det scenarie som du beskriver er jo helt ude i hampen! Læs lige igen den omgang sludder- hvorfor skulle hele den slags overhovedet kunne finde sted?

  21. Den følgende bruger er enig i dette:

  22. #342
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Overdrivelse fremmer forståelse - det er muligt, at "hoved på et fad" etc er at overdrive, men det er vel ikke helt skævt, at 95% i denne tråd ønsker ham fyret. Og dem som nævner PC og Kvist har samme holdning til dem.
    At folk har den holdning er der jo en grund til. Afstemningen ovenfor er lavet for et lille års tid siden (med forbehold for, at der kan stemmes løbende). Den viser at 69% ønskede Thorup fyret. Hvis tallet nu er 95% burde det nok være et vink med en vognstang.

    Derudover er det svært at rette kritik mod Thorup uden samtidig at rette kritik mod dem højere oppe i hierarkiet. PC har ikke ligefrem gebærdet sig særlig fornemt og Kvist er trods alt manden bag det hele (fyring af Ståle uden plan for efterforløbet, ansættelse af træner før sportsdirektør og ansættelse af sportsdirektør der først kan tiltræde næsten et halvt år efter - hvis det skulle være glemt).

    Hele forløbet efter Ståle har været virkelig dårligt håndteret og nu hvor der vel burde være gået længe nok til, at vi burde kunne høste frugterne af ændringerne og endda vandt mesterskabet, står vi spillemæssigt umiddelbart ikke meget bedre. Vi har ikke engang en angriber, der kan fungere i vores spillesystem og er ikke lykkedes med at hente en ny inden de vigtige kampe om Champions League. Man vidste vel, at Babacar og Karamoko ikke passede ind i systemet da man skiftede i slutningen af sidste sæson. Ligeledes er det ikke lykkedes at hente en bare nogenlunde erstatning for Daramy, så vi var nødt til at få Daramy tilbage. Højrekanten behøves vel ikke nævnes. Vi har aktuelt ikke spillerne til det system som Thorup gerne vil praktisere, så på transfersiden er det heller ikke blevet bedre efter Ståle (vel den del Ståle fik mest kritik for?). Så det kan ikke komme bag på nogle, at også PC og Kvist får kritik.

    En ny træner med en dertilhørende ny overgangsperiode bliver næppe heller kønt og med stort set ingen mulighed for at tilpasse spillermaterialet til en ny spillestil (som Thorup også var og stadig er udsat for). Men hvad gør vi, når Thorup om en måneds tid skifter spillestil igen for at lukke af defensivt (som han netop har gjort før)? Det er trods alt også en mulighed hvis man tager chancen med Thorup lidt længere tid. 'The devil you know' er ikke altid at foretrække.

  23. De følgende 5 brugere er enige:

  24. #343
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af rsj Se meddelelser
    Nu lytter jeg ikke til omtalte podcast (eller til andet som "dagbladet" BT beretter om )

    Men altså, det scenarie som du beskriver er jo helt ude i hampen! Læs lige igen den omgang sludder- hvorfor skulle hele den slags overhovedet kunne finde sted?
    Don't shoot the messenger. :-) Abolhosseinis ræsonnement er, at Thorup passer perfekt til FCM, og hvis de alligevel har tænkt sig at bruge månedsvis på at finde en ny træner, skulle det derfor ikke være umuligt, at de skæver til situationen i København. Men altså, jeg er helt enig i, at det lyder skørt. Jeg vil dog sige, at hvis PC aner bare den mindste liderlighed fra Herning rettet mod Thorup, synes jeg bestemt, han skulle gribe knoglen og høre, om man kunne lave en aftale, så vi ikke endnu engang skal bruge en stor bunke millioner på at skaffe os af med en træner.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  25. De følgende 7 brugere er enige:

  26. #344
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    884

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Hvis JT bliver de næste 10 år, så vil han både vinde nogle DM og komme i gruppespillet. Spørgsmålet er om en træner så vil vinde mere, mindre eller det samme. Problemet er her, ingen aner hvad JT vil og stabiliteten er long gone - er det så ikke tid til noget andet?
    jeg er ikke enig i at enhver træner over 10 vil skaffe os i et par gruppespil hvis han i øvrigt ikke er en succes i klubben. Vejen dertil går over hold med større budget end os. Vi kan sagtens gå 10 år uden CL hvis tingene ikke kører optimalt.
    Europapokal

  27. #345
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,381

    Re: Skal Jess Thorup fyres?

    Nu må JT simpelthen være fredet frem til og med returkampen!

    Siger ikke han skal bæres i en kongestol, overhovedet, men man skal satme være stædig for at holde på en fyring frem imod Trabzon. Uanset udfaldet imod Lyngby.

    Så kan vi gøre boet op efter Tyrket, og så er jeg med på han tages op til heftig debat igen.

    Sådan må det være, og ellers vil jeg virkelig gerne høre et klogt og nuanceret argument.

    Zan

  28. De følgende 4 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Skal Ståle Solbakken fyres?
    By Casper the ghost in forum De korte linier
    Svar: 101
    Sidste Meddelelse: 20.09.09, 09:28
  2. Var det klogt af EfB at sælge Jess Thorup?
    By TurboGnu in forum De korte linier
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 25.09.05, 22:15
  3. skal backe fyres nu?
    By faxepikhår in forum De korte linier
    Svar: 19
    Sidste Meddelelse: 02.12.03, 14:19
  4. Skal Backe fyres?
    By Bill Ward in forum De korte linier
    Svar: 28
    Sidste Meddelelse: 02.06.03, 11:28

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •