Side 112 af 138 FørsteFørste ... 1262102109110111112113114115122 ... SidsteSidste
Viser resultater 1,666 til 1,680 af 2067

Emner: Til- og afgange: Sommeren 2022

  1. #1666
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    374

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Højlund bliver hverken den første eller sidste talent vi har igennem ungdomsholdene og som ikke slog til i FCK. I Højlunds tilfælde fik han nogle få muligheder, hvor jeg synes han virkede spændende, men ikke lige havde det held der skulle til for at få scoret nogle flere mål. Er sikker på at JT og PC snakker om, hvad gjorde lige at vi tog fejl i denne situation. Lad os nu komme videre og være glad for at han får succes i udlandet og tidligt kommer til en top klub i Italien. Jeg kunne bestemt godt se at han kunne være et emne til at hive hjem om et par år, hvis karrieren er gået i stå i Atlanta. Det er der jo en hvis risiko for.

    Hvis jeg skal gætte, så har man i vinters sammenlignet Orri versus Højlund og tænkt, hvem af disse to tror vi mest på at vi kan få til at slå igennem inden sommeren 2023 og tænkt at vi nok kun har plads til en af dem. Der har man så valgt Orri. Tiden må vise om det var det rette valg.
    - Torben

  2. De følgende 2 brugere er enige:

  3. #1667
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,263

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Det er korrekt, når man kigger på stats. Men jeg synes altså, at der var mange ting der pegede i retning af, at han var på vej. For det første hans præstationer i Conference League.. For det andet nåede jeg at se ham i en træningskamp i den vinterpause, hvor vi skød ham afsted, og der så han altså afsindigt skarp ud. Fysisk endnu skarpere, og med et pludseligt veludviklet touch på bolden, hvilket i virkeligheden var det eneste han manglede i værktøjskassen.. Der er jo også en grund til, at Sturm Graz på daværende tidspunkt smed 19 mio efter ham. Det gør de ikke på potentiale alene, men også fordi de kunne se, at han kunne bidrage med det samme. Og så meget bedre er vi vel ikke end Sturm..

    Jeg synes vi må være ærlige og kalde det en stor fejl at vi lod ham gå i vinters..
    Klart det er en fejl, når man ser tilbage på det. Ligesom det var en fejl, at man ikke gav Haaland et monster tilbud, da han var til prøvetræning. Det sker desværre (og det sker for alle klubber) og det vidner nok om, at det ikke er vildt nemt at forudsige, hvem der bliver den næste stjerne.
    I den ideelle verden havde man nok lejet ham ud i stedet for et salg, men omvendt fik man pludselig et ret stort tilbud på en spiller uden udsigt til ret meget spilletid i en periode, hvor man stadig var i efterdønningerne af Coronakrisen, og man havde nogle formodede endnu mere spændende spillere på vej i f.eks. Orri. Og nogle spillere som i stil nok passer bedre ind på vores hold. Hans eksplosive udvikling tror jeg ikke ret mange havde forventet.

    Jeg ønsker Højlund alt det bedste i Atalanta både fordi han er en god FCK-dreng, men også fordi det vil være godt for klubben med succes til tidligere talenter. Når det er sagt, så ser jeg lidt dette salg som et freak-salg, der simpelthen delvist må skyldes nogle sammenligninger med Haaland og nogle klubbers FOMO. Jeg kan godt se ham passe ind i Atalantas dynamiske spillestil, men jeg har nu stadig meget svært ved at se ham slå igennem. Så er der i hvert fald sket noget helt vildt med den spiller vi så i Parken i Superligaen, som brændte nogle store chancer, som havde begrænset teknik, ikke ret stor tilstedeværelse i feltet trods størrelse og et ret dårlig udviklet overblik og fornemmelse for medspillere.

  4. De følgende 3 brugere er enige:

  5. #1668
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,408

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af Outpatient Se meddelelser
    Det er supernemt at være bagklog, men der er alligevel en del indlæg på Twitter og andre steder som synes, salget var en dårlig idé allerede dengang. Og hvis du har spillet FM kan du nemt konstatere, at min holdning til Højlunds talent dengang er den samme som det er nu.
    Som en lille sidebemærkning kan jeg så fortælle dig at jeg er - oprigtigt - starstruck over du vurderer FCK spillere til FM :-D

    Zan

  6. De følgende 5 brugere er enige:

  7. #1669
    Tilmeldingsdato
    Mar 2020
    Indlæg
    71

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Spændende om han slår igennem i Atalanta, men de her ting kan man ikke gardere sig i mod. Roerselv er fast mand i PL, men man gjorde ingen synderlig indsats for at holde på ham, men var nærmere også meget tilfreds med hans afgang da den kom. Synes det er cases, som nødvendigvis må ske, når talentafdelingen producerer kvalitet, men vi ikke har pladsen til at færdigudvikle alle spillerne.

  8. #1670
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,774

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Det er lidt underligt at hvis en spiller af egen avl går fra 20 til 125 millioner på 6 måneder, så understreger alle “at man ikke kunne se hans talent”…. Hvilket trods alt sætter jer på samme niveau som den sportslige ledelse (sagt med et glimt i øjet), men kritik bliver fejet af banen og den er da ret berettiget.

    Jeg var ked af salget dengang (og udtrykte det også her) og denne gang fik jeg (og andre) ret. Vi så åbenbart noget som andre ikke så og det er da ret kritisabelt at den sportslige ledelse ikke så potientialet. Spilletid er af og til med til at udfolde et talent, jeg var også meget efter Bøving i starten, men jeg synes netop at han har udviklet sig ganske udemærket. Selv Braithwaite er blevet markant bedre af at træne i Barcelona.

    Jeg har kaldt det en af de største fejl i FCK historie. Det er på baggrund at man rent faktisk kunne se hans talent og hans personlighed kunne blive til noget… 40 millioner er stadig fint, men det er stadig kun 1/3 af hans nuværende markedsværdi.

  9. #1671
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,263

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Det er lidt underligt at hvis en spiller af egen avl går fra 20 til 125 millioner på 6 måneder, så understreger alle “at man ikke kunne se hans talent”…. Hvilket trods alt sætter jer på samme niveau som den sportslige ledelse (sagt med et glimt i øjet), men kritik bliver fejet af banen og den er da ret berettiget.

    Jeg var ked af salget dengang (og udtrykte det også her) og denne gang fik jeg (og andre) ret. Vi så åbenbart noget som andre ikke så og det er da ret kritisabelt at den sportslige ledelse ikke så potientialet. Spilletid er af og til med til at udfolde et talent, jeg var også meget efter Bøving i starten, men jeg synes netop at han har udviklet sig ganske udemærket. Selv Braithwaite er blevet markant bedre af at træne i Barcelona.

    Jeg har kaldt det en af de største fejl i FCK historie. Det er på baggrund at man rent faktisk kunne se hans talent og hans personlighed kunne blive til noget… 40 millioner er stadig fint, men det er stadig kun 1/3 af hans nuværende markedsværdi.
    Du har bestemt ret i, at klubberne selvfølgelig skal være bedre til at se mulighederne i spillerne end os. Personligt var jeg ualmindelig tilfreds med salget dengang. Jeg vil også mene, at selvom det ikke lyder af meget i forhold til 120 mio, så er 40 mio dengang (eller var det kun 20?) +15% som nu giver knap 20mio ekstra da et ualmindelig godt salg for en spiller af hans formodede niveau.

    Det er da skide ærgerligt, at det ikke er os som høster den store gevinst. Men meget tyder vel på, at han ikke havde udviklet sig i samme grad her, hvorfor den store gevinst har været svær at opnå.

    Disse freak handler sker af og til. Bare se på Sørloth, som flere klubber aldrig så et lys i. Pludselig kostede han 100+ mio.

  10. De følgende 3 brugere er enige:

  11. #1672
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,774

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Du har bestemt ret i, at klubberne selvfølgelig skal være bedre til at se mulighederne i spillerne end os. Personligt var jeg ualmindelig tilfreds med salget dengang. Jeg vil også mene, at selvom det ikke lyder af meget i forhold til 120 mio, så er 40 mio dengang (eller var det kun 20?) +15% som nu giver knap 20mio ekstra da et ualmindelig godt salg for en spiller af hans formodede niveau.

    Det er da skide ærgerligt, at det ikke er os som høster den store gevinst. Men meget tyder vel på, at han ikke havde udviklet sig i samme grad her, hvorfor den store gevinst har været svær at opnå.

    Disse freak handler sker af og til. Bare se på Sørloth, som flere klubber aldrig så et lys i. Pludselig kostede han 100+ mio.
    Det er klart, jeg er helt med på at fejl sker - vi laver dem alle. Vi fik 20 den gang og kritikken skal nok ses som et helhedsindtryk (som er blevet betydeligt værre når man ser tilbage)

    - vi vidste Wind ville blive solgt
    - vi brugte mange penge på endnu dårligere spillere
    - vi sagde åbenbart nej til Corner
    - vi havde ingen angribere imod PSV
    - Højlund viste sig at være langt bedre end hvad vi fik ud af ham

    Det der med “ingen kunne vide”, det angriber jeg så. Fordi “vi burde vide” og det gjorde Graz jo åbenbart :), så nogle viste det og jeg synes også rigtig mange fans gav udtryk for at de havde set et lys i ham. Igen - fejl sker og ofte, så laver vi jo det geniale og køber Skov og sender ham videre etc. Hvor der handles, spildes der - det her er bare en skidt FCK historie… hvilket er fair nok at påpege tænker jeg :)

  12. De følgende 2 brugere er enige:

  13. #1673
    Tilmeldingsdato
    Oct 2016
    Indlæg
    1,184

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Relevant for Højlund-svipseren er også, at det er sket før – Morten Hjulmand er nu fast mand og tilmed nyudnævnt anfører i en Serie A-klub og rygtet til de største italienske adresser. Ham lod vi gå gratis i 2018. Det er naturligvis umuligt at ramme plet hver gang, men han ligner da en mand, vi meget godt kunne have brugt i klubben.

  14. Den følgende bruger er enig i dette:

  15. #1674
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    368

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af okoronkwo Se meddelelser
    Relevant for Højlund-svipseren er også, at det er sket før – Morten Hjulmand er nu fast mand og tilmed nyudnævnt anfører i en Serie A-klub og rygtet til de største italienske adresser. Ham lod vi gå gratis i 2018. Det er naturligvis umuligt at ramme plet hver gang, men han ligner da en mand, vi meget godt kunne have brugt i klubben.
    Han blev solgt til Admira Wacker

    Men ved vi om Morten Hjulmand fik tilbudt en forlængelse?
    Øvre C'er

  16. #1675
    KK er offline Topstyret stemmekvæg
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    420

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Dertil kommer de tre ex-ungdomsspillere, der nu er på kontrakt i Brentford i Premier League. Og hvor i hvert fald to af dem (Roerslev og Racic) blev sendt videre fordi man ikke troede nok på dem.

  17. #1676
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    159

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Det sker jo heldigvis også for andre klubber end FCK, Chelsea kunne jo fx ikke bruge de Bruyne eller Salah da de slog deres folder på de kanter. Men derfor niver den da stadig skal jeg indrømme…

  18. #1677
    Tilmeldingsdato
    Nov 2002
    Indlæg
    177

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af okoronkwo Se meddelelser
    Relevant for Højlund-svipseren er også, at det er sket før – Morten Hjulmand er nu fast mand og tilmed nyudnævnt anfører i en Serie A-klub og rygtet til de største italienske adresser. Ham lod vi gå gratis i 2018. Det er naturligvis umuligt at ramme plet hver gang, men han ligner da en mand, vi meget godt kunne have brugt i klubben.
    Hjulmand var dog Ståles fejl - så vidt jeg kan huske var det noget med, at ikke vendte tilbage som aftalt med udkast til kontrakt, og det tog han som tegn på manglende tillid fra Ståles side.

    Jeg kan anbefale at lytte til "Spiller til Spiller" podcast fra Mediano, der var en udmærket episode for et par måneder siden, hvor Hjulmand interviewes og fortæller hele historien.

  19. #1678
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,131

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Nå, hvis vi skal lande Højlund-diskussionen i god weekend-stemning, kan vi også dvæle ved, at vi stjal et talent fra Brøndby og forhindrede dem i at have angrebstalent, som de i den grad godt kunne bruge nu - eller et storsalg, som de i den grad også godt kunne bruge. :-)
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  20. #1679
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,597

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Lad os nu lige se Højlund i en større liga end den østrigske før vi vurderer om det var en fejl at skibbe ham afsted eller ej....

  21. Den følgende bruger er enig i dette:

  22. #1680
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,553

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2022

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Det der med “ingen kunne vide”, det angriber jeg så. Fordi “vi burde vide” og det gjorde Graz jo åbenbart :)
    Det er en søgt forklaring. Sturm Graz var muligvis dygtige, men måske var de bare heldige. De er nok de færreste klubber, der henter en spiller i forventning om, at spilleren er elendig. Dertil kan man ikke antage, at succes i en klub kan overføres til en anden. De gælder for Højlund, Bo Svensson og alle mulige andre navne, som folk ynder at hive frem fra tid til anden.

  23. Den følgende bruger er enig i dette:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange, sommeren 2020
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2757
    Sidste Meddelelse: 10.11.21, 14:44
  2. Til- og afgange: Sommeren 2021
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2884
    Sidste Meddelelse: 05.11.21, 10:21
  3. Til- og afgange, sommeren 2019
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2155
    Sidste Meddelelse: 24.06.20, 22:26
  4. Til- og afgange, sommeren 2018
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2171
    Sidste Meddelelse: 05.11.18, 15:19
  5. Til- og afgange, sommeren 2013
    By Devil in forum Transferforum
    Svar: 190
    Sidste Meddelelse: 23.05.13, 12:52

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •