Side 1 af 7 1234 ... SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 855

Emner: Til- og afgange: Vinter 22/23

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Jan 2006
    Indlæg
    440

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    WTF 150 millioner for VK ?? - https://bold.dk/fodbold/stillinger/s...r-kristiansen/

    Hvis det er sandt så er det altså bare med at sælge. Javel VK er god, men 150 mil god ??
    Hvis historien har lært mig noget, så er det, at vi alligevel ikke ser en tøddel til alle de mange millioner. De går, som alle de andre, lige ned i foret på de jyske krejlere. Suk.

  2. De følgende 3 brugere er enige:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,650

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af Stenum Se meddelelser
    Hvis historien har lært mig noget, så er det, at vi alligevel ikke ser en tøddel til alle de mange millioner. De går, som alle de andre, lige ned i foret på de jyske krejlere. Suk.
    Det er vel ikke noget nyt i at millioner flyder ned igennem systemet til aktionærer. Det sker jo i alle klubber. Thats the way it works.

    Men altså det handler jo om at have en kompetent sportslig ledelse som kan forvandle det fastsatte budget til at handle dygtige spillere. Spørgsmålet er om PC har lært af sine fejl, det må tiden vise.

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #3
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    84

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af Stenum Se meddelelser
    Hvis historien har lært mig noget, så er det, at vi alligevel ikke ser en tøddel til alle de mange millioner. De går, som alle de andre, lige ned i foret på de jyske krejlere. Suk.
    I guder… aner du noget som helst om børsnoterede selskaber… de får udbytte ift deres ejerskab… som generalforsamlingen beslutter…. Vi er børsnoterede…
    /Stiv

    Trying is the first step towards failure...

    Homer J

  6. De følgende 5 brugere er enige:

  7. #4
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,613

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Hvis vi skal afløse VK med en venstrebenet venstre back, så er det oplagt at begynde at kigge på potentielle emner allerede nu, som i værste fald kan presse Christian Sørensen, og i bedste fald være en profil med europæisk potentiale på positionen.

    Gamle kendinge:
    - Ludwig Augustinsson, 28 år (Sevilla, leje i Aston Villa). Har topniveauet, men har alderen imod sig ift. at være et fremtidigt salg. Bliver næppe dyr i transfersum, men er vant til Top-4 liga lønninger fra Tyskland, Spanien og England.
    - Casper Højer, 28 år (Sparta Prag). Er vokset op i KB og FCK, men har ikke spillet for 1. holdet i klubben. Samme alder som Ludde, og går nok hverken i kategorien talent eller stjerne, jf. klubstrategien.

    Nordiske landsholdsspillere:
    - Fredrik Bjørkan, 24 år (Bodø/Glimt). Erfaring fra Bundesligaen i Hertha Berlin, og har en god alder. Spiller på Ståles landshold, og må derfor formodes at kende lidt til FCKs forsvarsprincipper. Er dog lige skiftet til Bodø/Glimt i sidste uge, så er næppe aktuel pt.
    - Tomas Galvez, 17 år (Manchester City U21). Netop fået debut på det finske landshold, men er blot reserve på Citys U21 hold efter en engelsk U-landsholdsspiller. Har kontraktudløb om halvandet år. Kunne være en interessant case til fremtiden, men næppe klar til at gå ind i en guldduel i foråret.

    Det er svært at se den oplagte afløser for VK inden for de traditionelle cirkler, vi plejer at kigge i, så vi må nok forberede os på at det kan være en forholdsvist ukendt spiller for de fleste, der præsenteres som ny venstre back.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  8. De følgende 3 brugere er enige:

  9. #5
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,553

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Der er vel også den mulighed, at man rykker Jelert over på venstre back - selvom jeg bestemt ikke håber det.

  10. De følgende 2 brugere er enige:

  11. #6
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,263

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Hvis vi skal afløse VK med en venstrebenet venstre back, så er det oplagt at begynde at kigge på potentielle emner allerede nu, som i værste fald kan presse Christian Sørensen, og i bedste fald være en profil med europæisk potentiale på positionen.

    Gamle kendinge:
    - Ludwig Augustinsson, 28 år (Sevilla, leje i Aston Villa). Har topniveauet, men har alderen imod sig ift. at være et fremtidigt salg. Bliver næppe dyr i transfersum, men er vant til Top-4 liga lønninger fra Tyskland, Spanien og England.
    - Casper Højer, 28 år (Sparta Prag). Er vokset op i KB og FCK, men har ikke spillet for 1. holdet i klubben. Samme alder som Ludde, og går nok hverken i kategorien talent eller stjerne, jf. klubstrategien.

    Nordiske landsholdsspillere:
    - Fredrik Bjørkan, 24 år (Bodø/Glimt). Erfaring fra Bundesligaen i Hertha Berlin, og har en god alder. Spiller på Ståles landshold, og må derfor formodes at kende lidt til FCKs forsvarsprincipper. Er dog lige skiftet til Bodø/Glimt i sidste uge, så er næppe aktuel pt.
    - Tomas Galvez, 17 år (Manchester City U21). Netop fået debut på det finske landshold, men er blot reserve på Citys U21 hold efter en engelsk U-landsholdsspiller. Har kontraktudløb om halvandet år. Kunne være en interessant case til fremtiden, men næppe klar til at gå ind i en guldduel i foråret.

    Det er svært at se den oplagte afløser for VK inden for de traditionelle cirkler, vi plejer at kigge i, så vi må nok forberede os på at det kan være en forholdsvist ukendt spiller for de fleste, der præsenteres som ny venstre back.
    Jeg tror meget vel, at du kan have ret i, at vi kan kigge andre steder end helt traditionelt. Vi har tidligere været sat i forbindelse med Pep Chavarria, da han spillede i Zaragoza. Han skiftede dog i sommers til Rayo Vallecano og er derfor nok ikke aktuel. Men man kan måske forestille sig noget lignende, altså en yngre spiller fra f.eks. næstbedste spanske række.

    Af de kandidater som du nævner, så er Ludde nok for dyr i løn og er sådan set allerede på udlån til sommer (så vi skal snakke med to klubber), Galvez kender jeg ikke, Bjørkan uaktuel (som du skriver) og Højer håber jeg virkelig ikke på. Han er imo simpelthen ikke god nok medmindre han har udviklet sig yderligere i udlandet. Han passer umiddelbart heller ikke ind i den nye strategi (stjerner eller talent).

    Jeg er i tvivl om, hvor meget man tror på Christian Sørensen. Hvis man anser ham som værende god nok til at være starter, så kan vi måske til nøds køre videre til sommer med kun én venstrebenet back, da både Jelert og til dels Diks kan dække ved skader og karantæne. Men så skal vi bare huske, at hvis Jelert spiller til venstre, så skal Diks eller Ankersen nødvendigvis også spille, hvilket ikke ligefrem er en rar tanke for ret mange herinde.

    Jeg håber virkelig, at vi henter en venstrebenet afløser for VK. Om det så bliver en profil som kan gå direkte ind som starter eller et stort næsten klar talent (som Wendt, Ludde) gør ikke den store forskel for mig. Men med Corner i boksen, så skal vi død og pine have en venstrebenet spiller som kan lave nogle indlæg. Jeg hader generelt, når man spiller med en back som sparker med det "forkerte" ben. Det udelukker i så fald også Jens Stryger, som jeg stadig frygter man kan finde på at hente som afløser, også selvom den ide sikkert er lagt i graven flere gange blandt eksperter og transferguruer på nettet.


    Edit:
    Nu meldes vi åbenbart interesseret i Birger Meling fra Rennes. Hvordan hans niveau er pt aner jeg ikke, men jeg kunne vældig godt lide ham som type, da han var i Rosenborg.
    Sidst redigeret af k@sper : 19.01.23 kl. 08:20

  12. Den følgende bruger er enig i dette:
    rsj

  13. #7
    d-man er offline Fodbold skal ses i Parken
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    409

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af Stenum Se meddelelser
    Hvis historien har lært mig noget, så er det, at vi alligevel ikke ser en tøddel til alle de mange millioner. De går, som alle de andre, lige ned i foret på de jyske krejlere. Suk.
    Det er altså ikke korrekt. Sidste gang, der blev udbetalt udbytte, var i 2017.
    Molde eller Barca - jeg er ligeglad jeg kommer for F.C. København ! - Daniello

  14. #8
    Tilmeldingsdato
    Jan 2012
    Indlæg
    272

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Ja tak til Birger Meling! Beundrede ham meget i RBK som en stærk offensiv VB, og han har spillet en masse for Rennes, så ham ser jeg meget gerne i den hvise kbh trøje
    Success is temporary, Loyalty is forever!
    Neymar1991's Avatar

  15. De følgende 2 brugere er enige:

  16. #9
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,131

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Så kom den logiske oprykning af William Clem til førsteholdstruppen, efter at Stamenic blev erklæret færdig i klubben: https://www.fck.dk/nyhed/william-cle...r-og-rykkes-op
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013


  17. #10
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,613

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Så kom den logiske oprykning af William Clem til førsteholdstruppen, efter at Stamenic blev erklæret færdig i klubben: https://www.fck.dk/nyhed/william-cle...r-og-rykkes-op
    Hvordan er den logisk ift. Stamenic, når de spiller på forskellige positioner?
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  18. #11
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,131

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Hvordan er den logisk ift. Stamenic, når de spiller på forskellige positioner?
    Fordi de begge er unge, centrale midtbanespillere. 6'ere og 8'ere er trods alt ikke som forsvarere og angribere.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  19. Den følgende bruger er enig i dette:

  20. #12
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,613

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Fordi de begge er unge, centrale midtbanespillere. 6'ere og 8'ere er trods alt ikke som forsvarere og angribere.
    Så med den logik, bliver det så ekstra vigtigt at få forlænget med Valdemar Lund, når nu VK er blevet solgt? De er trods alt begge unge forsvarsspillere, og jeg har set VK spille midterforsvarer i en enkelt kamp pga. skader..

    Og med samme logik, hvorfor skulle det være så vigtigt at vi får købt en 6'er i dette vindue? Vi har jo Falk, Lerager og Claesson til den centrale midtbane allerede. Alle sammen spillere i kategorien "stjernespillere", og som alle forventer at spille fast. Hvorfor skal vi så bruge penge på en 6'er? ;-)
    Sidst redigeret af Kiwi : 19.01.23 kl. 10:35
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  21. #13
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,131

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Så med den logik, bliver det så ekstra vigtigt at få forlænget med Valdemar Lund, når nu VK er blevet solgt? De er trods alt begge unge forsvarsspillere, og jeg har set VK spille midterforsvarer i en enkelt kamp pga. skader..
    Der er da meget større forskel på at spille back og central forsvarsspiller end på at spille mere eller mindre tilbagetrukket på den centrale midtbane. Jeg sammenlignede jo ikke centrale midtbanespillere med kantspillere.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  22. De følgende 7 brugere er enige:

  23. #14
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,263

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Så med den logik, bliver det så ekstra vigtigt at få forlænget med Valdemar Lund, når nu VK er blevet solgt? De er trods alt begge unge forsvarsspillere, og jeg har set VK spille midterforsvarer i en enkelt kamp pga. skader..
    Du har selvfølgelig ret i, at det måske er lidt søgt at kæde Clems oprykning sammen med Stamenics farvel, idet Clems oprykning ville være naturlig uanset hvad.
    Men sådan helt ude i hampen er det måske ikke at kæde det lidt sammen. Jeg er klar over, at Stamenic primært er 8'er, men det er vel ikke helt skævt at sige, at hans primære rolle på holdet dette efterår har været som 6'er, hvilken Clem til sidst mere eller mindre har overtaget. Endvidere så frigiver Stamenic en fast plads i truppen når han rejser (det kan med vis sandsynlighed ske allerede i dette vindue), som Clem med lidt god vilje godt kan siges at overtage.

  24. De følgende 9 brugere er enige:

  25. #15
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,613

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Du har selvfølgelig ret i, at det måske er lidt søgt at kæde Clems oprykning sammen med Stamenics farvel, idet Clems oprykning ville være naturlig uanset hvad.
    Men sådan helt ude i hampen er det måske ikke at kæde det lidt sammen. Jeg er klar over, at Stamenic primært er 8'er, men det er vel ikke helt skævt at sige, at hans primære rolle på holdet dette efterår har været som 6'er, hvilken Clem til sidst mere eller mindre har overtaget. Endvidere så frigiver Stamenic en fast plads i truppen når han rejser (det kan med vis sandsynlighed ske allerede i dette vindue), som Clem med lidt god vilje godt kan siges at overtage.
    Kan ikke se, at fordi en spiller har vikarieret midlertidigt på en position, at man så, når man henter en spiller (enten internt eller udefra), der rent faktisk er skolet til positionen, påstår at den nye spiller har overhalet vedkommende. Ud fra den tanke, er Diks blevet overhalet af Christian Sørensen tilbage i august, fordi Diks' primære rolle i foråret var som venstre back..

    Den plads, som Stamenic kommer til at frigive, den er vist desuden reserveret til en vis Thomas Delaney. Og det er nok udsigten til at skulle stå bag ved både Delaney og Lerager i køen til pladsen som felt-til-felt 8'eren, som fik Stamenic til at fravælge FCK i denne omgang. Der var altid en ledig plads i truppen til en 6'er, og det blev til to, da Zeca blev skadet. Clem har overtaget den, og der mangler stadig at blive købt en 6'er, selv hvis Stamenic havde forlænget.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  26. Den følgende bruger er enig i dette:

Side 1 af 7 1234 ... SidsteSidste

Hybrid View


Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange: Vinter 21/22
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 1542
    Sidste Meddelelse: 14.03.22, 12:59
  2. Til- og afgange: Vinter 20/21
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 887
    Sidste Meddelelse: 22.03.21, 11:32
  3. Til- og afgange: Vinter 19/20
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 413
    Sidste Meddelelse: 01.02.20, 12:39
  4. Til- og afgange: Vinter 18/19
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 951
    Sidste Meddelelse: 07.02.19, 14:40
  5. Til- og afgange: Vinter 17/18
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 1269
    Sidste Meddelelse: 08.02.18, 08:30

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •