Side 46 af 57 FørsteFørste ... 364344454647484956 ... SidsteSidste
Viser resultater 676 til 690 af 855

Emner: Til- og afgange: Vinter 22/23

  1. #676
    Tilmeldingsdato
    Nov 2005
    Indlæg
    1,423

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    https://www.nordicbet.dk/da/blog/tra...laney-fra-fck/

    Interessant indlæg fra Sorgenfri. Ifølge ham er FCK stadig i førertrøjen mht. Delaney.

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #677
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    521

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af Ståle Se meddelelser
    https://www.nordicbet.dk/da/blog/tra...laney-fra-fck/

    Interessant indlæg fra Sorgenfri. Ifølge ham er FCK stadig i førertrøjen mht. Delaney.
    Men hvor troværdigt er det, som Sorgenfri skriver? Er det sandt så laver PC jo potentielt en god handel ved at kende kortene og spille dem derefter ... Der er selvfølgelig en risiko forbundet, men det kan jeg forstå og acceptere.
    Jeg tvivler dog. Delaney vil formentlig gerne prøve PL ... Jeg tror ikke at Hoffenheim kan lokke synderligt men det kan PL - især en midterklub, tror jeg.
    ["...det er jo FCK, det er ikke en eller anden lille ubetydelig klub..." - Kris Stadsgaard]

    "Martin Retov er ikke nogen ledertype, og det bliver han aldrig. Du kan ikke gøre en Skoda til en Mercedes". Citat: Ole Mørk

  4. #678
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    592

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Jeg kan sagtens dele din bekymring angående Delaney, men din generalisering ville stå stærkere, hvis du havde styr på fakta.

    Oviedo og Bengtsson var begge 29, da de vendte tilbage til FCK. N'Doye var jo endnu giftigere, da han vendte tilbage end i sin første periode og er vel det suverænt bedste argument imod din pointe.

    Og så er der noget cherry picking over det, når du udelader folk som Allbäck, Mykland og Jacob Laursen.
    Ja ok, jeg undlod transfers der lå ca 10 år tilbage. Kald det bare cherrypicking, men jeg vil nu mene at man godt kan argumentere for at udviklingen i fodbolden, mht tempo og pres gør at det var noget lettere for gamle ben at have en impact for +10 år siden. N'doye gjorde rigtig nok en forskel, men jeg husker det også som om at han konstant var skadet og nærmest ikke kunne deltage i træningen. Det taler vel næppe for at stikke en 32 årig en 5 årig kontrakt. At et par af spillerne var yngre og stadig udbrændt ændrer vel ikke på pointen. Nærmest modsat.

  5. #679
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    521

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af Chobby Se meddelelser
    Off topic... Hvordan f.... Kan FC Muuh få 75 millioner for Ousmane Diomande... Som kun har spillet en håndfuld kampe... Det irritere mig grænseløst...
    Det pi*ss*r også mig af!
    Især fordi de har held og dygtighed til at få lejet spillere ud og så score kassen ...
    Havde vi lejet Bøving og Højlund ud, bare som eksempel, så kunne vi formentlig også have tjent noget mere mønt. Hvordan og hvorfor de lykkes så godt med det - som virker mere som held end forstand - forstår jeg ikke ... Men jeg vil gerne snart til at leje spillere ud. Det gik godt med Carlo Holse og Toutouh og tildels Stamenic velsagtens ... Men gør det dog noget mere!
    ["...det er jo FCK, det er ikke en eller anden lille ubetydelig klub..." - Kris Stadsgaard]

    "Martin Retov er ikke nogen ledertype, og det bliver han aldrig. Du kan ikke gøre en Skoda til en Mercedes". Citat: Ole Mørk

  6. #680
    Tilmeldingsdato
    May 2021
    Indlæg
    241

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af Chobby Se meddelelser
    Off topic... Hvordan f.... Kan FC Muuh få 75 millioner for Ousmane Diomande... Som kun har spillet en håndfuld kampe... Det irritere mig grænseløst...
    skulle være et virkelig stort forsvarstalent. Men altså det er stadig kun en halv VK de får

  7. #681
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af Rokie_Ijeh Se meddelelser
    Det pi*ss*r også mig af!
    Især fordi de har held og dygtighed til at få lejet spillere ud og så score kassen ...
    Havde vi lejet Bøving og Højlund ud, bare som eksempel, så kunne vi formentlig også have tjent noget mere mønt. Hvordan og hvorfor de lykkes så godt med det - som virker mere som held end forstand - forstår jeg ikke ... Men jeg vil gerne snart til at leje spillere ud. Det gik godt med Carlo Holse og Toutouh og tildels Stamenic velsagtens ... Men gør det dog noget mere!
    Nu kan jeg ikke huske, om der er andre eksempler på spillere, som de har lejet ud for derefter at sælge for en formue uden først at spille i FCM. Men de har bestemt en del gange haft succes med udlejninger, som er vendt tilbage og haft et meget højt niveau bagefter i FCM og så solgt. Og her må man bare sige, at FCM har en klar fordel i forhold til os i, at de har Fredericia og nu også C D Madra i Portugal, hvor de kan sende deres spillere hen og være sikre på, at de spiller. På det plan har vi f.eks. være meget uheldige med Haarbo som skulle til Schweiz for at få voksen-spilletid men ikke spillede og ikke mindst Roerslevs absurde lejemål i Sverige (som gik i vasken) og Vendsyssel, hvor han ikke kunne komme på holdet.
    Tanken hos FCK er jo nok, at vores u19 miljø er så godt, at de får lige så meget ud af at blive der som en udlejning. Men det kunne da være en overvejelse værd, om man kan tilknytte sådan en satellitklub, hvis der f.eks står et nyt kuld dygtige spillere klar f.eks. Højlund-tvillingerne og skal have lidt voksenfodbold, men at der samtidig er lidt trængsel på pladserne i 1. holdstruppen på de aktuelle positioner.

  8. De følgende 6 brugere er enige:

  9. #682
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    521

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Nu kan jeg ikke huske, om der er andre eksempler på spillere, som de har lejet ud for derefter at sælge for en formue uden først at spille i FCM. Men de har bestemt en del gange haft succes med udlejninger, som er vendt tilbage og haft et meget højt niveau bagefter i FCM og så solgt. Og her må man bare sige, at FCM har en klar fordel i forhold til os i, at de har Fredericia og nu også C D Madra i Portugal, hvor de kan sende deres spillere hen og være sikre på, at de spiller. På det plan har vi f.eks. være meget uheldige med Haarbo som skulle til Schweiz for at få voksen-spilletid men ikke spillede og ikke mindst Roerslevs absurde lejemål i Sverige (som gik i vasken) og Vendsyssel, hvor han ikke kunne komme på holdet.
    Tanken hos FCK er jo nok, at vores u19 miljø er så godt, at de får lige så meget ud af at blive der som en udlejning. Men det kunne da være en overvejelse værd, om man kan tilknytte sådan en satellitklub, hvis der f.eks står et nyt kuld dygtige spillere klar f.eks. Højlund-tvillingerne og skal have lidt voksenfodbold, men at der samtidig er lidt trængsel på pladserne i 1. holdstruppen på de aktuelle positioner.
    Du har formentlig ret, K@sper. Jeg er påvirket af frustration i mit skriv. Vi har selvfølgelig været meget uheldige med især Roerslevs udlejning(er), men også senest Haarbo. Og når frustrationen har lagt sig må en erkendelse af at talentafdelingen, som har styr på det, også opstå. De har trods alt også præsteret flot - især på det seneste.
    ["...det er jo FCK, det er ikke en eller anden lille ubetydelig klub..." - Kris Stadsgaard]

    "Martin Retov er ikke nogen ledertype, og det bliver han aldrig. Du kan ikke gøre en Skoda til en Mercedes". Citat: Ole Mørk

  10. #683
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af Moo Se meddelelser
    Ja ok, jeg undlod transfers der lå ca 10 år tilbage. Kald det bare cherrypicking, men jeg vil nu mene at man godt kan argumentere for at udviklingen i fodbolden, mht tempo og pres gør at det var noget lettere for gamle ben at have en impact for +10 år siden. N'doye gjorde rigtig nok en forskel, men jeg husker det også som om at han konstant var skadet og nærmest ikke kunne deltage i træningen. Det taler vel næppe for at stikke en 32 årig en 5 årig kontrakt. At et par af spillerne var yngre og stadig udbrændt ændrer vel ikke på pointen. Nærmest modsat.
    Jamen, som sagt kan du sagtens have en pointe - også mht. udviklingen. Jeg påpegede blot dine forkerte fakta. Det er rigtigt, at N'Doye var meget skadet i sin sidste sæson i FCK, men når han spillede, holdt han stadig et vildt scoringssnit. Nu nævner du så femårige kontrakter til 32-årige, og det er altså lidt af en stråmand, for det finder du næppe nogen, der synes er en god idé. Selv ikke de største Kvist-fans.

    Hvis PC stikker Delaney 5 år til 10 mio. om året, skal jeg nok slutte mig til din lynchmob. Jeg opfordrer blot til at vurdere hver enkelt spiller individuelt for sig frem for at generalisere for meget. :-)
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  11. Den følgende bruger er enig i dette:

  12. #684
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Claessons naturlige eller bedste plads er da som offensiv, central midtbanespiller, og det er da også der, vi bruger ham nu, efter han begyndte på kanten. Hvis vi ikke køber en angriber i dette vindue, er det klart, at Haraldsson formentlig fortsætter som backup for Cornelius i angrebet, men at Stamenic skulle stå foran Johanesson i køen nu er netop, hvad jeg tvivler på. Og at Stamenic skulle stå foran Clem i køen, kan jeg slet ikke se. Heller ikke før det blev klart, at Stamenic snart er færdig i klubben.
    Claesson har umiddelbart ikke tidligere været brugt på den centrale midtbane, hverken på landsholdet eller i sin tidligere klub, hvor han primært blev brugt som kantspiller. I sin seneste kamp for Sverige var han øjensynligt angriber. At han nu er central midtbanespiller er vel noget nyt? Er det i så fald hans naturlige eller bedste plads?

    Om Johannesson er foran Stamenic i køen er svært at sige, da Stamenic har været brugt en del på 6'eren og Johannesson på højrekanten. Jeg mindes dog ikke at Johannesson i denne sæson er blevet foretrækket på midtbanen fremfor Stamenic, mens jeg husker at Stamenic er foretrukket over Johannesson (men igen kan det skyldes at de begge er blevet brugt ude af position).

    Jeg tror desuden heller ikke at Stamenic er foran Clem, men derimod at Clem ikke er klar til at være fast starter. Ryger Stamenic og hentes der ingen erstatning vil det medføre, at Falk formentligt også skal dække den plads fremfor at Clem kunne aflastes af Stamenic.

  13. #685
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    984

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Jeg er en af dem der troede på Delaney inden han rigtig brød igennem i FCK. Jeg mener også han til sidst var på højde med de største spillere i FCK's historie.
    Men i mine øjne er han desværre brændt tidligt ud, og jeg ser slet ikke han kan bidrage med ret meget ud over erfaring.
    Jeg håber for alle han ikke kommer hjem, før han er klar til en anden rolle. Evt som ungdomstræner.

  14. De følgende 2 brugere er enige:

  15. #686
    Tilmeldingsdato
    Oct 2016
    Indlæg
    1,183

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Claesson har umiddelbart ikke tidligere været brugt på den centrale midtbane, hverken på landsholdet eller i sin tidligere klub, hvor han primært blev brugt som kantspiller. I sin seneste kamp for Sverige var han øjensynligt angriber. At han nu er central midtbanespiller er vel noget nyt? Er det i så fald hans naturlige eller bedste plads?

    Om Johannesson er foran Stamenic i køen er svært at sige, da Stamenic har været brugt en del på 6'eren og Johannesson på højrekanten. Jeg mindes dog ikke at Johannesson i denne sæson er blevet foretrækket på midtbanen fremfor Stamenic, mens jeg husker at Stamenic er foretrukket over Johannesson (men igen kan det skyldes at de begge er blevet brugt ude af position).

    Jeg tror desuden heller ikke at Stamenic er foran Clem, men derimod at Clem ikke er klar til at være fast starter. Ryger Stamenic og hentes der ingen erstatning vil det medføre, at Falk formentligt også skal dække den plads fremfor at Clem kunne aflastes af Stamenic.
    Ifølge Transfermarkt har Claesson spillet samlet 121 kampe som central og offensiv midt. Det er dog primært fra Elfsborg-tiden, hvorimod han i Rusland spillede næsten udelukkende på kanten.

  16. #687
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Claesson har umiddelbart ikke tidligere været brugt på den centrale midtbane, hverken på landsholdet eller i sin tidligere klub, hvor han primært blev brugt som kantspiller. I sin seneste kamp for Sverige var han øjensynligt angriber. At han nu er central midtbanespiller er vel noget nyt? Er det i så fald hans naturlige eller bedste plads?

    Om Johannesson er foran Stamenic i køen er svært at sige, da Stamenic har været brugt en del på 6'eren og Johannesson på højrekanten. Jeg mindes dog ikke at Johannesson i denne sæson er blevet foretrækket på midtbanen fremfor Stamenic, mens jeg husker at Stamenic er foretrukket over Johannesson (men igen kan det skyldes at de begge er blevet brugt ude af position).

    Jeg tror desuden heller ikke at Stamenic er foran Clem, men derimod at Clem ikke er klar til at være fast starter. Ryger Stamenic og hentes der ingen erstatning vil det medføre, at Falk formentligt også skal dække den plads fremfor at Clem kunne aflastes af Stamenic.
    Jeg forholder mig kun til, hvor Claesson har gjort det bedst i FCK, og det mener jeg klart har været, når han har ligget centralt bag angriberen, hvilket han heldigvis primært gør nu.

    Mht. Johannesson er jeg helt med på, at han har spillet meget på højre kant, men min pointe er jo, at det kommer han næppe til meget fremover, fordi jeg gætter på, at Roony er klart førstevalg til den plads nu med Goncalves som backup, når han ikke tager venstre side. Men det er klart, at skader kan tvinge Neestrup til at smide Johannesson ud på kanten igen. Jeg tror, vi kan få hans gennembrud at se centralt, men det kræver selvfølgelig spilletid. Men blandt andet fordi han har en fremtid i klubben, gætter jeg på, at han vil blive foretrukket frem for Stamenic. Jeg tror så personligt også, han er et større talent end Stamenic, hvis man ser bort fra, at de er forskellige typer.

    Den defensive midt tænker jeg, at vi godt kan dække med Clem, Falk og Lerager, hvis der ikke kommer en erstatning ind her. At beholde Stamenic et halvt år som gardering til den plads virker fjollet, synes jeg.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  17. Den følgende bruger er enig i dette:

  18. #688
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    3,104

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Mht. Johannesson er jeg helt med på, at han har spillet meget på højre kant, men min pointe er jo, at det kommer han næppe til meget fremover, fordi jeg gætter på, at Roony er klart førstevalg til den plads nu med Goncalves som backup, når han ikke tager venstre side. Men det er klart, at skader kan tvinge Neestrup til at smide Johannesson ud på kanten igen. Jeg tror, vi kan få hans gennembrud at se centralt, men det kræver selvfølgelig spilletid. Men blandt andet fordi han har en fremtid i klubben, gætter jeg på, at han vil blive foretrukket frem for Stamenic. Jeg tror så personligt også, han er et større talent end Stamenic, hvis man ser bort fra, at de er forskellige typer.
    Isak har også selv været ude og sige, at han arbejder for at få mere spilletid centralt i stedet for på kanten, så det er også det, han helst selv vil.

  19. #689
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    En ting er hvad Isak helst vil.. Skal han overhovedet i betragtning til en rolle omkring holdet, så skal der simpelthen snart strammes op. Jeg synes ham falder igennem hver gang han får chancen, og det er uanset position. Måske et års udleje ville gøre ham godt, men pt er han så langt fra niveau, at det virker omsonst at snakke position. Desværre, for ønsker virkelig, at han slår igennem her..

  20. De følgende 5 brugere er enige:

  21. #690
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Til- og afgange: Vinter 22/23

    Citat Oprindeligt indsendt af okoronkwo Se meddelelser
    Ifølge Transfermarkt har Claesson spillet samlet 121 kampe som central og offensiv midt. Det er dog primært fra Elfsborg-tiden, hvorimod han i Rusland spillede næsten udelukkende på kanten.
    Min fejl, jeg kiggede kun tilbage på tiden i Rusland og på landsholdet. Vidste ikke at Transfermarkt havde den funktion (den er i hvert fald smart, men jeg ved ikke om den også er valid). Det er dog også ved at være noget tid siden, han spillede i Sverige.

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Jeg forholder mig kun til, hvor Claesson har gjort det bedst i FCK, og det mener jeg klart har været, når han har ligget centralt bag angriberen, hvilket han heldigvis primært gør nu.

    Mht. Johannesson er jeg helt med på, at han har spillet meget på højre kant, men min pointe er jo, at det kommer han næppe til meget fremover, fordi jeg gætter på, at Roony er klart førstevalg til den plads nu med Goncalves som backup, når han ikke tager venstre side. Men det er klart, at skader kan tvinge Neestrup til at smide Johannesson ud på kanten igen. Jeg tror, vi kan få hans gennembrud at se centralt, men det kræver selvfølgelig spilletid. Men blandt andet fordi han har en fremtid i klubben, gætter jeg på, at han vil blive foretrukket frem for Stamenic. Jeg tror så personligt også, han er et større talent end Stamenic, hvis man ser bort fra, at de er forskellige typer.

    Den defensive midt tænker jeg, at vi godt kan dække med Clem, Falk og Lerager, hvis der ikke kommer en erstatning ind her. At beholde Stamenic et halvt år som gardering til den plads virker fjollet, synes jeg.
    Nu har ligaen selvfølgelig stået stille længe, men selvom hukommelsen er ved at falme, så synes jeg ikke han har et så stort udtryk længere tilbage på banen, men han skal primært frem hvor han kan deltage i kombinationsspillet og især komme i feltet. Med en defensiv spiller bag sig kan det sagtens lade sig gøre, men jeg kan også sagtens se, at han flyttes fra den centrale midtbane, især ved skader og karantæner og så giver det derfor stadig mening at holde på Stamenic, hvis vi ikke henter en ekstra mand ind (det var trods alt det diskussionen omhandlede). Samtidig så har jeg set bedre præstationer fra Stamenic på den centrale midtbane end fra Johannesson (dermed ikke sagt at Johannesson ikke brænder banen af til træning eller muligvis er et større talent).

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange: Vinter 21/22
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 1542
    Sidste Meddelelse: 14.03.22, 12:59
  2. Til- og afgange: Vinter 20/21
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 887
    Sidste Meddelelse: 22.03.21, 11:32
  3. Til- og afgange: Vinter 19/20
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 413
    Sidste Meddelelse: 01.02.20, 12:39
  4. Til- og afgange: Vinter 18/19
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 951
    Sidste Meddelelse: 07.02.19, 14:40
  5. Til- og afgange: Vinter 17/18
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 1269
    Sidste Meddelelse: 08.02.18, 08:30

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •