Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
50. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FCK vinder

    35 70.00%
  • Uafgjort

    7 14.00%
  • Viborg vinder

    8 16.00%
Side 4 af 5 FørsteFørste 12345 SidsteSidste
Viser resultater 46 til 60 af 73

Emner: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Viborg FF (19/03-2023 kl. 15:00)

  1. #46
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,530

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Viborg FF (19/03-2023 kl. 15:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af gunner Se meddelelser
    Jeg er enig i, at den næppe bliver omstødt (om end sandsynligheden må være større end den er for Diks), men hvordan kan den forsvares? Jelert rammer bold langt før Viborg-spilleren tonser ind i ham? Mærkeligste gule kort, jeg længe har set
    Meget enig.. Iøvrigt lader Viborg-spilleren nærmest sit ben hænge med vilje, og søger dermed kontakten helt bevidst. Klar fejldom, da frisparket endda skulle have været den anden vej.

  2. #47
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,389

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Viborg FF (19/03-2023 kl. 15:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af gunner Se meddelelser
    Jeg er enig i, at den næppe bliver omstødt (om end sandsynligheden må være større end den er for Diks), men hvordan kan den forsvares? Jelert rammer bold langt før Viborg-spilleren tonser ind i ham? Mærkeligste gule kort, jeg længe har set
    Men hvis det gule kort er SÅ outrageous, hvorfor bliver den så ikke omstødt? Jeg mener, Dommerforeningen vurderer det vel ikke med hader-FCK briller, selvom vi nogle gange tror det ;-)

    Anyways, hvor absurd det end kan være, at man kan være uenig når der er fine TV-billeder... Så er jeg bare ikke helt enig.

    Han prikker bolden ja, men disse glidende tacklinger har bare fået mere opmærksomhed end førhen.

    Der kan den godt tolkes som at Jelert er lige voldsom nok i den tackling. Jeg er i hvert fald ikke enig i det ligefrem skulle være VFF-spilleren der begår frispark.

    Paradoksalt nok, havde jeg ikke selv dømt den, men det kommer ikke voldsomt bag på mig at den kan skønnes anderledes...

    Zan

  3. #48
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,139

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Viborg FF (19/03-2023 kl. 15:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    Men hvis det gule kort er SÅ outrageous, hvorfor bliver den så ikke omstødt? Jeg mener, Dommerforeningen vurderer det vel ikke med hader-FCK briller, selvom vi nogle gange tror det ;-)

    Anyways, hvor absurd det end kan være, at man kan være uenig når der er fine TV-billeder... Så er jeg bare ikke helt enig.

    Han prikker bolden ja, men disse glidende tacklinger har bare fået mere opmærksomhed end førhen.

    Der kan den godt tolkes som at Jelert er lige voldsom nok i den tackling. Jeg er i hvert fald ikke enig i det ligefrem skulle være VFF-spilleren der begår frispark.

    Paradoksalt nok, havde jeg ikke selv dømt den, men det kommer ikke voldsomt bag på mig at den kan skønnes anderledes...

    Zan
    Leander har kigget på situationen i sin blog og er enig med dommeren i, at den er til klart gult. Så det handler måske mere om, at vi (inklusiv jeg selv) enten ikke forstår reglerne eller bare synes de er åndsvage.... Jeg kan stadig ikke forstå, hvorfor den skulle være til gult. Det er for fa'en en kontaktsport :-)

    Han mener forøvrigt også, at Viborg snydes for et klart straffespark i situationen, hvor Vavro rammer en modstander med sin albue.

  4. #49
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,395

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Viborg FF (19/03-2023 kl. 15:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Nu har jeg set flere hentydninger til at BØF bare per auto smider 6 point til FCN i mesterskabsspillet. Hvis vi så bort for denne kamp, så har BØF jo for vane at vinde på kunstgræsset deroppe.
    Det modsatte er endda også hørt – der er ikke rigtig den store sammenhæng i konspirationsteorierne længere, men det ligner lidt, at tanken er, at de stikker hovederne sammen inden hver kamp og afgør, hvem der bedst kan undvære de tre points, uanset at de f.eks. nu har et mesterskab, medaljer og Europa at spille om.

    Alt sammen på baggrund af de kampe for ti år siden, hvor BIF først ydede slatten modstand i en kamp, der var altafgørende for Farum og komplet ligegyldig for dem selv, og så den tilsvarende – men modsatte – situation et år efter.

    Det er alligevel vildt, at de to kampe er kommet så langt ind i hovedet på folk, at de vel efterhånden har vundet hævd på at bo der. Det eneste påviselige mønster mellem de to er vel, at Farum var virkelig ringe mod Brøndby i kamp efter kamp efter kamp, men nu har de vundet tre af de sidste fire opgør mod dem.

    Konspirationer er da sjove nok, men de må måske godt have lidt mere kød på.

  5. Den følgende bruger er enig i dette:

  6. #50
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,757

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Viborg FF (19/03-2023 kl. 15:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    Den er hård, men kan godt forsvares.

    Jeg synes man er blevet meget mere opmærksom på de liggende tacklinger, hvor meget mindre er tilladt. Selvom man rammer bolden. Ikke som de gode gamle tipslørdagsdage.

    Jeg havde nok ikke dømt den, men pointen; den kan godt forsvares, og bliver næppe omstødt.

    https://twitter.com/nielspedermort2/...knc-dG8C2lySpQ

    Zan
    Jeg synes ikke rigtigt det er til gult, men det bliver ikke omstødt og det er også fint nok. Det bliver en jungle, hvis alle tvivlsomme gule kort skal checkes igennem igen (men naturligvis en udemærket indtægtskilde for DBU). Måske skulle Ankersen været skiftet ind i stedet for Diks, da Jelert får det gule kort, så man ikke risikerede at Diks også ville være ude - men det er nemt at være bagklog.

    Det er egentlig helt håbløst at vi står med 1 back til næste kamp, men den plade har jeg vidst spillet rigeligt herinde, så nu må vi leve med den ene kamp, hvor Ness må rive en kanin op af hatten og så mangler vi jo nok Vavro i en af de følgende kampe. Synd og skam, men vi må leve med det :)

  7. Den følgende bruger er enig i dette:

  8. #51
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,139

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Viborg FF (19/03-2023 kl. 15:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Det modsatte er endda også hørt – der er ikke rigtig den store sammenhæng i konspirationsteorierne længere, men det ligner lidt, at tanken er, at de stikker hovederne sammen inden hver kamp og afgør, hvem der bedst kan undvære de tre points, uanset at de f.eks. nu har et mesterskab, medaljer og Europa at spille om.

    Alt sammen på baggrund af de kampe for ti år siden, hvor BIF først ydede slatten modstand i en kamp, der var altafgørende for Farum og komplet ligegyldig for dem selv, og så den tilsvarende – men modsatte – situation et år efter.

    Det er alligevel vildt, at de to kampe er kommet så langt ind i hovedet på folk, at de vel efterhånden har vundet hævd på at bo der. Det eneste påviselige mønster mellem de to er vel, at Farum var virkelig ringe mod Brøndby i kamp efter kamp efter kamp, men nu har de vundet tre af de sidste fire opgør mod dem.

    Konspirationer er da sjove nok, men de må måske godt have lidt mere kød på.
    Det må sgu være dejligt at have så meget tiltro til Bif, at man ikke frygter nogen forskel i deres motivation, når de møder os kontra FCN.....
    Bevares, hvis de mødes i en af de første kampe, så skal Bif da nok give den en skalle, da man måske kan nå en medalje eller Europa. Mødes de sidst i programmet (f.eks. næstsidste runde på Hjalte Park som de to kampe dengang) i en for FCN vigtig kamp om guldet, så vil jeg i hvert fald gerne lige se et motiveret Bif-hold inden jeg fjerner sølvpapirhatten..... Jeg tænker, at Bif nok godt kan motivere sig i de to kampe mod os uanset den placeringsmæssige betydning for dem.

  9. #52
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Viborg FF (19/03-2023 kl. 15:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Han mener forøvrigt også, at Viborg snydes for et klart straffespark i situationen, hvor Vavro rammer en modstander med sin albue.
    Hvilket vi nok også skal være glade for, at de ikke fik...
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  10. De følgende 2 brugere er enige:

  11. #53
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,395

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Viborg FF (19/03-2023 kl. 15:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Det må sgu være dejligt at have så meget tiltro til Bif, at man ikke frygter nogen forskel i deres motivation, når de møder os kontra FCN.....
    Bevares, hvis de mødes i en af de første kampe, så skal Bif da nok give den en skalle, da man måske kan nå en medalje eller Europa. Mødes de sidst i programmet (f.eks. næstsidste runde på Hjalte Park som de to kampe dengang) i en for FCN vigtig kamp om guldet, så vil jeg i hvert fald gerne lige se et motiveret Bif-hold inden jeg fjerner sølvpapirhatten..... Jeg tænker, at Bif nok godt kan motivere sig i de to kampe mod os uanset den placeringsmæssige betydning for dem.
    Nu svarede jeg på EraZ' ord:
    Nu har jeg set flere hentydninger til at BØF bare per auto smider 6 point til FCN i mesterskabsspillet.
    Jeg har set det samme og ved ikke, hvorfor nogen ville føle sig truffet af det ;-)

    Det er i hvert fald ikke det samme som en gentagelse af den situation i 2012, hvor BIF spillede en ultraslatten kamp. Og ja, det ville de jo nok gøre igen.
    Præcis som jeg vil håbe, vi gør, hvis vi er sikre på guld og møder Viborg i næstsidste runde, der kan snyde Brøndby for medaljer og Europa – ligesom vi har spillet slattent i masser af kampe før, når vi ikke havde noget på spil.

    Men den anden konspirationsteori? Jeg må indrømme, at den føles virkelig pinlig og langt under vores værdighed.

  12. #54
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,139

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Viborg FF (19/03-2023 kl. 15:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Nu svarede jeg på EraZ' ord:

    Jeg har set det samme og ved ikke, hvorfor nogen ville føle sig truffet af det ;-)

    Det er i hvert fald ikke det samme som en gentagelse af den situation i 2012, hvor BIF spillede en ultraslatten kamp. Og ja, det ville de jo nok gøre igen.
    Præcis som jeg vil håbe, vi gør, hvis vi er sikre på guld og møder Viborg i næstsidste runde, der kan snyde Brøndby for medaljer og Europa – ligesom vi har spillet slattent i masser af kampe før, når vi ikke havde noget på spil.

    Men den anden konspirationsteori? Jeg må indrømme, at den føles virkelig pinlig og langt under vores værdighed.
    Tja, du kan jo mene, hvad du vil. Jeg vil blive særdeles overrasket, hvis Bif tager point fra FCN. Og det til trods for, at Bif på de sidste har haft rimelig godt tag på FCN.

  13. #55
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    558

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Viborg FF (19/03-2023 kl. 15:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Saver ham ned? Jelert prikker til bolden med tåen, hvorefter hans fod - og dermed knopperne - plantes i græsset. Viborg-spilleren, som kommer for sent til at nå bolden først, sparker derefter Jelert i maven, hvorefter deres ben ramler sammen. Det er et skørt gult kort!
    Nu skriver jeg jo faktisk heller ikke at Jelert saver ham ned. Har du evt. lyst til at læse resten af mit indlæg eller vil du nøjes med at fokusere på det ene ord jeg har valgt og som du har misforstået?

    Der blev spurgt hvordan den kan forsvares, det forklarede jeg, at du (og andre) så er uenige i at der er gult kort ændrer ikke ret meget på at det jeg skriver er argumenter der kan forsvare det gule kort.

    Du er vel ikke uenig i at Jelert kommer glidende i høj fart?

  14. #56
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,389

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Viborg FF (19/03-2023 kl. 15:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Leander har kigget på situationen i sin blog og er enig med dommeren i, at den er til klart gult. Så det handler måske mere om, at vi (inklusiv jeg selv) enten ikke forstår reglerne eller bare synes de er åndsvage.... Jeg kan stadig ikke forstå, hvorfor den skulle være til gult. Det er for fa'en en kontaktsport :-)

    Han mener forøvrigt også, at Viborg snydes for et klart straffespark i situationen, hvor Vavro rammer en modstander med sin albue.
    Ja, den er åndssvag. Og var nok ikke dømt for 5+ år siden.

    Men spillerne skal tænke så meget mere over de glidende / liggende tacklinger. Linjen er blevet hård.
    Selvom der er “bold”.

    Derfor er det gule kort måske på til hårde side. Men bestemt ikke skørt.

    Så den står formentlig ved magt, og mega øv at skulle stille op med Anker som eneste reelle back.

    Kunne Nees finde på at lave et 3-mands forsvar? Hvad siger i? Nok lidt for satset.

    Zan
    Sidst redigeret af zan : 20.03.23 kl. 22:54

  15. #57
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Viborg FF (19/03-2023 kl. 15:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Lindrup Se meddelelser
    Nu skriver jeg jo faktisk heller ikke at Jelert saver ham ned. Har du evt. lyst til at læse resten af mit indlæg eller vil du nøjes med at fokusere på det ene ord jeg har valgt og som du har misforstået?
    Øhm, hvis det ikke er det, du skriver - eller i hvert fald mere end kraftigt antyder - her, så er det næppe min skyld, hvis jeg har misforstået det:

    Citat Oprindeligt indsendt af Lindrup Se meddelelser
    [...]og han har altså ikke fripas til at save sin modstander ned, bare fordi han var først på bolden.
    Selvfølgelig kommer Jelert i høj fart, men høj fart er vel ikke i sig selv hensynsløst. I så fald går fodbolden da i hvert fald en umanerligt kedelig fremtid i møde. Den høje fart må i sagens natur kombineres med noget andet for at kvalificere til hensynsløst spil, og der er Jelerts angeren i situation tværtimod yderst hensynsfuld:

    Han har på intet tidspunkt knopperne strakt frem mod modstanderen, og han bøjer oven i købet benene efter at have ramt bolden for at undgå den kollision, som ikke desto mindre sker, fordi Viborg-spilleren i lige så høj grad som Jelert forsøger at nå bolden først.

    Hvis det faktum, at Jelert er liggende og i højere fart, i sig selv kandiderer til hensynsløst spil, har du de facto forbudt glidende tacklinger i fodbold. Og der er efter min bedste overbevisning ikke andre faktorer til stede, der gør den tackling hensynsløs.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  16. #58
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,139

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Viborg FF (19/03-2023 kl. 15:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    Så den står formentlig ved magt, og mega øv at skulle stille op med Anker som eneste reelle back.

    Kunne Nees finde på at lave et 3-mands forsvar? Hvad siger i? Nok lidt for satset.

    Zan
    Jeg mener, at KIB i deres nedtakt melder Christian Sørensen klar til næste superligakamp. I så fald kan vi stille med fornuftigt forsvar, omend Ankersens niveau næppe er fantastisk, ligesom CS nok også er lidt rusten ovenpå sin skade.

    Er han ikke klar, så skal der tænkes alternativt. Et systemskift er en mulighed, men jeg tror ikke, at han vil gå den vej. Måske kan man forestille sig, at en spiller som Stamenic godt ville kunne spille en hæderlig back som vikar. Eller Diogo hvis han kommer sig over sin skade.

  17. Den følgende bruger er enig i dette:

  18. #59
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,389

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Viborg FF (19/03-2023 kl. 15:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg mener, at KIB i deres nedtakt melder Christian Sørensen klar til næste superligakamp. I så fald kan vi stille med fornuftigt forsvar, omend Ankersens niveau næppe er fantastisk, ligesom CS nok også er lidt rusten ovenpå sin skade.

    Er han ikke klar, så skal der tænkes alternativt. Et systemskift er en mulighed, men jeg tror ikke, at han vil gå den vej. Måske kan man forestille sig, at en spiller som Stamenic godt ville kunne spille en hæderlig back som vikar. Eller Diogo hvis han kommer sig over sin skade.
    Lyder godt med CS. CS og Anker kan jeg leve med i en kamp, selvom jeg er enig i begge ting; Ankers niveau og CS umuligt kan være i fuldt vigør.

    Jeg var faktisk også lidt ude i Lund som VB. Spillede han ikke den en enkelt kamp?

    Eller hvor fa’en har jeg det fra..?

    Zan

  19. #60
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    558

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Viborg FF (19/03-2023 kl. 15:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Øhm, hvis det ikke er det, du skriver - eller i hvert fald mere end kraftigt antyder - her, så er det næppe min skyld, hvis jeg har misforstået det:



    Selvfølgelig kommer Jelert i høj fart, men høj fart er vel ikke i sig selv hensynsløst. I så fald går fodbolden da i hvert fald en umanerligt kedelig fremtid i møde. Den høje fart må i sagens natur kombineres med noget andet for at kvalificere til hensynsløst spil, og der er Jelerts angeren i situation tværtimod yderst hensynsfuld:

    Han har på intet tidspunkt knopperne strakt frem mod modstanderen, og han bøjer oven i købet benene efter at have ramt bolden for at undgå den kollision, som ikke desto mindre sker, fordi Viborg-spilleren i lige så høj grad som Jelert forsøger at nå bolden først.

    Hvis det faktum, at Jelert er liggende og i højere fart, i sig selv kandiderer til hensynsløst spil, har du de facto forbudt glidende tacklinger i fodbold. Og der er efter min bedste overbevisning ikke andre faktorer til stede, der gør den tackling hensynsløs.
    Er du ikke rar at inddrage det indlæg jeg svarer på, når du svarer på mit indlæg, i stedet for at trække det ud af kontekst?
    Der bliver spurgt hvad der kan forsvare at Jelert kan have gult kort, det svarer jeg så på. Derefter blander du dig og argumenterer for at der ikke er gult. Det er jo fair nok at du synes det, men mit indlæg var egentlig bare ment som et indspark til hvad der taler for at Jelert skal have gult i situationen, ikke som om at jeg påstod at det var korrekt.

    Min kommentar omkring det at save folk ned efter at man har spillet bolden var en eference til at jeg utallige gange har hørt folk der troede at så længe mange spiller bolden først, så må man gøre hvad man vil med manden bagefter

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 78
    Sidste Meddelelse: 14.03.23, 04:59
  2. Svar: 36
    Sidste Meddelelse: 07.03.23, 00:24
  3. Svar: 33
    Sidste Meddelelse: 02.03.23, 19:17
  4. Svar: 43
    Sidste Meddelelse: 27.02.23, 20:49
  5. Svar: 75
    Sidste Meddelelse: 27.02.23, 12:57

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •