Side 22 af 130 FørsteFørste ... 12192021222324253272122 ... SidsteSidste
Viser resultater 316 til 330 af 1948

Emner: Til- og afgange: Sommeren 2023

  1. #316
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Hader egentlig at lege politimand - men skal vi ikke oprette en hyldest tråd til Zeca i stedet og så kan denne diskussion måske køre videre der. Legende eller ej - så fortjener den personlighed helt sikkert sin egne tråd ;)


  2. #317
    Tilmeldingsdato
    Feb 2011
    Indlæg
    586

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Min pointe er, at der er mange parametre, men grundlæggende er det ikke noget, man kan sætte på formel. Jeg opponerede blot mod det - synes jeg - meget ensidige fokus på manglende titler i vurderingen af Zeca.
    Min vurdering af Zeca ser nogenlunde sådan ud:

    Han har været her i seks sæsoner. I de sidste to har han været langtidsskadet det meste af tiden, og hans fravær fra holdet har ikke manifesteret sig i form af en periode med dårligere resultater lige efter hans uheld - tvært imod.

    I de fire sæsoner, hvor han har været fit og været nøglespiller, har vi vundet 1 titel og desuden misset europæisk gruppespil i den ene sæson - hvilket i vores klub er et gigantisk minus på resultatsiden.

    Han har været anfører i tre ud af de fire hele sæsoner, han har spillet . Så man kommer vel ikke uden om hans medansvar for de dårlige resultater i 2019-21.

    Man kommer selvfølgelig heller ikke uden om hans positive bidrag. Ingen ved deres fulde fem kan mene, at Zeca har været en dårlig spiller, målt ud fra en Superliga-målestok. Men i min optik er det ude af proportion at tale om ham som een af de absolut bedste spillere i klubben nogensinde.

    Dels fordi han aldrig formåede at løfte holdet resultatmæssigt op mod stjernerne, og dels fordi manglerne trods alt var for åbenlyse på banen i længden.

    Anken fra min side er især, at han er for flakkende og utydelig i sine placeringer og han virker som om, han simpelthen mangler noget overblik og taktisk forståelse.

    Jeg tror, det var i efteråret 20/foråret 21, at jeg personligt begyndte at miste begejstringen for ham. Målene blev ved med at hagle ind, og jeg begyndte at sidde og spole tilbage på streamen og prøve at forstå hvorfor, det var så nemt at score. Og ganske tit kunne man konstatere ubalance mellem kæderne, midtbanefolk der lå vildt langt fra hinanden og dybdeløb fra modstanderne, som ingen tog fat i. Alt sammen tegn på dårlig organisation inde på banen. Og så begyndte jeg at ønske mig noget forandring på midtbanen.

    Da den kom - ufrivilligt - i oktober 21 i form af Zecas første skade, startede vi et langt streak med bundsolidt forsvarsspil og gode resultater, som ledte frem til det første mesterskab i tre år.

    Summa summarum: Jeg bedømmer Zeca som en ganske habil superligaspiller med en markant personlighed. Det har så rakt til en del landskampe for et meget middelmådigt græsk landshold uden dog at være nøglespiller der. Europæisk topniveau har han aldrig været i nærheden af.

    Om man alligevel vælger at elske ham og hylde ham som ens favorit gennem tiderne, står selvfølgelig enhver frit for. Ikke et ondt ord om det.

  3. De følgende 6 brugere er enige:

  4. #318
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,381

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af Claudemir Fanatic Se meddelelser
    Min vurdering af Zeca ser nogenlunde sådan ud:

    Han har været her i seks sæsoner. I de sidste to har han været langtidsskadet det meste af tiden, og hans fravær fra holdet har ikke manifesteret sig i form af en periode med dårligere resultater lige efter hans uheld - tvært imod.

    I de fire sæsoner, hvor han har været fit og været nøglespiller, har vi vundet 1 titel og desuden misset europæisk gruppespil i den ene sæson - hvilket i vores klub er et gigantisk minus på resultatsiden.

    Han har været anfører i tre ud af de fire hele sæsoner, han har spillet . Så man kommer vel ikke uden om hans medansvar for de dårlige resultater i 2019-21.

    Man kommer selvfølgelig heller ikke uden om hans positive bidrag. Ingen ved deres fulde fem kan mene, at Zeca har været en dårlig spiller, målt ud fra en Superliga-målestok. Men i min optik er det ude af proportion at tale om ham som een af de absolut bedste spillere i klubben nogensinde.

    Dels fordi han aldrig formåede at løfte holdet resultatmæssigt op mod stjernerne, og dels fordi manglerne trods alt var for åbenlyse på banen i længden.

    Anken fra min side er især, at han er for flakkende og utydelig i sine placeringer og han virker som om, han simpelthen mangler noget overblik og taktisk forståelse.

    Jeg tror, det var i efteråret 20/foråret 21, at jeg personligt begyndte at miste begejstringen for ham. Målene blev ved med at hagle ind, og jeg begyndte at sidde og spole tilbage på streamen og prøve at forstå hvorfor, det var så nemt at score. Og ganske tit kunne man konstatere ubalance mellem kæderne, midtbanefolk der lå vildt langt fra hinanden og dybdeløb fra modstanderne, som ingen tog fat i. Alt sammen tegn på dårlig organisation inde på banen. Og så begyndte jeg at ønske mig noget forandring på midtbanen.

    Da den kom - ufrivilligt - i oktober 21 i form af Zecas første skade, startede vi et langt streak med bundsolidt forsvarsspil og gode resultater, som ledte frem til det første mesterskab i tre år.

    Summa summarum: Jeg bedømmer Zeca som en ganske habil superligaspiller med en markant personlighed. Det har så rakt til en del landskampe for et meget middelmådigt græsk landshold uden dog at være nøglespiller der. Europæisk topniveau har han aldrig været i nærheden af.

    Om man alligevel vælger at elske ham og hylde ham som ens favorit gennem tiderne, står selvfølgelig enhver frit for. Ikke et ondt ord om det.
    Jeg er fuldstændig enig i din vurdering.

    Zeca havde nogle dage hvor hans kompetencer sad lige i øjet, og der var han fantastisk. Fight, energi, hjerte. Dejligt!

    Det skal han ikke glemmes for.

    Jeg oplevede også at han fes rundt på banen, hvilket kunne give nogle fremragende enkeltmandspræstationer i ny og næ, men skabte en enorm ubalance.
    Det skete altså også at hans manglende tilstedeværelse tvang ham til at tonse tilbage og sætte en mandsmods glidende tackling ind. Det ser selvfølgelig virkelig flot ud, meeen ved ikke hvor optimalt det er.

    Udover det, så har jeg aldrig set ham som den optimale kaptajn, og egentlig ikke helt forstået valget.
    Bevares, det er fint at være energisk og emotionel i peptalks, men der er jeg sgu nok mere til en tør Laursen / Linderoth type der har rigtig god spilforståelse, kan sætte folk på plads, og komme med brugbare taktiske inputs løbende.
    Uden helt at vide det, tvivler jeg bare på det var Zecas kompetencer.

    Zeca var unik fighter og i enkelte kampe kommer vi nok til at savne ham. Han skal have så meget held og lykke.

    Men jeg er ikke det mindste bekymret over han skal videre til sommer.

    Zan

  5. De følgende 3 brugere er enige:

  6. #319
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    617

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    Udover det, så har jeg aldrig set ham som den optimale kaptajn, og egentlig ikke helt forstået valget.
    Bevares, det er fint at være energisk og emotionel i peptalks, men der er jeg sgu nok mere til en tør Laursen / Linderoth type der har rigtig god spilforståelse, kan sætte folk på plads, og komme med brugbare taktiske inputs løbende.
    Uden helt at vide det, tvivler jeg bare på det var Zecas kompetencer.
    Wow, bare wow. Jeg tror man kan beskylde Zeca for mange ting, men ikke at være den optimale kaptajn, er nok det sidste, som jeg troede jeg skulle høre. Zeca var kaptajn i Panathinaikos, blev det hurtigt i FCK. Er elsket af sine holdkammerater, er respekteret af trænere og modstandere. Har altid opført sig ordentligt. Man kan være en kaptajn må mange måder og her har Zeca i den grad imponeret mig.


  7. #320
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af Claudemir Fanatic Se meddelelser
    Da den kom - ufrivilligt - i oktober 21 i form af Zecas første skade, startede vi et langt streak med bundsolidt forsvarsspil og gode resultater, som ledte frem til det første mesterskab i tre år.
    Undskyld mig; jeg skal ikke anfægte de mere subjektive betragtninger – alle har deres egne favoritter – men det dér er jo helt objektivt ikke rigtigt.

    I kampene med Zeca på banen i efteråret 2021 hed resultaterne 13-4-1 med en målscore på 48-13 og et pointsnit på 2,39.

    Det samlede resultat for efteråret hed 19-7-4, med en målscore på 70-26 og et – stadig fint, men lavere – pointsnit på 2,13. Så halvdelen af målene gik ind i de kampe, Zeca manglede – tre af dem i katastrofen mod Nykøbing, hvor han fik et hvil.


  8. #321
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af Claudemir Fanatic Se meddelelser
    Da den kom - ufrivilligt - i oktober 21 i form af Zecas første skade, startede vi et langt streak med bundsolidt forsvarsspil og gode resultater, som ledte frem til det første mesterskab i tre år.
    Nu siger jeg lige noget...

    I sæsonen 21/22 havde vi et pointsnit på 2,3 efter de første 10 runder med Zeca på banen. Resten af sæsonen, hvor han var skadet, tjente vi 2,05 point per kamp. Hovedårsagen til at vi vandt mesterskabet var, at FCM gik i stå og kun lavede 1,86 point per kamp i de sidste 22 kampe, mens de lavede 2,4 i de første 10 runder.

    EDIT: Eller som -smølle fik skrevet, mens jeg sad og gravede i statistik. :-)
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  9. De følgende 13 brugere er enige:

  10. #322
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,381

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af Colsen Se meddelelser
    Wow, bare wow. Jeg tror man kan beskylde Zeca for mange ting, men ikke at være den optimale kaptajn, er nok det sidste, som jeg troede jeg skulle høre. Zeca var kaptajn i Panathinaikos, blev det hurtigt i FCK. Er elsket af sine holdkammerater, er respekteret af trænere og modstandere. Har altid opført sig ordentligt. Man kan være en kaptajn må mange måder og her har Zeca i den grad imponeret mig.
    Jeg er enig i man kan være kaptajn på mange måder.

    Derfor er det heller ikke underligt nogen (bedre) kan lide andre måder at være kaptajn på ;-)

    Jeg er i øvrigt rørende enig i han var en højtelsket og respekteret person. Han har uden tvivl været fantastisk at have i truppen.

    Mht anførerbindet, har jeg så nogle andre præferencer.

    Zan
    Sidst redigeret af zan : 24.05.23 kl. 10:53

  11. #323
    Tilmeldingsdato
    Feb 2011
    Indlæg
    586

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af Colsen Se meddelelser
    Wow, bare wow. Jeg tror man kan beskylde Zeca for mange ting, men ikke at være den optimale kaptajn, er nok det sidste, som jeg troede jeg skulle høre. Zeca var kaptajn i Panathinaikos, blev det hurtigt i FCK. Er elsket af sine holdkammerater, er respekteret af trænere og modstandere. Har altid opført sig ordentligt. Man kan være en kaptajn må mange måder og her har Zeca i den grad imponeret mig.
    Der er vel ingen, der siger, at han ikke er en respekteret personlighed.

    Det eneste er, at han ikke har vundet særligt meget. Uanset hvordan man vender og drejer det, har FCK underpræsteret i de år, han har haft anførerbindet og været nøglespiller. I Panathinaikos var han kun med til at vinde en enkelt pokaltitel på seks år, i øvrigt - om det er at underpræstere i deres målestok, skal jeg ikke kunne sige.

    Da vi havde tabt og tabt og tabt i først et år fra 2019 til '20 og dernæst et mere med ham som kaptajn, kunne jeg ikke lade være med at se på, hvordan vi var organiseret inde på banen. Og i hvert fald i mine øjne skreg det til himlen, at balancen og organiseringen gang på gang røg i kampens hede.

    Jeg har selv oplevet det - godt nok på lavere niveau - hvordan det kan svække et helt hold at overlade styringen på banen til en markant, ekstrovert og løbeglad spiller, hvis denne ikke har det fornødne overblik og organiseringstalent under kampene. Så forplanter man bare hans manglende overblik til hele holdet. Lidt det samme jeg synes, jeg så i 2019-21.

    Igen: Fin spiller, flink fyr, men også temmeligt flagrende og ustruktureret på banen - ikke en type, jeg ville vælge som anfører.

  12. De følgende 2 brugere er enige:

  13. #324
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Vi kan diskutere pointsnit til enden, men det der reelt tæller når man taler om en kaptain der har været i klubben gennem 6 år er antallet af titler. Og der er han langt efter Kvist og Delaney.

    Jeg er i tvivl om zeca overhovedet ville nå truppen i en Alltime fck trup. Hvis man ser på top præstationssæsoner vil han have svært ved at komme foran, Kvist, Delaney, Linderoth, Atiba og Claudemir (2010 tæller meget op).

    Med Falk og Zeca på midt midt har vi set over nok kampe ikke været dominerende nok på midtbanen, hvilket også er reflekteret i at vi i perioden har fyret hele 3 trænere og fået den halve medaljehøst af hvad vi fik i de forgående 10 år.
    Imod moderne fankultur
    djurlander's Avatar

  14. De følgende 2 brugere er enige:

  15. #325
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Vi kan diskutere pointsnit til enden, men det der reelt tæller når man taler om en kaptain der har været i klubben gennem 6 år er antallet af titler. Og der er han langt efter Kvist og Delaney.
    Som en, der har bragt pointsnit på banen, så sammenlignede jeg overhovedet ikke med Kvist eller Delaney – kun med en periode, hvor Zeca var til stede, og den følgende, hvor han ikke var, og kun fordi tallene viste præcis det modsatte af, hvad der blev påstået.

  16. Den følgende bruger er enig i dette:

  17. #326
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,363

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Her kan du se listen. Zeca ligger nummer 11 (og ville formentlig have ligget i top-5, hvis han ikke havde haft sine to langtidsskader): https://www.transfermarkt.com/fc-kop...ler/verein/190
    Der er noget galt med den liste på Transfermarkt, som helt mangler spillere som Diego Tur og Todi Jónsson og har fejl i antallet af kampe (se eksempelvis Hjalte Nørregaard).
    Ifølge Nipserstat er Zeca nummer 26 på listen over flest kampe https://www.nipserstat.dk/nipserstat...pe=UsedPlayers
    HIC SUNT LEONES

  18. Den følgende bruger er enig i dette:

  19. #327
    Tilmeldingsdato
    Apr 2019
    Indlæg
    543

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Nå, lige det vigtigste fra Transfervinduet, så hvis du vil høre afsnittet, så skal du ikke læse videre.

    2,5 mio. euro for Jordan Larsson lyder frikøbsklausulen på. Han skulle elske København som by og BT hører, at han er en rigtig god spiller for omklædningsrummet, da han passer godt ind socialt og ikke brokker sig over at sidde på bænken. Farzam omtaler ham som meget vellidt af alle i klubben. Det lød som om vi ender med at hente ham, men at vi nok vil forsøge at få ham lidt billigere.

    Hakon får nok kun 2 kampe mere for os. Der er meget interesse for ham og det er fra de 5 største ligaer. Pris kom de ikke ind på, men de refererede til, at PC tidligere har sagt, at han er minimum 100 mio. kr. værd, så det bliver nok over det med den store interesse.

    Vi skulle have kigget på Adam Cerin fra Panathinaikos, men de ønsker ikke at sælge, så det lød ikke til at blive til noget.

  20. #328
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af Something Se meddelelser
    Det gør vel også Peter Ankersen til en legende… Jeg er delt på Zeca. Mennesket er legendeværdigt. Jeg føler mig ikke sikker på spilleren er. Linderoth, Kvist og Delaney står alle grundigt foran som
    central midt - og hvor mange legender kan man have før det bliver devalueret ?

    Er der et sted man kan se en liste over spillere med flest kampe? Uden at slå dem
    op enkeltvist på nipserstats?
    Du kan (selvfølgelig) sagtens se det på Nipserstat. Bare vælg "Anvendte spillere":

    https://nipserstat.dk/nipserstat/Sim...pe=UsedPlayers
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  21. De følgende 2 brugere er enige:

  22. #329
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af Ace Se meddelelser
    Der er noget galt med den liste på Transfermarkt, som helt mangler spillere som Diego Tur og Todi Jónsson og har fejl i antallet af kampe (se eksempelvis Hjalte Nørregaard).
    Ifølge Nipserstat er Zeca nummer 26 på listen over flest kampe https://www.nipserstat.dk/nipserstat...pe=UsedPlayers
    Ja, den er da helt gal. Irriterende, at man ikke kan stole på den.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  23. Den følgende bruger er enig i dette:

  24. #330
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2023

    Transfermarkt er fra år 2000 og startede vist, som så meget andet, som et hobbyprojekt. Det har næppe været deres topprioritet at sikre historiske data for FCK.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange: Sommeren 2022
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2066
    Sidste Meddelelse: 18.09.22, 21:04
  2. Til- og afgange: Sommeren 2021
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2884
    Sidste Meddelelse: 05.11.21, 10:21
  3. Unibet på brystet fra sommeren 2021 (til minimum 2023)
    By Koebenhavn in forum De korte linier
    Svar: 117
    Sidste Meddelelse: 13.02.21, 03:15
  4. Til- og afgange, sommeren 2019
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2155
    Sidste Meddelelse: 24.06.20, 22:26
  5. Til- og afgange, sommeren 2018
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2171
    Sidste Meddelelse: 05.11.18, 15:19

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •