Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
54. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FCK vinder

    26 48.15%
  • Uafgjort

    11 20.37%
  • FCM vinder

    17 31.48%
Side 1 af 10 1234 ... SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 139

Emner: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Midtjylland (16/05-2024 kl. 20:00)

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,606

    Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Midtjylland (16/05-2024 kl. 20:00)

    Sæsonens næstsidste hjemmekamp byder på et vaskeægte topopgør, når nr. 1 og nr. 2 krydser klinger i Parken.

    Siden de to hold har lige mange point, vil en sejr i aftenens opgør ikke blot betyde, at man lægger sig alene i spidsen for Superligaen med to runder igen, det vil samtidigt sikre vinderen medaljer og som minimum en play-off kamp mod nr. 7. Ender kampen uafgjort, vil vinderen af opgøret mellem BIF og FCN være à point med kombattanterne i Parken inden de sidste to kampe.

    FCK må undvære Theo Sander, Davit Khocholava, Nicolai Boilesen og Roony Bardhji pga. skader, mens Andreas Cornelius er tvivlsom. Gæsterne må fortsat undvære Kristoffer Olsson og Marrony pga. deres skader.

    Hos FCK sidder Elias Jelert over med karantæne, mens CS, Achouri og Jordan Larsson får karantæne ved næste gule kort. Det gør Kevin Diks også ved gult til 6 strafpoint. Hos gæsterne får Cho, Dalsgaard og Rømer en dag i skyggen ved næste gule kort, og det samme gør Oliver Sørensen, hvis det gule kort er til 4 strafpoint, og Armin Gigovic hvis kortet er til 6 strafpoint.

    Kampens dommer er Mads-Kristoffer Kristoffersen, der dømmer sin 3. ligakamp med FCK i denne sæson. De to tidligere er begge spillet i Parken, hvor FCK først spillede 0-0 mod BIF, og dernæst vandt 2-0 over FCN. Det er hans 11. gang, han dømmer en kamp mellem de to hold. De 10 foregående er endt med 4 sejre til hver, og 2 uafgjorte. I Parken er statistikken til Løvernes fordel, med 3 sejre, to uafgjorte, og et enkelt nederlag (18. maj 2018, også kendt som Skt. Kjartans dag).

    Skal man ikke i Parken, vises kampen på 3+ med optakt fra kl. 19:00.
    (Vi afventer -smølles undersøgelse af hvem som kommenterer kampen, men da Parken er udsolgt, er det desværre vanskeligt at bruge Torsten Skibbye, Birthe eller Bøfting som argument for at søge ind til Parken i stedet, når der ikke er ledige billetter tilbage..)
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)


  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Nov 2005
    Indlæg
    1,451

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Midtjylland (16/05-2024 kl. 20:00)

    Godt at se dig her igen, Kiwi. Håber, du og din familie har det lidt bedre nu.


  3. #3
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,606

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Midtjylland (16/05-2024 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Ståle Se meddelelser
    Godt at se dig her igen, Kiwi. Håber, du og din familie har det lidt bedre nu.
    Tak for tanken. Det var pænt af dig.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  4. De følgende 2 brugere er enige:

  5. #4
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,566

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Midtjylland (16/05-2024 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Sæsonens næstsidste hjemmekamp byder på et vaskeægte topopgør, når nr. 1 og nr. 2 krydser klinger i Parken.

    Siden de to hold har lige mange point, vil en sejr i aftenens opgør ikke blot betyde, at man lægger sig alene i spidsen for Superligaen med to runder igen, det vil samtidigt sikre vinderen medaljer og som minimum en play-off kamp mod nr. 7. Ender kampen uafgjort, vil vinderen af opgøret mellem BIF og FCN være à point med kombattanterne i Parken inden de sidste to kampe.
    Der er ikke noget hold, der kan sikre sig medaljer i morgen - uanset resultatet af BIF-FCN så vil både vi og FCM stadig kunne slutte 4'er uanset hvad torsdagens kamp ender med - også selvom en FCK sejr sammen med især en BIF-sejr vil gøre det temmelig usandsynligt at vi ender 4'er. Det vil kræve, at FCM henter mindst 12 mål i forhold til os i deres sejr over SIF i sidste runde og vores 2 nederlag mod AGF og FCN.

    Alle kan i øvrigt også stadig blive mestre, uanset resultatet af de 2 kampe.
    Sidst redigeret af ougar : 15.05.24 kl. 08:21
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #5
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,772

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Midtjylland (16/05-2024 kl. 20:00)

    Alt kærlighed til Kiwi og alt kærlighed til banen. Det absurde er at vi kan ende med at spille en top 2 kamp i 3 af de sidste 4 opgør… hvis vi vel og mærke selv kan holde os i top 2.

    Jeg tror at vi er så pisse dårlige imod FCM fordi vi simpelthen bliver lokket til at spille på deres præmisser hver evig eneste gang og det er jo som at diskutere med en idiot, man går ned på deres niveau og så vinder de på erfaring. Samtidig så må jeg også tage hatten af for at vi på det seneste har besluttet at spille “voksenfodbold”, det er ikke godt, det er ikke kønt - men det er effektivt og vi har fået de resultater vi har haft brug for gennem kynisk resultatorienteriet fodbold.

    Vi kommer nok til at se samme type fuldstændig neglebidende omgang fodbold, hvor vi overlader meget til FCM og håber vi kan undgå alt for mange dødbolde, men måske bare sparke bolden ud af kommunen og lader FCM bygge op fra egen banehalvdel igen og igen. Hurtige omstillinger skal så skabe de 3-4 chancer, der kan give 1-2 mål og det er forhåbentlig nok. Ikke kønt, ikke hvad jeg vil se fra FCK, meeeeeen det er nu engang resultatet som tæller og vi kan ikke leve med et nederlag.

    Uafgjort er egentlig ikke skidt, men det ville nu være dejligt med en sejr - så kan vi næsten udelukke FCM fra guldkampen og da den anden kamp nok ender med en FCN sejr, så kan vi (hvis vi ikke kvajer os i Århus) få en vild guldkamp på sidste spillerunde i Parken.

    En ting er dog helt sikkert - jeg har draget forhastet konklusioner i løbet af denne sæson, så tør ikke sige meget andet end “kom nu FCK - tag det stik imod FCM”

  8. De følgende 4 brugere er enige:

  9. #6
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,234

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Midtjylland (16/05-2024 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Det absurde er at vi kan ende med at spille en top 2 kamp i 3 af de sidste 4 opgør…
    Hvis jeg ellers kan regne, så kan vi også få det absurde scenarie, at der er en kamp med nr 1 vs nr 2 i samtlige af de sidste 4 runder i rækken.
    I så fald kan det se således ud.

    Forrige runde: (nr 1 vs nr 2)
    BIF - FCK

    Denne runde (nr 1 vs nr 2 godt nok inden BIF-FCN spilles)
    FCK - FCM

    Taber vi og vinder FCN i Brøndby er næstsidste runde nr 2 mod nr 1 i form af

    FCN - FCM

    Vinder FCN denne kamp og vi i Aarhus, så hedder den nr 2 mod nr 1 i sidste runde ved

    FCK - FCN


    Helt helt absurd liga i år.

  10. De følgende 4 brugere er enige:

  11. #7
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,234

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Midtjylland (16/05-2024 kl. 20:00)

    Uha det er neglebiddende spændende startende allerede i aften, hvor mine to personligt største hadeklubber meget gerne må spille uafgjort. Alt andet vil gøre mig ganske nervøs. En BIF sejr vil formentlig også medføre så meget medvind på cykelstien, at de gør rent bord i de sidste runder. Dermed bliver vi presset til mindst 7 point og gerne 9 i de sidste 3 kampe. En FCN sejr vil måske i endnu større grad gøre mig bekymret, da de så ser tæt på ustoppelige ud. En direkte guldduel i Parken i sidste runde vil mit nervesystem meget gerne undvære, om end det selvfølgelig er bedre selv at kunne afgøre med en sejr til sidst, end at vi er ude af guldracet inden kampen i et worst case scenarie. Jeg magter på ingen måde en eftermiddag med "Guldet skal hjem, til F......." chants i Parken, hvilket nærmest vil være karma i værste skuffe efter vores spilleres barnlige ydmygelser sidste år, hvis de lykkes med det på vores hjemmebane.

    Mht kampen så er jeg meget spændt på, hvordan vi griber den an. Vi har haft pænt med succes i 343 de sidste runder, men med en karantæne til Jelert, så bliver det system måske ikke helt så attraktivt som ellers, da en venstrebenet back måske vil være en hæmsko for Achouri på kanten, hvilket vi gerne skal undgå. Hvis jeg skal komme med en fræk forudsigelse, så tror jeg, at vi skifter tilbage til 433 og spiller med Diks på venstre back og de to store i midten. På den måde holder vi hovedstødsstyrken på holdet (øger den måske endda med Lerager) og kan få en central midt mere ind. Jeg håber, at vi holder fast i Clem og lægger Falk (eller Lerager) frem på 8'eren.

    Det bliver uden tvivl en ulidelig kamp, hvor FCM nok vil tage tempoet ud af kampen og pumpe dødbold og indkast op i vores felt. Med MKK som dommer så får vi også en kamp, hvor alle tvivlsomme frispark, indkast osv dømmes én og kun én vej og tidsudtræk bliver gratis for de jyske venner. Vi får også en kamp, hvor en situation der bare dufter af et straffe til FCM dømmes (og så må Var lave den om, hvis den eller kan finde den klare fejl.....). I den modsatte ende bliver det formentligt omvendt - eventuelle straffespark viftes videre (og så må Var lave den om....)

    Jeg håber på et Parken, der rammer en stemning på niveau med Europæiske aftener. Min ønske til S12 og NC må være at droppe "fællesang på Bakken" og i stedet bruge alt energi på at pifte, hyle, buhe hver gang FCM har bolden og hver gang MKK laver den mindste tvivlsomme dom imod os. Der skal lægges maksimalt pres på modstander og dommer.

  12. De følgende 7 brugere er enige:

  13. #8
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,635

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Midtjylland (16/05-2024 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Det bliver uden tvivl en ulidelig kamp, hvor FCM nok vil tage tempoet ud af kampen og pumpe dødbold og indkast op i vores felt.
    Lige netop det her har FCM jo haft stor succes med over mange kampe i parken nu efterhånden og det virker. Jeg tror på ingen måder FCM kommer blæsende, medmindre vi kommer foran tidligt, som så vil åbne kampen.

    Hold da op det bliver spændende.

  14. De følgende 3 brugere er enige:

  15. #9
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,246

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Midtjylland (16/05-2024 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Uha det er neglebiddende spændende startende allerede i aften, hvor mine to personligt største hadeklubber meget gerne må spille uafgjort. Alt andet vil gøre mig ganske nervøs. En BIF sejr vil formentlig også medføre så meget medvind på cykelstien, at de gør rent bord i de sidste runder. Dermed bliver vi presset til mindst 7 point og gerne 9 i de sidste 3 kampe. En FCN sejr vil måske i endnu større grad gøre mig bekymret, da de så ser tæt på ustoppelige ud. En direkte guldduel i Parken i sidste runde vil mit nervesystem meget gerne undvære, om end det selvfølgelig er bedre selv at kunne afgøre med en sejr til sidst, end at vi er ude af guldracet inden kampen i et worst case scenarie. Jeg magter på ingen måde en eftermiddag med "Guldet skal hjem, til F......." chants i Parken, hvilket nærmest vil være karma i værste skuffe efter vores spilleres barnlige ydmygelser sidste år, hvis de lykkes med det på vores hjemmebane.

    Mht kampen så er jeg meget spændt på, hvordan vi griber den an. Vi har haft pænt med succes i 343 de sidste runder, men med en karantæne til Jelert, så bliver det system måske ikke helt så attraktivt som ellers, da en venstrebenet back måske vil være en hæmsko for Achouri på kanten, hvilket vi gerne skal undgå. Hvis jeg skal komme med en fræk forudsigelse, så tror jeg, at vi skifter tilbage til 433 og spiller med Diks på venstre back og de to store i midten. På den måde holder vi hovedstødsstyrken på holdet (øger den måske endda med Lerager) og kan få en central midt mere ind. Jeg håber, at vi holder fast i Clem og lægger Falk (eller Lerager) frem på 8'eren.

    Det bliver uden tvivl en ulidelig kamp, hvor FCM nok vil tage tempoet ud af kampen og pumpe dødbold og indkast op i vores felt. Med MKK som dommer så får vi også en kamp, hvor alle tvivlsomme frispark, indkast osv dømmes én og kun én vej og tidsudtræk bliver gratis for de jyske venner. Vi får også en kamp, hvor en situation der bare dufter af et straffe til FCM dømmes (og så må Var lave den om, hvis den eller kan finde den klare fejl.....). I den modsatte ende bliver det formentligt omvendt - eventuelle straffespark viftes videre (og så må Var lave den om....)

    Jeg håber på et Parken, der rammer en stemning på niveau med Europæiske aftener. Min ønske til S12 og NC må være at droppe "fællesang på Bakken" og i stedet bruge alt energi på at pifte, hyle, buhe hver gang FCM har bolden og hver gang MKK laver den mindste tvivlsomme dom imod os. Der skal lægges maksimalt pres på modstander og dommer.
    Jeg er enige i at man skal holde fast i Clem. Han giver offensiv frihed til de tre forreste. Men jeg synes du er for hård ved MKK. Det kan umuligt blive værre end det var med Putros i efteråret. Og jeg kan kun ærge mig over at tidsudtræk ikke er et fokus punkt i særdeleshed i kampe med FCM. Men det er nu en del af spillet, at spille distruktivt. Jeg tror også at MKK er at foretrække frem for mr. International linie Kehlet.

    Og det bringer mig til det næste punkt. Parken skal være “fælles sang bakken” nærmere end på nakken af alt FCM distruktion. Vi skal synge holde frem og ikke pifte af FCM spillerne. For jeg tror det er noget FCM aktivt spiller på. Nemlig at få parken på nakken af dem, og at det gavner deres fornemmelse af succes med gameplanen. Dommerene kan også ligesåvel gå i “rasmus modsat” mode, når der lægges pres på dem, som at de kan give efter for presset.
    Så parken skal ramme international stemning, men det skal være en positiv støtte, i særdeleshed fra S12. Og kampen/sejren skal synges hjem, ikke piftes hjem. Det sidste vil vi tabe på.
    Imod moderne fankultur
    djurlander's Avatar

  16. De følgende 2 brugere er enige:

  17. #10
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,234

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Midtjylland (16/05-2024 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Jeg er enige i at man skal holde fast i Clem. Han giver offensiv frihed til de tre forreste. Men jeg synes du er for hård ved MKK. Det kan umuligt blive værre end det var med Putros i efteråret. Og jeg kan kun ærge mig over at tidsudtræk ikke er et fokus punkt i særdeleshed i kampe med FCM. Men det er nu en del af spillet, at spille distruktivt. Jeg tror også at MKK er at foretrække frem for mr. International linie Kehlet.
    Jeg er meget uenig. Putros er bare dårlig, og det er sådan set ens for begge hold. Her kan vi være heldige eller uheldige med hans stil og fejldomme. MKK er som Michael Svendsen i gamle - han dømmer ikke ens til de to hold, når han dømmer FCM. Og nej han er ikke korrupt (som folk i blablabla tolker mit opslag som), men han er åbenbart så grundlæggende (midt)jyde, at alle de tvivlsomme og vigtige domme altid dømmes FCM's vej.

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Og det bringer mig til det næste punkt. Parken skal være “fælles sang bakken” nærmere end på nakken af alt FCM distruktion. Vi skal synge holde frem og ikke pifte af FCM spillerne. For jeg tror det er noget FCM aktivt spiller på. Nemlig at få parken på nakken af dem, og at det gavner deres fornemmelse af succes med gameplanen. Dommerene kan også ligesåvel gå i “rasmus modsat” mode, når der lægges pres på dem, som at de kan give efter for presset.
    Så parken skal ramme international stemning, men det skal være en positiv støtte, i særdeleshed fra S12. Og kampen/sejren skal synges hjem, ikke piftes hjem. Det sidste vil vi tabe på.
    Igen jeg er dybt uenig. Vi skal lægge pres på FCM så de bliver nervøse og usikre i deres spil, ligesom MKK skal mærke, at vi er på nakken af ham hele tiden. Det kan godt være, at MKK bliver Rasmus Modsat, men eftersom han alligevel kommer til at dømme ensidigt, så er der helt ærligt ikke noget at tabe. Dommerne bliver også stresset, hvis man lægger nok pres, og så får FCM måske ikke lov til at bruge 45-60 sekunder på hver eneste dødbold som ellers vil være tilfældet.

  18. De følgende 8 brugere er enige:

  19. #11
    Tilmeldingsdato
    Dec 2008
    Indlæg
    174

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Midtjylland (16/05-2024 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Lige netop det her har FCM jo haft stor succes med over mange kampe i parken nu efterhånden og det virker. Jeg tror på ingen måder FCM kommer blæsende, medmindre vi kommer foran tidligt, som så vil åbne kampen.

    Hold da op det bliver spændende.
    Jeg har også den følelse af at vi de sidste par år har haft flere kampe mod netop fcm, hvor vi har dækket op til fest i Parken og tænkt "nu skal de sættes på plads en gang for alle", for så at ende med en fuser.. Men denne gang skal de bare ha!

  20. Den følgende bruger er enig i dette:

  21. #12
    Tilmeldingsdato
    Nov 2005
    Indlæg
    1,451

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Midtjylland (16/05-2024 kl. 20:00)

    https://www.fck.dk/nyhed/truppen-mod-fc-midtjylland-68

    Truppen er udtaget. Cornelius er ikke blevet klar.

  22. #13
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    114

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Midtjylland (16/05-2024 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg er meget uenig. Putros er bare dårlig, og det er sådan set ens for begge hold. Her kan vi være heldige eller uheldige med hans stil og fejldomme. MKK er som Michael Svendsen i gamle - han dømmer ikke ens til de to hold, når han dømmer FCM. Og nej han er ikke korrupt (som folk i blablabla tolker mit opslag som), men han er åbenbart så grundlæggende (midt)jyde, at alle de tvivlsomme og vigtige domme altid dømmes FCM's vej.



    Igen jeg er dybt uenig. Vi skal lægge pres på FCM så de bliver nervøse og usikre i deres spil, ligesom MKK skal mærke, at vi er på nakken af ham hele tiden. Det kan godt være, at MKK bliver Rasmus Modsat, men eftersom han alligevel kommer til at dømme ensidigt, så er der helt ærligt ikke noget at tabe. Dommerne bliver også stresset, hvis man lægger nok pres, og så får FCM måske ikke lov til at bruge 45-60 sekunder på hver eneste dødbold som ellers vil være tilfældet.
    MKK er vel mere østjyde, født i Brædstrup og bor i Horsens, og i forum på Bold.dk er FCM fans også utilfredse med ham, så mon ikke han bare er en dårlig dommer??

    http://hkoe.dk/?page_id=6550

  23. #14
    Tilmeldingsdato
    Apr 2008
    Indlæg
    1,085

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Midtjylland (16/05-2024 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Ståle Se meddelelser
    https://www.fck.dk/nyhed/truppen-mod-fc-midtjylland-68

    Truppen er udtaget. Cornelius er ikke blevet klar.
    Han må snart i stort brændbart. Kæft den mand er skrøbelig. Hans nye kælenavn burde være Holmegaard

  24. Den følgende bruger er enig i dette:

  25. #15
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    896

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Midtjylland (16/05-2024 kl. 20:00)

    Det er meget trist med Cornelius. Tror man må se i øjnene at hans tid er ovre - i hvertfald som 1. angriber. Holder meget af manden, men vi kan ikke basere nogen strategi på ham mere. Han kan dog blive en fremragende indskftningsmulighed hvis det kniber eller vi skal forsvare en føring imod dødbolde
    / Erik B.

    DOBBELT Latté, om jeg må be'

  26. De følgende 5 brugere er enige:

Side 1 af 10 1234 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 3 users browsing this thread. (0 members and 3 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 84
    Sidste Meddelelse: 05.04.24, 20:53
  2. Svar: 51
    Sidste Meddelelse: 11.03.24, 21:15
  3. Svar: 71
    Sidste Meddelelse: 04.03.24, 11:54
  4. Svar: 25
    Sidste Meddelelse: 27.02.24, 16:25
  5. Svar: 51
    Sidste Meddelelse: 20.02.24, 22:46

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •