Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen i morgen?

Stemmeafgivere
50. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FC København vinder

    20 40.00%
  • Et X

    4 8.00%
  • Århus vinder

    26 52.00%
Side 4 af 9 FørsteFørste 1234567 ... SidsteSidste
Viser resultater 46 til 60 af 126

Emner: Optakts- og kamptråd: Århus Gymnastik Forening vs. F.C. København 21. maj 2024 kl. 19.00

  1. #46
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    25

    Re: Optakts- og kamptråd: Århus Gymnastik Forening vs. F.C. København 21. maj 2024 kl. 19.00

    Nu må man ikke håbe at det ene point ned til fcn bliver en sovepude på søndag (ironi kan være anvendt).

  2. De følgende 2 brugere er enige:

  3. #47
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    555

    Re: Optakts- og kamptråd: Århus Gymnastik Forening vs. F.C. København 21. maj 2024 kl. 19.00

    Citat Oprindeligt indsendt af Casper the ghost Se meddelelser
    Efter en drabelig første halvleg ude mod AGF kan jeg konstatere, at hele holdet står overfor en gigantisk oprydning i sommerpausen; både i truppen og i den sportslige ledelse.

    Taktikken til første halvleg er også dumpet, for når FCK er under pres i tabellen af både Brøndby og FCM, så stiller man ikke med en 3-5-2 opstilling mod AGF.

    Jeg starter med truppen:
    FCK skal bruge en målmand, der tør at gribe og holde på bolden.
    To backer til det centrale forsvar og en højre back, som erstatning for Peter Ankersen
    En erfaren spiller til centrale midtbane, der tør at tage slagsmålene.
    En etableret angriber, der scorer på enhver bold.

    Det kræver så, at der fortages en tiltrængt oprydning i FCKs trup med dertil hørende tilpasning, hvis/når Europa i næste sæson glipper. Og med tanke på Copenhagen Sundays artikel forud for kampen i dag, er det bydende nødvendigt at trimme truppen for dyre løntunge spillere, hvis udviklingen skal vendes til et nyt FCK hold, der kan kæmpe med om mesterskabet i næste sæson.

    De forlader holdet i sommerpausen: Grabara (er solgt), Ankersen (stopper).
    De skal forlade holdet i sommerpausen: Babacar (fejlkøb), Boilesen (invalid), Claesson , Corner (invalid), Karamoko (fejlkøb), Kocholava (invalid), Mukairu (fejlkøb), Sørensen (fejlkøb).

    Sportslige ledelse:
    Jacob Neestrup: Jeg er tilbageholdende med at give ham en "fyreseddel" ovenpå den sæson, men der er god grund til at være kritisk overfor hans taktiske dispositioner. Når FCK er bagud med 2 ved pausen, så skal Neestrup sætte de tunge kræfter ind fra starten af 2. halvleg, frem for at de kommer i aktion hen imod slutningen af kampen. Det er med tanke på indskiftningen af Victor Claesson og Lukas Lerager i kampen mod FCM i torsdags, at jeg skriver dette.

    Peter "PC" Christiansen: Av, av, av. PC har virkelig fejlet i alle de transfervinduer, hvor vi kunne være kommet styrket ud, hvor han har præsenteret fejlindkøb og spillere tættere på at være fodboldinvalid, end etablerede spillere. Alle skaderne og manglerne kunne han have reageret på med rettidig omhu, og sikret at holdet var i balance, frem for at vi står og kigger på det alvorligt syge produkt. Og pilen peger efterhånden mod hans hoved som sportschef, når regningen skal gøres op efter denne sæson. Så PC kommer virkelig på overarbejde med at få tilpasset truppen i det kommende transfervindue, ellers er han færdig i FCK.
    Enig i det meste, desværre.
    Med de forslag skal vi også have en ny vb som erstatning for CS, det kunne passende være en ung hurtig type og så må vi håbe Melling kommer i form og får mere hastighed, det plejer dog at være omvendt med alderen.

    Falk trænger også til ny luft under vingerne og det gør holdet også. Det kan blive Mattssons redning og chance for at spille en offensiv position (han mener vist selv han er mere en 10er).

    Jeg tiltror ærlig talt ikke PC hverken nøgle eller checkhæfte, så en ny sportsdirektør får vi brug for til oprydningen af PCs mange fejldispositioner. Jeg er villig til at give Nees en ny chance med bedre sammensat trup.

  4. De følgende 2 brugere er enige:

  5. #48
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,901

    Re: Optakts- og kamptråd: Århus Gymnastik Forening vs. F.C. København 21. maj 2024 kl. 19.00

    Det her mesterskab er tabt af PC og Neestrup i fællesskab. Vi kan analysere fra nu af og til nytårsaften, men PC's håbløst sammensatte trup og Neestrups eklatante taktiske fejl i de afgørende kampe nu og i december koster det hele.

    PC ryger desværre ikke, men det burde Neestrup.

  6. De følgende 8 brugere er enige:

  7. #49
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,648

    Re: Optakts- og kamptråd: Århus Gymnastik Forening vs. F.C. København 21. maj 2024 kl. 19.00

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    Jamen kvaliteterne er der jo.
    Vi spillede seks brandkampe i CL i efteråret… Uden tvivl den CL kampagne hvor vi har spillet det flotteste og bedste fodbold…
    Flotteste og bedste fodbold kan diskuteres.

    Der er bare forskel på at spille en CL kamp som underdog, hvor man kan stille sig ned i en forsvars blok og så spille på kontra, som mange hold gør mod os i suppen. Det når vi skal skabe kampene problemerne opstår. Det magter vi ikke.

    Det er ikke noget nyt at FCK præstere godt i CL. Det har vi nærmest altid gjort.

  8. Den følgende bruger er enig i dette:

  9. #50
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,589

    Re: Optakts- og kamptråd: Århus Gymnastik Forening vs. F.C. København 21. maj 2024 kl. 19.00

    Det er mig en gåde hvordan vi kan spille denne kamp mod et hold der INTET har at spille for, mens vi har ALT at spille for, og så er det gud hjælpe mig os der ligner en flok fyraftensproffer på Kløvermarken. Det er skandaløst! Vi har så mange spillere der slår op i banen, og virker ukoncentrerede. Værst eksemplificeret ved Søes indhop. Der skal et mirakel til, hvis ikke vi skal tabe til Nordsjælland på søndag med den mentale forfatning vi er i. Føj hvor er det bare elendigt.

  10. De følgende 2 brugere er enige:

  11. #51
    Tilmeldingsdato
    Sep 2020
    Indlæg
    85

    Re: Optakts- og kamptråd: Århus Gymnastik Forening vs. F.C. København 21. maj 2024 kl. 19.00

    Citat Oprindeligt indsendt af Casper the ghost Se meddelelser
    Efter en drabelig første halvleg ude mod AGF kan jeg konstatere, at hele holdet står overfor en gigantisk oprydning i sommerpausen; både i truppen og i den sportslige ledelse.

    Taktikken til første halvleg er også dumpet, for når FCK er under pres i tabellen af både Brøndby og FCM, så stiller man ikke med en 3-5-2 opstilling mod AGF.

    Jeg starter med truppen:
    FCK skal bruge en målmand, der tør at gribe og holde på bolden.
    To backer til det centrale forsvar og en højre back, som erstatning for Peter Ankersen
    En erfaren spiller til centrale midtbane, der tør at tage slagsmålene.
    En etableret angriber, der scorer på enhver bold.

    Det kræver så, at der fortages en tiltrængt oprydning i FCKs trup med dertil hørende tilpasning, hvis/når Europa i næste sæson glipper. Og med tanke på Copenhagen Sundays artikel forud for kampen i dag, er det bydende nødvendigt at trimme truppen for dyre løntunge spillere, hvis udviklingen skal vendes til et nyt FCK hold, der kan kæmpe med om mesterskabet i næste sæson.

    De forlader holdet i sommerpausen: Grabara (er solgt), Ankersen (stopper).
    De skal forlade holdet i sommerpausen: Babacar (fejlkøb), Boilesen (invalid), Claesson , Corner (invalid), Karamoko (fejlkøb), Kocholava (invalid), Mukairu (fejlkøb), Sørensen (fejlkøb).

    Sportslige ledelse:
    Jacob Neestrup: Jeg er tilbageholdende med at give ham en "fyreseddel" ovenpå den sæson, men der er god grund til at være kritisk overfor hans taktiske dispositioner. Når FCK er bagud med 2 ved pausen, så skal Neestrup sætte de tunge kræfter ind fra starten af 2. halvleg, frem for at de kommer i aktion hen imod slutningen af kampen. Det er med tanke på indskiftningen af Victor Claesson og Lukas Lerager i kampen mod FCM i torsdags, at jeg skriver dette.

    Peter "PC" Christiansen: Av, av, av. PC har virkelig fejlet i alle de transfervinduer, hvor vi kunne være kommet styrket ud, hvor han har præsenteret fejlindkøb og spillere tættere på at være fodboldinvalid, end etablerede spillere. Alle skaderne og manglerne kunne han have reageret på med rettidig omhu, og sikret at holdet var i balance, frem for at vi står og kigger på det alvorligt syge produkt. Og pilen peger efterhånden mod hans hoved som sportschef, når regningen skal gøres op efter denne sæson. Så PC kommer virkelig på overarbejde med at få tilpasset truppen i det kommende transfervindue, ellers er han færdig i FCK.
    Også enig i det meste ... ambivalent på Neestrup, da jeg på den ene side slet ikke er overbevist om at han er god nok, men på den anden side har han ved himlens navn heller ikke har haft gode arbejdsbetingelser imellem trup-strukturen (PC's skyld), og at truppen mere eller mindre har solgt ham for stanglakrids i stedet for rent faktisk at give den alt hvad den kunne trække

  12. #52
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,259

    Re: Optakts- og kamptråd: Århus Gymnastik Forening vs. F.C. København 21. maj 2024 kl. 19.00

    Den her er på Neestrup. Forkert taktik og især forkert sammensætning af midtbanen, hvor Falk falder helt igennem og trækker Mattsson med ned.
    Fortjent sejr til AGF som dominerer os i 1. halvleg, hvor vi halser efter. Når det er sagt, så kan vi også bare score på vores chancer og så vinder vi denne kamp. Efter 86 min har AGF 3 skud indenfor mål og scoret 3 mål. Vi ender med tæt på dobbelt xG af AGF, men når man ikke kan score, så taber man. Sindssyg effektivitet vi har mødt i to kampe i træk, og sindssyg ineffektivitet vi selv har haft. Det bliver sjovt mod FCN.....

  13. De følgende 6 brugere er enige:

  14. #53
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    685

    Re: Optakts- og kamptråd: Århus Gymnastik Forening vs. F.C. København 21. maj 2024 kl. 19.00

    Pinligt.

  15. De følgende 4 brugere er enige:

  16. #54
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,648

    Re: Optakts- og kamptråd: Århus Gymnastik Forening vs. F.C. København 21. maj 2024 kl. 19.00

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Den her er på Neestrup. Forkert taktik og især forkert sammensætning af midtbanen, hvor Falk falder helt igennem og trækker Mattsson med ned.
    Fortjent sejr til AGF som dominerer og i 1. halvleg. Når det er sagt, så kan vi også bare score på vores chancer og så vinder vi denne kamp. Efter 86 min har AGF 3 skud indenfor mål og scoret 3 mål. Vi ender med tæt på dobbelt xG af AGF, men når man ikke kan score, så taber man. Sindssyg effektivitet vi har mødt i to kampe i træk, og sindssyg ineffektivitet vi selv har haft. Det bliver sjovt mod FCN.....
    Der skal også tages en alvorlig evaluering af Falk. Ja han startede sæsonen godt, men som ofte før, er det kun for en kort periode, for så at være ikke at præstere i en endnu længere periode.

    Lad ham nu det udlands eventyr og sige farvel og tak for en fantastisk tid i KBH.

  17. De følgende 10 brugere er enige:

  18. #55
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,259

    Re: Optakts- og kamptråd: Århus Gymnastik Forening vs. F.C. København 21. maj 2024 kl. 19.00

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Der skal også tages en alvorlig evaluering af Falk. Ja han startede sæsonen godt, men som ofte før, er det kun for en kort periode, for så at være ikke at præstere i en endnu længere periode.

    Lad ham nu det udlands eventyr og sige farvel og tak for en fantastisk tid i KBH.
    Argh, nu præsterede han vel trods alt godt tæt på hele efteråret. Men igen igen bliver en skade dyr til ham og han er ikke kommet i omdrejninger siden. Neestrup gør ham virkelig ikke en tjeneste, når han smider ham ind fra start, især ikke når Clem trods alt har fungeret så godt.

    Jeg tænker også, at det er ved at være tid for Falk. Han er kanon god, når han er fit - problemet er, at det tager 6 måneder at blive fit efter sine skader....

  19. De følgende 2 brugere er enige:

  20. #56
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,589

    Re: Optakts- og kamptråd: Århus Gymnastik Forening vs. F.C. København 21. maj 2024 kl. 19.00

    Citat Oprindeligt indsendt af Devil Se meddelelser
    Det her mesterskab er tabt af PC og Neestrup i fællesskab. Vi kan analysere fra nu af og til nytårsaften, men PC's håbløst sammensatte trup og Neestrups eklatante taktiske fejl i de afgørende kampe nu og i december koster det hele.

    PC ryger desværre ikke, men det burde Neestrup.
    Jeg føler faktisk også at vi kunne have brug for ny luft. Jeg elsker Nees’ udstråling, men jeg synes i den grad han har fejlet i denne sæson. Virkelig mange mærkelige taktiske dispositioner. Vi kunne godt bruge en rigtig rutineret herre der har “prøvet det hele”.. En bruger påpegede problematikken omkring den manglende kontinuitet, og jeg tror faktisk det er hovedet på sømmet og den altafgørende årsag. Nees går så ufattelig meget op i træningsindsats. Men måske har vi brug for en træner, som har et stærkere fokus på det der leveres i kampene om søndagen, som trods alt er dér der skal leveres. Den megen rotation kan dels forklares ved trupsammensætningen og dels ved de mange skader, men det er også som om at det er et mantra for Nees, at man skal belønnes for den gode træningsindsats. Det tror jeg er en af de erkendelser han vil/skal gøre sig, at der er nødt til at være en mere fasttømret stamme, og så må man præstere når man får chancen i kamp.

  21. Den følgende bruger er enig i dette:

  22. #57
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,648

    Re: Optakts- og kamptråd: Århus Gymnastik Forening vs. F.C. København 21. maj 2024 kl. 19.00

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Argh, nu præsterede han vel trods alt godt tæt på hele efteråret. Men igen igen bliver en skade dyr til ham og han er ikke kommet i omdrejninger siden. Neestrup gør ham virkelig ikke en tjeneste, når han smider ham ind fra start, især ikke når Clem trods alt har fungeret så godt.

    Jeg tænker også, at det er ved at være tid for Falk. Han er kanon god, når han er fit - problemet er, at det tager 6 måneder at blive fit efter sine skader....
    Argh, Hele efteråret det passer ikke. Som nævnt startede han godt i suppen, hvor jeg også blev overrasket, men det er den samme sang med Falk. Han er bare ikke manden fremtiden skal bygges op på sorry 2 say.

    Han skal videre.

  23. De følgende 3 brugere er enige:

  24. #58
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    555

    Re: Optakts- og kamptråd: Århus Gymnastik Forening vs. F.C. København 21. maj 2024 kl. 19.00

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Den her er på Neestrup. Forkert taktik og især forkert sammensætning af midtbanen, hvor Falk falder helt igennem og trækker Mattsson med ned.
    Fortjent sejr til AGF som dominerer os i 1. halvleg, hvor vi halser efter. Når det er sagt, så kan vi også bare score på vores chancer og så vinder vi denne kamp. Efter 86 min har AGF 3 skud indenfor mål og scoret 3 mål. Vi ender med tæt på dobbelt xG af AGF, men når man ikke kan score, så taber man. Sindssyg effektivitet vi har mødt i to kampe i træk, og sindssyg ineffektivitet vi selv har haft. Det bliver sjovt mod FCN.....

    Det har du selvfølgelig ret i, jeg synes dog næste spørgsmål må være hvorfor vi spiller med Orri på top, fordi Corner er semi fodboldinvalid og fordi man satsede alt på et bræt med Orri..og tabte, ligesom man satsede på at klar sig uden en ny 6er osv osv. Det gik godt sidste år og året før pga de andre konkurrenter underpræstede men naturligvis bliver den slags manglende rettidige omhu ikke ved med at gå og nu står vi på randen af mulig manglende europæisk deltagelse. Hvis det her ikke fører til markante ledelsesbeslutninger så er klubben jo ikke professionelt drevet.

  25. Den følgende bruger er enig i dette:

  26. #59
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,648

    Re: Optakts- og kamptråd: Århus Gymnastik Forening vs. F.C. København 21. maj 2024 kl. 19.00

    Ejerne kan jo passende betale udbytte gevinsten tilbage over de seneste 2 år, der bliver tydeligvis brug for hver en krone.

    Det muligt at manglende Europa deltagelse er en katastrofe, men vi så det også da vi røg ud til det kroatiske hold i Parken under Ståle for nogle år tilbage, det var det holdet året efter havde brug for at bounce tilbage.

  27. Den følgende bruger er enig i dette:

  28. #60
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,597

    Re: Optakts- og kamptråd: Århus Gymnastik Forening vs. F.C. København 21. maj 2024 kl. 19.00

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Flotteste og bedste fodbold kan diskuteres.

    Der er bare forskel på at spille en CL kamp som underdog, hvor man kan stille sig ned i en forsvars blok og så spille på kontra, som mange hold gør mod os i suppen. Det når vi skal skabe kampene problemerne opstår. Det magter vi ikke.

    Det er ikke noget nyt at FCK præstere godt i CL. Det har vi nærmest altid gjort.
    Arhhh.
    Hvis du kigger på forrige års kampagne hvor vi først scorede et mål i den sidste kamp, kontra denne sæsons hvor vi med rette kunne have fået point i samtlige seks kampe vil jeg mene der er en kæmpe forskel i hvad vi så vores spillere (og træner) levere….

  29. De følgende 5 brugere er enige:

Side 4 af 9 FørsteFørste 1234567 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 6 users browsing this thread. (0 members and 6 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 138
    Sidste Meddelelse: 20.05.24, 20:29
  2. Svar: 71
    Sidste Meddelelse: 04.03.24, 11:54
  3. Svar: 25
    Sidste Meddelelse: 27.02.24, 16:25
  4. Svar: 51
    Sidste Meddelelse: 20.02.24, 22:46
  5. Aarhus Gymnastik og Burger Forening
    By n1n10 in forum De korte linier
    Svar: 13
    Sidste Meddelelse: 02.11.05, 13:51

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •