Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen i morgen?

Stemmeafgivere
50. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FC København vinder

    20 40.00%
  • Et X

    4 8.00%
  • Århus vinder

    26 52.00%
Side 8 af 9 FørsteFørste ... 56789 SidsteSidste
Viser resultater 106 til 120 af 126

Emner: Optakts- og kamptråd: Århus Gymnastik Forening vs. F.C. København 21. maj 2024 kl. 19.00

  1. #106
    Tilmeldingsdato
    May 2007
    Indlæg
    126

    Re: Optakts- og kamptråd: Århus Gymnastik Forening vs. F.C. København 21. maj 2024 kl. 19.00

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    9 tabte kampe 2 sæsoner i træk, måske sniger vi os lige op på 10 tabte på Søndag.

    Det har jeg sku aldrig troede jeg skulle opleve.
    Jeg tænker tilbage til 95/96 og 96/97. Det var satme sløje tider at stå i parken, men alligevel dukkede man trofast op.
    Så skyd dog udefra!!!! Hvad kan der ske??

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #107
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,263

    Re: Optakts- og kamptråd: Århus Gymnastik Forening vs. F.C. København 21. maj 2024 kl. 19.00

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Et bredt og godt internationalt netværk som sportsdirektør betyder bare utroligt meget. Det har PC altså bare ikke. Det kunne da være fantastisk hvis bestyrelsen siger her har i 100-150 mill til til at købe, Men jeg vil på INGEN måde være tryg ved det er PC og scouting afd. der skal ud og finde de spillere.

    Javel succes raten vil måske være bedre, hvis man så plukker de bedste spillere i Suppen og køber dem som har vist deres værd, men er det virkelig hvad PC har at byde på??. Jeg siger ikke man skal sprænge banken og købe en spiller til 50 mill, men der render sgu mange gode spillere rundt i den store verden, man skal bare vide, hvad man leder efter.

    Ja der skal være plads til fejlskud af indkøb, men det er godt nok mange fejlkøb han har på sin kappe.
    Med al respekt (her mit i PC bashingen) hvor ved du fra, at han ikke har et godt og bredt internationalt netværk? Er det en viden du har eller bare en forestilling? For min forestilling er da, at når han trods alt har været med meget længe i transferverdenen og hentet spillere fra nær og fjern, så er hans netværk sgu nok i virkeligheden meget godt. Omvendt kan man jo overveje, hvilken anden sportsdirektør som er realistisk for os, der har et større og bredere netværk?

    Mht antallet af fejlskud så er han jo ubestrideligt steppet op siden det famøse januarvindue i 2022. Det kunne tyde på, at han har lært en lektie, hvor han i det vindue og vinduet inden nok undervurderede hvor høj kvalitet, der er nødvendig at købe. Han er næppe den første eller sidste sportsdirektør i et nyt job, som har lavet den fejl. Vi sidder for øvrigt heller ikke og diskuterer vildt meget omkring de spillere han har hentet de seneste par vinduer (selvfølgelig diskuteres nogen altid f.eks. McKenna af de seneste), men mere om de huller (som nogle debattører synes) han ikke har udfyldt.

    Om jeg er tryg ved at PC (forhåbentlig) skal ud af bruge mange penge ved jeg ikke. Men jeg er ikke mindre tryg ved ham end ved nogen andre sportsdirektører, som eventuelt skulle ud og bruge de mange penge for os. For sagen er, at der ikke er nogen garanti for succes ved indkøb heller ikke ved de dyre. og slet ikke hvis man skal ud og hente spillere fra eksotiske steder fremfor de sædvanlige Skandinaviske ældre landsholdsspiller. Og det er ikke anerledes eller specielt dårligt i FCK i forhold til andre klubber. Man kan jo bare se på FCM, som oftest fremhæves som eksemplet herinde. For hver Franculino og Cho (som vel begge har været en succes) er der også en Marrony. Brumado, Kadlec osv. Det er desværre lidt et lotteri om en spiller lige falder til med det samme og om han har succes fra start (bare se på Ndoye, Biel, etc), hvilket selvfølgelig gør det ret nervepirrende, når vi går ind i et vigtigt vindue som nu, hvor der nok skal ske nogle vigtige ændringer og køb.

    Mht scouting så er det jo den sædvanlige historie herinde, at den er dårlig. Igen er det ikke noget vi ved noget som helst om, da vi ikke er inde i maskinrummet og se, hvad de egentlig byder ind med. Men set i lyset af, at det nærmest er de eneste position i klubben, hvor vi ikke har skiftet ud de seneste år, så tænker jeg at den sportslige ledelse er tilfredse med scoutingafdelingens arbejde. Så mon ikke status på denne er bedre end vi herinde gætter på.

    Vi går ind i et spændende vindue, hvor PC er nødt til at få noget ekstra kvalitet ind i truppen. Jeg er nok mest nervøs for, om han overhovedet får tilstrækkelige midler til rådighed især hvis vi misser Europa (og vi misser det store salg af Roony) - vi så, at det kostede mindst 100+ i indkøb i FCM for at lave en turnaround. Det skal vi også bruge...mindst.

  4. De følgende 8 brugere er enige:

  5. #108
    Tilmeldingsdato
    Sep 2020
    Indlæg
    178

    Re: Optakts- og kamptråd: Århus Gymnastik Forening vs. F.C. København 21. maj 2024 kl. 19.00

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Med al respekt (her mit i PC bashingen) hvor ved du fra, at han ikke har et godt og bredt internationalt netværk? Er det en viden du har eller bare en forestilling? For min forestilling er da, at når han trods alt har været med meget længe i transferverdenen og hentet spillere fra nær og fjern, så er hans netværk sgu nok i virkeligheden meget godt. Omvendt kan man jo overveje, hvilken anden sportsdirektør som er realistisk for os, der har et større og bredere netværk?

    Mht antallet af fejlskud så er han jo ubestrideligt steppet op siden det famøse januarvindue i 2022. Det kunne tyde på, at han har lært en lektie, hvor han i det vindue og vinduet inden nok undervurderede hvor høj kvalitet, der er nødvendig at købe. Han er næppe den første eller sidste sportsdirektør i et nyt job, som har lavet den fejl. Vi sidder for øvrigt heller ikke og diskuterer vildt meget omkring de spillere han har hentet de seneste par vinduer (selvfølgelig diskuteres nogen altid f.eks. McKenna af de seneste), men mere om de huller (som nogle debattører synes) han ikke har udfyldt.

    Om jeg er tryg ved at PC (forhåbentlig) skal ud af bruge mange penge ved jeg ikke. Men jeg er ikke mindre tryg ved ham end ved nogen andre sportsdirektører, som eventuelt skulle ud og bruge de mange penge for os. For sagen er, at der ikke er nogen garanti for succes ved indkøb heller ikke ved de dyre. og slet ikke hvis man skal ud og hente spillere fra eksotiske steder fremfor de sædvanlige Skandinaviske ældre landsholdsspiller. Og det er ikke anerledes eller specielt dårligt i FCK i forhold til andre klubber. Man kan jo bare se på FCM, som oftest fremhæves som eksemplet herinde. For hver Franculino og Cho (som vel begge har været en succes) er der også en Marrony. Brumado, Kadlec osv. Det er desværre lidt et lotteri om en spiller lige falder til med det samme og om han har succes fra start (bare se på Ndoye, Biel, etc), hvilket selvfølgelig gør det ret nervepirrende, når vi går ind i et vigtigt vindue som nu, hvor der nok skal ske nogle vigtige ændringer og køb.

    Mht scouting så er det jo den sædvanlige historie herinde, at den er dårlig. Igen er det ikke noget vi ved noget som helst om, da vi ikke er inde i maskinrummet og se, hvad de egentlig byder ind med. Men set i lyset af, at det nærmest er de eneste position i klubben, hvor vi ikke har skiftet ud de seneste år, så tænker jeg at den sportslige ledelse er tilfredse med scoutingafdelingens arbejde. Så mon ikke status på denne er bedre end vi herinde gætter på.

    Vi går ind i et spændende vindue, hvor PC er nødt til at få noget ekstra kvalitet ind i truppen. Jeg er nok mest nervøs for, om han overhovedet får tilstrækkelige midler til rådighed især hvis vi misser Europa (og vi misser det store salg af Roony) - vi så, at det kostede mindst 100+ i indkøb i FCM for at lave en turnaround. Det skal vi også bruge...mindst.
    Men hænger det sammen, at vi har haft en sportsdirektør og scouting på et passende niveau, og samtidig skal bruge mindst 100 millioner for at få kvalitet i truppen i det kommende transfervindue?

  6. De følgende 3 brugere er enige:

  7. #109
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    2,173

    Re: Optakts- og kamptråd: Århus Gymnastik Forening vs. F.C. København 21. maj 2024 kl. 19.00

    Efter min vurdering/mening er PC endnu mere fejlcastet, end JT var. Han har måske en passende mængde FC-arrogance men absolut intet at have den i.
    Time flies like an arrow - fruit flies like a banana

    Landslollet burde ved førstkommende lejlighed
    kollektivt have moonet emiren af (røv)Qatar


    Jeg håber, at en af landsholdets bedste spillere i 2034 har taget navneforandring til Khashoggi


  8. Den følgende bruger er enig i dette:

  9. #110
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,650

    Re: Optakts- og kamptråd: Århus Gymnastik Forening vs. F.C. København 21. maj 2024 kl. 19.00

    Rigtig fin udlægning fra Sektion 12 https://s12.dk/drop-badedyrene/

  10. De følgende 5 brugere er enige:

  11. #111
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,263

    Re: Optakts- og kamptråd: Århus Gymnastik Forening vs. F.C. København 21. maj 2024 kl. 19.00

    Citat Oprindeligt indsendt af Koebenhavn Se meddelelser
    Men hænger det sammen, at vi har haft en sportsdirektør og scouting på et passende niveau, og samtidig skal bruge mindst 100 millioner for at få kvalitet i truppen i det kommende transfervindue?
    Hvordan hænger det sammen med Man Citys scouting og managers niveau, at de af og til bruger mange penge?
    Trupperne skal løbende fornyes. Nogen gange snakker vi små justeringer, andre gange større justeringer. Det er helt naturligt. Jeg tror de fleste herinde er enige om, at dette vindue kræver en større justering (derfor mit bud på 100+ mio). Personligt tror jeg faktisk ikke det bliver så voldsomt (jeg har f.eks. ikke et behov for at udskifte en spiller som Vavro)

  12. #112
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,650

    Re: Optakts- og kamptråd: Århus Gymnastik Forening vs. F.C. København 21. maj 2024 kl. 19.00

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    (jeg har f.eks. ikke et behov for at udskifte en spiller som Vavro)
    Der skal hvertfald arbejdes med Vavro spændings niveau og koncentration. Vavro på sine gode dage er helt fantastisk, men hold da op han har nogle kampe og hvor hans bund niveau er helt på månen.

    Men jeg hælder også til at beholde Vavro.

  13. #113
    Tilmeldingsdato
    Sep 2020
    Indlæg
    178

    Re: Optakts- og kamptråd: Århus Gymnastik Forening vs. F.C. København 21. maj 2024 kl. 19.00

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Hvordan hænger det sammen med Man Citys scouting og managers niveau, at de af og til bruger mange penge?
    Trupperne skal løbende fornyes. Nogen gange snakker vi små justeringer, andre gange større justeringer. Det er helt naturligt. Jeg tror de fleste herinde er enige om, at dette vindue kræver en større justering (derfor mit bud på 100+ mio). Personligt tror jeg faktisk ikke det bliver så voldsomt (jeg har f.eks. ikke et behov for at udskifte en spiller som Vavro)
    Hvis man har gavmilde nok ejere til, man kan slippe afsted med den fortælling som sportsdirektør, hver gang der skal bruges penge, bliver man i hvert fald aldrig arbejdsløs.

  14. #114
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,263

    Re: Optakts- og kamptråd: Århus Gymnastik Forening vs. F.C. København 21. maj 2024 kl. 19.00

    Citat Oprindeligt indsendt af guldsmed Se meddelelser
    Efter min vurdering/mening er PC endnu mere fejlcastet, end JT var. Han har måske en passende mængde FC-arrogance men absolut intet at have den i.
    Det bliver lidt svært at diskutere, hvis man ikke vil anerkende mandens resultater i den periode han har været her. Vi snakker 2 dm guld, 2 gange CL, adskillige store spillersalg, en strategi som i hvert fald målt på den meget korte bane har været en succes både økonomisk, mht sportslige resultater og mht ungdommen.

    Så kan man selvfølgelig have en holdning til, at alt dette er opnået på trods af PC og ikke med hjælp fra PC, men den påstand er nok relativ svær sådan rigtig at underbygge. Der har da ubestrideligt været fejlkøb især for 2 år siden, men her har vi jo hørt rygter om, at Thorup hellere ville have kvantitet end få spillere med kvalitet - om det er sandt eller ej er ikke til at vide. Vi kan argumentere for, at manden f.eks. har syltet 6'er positionen, men her ved vi så igen ikke, om Neestrup har frabedt sig en 6'er, ligesom vi så ikke havde set Falk som en kæmpe stjerne i CL på positionen. Vi ved heller ikke, om han overhovedet har haft midlerne til rådighed. Generelt ved vi ualmindeligt lidt om, hvad der sker inde bag de lukkede døre.
    Ud fra de parametre vi kan måle på, der har PC indtil nu selv med misset DM guld været en succes.

    Får vi ikke rette op på spil og resultater i kommende sæson, eller får vi trænere som fortæller om at have ønsker til visse positioner, hvorefter PC bare har købt ind til andre positioner, ja så ændrer billedet sig selvfølgelig en del. Men indtil da, så virker det næppe helt fair at på stå, at han ikke har noget at have sin FC-arrogance i.

    Om han er fejlcastet det må tiden vise. Det kan du selvfølgelig godt mene. Jeg tænker umiddelbart, at ejerne i hvert fald indtil for en uge siden var ualmindelig tilfreds med hans arbejde.

  15. #115
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,263

    Re: Optakts- og kamptråd: Århus Gymnastik Forening vs. F.C. København 21. maj 2024 kl. 19.00

    Citat Oprindeligt indsendt af Koebenhavn Se meddelelser
    Hvis man har gavmilde nok ejere til, man kan slippe afsted med den fortælling som sportsdirektør, hver gang der skal bruges penge, bliver man i hvert fald aldrig arbejdsløs.
    Er det da en forkert fortælling?

    Mener du, at vi skal ud og bruge en masse penge pga fejlkøb?

    Jeg synes det er præcis den fortælling, som passer godt på os lige nu. Vi skal vel netop ud og bruge penge, fordi flere spillere nu er blevet ældre (f.eks. Ankersen, Falk og Claesson) og nogen har mistet lidt sult (f.eks. Diogo, Vavro), så derfor er der måske en større udskiftning på vej. Læg dertil at der formentlig skal hentes en målmand forøvrigt pga et stort salg, som ejerne sikkert er godt tilfredse med.

  16. #116
    Tilmeldingsdato
    Sep 2020
    Indlæg
    178

    Re: Optakts- og kamptråd: Århus Gymnastik Forening vs. F.C. København 21. maj 2024 kl. 19.00

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Er det da en forkert fortælling?

    Mener du, at vi skal ud og bruge en masse penge pga fejlkøb?

    Jeg synes det er præcis den fortælling, som passer godt på os lige nu. Vi skal vel netop ud og bruge penge, fordi flere spillere nu er blevet ældre (f.eks. Ankersen, Falk og Claesson) og nogen har mistet lidt sult (f.eks. Diogo, Vavro), så derfor er der måske en større udskiftning på vej. Læg dertil at der formentlig skal hentes en målmand forøvrigt pga et stort salg, som ejerne sikkert er godt tilfredse med.
    Truppen er p.t. virkelig dårlig konstrueret med flere alvorlige mangler og ubrugelige spillere, hvilket man burde have udbedret løbende fremfor i et enkelt transfervindue for en alvorlig sum penge. Det er en øvelse, der er særdeles svær at udføre på kort tid med plads til meget få fejlskud - og dem har PC haft mange af.

  17. Den følgende bruger er enig i dette:

  18. #117
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,434

    Re: Optakts- og kamptråd: Århus Gymnastik Forening vs. F.C. København 21. maj 2024 kl. 19.00

    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    Lange ud ligefrem? Mindes dig ikke så sart.
    Det synes jeg da heller ikke, jeg er, men selvfølgelig reagerer jeg på at blive kaldt uvidende.

    Samtidig er det at kritisere PC jo heller ikke lig med at frede Neestrup. Man kan sagtens være efter PC for igen og igen at negligere den defensive midtbane, men det hjælper da bestemt ikke, når man finder en defensiv midtbanespiller i egne rækker, men man så i Århus vælger at bruge en fysisk udfordret og formsvag Rasmus Falk på samme plads – med forudsigelige tragikomiske konsekvenser ...

  19. De følgende 6 brugere er enige:

  20. #118
    Tilmeldingsdato
    Nov 2005
    Indlæg
    1,454

    Re: Optakts- og kamptråd: Århus Gymnastik Forening vs. F.C. København 21. maj 2024 kl. 19.00

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Rigtig fin udlægning fra Sektion 12 https://s12.dk/drop-badedyrene/
    Helt uenig i, at man skal droppe badedyrene. Fortsæt den fine tradition.

  21. De følgende 4 brugere er enige:

  22. #119
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,263

    Re: Optakts- og kamptråd: Århus Gymnastik Forening vs. F.C. København 21. maj 2024 kl. 19.00

    Citat Oprindeligt indsendt af Koebenhavn Se meddelelser
    Truppen er p.t. virkelig dårlig konstrueret med flere alvorlige mangler og ubrugelige spillere, hvilket man burde have udbedret løbende fremfor i et enkelt transfervindue for en alvorlig sum penge. Det er en øvelse, der er særdeles svær at udføre på kort tid med plads til meget få fejlskud - og dem har PC haft mange af.
    Nu er jeg jo så ikke enig i, at truppen er dårligt konstrueret eller for den sags skyld har alvorlige mangler, hvorfor jeg ikke er enig i din præmis.

    Det havde da været rart med en ekstra 6'er eller 9'er, men i mine øjne har truppen været bred nok. Jeg tænker ikke lige, at det har været til at forudsige inden, at spillere som Falk, Lerager, Meling, Roony og Claesson alle skulle blive skadede og blive så skadede, at de reelt ikke kom i form igen til at gøre en forskel. Jeg synes heller ikke lige, at det var til at forudsige i vinters, at Grabara, Diogo, Jelert og til dels Vavro pludselig skulle få alvorlige formnedgange - jo måske Diogo som allerede var på vej ned for jul, men her købte man så også Mattsson. Corner har man da formentlig været bekymret for, så 9'er positionen har man sikkert kigget lidt på (der gik i hvert fald nogle rygter), men med Claesson, Orri og Larsson også i truppen, så var en ny 9'er mere nice to have end need to have.

    Jeg ved godt, at folk herinde er dybt uenige, men jeg synes virkelig ikke, at der er meget at sætte på truppen hverken i kvalitet eller kvantitet. I hvert fald ikke da man kiggede på den i januar. Lige nu er øjebliksbilledet lidt noget andet, idet spillere som Falk, Claesson, Grabara, Diogo ser færdige ud. Havde man sagt det i januar mindre end en måned efter de alle var bærende kræfter i at komme videre fra CL, så var man jo blevet spærret inde på den lukkede afdeling.

  23. #120
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,434

    Re: Optakts- og kamptråd: Århus Gymnastik Forening vs. F.C. København 21. maj 2024 kl. 19.00

    Citat Oprindeligt indsendt af Ståle Se meddelelser
    Helt uenig i, at man skal droppe badedyrene. Fortsæt den fine tradition.
    Det er jo dybest set op til én selv, og der var da også, på trods af en opfordring til at lade være, strandlegetøj fremme på denne mystiske aften i 2018, Skt. Kjartans Dag, hvor vi skulle tabe, hvis BIF skulle have chancen for at smide guldet, men vi selv samtidig var ved at formøble en direkte plads til EL-kvalen.

    https://www.youtube.com/watch?v=u2ScHrC0e7Y

    Nogle vil jo holde sommerfest, uanset om der er noget at fejre eller ej ;-)

    Jeg er bare nysgerrig efter om man i så fald aner, hvad den fine tradition egentlig er en fin tradition for: At markere at der ikke er mere på spil i sæsonen.

  24. De følgende 2 brugere er enige:

Side 8 af 9 FørsteFørste ... 56789 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 4 users browsing this thread. (0 members and 4 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 138
    Sidste Meddelelse: 20.05.24, 20:29
  2. Svar: 71
    Sidste Meddelelse: 04.03.24, 11:54
  3. Svar: 25
    Sidste Meddelelse: 27.02.24, 16:25
  4. Svar: 51
    Sidste Meddelelse: 20.02.24, 22:46
  5. Aarhus Gymnastik og Burger Forening
    By n1n10 in forum De korte linier
    Svar: 13
    Sidste Meddelelse: 02.11.05, 13:51

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •