Se afstemningsresultater: Tager FCK bronzen og pladsen i play-off kampen?

Stemmeafgivere
50. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • Ja

    17 34.00%
  • Alt er fæces. Alle skal rauses

    33 66.00%
Side 1 af 4 1234 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 47

Emner: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Nordsjælland (26/05-2024 kl. 17:00)

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,613

    Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Nordsjælland (26/05-2024 kl. 17:00)

    Sæsonens sidste Superliga-kamp spilles hjemme i Parken, og byder på en direkte duel om bronzemedaljer og en plads i play-off kampen om den sidste europæiske billet for næste sæson, når sidste sæsons vicemestre fra FCN kommer på besøg.

    En sejr eller en uafgjort giver FCK bronzemedaljer og en play-off kamp på næste fredag, mens et nederlag betyder, at man for første gang siden år 2000 ikke skal spille nogen form for europæisk fodbold i den kommende sæson.

    FCK må undvære Theo Sander, Davit Khocholava, Nicolai Boilesen og Roony Bardghji, mens Andreas Cornelius og Elias Achouri er tvivlsomme.

    FCK har ingen spillere i karantæne. Gæsterne må undvære Martin Frese.
    Ingen spillere er i umiddelbar karantænefare, da karantæne via gule kort fra tidligere i sæsonen ikke overføres til hverken play-off kampen eller den kommende sæson. Det er kun røde kort, der kan det.

    Siden det er sidste SL-kamp, og man ikke ved på forhånd om man skal spille igen på fredag, så skal der tages afsked med 3 spillere inden kampstart, nemlig Kamil Grabara, Peter Ankersen og Scott McKenna.

    Kampens dommer er Mikkel Redder, der dømmer sin første FCK-kamp i Superliga-sæsonen. Han har aldrig dømt et opgør mellem de to hold tidligere. De 7 gange, han har dømt en FCK-kamp tidligere, er endt med 6 sejre og én uafgjort.

    Skal man ikke i Parken, vises kampen på TV3 Sport med optakt fra kl. 16:00. Det er ikke utænkeligt, at Viasat har sendt sine værste BØF-onanister til Hjalte Park ifm. deres optakt fra kl. 12 på 3+, så tv-seerne bør være "glade" for at man i det mindste slipper for Carsten Sæbye..
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  2. De følgende 7 brugere er enige:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,434

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Nordsjælland (26/05-2024 kl. 17:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Skal man ikke i Parken, vises kampen på TV3 Sport med optakt fra kl. 16:00. Det er ikke utænkeligt, at Viasat har sendt sine værste BØF-onanister til Hjalte Park ifm. deres optakt fra kl. 12 på 3+, så tv-seerne bør være "glade" for at man i det mindste slipper for Carsten Sæbye..
    Det er Daniel "På en vidunderlig forårsaften i Kongelunden er F.C. København stødt af superligatronen!!" Ortved, der kommenterer vores kamp, så det kan i høj grad diskuteres, hvor meget billigere man slipper.

    Men formodningen er helt rigtig; det er Sæbye og den gamle Brøndbyspiller Per Frimann, der styrer TV3's store spil kiks med deres hjerteklub samtidig.

  4. De følgende 8 brugere er enige:

  5. #3
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    267

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Nordsjælland (26/05-2024 kl. 17:00)

    20 spillere er udtaget til søndagens hjemmekamp kl. 17.00 mod FC Nordsjælland.

    1 Kamil Grabara
    2 Kevin Diks
    3 Denis Vavro
    6 Christian Sørensen
    7 Viktor Claesson
    8 Magnus Mattsson
    10 Mohamed Elyounoussi
    11 Jordan Larsson
    12 Lukas Lerager
    18 Orri Óskarsson
    19 Elias Jelert
    22 Peter Ankersen
    24 Birger Meling
    26 Scott McKenna
    30 Elias Achouri
    31 Alex Rúnarsson
    33 Rasmus Falk
    36 William Clem
    39 Oscar Højlund
    47 Victor Froholdt

    På skadelisten er David Khocholava, Theo Sander, Nicolai Boilesen, Roony Bardghji, Andreas Cornelius og Diogo Goncalves.

    Kilde: https://www.fck.dk/nyhed/truppen-mod...rdsjaelland-68
    Casper the ghost

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #4
    Tilmeldingsdato
    Nov 2005
    Indlæg
    1,454

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Nordsjælland (26/05-2024 kl. 17:00)

    Kvalifikationsspillet er færdigspillet. Det endte med at Randers blev nr. 7, og dermed skal spille playoff enten i Parken eller Farum på fredag.

  8. Den følgende bruger er enig i dette:

  9. #5
    Tilmeldingsdato
    Aug 2002
    Indlæg
    490

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Nordsjælland (26/05-2024 kl. 17:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Ståle Se meddelelser
    Kvalifikationsspillet er færdigspillet. Det endte med at Randers blev nr. 7, og dermed skal spille playoff enten i Parken eller Farum på fredag.
    Vi spiller uafgjort med Farum i morgen og taber playoff til Randers…
    FORZA KØBENHAVN
    gunner's Avatar

  10. De følgende 2 brugere er enige:

  11. #6
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,650

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Nordsjælland (26/05-2024 kl. 17:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af gunner Se meddelelser
    Vi spiller uafgjort med Farum i morgen og taber playoff til Randers…
    fy for satan, det er endnu være. Så hellere ryge ud med et brag i morgen.

  12. #7
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,597

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Nordsjælland (26/05-2024 kl. 17:00)

    Der er mange medfans som på sociale medier nærmest er ligeglade med kampen idag fordi vi ikke længere kan vinde guld. Og der er pludselig masser af billetter til salg til kampen på vores hjemmeside…

    Jeg er mega skuffet over vi ikke vinder guld. Ingen tvivl om det. Men jeg forstår simpelthen ikke at folk er så ligeglade med Conference League.

    Det kan komme til at gøre rigtig ondt de kommende år hvis næste sæson bliver med 0 europæiske rangliste point.
    Og der er også lidt penge at hente… Ikke CL - men stadig…

    Derudover kan vi få nogle unikke og anderledes oplevelser på nogle spændende stadions vi ikke har besøgt før… Hvorfor gider man ikke det?


  13. #8
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,650

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Nordsjælland (26/05-2024 kl. 17:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    Der er mange medfans som på sociale medier nærmest er ligeglade med kampen idag fordi vi ikke længere kan vinde guld. Og der er pludselig masser af billetter til salg til kampen på vores hjemmeside…

    Jeg er mega skuffet over vi ikke vinder guld. Ingen tvivl om det. Men jeg forstår simpelthen ikke at folk er så ligeglade med Conference League.

    Det kan komme til at gøre rigtig ondt de kommende år hvis næste sæson bliver med 0 europæiske rangliste point.
    Og der er også lidt penge at hente… Ikke CL - men stadig…

    Derudover kan vi få nogle unikke og anderledes oplevelser på nogle spændende stadions vi ikke har besøgt før… Hvorfor gider man ikke det?
    EL og ECL er da fantastisk. Mon ikke det handler om det er os fans er blevet en smule forvente, og når den sportslige ledelse så siger CL hvert andet år af ambitionen, tjaaa så ser vi jo os selv som en CL klub.

    En klub med vores mini budget (set med europæiske øjne) skal der være lykkelige med muligheden for ECL. Jeg vil da gerne stille spørgsmålet, om vi virkelig er så gode som vi tror vi er kontra de andre mange gode klubber som deltager i ECL. Jeg er med på der er en del gøgler hold, men der er da også mange gode, hvor deres budgetter er større end vores.

    Og så vil Europæisk ECL bold også forme vores unge spillere så de er vandt til at spille 2-3 kampe om ugen, så man forhåbentlig er klar til CL sæsonen efter og har fået den ekstra erfaring på bagen.

    en sæson uden Europa er en fiasko.

  14. De følgende 4 brugere er enige:

  15. #9
    Tilmeldingsdato
    Apr 2019
    Indlæg
    593

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Nordsjælland (26/05-2024 kl. 17:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    Der er mange medfans som på sociale medier nærmest er ligeglade med kampen idag fordi vi ikke længere kan vinde guld. Og der er pludselig masser af billetter til salg til kampen på vores hjemmeside…

    Jeg er mega skuffet over vi ikke vinder guld. Ingen tvivl om det. Men jeg forstår simpelthen ikke at folk er så ligeglade med Conference League.

    Det kan komme til at gøre rigtig ondt de kommende år hvis næste sæson bliver med 0 europæiske rangliste point.
    Og der er også lidt penge at hente… Ikke CL - men stadig…

    Derudover kan vi få nogle unikke og anderledes oplevelser på nogle spændende stadions vi ikke har besøgt før… Hvorfor gider man ikke det?
    Jeg er helt enig. Den kamp i dag bliver hamrende vigtig og det skal stadion virkelig være med til at fortælle spillerne, for de er med garanti ramt mentalt efter FCM og AGF.

  16. De følgende 2 brugere er enige:

  17. #10
    Tilmeldingsdato
    Oct 2011
    Indlæg
    924

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Nordsjælland (26/05-2024 kl. 17:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    Der er mange medfans som på sociale medier nærmest er ligeglade med kampen idag fordi vi ikke længere kan vinde guld. Og der er pludselig masser af billetter til salg til kampen på vores hjemmeside…

    Jeg er mega skuffet over vi ikke vinder guld. Ingen tvivl om det. Men jeg forstår simpelthen ikke at folk er så ligeglade med Conference League.

    Det kan komme til at gøre rigtig ondt de kommende år hvis næste sæson bliver med 0 europæiske rangliste point.
    Og der er også lidt penge at hente… Ikke CL - men stadig…

    Derudover kan vi få nogle unikke og anderledes oplevelser på nogle spændende stadions vi ikke har besøgt før… Hvorfor gider man ikke det?
    Jeg er ikke ligeglad med, om vi kommer i ECL, men er spillerne det? Jeg har absolut ingen forventninger til dagens kamp. Synes godt nok indstillingen mod GF var sløj. Tvivler på de kan mande sig op til 2 kampe mere denne sæson.

    Vi har som altid ALT at tabe - FCN alt at vinde. Det krydret med opdateringer om BØF-guld over højttalerne gør nok denne kamp ekstra sløj...

    Tror vi skal være glade for en uafgjort og en chance til fredag mod Rens Os

  18. Den følgende bruger er enig i dette:

  19. #11
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,263

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Nordsjælland (26/05-2024 kl. 17:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af thomasroy Se meddelelser
    Jeg er ikke ligeglad med, om vi kommer i ECL, men er spillerne det? Jeg har absolut ingen forventninger til dagens kamp. Synes godt nok indstillingen mod GF var sløj. Tvivler på de kan mande sig op til 2 kampe mere denne sæson.

    Vi har som altid ALT at tabe - FCN alt at vinde. Det krydret med opdateringer om BØF-guld over højttalerne gør nok denne kamp ekstra sløj...

    Tror vi skal være glade for en uafgjort og en chance til fredag mod Rens Os
    Jeg tror bestemt ikke, at spillerne er ligeglade. Mange er kommet til FCK for at vinde titler, men også for at spille Europæisk hvert år og taber vi i dag, så ryger begge dele. Jeg tror vi skal passe på med at konkludere, at en lidt sløj indsats i Aarhus er ensbetydende med at spillerne er ligeglade. Det er nok mere et symbol på den kæmpe skuffelse de var ude for mod FCM kombineret med resultaterne fra BIF's og FCM's kampe dagen før. Med de to resultater vidste spillerne jo godt, at DM var væk. Havde vores kamp mod AGF ligget inden BIF's og FCM's kampe i Silkeborg og Farum, så tror jeg, at vi havde fået et lidt andet udtryk i vores egen kamp. Selvfølgelig skal spillerne kunne håndtere dette og lægge en bedre indsats for dagen i Aarhus, men spillerne er trods alt mennesker og ikke maskiner. Den skuffelse de oplevede var enorm, da alle efter sejren i Brøndby vel egentlig forventede at køre guldet hjem.

    Jeg tror, at spillerne har parkeret skuffelsen i dag, da de godt ved, at det er meget vigtigt at komme i Europa. Når det er sagt, så er jeg bange, at skuffelsen i dag meget nemt kan erstattes af nerver. Kommer vi bagud, så kan vi meget nemt få et frygteligt kampbillede, hvor vi kommer til at stresse helt vildt i spillet, og hvor FCN nemt kan straffe os hårdt på kontra. Det ser jeg faktisk som det måske mest realistiske kampbillede i dag, såfremt vi ikke kommer foran tidligt. Grundet katastrofen i Aarhus er det et kæmpe pres på vores spillere i dag, imens FCN kan spille frit, da de intet har at tabe. Det kan næsten ikke blive mere ubehageligt imod det hold, som vi måske mindst af alt kan lide at spille imod (jeg ser dem også som værre end FCM)

    Jeg er spændt på, hvordan vi stiller op. Bruger vi igen 342 som gik så galt i Aarhus men som har nogle fordele omkring bla. dødbolde, eller går vi tilbage til 433. Jeg forventer, at vi kommer til at spille en "kontrolleret offensiv", da vi for gud skyld ikke skal fanges i omstillinger så længe vi ikke er bagud.

  20. Den følgende bruger er enig i dette:

  21. #12
    Tilmeldingsdato
    Oct 2011
    Indlæg
    924

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Nordsjælland (26/05-2024 kl. 17:00)

    Så det er ok at have skidt indstilling efter nederlag til FCM + rundens resultater? Men i dag er de top top motiverede?

    Vi må jo se. Hvis vi kommer bagud - som du skriver - så er løbet kørt!

    Tror og håber vi går tilbage til 4-3-3...

  22. Den følgende bruger er enig i dette:

  23. #13
    Tilmeldingsdato
    Aug 2002
    Indlæg
    490

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Nordsjælland (26/05-2024 kl. 17:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    Derudover kan vi få nogle unikke og anderledes oplevelser på nogle spændende stadions vi ikke har besøgt før… Hvorfor gider man ikke det?
    Jeg vil da klart helst også have en tur i TOTO-Cuppen, når nu alternativet er ingenting, men det er udelukkende på grund af koefficienten. De der ‘europæiske aftener’ og ture til Moldova og Armenien er altså ikke noget trækplaster
    FORZA KØBENHAVN
    gunner's Avatar

  24. De følgende 2 brugere er enige:

  25. #14
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,263

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Nordsjælland (26/05-2024 kl. 17:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af thomasroy Se meddelelser
    Så det er ok at have skidt indstilling efter nederlag til FCM + rundens resultater? Men i dag er de top top motiverede?
    Jeg skriver ingen steder, at det er ok. Jeg skriver, at det er menneskeligt at reagere på den måde efter reelt at have mistet guldet dagen før pga resultaterne. Og ja jeg forventer, at når de har haft en lille uge til at bearbejde det, så vil det ikke være skuffelsen som kommer til at koste på motivationen. Men som jeg skriver, så kan nerverne sagtens sætte sig i kroppen, og så kan vi have samme diskussion igen i morgen.....

    Under alle omstændigheder så kan man jo sagtens tabe uden at det er motivationen, som mangler, I Aarhus synes jeg mere, at spillerne løb forvirrede rundt i et system der på dagen slet ikke virkede, end at de så dovne ud. Man sådan man jo se forskelligt på kampene.

  26. De følgende 2 brugere er enige:

  27. #15
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,263

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Nordsjælland (26/05-2024 kl. 17:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af gunner Se meddelelser
    Jeg vil da klart helst også have en tur i TOTO-Cuppen, når nu alternativet er ingenting, men det er udelukkende på grund af koefficienten. De der ‘europæiske aftener’ og ture til Moldova og Armenien er altså ikke noget trækplaster
    Vi elsker vel alle at se FCK, hvorfor det vel er en god ting at komme i Europa, da der så kommer flere kampe med FCK at se og det uanset modstander. Personligt synes jeg, det er interessant at se "nye" hold og rejse steder hen (ikke så aktuelt mere efter jeg er blevet gammel), hvor jeg ikke har været før. Kommer vi langt nok i Conference League (hvis vi rent faktisk kommer med), så skal de store Europæiske aftener nok komme, ligesom der nok skal være nogle spændende (og måske nye) destinationer til aways i nogle af de store lande/ligaer. Men det kræver at vi præsterer i dag, mod Randers og i kvalifikation og indledende pulje, så der er da et godt stykke vej, hvis det skal blive aktuelt. Men vi er vel ikke kun i Parken for at se Man City, Bayern, etc...

  28. De følgende 4 brugere er enige:

Side 1 af 4 1234 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 138
    Sidste Meddelelse: 20.05.24, 20:29
  2. Svar: 51
    Sidste Meddelelse: 11.03.24, 21:15
  3. Svar: 71
    Sidste Meddelelse: 04.03.24, 11:54
  4. Svar: 25
    Sidste Meddelelse: 27.02.24, 16:25
  5. Svar: 51
    Sidste Meddelelse: 20.02.24, 22:46

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •