Se afstemningsresultater: Tager FCK bronzen og pladsen i play-off kampen?

Stemmeafgivere
50. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • Ja

    17 34.00%
  • Alt er fæces. Alle skal rauses

    33 66.00%
Side 2 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste
Viser resultater 16 til 30 af 47

Emner: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Nordsjælland (26/05-2024 kl. 17:00)

  1. #16
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,598

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Nordsjælland (26/05-2024 kl. 17:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af gunner Se meddelelser
    Jeg vil da klart helst også have en tur i TOTO-Cuppen, når nu alternativet er ingenting, men det er udelukkende på grund af koefficienten. De der ‘europæiske aftener’ og ture til Moldova og Armenien er altså ikke noget trækplaster
    Tilgengæld kan der nemt vente en masse fede oplevelser til foråret, hvor fårene er blevet skilt fra bukkene. Jeg medgiver at et conference leaugue gruppespil sjældent er særligt ophidsende, men tilgengæld er der tale om turnering, hvor vi reelt hsr mulighed for at ramme en finale. Det synes jeg er værd at tage med. Og går vi langt i turneringen vil der foruden koefficient-points også være en betydelig økonomisk gevinst, så alt i alt er der bare rigtig meget på spil i dag. Magter heller ikke at skulle gå gennem en hel sæson med kun én kamp ugentligt.

  2. De følgende 4 brugere er enige:

  3. #17
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    811

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Nordsjælland (26/05-2024 kl. 17:00)

    Mit bud på den mest sandsynlige startopstilling:
    Kamil Grabara
    Denis Vavro – Kevin Diks – Scott McKenna
    Peter Ankersen – Magnus Mattsson – Rasmus Falk – Elias Jelert
    Mohamed Elyounoussi – Orri Óskarsson – Mohamed Elyounoussi

  4. #18
    Tilmeldingsdato
    Aug 2002
    Indlæg
    490

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Nordsjælland (26/05-2024 kl. 17:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Men vi er vel ikke kun i Parken for at se Man City, Bayern, etc...
    God stråmand lige at slutte af med. Som fast inventar på Nedre C i midt halvfemserne, så kan jeg bekræfte, at det det ikke kun handler om de store hold. Men når det kommer til europæisk fodbold, så bidrager en kamp mod Torpedo Kutaisi altså ikke med noget mod mig.

    Og så er argumentet -åbenbart- også, at vi kan komme langt. Tjah, måske, men der skal ske alverden med spillet, før det overhovedet kan lade sig gøre- og selv da vil sandsynligheden være meget lille
    FORZA KØBENHAVN
    gunner's Avatar

  5. De følgende 4 brugere er enige:

  6. #19
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,434

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Nordsjælland (26/05-2024 kl. 17:00)

    Sakset fra fck.dk:

    Usikkerheden om, hvorvidt vi får en kamp mere på fredag, betyder også, at vi ikke tager afsked med spillere, samt at Fanklubben ikke hylder Årets Spiller inden kickoff.
    Får vi playoff-kampen, sker det inden kickoff på fredag - og taber vi i dag, sker det efter slutfløjt i aften.

    Jeg må indrømme, at jeg ikke rigtig under nogen at blive kåret som årets spiller af et publikum, der har set os tabe til Farum, misser selv Conference League, og efter al sandsynlighed ved, at Brøndby er mestre – og som skal til at overveje, om de skal hjem eller blive og se Farum få bronzemedaljer. Men det kan være, det kommer til at fungere.

  7. De følgende 4 brugere er enige:

  8. #20
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,434

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Nordsjælland (26/05-2024 kl. 17:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af gunner Se meddelelser
    God stråmand lige at slutte af med. Som fast inventar på Nedre C i midt halvfemserne, så kan jeg bekræfte, at det det ikke kun handler om de store hold. Men når det kommer til europæisk fodbold, så bidrager en kamp mod Torpedo Kutaisi altså ikke med noget mod mig.
    Det er heller ikke så kontroversielt, at Conference bare ikke er noget, der batter så meget. Det siger tallene kort og godt. Det kan da være, at det vil stige, vi man kommer så langt, men sådan så det ud sidst, hvor tilskuerboomet allerede var i fuld gang:

    https://nipserstat.dk/nipserstat/Que...ueryType=Games

    – og her er de tilsvarende tal for kval og Champions League de to følgende sæsoner:

    https://nipserstat.dk/nipserstat/Que...ueryType=Games

    Citat Oprindeligt indsendt af gunner Se meddelelser
    Og så er argumentet -åbenbart- også, at vi kan komme langt. Tjah, måske, men der skal ske alverden med spillet, før det overhovedet kan lade sig gøre- og selv da vil sandsynligheden være meget lille
    Da vi kom videre fra første runde sidst, var det i hvert fald noget af en røvfuld, det endte i :-)
    Det med at vi kan komme langt er lidt noget noget pjat i mine øjne; det minder ærlig talt om en sutteklud. Lidt som at høre nogen slå en nedrykning hen med, at så vinder man da flere kampe i næste sæson.

  9. #21
    Tilmeldingsdato
    Aug 2002
    Indlæg
    204

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Nordsjælland (26/05-2024 kl. 17:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Steffen_Corleone Se meddelelser
    Mit bud på den mest sandsynlige startopstilling:
    Kamil Grabara
    Denis Vavro – Kevin Diks – Scott McKenna
    Peter Ankersen – Magnus Mattsson – Rasmus Falk – Elias Jelert
    Mohamed Elyounoussi – Orri Óskarsson – Mohamed Elyounoussi
    Den opstilling kan jeg med 100% sikkerhed afvise. Det sker ikke ;o)

  10. De følgende 8 brugere er enige:

  11. #22
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,527

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Nordsjælland (26/05-2024 kl. 17:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af thomasroy Se meddelelser
    Vi må jo se. Hvis vi kommer bagud - som du skriver - så er løbet kørt.
    Jeg er sikker på, at vi taber, og at det, alt, bliver uværdigt. Også tribunen. Hvis jeg var mig i Farums sted, ville jeg satse maks på de små trekanter, hvilket vil frustrere os maks, som tiden går. Og så tror jeg, at Schjelderup tørrer gulv med Vavro. Og scorer mindst to. Alt er lort.

  12. Den følgende bruger er enig i dette:

  13. #23
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,263

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Nordsjælland (26/05-2024 kl. 17:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af gunner Se meddelelser
    God stråmand lige at slutte af med. Som fast inventar på Nedre C i midt halvfemserne, så kan jeg bekræfte, at det det ikke kun handler om de store hold. Men når det kommer til europæisk fodbold, så bidrager en kamp mod Torpedo Kutaisi altså ikke med noget mod mig.
    Nej og det er også helt fair. Men som fan siden halvfemserne, så må det for pokker da være et bedre alternativ end ingen kampe i Europa hele næste sæson. Hvis ikke modstanderne trækker, så må det vel trække at komme i Parken og møde vennerne, slippe væk hjemmefra eller hvad der nu får os i Parken hver uge.

  14. De følgende 3 brugere er enige:

  15. #24
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,598

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Nordsjælland (26/05-2024 kl. 17:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Det er heller ikke så kontroversielt, at Conference bare ikke er noget, der batter så meget. Det siger tallene kort og godt. Det kan da være, at det vil stige, vi man kommer så langt, men sådan så det ud sidst, hvor tilskuerboomet allerede var i fuld gang:

    https://nipserstat.dk/nipserstat/Que...ueryType=Games

    – og her er de tilsvarende tal for kval og Champions League de to følgende sæsoner:

    https://nipserstat.dk/nipserstat/Que...ueryType=Games



    Da vi kom videre fra første runde sidst, var det i hvert fald noget af en røvfuld, det endte i :-)
    Det med at vi kan komme langt er lidt noget noget pjat i mine øjne; det minder ærlig talt om en sutteklud. Lidt som at høre nogen slå en nedrykning hen med, at så vinder man da flere kampe i næste sæson.
    Det er vel ikke noget pjat, at vi teoretisk kan komme betydeligt længere i Conference League, end i eksempelvis CL, idet modstanden på vej til en semifinale, unægteligt vil være betydeligt nemmere? Det er et noget spinkelt grundlag at danne empiri på, at det gik skidt, sidste gang vi gik videre fra gruppen. Der er selvfølgelig en række ting, såsom lodtrækningsheld og form, som skal gå op i en højere enhed, men det er da bestemt ikke umuligt, at vi kan nå en semi i ECL? Og derfra kan alt ske. Det bevidner de præstationer som Brugge, Basel, Olympiakos har sat sammen i turneringen inden for de sidste to sæsoner, jo alene om.

  16. De følgende 5 brugere er enige:

  17. #25
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,650

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Nordsjælland (26/05-2024 kl. 17:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Det er vel ikke noget pjat, at vi teoretisk kan komme betydeligt længere i Conference League, end i eksempelvis CL, idet modstanden på vej til en semifinale, unægteligt vil være betydeligt nemmere? Det er et noget spinkelt grundlag at danne empiri på, at det gik skidt, sidste gang vi gik videre fra gruppen. Der er selvfølgelig en række ting, såsom lodtrækningsheld og form, som skal gå op i en højere enhed, men det er da bestemt ikke umuligt, at vi kan nå en semi i ECL? Og derfra kan alt ske. Det bevidner de præstationer som Brugge, Basel, Olympiakos har sat sammen i turneringen inden for de sidste to sæsoner, jo alene om.
    Jeg er enig.

    Teoretisk er chancerne for at nå langt jo bare større i ECL. Men afhænger jo også af lodtræningsheld, Form etc. Men det vigtigste for mig er jo at vi fortsat holder en god Koefficient point stime. Det betyder da meget i henhold til også fremtidige kampagner i enten EL eller CL, at vi ligger højt på Koefficient listen.

    Et misset Europa bidrager jo ikke videre positivt til dette. Igen alle er jo enige om at CL er der vi alle vil være, men tanken om ECL skal vi jo vende os til uanset hvad, da det jo er utopi at tænke at vi bliver Danmarksmestre hvert år.

  18. De følgende 4 brugere er enige:

  19. #26
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,434

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Nordsjælland (26/05-2024 kl. 17:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser

    Teoretisk er chancerne for at nå langt jo bare større i ECL. Men afhænger jo også af lodtræningsheld, Form etc.
    Jeg forstår ikke diskussionen. Selvfølgelig er chancerne for at nå længere større i Conference League end i Champions League, især hvis man kan få en nådigere lodtrækning end sidst.

  20. #27
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,650

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Nordsjælland (26/05-2024 kl. 17:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Jeg forstår ikke diskussionen. Selvfølgelig er chancerne for at nå længere større i Conference League end i Champions League, især hvis man kan få en nådigere lodtrækning end sidst.
    Hvad er det så vi diskuterer. Vi vel vil alle gerne spille Europæisk om det så hedder CL, EL eller ECL? :)

    Ja vi er enige om det er mere ophidsende at spille CL. Det reflekterer tilskuertallet som du er inde på, hvilket jo ikke er så mærkeligt. Men jeg vil nu bare gerne se holdet spille Europæisk.

  21. Den følgende bruger er enig i dette:

  22. #28
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,434

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Nordsjælland (26/05-2024 kl. 17:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Hvad er det så vi diskuterer. Vi vel vil alle gerne spille Europæisk om det så hedder CL, EL eller ECL? :)
    Vi diskuterer jo netop hvorfor der er folk – mig selv inkluderet – der bare ikke har nogen særlig stor interesse for og lyst til Conference League, ikke mindst efter den ørkenvandring i efteråret 2021.

    Diskussionen svarer til om man hellere vil tage bronze i superligaen eller vinde 1. division.

    Men har man en begejstring for Europa Conference League, er det da bare at ønske tillykke, for så skal man nok få nogle fine torsdagaftener.

    Jeg har ikke selv brug for at trøste mig oven på en mislykket ligasæson ved glæde mig til den turnering – hvis vi da når så langt. Og det er måske at stille det lidt på spidsen at betegne det som en forsvarsmekanisme, men nu var det ikke mig der lagde ud med at kalde skeptikerne for forvænte ;-)

    Jeg er sikker på, at klubben i øvrigt selv er meget ivrig efter at deltage (ikke at man kunne se det på spillerne i tirsdags). Er det ikke nok?

  23. #29
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,650

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Nordsjælland (26/05-2024 kl. 17:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Vi diskuterer jo netop hvorfor der er folk – mig selv inkluderet – der bare ikke har nogen særlig stor interesse for og lyst til Conference League, ikke mindst efter den ørkenvandring i efteråret 2021.

    Diskussionen svarer til om man hellere vil tage bronze i superligaen eller vinde 1. division.

    Men har man en begejstring for Europa Conference League, er det da bare at ønske tillykke, for så skal man nok få nogle fine torsdagaftener. Jeg har ikke selv brug for at trøste mig oven på en mislykket ligasæson ved glæde mig til den turnering – hvis vi da når så langt.
    Begejstringen for ECL er jo netop fordi det giver holdet værdifuld europæisk erfaring og ikke mindst koefficient point der hjælper klubben fremadrettet. Derudover giver de muligvis nogle fede kampe videre hen i turneringen. Det er fint for mig i de sæsoner, hvor holdet ikke har performet i Suppen, så fortjener man jo hellere ikke CL.

    Men det jo fint, hvis du og andre ikke deler de synspunkter, det må folk jo selv gør op med sig selv :)

  24. Den følgende bruger er enig i dette:

  25. #30
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,141

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Nordsjælland (26/05-2024 kl. 17:00)

    Uanset udfaldet af aftenens kamp - og den eventuelle kvalifikationskamp på fredag - håber jeg, der stadig bliver kigget med kritiske øjne på trupsammensætningen, spillet, spillerne, trænerteamet og sportsdirektøren! Der kan en bronzemedalje og en tur på europæisk monkey class ikke ændre på.
    Krølben

    Et forsigtigt bud (uden at være sikker i øvrigt) kan være, at der hentydes til vi ikke ved, om vi har to liv og derfor ikke kan spå om vi kan give vores to liv til Brøndby IF.
    Krølben's Avatar


Side 2 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 10 users browsing this thread. (0 members and 10 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 138
    Sidste Meddelelse: 20.05.24, 20:29
  2. Svar: 51
    Sidste Meddelelse: 11.03.24, 21:15
  3. Svar: 71
    Sidste Meddelelse: 04.03.24, 11:54
  4. Svar: 25
    Sidste Meddelelse: 27.02.24, 16:25
  5. Svar: 51
    Sidste Meddelelse: 20.02.24, 22:46

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •