Se afstemningsresultater: Tager FCK bronzen og pladsen i play-off kampen?

Stemmeafgivere
50. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • Ja

    17 34.00%
  • Alt er fæces. Alle skal rauses

    33 66.00%
Side 3 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste
Viser resultater 31 til 45 af 47

Emner: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Nordsjælland (26/05-2024 kl. 17:00)

  1. #31
    Tilmeldingsdato
    Apr 2013
    Indlæg
    334

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Nordsjælland (26/05-2024 kl. 17:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Vi diskuterer jo netop hvorfor der er folk – mig selv inkluderet – der bare ikke har nogen særlig stor interesse for og lyst til Conference League, ikke mindst efter den ørkenvandring i efteråret 2021.

    Diskussionen svarer til om man hellere vil tage bronze i superligaen eller vinde 1. division.

    Men har man en begejstring for Europa Conference League, er det da bare at ønske tillykke, for så skal man nok få nogle fine torsdagaftener.

    Jeg har ikke selv brug for at trøste mig oven på en mislykket ligasæson ved glæde mig til den turnering – hvis vi da når så langt. Og det er måske at stille det lidt på spidsen at betegne det som en forsvarsmekanisme, men nu var det ikke mig der lagde ud med at kalde skeptikerne for forvænte ;-)

    Jeg er sikker på, at klubben i øvrigt selv er meget ivrig efter at deltage (ikke at man kunne se det på spillerne i tirsdags). Er det ikke nok?
    Men bare af nysgerrighed vil du så helst helt undlade, at vi spiller europæisk, end at vi spiller EL/ECL?

  2. #32
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,434

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Nordsjælland (26/05-2024 kl. 17:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Christian Se meddelelser
    Men bare af nysgerrighed vil du så helst helt undlade, at vi spiller europæisk, end at vi spiller EL/ECL?
    Jeg forstår mindre og mindre af den her diskussion :-) Hvorfor er det vigtigt? Jeg siger bare, at turneringen virkelig ikke er særlig fed i mine øjne. Og mest af alt minder om, at Brøndby er mestre – sådan var det i hvert fald i '21.

    Og for the record: Selvfølgelig håber jeg da, vi slår Farum. Men det er mest, fordi jeg virkelig ikke kan fordrage Farum ...

  3. De følgende 2 brugere er enige:

  4. #33
    Tilmeldingsdato
    Oct 2011
    Indlæg
    924

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Nordsjælland (26/05-2024 kl. 17:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Sakset fra fck.dk:


    Jeg må indrømme, at jeg ikke rigtig under nogen at blive kåret som årets spiller af et publikum, der har set os tabe til Farum, misser selv Conference League, og efter al sandsynlighed ved, at Brøndby er mestre – og som skal til at overveje, om de skal hjem eller blive og se Farum få bronzemedaljer. Men det kan være, det kommer til at fungere.[/COLOR]
    Haha - helt sikkert folk bliver hængende til det :-)

  5. Den følgende bruger er enig i dette:

  6. #34
    d-man er offline Fodbold skal ses i Parken
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    409

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Nordsjælland (26/05-2024 kl. 17:00)

    Godt at se, at Clem er tilbage i startopstillingen igen.

    Jeg er overbevist om, at to af AGFs mål ikke var blevet scoret, hvis han havde været på banen.
    Molde eller Barca - jeg er ligeglad jeg kommer for F.C. København ! - Daniello

  7. De følgende 8 brugere er enige:

  8. #35
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,347

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Nordsjælland (26/05-2024 kl. 17:00)

    Det var en uhyre vigtig kamp, men det var ikke helt til at se på spillet. Nordsjælland lagde ud med søvndyssende possessionspil. Vores spil var mere direkte og med omstillinger, hvor vi havde et par gode sekvenser med spil gennem midten, men der var langt mellem gennembruddene og de afslutninger vi kom frem til var ganske forkølede - når vi da fik afsluttet for det var der en del ’lige ved’ situationer. I anden halvleg fik vi styret spillet noget mere, men uden at komme frem til det helt store og som den skred frem, kom vi længere og længere tilbage at stå og Nordsjællands småspil kom tættere og tættere på vores felt. Nordsjælland. Nordsjælland fik dog udlignet til sidst efter et hjørnespark, uden det dog for alvor brændte på efterfølgende. Jeg tror ikke nogen bliver fornærmede hvis man påstår, at tempoet i hvert fald ikke var det højeste. En årsag kan være, at det langt henad vejen endte med at være lidt taktisk låst og lykkedes ikke nogle af holdene for alvor at lægge pres på modstanderen.

    Grabara diskede ikke op med nogle store fejl. Der var dog en mindre fejl efter en dødbold (hvor der vanens tro også skulle skældes ud på andre.
    Jelert spiller ikke en særdeles god kamp, men faldt bestemt heller ikke igennem.
    Diks spillede derimod en ganske fin kamp og var aldrig i problemer trods et par hårde dueller.
    Vavro spillede ligeledes en fin kamp og kom måske lidt igen efter den store nedtur mod Midtjylland, selvom han blev sat et par gange ude på kanten. Holdt dog ikke hele kampen og blev erstattet af Mckenna, der viste hvorfor han ikke skal forlænges. Generelt var de begge meget årvågne, så Nordsjællands angribere ikke kom i gunstige positioner og begge havde kun få fejl undervejs. Vavro tog også en god advarsel i en ret farlig situation.
    Ankersen spillede en rigtig flot første halvleg, men niveauet faldt lidt i anden halvleg, som han desværre heller ikke kunne fuldende. Leverede et rigtig flot oplæg til vores mål og overordnet synes jeg det var en fin præstation.

    Mattsson spillede en fin første halvleg, selvom han ikke var voldsomt meget på bolden, så havde han flere gode afleveringer. Var ligeledes god defensivt og i presset. Han faldt lidt i niveau i anden halvleg, måske i forbindelse med hans ildebefindende.
    Clem spillede en fin kamp, hvor han kom i vejen for en del og også tog lidt del i vores opspil. Jeg savnede dog noget mere fysik i nogle dueller, ligesom jeg savner at han tager mere ansvar i opspillet og også spiller flere fremadrettede afleveringer, men det kan være, at han er instrueret i ikke at tage chancer. Synes ellers han gør det fint på bolden.
    Claesson havde et par gode aktioner på midtbanen, men ellers var det ikke i opspillet han umiddelbart havde sin primære rolle. Scorede et godt mål, hvor han netop var rykket frem i feltet. Ellers var det ikke så forfærdeligt meget vi så til ham.

    De tre forreste kan tages over en kam, da de ikke var særlig gode. Der var en del omstillinger og en del lovende angreb, men kvaliteten udeblev i dag. Elyounoussi var nok den mest skuffende, men godt var det ikke fra nogle af dem.

    Redder dømte som sådan en fin kamp, men der var lidt for mange udfald. Særligt Villadsens tackling på Achouri skulle uden tvivl have kostet en advarsel og så overså han at Nordsjællands nummer 18 satte en hård tackling ind på Elyounoussi. Derudover faldt han for let i ”fælden” når forsvarerne let smed sig, men det er en generel tendens blandt dommerne. Ellers er der ikke meget af kommentere.

    Vores kamp i dag var ikke blandt de meste profilerede i runden. Der var lagt op til den helt store guldfest i Brøndby, som dog endte i optøjer, da Brøndby smed mesterskabet på stregen mod mægtige AGF. Efter at være kommet hjem kunne jeg da også konstatere, at Viaplay græd salte tårer, hvor man hellere ville kritisere at Uwe Rössler jublede lidt hoverende (efter der var råbt noget homofobisk til ham) imens optøjerne rasede lige udenfor stadion, hvor AGFs fans ikke kunne forlade stadion og politiet blandt andet måtte bruge tåregas, ligesom AGF-spillerne måtte ”smugles” væk i en Brøndbybus. Det er altså endnu en sikkerhedskatastrofe på Brøndby stadion, denne gang formentligt foranlediget af deres storskærmsarrangement lige udenfor. Og det var altså efter, deres reservemålmand havde slået en anden ved spillertunnellen.

    Selvom skadefryden er et lille plaster på såret, så må man huske på, at både Midtjylland og Brøndby smed point, så var vi selv mødt op mod AGF kunne runden have været en del sjovere – i stedet var vi ikke med i mesterskabskampen til sidst, selvom ingen af vores konkurrenter ligefrem er buldret gennem deres modstandere. Nu fik vi sikret tredjepladsen selvom spillet ikke ligefrem sprudlede og nu har vi så en sidste kamp på fredag som må siges at blive ret sæsondefinerende.

  9. De følgende 7 brugere er enige:

  10. #36
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,650

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Nordsjælland (26/05-2024 kl. 17:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    og nu har vi så en sidste kamp på fredag som må siges at blive ret sæsondefinerende.
    Den nye ligastruktur er fed, men lige netop den her med at nummer 7 har chancen for at spille Europa fatter jeg minus af. Argumentet var så har nedryknings holdene en gulerod og noget at spille for. Helt ærligt. De er endt uden for Top 6, deres sæson burde være slut.

    Diskussionen har været der i alle årene siden ligastrukturen blev introduceret og jeg fatter ikke, hvorfor klubberne ikke går sammen og beder om en ændring, så må Divisionsforeningen/DBU vil høre efter?

  11. De følgende 3 brugere er enige:

  12. #37
    Tilmeldingsdato
    Dec 2014
    Indlæg
    768

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Nordsjælland (26/05-2024 kl. 17:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Den nye ligastruktur er fed, men lige netop den her med at nummer 7 har chancen for at spille Europa fatter jeg minus af. Argumentet var så har nedryknings holdene en gulerod og noget at spille for. Helt ærligt. De er endt uden for Top 6, deres sæson burde være slut.

    Diskussionen har været der i alle årene siden ligastrukturen blev introduceret og jeg fatter ikke, hvorfor klubberne ikke går sammen og beder om en ændring, så må Divisionsforeningen/DBU vil høre efter?
    Fordi klubberne kollektivt ikke ønsker det anderledes. De er glade for der er noget at spille om, i toppen af bundspillet.

  13. Den følgende bruger er enig i dette:

  14. #38
    Tilmeldingsdato
    Feb 2012
    Indlæg
    1,772

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Nordsjælland (26/05-2024 kl. 17:00)

    Neestrup og PC skal være glade for at endnu 3 tabte point drukner lidt i at vi fik den 3. plads og at Brøndbys kolossale fuck up gav os alle en ganske morsom søndag aften.

    For suk - hvor er det stadig jammerligt det der foregår på banen.. Vi spiller jo egentlig en fin kamp - FCN har bolden som de elsker på egen banehalvdel og på midten, men de bliver jo egentlig ikke for alvor farlige. Vi mangler ligesom mod FCM den der koldblodighed og rigtig mange gode angreb bliver skyllet ud i lokummet med den sidste aflevering, indlæg eller afslutning.

    Det er til gengæld tydeligt for vores spil at der sker noget med Clem på banen. Et vildt postulat er at havde vi købt en klasse 6'ere i sommers (og han havde holdt sig skadesfri), så havde vi stået med guldet i dag.
    "Vi i FCK får altid skudt i skoene, at vi er så pokkers arrogante, men faktum er, at vi ikke er nær så arrogante som alle andre ville have været i vores sko" - Niels Christian Holmstrøm

  15. De følgende 11 brugere er enige:

  16. #39
    Tilmeldingsdato
    Apr 2019
    Indlæg
    593

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Nordsjælland (26/05-2024 kl. 17:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Den nye ligastruktur er fed, men lige netop den her med at nummer 7 har chancen for at spille Europa fatter jeg minus af. Argumentet var så har nedryknings holdene en gulerod og noget at spille for. Helt ærligt. De er endt uden for Top 6, deres sæson burde være slut.

    Diskussionen har været der i alle årene siden ligastrukturen blev introduceret og jeg fatter ikke, hvorfor klubberne ikke går sammen og beder om en ændring, så må Divisionsforeningen/DBU vil høre efter?
    Jeg er ret sikker på, at der i så fald skal være flertal for en ændring blandt ligaklubberne, som er de 12 hold i Superligaen og de 12 hold i NordicBet Ligaen (1. division). Det er nok svært at se, at særlig mange i 1. div vil af med den her gakkede kamp, og i Superligaen vil der nok også være i hvert fald 5-6 hold, som synes den kamp er fin, fordi det for dem er langt mere realistisk med en 7. plads end en 3. plads. Dertil forstår jeg jo godt argumentet med, at det ville have været fjollet, hvis Randers og Viborgs sæson bare var slut efter 22 kampe.

    Jeg ved ikke, hvordan man løser det, men man kunne jo overveje om ligaen skulle skæres således, at der er 8 hold i mesterskabsspillet og 4 hold i nedrykningsspillet. I mesterskabsspillet mødes man 2 gange og i nedrykningsspillet mødes man 4 gange - det giver henholdsvis 14 kampe og 12 kampe. Det er 4 og 2 mere end nu, men så kunne man jo lave pokalturneringen tilbage til en rigtig pokalturnering uden dobbeltkampe fra kvartfinalerne, så der vil potentielt ryge to kampe for holdene der.

    Den model kommer dog med en række potentielle udfordringer. Der skal findes 4 runder mere, men den ene kan komme fra pokalens semifinaler, men så mangler der 3 runder, som skal presses ind, og her er man nødt til at have den lange vinter i Danmark in mente samt at der er slutrunder, Europa-slutspil og at den nye sæson allerede skal starte i juli. Derudover risikerer man jo stadig, at 7. og 8. pladsen, som kommer med i mesterskabspillet, intet kan nå og at deres sæson er slut, men det er vel ikke anderledes end at den også var slut for AGF og Silkeborg i denne sæson.

  17. Den følgende bruger er enig i dette:

  18. #40
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,598

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Nordsjælland (26/05-2024 kl. 17:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af scoring Se meddelelser
    Neestrup og PC skal være glade for at endnu 3 tabte point drukner lidt i at vi fik den 3. plads og at Brøndbys kolossale fuck up gav os alle en ganske morsom søndag aften.

    For suk - hvor er det stadig jammerligt det der foregår på banen.. Vi spiller jo egentlig en fin kamp - FCN har bolden som de elsker på egen banehalvdel og på midten, men de bliver jo egentlig ikke for alvor farlige. Vi mangler ligesom mod FCM den der koldblodighed og rigtig mange gode angreb bliver skyllet ud i lokummet med den sidste aflevering, indlæg eller afslutning.

    Det er til gengæld tydeligt for vores spil at der sker noget med Clem på banen. Et vildt postulat er at havde vi købt en klasse 6'ere i sommers (og han havde holdt sig skadesfri), så havde vi stået med guldet i dag.
    Jeg har været meget efter Clem, men han var rigtig god i går, og er i det hele taget blevet bedre og bedre på det seneste. Vi spiller ganske enkelt langt bedre med Clem på banen, end uden. Det er ikke bare et vildt postulat, jeg vil nærmest sige det er fakta, at havde vi haft den kontrollerende 6'er hele sæsonen, så havde vi ikke tabt guldet.

  19. De følgende 10 brugere er enige:

  20. #41
    Tilmeldingsdato
    Nov 2018
    Indlæg
    458

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Nordsjælland (26/05-2024 kl. 17:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Jeg har været meget efter Clem, men han var rigtig god i går, og er i det hele taget blevet bedre og bedre på det seneste. Vi spiller ganske enkelt langt bedre med Clem på banen, end uden. Det er ikke bare et vildt postulat, jeg vil nærmest sige det er fakta, at havde vi haft den kontrollerende 6'er hele sæsonen, så havde vi ikke tabt guldet.
    Clem lukker rigtig mange rum i går. Der er mange der klandrer ham, for manglende tacklinger, men hans force er vel at blive på benene og lukke rum ned, så modstandernes muligheder bliver spillet mindre.


    Jeg er kæmpe Clem fan!

  21. De følgende 10 brugere er enige:

  22. #42
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,650

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Nordsjælland (26/05-2024 kl. 17:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Jeg har været meget efter Clem, men han var rigtig god i går, og er i det hele taget blevet bedre og bedre på det seneste. Vi spiller ganske enkelt langt bedre med Clem på banen, end uden. Det er ikke bare et vildt postulat, jeg vil nærmest sige det er fakta, at havde vi haft den kontrollerende 6'er hele sæsonen, så havde vi ikke tabt guldet.
    Jeg har også været efter Clem, men ret skal være ret, han bliver bedre og bedre.

    Så måske det handler om bare at give den unge dreng kampe og tillid, for at vokse ind i rollen. Så må vi jo bare acceptere at der kommer udsving, nøjagtig ligesom de dyre stjerner også svigter holdet i ny og næ med dårlige præstationer.

  23. #43
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,251

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Nordsjælland (26/05-2024 kl. 17:00)

    Hey, jeg vil også være med i Clem hyldesten. Han var lidt fraværende, sammen med resten af holdet, de første 20 min men var derefter en kæmpe fornøjelse at overvære. Specielt i optakten til 1-0 målet, hvor det er ham der ligger uden for feltet og samler anden boldende op så vi vedholder presset på dem. I den del af spillet, at holde angrebene igang, der er han bare god. Han skyder marginalt bedre udefra end falk (der skal ik meget til), men han er langt bedre til at fastholde trykket på modstanderens banehalvdel.


    Derudover skal Redder også have ros. Det var skønt at se en dommer som spillerne i udstrakt grad har respekt for. Han var vel nærmest bedste “hold” på banen igår.
    Imod moderne fankultur
    djurlander's Avatar

  24. De følgende 2 brugere er enige:

  25. #44
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,377

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Nordsjælland (26/05-2024 kl. 17:00)

    Jeg er enig i, at det har pyntet på holdet at få Clem ind. Der har åbenlyst manglet noget struktur, som vi får med en spiller, der hviler i den klart definerede rolle, han har.

    Man skal dog ikke være blind for, at det hurtigt kan koste i offensiven, at vi sætter en midtbanespiller ind, som helst ikke vil have bolden for meget, ganske ofte ikke formår at gøre sig spilbar på modstandernes halvdel og på ingen måde er en trussel ved eller i feltet. Det kræver i hvert fald mere af de tre forreste, og når Achouri ikke helt rammer dagen, og Elyounoussi spiller decideret dårligt - som han vel gør i cirka halvdelen af kampene - ender vi som i går med at skabe for lidt. Vores xG var vist det laveste, vi har set ret længe.

    Jeg håber, det primært handler om, at holdet igen-igen har skullet omstille sig til en ny opstilling/taktik, men formationen med en reel 6'er, Clem eller et nyindkøb, skulle bare nødig føre til Ståle-agtige tilstande med et defensivt udgangspunkt, og at vi angriber med fire mand ad gangen for at helgardere osv.
    Det bliver spændende at se, om Neestrup og PC kan få kabalen til at gå op og måske en skønne dag ramme en trupsammensætning i balance med taktikken.
    HIC SUNT LEONES

  26. #45
    /J! er offline Alle er glade, ALLE!!
    Tilmeldingsdato
    Mar 2003
    Indlæg
    351

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Nordsjælland (26/05-2024 kl. 17:00)

    Min oplevelse med Clem er at han helt enkelt ikke er hurtig nok til at skille sig af med bolden når han får den tæt på modstandernes felt.
    De defensive opgaver løser han jo egentlig fint nok.

    Men når vi presser og bolden ryger hen til Clem der først skal have den under kontrol og som helt tydeligt ikke har orienteret sig om hvilke spilmuligheder der er før han står med bolden, så bliver det for langsomt og vores modstandere når at tilpasse sig.

    Jeg ved ikke om det er noget man kan lære, men for mig at se er det primært der skoen trykker for ham.

    /J!
    Jeg var rasende, jeg slog i bordet ovre i logen og råbte »er det det her jeg bruger mine millioner på«.

  27. De følgende 4 brugere er enige:

Side 3 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 4 users browsing this thread. (0 members and 4 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 138
    Sidste Meddelelse: 20.05.24, 20:29
  2. Svar: 51
    Sidste Meddelelse: 11.03.24, 21:15
  3. Svar: 71
    Sidste Meddelelse: 04.03.24, 11:54
  4. Svar: 25
    Sidste Meddelelse: 27.02.24, 16:25
  5. Svar: 51
    Sidste Meddelelse: 20.02.24, 22:46

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •