Se afstemningsresultater: Tager FCK bronzen og pladsen i play-off kampen?

Stemmeafgivere
50. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • Ja

    17 34.00%
  • Alt er fæces. Alle skal rauses

    33 66.00%
Side 4 af 4 FørsteFørste 1234
Viser resultater 46 til 47 af 47

Emner: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Nordsjælland (26/05-2024 kl. 17:00)

  1. #46
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,347

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Nordsjælland (26/05-2024 kl. 17:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Ace Se meddelelser
    Jeg er enig i, at det har pyntet på holdet at få Clem ind. Der har åbenlyst manglet noget struktur, som vi får med en spiller, der hviler i den klart definerede rolle, han har.

    Man skal dog ikke være blind for, at det hurtigt kan koste i offensiven, at vi sætter en midtbanespiller ind, som helst ikke vil have bolden for meget, ganske ofte ikke formår at gøre sig spilbar på modstandernes halvdel og på ingen måde er en trussel ved eller i feltet. Det kræver i hvert fald mere af de tre forreste, og når Achouri ikke helt rammer dagen, og Elyounoussi spiller decideret dårligt - som han vel gør i cirka halvdelen af kampene - ender vi som i går med at skabe for lidt. Vores xG var vist det laveste, vi har set ret længe.

    Jeg håber, det primært handler om, at holdet igen-igen har skullet omstille sig til en ny opstilling/taktik, men formationen med en reel 6'er, Clem eller et nyindkøb, skulle bare nødig føre til Ståle-agtige tilstande med et defensivt udgangspunkt, og at vi angriber med fire mand ad gangen for at helgardere osv.
    Det bliver spændende at se, om Neestrup og PC kan få kabalen til at gå op og måske en skønne dag ramme en trupsammensætning i balance med taktikken.
    En udfordring har blandt andet været, at vi har været for lette at score på. Modstanderne har ikke skulle investere ret meget for at komme frem til deres chancer. Hvis man satser på at de tre forreste, de tre midtbanespillere og de to backer også skal med frem (hvor vi endda kan rykke to af midtbanespillerne i feltet), så er der for få tilbage til at rydde op. Jeg tvivler på, at det er en mere tilbageholdende 6'er der vil føre til, at udgangspunktet bliver for defensivt. Jeg vil næsten påstå, at det er en større fordel at have en til at tage andenboldene fremfor også at skulle med i feltet. Jeg så dog også gerne, at Clem fik en større rolle i opspillet, især fordi jeg synes han klarer den del fint, men vi er måske blevet skræmt af et par uheldige episoder hvor man spillede 6'eren, der så mistede bolden når modstanderen pressede.

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #47
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,251

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Nordsjælland (26/05-2024 kl. 17:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    En udfordring har blandt andet været, at vi har været for lette at score på. Modstanderne har ikke skulle investere ret meget for at komme frem til deres chancer. Hvis man satser på at de tre forreste, de tre midtbanespillere og de to backer også skal med frem (hvor vi endda kan rykke to af midtbanespillerne i feltet), så er der for få tilbage til at rydde op. Jeg tvivler på, at det er en mere tilbageholdende 6'er der vil føre til, at udgangspunktet bliver for defensivt. Jeg vil næsten påstå, at det er en større fordel at have en til at tage andenboldene fremfor også at skulle med i feltet. Jeg så dog også gerne, at Clem fik en større rolle i opspillet, især fordi jeg synes han klarer den del fint, men vi er måske blevet skræmt af et par uheldige episoder hvor man spillede 6'eren, der så mistede bolden når modstanderen pressede.
    Jeg synes ikke der er belæg for at sige at vi spiller mindre agribende som hold når Clem spiller end når Falk spiller. Clem medvirker blandt andet at en spiller som Elyonussi har færre defensive pligter.
    Clem vil i opbygningen af angreb nok være en del langsommere end falk til at få flytte spillet frem på banen, men så længe vi kommer frem, og vi ender med mere pres på modstanderens felt alla det vi så i 5 min op til målet igår, så går det nok at gå lidt mere “kvistsk” til værks og bygge lidt langsommere op. Det var måske det der ændre kampen lidt igår, det var at vi midt i første blev mere tålmodige i opbygningen, og det øgede vores dominans over for FCN.
    Imod moderne fankultur
    djurlander's Avatar

  4. De følgende 2 brugere er enige:

Side 4 af 4 FørsteFørste 1234

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 10 users browsing this thread. (0 members and 10 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 138
    Sidste Meddelelse: 20.05.24, 20:29
  2. Svar: 51
    Sidste Meddelelse: 11.03.24, 21:15
  3. Svar: 71
    Sidste Meddelelse: 04.03.24, 11:54
  4. Svar: 25
    Sidste Meddelelse: 27.02.24, 16:25
  5. Svar: 51
    Sidste Meddelelse: 20.02.24, 22:46

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •