Side 30 af 34 FørsteFørste ... 2027282930313233 ... SidsteSidste
Viser resultater 436 til 450 af 498

Emner: Til- og afgange: Sommeren 2024

  1. #436
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    234

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2024

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Når alt det er sagt, håber jeg blot stadig ikke, at vi om et par år ser ham bryde igennem på PL-niveau, når der er så langt mellem forsvars-snapsene fra akademiet.
    Vi har virkelig været dårlige til at udvikle midterforsvar. Den sidste der for alvor slog igennem var Zanka...
    Det er sværere at give dem spilletid, med lidt minutter hist og her. Samt der er meget mere pres på dem, da en enkelt fejl kan koste dyrt, både for holdet, og for selvtilliden. Der er det nemmere med offensive spillere.
    Til gengæld har der heller ikke været nogle der sidenhen viste sig at de havde niveau til fast spilledtid, selvom der havde været nogle stykker som har virket spændende.

  2. De følgende 2 brugere er enige:

  3. #437
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,554

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2024

    Citat Oprindeligt indsendt af Larsen Se meddelelser
    Vi har virkelig været dårlige til at udvikle midterforsvar. Den sidste der for alvor slog igennem var Zanka...
    Og han blev trods alt købt til førsteholdet og fik pænt med spilletid allerede i første sæson. Har talentafdelingen produceret en profil til midterforsvaret siden Bo Svensson?

  4. #438
    Tilmeldingsdato
    Apr 2008
    Indlæg
    1,088

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2024

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Og han blev trods alt købt til førsteholdet og fik pænt med spilletid allerede i første sæson. Har talentafdelingen produceret en profil til midterforsvaret siden Bo Svensson?
    Kim Madsen

  5. Den følgende bruger er enig i dette:

  6. #439
    David_T er offline Occasionally wears a hat
    Tilmeldingsdato
    Apr 2004
    Indlæg
    2,510

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2024

    Meget sigende for problemstillingen at bedste forslag til en profil i midterforsvaret der er blevet produceret siden Bo Svensson fik debut tre år før Bo Svensson.

  7. De følgende 6 brugere er enige:

  8. #440
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    558

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2024

    *Oprindeligt indsendt af*Ståle*

    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...f-nathan-trott

    Farzam melder, at FCK er tæt på at købe Nathan Trott fri af West Ham for omkring. 15 mill. kr.

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Fornuftigt køb.
    Ifølge Bold er købet nu en realitet for 2 mio eur.
    Det er muligvis ikke fra "øverste hylde" men Trott har trods alt bevist sig i vores liga for et bundhold. I bedste fald en klasse signing og ellers må vi jo bare agere igen om et helt eller halvt år.

    Velkommen til Trott!

    Update, tipsbladet mener at vide kontrakten er på 4 år, flere detaljer her incl Trotts tidligere "frieri" til FC:
    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...r-nathan-trott

  9. De følgende 7 brugere er enige:

  10. #441
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    614

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2024

    Jeg ved godt at alle nok har hørt alt for meget om Trotts vilde data for sidste sæson, men jeg kom til at grave lidt i det som dagens overspringshandling og I får den også lige her. Grundlæggede er xG en parameter med hvor afslutningen sker fra, mens xGOT også tager med hvor i målrammen bolden sidder med. Tænker at xGOT holdt op mod mål inkasseret er mest relevant at kigge på når vi vurderer målmandens evne til redninger. Alle tal fra superliga.dk

    Navn l Mål imod l xG imod l xGOT imod l Mål forhindret xG l Mål forhindret xGOT
    Trott l 35 l 47,6 l 50,6 l 12,6 l 15,6
    Grabara l 39 (!) l 35,4 l 42,5 l -3,6 l 3,5
    Pentz l 29 l 33,9 l 33,5 l 4,9 l 4,5
    Løssl l 34 l 33,3 l 32,2 l -0,7 l -1,8
    Hansen l 31 l 34,5 l 36,8 l 3,5 l 5,8

    Det er helt igennem vanvittige tal fra Trott, som han næppe kan gøre efter igen. En anden interessant ting fra sæsonen er at modstanderen har afsluttet markant bedre på deres chancer når de har mødt os, end når de har mødt FCM og BIF. Vores xGOT-xG er +7,1, mens de samme tal for henholdsvis BIF og FCM er -0,4 og -1,1. Modstanden har altså formået at aflutte langt bedre end xG modellen forventer når de møder os, mens de afslutter lidt dårligere når de møder rivalerne.


    Edit: Trott har for øvrigt 1 fejl der første til mål. Samme tal for Grabara, Pentz, Løssl og Hansen er 3, 0, 0, 0

  11. De følgende 4 brugere er enige:

  12. #442
    Tilmeldingsdato
    Dec 2014
    Indlæg
    770

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2024

    Citat Oprindeligt indsendt af Moo Se meddelelser
    Jeg ved godt at alle nok har hørt alt for meget om Trotts vilde data for sidste sæson, men jeg kom til at grave lidt i det som dagens overspringshandling og I får den også lige her. Grundlæggede er xG en parameter med hvor afslutningen sker fra, mens xGOT også tager med hvor i målrammen bolden sidder med. Tænker at xGOT holdt op mod mål inkasseret er mest relevant at kigge på når vi vurderer målmandens evne til redninger. Alle tal fra superliga.dk

    Navn l Mål imod l xG imod l xGOT imod l Mål forhindret xG l Mål forhindret xGOT
    Trott l 35 l 47,6 l 50,6 l 12,6 l 15,6
    Grabara l 39 (!) l 35,4 l 42,5 l -3,6 l 3,5
    Pentz l 29 l 33,9 l 33,5 l 4,9 l 4,5
    Løssl l 34 l 33,3 l 32,2 l -0,7 l -1,8
    Hansen l 31 l 34,5 l 36,8 l 3,5 l 5,8

    Det er helt igennem vanvittige tal fra Trott, som han næppe kan gøre efter igen. En anden interessant ting fra sæsonen er at modstanderen har afsluttet markant bedre på deres chancer når de har mødt os, end når de har mødt FCM og BIF. Vores xGOT-xG er +7,1, mens de samme tal for henholdsvis BIF og FCM er -0,4 og -1,1. Modstanden har altså formået at aflutte langt bedre end xG modellen forventer når de møder os, mens de afslutter lidt dårligere når de møder rivalerne.


    Edit: Trott har for øvrigt 1 fejl der første til mål. Samme tal for Grabara, Pentz, Løssl og Hansen er 3, 0, 0, 0

    En ting er, at det gør mig ok tilfreds med Trott handlen. En anden ting er, at det bekræfter en følelse jeg havde i slutningen af sæsonen af, at modstanderne trak de vildeste mål ud af røven mod os hele tiden.

  13. De følgende 4 brugere er enige:

  14. #443
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,272

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2024

    Citat Oprindeligt indsendt af Moo Se meddelelser
    Jeg ved godt at alle nok har hørt alt for meget om Trotts vilde data for sidste sæson, men jeg kom til at grave lidt i det som dagens overspringshandling og I får den også lige her. Grundlæggede er xG en parameter med hvor afslutningen sker fra, mens xGOT også tager med hvor i målrammen bolden sidder med. Tænker at xGOT holdt op mod mål inkasseret er mest relevant at kigge på når vi vurderer målmandens evne til redninger. Alle tal fra superliga.dk

    Navn l Mål imod l xG imod l xGOT imod l Mål forhindret xG l Mål forhindret xGOT
    Trott l 35 l 47,6 l 50,6 l 12,6 l 15,6
    Grabara l 39 (!) l 35,4 l 42,5 l -3,6 l 3,5
    Pentz l 29 l 33,9 l 33,5 l 4,9 l 4,5
    Løssl l 34 l 33,3 l 32,2 l -0,7 l -1,8
    Hansen l 31 l 34,5 l 36,8 l 3,5 l 5,8

    Det er helt igennem vanvittige tal fra Trott, som han næppe kan gøre efter igen. En anden interessant ting fra sæsonen er at modstanderen har afsluttet markant bedre på deres chancer når de har mødt os, end når de har mødt FCM og BIF. Vores xGOT-xG er +7,1, mens de samme tal for henholdsvis BIF og FCM er -0,4 og -1,1. Modstanden har altså formået at aflutte langt bedre end xG modellen forventer når de møder os, mens de afslutter lidt dårligere når de møder rivalerne.


    Edit: Trott har for øvrigt 1 fejl der første til mål. Samme tal for Grabara, Pentz, Løssl og Hansen er 3, 0, 0, 0
    Tager de ting antallet af skud og chancer imod i betragtning?
    Der er som sådan absolut intet overraskende i, at målmænd på bundhold har væsentlig flere redninger end målmænd fra tophold af den grund, at de oftest har mange flere forsøg at skulle redde. Så hvis ikke antallet af skud imod på en eller anden måde indgår i regnskabet, så er en sammenligning vel ret svær?

    Jeg kan huske hypen allerede for mange mange år siden med en ung Stephan Andersen i AB, hvor folk snakkede om hans mange utrolige redninger. Når man så kampene, så opdagede man dog, at modstanderne nærmest i hver kamp vadede i kæmpe chancer, hvorfor alene tilstedeværelsen på stregen nærmest ved tilfældigheder ville medføre et par store redninger i hver kamp uanset, hvor dygtig han var eller ej.

    Mht Trott så har jeg kun set hans kampe mod FCK og der har jeg hverken været specielt imponeret eller det modsatte. Jeg er sikker på, at vores ellers udskældte scouting, data, mandagstrænere osv har ret i, at han har været en dygtig målmand i Vejle - det er jeg faktisk ikke i tvivl om, at han har været, når/hvis vi rent faktisk henter ham. Der hvor jeg er spændt/nervøs er, om han som målmand fra et bundhold, hvor han skulle lave mange redninger, kan omstille sig til et tophold, hvor presset er ualmindelig meget større og antallet af skud imod forhåbentlig er en del mindre end i Vejle. Med andre ord er det mentalt en helt anden opgave. Joronen klarede skiftet fra Horsens, imens Grytebust ikke gjorde efter skiftet fra Odense. Ja selv Grabara har vel senest i foråret haft lidt problemer med koncentrationen i kampe, hvor vi har domineret totalt, imens han ofte har set bedre ud i kampe, hvor han har haft mere at lave.

    Jeg er spændt på Trott, som uden tvivl er en god målmand. Og så krydser jeg fingre for, at han mentalt også kan klare skiftet, for det er nok der at den store udfordring kommer for ham

  15. De følgende 2 brugere er enige:

  16. #444
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    614

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2024

    Ja xG tager højde for skud og chancer imod. xGOT er vel utvivlsomt den bedste data parameter der er at bedømme målmænd ud fra, selv om den klart ikke giver det fulde indblik og xG har fejl. Der er nogle gange de her tal er hel hen i vejret og der er kæmpe forskel på kvaliteten af talene fra de forskellige udbydere af de her data. Jeg hev talene fra superliga.dk og jeg aner intet om hvor god kvalitet deres data har. De svinger også en del fra udbyder til udbyder.

    Men xGOT er grundlæggende en parameter der tager højde for hvor afslutningen kommer fra og hvor i målet den sidder og så giver en sandsynlighed for at der bliver scoret. Et langskud fra 40 meter der sidder helt oppe i hjørnet vil f.eks. have xG på måske 0,02 og xGOT på 0,15, mens et langskud fra samme position der sidder midt i målet vil have xGOT på 0,02. Så det er rimelig retvisende for om målmanden gør en forskel eller ej. Det er selvfølgelig ikke hele sandheden, men dog et langt bedre parameter til at måle evnen til at forhindre mål end f.eks. redninger eller redningsprocent.

  17. Den følgende bruger er enig i dette:

  18. #445
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,272

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2024

    Citat Oprindeligt indsendt af Moo Se meddelelser
    Ja xG tager højde for skud og chancer imod. xGOT er vel utvivlsomt den bedste data parameter der er at bedømme målmænd ud fra, selv om den klart ikke giver det fulde indblik og xG har fejl. Der er nogle gange de her tal er hel hen i vejret og der er kæmpe forskel på kvaliteten af talene fra de forskellige udbydere af de her data. Jeg hev talene fra superliga.dk og jeg aner intet om hvor god kvalitet deres data har. De svinger også en del fra udbyder til udbyder.

    Men xGOT er grundlæggende en parameter der tager højde for hvor afslutningen kommer fra og hvor i målet den sidder og så giver en sandsynlighed for at der bliver scoret. Et langskud fra 40 meter der sidder helt oppe i hjørnet vil f.eks. have xG på måske 0,02 og xGOT på 0,15, mens et langskud fra samme position der sidder midt i målet vil have xGOT på 0,02. Så det er rimelig retvisende for om målmanden gør en forskel eller ej. Det er selvfølgelig ikke hele sandheden, men dog et langt bedre parameter til at måle evnen til at forhindre mål end f.eks. redninger eller redningsprocent.

    Beklager, at jeg er lidt tung at danse med :-)
    Bare så jeg har forstået det rigtigt:
    xGOT = det antal mål, som der burde være scoret på ham?

    Dvs han reelt har reddet 50,6-35 = 14,6 mål fra at blive scoret? (det passer ikke helt med dit tal)

    Hvis det er rigtigt forstået, så er det jo en ret vild margin han har til de målmænd, som eller burde være ligaens bedste. I så fald leder det mig selvfølgelig til at tro, at der må være noget med, at hold med mange skud imod på en eller anden måde viser sig i de statistikker - ved du hvordan det ser ud med f.eks. Filip Djukic eller andre af de bedre målmænd i den tunge ende af ligaen?

    Edit:
    Nej jeg kan åbenbart ikke regne... :)
    Sidst redigeret af k@sper : 20.06.24 kl. 12:35

  19. #446
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,915

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2024

    Citat Oprindeligt indsendt af Something Se meddelelser
    En ting er, at det gør mig ok tilfreds med Trott handlen. En anden ting er, at det bekræfter en følelse jeg havde i slutningen af sæsonen af, at modstanderne trak de vildeste mål ud af røven mod os hele tiden.
    Jeg kan så også nævne 5-7 graverende fejl fra vores målmand og forsvar der alle førte til tåbelige mål imod. Helt grundlæggende tabte FCK mesterskabet, fordi fejlraten defensivt var så stor, at det kostede i hvert fald +10 point henover sæsonen og især fra december og frem.

  20. De følgende 10 brugere er enige:

  21. #447
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,915

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2024

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Beklager, at jeg er lidt tung at danse med :-)
    Bare så jeg har forstået det rigtigt:
    xGOT = det antal mål, som der burde være scoret på ham?

    Dvs han reelt har reddet 50,6-35 = 14,6 mål fra at blive scoret? (det passer ikke helt med dit tal)

    Hvis det er rigtigt forstået, så er det jo en ret vild margin han har til de målmænd, som eller burde være ligaens bedste. I så fald leder det mig selvfølgelig til at tro, at der må være noget med, at hold med mange skud imod på en eller anden måde viser sig i de statistikker - ved du hvordan det ser ud med f.eks. Filip Djukic eller andre af de bedre målmænd i den tunge ende af ligaen?
    Han overgår alle målmænd i ligaen, sådan som jeg husker statistikken, da den var fremme lige da de første rygter brød ud. BØF's og FCN's målmænd er de næst bedste. Der er voldsomt langt ned til alle andre målmænd. Han er i øvrigt også den bedste på spillet i luften og nummer to efter Andreas Hansen på spillet med fødderne. Grundlæggende får vi en teknisk og taktisk rigtig, rigtig dygtig målmand. Jeg er dog personligt stadig bekymret over, om han mentalt kan omstille sig til at være målmand for et domminerende tophold.

  22. De følgende 3 brugere er enige:

  23. #448
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    614

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2024

    Ja Kasper du kan rundt regnet sige at han har forhindret 14,6 mål som statistisk burde være scoret i mod ham. Der kan argumenteres alt muligt mod xG, men det er det mest præcise parameter vi har til rådighed. Djukic har 49 mod imod med 50,3 i xGOT; Kikkenborg 27/28,1; Myhra har 23/26,4; Pedersen (Viborg) har 24/24, Carlgreen har 51/53,3. Der er ikke rigtig en tendens udover at samtlige målmænd ligger inden på +-4 mål indkasseret i forhold til xGOT. Trotts tal er absurde. De er taget fra linket under. Performance center > målmænd.
    https://superliga.dk/stats/stats-23-24#spiller

  24. De følgende 3 brugere er enige:

  25. #449
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,568

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2024

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Beklager, at jeg er lidt tung at danse med :-)
    Bare så jeg har forstået det rigtigt:
    xGOT = det antal mål, som der burde være scoret på ham?

    Dvs han reelt har reddet 50,6-35 = 14,6 mål fra at blive scoret? (det passer ikke helt med dit tal)
    Der kommer jeg lige springende ind fra siden som ekspert. Jeg har dykket grundigt ned i tallene, og jeg har lokaliseret grunden til at det ikke passer helt med de originale tal. 50.6-35 viser sig _ikke_ at være 14.6... :-D
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  26. De følgende 6 brugere er enige:

  27. #450
    Tilmeldingsdato
    Nov 2005
    Indlæg
    1,458

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2024

    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...portsdirektoer

    Ifølge Farzam er det nu besluttet, at Sune Smith-Nielsen bliver vores nye sportsdirektør.

  28. De følgende 6 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 3 users browsing this thread. (1 members and 2 guests)

  1. FCKrogh

Lignende emner

  1. Til- og afgange: Sommeren 2023
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 1947
    Sidste Meddelelse: 27.09.23, 12:01
  2. Til- og afgange: Sommeren 2022
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2066
    Sidste Meddelelse: 18.09.22, 21:04
  3. Til- og afgange, sommeren 2019
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2155
    Sidste Meddelelse: 24.06.20, 22:26
  4. Til- og afgange, sommeren 2018
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2171
    Sidste Meddelelse: 05.11.18, 15:19
  5. Til- og afgange, sommeren 2013
    By Devil in forum Transferforum
    Svar: 190
    Sidste Meddelelse: 23.05.13, 12:52

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •