Side 32 af 34 FørsteFørste ... 22293031323334 SidsteSidste
Viser resultater 466 til 480 af 502

Emner: Til- og afgange: Sommeren 2024

  1. #466
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,273

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2024

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    En anden ting vedr Sune, så har han været en af de største fortalere for, at træningsanlægget skal ligge på Frederiksberg. Så os der drømmer om et stort, tidsvarende anlæg uden for byen, kan nok endegyldigt skyde en hvid pil efter den drøm nu. Der går maks. er halvt år, før han præsenterer en “storstilet” plan om opgradering af 10’eren (vi har købt nabo-bygningen). Suk.
    Ok, det ved jeg ikke noget om. Har dog hørt lidt løse rygter om, at der skulle ligge sådanne planer i skuffen allerede, men at der sidder nogle ejere, som ikke vil hive de millioner op af lommen som skal til for at købe sig til mere plads derude. Så hvis Sune præsenterer sådan en plan om et halvt år, ja så er han måske kommet i mål med noget, som PC aldrig formåede.

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #467
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    375

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2024

    Ekstrem tryg ved at Sune sidder ved bordenden. Trods alt ham der har været ansvarlig for at få talentafdeling op til et internationalt niveau. Han har været med til at lave strategien for talentafdelingen også også sørget for at implementere strategien. Det fortæller utroligt meget om ham som leder.

    Han kender personligt alle talenter, der har været igennem de sidste 15 år på FCK talent, der kan bliver ekstrem afgørende, når de på et tidspunkt venter hjem. Derudover ved han præcist, hvordan talentafdelingen skal styres, så hvem der end kommer i den rolle vil fortsætte med at sørge for (med Sune i baghånd) at talentafdelingen fortsætter i sit nuværende spor. Det bliver ved med at være en vigtig indtægtskilde fremad.

    Han største udfordringer bliver nok:
    - At kunne lede op imod bestyrelsen, men med hans indblik i talenter og talentafdelingen bliver det måske ikke så afgørende, da han med de rigtige salg kan skabe sit eget overskud på køb og salg
    - At kunne være en hård forhandler til køb og salg (her kunne man måske godt forestille sig man får en sportschef ind til at varetage denne del).
    - At få 10'eren op på et internationalt niveau
    - Torben

  4. De følgende 4 brugere er enige:

  5. #468
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,273

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2024

    Citat Oprindeligt indsendt af danebull Se meddelelser
    - At kunne være en hård forhandler til køb og salg (her kunne man måske godt forestille sig man får en sportschef ind til at varetage denne del).
    Er det ikke noget, som Daniel Rommedahl ofte er med til? Han kan måske godt være den hårde hund.

  6. #469
    Tilmeldingsdato
    Apr 2019
    Indlæg
    594

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2024

    Jeg er meget tryg ved Sune som sportsdirektør - særligt hans evne til at lægge en strategi og eksekvere den er vigtig. Det med at analysere sig frem til, hvad der mangler på holdet, det kan man ansætte nogle analytikere til og mon ikke vi efterhånden har så stort et trænerteam, så de også kan byde ind her.

    Om hans netværk er stort eller ej, ved jeg ikke, men storklubber følger vores akademi og der er både købt ind til det og solgt fra det, og der må han da have været meget inde over, så jeg tror faktisk han har et større netværk end vi lige forestiller os. Jeg kan i hvert fald ikke lige se, hvorfor hans netværk skulle være mindre end PC’s, da han kom til. Måske det er mindre, men jeg tror så det er mere relevant. PC kom fra klubber der hentede meget billigere spillere i mindre klubber, og jeg husker ikke Randers og AGF som klubber der har solgt vildt mange store profiler til store ligaer.

    Jeg er overordnet meget tilfreds!

  7. Den følgende bruger er enig i dette:

  8. #470
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,775

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2024

    Inden Sune, så blev der diskuteret lidt aldrende danske spillere.

    - Zanka havde jeg egentlig afskrevet, men begynder at blive rigtig varm på tanken om ham i FCK. Det centrale forsvar hænger i laser og Vavro kan sagtens blive solgt efter EM. Hvis vi skal hente (det det mener jeg vi skal) 2 til det centrale forsvar, så vil kombinationen Zanka og et stort talent se rigtig godt ud sammen med Diks/Vavro og de evigt skadet.

    - Delaney ved jeg simpelthen ikke. Det skulle være til 6’er positionen, hvor jeg godt tror han kan passe, men det er en dyr og forholdsvis risikofyldt signing

    - Eriksen tror jeg ikke vil, men han er nævnt og eftersom OB rykkede ned, så har det da øget chancerne gevaldigt, hvis han vil hjem. Vi har bare slet ikke brug for ham, men det er et reelt Grønkjær/Laudrup køb og det må vi naturligvis aldrig sige nej til.

    - Yusuf Povlsen. Skulle der ligge en lille chance for at hente ham hjem? Han ville være en fed angriber at have og har nogle gode år i sig, men tvivler meget på at han vil. Det var bare sidste mand, hvor jeg kunne se en lille åbning - resten er urealistiske.

    Tillykke til Sune - godt gået. Jeg bliver mere og mere glad for Trott, så måske er det i virkeligheden et af de bedste køb i længere tid.

  9. Den følgende bruger er enig i dette:

  10. #471
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,655

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2024

    Citat Oprindeligt indsendt af Something Se meddelelser
    Hvorfor skulle Sune være nem at kontrollere? Man kan godt være stædig, have gennemslagskraft osv - helt uden at være brovtende.
    Nem at kontrollere i den forstand at hente en Sportsdirektør udefra med store armbevægelser som "måske" vil skabe uro pga. manglende afstemmelse af klubbens ambitioner.

    Nu får Ejerne og Bestyrelsen en man kender om som de ved, hvor man har.

  11. Den følgende bruger er enig i dette:

  12. #472
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,860

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2024

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Nem at kontrollere i den forstand at hente en Sportsdirektør udefra med store armbevægelser som "måske" vil skabe uro pga. manglende afstemmelse af klubbens ambitioner.
    Hvorfor skulle det være en god ting? Jeg tror, man kender Erik Skjærbæk meget dårligt, hvis man tror, at han vil være lydhør over for en udefrakommende sportsdirektør med "store armbevægelser", der skaber uro.

    Sune Smith-Nielsen kan derimod pege helt konkret på de resultater, han har skabt og de mange mio., han har tjent ind til aktionærerne i FCK Talent. Det tror jeg, at vores ejere vil være langt mere tilbøjelige til at lytte til.
    Mvh.
    Dane

  13. De følgende 8 brugere er enige:

  14. #473
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    300

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2024

    I følge en Canadisk journalist skulle FCK have et godt øje til Derek Cornelius fra Malmø. 26 årig venstrebenet stopper, der har spillet en stærk sæson for Malmø. Canadisk landsholdsspiller.

    Hvis man ser på hans profil. Alder, fysik, venstrebenet, niveau, kompetencer, så ser han interessant ud, men om det er realistisk at FCK køber en profil fra Malmø tvivler jeg stærkt på vil ske.
    HSV fans: You did a great job supporting your team! Much better than Bayern, Schalke and Dortmund - Die Stimmung der Dänen war echt super - 4000 dänen machen mehr lärm als der rest!

  15. De følgende 2 brugere er enige:

  16. #474
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,655

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2024

    Citat Oprindeligt indsendt af Dane Se meddelelser
    Hvorfor skulle det være en god ting? Jeg tror, man kender Erik Skjærbæk meget dårligt, hvis man tror, at han vil være lydhør over for en udefrakommende sportsdirektør med "store armbevægelser", der skaber uro.

    Sune Smith-Nielsen kan derimod pege helt konkret på de resultater, han har skabt og de mange mio., han har tjent ind til aktionærerne i FCK Talent. Det tror jeg, at vores ejere vil være langt mere tilbøjelige til at lytte til.
    Det var netop min pointe at Sune var "nemmere" at kontrollere kontra at hente en udefra som måske vil komme ind med en masse ideer og skabe uro.

    Selvfølgelig vil Skjærbæk hellere foretrække en internt, det siger sig selv.

  17. #475
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    623

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2024

    Hvordan er de der ideer om at Sune Schmidt er nem at kontrollere og en nikkedukke opstået.
    Manden er super kompetent, og kender fodboldfolk på kryds og tværs over hele fodbold Europa.


  18. #476
    David_T er offline Occasionally wears a hat
    Tilmeldingsdato
    Apr 2004
    Indlæg
    2,510

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2024

    For den sags skyld, hvorfra kommer ideen om at klubben ville ansætte en sportsdirektør udefra uden først netop at afstemme klubbens ambitioner med vedkommende? En der kom udefra med en masse ideer og store armbevægelser som ledelsen ikke var enige i ville ikke blive ansat af den ledelse til at starte med.

  19. De følgende 4 brugere er enige:

  20. #477
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,915

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2024

    Flere har antydet, at Sune Smith-Nielsen er en pushover og at der nærmest skrues ned for budgettet i næste sæson. Alle med fingeren på pulsen siger dog det modsatte og taler om et budget på +240 mio. Hvilket er en stigning på 20 mio fra sidste sæson.

    Hvor kommer antagelsen fra, at FCK skruer ned for investeringerne nu PC er væk?

    Hvorfor antager nogen af jer, at der ikke vil blive investeret i nye og forbedrede faciliteter, når det nu er meldt ud, at man vil gøre det?

    Det vil da om noget være tåbeligt af ledelsen, at melde offentligt ud om store investeringer og sportslige ambitioner, og så undlade at allokere ressourcerne til det. Selvom jeg bestemt også er og har været kritisk, så virker det altså som om flere sætter barren for deres kritik meget lavt.

  21. Den følgende bruger er enig i dette:

  22. #478
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,607

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2024

    Citat Oprindeligt indsendt af Devil Se meddelelser
    Flere har antydet, at Sune Smith-Nielsen er en pushover og at der nærmest skrues ned for budgettet i næste sæson. Alle med fingeren på pulsen siger dog det modsatte og taler om et budget på +240 mio. Hvilket er en stigning på 20 mio fra sidste sæson.

    Hvor kommer antagelsen fra, at FCK skruer ned for investeringerne nu PC er væk?

    Hvorfor antager nogen af jer, at der ikke vil blive investeret i nye og forbedrede faciliteter, når det nu er meldt ud, at man vil gøre det?

    Det vil da om noget være tåbeligt af ledelsen, at melde offentligt ud om store investeringer og sportslige ambitioner, og så undlade at allokere ressourcerne til det. Selvom jeg bestemt også er og har været kritisk, så virker det altså som om flere sætter barren for deres kritik meget lavt.
    Mht anlægget, så er det vel alment kendt, at Sune er og hele tiden har været en meget meget stor fortaler for, at vi bliver på 10’eren. Nu hvor han er i spidsen for det hele, har jeg svært ved at se, hvem der skulle skubbe i en anden retning. Et sprit nyt anlæg med 8 baner, opvisningsbane med tribune etc. vil unægteligt være en noget dyrere løsning, end en renovering af 10’eren. Så jeg har svært ved at se, hvorfor bestyrelsen skulle arbejde i den retning nu. Jeg tror bestemt nok der skal komme investeringer i det anlæg vi har nu, men det er bare meget langt fra det håb jeg selv har, om et sprit nyt anlæg på en ny matrikel.

  23. #479
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,915

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2024

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Mht anlægget, så er det vel alment kendt, at Sune er og hele tiden har været en meget meget stor fortaler for, at vi bliver på 10’eren. Nu hvor han er i spidsen for det hele, har jeg svært ved at se, hvem der skulle skubbe i en anden retning. Et sprit nyt anlæg med 8 baner, opvisningsbane med tribune etc. vil unægteligt være en noget dyrere løsning, end en renovering af 10’eren. Så jeg har svært ved at se, hvorfor bestyrelsen skulle arbejde i den retning nu. Jeg tror bestemt nok der skal komme investeringer i det anlæg vi har nu, men det er bare meget langt fra det håb jeg selv har, om et sprit nyt anlæg på en ny matrikel.
    Jeg har ved flere lejligheder givet udtryk for, at jeg ønsker det samme som dig, men før jeg har set hvad klubben ender med at bygge, så lader jeg tvivlen komme dem til gode.

    Det virker som om, flere brugere simpelthen har glemt at forholde sig til fakta, og overdriver der skepsis baseret på gisninger, antagelser og sortsyn affødt af sidste sæsons resultater. Sune Smith-Nielsen har indtil videre været blandt de dygtigste sportslige ledere af en talentafdeling, ikke kun i Danmark, men i hele Europa. Jeg finder kritikken af ansættelsen, ud fra de argumenter jeg pt. har læst, temmelig absurd. Der er simpelthen intet grundlag for den kritik. Til gengæld er der en god sandsynlighed for, at Sune Smith-Nielsen kan blive den dygtigste sportschef i FCK's historie, og at strukturen og logistikken i klubben når et hidtil uset niveau.

  24. De følgende 10 brugere er enige:

  25. #480
    Tilmeldingsdato
    Oct 2004
    Indlæg
    639

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2024

    Citat Oprindeligt indsendt af Devil Se meddelelser
    Jeg har ved flere lejligheder givet udtryk for, at jeg ønsker det samme som dig, men før jeg har set hvad klubben ender med at bygge, så lader jeg tvivlen komme dem til gode.

    Det virker som om, flere brugere simpelthen har glemt at forholde sig til fakta, og overdriver der skepsis baseret på gisninger, antagelser og sortsyn affødt af sidste sæsons resultater. Sune Smith-Nielsen har indtil videre været blandt de dygtigste sportslige ledere af en talentafdeling, ikke kun i Danmark, men i hele Europa. Jeg finder kritikken af ansættelsen, ud fra de argumenter jeg pt. har læst, temmelig absurd. Der er simpelthen intet grundlag for den kritik. Til gengæld er der en god sandsynlighed for, at Sune Smith-Nielsen kan blive den dygtigste sportschef i FCK's historie, og at strukturen og logistikken i klubben når et hidtil uset niveau.
    Hej Sune
    FCK er en slags Terminator-udgave af Ham-Kam.

    Nick Horup:"Hvem skal med i fodboldens Hall Of Fame?"
    Morten:"Michael Gravgaard, FC København"

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 5 users browsing this thread. (2 members and 3 guests)

  1. SilentBob,
  2. Iwy

Lignende emner

  1. Til- og afgange: Sommeren 2023
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 1947
    Sidste Meddelelse: 27.09.23, 12:01
  2. Til- og afgange: Sommeren 2022
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2066
    Sidste Meddelelse: 18.09.22, 21:04
  3. Til- og afgange, sommeren 2019
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2155
    Sidste Meddelelse: 24.06.20, 22:26
  4. Til- og afgange, sommeren 2018
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2171
    Sidste Meddelelse: 05.11.18, 15:19
  5. Til- og afgange, sommeren 2013
    By Devil in forum Transferforum
    Svar: 190
    Sidste Meddelelse: 23.05.13, 12:52

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •