Side 33 af 34 FørsteFørste ... 233031323334 SidsteSidste
Viser resultater 481 til 495 af 504

Emner: Til- og afgange: Sommeren 2024

  1. #481
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,615

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2024

    Officielt: Første nye signing bliver engelske Nathan Trott.
    https://www.fck.dk/nyhed/nathan-trott-ny-fck-keeper
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)


  2. #482
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    614

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2024

    Og til jer der har Grytebust vibes eller synes han er lav.
    "Da han kom, kiggede vi - os, der har været her længe - hinanden i øjnene, og vi tænkte, at det måtte være en fejl, at han kom. Han var simpelthen så god. Man kunne se det fra dag ét. Hans rækkevidde var fuldstændig vanvittig. Vi oplever det selv til træning, hvor man slet ikke kan score på ham", lød det fra Oliver Provstgaard til Tipsbladet
    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...gaen-af-i-fjor
    Sidst redigeret af Moo : 23.06.24 kl. 04:10

  3. Den følgende bruger er enig i dette:

  4. #483
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,607

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2024

    Citat Oprindeligt indsendt af Devil Se meddelelser
    Jeg har ved flere lejligheder givet udtryk for, at jeg ønsker det samme som dig, men før jeg har set hvad klubben ender med at bygge, så lader jeg tvivlen komme dem til gode.

    Det virker som om, flere brugere simpelthen har glemt at forholde sig til fakta, og overdriver der skepsis baseret på gisninger, antagelser og sortsyn affødt af sidste sæsons resultater. Sune Smith-Nielsen har indtil videre været blandt de dygtigste sportslige ledere af en talentafdeling, ikke kun i Danmark, men i hele Europa. Jeg finder kritikken af ansættelsen, ud fra de argumenter jeg pt. har læst, temmelig absurd. Der er simpelthen intet grundlag for den kritik. Til gengæld er der en god sandsynlighed for, at Sune Smith-Nielsen kan blive den dygtigste sportschef i FCK's historie, og at strukturen og logistikken i klubben når et hidtil uset niveau.
    Jeg medgiver at min skepsis alene er baseret på antagelser og ikke fakta. Lad os se hvor den ender. Jeg håber af hele mit hjerte, at min skepsis bliver gjort til skamme. Og så vil jeg da godt lige pointere, at jeg isoleret set er ganske positivt stemt over for Sune. Det er mere det bagvedliggende apparat jeg er dybt bekymret omkring. Foreløbig er meldingen jo, at transfervinduet har 1. prioritet, og når det er overstået, så begynder man at kigge på setuppet omkring Sune, herunder at få genbesat den stilling han forlader. Det er jo svært at være 100% uenig i den plan, men jeg er bare skeptisk omkring hvordan det lander. Vi har alt for mange gange set fine pressemeddelelser som på ingen måde er blevet fulgt op af handling, og jeg frygter (og tror) at historien gentager sig denne gang. Mon ikke Køhler bliver indsat som permanent afløser for Sune på den anden side af sommerferien. Og så er vi videre som om intet er hændt. Jeg tror det.

  5. De følgende 2 brugere er enige:

  6. #484
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,894

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2024

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Jeg medgiver at min skepsis alene er baseret på antagelser og ikke fakta. Lad os se hvor den ender. Jeg håber af hele mit hjerte, at min skepsis bliver gjort til skamme. Og så vil jeg da godt lige pointere, at jeg isoleret set er ganske positivt stemt over for Sune. Det er mere det bagvedliggende apparat jeg er dybt bekymret omkring. Foreløbig er meldingen jo, at transfervinduet har 1. prioritet, og når det er overstået, så begynder man at kigge på setuppet omkring Sune, herunder at få genbesat den stilling han forlader. Det er jo svært at være 100% uenig i den plan, men jeg er bare skeptisk omkring hvordan det lander. Vi har alt for mange gange set fine pressemeddelelser som på ingen måde er blevet fulgt op af handling, og jeg frygter (og tror) at historien gentager sig denne gang. Mon ikke Køhler bliver indsat som permanent afløser for Sune på den anden side af sommerferien. Og så er vi videre som om intet er hændt. Jeg tror det.
    Men hvis det giver mening, og Sune vurderer at det er den bedste løsning at fortsætte med, så er det bare at gøre det. Sune må da om nogen have fingeren på pulsen ift. talentafdelingen. Man skal ikke bare hive fremmede folk ind, for at gøre det.
    Ligesom med Sune, er der jo også andre folk i klubbens organisation der vokser med den opgave de har varetaget, og fra tid til anden skal lave noget nyt.
    Det bliver dog spændende at følge, hvordan man vil ændre i setuppet omkring Sune.
    Jeg håber i den grad på, at der bliver etableret et advisory board, der skal agere som rådgiver imellem direktionen og bestyrelsen.

  7. De følgende 2 brugere er enige:

  8. #485
    Tilmeldingsdato
    Jun 2013
    Indlæg
    435

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2024

    Hvor er det spændende !! Nåår nej det var ikke os... ved gud jeg håber at Sune krydre vores nordiske strategi med lidt sydamerikansk eller asiatisk flair...

    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...nil-castillo-0

  9. De følgende 3 brugere er enige:

  10. #486
    Tilmeldingsdato
    Jul 2014
    Indlæg
    1,198

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2024

    Citat Oprindeligt indsendt af Chobby Se meddelelser
    Hvor er det spændende !! Nåår nej det var ikke os... ved gud jeg håber at Sune krydre vores nordiske strategi med lidt sydamerikansk eller asiatisk flair...

    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...nil-castillo-0
    FCM har bygget deres sydamerikanske eventyr op over mange år efterhånden, har brændt nallerne nogle gange, men bestemt også høstet frugter. Og nu er det netværk og den model jo oppe at køre. Så jeg tror ikke på, at vi ville få samme succes fra dag 1, hvis vi bare kastede os over asien eller sydamerika nu.

    Men jo, FCM virker til at være væsentlig foran os på scouting.

  11. De følgende 4 brugere er enige:

  12. #487
    Tilmeldingsdato
    Jun 2013
    Indlæg
    435

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2024

    Citat Oprindeligt indsendt af Lokomotiv Luxus Se meddelelser
    FCM har bygget deres sydamerikanske eventyr op over mange år efterhånden, har brændt nallerne nogle gange, men bestemt også høstet frugter. Og nu er det netværk og den model jo oppe at køre. Så jeg tror ikke på, at vi ville få samme succes fra dag 1, hvis vi bare kastede os over asien eller sydamerika nu.

    Men jo, FCM virker til at være væsentlig foran os på scouting.
    Ja, det er skræmmende at nordens flagskib kan være så langt bagud iforhold til scouting udenfor Skandinavien...

  13. Den følgende bruger er enig i dette:

  14. #488
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,273

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2024

    Citat Oprindeligt indsendt af Chobby Se meddelelser
    Ja, det er skræmmende at nordens flagskib kan være så langt bagud iforhold til scouting udenfor Skandinavien...
    Hvad er der skræmmende ved det? Det er vel bare et valg, at vi har større fokus andre steder og ønsker vi at ændre fokus, ja så kan vi vel gøre det. Omvendt så kan man i Ikast sidde og tænke, at det er skræmmende at FCK er lysår foran FCM på scouting i Skandinavian (hvor spillere trods alt oftest er nemmere at integrere) hvor vi har hentet og udviklet spillere som Haraldsson, Orri, Roony med flere på vej. Igen så handler det om, hvor man prioriterer, og hvis vi fortsat kan dominere det skandinaviske marked for store talenter, så lever jeg fint med, at FCM af og til henter et talent fra Sydamerika.

    Endvidere er Castillo en sjov case at bruge til at konstatere, at FCM er langt foran os i Sydamerika. Han er ejet af Shahktar Donetsk og har været udlejet til Partizan Beograd....men andre ord, så har det jo ikke ligefrem krævet et stort scoutnetværk i Ecuador at finde ham. Hans case er vel nogenlunde at sammenligne med Tanlongos, hvor vi desværre ikke ligefrem ramte jackpot.

    Personligt så ville jeg da også gerne se nogle unge Sydamerikanske talenter i FCK (jeg er f.eks. jaloux over, at de har hentet Osorio), men det må som nævnt være et spørgsmål om prioriteter. Det vil undre mig meget, hvis man i FCK ikke også har kendt spillere som Osorio og Castillo, da de trods alt er u-landsholdsspillere. Det er jo ikke sådan, at FCM har scouted og hentet helt ukendte spillere i de yderste kante af Andesbjergene - de sidste par stykker har været relativt store navne på u-holds niveau. Men det er meget flot, at det er lykkedes FCM at overtale sådanne spillere til at komme til en udørk i Danmark.

    Det er også værd at nævne, at skal vi (eller FCM) hente spillere i den aldersgruppe (18-20 år) som er store talenter, ja så er det meget dyrt. Der er en stor upside hvis det går godt, men der er også stor risiko forbundet med det - her kan vi jo bare se på FCM's fantastiske køb af Marrony. Vi har også selv prøvet denne aldergruppe et par gange med PC med store talenter i form af Isak Johannesson, Amoo og Tanlongo, og ingen af disse er gået ret godt. Så jeg kan egentlig godt forstå, hvis man er en smule påpasselige med at lægge kassen for et talent i den alder især hvis spilleren kommer endnu længere væk fra DK end de omtalte. Jeg tror umiddelbart, at FCM lige nu er mere risikovillige på den type spillere, end vi er. Så kan man være enig i den strategi eller ej.
    Sidst redigeret af k@sper : 23.06.24 kl. 10:38

  15. De følgende 7 brugere er enige:

  16. #489
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,894

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2024

    Citat Oprindeligt indsendt af Lokomotiv Luxus Se meddelelser
    FCM har bygget deres sydamerikanske eventyr op over mange år efterhånden, har brændt nallerne nogle gange, men bestemt også høstet frugter. Og nu er det netværk og den model jo oppe at køre. Så jeg tror ikke på, at vi ville få samme succes fra dag 1, hvis vi bare kastede os over asien eller sydamerika nu.

    Men jo, FCM virker til at være væsentlig foran os på scouting.
    Gad vide hvad der egentlig skete med Oskar Olsen-kontakten?
    Da Ståle var i klubben, var det en agent man anvendte, som opererede meget i Sydamerika.
    Han var bl.a. inde over Federico Santander der jo var en kæmpe succes, mens han også var inde over Franco Mussis, der desværre var det helt modsatte.

  17. De følgende 4 brugere er enige:

  18. #490
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007
    Indlæg
    950

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2024

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Nem at kontrollere i den forstand at hente en Sportsdirektør udefra med store armbevægelser som "måske" vil skabe uro pga. manglende afstemmelse af klubbens ambitioner.

    Nu får Ejerne og Bestyrelsen en man kender om som de ved, hvor man har.
    Jeg tror man skal se Sune som en af den der kan træde mest i karakter overfor ejerne. Foruden at kunne henvise til sit fremragende arbejde indtil nu, så tror jeg også at klubben meget meget nødigt vil miste ham. Den viden han har om klubben, strukturen, talenterne, de øvrige ansatte på nøglepositioner vil de meget nødigt have går tabt og endnu værre ender i anden klub.

    Omvendt vil en sportschef udefra være endnu lettere at fyre end at hyre, hvis kemien ikke er i skabet.

    Som en sidenote til at give et indblik i Sunes kompetencer, vil jeg lige give et tip til at lytte til Kvart i LOL's interview med ham. Det handler om talentudvikling og er fra før hans ansættelse som sportschef (eller hvad det nu bliver). Men det som jeg finder mest interessant er hans analytiske tilgang til alle områderne indenfor talentudvikling, og som jeg tror han er i stand til at overføre til nye position. Han bevæger sig ikke på flosklernes og overskrifternes holdeplads, men dissekerer simpelthen alle parametre af et givent område og afdækker fuldstændigt forholdene. Hver en sten skal vendes og vendes igen, hvad enten de kan analyseres kvantitativt eller kvalitet og forholder sig skarpt til dem og er altid intereseret i, hvor det næste skridt for udvikling og fremdrift er. Jeg er spændt hvad der kan ske for jeg tror at det kan blive rigtig godt.

  19. De følgende 9 brugere er enige:

  20. #491
    zebos er offline can't put this day back
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,839

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2024

    Citat Oprindeligt indsendt af FCK4LIF3 Se meddelelser
    Jeg tror man skal se Sune som en af den der kan træde mest i karakter overfor ejerne. Foruden at kunne henvise til sit fremragende arbejde indtil nu, så tror jeg også at klubben meget meget nødigt vil miste ham. Den viden han har om klubben, strukturen, talenterne, de øvrige ansatte på nøglepositioner vil de meget nødigt have går tabt og endnu værre ender i anden klub.

    Omvendt vil en sportschef udefra være endnu lettere at fyre end at hyre, hvis kemien ikke er i skabet.

    Som en sidenote til at give et indblik i Sunes kompetencer, vil jeg lige give et tip til at lytte til Kvart i LOL's interview med ham. Det handler om talentudvikling og er fra før hans ansættelse som sportschef (eller hvad det nu bliver). Men det som jeg finder mest interessant er hans analytiske tilgang til alle områderne indenfor talentudvikling, og som jeg tror han er i stand til at overføre til nye position. Han bevæger sig ikke på flosklernes og overskrifternes holdeplads, men dissekerer simpelthen alle parametre af et givent område og afdækker fuldstændigt forholdene. Hver en sten skal vendes og vendes igen, hvad enten de kan analyseres kvantitativt eller kvalitet og forholder sig skarpt til dem og er altid intereseret i, hvor det næste skridt for udvikling og fremdrift er. Jeg er spændt hvad der kan ske for jeg tror at det kan blive rigtig godt.
    Jeg håber du har ret, jeg bliver dog en anelse bekymret, når jeg læser denne udtalelse fra Sune (taget fra fck’s FB side):

    “…Det hele handler om at få bygget en førsteholdstrup, som gør, at vi først og fremmest kan kvalificere os til Conference League, få en god start i Superligaen og i sidste ende, forhåbentlig komme langt i Conference League og kan konkurrere om, at vinde DM til sommer.”

    Hvis jeg skal lege djævlens advokat, så er det ikke helt heldigt sagt, når strategien er meldt ud til at vi skal vinde DM hvert år. Det virker ærligt talt usikkert og det vi har behov for p.t. er en knivskarp og stensikker havn.
    At the first world's fair, the 1851 Crystal Palace Exhibition in London, trinkets abounded, everything from handbills to small cards, all emblazoned with the image of the Crystal Palace.

  21. De følgende 2 brugere er enige:

  22. #492
    Tilmeldingsdato
    Jul 2014
    Indlæg
    1,198

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2024

    Citat Oprindeligt indsendt af FCK4LIF3 Se meddelelser
    Jeg tror man skal se Sune som en af den der kan træde mest i karakter overfor ejerne. Foruden at kunne henvise til sit fremragende arbejde indtil nu, så tror jeg også at klubben meget meget nødigt vil miste ham. Den viden han har om klubben, strukturen, talenterne, de øvrige ansatte på nøglepositioner vil de meget nødigt have går tabt og endnu værre ender i anden klub.

    Omvendt vil en sportschef udefra være endnu lettere at fyre end at hyre, hvis kemien ikke er i skabet.

    Som en sidenote til at give et indblik i Sunes kompetencer, vil jeg lige give et tip til at lytte til Kvart i LOL's interview med ham. Det handler om talentudvikling og er fra før hans ansættelse som sportschef (eller hvad det nu bliver). Men det som jeg finder mest interessant er hans analytiske tilgang til alle områderne indenfor talentudvikling, og som jeg tror han er i stand til at overføre til nye position. Han bevæger sig ikke på flosklernes og overskrifternes holdeplads, men dissekerer simpelthen alle parametre af et givent område og afdækker fuldstændigt forholdene. Hver en sten skal vendes og vendes igen, hvad enten de kan analyseres kvantitativt eller kvalitet og forholder sig skarpt til dem og er altid intereseret i, hvor det næste skridt for udvikling og fremdrift er. Jeg er spændt hvad der kan ske for jeg tror at det kan blive rigtig godt.
    Jeg er så afgjort på team Sune. I mine øjne er han den perfekte mand til posten.

    Men på et overordnet plan er jeg dybt nervøs for de kommende år for FCK. Hvis det står til trone, at ejerkredsen ikke udviser lyst til at investere yderligere for at tage os til næste niveau, kigger vi meget snart ind i et setup, hvor i hvert fald FCM har samme forudsætninger for at vinde DM som os. Altså stort set samme transferbudget, et meget bedre træningsanlæg, samme høje niveau på talentudvikling, etc. Det synes jeg folk skal huske på, hvis vi så ender med færre mesterskaber over de næste sæsoner: At det ikke kun er sportschefens og trænerens skyld, men også et resultat af, at vi har ladet klubber omkring os nærme sig de samme forudsætninger for sportslig succes, som vi har.

  23. De følgende 4 brugere er enige:

  24. #493
    Tilmeldingsdato
    Nov 2002
    Indlæg
    25

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2024

    Jeg synes, mange prøver at finde hullerne i osten i forhold til Sune Smith-Nielsen's ansættelse som sportschef i FC København. Jeg mener at hans erfaring og kompetencer gør ham til det helt rette valg. Sune har været med til at opbygge en af de bedste ungdomsafdelinger i Danmark, hvilket viser hans faglige kompetence, analytiske evner og organisatoriske dygtighed.

    Man skal heller ikke glemme, at han har været en nøglefigur i at hente talenter som Mohamed Daramy, Rasmus Højlund, Hákon Arnar Haraldsson, Roony Bardghji og Orri Óskarsson til klubben, for lige at nævne de mest iøjnefaldende. Det viser vel, at hans netværk er i orden? Derudover var han med til at skabe den strategi, som klubben lancerede i 2014, og som fokuserede på at integrere egne talenter på førsteholdet, støttet af stjernespillere. Denne strategi blev næsten identisk præsenteret som PC's idé otte år senere, ligesom store salg af klubbens egne talenter ofte er blevet krediteret PC alene - PC's (gode) arbejde bygger vel reelt på Sune's arbejde.

    Jeg ser Sune Smith-Nielsen som en pendant til Jan Laursen fra FC Nordsjælland, som har været meget succesfuld. Ideen om, at en tidligere fodboldspiller nødvendigvis har et bedre netværk, virker gammeldags. Bare fordi Frank Arnesen fandt den gamle Ronaldo, betyder det ikke, at han kunne gøre det igen - noget som hans efterfølgende karriere vel også har vist.

    Alt i alt ser jeg Sune Smith-Nielsen som en stærk kandidat, der kan bringe FC København fremad. Han kender klubben, ved hvad den står overfor, og hvis han kan bringe bare lidt af det samme, som han har gjort for vores ungdomsafdeling, er jeg glad.

    Det skal siges, at jeg ingen indblik har i FCK's organisation og hans arbejde, så jeg ved reelt ikke, om han har været ansvarlig, medskaber eller medløber på ovenstående.
    Sidst redigeret af Valid : 24.06.24 kl. 15:06
    M


  25. #494
    Tilmeldingsdato
    Jun 2013
    Indlæg
    435

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2024

    https://bold.dk/fodbold/nyheder/rygt...-brighton-midt

    Vi går braveheart :) kender ham ikke men wiki siger at han kun har erfaring fra de lavere engelske div. En and ?

  26. #495
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,436

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2024

    Citat Oprindeligt indsendt af Chobby Se meddelelser
    https://bold.dk/fodbold/nyheder/rygt...-brighton-midt

    Vi går braveheart :) kender ham ikke men wiki siger at han kun har erfaring fra de lavere engelske div. En and ?
    Det kan man vist roligt regne med. Hvis det begynder med "FCK lurer på ..." og kommer fra Bold eller Tipsbladet, så glem det. Hvis det ovenikøbet er en, hvis karriere er gået i stå, og som vil videre ...

  27. De følgende 3 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 5 users browsing this thread. (1 members and 4 guests)

  1. Krølle

Lignende emner

  1. Til- og afgange: Sommeren 2023
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 1947
    Sidste Meddelelse: 27.09.23, 12:01
  2. Til- og afgange: Sommeren 2022
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2066
    Sidste Meddelelse: 18.09.22, 21:04
  3. Til- og afgange, sommeren 2019
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2155
    Sidste Meddelelse: 24.06.20, 22:26
  4. Til- og afgange, sommeren 2018
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2171
    Sidste Meddelelse: 05.11.18, 15:19
  5. Til- og afgange, sommeren 2013
    By Devil in forum Transferforum
    Svar: 190
    Sidste Meddelelse: 23.05.13, 12:52

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •