Side 34 af 34 FørsteFørste ... 2431323334
Viser resultater 496 til 507 af 507

Emner: Til- og afgange: Sommeren 2024

  1. #496
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,607

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2024

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Det kan man vist roligt regne med. Hvis det begynder med "FCK lurer på ..." og kommer fra Bold eller Tipsbladet, så glem det. Hvis det ovenikøbet er en, hvis karriere er gået i stå, og som vil videre ...
    Den rimer ellers meget godt på den sportsdirektør vi aldrig fik :-)

  2. #497
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    559

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2024

    Nees om transfer aktiviteten i dette vindue:

    "Jeg vil ikke være konkret, men jeg vil sige, at der kommer til at være noget aktivitet. Det havde mig, “PC” og Andreas (Hintze, Head of Scouting, red.) planlagt.

    - Den analyse er lavet og er blevet overleveret til Sune (Smith-Nielsen, ny sportsdirektør, red.), og det er klart, at noget af det, der er blevet overleveret, er han enig i, og så er der nogle ting, hvor han har andre holdninger. Det skal han selv have lov til at svare på, siger Neestrup."

    Det kunne jeg godt tænke mig at høre Sune fortælle mere om, om forskellen handler om positioner eller noget rent strategisk. Men umiddelbart har jeg det fint med det hvis det handler om positioner der kræver skift/tilgang, PC var jo ikke ligefrem et orakel i at styrke de mest nødvendige steder.


    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...ansfermarkedet
    Sidst redigeret af Ezen : 26.06.24 kl. 22:03

  3. De følgende 3 brugere er enige:

  4. #498
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,274

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2024

    Citat Oprindeligt indsendt af Ezen Se meddelelser
    Nees om transfer aktiviteten i dette vindue:

    "Jeg vil ikke være konkret, men jeg vil sige, at der kommer til at være noget aktivitet. Det havde mig, “PC” og Andreas (Hintze, Head of Scouting, red.) planlagt.

    - Den analyse er lavet og er blevet overleveret til Sune (Smith-Nielsen, ny sportsdirektør, red.), og det er klart, at noget af det, der er blevet overleveret, er han enig i, og så er der nogle ting, hvor han har andre holdninger. Det skal han selv have lov til at svare på, siger Neestrup."

    Det kunne jeg godt tænke mig at høre Sune fortælle mere om, om forskellen handler om positioner eller noget rent strategisk. Men umiddelbart har jeg det fint med det hvis det handler om positioner der kræver skift/tilgang, PC var jo ikke ligefrem et orakel i at styrke de mest nødvendige steder.


    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...ansfermarkedet
    Ja det kunne være interessant at vide, ligesom det bliver spændende om Sune i dette vindue gør det efter sit hoved eller holder sig til planerne lavet af PC mfl.

    Jeg synes også, at det er meget interessant at Neestrup flere gange i sit interview med KiB denne uge nævner, at truppen er for stor og skal slankes (frit fra hukommelsen). Det lyder til, at analyserne på foråret peger på en for bred trup på visse pladser, som igen har medført noget manglende vilje til at kæmpe for hinanden og måske mere spille for sig selv.
    Ikke at jeg kan udpege deciderede "problembørn" men spillere som Sørensen, Diogo, Claesson, Larsson, Roony, og måske endda delvist Lerager efter retur fra skade har været for langt fra holdet i for mange kampe. Det må være nogle af disse spillere, som man kigger på, selvfølgelig sammen med the usual suspekts i Babacar, Mukairu og Karamoko.

    Jeg tror ikke, at vi skal forvente så meget ind, som mange måske går og forestiller sig, imens der måske også forsvinder flere end først troet.

  5. #499
    Tilmeldingsdato
    Dec 2014
    Indlæg
    772

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2024

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Ja det kunne være interessant at vide, ligesom det bliver spændende om Sune i dette vindue gør det efter sit hoved eller holder sig til planerne lavet af PC mfl.

    Jeg synes også, at det er meget interessant at Neestrup flere gange i sit interview med KiB denne uge nævner, at truppen er for stor og skal slankes (frit fra hukommelsen). Det lyder til, at analyserne på foråret peger på en for bred trup på visse pladser, som igen har medført noget manglende vilje til at kæmpe for hinanden og måske mere spille for sig selv.
    Ikke at jeg kan udpege deciderede "problembørn" men spillere som Sørensen, Diogo, Claesson, Larsson, Roony, og måske endda delvist Lerager efter retur fra skade har været for langt fra holdet i for mange kampe. Det må være nogle af disse spillere, som man kigger på, selvfølgelig sammen med the usual suspekts i Babacar, Mukairu og Karamoko.

    Jeg tror ikke, at vi skal forvente så meget ind, som mange måske går og forestiller sig, imens der måske også forsvinder flere end først troet.
    Det er totalt vand på min mølle :) Jeg synes truppen grundlæggende er bedre end den bliver omtalt. Det er klart, at der mangler en ekstra balancespiller der både virker fysisk og med bold på midtbanen, og et par centerforsvarere. Ellers synes jeg faktisk ikke rigtig der er store huller - måske en højrekant der kan noget andet end Moi.

    Vores backs er gode, vores 8'ere er gode, Vavro og Diks er gode i centerforsvaret, vores kanter er gode og Orri er pisse god. Det skal nok gå altsammen. Clem er også god. Og alle de unge, Froholdt, Chaikha, Jørgensen og måske endda også et par Højlunder er også gode.

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #500
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    559

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2024

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Ja det kunne være interessant at vide, ligesom det bliver spændende om Sune i dette vindue gør det efter sit hoved eller holder sig til planerne lavet af PC mfl.

    Jeg synes også, at det er meget interessant at Neestrup flere gange i sit interview med KiB denne uge nævner, at truppen er for stor og skal slankes (frit fra hukommelsen). Det lyder til, at analyserne på foråret peger på en for bred trup på visse pladser, som igen har medført noget manglende vilje til at kæmpe for hinanden og måske mere spille for sig selv.
    Ikke at jeg kan udpege deciderede "problembørn" men spillere som Sørensen, Diogo, Claesson, Larsson, Roony, og måske endda delvist Lerager efter retur fra skade har været for langt fra holdet i for mange kampe. Det må være nogle af disse spillere, som man kigger på, selvfølgelig sammen med the usual suspekts i Babacar, Mukairu og Karamoko.

    Jeg tror ikke, at vi skal forvente så meget ind, som mange måske går og forestiller sig, imens der måske også forsvinder flere end først troet.

    I den ideelle verden har vi 2 spillere på hver position, som giver hinanden tilpas meget konkurrence til at den ene ikke konstant er bænket.
    Det billede har vi desværre været langt fra på mange positioner. På nogle positioner (angreb/fløje) har vi alt for mange spillere mens vi på andre i mine øjne er alt for tyndt besat.

    På den måde håber jeg at Sune i dette vindue får skabt en langt bedre balance på den enkelte position, så det kan godt give mening at sende nogle spillere videre (udover Baba og Karamoko mfl. så eks Claesson, der desværre er blevet noget klemt mht. position og spilletid). Omvendt håber og forventer jeg at man på visse positioner opgraderer. Eks. virker det fuldkommen tåbeligt at have CS siddende klistret fast på bænken, fordi man ikke mener han er god nok, det giver for lidt konkurrence og sikkerhed på VB positionen, så her burde man afskibe PC´s køb og enten hive en ung op internt (findes en sådan?) eller få tilgang udefra.

    Så i det store hele har Nees jo nok ret i at truppen i den forgange sæson har været skævt sammensat, hvilket har givet for mange utilfredse spillere, der når de endeligt har spillet, har spillet mere for dem selv, eks at vise træner eller en køber hvor god man individuelt er.
    Sidst redigeret af Ezen : 27.06.24 kl. 08:34

  8. #501
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,655

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2024

    Bare rolig i den nye sæson tror vi på en skadesfri Corner og så bliver alt godt :)

    https://bold.dk/fodbold/klubber/fc-k...-stadig-skadet

  9. Den følgende bruger er enig i dette:

  10. #502
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,274

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2024

    Citat Oprindeligt indsendt af Ezen Se meddelelser
    I den ideelle verden har vi 2 spillere på hver position, som giver hinanden tilpas meget konkurrence til at den ene ikke konstant er bænket.
    Det billede har vi desværre været langt fra på mange positioner. På nogle positioner (angreb/fløje) har vi alt for mange spillere mens vi på andre i mine øjne er alt for tyndt besat.

    På den måde håber jeg at Sune i dette vindue får skabt en langt bedre balance på den enkelte position, så det kan godt give mening at sende nogle spillere videre (udover Baba og Karamoko mfl. så eks Claesson, der desværre er blevet noget klemt mht. position og spilletid). Omvendt håber og forventer jeg at man på visse positioner opgraderer. Eks. virker det fuldkommen tåbeligt at have CS siddende klistret fast på bænken, fordi man ikke mener han er god nok, det giver for lidt konkurrence og sikkerhed på VB positionen, så her burde man afskibe PC´s køb og enten hive en ung op internt (findes en sådan?) eller få tilgang udefra.

    Så i det store hele har Nees jo nok ret i at truppen i den forgange sæson har været skævt sammensat, hvilket har givet for mange utilfredse spillere, der når de endeligt har spillet, har spillet mere for dem selv, eks at vise træner eller en køber hvor god man individuelt er.
    Neestrup siger ikke, at den er skævt sammensat, men blot at den er for stor. Og det er jeg sådan set enig i på enkelte positioner (åbenlyst 8'eren), men ellers synes jeg netop at vi har en tilpas bredde på alle positioner i hvert fald antalsmæssigt. Så kan man selvfølgelig diskutere om kvaliteten på alle positioner er helt som den bør være og her tænker jeg primært på 6'er og 9'er.

    Problemet med denne "slankning" af truppen er jo desværre, at vi har ofte har været uheldige med flere skader på de samme positioner. Vi har f.eks. antalsmæssigt haft mere end rigeligt med midterforsvarere de sidste 1-2 sæsoner, men en syndflod af skader til Boile, Kocholava, Valdemar Lund og sikkert flere har alligevel presset os mandskabsmæssigt. De skal alle have løn, ligesom de alle regner med at skulle spille, når de har været klar. Det er en svær men åbenlys vigtig balancegang, som vi herinde måske ikke tænker så meget over, når vi gang på gang bebrejder manglende køb på enkelte positioner, når spillere har været skadet eller har tendens til skader, eller når vi ikke lige synes at kvaliteten på en given position er helt i top.

  11. De følgende 2 brugere er enige:

  12. #503
    Tilmeldingsdato
    Sep 2020
    Indlæg
    179

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2024

    Citat Oprindeligt indsendt af Something Se meddelelser
    Vores backs er gode, vores 8'ere er gode, Vavro og Diks er gode i centerforsvaret, vores kanter er gode og Orri er pisse god. Det skal nok gå altsammen. Clem er også god. Og alle de unge, Froholdt, Chaikha, Jørgensen og måske endda også et par Højlunder er også gode.
    Med den erklærede målsætning om at vinde det danske mesterskab hvert år og spille CL hvert andet in mente; kan du give et eksempel på et hold, du mener, nær alle vores bronzevindere og kommende debutanter er gode i forhold til?

  13. Den følgende bruger er enig i dette:

  14. #504
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,144

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2024

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Neestrup siger ikke, at den er skævt sammensat, men blot at den er for stor. Og det er jeg sådan set enig i på enkelte positioner (åbenlyst 8'eren), men ellers synes jeg netop at vi har en tilpas bredde på alle positioner i hvert fald antalsmæssigt. Så kan man selvfølgelig diskutere om kvaliteten på alle positioner er helt som den bør være og her tænker jeg primært på 6'er og 9'er.

    Problemet med denne "slankning" af truppen er jo desværre, at vi har ofte har været uheldige med flere skader på de samme positioner. Vi har f.eks. antalsmæssigt haft mere end rigeligt med midterforsvarere de sidste 1-2 sæsoner, men en syndflod af skader til Boile, Kocholava, Valdemar Lund og sikkert flere har alligevel presset os mandskabsmæssigt. De skal alle have løn, ligesom de alle regner med at skulle spille, når de har været klar. Det er en svær men åbenlys vigtig balancegang, som vi herinde måske ikke tænker så meget over, når vi gang på gang bebrejder manglende køb på enkelte positioner, når spillere har været skadet eller har tendens til skader, eller når vi ikke lige synes at kvaliteten på en given position er helt i top.
    At “slanke” truppen er vel også at komme af med ubrugeligt vraggods som Babacar og Karamoko? Det må være tæt på førsteprioritet på den korte bane. Med mindre PC selv bærer sit skrald ud…
    Krølben

    Et forsigtigt bud (uden at være sikker i øvrigt) kan være, at der hentydes til vi ikke ved, om vi har to liv og derfor ikke kan spå om vi kan give vores to liv til Brøndby IF.
    Krølben's Avatar

  15. De følgende 5 brugere er enige:

  16. #505
    Tilmeldingsdato
    Dec 2014
    Indlæg
    772

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2024

    Citat Oprindeligt indsendt af Koebenhavn Se meddelelser
    Med den erklærede målsætning om at vinde det danske mesterskab hvert år og spille CL hvert andet in mente; kan du give et eksempel på et hold, du mener, nær alle vores bronzevindere og kommende debutanter er gode i forhold til?
    Jeg kan godt lide, at du kalder dem bronzevindere og derved totalt ignorerer CL kampagnen. Jeg ved ikke helt hvad du vil have jeg skal vurdere det imod, men ser vi på truppen som den er nu, og med en ekstra midtbane der er mere kontrollerende, en ekstra højre kant og et par gode centerforsvarere, så synes jeg grundlæggende det ser glimrende ud til at vinde mesterskabet.

    Trott var forrygende sidste år, men det er naturligvis altid forbundet med usikkerhed.
    Jelert og Birger har allerede vist meget højt defensivt topniveau, på trods af et svingende forår.
    Vavro og Diks er måske ikke Copenhagen Airforce, men det er jo også præcist der jeg forudsætter handler.
    Clem er placeringsstærk og god med bolden - og igen, jeg forudsætter en forstærkning.
    Matsson-Falk-Lerager (og talenterne) er en forrygende besætning til vores 8'ere. Matsson er fra en hylde der ville have været omkring startopstillingen på alle FCK hold, og vi så i perioder hvordan han kan skabe chancher i massevis.
    Kanterne med Moi og Achouri er på niveay med hvad vi ser feks i 16/17 sæsonen.

    Og jeg forventer Orri scorer 25+ mål næste sæson.

    Jeg er med på foråret var elendigt, mest resultatmæssigt men også spillemæssigt. Jeg køber bare ikke det betyder, at spillere der ellers har været glimrende, lige pludselig er elendige.

  17. De følgende 3 brugere er enige:

  18. #506
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,274

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2024

    Citat Oprindeligt indsendt af Krølben Se meddelelser
    At “slanke” truppen er vel også at komme af med ubrugeligt vraggods som Babacar og Karamoko? Det må være tæt på førsteprioritet på den korte bane. Med mindre PC selv bærer sit skrald ud…
    Det er det da helt sikkert, men det er jo næppe dem som Neestrup snakker om. Jeg synes det lyser ud af interviewet, at der har været problemer i truppen fordi markante navne har været for langt fra holdet og for mange af dem. Det er selvfølgelig rent gætværk, hvem der snakkes om, men spillere som Diogo, Claesson, Larsson, Roony, Sørensen, Jelert mfl er vel alle spillere som selv mener, at det bør have en masse spilletid (formentlig vil mener de, at de bør starte hver kamp) og flere af dem har kun fået ganske lidt spilletid. Og når de (eller nogen af dem) så har spillet, så har de måske spillet mere for deres egen chance end for holdet bedste.

    Eftersom det ikke er Babacar og Karamoko (og Mukairu) der har lavet "balladen" i foråret, så tror jeg faktisk ikke, at det er den aller vigtigste opgave mht køb og salg - der skal handles på enkelte nøglepositioner (Trott er allerede i mål), samtidig med at man skal sælge et par af de spillere, som åbenbart ikke har bidraget (nok) positivt i foråret bl.a. mht stemningen i truppen. Jeg tror f.eks., at Diogo er en af de spillere, som man gerne vil have hurtigt solgt for at løsne op for den "prop", der er på 8'er positionen. Larsson kunne være en anden og Roony havde med garanti også stået på listen, hvis han ikke var blevet skadet.
    Sidst redigeret af k@sper : 28.06.24 kl. 12:17

  19. #507
    Tilmeldingsdato
    Nov 2005
    Indlæg
    1,459

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2024

    https://bold.dk/fodbold/stillinger/s...gter-tengstedt

    FCK og FCM er angiveligt begge ude efter Casper Tengstedt fra Benfica. Han har vist en fortid i FCM, dog uden at få debut på førsteholdet.

Side 34 af 34 FørsteFørste ... 2431323334

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 3 users browsing this thread. (1 members and 2 guests)

  1. Bakkedal

Lignende emner

  1. Til- og afgange: Sommeren 2023
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 1947
    Sidste Meddelelse: 27.09.23, 12:01
  2. Til- og afgange: Sommeren 2022
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2066
    Sidste Meddelelse: 18.09.22, 21:04
  3. Til- og afgange, sommeren 2019
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2155
    Sidste Meddelelse: 24.06.20, 22:26
  4. Til- og afgange, sommeren 2018
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2171
    Sidste Meddelelse: 05.11.18, 15:19
  5. Til- og afgange, sommeren 2013
    By Devil in forum Transferforum
    Svar: 190
    Sidste Meddelelse: 23.05.13, 12:52

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •