Side 17 af 23 FørsteFørste ... 714151617181920 ... SidsteSidste
Viser resultater 241 til 255 af 338

Emner: Danske hold i Europa 21/22

  1. #241
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Danske hold i Europa 21/22

    Efter at denne Champions League gruppespil nu er afsluttet (bortset fra en med danske øjne ligegyldig udsat kamp mellem Atalanta og Villarreal), er FCK sikker på at have en højere seedning end Young Boys i næste sæson, ligesom man med en sejr hjemme over Slovan Bratislava med garanti vil overhale AC Milan og Club Brugge på klubranglisten. Hvis Røde Stjerne og Glasgow Rangers også taber i morgen mod hhv. Braga og Lyon (begge på udebane), kan Løverne med en sejr også rykke forbi dem, og dermed klemme sig ind i Top-40.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  2. De følgende 6 brugere er enige:

  3. #242
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Danske hold i Europa 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Efter at denne Champions League gruppespil nu er afsluttet (bortset fra en med danske øjne ligegyldig udsat kamp mellem Atalanta og Villarreal), er FCK sikker på at have en højere seedning end Young Boys i næste sæson, ligesom man med en sejr hjemme over Slovan Bratislava med garanti vil overhale AC Milan og Club Brugge på klubranglisten. Hvis Røde Stjerne og Glasgow Rangers også taber i morgen mod hhv. Braga og Lyon (begge på udebane), kan Løverne med en sejr også rykke forbi dem, og dermed klemme sig ind i Top-40.
    Interessant. Så det nytter altså noget at tage ECL seriøst og ikke bare kalde det en mickey mouse liga, som nogle fans ynder at kalde det :). Bevares jeg vil da hellere spille CL hvert år, men det er vel kun jubel optimister der tror på det scenarie år efter år.

  4. De følgende 3 brugere er enige:

  5. #243
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Danske hold i Europa 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Interessant. Så det nytter altså noget at tage ECL seriøst og ikke bare kalde det en mickey mouse liga, som nogle fans ynder at kalde det :). Bevares jeg vil da hellere spille CL hvert år, men det er vel kun jubel optimister der tror på det scenarie år efter år.
    Jeg tror aldrig, jeg kommer til at forstå den der vilje til, at alle skal mene det samme om denne turnering, for nu at tage det aktuelle eksempel, og at køre den ud i stikpiller til dem, der ikke lige er enige.

    Gør det ens egen oplevelse dårligere, at nogen siger, at det er en svagt besat turnering, som vi ikke burde være med i, fordi den er for de tredie- og fjerdebedste i landet?

    Jeg har sgu aldrig selv insisteret på at holde nogen fra at gå op i Europa Conference League, eller for den sags skyld påstået, at der ikke er koefficientpoints på spil. Men koefficientpoints er ikke noget der driver min fodboldinteresse, puljefaser på dette niveau er langtrukne, og dette er kort og godt den svagest besatte europæiske turnering i historien.

    Og det kan stikpiller eller stråmænd om at ønske Champions League hvert år ikke rokke på. Måske ville det snarere hjælpe, hvis den ender med at blive udfordrende til foråret.

  6. De følgende 7 brugere er enige:

  7. #244
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Danske hold i Europa 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Jeg tror aldrig, jeg kommer til at forstå den der vilje til, at alle skal mene det samme om denne turnering, for nu at tage det aktuelle eksempel, og at køre den ud i stikpiller til dem, der ikke lige er enige.

    Gør det ens egen oplevelse dårligere, at nogen siger, at det er en svagt besat turnering, som vi ikke burde være med i, fordi den er for de tredie- og fjerdebedste i landet?

    Jeg har sgu aldrig selv insisteret på at holde nogen fra at gå op i Europa Conference League, eller for den sags skyld påstået, at der ikke er koefficientpoints på spil. Men koefficientpoints er ikke noget der driver min fodboldinteresse, puljefaser på dette niveau er langtrukne, og dette er kort og godt den svagest besatte europæiske turnering i historien.

    Og det kan stikpiller eller stråmænd om at ønske Champions League hvert år ikke rokke på. Måske ville det snarere hjælpe, hvis den ender med at blive udfordrende til foråret.
    Selvfølgelig har man lov til at mene hvad man vil. Men jeg synes også at ECL gøres dårligere og mere uinteressant, end den reelt er, og jeg tror det er det Eraz prøver at fortælle. Mickey Mouse-prædikatet er enormt nedladende, og ikke retvisende, når man både ser på det sportslige niveau i turneringen, samt ikke mindst hvad der er på spil af økonomi og koefficientpoints - men derfor er man da i sin gode ret til at synes, at turneringen dels er uinteressant og dels at vi hører til på en anden hylde.

    Mht det sportslige niveau i turneringen, vil jeg godt have lov til at anfægte, at niveauet skulle være så meget ringere, end det vi er vant til fra EL. Jeg er med på at EL fra i år, er blevet mere interessant end den tidligere har været, fordi man har skåret antallet af hold betragteligt ned, men den er også blevet sværere at kvalificere sig til.

    Vi er dog vant til at ende i EL-grupper, hvis sportslige niveau minder meget om det vi ser i vores ECL-pulje i år, med undtagelsen af Red Imps, som skiller sig markant ud fra alle andre hold i hele turneringen. Jeg husker mange gruppespil fra EL, hvor vi er blevet parret med mindre tjekkiske, moldaviske, slovakiske, schweiziske, svenske, norske og finske hold, hvis niveau alle har været at sammenligne med Slovan og Paok.


  8. #245
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Danske hold i Europa 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Selvfølgelig har man lov til at mene hvad man vil. Men jeg synes også at ECL gøres dårligere og mere uinteressant, end den reelt er, og jeg tror det er det Eraz prøver at fortælle. Mickey Mouse-prædikatet er enormt nedladende, og ikke retvisende, når man både ser på det sportslige niveau i turneringen, samt ikke mindst hvad der er på spil af økonomi og koefficientpoints - men derfor er man da i sin gode ret til at synes, at turneringen dels er uinteressant og dels at vi hører til på en anden hylde.
    Er man? Det var da en lettelse. Men det var ikke det indtryk, jeg lige fik – det var mere, at man var en naiv tåbe, der forventede Champions League hvert år. Og jeg kan kun tale for mig selv, men tro mig, efter disse fem år er det ikke en forventning herfra ;-)

    Og nedladende? Tjah, vel er det da et nedladende udtryk, men det bruger man jo gerne om en turnering, som man føler er under ens niveau, eller i hvert fald bør være det. Hvad jeg ikke forstår er, hvorfor det kan gå én på, hvis man ikke selv er af samme mening. Et gæt kunne være, fordi det gør det sværere at overbevise sig selv om dens kvalitet.

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Mht det sportslige niveau i turneringen, vil jeg godt have lov til at anfægte, at niveauet skulle være så meget ringere, end det vi er vant til fra EL. Jeg er med på at EL fra i år, er blevet mere interessant end den tidligere har været, fordi man har skåret antallet af hold betragteligt ned, men den er også blevet sværere at kvalificere sig til.

    Vi er dog vant til at ende i EL-grupper, hvis sportslige niveau minder meget om det vi ser i vores ECL-pulje i år, med undtagelsen af Red Imps, som skiller sig markant ud fra alle andre hold i hele turneringen. Jeg husker mange gruppespil fra EL, hvor vi er blevet parret med mindre tjekkiske, moldaviske, slovakiske, schweiziske, svenske, norske og finske hold, hvis niveau alle har været at sammenligne med Slovan og Paok.
    Men nu er Red Imps jo med ;-)

    Jeg synes ikke, der er noget kontroversielt i at sige, at det er den svageste europæiske turnering nogensinde. Sidste sæsons Europa League var, lidt poppet sagt, Europas hold nr. 33 til 80. Denne sæsons Europa Conference League består af Europas nr. 65 til 96 her i løbet af gruppefasen. Det er selvfølgelig mærkbart.

  9. Den følgende bruger er enig i dette:

  10. #246
    Tilmeldingsdato
    Sep 2020
    Indlæg
    80

    Re: Danske hold i Europa 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Men nu er Red Imps jo med ;-)
    og Red Imps er med lang afstand det dårligste hold i gruppespillet og har været turneringens Nordmarkedonien. Hvis der var blevet trukket et hvilket som helst andet hold fra den hat, ville det have været svært at se signifikant forskel på den ECL gruppe FCK er i, og en 'svag' EL gruppe fra tidligere år, se bare 18/19 og 19/20 hvor F91 Dudelange fra Luxembourg var med i EL gruppespil

  11. #247
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Danske hold i Europa 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af Sian Se meddelelser
    og Red Imps er med lang afstand det dårligste hold i gruppespillet og har været turneringens Nordmarkedonien. Hvis der var blevet trukket et hvilket som helst andet hold fra den hat, ville det have været svært at se signifikant forskel på den ECL gruppe FCK er i, og en 'svag' EL gruppe fra tidligere år, se bare 18/19 og 19/20 hvor F91 Dudelange fra Luxembourg var med i EL gruppespil
    Og hvor de i 18/19 landede i en pulje, hvor Milan ikke var i stand til at gå videre, fordi Betis og Olympiakos var en tand bedre.

    Kan vi ikke lade være med at prøve at foregive, at en turnering for Europas nr 33 og nedefter er på nogenlunde samme niveau som én for nr 65 og nedefter?

  12. #248
    Tilmeldingsdato
    Sep 2010
    Indlæg
    418

    Re: Danske hold i Europa 21/22

    Er der også en ekstra runde for de hold, der bliver nr. 2 i Europa League? Jeg kan ikke rigtigt finde ud af, hvad jeg skal håbe på for FCM i aften, så det bliver værst for dem og sjovest for mig.

  13. #249
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Danske hold i Europa 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af aegh Se meddelelser
    Er der også en ekstra runde for de hold, der bliver nr. 2 i Europa League? Jeg kan ikke rigtigt finde ud af, hvad jeg skal håbe på for FCM i aften, så det bliver værst for dem og sjovest for mig.
    Ja, det er samme system. Tager de andenpladsen, kæmper de om en plads i ⅛-finalen mod et hold, der er drattet ud af Champions League på en tredieplads i denne uge.

    Så du må overveje, hvad du tænker er værst for dem: En glamourøs og indbringende kamp mod et stærkt hold (eller Barcelona), som de med stor sandsynlighed taber, eller en kamp med gode sportslige muligheder nede i EL2.

    Jeg er ikke i den store tvivl selv ... alene fordi FCM jo også kan vinde puljen, hvis de vinder i Bulgarien og den anden kamp ender uafgjort. De må gerne kvaje sig, tak.

  14. Den følgende bruger er enig i dette:

  15. #250
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Danske hold i Europa 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Selvfølgelig har man lov til at mene hvad man vil. Men jeg synes også at ECL gøres dårligere og mere uinteressant, end den reelt er, og jeg tror det er det Eraz prøver at fortælle. Mickey Mouse-prædikatet er enormt nedladende, og ikke retvisende, når man både ser på det sportslige niveau i turneringen, samt ikke mindst hvad der er på spil af økonomi og koefficientpoints - men derfor er man da i sin gode ret til at synes, at turneringen dels er uinteressant og dels at vi hører til på en anden hylde.

    Mht det sportslige niveau i turneringen, vil jeg godt have lov til at anfægte, at niveauet skulle være så meget ringere, end det vi er vant til fra EL. Jeg er med på at EL fra i år, er blevet mere interessant end den tidligere har været, fordi man har skåret antallet af hold betragteligt ned, men den er også blevet sværere at kvalificere sig til.

    Vi er dog vant til at ende i EL-grupper, hvis sportslige niveau minder meget om det vi ser i vores ECL-pulje i år, med undtagelsen af Red Imps, som skiller sig markant ud fra alle andre hold i hele turneringen. Jeg husker mange gruppespil fra EL, hvor vi er blevet parret med mindre tjekkiske, moldaviske, slovakiske, schweiziske, svenske, norske og finske hold, hvis niveau alle har været at sammenligne med Slovan og Paok.
    Ja godt skrevet. Og det var nøjagtig det jeg mente :)

    Hvis vi ser på det sportslige så tror jeg de fleste er enige om at vi på nuværende tidspunkt INTET har at gøre i CL sådan som vores trup er skruet sammen p.t.

    EL og ECL er mere vores niveau p.t. Og med de udfordringer vi har haft sidste sæson og samt i år så vil jeg gå så langt at sige at ECL lige nu er det helt rigtige sted vi er "Sportsligt". Det ændrer sig forhåbentligt drastisk så vi til Sommer står langt stærkere, hvor PC har købt stærkt ind. Så kan vi begynde at tale EL / CL igen :)

  16. #251
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    3,257

    Re: Danske hold i Europa 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Jeg tror aldrig, jeg kommer til at forstå den der vilje til, at alle skal mene det samme om denne turnering, for nu at tage det aktuelle eksempel, og at køre den ud i stikpiller til dem, der ikke lige er enige. [...]
    Tjah, de europæiske turneringer er bare det der driver forretningsmodellen i FCK - både økonomisk og sportsligt. Det er dem der (over tid) bestemmer hvad vi har at råde over af spillere og som følgende deraf hvor mange x tæv bøf kan få. Jeg kan godt forstå at det ikke er let at hidse sig op over tal i forhold til noget "reelt", men spørger man fx en der ejer aktier er det måske en anden sag. Men sådan er man så forskellige. Bedre koefficient er vidne om bedre danske hold, hvilket vidner om en bedre dansk liga - og det er niveauet i ligaen vi har brokket os over i 20 år nu, som grunden til at FCK ikke "kan blive bedre" osv... Det nytter ikke at brokke sig over begge ting - og især ikke fordi det lidt vidner om en høj grad af middelmådighed. Er FCK kun gode fordi de andre er dårlige? Vil vi hellere være stor hund i et lille hus, end lille hund i et stort hus? Hvad er ambitionerne? Når Sveriges FC Nordsjælland ydmyger sig selv i Champions League imens deres spillere mener de er det bedste hold i norden, så mener jeg vi bør være (og er) bedre end det. Tabermentalitet er ikke noget der skal manifestere sig i København. Nogensinde. Så hvis ikke vi kan vinde superligaen uanset niveauet, så er der i mine øjne ikke noget at komme efter. Personligt ser jeg også hellere os deltage i ECL (pengepulje eller ej) end fx Landspokalturneringen, og selvom ECL er lort i forhold til CL er den stadig bedre besat end Superligaen.

    Skulle vi så gå hen og vinde turneringen ville det også være klubbens største bedrift nogensinde - så kan vi snakke solen sort om at vi fik uafgjort mod Barca i CL i 2011 og mødte Chelsea i Round of 16 hvor vi ikke formåede at score.
    This message expresses the views of the author, and are not necessarily the views of this Forum or any entity associated with this Forum. Also, it might be completely wrong.
    Pillefaxe's Avatar

  17. #252
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    3,257

    Re: Danske hold i Europa 21/22

    Bert siger at Annex D er lidt "unclear", men det er confirmed fra UEFAs side. Dog uden nogen nogen reelle kilder at henvise til.
    This message expresses the views of the author, and are not necessarily the views of this Forum or any entity associated with this Forum. Also, it might be completely wrong.
    Pillefaxe's Avatar

  18. #253
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Danske hold i Europa 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af Pillefaxe Se meddelelser
    Tjah, de europæiske turneringer er bare det der driver forretningsmodellen i FCK - både økonomisk og sportsligt. Det er dem der (over tid) bestemmer hvad vi har at råde over af spillere og som følgende deraf hvor mange x tæv bøf kan få. Jeg kan godt forstå at det ikke er let at hidse sig op over tal i forhold til noget "reelt", men spørger man fx en der ejer aktier er det måske en anden sag. Men sådan er man så forskellige. Bedre koefficient er vidne om bedre danske hold, hvilket vidner om en bedre dansk liga - og det er niveauet i ligaen vi har brokket os over i 20 år nu, som grunden til at FCK ikke "kan blive bedre" osv... Det nytter ikke at brokke sig over begge ting - og især ikke fordi det lidt vidner om en høj grad af middelmådighed. Er FCK kun gode fordi de andre er dårlige? Vil vi hellere være stor hund i et lille hus, end lille hund i et stort hus? Hvad er ambitionerne? Når Sveriges FC Nordsjælland ydmyger sig selv i Champions League imens deres spillere mener de er det bedste hold i norden, så mener jeg vi bør være (og er) bedre end det. Tabermentalitet er ikke noget der skal manifestere sig i København. Nogensinde. Så hvis ikke vi kan vinde superligaen uanset niveauet, så er der i mine øjne ikke noget at komme efter. Personligt ser jeg også hellere os deltage i ECL (pengepulje eller ej) end fx Landspokalturneringen, og selvom ECL er lort i forhold til CL er den stadig bedre besat end Superligaen.

    Skulle vi så gå hen og vinde turneringen ville det også være klubbens største bedrift nogensinde - så kan vi snakke solen sort om at vi fik uafgjort mod Barca i CL i 2011 og mødte Chelsea i Round of 16 hvor vi ikke formåede at score.
    Jamen det er en lang historie om klubbens bevæggrunde, og det er da meget fint altsammen, at klubben har en ambition om at samle points til seedning og honorarer sammen, men det ændrer jo ikke på mit argument: At jeg helt enkelt ikke kan se begejstringen for denne trediebedste europæiske turnering vokse, bare fordi man får smidt stikpiller og stråmænd efter sig som fra EraZ ovenfor :-)

    Tværtimod. Og hvad Chelseaopgøret i 2010 har med det at gøre, ved jeg ikke. Har ikke skænket de kampe en tanke i årevis og husker dem egentlig bedst for de heftige pink trøjer i London ;-)

  19. #254
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    3,257

    Re: Danske hold i Europa 21/22

    Følgende hold har vi mødt i EL i turneringens levetid:


    kvalifikation

    50 Atalanta
    344 GKS Piast Gliwice
    313 IFK Göteborg
    161 Jablonec
    322 KuPS Kuopio
    563 Newtown
    124 NK Rijeka
    336 Riga FC
    375 Stjarnan FC


    Gruppespil

    126 Bordeaux
    104 CFR Cluj
    42 Club Brugge
    29 Dynamo Kiev
    215 FC Lugano
    103 FC Sheriff
    223 FC Zlín
    106 Hannover
    154 HJK Helsinki
    69 Lokomotiv Moskva
    87 Malmö FF
    89 Molde
    38 PSV
    64 Slavia Prag
    58 Sparta Prag
    121 Standard Liège
    60 Steaua
    106 Stuttgart
    116 Torino
    162 Vorskla Poltava
    22 Zenit St. Petersburg


    Knockout

    53 Marseille
    57 Ludogorets
    16 Ajax
    6 Atlético Madrid
    38 Celtic
    123 Istanbul Başakşehir F.K.
    9 Manchester United

    Rangeringen er ud fra UEFAs 10Y-liste. Og da Knockout næppe giver meget mening at fokusere på (både ECL og EL vil være domineret af de hold der er dysset ned fra højere lag, plus vi har endnu ikke engang set et enkelt eksempel på hvilke hold knockoutfasen til ECL kunne bestå af) så ved jeg ikke hvor meget hold der er i "33 til 80". Man kan naturligvis sige at dem turneringen reelt er "ment for" er dem der går videre fra gruppespillet og derved viser deres berettigelse, men så er det godt nok ikke altid at vi har vores berettigelse i nogen af dem - især ikke CL. Som jo er det vi håber på som du også siger.

    Det er umiddelbart mere lodtrækningsheldet der gør forskellen - holdene under topniveau er jo langt mere svingende, uanset hvilket logo de har på brystet. Vi røg ud til Rijeka og Jablonec, slog Bordeaux, Atalanta, Celtic, etc. - intet af det er særligt meget anderledes end at spille mod Slovan og PAOK.
    Sidst redigeret af Pillefaxe : 09.12.21 kl. 15:19
    This message expresses the views of the author, and are not necessarily the views of this Forum or any entity associated with this Forum. Also, it might be completely wrong.
    Pillefaxe's Avatar

  20. De følgende 3 brugere er enige:

  21. #255
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Danske hold i Europa 21/22

    På baggrund af diskussion om hvorvidt knock-out play-off runden giver koefficientpoint til landeranglisten, har jeg taget direkte kontakt til UEFA for at forhøre mig ad. Det viser sig, at ougar havde ret, og jeg tog fejl: Disse kampe giver rent faktisk koefficientpoint til landeranglisten, men ikke den individuelle rangliste. Det er årsagen til at man har forsøgt at kompensere for det til en vis grad ved at give hhv. 4 og 2 bonuspoint til gruppevinderne i hhv. Europa League og Conference League.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  22. De følgende 4 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Danske hold i Europa 20/21
    By Kiwi in forum De lange linier
    Svar: 231
    Sidste Meddelelse: 07.04.21, 18:02
  2. Danske hold i Europa 19/20
    By Kiwi in forum De lange linier
    Svar: 352
    Sidste Meddelelse: 11.08.20, 11:00
  3. Danske hold i Europa 2017/18
    By Kiwi in forum De lange linier
    Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 24.08.17, 11:35
  4. Danske hold i Europa 2014/15
    By tobynator in forum De lange linier
    Svar: 66
    Sidste Meddelelse: 31.03.15, 11:59
  5. Danske hold i Europa 2008/09
    By Cambiasso in forum De lange linier
    Svar: 278
    Sidste Meddelelse: 25.05.09, 20:41

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •